neseoperasjon

Nå har jeg kommet hjem etter en koselig ettermiddag! Jeg dro til byen for å poste ett brev og så gikk jeg og Mathias for å spise softis i en park! Jeg har også vært på besøk hos tante og så har jeg handlet litt til grilling senere. Jeg og Mathias tenkte vi skulle grille noe godt, drikke litt vin og bade i ett vann faktisk :) Det må være en del kjærestetid når jeg faktisk er hjemme i sommer, ettersom vi skal være en del borte fra hverandre. . 

Dere bør alltid be om ekstra strø i et beger – 10 kr ekstra, men guud det er det verdt! 

Jeg har også bestemt meg for å gjøre en operasjon INNI nesa, jeg har et problem med å puste så i august braker det løs. Jeg skal gjøre det privat fordi jeg ikke vil stå i kø så lenge og vil ha det gjort før jeg drar til Florida! Har noen av dere hatt en operasjon i nesa før? Veldig vondt, eller? Om jeg skal operere nesa er det ikke bare for kosmetiske grunner. Jeg har faktisk et problem her, haha. Om jeg er heldig ser den kanskje litt finere ut også! Men jeg kommer tilbake med mer om dette når det nærmer seg, det er jo enda en god stund til.

Idag i parken! Kjolen er fra sheinside.com 


84 kommentarer
    1. En kompis av meg har tatt operasjonen du skal ta, og han besvimte da de skulle ta ut noen greier i nesen. De greiene satt fast langt nede i halsen, også drar de dem på en måte ut da. Gjorde visst veldig vondt, men verdt det i ettertid. Lykke til 🙂

    2. Jeg opererte inni nesa i 2010 av samme grunner som deg. Og jeg skal ikke lyve og si det ikke er særlig vondt. Fordi det er helt fryktelig. Jeg opererte neseskilleveggen og muslingene. Og legene sa smertene etterpå kan sammenlignes med smerter under en fødsel, bare at du kjenner det i nesa i stede. Etter operasjonen må man skylle mye med saltvann og da kommer det store blodige skorper ut. Men etter noen uker tenker man ikke over det lenger. Lykke til!

    3. Jeg opererte noe i nesen da jeg var rundt 6-7.
      Ble lagt i narkose, og våknet opp en liten stund etter operasjonen. Kjente ingenting og hadde ikke vondt.
      Ingen grunn til å bekymre deg for operasjonen 🙂

    4. Jeg opererte nesa i februar pga. puste problemer. Måtte rette opp neseskilleveggen! Operasjonen var gjort på rundt en time og man kunne dra hjem samme dagen. Jeg ble over pga. det var langt hjemmefra. Men jeg hadde kun vondt den første natta, ingen smerter ellers. Med mindre du dunker borti nesa di ved ett uhell da!
      Eneste ekle er når du skal fjerne de “tanpongene” du får i nesa etter operasjonen. Men det er over på no time.
      Også er det bare å skylle nesa flere ganger om dagen i ca to uker.
      Men jeg angrer ikke ett sekund på at jeg gjorde det. Hverdagen min er helt fantastisk nå. Jeg kan lukte, smake og ikke minst puste ordentlig!! Og jeg slipper så mye hodepine!!

    5. Jeg har en venn som gjorde akkurat det, resultatet ble ikke bra. Hun fikk stygge arr og var ikke fornøyd, hun følte at opperasjonen ikke virket så veldig heller.

    6. Silikonpuppene dine er jo større enn hodet ditt, HAHAHAHA. Skjønner at jenter vil ta silikon, men faen sånne eksempler som dette er bare fail.

    7. Jeg opererte nesen på torsdag, og tok ut tampongene i dag! Det er ubehagelig å ikke få puste igjennom nesa de 2 døgna du har i tampongene. men absolutt ikke noe stress! er ikke noe å grue seg til 🙂

    8. Ei jeg kjenner gjorde en liten operasjon i nesa pga hun hadde problemer med bihulene og noe i nesa. Hun endte opp med ganske så klumpete nese etterpå, og i tillegg hadde hun store smerter flere dager etter operasjonen. Dessuten har hun nesten ikke blitt noe bedre heller..

    9. seriøst? får så jævla lokt av sanne anonyme drittunga! Som ikkje har en dritt å gjer på, bare trykke ned folk å skrive dritt! Heilt sjukt… tror ikkje akk at sophie gidd å ta de til sej, men uansett så ser man de å de e ikkje akk gøyt! har hatt blogg sjøl, men la den ned pga dritt :/ DRØMMEPUPPA SPØR DU MEJ <3 De går ei grense. Stå på sophie elska bloggen din!

    10. Jeg synes du har fin nese fra før jeg da(:
      Jeg har lest litt på de tidligere innleggene dine, og du framstiller høyden og vekten din som noe negativt. Foreksempel at du synes at du er så himla lav osv. Jeg skal si deg en ting, det er MYE mer tiltrekkende på en jente å være 1.57- 165 enn å være 185 høy!
      Jeg er ca 1.62 og jeg har alltid får komplimenter for høyden min i alle år. Dessuten er du 18 år og jente, så tviler på at du vokser mer:) Du burde være mer en fornøyd med både høyen og vekten din. Dessuten hvis du vil være 1.75 høy for en dag, bruker hæler(:

    11. Vel… alle operasjoner foregår inni nesen daa 😉 😉 blir sikkert fint 😀 liker at du ikke gjør dette først og fremst for kjønnhet, men for helsen :DD

    12. Har operert i nasen fordi jeg ikke fikk puste. Var ikke vondt men det va vell fordi eg låg i narkose.

    13. Har operert neseskilleveggen + rettet på nesen, jeg fikk nesten ikke puste igjennom nesen min før så i februar 2012 var det operasjon, syntes ikke det var noe spesielt vont, men det var ubehagelig når de skulle ta ut fillene og plastveggen som var festet i skilleveggen slik at den skulle bli rett. veldig plagsomt å gå med gips en stund, + at jeg måtte ha en gips som jeg brukte på natta en stund slik at den ble perfekt formet. men jeg syntes ikke det var spesielt vont, men det skal da sies at jeg har hatt mange operasjoner opp gjennom årene så er vel vant med det. Du vil merke at det er merkelig å skal puste første gangen med den nye nesen din, og du blir fryktelig redd for å nyse. Lykke til det er absulutt vert en slik operasjon.

    14. Hei Sophie! Jeg har vært fast lese en veldig laang stund nå, men er dessverre ikke veldig flink til å kommentere (beklager). Lurer bare på om denne operasjonen kommer til å endre nesen din ang utseende? Må bare si at jeg skjønner om du vil fikse det som gjør at det blir litt vanskelig å puste, men du har en ganske fin nese! Det er selvfølgelig helt opp til deg, og jeg vil ikke hakke ned på deg om du ”fikser” den. Men jeg ville hvertall si at du har en ganske perfekt nese for det om.

    15. Du skal kanskje operere neseskilleveggen? Det advares mot komplikasjoner for denne typen operasjon. Leger gjør det bare som siste utvei, da du kan bli helt ødelagt om noe går galt. Det er en destruktiv operasjon som ikke kan omgjøres.

    16. hvorfor er det personelig om det ikke er av kosmetiske grunner? snorkeproblemer? du har jo sagt at du hater nesa di!

    17. Har hatt en sånn operasjon to ganger. Første gangen funka det i et par måneder, så måtte jeg ta den på nytt. Er fortsatt tett i nesa…

    18. I juni i fjord tok jeg neseoperasjon fordi jeg var så tett i nesa….jeg fjerna noen bein på den ene siden jeg var veldig tett (veit det høres veldig ekkelt ut). Selve operasjonen la jeg ikke merke til fordi jeg lå i narkose…..før operasjonen stapper dem tamponger inn i nesa som skal være der hele tiden. Operasjonen tok urndt en times tid….man får dra hjem når man føler seg vel nok til det. Etter operasjonen skal man ha i tamponger i nesa….etter 3 dagen tar man de ut. jeg syns det var veldig ubehagelig ,fordi jeg ikke fikk puste igjennom nesa. spessielt den første natta fikk jeg ikke sove fordi jeg hadde angst for og ikke få puste mer. Så jeg satt oppe hele natta og så på tv og spiste saftis (anbefales) for og dempe hevelsene. Det gjorde bittelitt vondt etterpå, og på vei til bilen fra sykehuset begynte det og renne blod ut av nesa mi o nedover i ansiktet. så jeg anbefaler deg og bli på sjukehuset lenger enn du tror du er bra nok til og dra. Og du burde ta det veldig rolig etter operasjonen. hvis du anstrenger deg eller er går mye så begynner du og blø igjen….etter 3 dagen fikk jeg endelig tatt ut tampongene og akk det sekundet dem tar ut er helt jævli (for meg ivertfall, det er individuelt) men det var er bare noen sekunder, så det går fint. Etter den første tampongen, var det like før jeg svima av…men det gikk allikevel. Men tanke på nå 1 år etterpå så er jeg veldig glad jeg tok operasjonen. jeg føler meg mye mer åpen i nesa, og kan puste mye bedre 🙂 Dette er noe jeg virkelig anbefaler om du sliter med og puste! Lykketil 🙂
      Mye tekst, men håper det var litt til hjelp 🙂

    19. Fins to forskjellige operasjoner, om du skal operere noe inni nesa blir det ikke noe forandringer på hvordan den ser ut, så ik prat piss om at du skal operere nesa innvendig blabla. Kosmetisk neseoperasjon er utseende+inni. Hr vært gjennom dette lille jente

    20. Hvis d er radiobølge kniv operasjon du skal ha, så gjør ikke d vondt i d hele tatt! Jeg gjorde dette for ca 2 uker siden, og jeg tok kun to paraceter dagen etter. Ellers er d bare litt ubehagelig etterpå, d åpner seg ikke opp med d første etter oprerasjonen. Så tolmodighet må du ha 🙂 men jeg merker stoor forskjell allerede 🙂

    21. Dette blir for dumt 🙂 hver gang du har vondt, om det så skulle være ei flis i fingeren eller litt hodepine, så blogger du laaaange innlegg om hvilket smertehelvete du er i. Rart vi aldri har hørt noe om det, og at dette “pusteproblemet” ditt tilfeldigvis dukker opp etter du har fått masse stygge nesekommentarer i det siste, og at denne operasjonen TILFELDIGVIS kan påvirke nesen din på utsiden. Wow. Trodde du kunne bedre enn dette. Hva er det å skjule? Du skal fikse nesen, so what? Gjør akkurat hva du har lyst til, og glem hva andre kommer til å mene om det. Til syvende og sist har alle en mening uansett, så hva har det å si? 🙂 vær stolt av dine valg, eller la vær å ta det valget.

    22. Jeg opererte i nesa da jeg var 5 år, på grunn av at jeg alltid hørtes forskjølet ut. Jeg fikk narkose, og da kjenner man jo ingen ting. Skal du og ta det? I så fall trenger du ikke å bekymre deg!

    23. Jeg har operert nesa av overfladiske grunner og jeg syntes ikke det var LITT vondt engang, selv om nesa begynte å blø som det passa seg og jeg hovna sånn opp i ansiktet at jeg ble blind på det ene øyet, ettersom nesa heva seg over… du har sår inni nesa i flere måneder etterpå, da. Lykke til!!

    24. mamma gjorde det for rundt et år siden, og hun sa det var jævli vondt og ubehagelig. Var inne flere ganger og skiftet de “tamongene” som de stikker opp i nesen etter opperasjonen, fordi de kom ned i halsen på henne. Men hun er veldig fornøyd nå, og sier at det hjalp mye! Kommer nok til å være jævli en stund, men det blir nok bra :)!

    25. Hei sophie! Jeg har også operert nesa mi, for kronisk bihulebetennelse. De rettet da på neseveggen, noe jeg antar du også skal. Veldig bra resultater når du er ferdig og veldig godt. Men jeg skal ikke lyve. Det gjør kjempe vondt. Du merker ikke ble før operasjonen. Går ikke inn på detaljer på smerten siden den er indivuell, det eneste jeg vet er at det å fjerne bommullen fra sårene en uke etter er fryktelig vondt. Men går fort. Hvis du vil kan du kommentere tilbake om du ønsker jeg skal fortelle litt om min hendelsen med detaljer og bilder? Jeg fikk fortalt av en venn i for veien og det er jeg glad for. Uansett vil du føle deg mye bedre fort, så det er vert det!:)
      Celine

    26. What, nesa de er jo kjempefin? Den passer jo deg perfekt er akkurat slik den er ment for å være. Det kan jo gå skikkelig galt og du kan bli misfornøyd osv? Men hvis du bestemmer deg for å gjøre det får du ha lykke til. Men: Imperfection is beauty!

    27. Jeg syntes du har en veldig fin nese, jeg 🙂 Liten og søt, i forhold til meg, som har en potetnese cx Men selvfølgelig, om du har et problem med nesa di, er det ingen grunn til ikke å operere! 🙂 Og det viktigste, om du endrer på neseformen, er at du selv blir fornøyd med resultatet, og at du er fornøyd med utseendet ditt! 🙂

    28. Jeg opererte nesen for noen måneder siden for samme grunn, og det var helt jævlig. Du får en “tampong” opp i hvert nesebor etter operasjonen slik at du ikke får puste i ca. en uke, før de skal ta de ut av.
      Når du skal ta ut av tampongene er det en helt jævlig følelse, og det blir ikke bedre med en gang.
      Nesen ser helt lik ut som før!

    29. Hei, Sophie.
      Mener ikke noe frekt med denne kommentaren, overhode ikke, men vil bare få frem min mening.
      Håret ditt er ikke ekte, leppene dine er ikke ekte, puppene dine er ikke ekte, og nå vil du også endre på nesen din? Du forandrer deg selv til en person du ikke er, og som du heller ikke trenger å være. Dersom jeg leser gjennom arkivet ditt og ser på de eldre bildene av deg, mener jeg at du var akkurat like pen, viss ikke penere før du begynte å endre så mye på utseendet ditt. Du var flott, glad og ikke minst EKTE. Føler samtidig personligheten din har forandret seg som en følge av endringene på utseendet ditt. Føler du har blitt en annen person, ikke den samme Sophie som var mitt store forbilde for omtrent et år siden. Du er, og var bra nok akkurat som du er.Skulle bare ønske du kunne se det selv.

    30. Søstra mi har tatt operasjon to ganger i nesa. først en liten og så en stor. Kun på grunn av helsa og ikke kosmetisk.. Den siste gangen, var den store operasjonen og hun hadde vondt i 2-3 uker etterpå. Den første uka måtte hun å med “tamponger” langt inn i nesa, som gjorde at hun fikk vondt og ble veldig slimete. Hun har blitt bedre, men siden hun nesten ikke har klart å puste ordentlig med nesa hele livet, så sliter hun med å finne ut hvordan man gjør det. Så det er problemet nå! Hun er heller ikke helt bra i bihulene og nesa enda og må kanskje ta en ENDA større operasjon når hun blir 18år(hun er 15år nå). Så jeg håper bare det beste for henne og at hun til slutt klarer å puste normalt.
      Håper operasjonen hjelper for deg, Sophie<3 Syns ikke du trenger å forandre utseendet på nesa di da.., men det er jo din besluttning;) Syns nesa di er veldig fin, akkurat passe størrelse og fasong!

    31. Neseoperasjon, ja. En jeg kjenner har tatt en slik operasjon, og det er visst ganske smertefullt. Fikk meg litt av et syn da jeg dro på besøk til han, digre dingser oppi nesa. Han måtte sitte å sove òg, haha.

    32. Du er fullt klar over at operasjon pga pusteproblemer endrer ikke utseendet på nesa, så om du plutselig har ny nese så er det obvious at det var pga du vil bli enda mer fake barbie :p

    33. Hallo Michael Jackson! Har du stått opp fra de døde?! Å, nei… Hallo sophie! Heheheh du blir jo prikka lik han, og det blir sikkertt ikke bedre etter nese-KOSMETISK- operasjon. Lykke til duckface ala jackson

    34. Jeg har tatt neseopperasjon, brukte otrivin 3 år på rad og det måtte jeg slutte med, så da var den eneste løsningen for kunne puste uten otrivin – opperasjon. Jeg fikk to smertestillende og ventet i to timer ca. De stakk to ganske lange rør opp i nesa som bare skulle være der i 20 min (?) , bedøvende. Så gjorde de det de skulle, merket ingenting. Men smertene kom etter en time, fy søren det var det vondeste jeg noen gang hadde opplevd, MEN det varte heldigvis bare 1,5 dag. Den første uka hadde jeg masse problemer med å puste, så fikk lov til å bruke otrivin. Men det var verdt det, trenger ikke nesespray lengre, puster helt normalt. Jeg hadde et stort håp om at nesa skulle bli mindre eller finere, men det skjedde desverre ikke, den er helt lik 🙁 Når det gjelder nesa di, er jeg misunnelig på hvor fin den er 🙂

    35. når du bruker VERDENS aller mest brukte bortforklaring for neseoperasjon så hjelper det ikke for troverdigheten din at det kommer fra nettopp deg 😛
      95% av de som tar neseoperasjon av kosmetiske grunner sier de har pusteproblemer. selv mange av de jeg selv kjenner. beklager men den der holder ikke mål sofie!
      her i dette klippet blir unnskyldningen nevnt. fordi alle har hørt den :
      http://www.youtube.com/watch?v=DwO9GkmUHAU&list=PLZvZuFOw3eTMpbw64JlnSi41XGa2qSgjN&index=13

    36. Har tatt operasjon i nesa før! Å det er litt vondt,men det gikk ganske greit! Men det er veeeldig ubehagelig,men det kan jo variere fra person til person! Men lykketil:-D

    37. åååh, du må ikke operere nesa for å forandre på den! du har jo en så herlig nese som gjør fjeset ditt så sjarmerende!

    38. Jeg fikk fjernet muslinger i nesen for et par år siden da jeg var konstant tett i nesen og avhengig av nesespray. Gjorde det privat, fikk lokalbedøvelse og morfin intravenøst. Det siste er bare hysterisk morsomt, man blir så avslappet og never mind til hva de holder på med. Var litt litt vondt på et tidspunkt i operasjonen, men man er så neddopet på morfin så det brydde meg ikke nevneverdig. Var ikke vondt etterpå i det hele tatt 🙂

    39. Hei, har selv hatt tre av en slik operasjon du snakker om. En radioaktiv og to kirugisk. Disse inngrepene foregår kun inni nesen og den vil se helt lik ut som den gjorde før du begynte.
      Desverre er slike operasjoner et rent smertehelvette og det værste er de to dagene etterpå hvor du må ha to “tamponger” i nesa som skal stoppe blod. Etter to dager har sårene inni nesa begynt å gro litt sammen med tampongene og disse dras ut i et rykk og det gjør så JÆVLIG vondt. Det er bare å forberede seg på å dø…

    40. Angående sheinside! Veeeldig mange klager på dem, dårlige erfaringer selv. Så det lønner seg å kjøpe hos Aliexpress – det er nemlig DER sheinside kjøper klærne sine fra! Hva enn som er på sheinside, finnes på aliexpress. Aliexpress er en side som driver med “wholesale”, og det lønner seg å kjøpe 100 stykk klær i gangen hos dem, og over halvparten av ebayselgere kjøper også opp varer derfra.

    41. Altså, man spiser ikke ting med melk oppi om du er vegetarianer 🙂 Jeg selv er vegetarianer og hvis du virkelig skal være veggis, siser du ikke softis ^^du kan lage din egen “softis” med rismelk osv 😉 smaker mye bedre.

    42. Finere? Du har jo seriøst SÅ fin nese nå! Om noen sier noe annet er de enten gal i hodet, eller misunnelig – eller begge deler. Du er så mye vakrere uten all forandringene (ja, før både lepper og pupper)! Jeg sier ikke at du ikke er vakker nå, men det er trist at det ytre skal ha SÅ mye å si for hvordan man har det. Er du ikke enig? Nå har du jo sagt det ikke er kosmetiske, men er det virkelig siste løsning å operere? Uansett så ønsker jeg deg lykke til 😉

    43. Pappa tok sånn neseoperasjon og det fungerte sånn at han måtte knuse brusken i nesa for å få puste ordentlig igjen.Hvordan skal du gjøre det?Påvirker det utseendet?

    44. Bra at du ikke gjør det så mye for kosmetiske grunner 🙂 Nesen din er kjempe fin akkurat som den er NÅ! 🙂

    45. For å være helt ærlig trenger du en selvtillitsboost heller enn neseoperasjon. Det virker nok som om du bruker pusteproblemer som unnskyldning for å fikse på nesen.
      Extensions, restylane i leppene, silikonpupper, falske negler, falsk brunfarge etc etc.Jeg kan forestille meg at du sikkert er en nydelig jente uten alt det der, og du er sikkert en oppegående og flott jente med masse å komme med. Det er bare synd at du åpenbart ikke innser det selv. Jeg vet ikke om du har opplevd mye vanskelig i livet ditt, om du har blitt mobbet, men det virker mer som om du sliter litt med noe, som utrykkes i denne trangen til å forandre på deg selv.
      Tenk deg om tre ganger. Restylane går heldigvis ut av seg selv, silikon kan man fjerne, men en neseoperasjon er det vanskelig å reversere. Dessuten har du en nydelig nese fra før av.
      Den eneste operasjonen du trenger er en operasjon selvtillittsboost.

    46. Har også problem med pusting gjennom nesa, så gjetter på at du skal fjerne brusk..?
      Uansett, det gjør VELDIG vondt å puste etter operasjonen i noen måneder, spesielt vinteren.
      Så: Brace yourself.

    47. hei sophie elise =) jeg har hatt en opperasjon i nesen for noen år siden. jeg hadde pusteproblemer og var tett oppi nesen hele tiden. jeg hadde en liten ulykke når jeg var 3 år, syklet på trehjulsykkel og krasjet i en mur, brakk nesen rett over, men kunne ikke se det, så vi gikk ikke til legen med det. det viste seg at det hadde grodd sjevt. det fant de ut nr de oppererte meg. nesen min var sjev stod i 45 graders vinkel, så de beinet den opp igjen da. jeg fikk bare lokalbedøvelse, så jeg var våken. jeg såg på og hørte alle lydene. var helt forferdelig! :O og det gjorde vondt i flere uker etterpå. jeg var også plaget med mye hodepine, så det var også en av årsakene til at jeg tok den opperasjonen. hadde ikke hodepine i lengre, men 2 mnd etterpå da kom hodepinen tilbake. men er fortsatt fornøyd med resultatet =) nesen er mye beinere no ^^ så ønsker deg masse lykke til!! og håper det går fint med deg =) om du vil så kan du få se bloggen min, missvicky.blogg.no =)

    48. Er det bihuleoperasjon du tenker på? En slik operasjon har jeg tatt ettersom jeg har slitt med kroniske bihuleplager fra jeg var 9 år. Var ikke så veldig digg for å si det slik! Fikk lokalbedøvelse som var helt jævlig. Da stappet de inn MASSE bandasje som var dynket med noe bedøvende greier laangt opp i nesen min. Det svidde noe helt sykt og kom også bak i halsen slik at jeg følte at jeg ble kvelt, men det var visst helt vanlig.
      Operasjonen gikk ut på å knuse noen småbein oppi nesen, og legen som utførte operasjonen sa “obs” og “oisann” flere ganger når hun holdt på. Var også et helvete etterpå, oog når det hadde healet ferdig fikk jeg vite at operasjonen var mislykket. Haha, good times.. Såå nå må jeg nok ta den på nytt!
      Nesen min er helt lik på utsiden som den var før operasjonen, men det kan jo godt være at det er en helt annen operasjon du skal ta da 🙂 Ønsker deg uansett masse lykke til og anbefaler deg virkelig å spørre om å få ta narkose altså!

    49. Jeg opererte nesa fordi jeg var mye tett. Det var jo ganske vondt, men det verste var vell å fjerne “tampongene” jeg hadde oppi nesa dagen etter operasjonen.

    50. Hei! jeg tok en operasjon pga pusteproblemer for ca 1 år siden. jeg kunne nesten ikke puste med nesa og var konstant tett, i tillegg til at jeg måtte sove med 5 puter for å få følelsen av å kunne puste noen lunde. Når jeg våknet fra narkosen hadde jeg littegranne blod under nesa, men det var alt! merket ikke engang at jeg hadde operert, utenom at jeg endelig kunne puste helt uten problemer! jeg hadde ikke noe vondt, og har aldri hatt det siden heller! lykke til :))

    51. Har tatt operasjon før i nesa! Det gjore veldig vondt etter operasjonen, men det kommer sikkert til og gå bra 🙂

    52. Ekstra strø er viktig, jeg blir kvalm av vanlig softis, det er jo strøet som er godt, så da må jeg få masse mmm 🙂 Så det går an å be om et beger ekstra med bare strø? 😀 Juhuuuu: Ang. nosejob, du må vurdere om det er verd risikoen… Du er fin som du er, og det er lett å bli hekta på å fikse litt her og litt der når du først begynner. Du har en perfekt nese, det er verre med meg, men jeg har lært å leve med den jeg har…. da jeg har mange andre verdier som er viktigere. Tror ikke jeg hadde holdt ut smerten etter operasjonen heller, tar nok noen uker før de forsvinner. Syntes det var ille nok med keisersnitt jeg, hoho det var vondt i operasjonssåret lenge etter, og med en nosejob så skjærer de jo i brusken i tillegg 🙁 Ugh….. Lykke til, ikke meningen å skremme deg. Om du virkelig har problemer med å puste om natten, eller om det bare er en unnskyldning for å fikse på utseendet…

    53. Alle operasjoner gjør ont, måtte åsså opperere nåt i næsa men ikke helt samme sitvasjon som den du er. Tampongan er ganske ekkle og gjør litt ont men dem blir tad ut etter 2 eller 3 dager å det går megafort. Lykke til med operasjonen ! 🙂

    54. Tok en operasjon inni nesa i november i fjor. Gikk helt fint fram til bedøvelsen gikk ut. Da fikk jeg ikke sove fordi det var veldig, veldig vondt, men det spørs vel sikkert på hvilket inngrep det er, og hvor mye som må fikses på.

    55. hei, jeg har hatt problemer med det samme 🙂 og jeg hadde gruet meg masse til oprasjonen, og ble veldig lettet etterpå. jeg puster kjempe bra nå og jeg hadde ingen smerter i det hele tatt etterpå 🙂
      Lykke til, ikke gru deg! 😀

    56. Når det kommer til neseoperasjonen:
      Om du blir lagt i narkose unngår du å oppleve smertene ved bedøvelsesstikkene og selve operasjonen. Smertene etterpå kommer an på hvor mye som skal bankes.
      Jeg opererte selv nesen i 2009 pga skeiv nese-/skillevegg som lett gav bihulebetenneldse.
      Før operasjonen satt de inn 11-12 bedøvelsespinner inne i nesen. Disse skal man sitte med i 30 min alt etter hvor god effekt bedøvelsen gir. Mange synes denne delen er den verste, men for meg gikk det uten problemer.
      Når du er lagt klar på operasjonsbordet tas pinnene ut og man får intravenøs(?!) med smertestillende. Jeg var uheldig og hadde ikke reagert nok på pinnene og fikk forferdelig hodepine ved første bank. De satte opp dosen med smertestillende og deretter gikk det fint. Eneste ubehaget under resten av operasjonen var lyden og det at noen rotet rundt der inne.
      Jeg anbefaler deg å ta med musikk som du setter på full guffe mens du kniper øynene igjen. Dette vil føre til at konsentrasjonen går mer på musikken enn hva som faktisk skjer 🙂
      For å unngå infeksjon og rift i stingene vil du få skumgummitamponger satt i nesen av legen. Disse skal stå i ca 1 uke. Tampongene fjerner du selv – må gjøres sakte. I mitt tilfelle ble det nysing, tårer og neseblod.
      Unngå å bli stresset, være aktiv eller bli opphisset (om du skjønner hva jeg mener;) )..dette kan nemlig føre til smertefull hodepine da blodet strømmer og presser på de såre stedene i nesen.
      Operasjonen hjelper mye på pustekapasiteten og jeg har ikke hatt bihulebetenneldse siden 🙂
      Lykke til!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg