sterke sider

Hvem sammenligner DU egentlig deg selv med? Jeg pleier å sammenligne meg selv med kjendiser, noe som er utrolig dumt. De har mange millioner av kroner til å operere seg slik de vil, ha personlig trener som skreddersyr kostholdet ditt og passer på at du får trent alt du skal. Hva har vi? Om vi er heldige, et medlemskap på et treningsstudio. Jeg vet selv at jeg daglig ønsker at jeg hadde motivasjon til å trene, at jeg hadde noen som kastet meg opp fra senga og sa ” du skal jogge 1 mil idag!”. Men, det har jeg ikke. Og bare fordi jeg er, i følge mange av dere, heldig med kroppen min så har jeg komplekser som ALLE andre. Jeg har strekkmerker, jeg får også noen ganger angst om jeg spiser for mye godteri og jeg klager jo også til venninner og kjæreste med at “jeg skulle ønske jeg var like tynn som hun der”. 

Nå skal jeg snart til Danmark å ta bilder i lite klær hver eneste dag, i nesten en uke. Jeg har klaget til alle jeg kjenner om at alle de andre jentene der er så mye finere enn meg, tynnere, større pupper, finere rumpe og ja. . You name it, jeg har sikkert klaget over det. Og vet dere hvem det ødelegger for? Ingn andre enn meg selv! Så jeg bestemte meg for å fokusere på det jeg liker med meg selv. Magen, ryggen, puppene. Okei, det er mine sterke sider, fokuser på dem, og alt skal gå fint.

For tro meg, kjære jenter som leser dette og som sikkert har samme tanker som meg – det er ikke verdt det. Om man ikke klarer å dra seg ut fra senga og på trening, så er man nok ikke like missfornøyd som man tror. Jeg har hørt at “ingenting smaker så godt, som følelsen av å være tynn”. For meg er det tull, for her i gården – her smaker ingenting like godt som nugatti.

Vær glad for de tingene du klarer å være fornøyd med – kanskje noen missunner deg for nettopp DET.

86 kommentarer
    1. Blir bare mer og mere stolt av deg Sophie! Jeg har lest bloggen din i hvertfall 3 år, og du vokser mer og mer for hver dag som går! 🙂 på en positiv måte! Elsker å komme inn hit og se det at du lever for det du mener. Selv om mange kanskje mener at du er et dårlig forbilde for de yngre så mener jeg VIRKELIG at de tar feil der! For om de tar en titt på det som er på innsiden av barbie-looken, så finner de en helt fantastisk dame.
      Stoor klem til deg, vakra!

    2. er så ufornøyd med nesa mi men kan kan jo ikke gjøre noe med den bortsett fra å operere ;( 🙁
      griiner

    3. Herrrrliiiig skrevet!
      Du er forresten fantastisk vakker, Sophie:) Og enten du vil eller ikke, et av mine store forbilder, faktisk.

    4. Jeg sammenligner ikke meg selv med kjendiser, for de har jo (som du nevnte) tilgang til utrolig masse som vi ”normale” folk ikke har. Men jeg har merket at i det siste har jeg sammenlignet meg selv med venninnene mine. Kan ikke noe for det! De er så jævla perfekte..

    5. Du er lættis ass. Livet handler ikke om å se ut som ei dokke. Det handler om å finne en mann som elsker deg, og ikke utseende ditt. Lykke til videre.

    6. Jeg misunner DIN kropp. Kroppen din er stunning – og jeg skulle gjerne sett ut som deg! Jeg er selv tynn, altfor tynn, og det er DÉT jeg er misfornøyd med – at jeg har noen kilo for lite. Men man kan ikke gjøre annet enn å akseptere seg selv for den man er, og heller gjøre det beste ut av det. Trene magen hvis det er flat mage med muskler man ønsker, ta sillikon hvis man er misfornøyd med puppene sine – selv om jeg skjønner at ikke alle har råd til det. Kjendiser, som du sier, fikser mye på seg selv! De har penger til å gjøre både det ene og det andre.. Så å sammenligne seg selv med dem, er egentlig bare tull! Fokuser på de positive tingene med utseendet sitt, og tenk at man er bra nok som man er. Bare waste of time å gå rundt og være misfornøyd. Er nok mange som misunner f.eks rumpa di, selv om du selv ikke er så fornøyd med den. Så vær fornøyd med den du er – du er bra nok i massevis! Det er vi alle.

    7. Tenker helt slikt som du! Bare at jeg er feit, stor mage, ganske små pupper og stor rumpe. Skulle bare så jævlig jeg hadde en som kunne dra meg opp av senga og si ”nå skal du ut og trene, du trenger det..” men det har jeg ikke. Det er ofte bare slik jeg hører om eller ser på film. Vi alle burde lære at vi er fine slik vi er, og fokusere mest på den/de delene på kroppen vi liker best. Stå på Sophie, håper bildene i Danmark blir super, og at vi kanskje får se? Lykke til!

    8. du er nok vertfall like pen som alle de andre! hele deg er helt nydelig, og det er nok MANGE(inkludert meg) som hadde “drept” for en kropp som din!

    9. Ikke bare ødelegger det deg selv, men vennene dine også. Hvordan tror du det er for de å høre at du føler du veier for mye, når de veier mer enn deg? Eller at du ikke har store nok pupper, mens de har mindre enn deg?

    10. Får alltid så ondt i meg når jeg hører at folk har det sånn. Selv er jeg også misfornøyd med utseende mitt, men jeg er så heldig at jeg har folk som sier hvor pen jeg er, uten at jeg trenger å be om det. Det endre jo ikke tankegangen min om meg selv, men det er fint å høre at det faktisk noen som syns jeg er fin, deilig osv! Man får vel bare bite i det sure eplet, og tenke at jeg er faktisk ikke den eneste i verden som føler det sånn.

    11. Du klarer jo ikke ha på deg en truse ordentlig engang. Og om de andre jentene du skal ta bilde med har større pupper som deg, så er dere vel en gjeng med insecure bitches alle sammen.

    12. Bra skrevet, digger deg. Sammenligner meg ofte med kjendiser og andre folk, men jeg er fornøyd med meg selv selv om det er en del ting jeg vil endre på så prøver jeg å fokusere på det positive, ikke det negative. Jeg er bare 14, så jeg vet jeg skal vokse mere inn i kroppen min hvis du skjønner haha. Du er utrolig pen og har sykt fin kropp, er utrolig sjalu, du er gorgeous herregud. Du er en flink rollemodell som motiverer andre som det her. Elsker deg, Sophie <3

    13. Husker jeg prøvde å se ut som miley cyrus, helt til hun ble blond å klippet det kort. Nå har jeg mørkere hår og det er mellomlangt. Jeg passer bedre med det, pga jeg er kald i hudtonen og hun er varm.

    14. Jeg begynte faktisk å gråte når jeg leste det her. jeg er 1.63 og veier 75 kg. Jeg vet jeg ikke er ovevektig men jeg er likevel den største i venninegjengen. har prøvd å gjøre mye med det men kan til tider være skikkelig vanskelig. Du er forbildet mitt,du har verdens fineste kropp!
      klem

    15. “ingenting smaker så godt, som følelsen av å være tynn”. For meg er det tull, for her i gården – her smaker ingenting like godt som nugatti. Digga den kommentaren din 🙂

    16. veldig flott skrevet! tok det faktisk til meg! 🙂 jeg er vel det man kaller “normalt tynn”, men likevel er jeg redd for å bli så slapp at jeg ikke orker å gjøre noe med all godisen og nugattien jeg spiser, men dette hjalp faktisk en god del! selv om jeg har venner som trener et par ganger i uken, mens jeg ikke har råd til å dra på treningssenter engang.. ville bare si takk! :))

    17. Jeg personlig liker ikke at folk tar silikon, eller andre operasjoner for den saks skyld. Mener at alle burde lære å leve med sine feil (som du også sier, men slettes ikke følger). En jente som er naturlig er på en måte mye mere “verdt” etter min mening. Et annet alternativ til operasjoner kan jo være å trene. Greit nok, man får ikke større pupper av det, men resten kan man jobbe med! Kunne skrevet en bok om dette temaet!

    18. du like deg selv mer enn det du egentlig vil innrømme virke det ut som , eller så har du så dårlig selvtillit at du må ha bekreftelse fra andre , siden du operere ting + vise sånne bilder som du gjøre nå

    19. Du må ikke finne på å endre på nesen din, Sophie! Jeg skal operere nesen min til høsten og vil bare at du skal vite at jeg anser din nese som nærmest perfekt. Plastisk kirurgi er etter min mening helt greit, men å fikse på en allerede perfekt nese vil være som å ødelegge den 🙂

    20. Dette er et godt skrevet innlegg, og jeg har ingenting imot deg. Men når du skriver at du ikke må jobbe sammenligne deg selv med tynne modeller, også legger du ut et bilde av den perfekte magen din, det synes jeg er litt teit. Men ellers et veldig ba innlegg 🙂 Er fast leser og har vært det i 2 år om trettien dager

    21. Fineste kroppen din! Hadde aldri klart å tatt lettkledde blider (eller påkledde omså) atme deg, for jeg hadde følt meg så stygg sammenlignet med deg. Du er virkelig en av de peneste jeg vet om, både kroppen, håret og ansiktet!

    22. Så utrolig flott skrevet! Har en dårlig uvane med å sammenligne meg selv med alle som jeg ser, som har en flott kropp, et vakkert utseende og som rett og slett er “perfekte”. Prøver å fortelle meg selv at jeg er pen som jeg er og at jeg er spesiell akkurat dim jeg er.. Det er vanskelig, men prøver så godt jeg kan! Tusen takk for en veldig fin tekst, vakre deg<3

    23. Du burde hvertfall ikke være redd for å være misfornøyd med kroppen din når du er i Danmark.
      Jeg er her nå og de er en lettelse å komme bort fra det store kroppspresset som er hjemme, for her virker det som om ingen bryr seg over hvordan man ser ut!
      Det er VELDIG sjeldent man kommer borti noen som deg, du er så vakker att 🙂

    24. Syns det er ekstremt hyklersk av deg å klage over alle feilene dine når du bruke XXS og har minst en DD-cup i bhstørrelse.

    25. Jeg forstår virkelig ikke hva du klager etter! Du er jo tynn. Du har jo fin kropp. Du har jo fin rygg.! Til og med di søte smile-hullene på korsryggen som jeg syns er kjempe fint. Om en begynner å fokusere på andre,hjelpe dem osv. Så glemmer en faktisk hvor lite det betyr med “en” selv ;)Keep going.

    26. Du fåkke jobb’ass…det første sjefen gjør når man søker jobb er å Google personen…

    27. Flott innlegg!! Folk kan si hva de vil altså; men du har et godt hode, og det kommer bare mer og mer tydelig frem! Heier på deg, behold selvsikkerheten på hva du mener:)

    28. visst dere kje har skjønt det , så prøve hu bare å fiske etter komplimenter , hu sier jo så mye tull og har forskjellige meninger av det hu selv har sagt , hu står jo aldri på sitt og det som har sagt , hu skifte jo mening om ting hele tiden

    29. ååh takk for denne posten, trengte den! Veldig glad du står opp for deg selv og det du mener også 🙂

    30. Du som mener så mye om dobbeltmoral; ta en titt på deg selv og hvordan du fremstår. Du skriver emosjonelle tekster om kropspress, men alikevel legger du ut bilder av kroppen din som passer i kategorien “thinspiration”?

    31. Merkelig innlegg! Først sier du at du har et ønske om og være tynn og “perfekt” som kjendisene, så sier du at du ikke bryr deg og oppfordrer andre til det samme, men så avslutter du med bilder som mange sikkert dropper frokosten for..

    32. Sammenligner meg selv så utrolig mye med alle venninnene mine, og det hater jeg virkelig siden de er så fuckings oerfekte hele gjengen -.-

    33. “Hva om noen har større pupper enn meg?” Hallo frøken, du bruker 65F, sjansen for at noen har større pupper enn deg er minimal. Om de så skulle ha større pupper enn deg betyr ikke det at proposjonene er noe å hige etter, for når “fordelene” er dobbelt så store som hode… Ja da ser man bare litt komisk ut.
      Synes innlegget ditt var heller kvalmende.

    34. Elsker at du tør å skrive slikt selv om du kan få haters 🙂
      Jeg er helt enig med deg, det er bare så dumt at ingen tar det til seg om du skjønner..

    35. ”Jeg har hørt at “ingenting smaker så godt, som følelsen av å være tynn”. For meg er det tull, for her i gården – her smaker ingenting like godt som nugatti.” – Haha, genialt! 🙂

    36. Dette innlegget er et av de bedre du har skrevet, helt enig i det du sier her og på den måten du framstiller problemstillingen på! Blir nok å fortsette å følge med på bloggen din for flere oppmuntrende og inspirerende innlegg 🙂

    37. dritt innlegg. du bør se framover og tenke før du skriver.
      dra til hælvete å skriv noe mer på bloggen din
      fuck off

    38. Du er jo tynn og har en fin kropp! Du må ikke klage og hvertfall ikke ønske du var noen andre, for DU er en person vi andre mennesker i verden kan se opp til og vil være lik som. Du skrev nå at du ville ha like pupper, rompe osv som de jentene du skal være i Danmark med, men like etter skriver du at du selv er fornøyd med dine egne. Hva er det å klage over da ? Men du er en person mange ser opp til. Jeg mente ikke noe frekt med det jeg skrev nå. Men er litt dumt å gå rundt og klage til andre at du ikke kan spise snop fordi da blir du feit. Du er veldig tynn (på en positiv måte) og for at andre som gjerne er en smule større enn deg skal ha bedre selvtillit, så hjelper det ikke at du som er så slank å fin og toppblogger, sier at du skal slutte å spise snop for du føler deg feit.
      Men som sagt. Vente ikke noe dumt ved dette, men ville bare si det. Har det sånn selv at jeg føler meg feit. Men prøver å la være å klage over det for da får gjerne andre dårlig selvtillit.

    39. Bra sagt. Jeg er HELT enig i det med nugattien. Jeg har faktisk hatt godteristopp i dag, og det skal jeg faktisk ha ut helgen også. 4 dager er ingenting, det vet jeg, men 4 dager uten sukker er MYE for meg. Jeg har også trent i dag, jeg jogget 2,7 km som en oppvarming og deretter var det tid for styrke. Gjett hvor lenge jeg klarte å holde ut før kroppen min kollapset da.. 1,5 min! Det sier noe om hvor svak jeg er og hvor lite jeg tåler, men jeg er ikke veldig aktiv egentlig og det er jeg fullt klar over. Jeg gjør dette for å være sunn, ikke for å gå ned i vekt. Jeg veier en del men er helt normal i størrelsen, så det er vel mine 173 cm som utgjør de ekstra kiloene. Jeg fokuserer også på det postive på megselv. Jeg har ikke noe jeg er mer fornøyd med, men jeg er egentlig bare takknemlig for at jeg ikke er over/undervektig og at kroppen min fungerer som den skal. Jeg misunner også andre, men så spør jeg megselv hvorfor jeg skal gidde å bry meg når ingen andre bryr seg om kroppen min. Jeg driter i om venninnene mine har litt større mage enn meg når vi ligger på stranda, så hvorfor skal noen egentlig bry seg min?

    40. Du er ei vakker jente. Men vær så snill å slutt å legge ut slike lettkledde bilder av deg selv når du skriver slike innlegg. Tro meg du er med på å bidra til kroppspress ved å gjøre det. På samme måter som du sammenligner deg selv med andre så gjør også jenter det med deg. Det er ofte de som trenger bekreftelser på at de er pene som gjør det. Og det kan jeg forstå. Men husk at du er et forbilde for mange unge jenter. Jeg er sykepleier og jobber daglig med jenter som har spiseforstyrrelser og synes det er så trist hvor kroppsfokusert samfunnet har blitt. Missforstå meg ikke. Jeg mener ikke at du er en dårlig person for å gjøre det, men vær så snill å tenk litt over handlingene dine og hvilke konsekvenser det kan ha.

    41. En gang i mnd skriver du et innlegg om kroppen din . Først og fremst så er du UNDERVEKTIG du veier 44, og i forhold til høyden din er du på grensen til å ha spiseforstyrrelser . Du er et forferdelig forbilde . Og det peneste hos en kvinnekropp er formene . Og ha en fin muskuløs mage er det peneste . Det er utrolig lite tiltrekkende med jenter som har en BMI under det normale, og slutt å legge ut bilder som tilsier at dette er fint . Hvert andre innlegg handler om deg å kroppen din . Og “ingenting smaker så godt, som følelsen av å være tynn”. For meg er det tull, for her i gården – her smaker ingenting like godt som nugatti. . DU motsier deg selv for tydeligvis så spiser du såvidt ellers hadde du ikke hvert så tynn som du er . Det er ikke noe som heter høy forbrenning, så lenge du ikke har en form for sykdom som påvirker dette . Om vi hadde sett på det du puttet i deg en hel dag så hadde vi alle skjønt hvorfor du er undervektig, så slutt å motsi deg selv .

    42. Utrolig bra skrevet! Deilig å høre at andre også tenker slik og en stor inspirasjon. Tror man er strengest mot selv selv og sin kropp. Liker virkelig ærlige innlegg så fortsett med det 🙂

    43. stupid girl….gud for noen bekymringer du har altså….jeg kan ikke noe annet enn å riste på hodet å det er virkelig tydelig at du er ei lita jente som har store behov for tilbakemeldinger på deg selv og kroppen din som du hele tiden skal brette ut.

    44. My celebrity crush Val Zelyaeva has posted a tweet about this with a link, even though I tell her often that I love her and that she is the most beautiful in the world, she maybe has these same worries now and then, as the article points out, every person is completely unique, and comparisons are not logical or helpful and just detract from the happiness that one should enjoy. Please don’t worry anymore sweetie, you are beautiful just the way you are,
      love

    45. Kjære vakre Sophie Elise.
      Det du skriver er helt sant, alle har ting de er misfornøyde med. Men du, du har en ufattelig fin kropp. Det er ikke farlig om di spiser nugatti, pøs på, lev livet litt du også!
      Jeg sliter selv med alt. Jeg har rare pupper, mye fett på siden av magen, noe som blir kalt badering or whatever. Jeg har et langt hode og er 160cm, så jeg har blitt kalt hestetrynet og litt av hvert. Av mine to xr har jeg blitt kalt kraftig. Jeg har strekkmerker på hoftene og noen små på puppene. Jeg er 17 år, 160cm lav og veier 64kilo, jeg trener, men jeg føler ikke det hjelper. Så kjære Sophie Elise vær fornøyd med deg selv.

    46. dere rosabloggere gjør jo det samme hele gjengen. sitter å sier at vi skal være fornøyd med oss selv og deretter legger ut bilde hvor dere suger inn magen og stikker ut pupper og rumpe. forstår dere ikke at dere er noe av det største påvirkningsmomentet i samfunnet?
      Idioter alle sammen, rett og slett.

    47. For bare dårlig selvtillit av å lese bloggen din.. Du er perfekt å når du sier sånt, tenker jeg bare, “hvist hun ikke er fornøyd med kroppen sin,må min være helt jævli..”

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg