dans på roser

Idag kom jeg “endelig” opp til muntlig eksamen, i norsk. Hadde trodd at det kanskje skulle bli lett men sålangt har det ikke vært en dans på roser akkurat. . Jeg får se hva jeg gjør, jeg skal prøve å planlegge dagen min i morgen godt slik at jeg får gjort alt sammen! Jeg har vært kjæreste med Mathias i 8 måneder i morgen foresten, så håper virkelig vi får tid til å gjøre noe til tross for eksamen! 6 dager igjen, så er vi i Barcelona. Jeg gleder meg så mye at jeg vil gråte, haha. 

Nå skal jeg sove, klarer ikke å konsenterere meg mer idag. Opp tidlig imorgen for å få jobbet med eksamen!

Gammelt bilde. Skal ta nye imorgen!

26 kommentarer
    1. Hvordan uttaler man sophie elise?
      noen sier det uttales “sophi” og noen sier #sofie” hvis du skjønner? 🙂 kan du ha med dette spørsmålet i spørsmålsrunden? :))

    2. Ta så mye tid du trenger! Bedre å ha pause fra bloggen en dag eller to istede for å få en 2’er.
      Nydelig bilde foresten 🙂 ha en fin dag og lykke til! Jeg har nemlig muntlig i morra i rle

    3. Sophie ask you to be my girl, and after a while, and his beloved wife, I love you so much. I am a better and more beautiful than your current boyfriend.

    4. Sophie ber deg være min jente, og etter en stund, og hans elskede kone, jeg elsker deg så mye. Jeg er en bedre og vakrere enn din nåværende kjæreste.

    5. Tema som depresjon og dårlig selvbildet er lite tatt opp i media. Tanken om å mestre noe, være et perfekt forbilde for sine søsken og samtidig tilfredsstille foreldrenes krav. Mange ungdommer kan ha det perfekte livet fra utsiden, men ingen kjenner dem fra innsiden. Det er lett å legge til et smil, som i sannheten skjuler en god del sorg.
      Jeg har flere ganger hørt at jeg er perfekt og virker lykkelig. Sannheten er at jeg ikke er det. Jeg har ikke mangel på venner, dem har jeg nok av. De står meg veldig nærme, men når det kommer til livet mitt, så skjuler jeg alltid den virkelige meg.
      Forholdene hjemme er ikke til å skryte av. Press både fra familie og skole går utover meg og hverdagen min. Jeg forstår meg ikke på meg selv, hvorfor er jeg ulykkelig? Hvorfor kan ikke jeg være like flink som andre til å takle problemer? Mange ganger faller det stygge tanker i min hode, men jeg vil ikke være svak. Jeg vil vinne, og det skal jeg greie. Jeg vil ikke etterlate mine nærmeste slik. I skrivende stund gjør det vondt å ta opp dette, men samtidig blir jeg lettet. Kanskje det er flere der ute som kjenner seg igjen?
      Det er veldig viktig å stå opp for sine venner. Jeg mener at flere ungdommer kan lyde av depresjon eller er i fasen til å utvikle dette, uten å være klare over det. Jeg tror det hjelper å snakke med noen, og i noen tilfeller hjelper det til og med å bare få det ut. Blir du lettet av å gråte så gråt. Blir du lettet av å snakke med dine nærmeste så snakk, men hver så snill ikke hold det for dere selv. Fordi det er ingen som er perfekte, selv om det kan se slik ut.

    6. Kan ikke du skrive noe om politikk, hva du står for? Jeg har lest for en god stund siden at du stod for arbeiderpartiet, og lurte på om du enda gjorde det! Om hvorfor du stemmer de, osv.
      <3

    7. I live in Bracelona! Or, 10 minutes to drive <3 Have fun! I love it here <3 I'm from England, but moved here in January 🙂 And I have Norwegian friends that love your blog, and google translate can do everything xD

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg