dagens outfit

Beklager så sen oppdatering, jeg følte bare for å ta det heeelt med ro idag, og heller spare den første oppdateringen til litt ut på kvelden. Jeg har ikke gjort noe spennende, annet enn å spise en hel pakke kjeks og sett på dexter. Ja, jeg ble avhengig til slutt, hehe.. :) Ser der hvor koselig jeg har fått det foresten? Mamma og pappa laget et lite “blogghjørne” på rommet mitt mens jeg var i Tyrkia, så der sitter jeg akkurat nå og oppdaterer dere.


Ellers har jeg kost meg sammen med min lille hund, lenge siden dere har sett henne på bloggen nå. Hun lever i beste velgående, og vi planlegger litt smått å få valper på henne snart! Sååå glad var hun idag, søøøøta! 

Og her har dere mitt antrekk for dagen! Oversized jeansjakke fra madlady.se , hvit genser fra h&m, shorts fra carlings og sko fra choies.

27 kommentarer
    1. Dere burde snakke med legen om det med å få valper så sent med den hunden din. Har hørt at det kan være farlig for en tispe som aldri har hatt valper få det så sent,( er hun ikke flere år?) og at tisper burde få valper for første gang i 1-2 årsalderen for eller så kan det ødelegges noe” you know where”… Er ikke helt sikker men for hunden sin skyld burde du dra til legen å få råd( med lege mener jeg dyrelege!)

    2. Ikke for å komme som en bedreviter, men hvor gammel er egentlig hunden din? Hunder burde parres i 2,5-5 år alderen, anbefaler selvfølgelig å snakke med dyrelegen om hva som er bra/ikke bra for DIN hund! Og var det ikke sånn at hun ikke er renraset, isåfall kan hundene bli vanskelig å selge for en god del peng (hvis det er det du er ute etter) med tanke på at de ikke har stamtavle fra NKK! Ellers vil jeg bare si at det er utrolig masse jobb med å ha ett valpekull og ikke bare masse kos. Selvfølgelig er det jo koselig å ha valper, men masse jobb 🙂
      Hvis dere skal ha valper så håper jeg hvertfall du oppdaterer mer om det på bloggen og lykke til 🙂

    3. Så koselig blogghjørne! 🙂 Jeg vil vel og merke overhodet ikke anbefale å få valper på henne; som du selv har nevnt på bloggen vet dere ikke en gang hvilke raser hun er blandet av.. Avl på blandingshunder burde uansett ikke vært lovlig etter min mening, men det blir enda verre når oppdretteren hennes ikke en gang er seriøs. Jeg håper dere legger fra dere de planene temmelig kjapt..
      ♥ Lizbethosnes.com

    4. Hvis du vil ha valper på hunden din må du sjekke den for patella luksasjon (løs kneskål, vanlig på småraser) og øyelyse henne. Det er vanlige krav på bla. chihuahua. Selv om hunden din ikke har symptomer på noe, så kan hun ha det likevel, og dermed føre det over til valpene i mer alvorlig grad.
      Regner med du vil hunden din, og valpenes beste, siden du er så glad i dyr, der er derfor jeg liker deg best av alle bloggene jeg leser 🙂
      Husk også at det er (veldig) mange småhunder til salgs (blandinger, renrasede (med og uten stamtavle) og at du ikke har noe garanti på godt hjem (om ikke du får solgt alle til venner).
      Jeg vil ikke være bedreviter, men selv med mine renrasede chihuahuaer vil jeg ikke avle, da jeg ikke er 100% fornøyd med helse og gemytt på dem.
      Uansett hva du bestemmer deg for, ønsker jeg deg lykke til, og tenk gjerne gjennom det en gang eller 2 for mye 😉

    5. NEI,NEI,NEI!!! du har væl ikke tenkt å før gatemix’n videre? du ane jo ikke koss rase hunden din e engang..

    6. Det med at du syns leppene dine er blitt så små, det er jo helt sykt. Det er NÅ de faktisk er kjempe fine 😀 det ser faktisk naturlig ut 🙂 venn deg til de som de er nå 🙂 btw jeg og elsker Dexter! 😀

    7. Hei sophie! Vil ikke anbefale deg å sette valper på en hund uten stamtavle og papirer i orden. Planelagte blandingskull er bare tull og ødelegger for seriøse oppdrettere som legger mye tid og penger i hundeavlen sin. Dessuten må en avlstispe røntges og sjekkes for alt av arvelige sykdommer før hunden blir satt valper på. Dessuten er det veldig mye arbeid med valper og mye papirarbeid.

    8. Ikke sett valper på en hund som ikke er renraset. Finnes altfor mange hunder der ute som trenger gode hjem og det aller beste er å avle på renrasete hunder som følger NKK’s regler for avl.

    9. Jeg er ikke i mot blandingshunder – har faktisk en selv. Men med tanke på at dere ikke klarer å ivareta rigmors fysiske og mentale behov, og at dere ikke har peiling på hvilken blanding hun er, så håper jeg dere legger planer om parring laaaaaangt bort på hylla…

    10. Du burde ikke sette valper på en hund uten at den har stamtavler og papirer. Du har jo skrevet selv at du ikke aner hvordan rase hun er blanding med.. Hun ser jo ikke akkurat ut som en chihuahua.. Men hun er veldig søt 🙂

    11. Hei,
      Menes ikke frekt på noen som helst måte. – Men en liten hovedregel i oppdretterverdenen er at man ikke med vilje lager blandingshunder. – Så lenge det ikke er gjort mye research på at genene til de eventuelle valpene blir bedre, eller kan bedre sykdommer som er i rasen i en positiv retning.
      – (Du har sikkert sett hva oppdretterverdenen har gjort med flere raser, som f.eks. at mopsen har fått et mye flatere ansikt, og at det dermed er mye vanskligere for den å puste).
      Det skal jo sant sies at det finnes flere gode blandinger av hunder, og at flere blandingshunder lever lange og gode liv. – Men å ha en hund du ikke er helt sikker hva rasen er på, (så vidt jeg forstår) og dermed ikke genene, for å så blande den, vil jeg ikke tro er så lurt. Det holder dessverre ikke med et godt gemytt..
      Det er en helt fantastisk opplevelse å ha valper, men kanskje du skal smøre deg med tålmodighet og vente til du evt. kjøper deg en ny hund med stamtavle, og sette valper på den istedenfor.
      – Man må også øyenlyse tispa, og sjekke om den har kneproblemer da det er veldig utbredt på miniatyrhunder. På større hunder sjekker man hoftene..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg