oppskrift : sunne amerikanske pannekaker!

Det var tydeligvis flere av dere som ville jeg skulle skrive litt om hvordan jeg lager sunne amerikanske pannekaker, så her kommer jeg med oppskriften. Det tar i underkant 10 minutter å lage, og oppskriften under gjelder for en person. Jeg bruker alltid å dobble ettersom man som oftest får lyst på litt mer! Pannekakene blir også ganske små.

Oppskrift:
1 egg
1/2 most banan
1 spiseskje kesam
2 spiseskjeer havregryn
1/2 dl vaniljesukker
1 spiseskje melk
Alternativ: om du ikke vil ha vaniljesukker kan du ta kakaopulver, om du vil ha litt sjokoladesmak.

Jeg blander alle ingrediensene i en liten mixer, før jeg steker på middels varme med smør i stekepannen, man kan også steke med kokosolje for å gi en annen smak. De stekes veldig fort ettersom de er så små, så husk å følg godt med. Jeg liker bedre når de er “for lite” stekt enn for mye, men dette er smak og behag. Gode ting å ha på er jordbær, banan, varm honning eller om du vil kose deg litt ekstra : nutella! 

Så, er oppskrifter noe dere vil jeg skal fortsette med en gang i blandt om jeg lager noe spesielt? Jeg kan blandt annet komme med sjokolademousse, microfudge, sjokoladepannekaker med krem osv osv. Ikke akkurat middager, men mer gode mellommåltider! 


39 kommentarer

Siste innlegg