så usikker

I kveld har jeg vært hos Marte, bare vi to sammen for å ta igjen litt jenteprat. Vi laget pannekaker (bør kanskje omdøpe dette til pannekakebloggen) og hadde det veldig koselig! Marte er en sånn type jente som man blir i godt humør av å være sammen med, og slike venner bør alle ha! Er så glad hun ikke flytter nå til høsten for å studere, de fleste vennene mine gjør jo det.. Trist, men slik er det.

Nå skal jeg sette meg ned for å finne ut om jeg skal bestille hotell nå til ferien jeg skal ha rundt jul, eller vente litt lengre. Jeg har funnet en perfekt strandvilla på Bali som jeg må booke ganske snart om jeg skal få den, men jeg er sååå usikker! Har noen av dere vært på Bali? Fint, eller? Er det fint om vinteren? 

Toppen min er fra sheinside.com og buksa er fra nelly som jeg ikke finner på nettsiden lengre, beklager!

Haha vi er ikke sååå flinke på speilbilder som vi pleide å være en gang i tiden. Som Marte sa ” jeg vet liksom ikke helt hvilken rettning jeg skal se i”. 

Føler leppene mine har blitt så sykt små. . Men slapp av, jeg hører på dere, jeg skal ikke ta mer restylane (på en stund).

 

59 kommentarer
    1. Ikke ta mer retylane på en stund, leppene dine er fine nå 🙂 greit med påfyllung om en stund, men ikke får dt trengs!

    2. Nå komme sikkert flere til å reagere mot meg, men jeg synes faktisk du kler litt fyldigere lepper jeg:-) det er jo uansett din kropp og synes du skal gjøre det som du selv vil. Greit at du har lesere med meninger men når alt kommer til alt så er det ditt liv og ingen skal kunne si hva som er rett eller galt for deg. Likte forresten toppen din kjempe godt! Ha en flott søndag!

    3. Du er utrolig pen Sophie! Og det med leppene får du jammen meg kunne få lov til å bestemme selv 🙂 Pen er du uansett!
      Når det gjelder Bali så er desember-januar/februar regntid der.. Det er dermed ikke så altfor mye fint vær og er generelt veldig mye overskyet.. Det er i alle fall det jeg har erfart 🙂

    4. Har selv vært å studert på Bali i 3mnd, fra september til desember, og jeg angrer ikke et sekund på at jeg valgte Bali. Hele plassen å alt er bare til å forelske seg i, og været ligger på rundt 30grader (hvertfall når jeg var der)! En plass man absoluty burde dra til, så det gjør du lurt i! Kos deg masse, du er så pen 🙂

    5. Jeg bare lurer, ikke for å ta deg eller noe men av nyskjerrighet! Hva skjer med “all” reisingen, liksom Usa og Bali, skal du ikke studere ?

    6. ikke la deg bli påvirket av leserne! ta restylane om du vil 😀 du er heeelt nydelig uansett <3 du her fortsatt store fine, så du trenger ikke å ha hastverk med det 😀 god bedring med puppen foresten (haha) ! ha en fin kveld <3

    7. Syns du er utrolig fin med restylane! Du er nydelig naturlig også, selvfølgelig, men du kler virkelig store, fyldige og dritsexy lepper!

    8. Personlig ville je kanskje hatt litt mindre underleppe i forhold til overleppa, slik at det ser mer naturlig ut? Du er superfin uansett, og gjør akkurat hva du selv vil 🙂

    9. Fine bilder og fin blogg! 🙂
      Jeg syns du er fin med ikke så veeeldig mye restylane (eller hvordan man enn skriver det). Så jeg syns du bør slutte med det og bare ta det litt sånn som Therese Charlotte 🙂 (tcmn.blogg.no)
      Av og til blir jeg litt irritert over leppene dine, men det er ikke vondt ment! Det er bare det at av og til (i mine øyner) så syns jeg at de er altfor store, liksom, at de ser så falske ut, men du er nydelig som du er. Jeg skal ikke klage, men jeg syns de burde helst være som Therese sine. 🙂
      Unnskyld hvis jeg skrev litt dårlige ting, men som du/dere skjønner, så er det det jeg ser i mine øyner. Du er en nydelig jente, Sophie, så hvis du ikke vil høre på min kommentar, så ikke gjør det.
      Det er ditt liv. 🙂

    10. jeg var på bali i et par måneder og det var en fantastisk opplevelse, men bali er kanskje i bunn og grunn litt oppskrytt. de har noen utrolig vakre strender, men de største turiststrendene som for eksempel kuta beach er ikke like fine som de ser ut som på bilder. de strendene som er litt mer “øde” kan være helt fantastiske, men ikke alle er like tilrettelagt for bading ettersom bølgene er veldig kraftige. å være der på vinteren er en fin årstid, fortsatt varmt men da har ikke regntiden startet helt enda (tror den starter tidlig på våren? jeg var der hvertfall på høsten og da var det fint) og da er jo luften veldig klam og ekkel og det regner mye. utenom det er det ganske mye bra shopping, eller hvertfall mye fint men kanskje ikke den beste kvaliteten på tingene. det er et utrolig morsomt uteliv der hvis man drar på de riktige stedene! men man må passe på å holde seg unna alle typer drugs der nede ettersom de har dødsstraff for sånt. det jeg mente med at bali kan være litt oppskrytt er at strendene osv kan se veldig fine ut på bilder, men så er det ikke noe særlig fint inne i “byene” og trafikken der er et helvete. mange sleipe taxisjåfører også som prøver å svindle for mye mer penger enn det turene er verdt så pass deg for det! utenom det er balinesere et veldig hyggelig og service-minded folkeslag, da sikter jeg altså til de som jobber på restauranter og butikker osv 🙂 god tur!

    11. Jeg har vært der med kjæresten og vi bodde på et hotell som het Nikko Hotel som var i Nusa Dua! Har aaaldri bodd på ett så fint hotell før i hele mitt liv! Skikkelig luksus hotell! Hotellet har egen privatstrand og eget kapell der folk kan gifte seg osv! Kjempe fint der. Vi hadde også inkludert frokost på hotellet og jeg har aldri før spist så god frokost i hele mitt liv. Det sto egne kokker der å lagde det du ville ha, de hadde egen “bake avdeling” hvor du kunne ta ny lagde muffins, cookies, pannekaker med sjokolade/sirup og belgiske vafler osv. ja de hadde ALT. God og frisk frukt osv. Anbefaler deg virkelig å ta en titt på det hotellet! Jeg booket det via apollo.no og kunne ikke blitt mer fornøyd:) Og husk at når det er vinter her hjemme er det sommer i Bali:)

    12. jeg var på Bali, vi bodde på Club Med Nusa Dua – fantastisk fint!
      veldig mye av bali er ødelagt pga alle turistene synes jeg, er ikke det det en gang var! men det finnes ennå mange steder der som ikke alle turister drar til, fantastisk natur!

    13. Ta mer restylane om du har lyst, jeg synes det er knallfint! Alle mine forbilder, blant annet deg, har mye restylane og jeg digger det! Skal ta det selv når jeg blir 18.

    14. seriøst? du burde heller ta ut restylanen. du har DUCKFACE til vanligt? mener det ikke frekt ment, men om du tar mer nå ser du ut som en ballong på leppene, noe du egentlig allerede gjør. damn, for guds og din egen skyld IKKE ta mer!

    15. akkurat nå syns jeg leppene dine ser nydelige ut, du syns sikkert de ser små ut siden du er vandt til så mye større 🙂 men helt ærlig, de er nydelige nå

    16. Bra du ikke skal ta mere restylane nå, leppene dine er utrolig store i forhold til ansiktet ditt, nå mener jeg ikke noe stygt imot deg men sier meningen min som det er. Visst du venter til de blir LITT mindre så kommer det til å se kjempe bra ut, men smak og behag selvfølgelig. Du er en kjempe fin jente:) Men sånn at du er klar over det så blir man blind og “avhengi” av slike ting med tiden så det er litt farlig det der. Man skal ikke bruke det mere enn et halvt år om gangen så tar man en pause

    17. Fint på Bali! Men du børr helst dra ETTER slutten på April. Det er regnperiode der når det er vinter her. Å da regner det MYE! Men kjempeflott om sommeren!! Da er det ett rent paradis.

    18. Leppene dine er IKKE små! Du har nok bare blitt størrelsesblind, slapp av 🙂 Ikke ta helt av med Restylane, det blir så vulgært, og jeg mener at du er på grensen til det altså. Du ser det bare ikke selv, men du liker vel når ting ser veldig unaturlig ut da.

    19. Når du nevner det ser faktisk leppene dine bittelitt mindre ut, men det er bare positivt! Du ser myyye bedre ut nå 🙂 De er fortsatt veldig store, men ser litt mer naturlig ut nå.

    20. Bali er langt i fra oppskrytt i mine øyne! Det er utrolig fint der året rundt og reisen er minner for livet!

    21. Leste nettopp de fæle og lavmåle kommentarene på innlegget om deg i nettavisen. De er jo helt ute å kjører..
      Har selv slettet meg fra facebook for ei stund siden pga slike idiotiske personer(blir så trist og lei inni meg når jeg ser hva folk kan finne på), og jeg blir helt latterlig forskrekket når jeg nå ser hvor barnslige voksne folk oppfører seg over nettet!:P Hallo moral.
      Du er en flott, smart og gjennomtenkt jente Sophie, og jeg beundrer deg! Er så glad jeg har fått sjansen til å “bli kjent” med deg gjennom bloggen din og faktisk vet at du ikke er slik som de påstår:’)

    22. indonesia er yndlingslandet mitt, har så utrolig lyst til å dra dit. jeg vet veldig mye om bali og indonesia generelt, og jeg anbefaler deg virkelig å dra dit 🙂 ((ta meg med!!))

    23. Anbefaler at du holder deg unna Bali. Øya er kjent for sine islamistiske selvmords angrep. Det er ikke mange år siden over 200 mennesker ble sprengt til døde i en bombeeksplosjon på en nattklubb der. Det er best å holde seg unna islamistiske stater. Se bare på Dubai nå, du blir voldtatt og blir av myndighetene der , kastet i fengsel for sex utenfor ekteskapet. De er fullstendig gale.

    24. Må bare si at leppene dine er IKKE små! Du sa selv vi skulle si fra når det ble for mye, og du trenger absolutt ikke mer! Absolutt ikke… De er fine slik som de er nå!!

    25. Vet dette ikke har noe med innlegget å gjøre, men når skal du avsløre vinneren av billettene til Selena Gomez konserten? 🙂

    26. Bali er deffinitivt en hit. Som mange andre nordmenn har jeg studert der i 4 mnd. Kulturen er helt, HEELT unik! Klimaet er deilig, maten veldig god, og alt er helt latterlig billig. Anbefaler også å leie scooter for å komme fram i trafikken. Adrenalin! Er du redd for terrorangrep, bli overfalt, trafikk etc. Så hold deg heller hjemme. Det er en viss risiko ved å gå ut av døra hver dag, men life is not worth living if it s not on the edge! Jeg drar selv tilbake til Bali over nyttår. Det er blitt mitt andre hjem! God tur 🙂

    27. Du må ikke ta mer restylane nå Sophie! Du er en nyyyydelig jente og ser ingen feil med deg utenom at du er avhengig av at leppene skal vere store nok. Bare vær sånn du er nå! 🙂

    28. Jeg anbefaler deg å dra inn til Kuta, evt. områder rundt. Veldig fint. Nusa Dua som flere over har nevnt, er også veldig bra. Men husk: hvis du skal ta taxi, prøv å finn en Bluebird – disse har ordentlige og ærlige taxisjåfører.

    29. Ahh, jeg bruker nesten aldri å kommentere på blogger men nå bare JO JEG MÅÅ GJØRE DET! JEG elsker bloggen din, å deg <33 du er såå pen! 🙂

    30. skulle bare si at hvis du venter med å bestille, kan det hende at de blir desperate på å selge, så de gir den for halv pris 🙂 slik fikk jeg ferie i år 🙂

    31. hvorfor lar du deg intervjue av nettavisen/side2? det fordummer deg bare, virkelig. de får deg til å fremstå som ei dum rosablogger som kun bryr seg om pupper og alkohol. det gir et helt feil inntrykk. folk som ikke kjenner deg gjennom bloggen får et skummelt dårlig bilde av deg.

    32. Jeg har vært på Bali flere ganger. 5 ganger, 2 måneder i strekk hver gang, og jeg elsket det! Jeg besøkte jo selvsagt noen luksushoteller, og hadde helt fantastiske dager der. Men det jeg syns var aller best med Bali var å lære så mye om en helt ny kultur. Det var sykt spennende å være med på forskjellige religiøse ritualer, og se hvor store forskjellene er bare 16 timer unna med fly. Jeg lærte selv å surfe på Kuta Beach, og det er råkult! Og er helt uenig i det noen over har skrevet om at Bali er overdrevent! Det er enda bedre enn forventet! I Kuta er det også store shoppingsentere ;)¨
      Jeg bodde på et hotell “VIlla Puri Royan” eller no som ligger i Jimbaran. Helt fantastisk! Det var en del fattigdom der, og store forskjeller mellom rike og fattige, men opplevelsen er fortsatt lærerik, og utrolig spennende! Du burde virkelig dra dit!!

    33. her reist jorden rundt og syntes bali er den vakreste plassen som finnes! du burde virkelig dra dit 🙂
      vist du har sett filmen: eat pray love, så ser du hvor nydelig det er der! 😀 (fin film også btw) 🙂

    34. Jo, og ser noen nevnte terrorangrepene. Var det i 2006? husker ikke helt, men jeg var der da. Og jeg skulle egentlig på den ene resturanten som gikk i lufta, så takk Gud! <3 Men det har ikke forhindret meg i å dra tilbake dit! Bali er en fantastisk øy, med masse å oppleve, og dere som kommenterer "det er farlig" og liknende: Det er farlig å leve generelt, ok?
      Så Sophie, Bali er absolutt å anbefale! Men, ikke bare hold deg til luksushotellene, for Bali har så mye mer å tilby! Jeg var sammen med moren min og sjefen hennes og kjøpte mat til et barnehjem der faktisk, som ikke hadde støtte av staten. Da kjøpte vi masse mat, og utstyr, og de var så takknemlige! Så balineserene er utrolig takknemlige, gavmilde og sjenerøse! Håper du drar til Bali og får oppleve en natur og kultur utenom det vanlige!

    35. Jeg kom akkuratt hjem fra bali for to uker siden og har vert der flere ganger i tilsammen 5 mnd. Jeg reiser også tilbake i desember i år! Det er generellt fint vær, men for å finne de Fineste strendene må man reise litt utenfor de vanligste turiststedene eller ta en båt til nusa lembongan som er en fantastisk øy rett utenfor bali, gili er også verdt turen! Jeg har bodd og jobbet der og kjenner til en del områder og en masse villaer, sjekk ut instagram kontoen sabinaros så kan du se litt bilder fra mine beste bali strender, øyer og villaer:) og spør gjerne om du trenger litt tips i forhold til hvor og hva! Gled deg masse! Klems

    36. Eg var i Jakarta og bali i juli, då va da heilt perfekt, mine indonesiske venna råda oss til å ikkje reisa te bali på vinteren, e sommar då elns. som vil sei veldig varmt! detta e då ord frå indonesisk familie, som bur i kort avstand frå bali

    37. Du burde glede deg helt fantastisk mye til du skal til Bali! Jeg studerte der i 4 mnd, og det er de beste månendene i mitt liv. Utrolig snilt folkeslag, herlig temperaturer (30 grader hele døgnet, hele året), fantastiske strender (utenom turiststedene), masse uteliv (kuta), og masse flott villaer.
      Hvis jeg skal anbefale en strand, så må det være dreamland. Den ligger sør på øya, og er helt fantastisk. Det finnes også mange surfestrender med ulike bølgestrl. Lei også scooter og finn egne gjemte perler! Lokalbefolkningen hjelper deg gjerne med dette. Et annet sted jeg vil anbefale er Gili (Trawangang). Dette er en “øde” øy hvor det bare er hest og kjerre, og kun noen steder med ferskvann i springen. Den har en helt siiinnsyk strand, og du får en annen følelse enn at du er på charter.
      Det er masse å gjøre på Bali! Du kan dykke, bade med delfiner, gå på jungeltur, dra i apetempel, surfe, shoppe, gå løs på utelivet, og selvfølgelig oppleve en elt ny kultur.
      Hvis du vil shoppe, så anbefaler jeg også å dra til Jakarta. Der har de verdens 3 største kjøpesenter (ble jeg fortalt). Her fikk jeg også oppleve fattigdom på nært hold, noen minner jeg har med meg for livet.
      Kunne godt snakket om Bali i timesvis, og heldigvis skal jeg tilbake neste sommer. Lykke til, og kos deg på tur! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg