protest

Hei hei! I dag har jeg vært på demonstrasjon mot sirkus, og til dere som lurer på hvordan det fungerer så er det ikke slik at vi står og roper ” sirkus dreper” mens vi har store skilt med oss, haha. Vi har bare et par flygeblader som vi deler ut til folk slik at de forhåpentligvis blir mer informert om hvordan situasjonen faktisk er. Må bare nevnes at han ene som jobbet på sirkuset viste fingeren til meg, morsom og ikke så veldig moden oppførsel, men jeg hadde ikke forventet så mye mer! Vi snek oss bak og fikk se elefanten, og den ble pisket men så kom det en dame som jobbet der og jaget oss bort. . Det var virkelig sykt å se det med egne øyne.

Om man drar på sirkus og likevel vet at dette er dyreplaging, så er faktum at man heller vil bli underholdt enn at dyr skal ha det bra. Det går det ikke å nekte på! Forresten, superbra av jentene som arrangerer protest på finnsnes! Prøv å snik dere bak scenen dere også!

Her er noen av oss som protesterte idag – og ja, jeg er virkelig MINI, haha. Litt cute da

Hadde på meg denne toppen idag fra chiquelle.com !

 

79 kommentarer
    1. MODENT GJORT ? ka faen kalle du d og rive ned plakata da ?
      du e faen ikkje noka bedre selv, men det er vel bare berømmelse og det å se “deilig” ut som er oppe i hode ditt ?
      Fu faen, du burde altså tænke dæ bedre om på ting som du sei og snakke om !!

    2. Så på en gammel video igår av deg, å da sa du “unnskyld at eg sir det, men eg like ikke dyr!”
      Måtte filme det me telefon! Hahahahhaga

    3. kjempe bra jobbet, stå på, det e helt forferdelig det de holder på med, alle må begynne å vær like bar som deg, og tenke på de stakkars dyrene som lider på grunn av oss<3
      jeg kommer til å gjøre det same neste gang de er i rogaland. kommer faen ma te å gjør at de vil aldri komme tilbake, bare vent og se
      og jeg lurer på når komemr du til å trekke vinneren til extentionen og rettetangen???
      eg elsker deg virkelig, veldig sor fan av deg, og

    4. Kjempebra jobba! Jeg og noen veninnder tok ned mange plakater i går. Du er et kjempebra forbilde Sophie, stå på! <3 Men det har vært sånn de siste ukene at jeg bare får lest ca. halve nederste delen av innlegga dine, resten blir på en måte skyvet over, vanskelig å forklare.. skjer det bare med meg? litt kjedelig, for jeg elsker bloggen din!

    5. Ryttere pisker hester for å få de til og gjøre som de sier! hva er galt med at de pisker elefanten for og få den til og høre etter? Jeg var på sirkus da det var her, og det var sinnsykt bra! er jo nesten ikke dyr der , så skjønner ikke hva dere klager over.

    6. Bra dere protesterer på en ordentlig og grei måte! Flere burde gjøre det, så blir nok flere som blir oppmerksomme på det som skjer med dyrene. Men, det blir litt for dumt å snike dere bak senen. Ikke rart dere ble jaget bort når det faktisk ikke er lov å være der. Blir også litt dumt å oppfordre andre til å gjøre det samme. Regler er regler, man blir bare sett på som useriøs hvis man driver å sniker seg inn steder. Mye bedre å dele ut flygeblader!

    7. Åååå, så bra at det finnes slike mennesker. Stå på! Jeg elsker virkelig at du er så engasjert i dyrene sine rettigheter. Jeg støtter NOAH og gir de penger i måneden. Jeg er så sterkt imot dyr i sirkus, pelsindustrien, testing av dyr, løken gård osv osv! Alt dette SKAL bort! At folk i det hele tatt klarer å jobbe med dyreplageri, støtte det og ta del i det er jo helt utrolig. Mennesker uten hjerte og hjerne. Åhh, blir så frustrert at visse mennesker klarer å gjøre noe slik mot dyr?! No brain, no pain! Alle ´´skapningene´´som klarer å gjøre slik mot dyr, håper jeg brenner ihjel langt nede i helvette og får en jævlig død selv en gang!

    8. Tragisk at noen av bloggleserne her faktisk er for sirkus, som det ser ut til på noen av kommentarene….Jeg skal i allefall til Finnsnes å protestere! Utrolig viktig å engasjere seg innen dette, dyremisshandling er virkelig det mest grusomme i verden!

    9. The king of knowing: Siden når ble det galt å beskytte og hjelpe dyr som ikke har det bra? Tror du hun går rundt i byen og river ned plakater for å få mer berømmelse? Noe er veldig galt med deg.

    10. Altså, ærlig talt så tror jeg ikke noe på at dere så at elefanten ble pisket. Bevis. Jeg drar ikke på sirkus men uansett dette tok kaka sophieelise…

    11. The king of knowing: Hahaha hva i helvette er galt med deg? Jeg mener det at Sophie velger å rive ned plakater er en helt riktig ting å gjøre. Jeg er imot dyremishandling på det verste, og om jeg også ser sirkus plakater så river jeg de ned! Rett og slett fordi jeg BRYR meg om dyra. Er det noen her som ikke er bedre selv, er det deg. Du er ikke riktig klok.

    12. Om den ble pisket for du vær så grei å legge ut bevis. Måten du skriver det på virker ikke helt realistisk..
      Og jeg skjønner at fyren viser fingeren til deg, du går jo i mot jobben hans.

    13. synes det er kjempe bra du river ned plakater. det er jo dyremishandling, dyr er like mye hvert som mennesker!! vil gjøre det samme vist det kommer sirkus hit i år. you go girl!! <3

    14. Restylane er testet på dyr, så er et faktum at du vil heller se pen ut enn at dyr skal ha det bra.
      Men det med sirkus, så kan man ikke sette de dyrene ut i fri igjen, for de vet ikke bedre og kommer ikke til å overleve. Det finnes sikkert kjempe bra reservat for slike store og utenlandske dyr, men regjeringen bryr seg heller om uviktige ting å bruke penger på det isteden.
      Men jeg tipper du setter hunden din i reisebur og slike ting når du reiser, så det faktum at dyrene blir satt i bur når sirkuset reiser er slik det fungerer vanlig i hjemmet også.

    15. Kjempebra!
      Og til dere som kritiserer henne for å ha baktanker med dette: hva så? Hun gjør det vertfall. Om hun gjør det for seg selv eller dyrene har vel ingenting å si så lenge det bli gjort.
      Det er et faktum at dyr ikke har det bra på et sirkus. Du ser jo bare hvor store skader barn som må flytte mellom foreldrene etter skilsmisse KAN få (nei, ikke alle.). Hvordan tror du det er for store dyr som må reise langt og tilpasse seg nytt miljøt hver dag?
      Helt greit at du ( som kritiserer ) er likgyldig, men ikke prøvd deg på å kritisere andre som faktisk prøver å gjør verden litt bedre.

    16. Synes det er bra at noen faktisk gjør noe med dette. Alikevel skjønner jeg ikke helt hvorfor man river ned plakater. Hvis sirkusene blir lagt ned, eller om de slutter med dyr..da blir jo dyrene avlivd. Det er jo ikke lov å kjøpe opp nye dyr uansett.. når de dyrene på sircuset dør skaffer de ikke fler..hva er poenget da?

    17. kjenner æ blir irritert når æ leser kommentarer der oppe kor det står at du må tenke dæ om ka du skriver fordi du før har sakt at du ikke liker dyr. Jævli unødvendig spørr du mæ ! Tydeligvis noen som ikke har fått med sæ at det går ant å bytte mening ? vis dokker ikke har nokka bedre å skrive om sophie så kan dokker vell bare drite i å lese bloggen hennes vis dokker irriterer dokker så veldig mye om ho. Det her med å trøkke på andre fordi man er sjalu e nokka man gjor i barnehagen ! skjerp dokker. u go girl ! ikke bry dæ om de stygge kommentaran 🙂

    18. Sden du skulle ta med kamera og filme alt det fæle som skjedde, så regner jeg med å få se film av den elefanten som ble pisket.
      Sorry frøken, men det der tror jeg overhodet ikke på!

    19. Det er SÅ bra at du jobber så hardt for dette, Sophie! Den siste uka har du påvirket meg så sinnsykt mye på en bra måte, du aner bare ikke! På fredag tok jeg meg tid til å søke opp på google og lese den bloggen om Baba, og jeg bestemte meg tvert – sirkus med dyr SKAL bort før jeg dør!! Jeg var på fotballkamp idag, og når vi var på vei hjem dro vi først på narvesen, hvor jeg og en venninne tok ned alle plakatene av sirkus som vi fant. Etterpå dro vi på bunnpris hvor vi gjorde akkurat det samme. Dette ble veldig langt, men måtte bare fortelle at du vikelig gjør en forskjell! Stå på!!

    20. Regler er regler? Hvem har bestemt den regelen? Hvis ikke vi bryter noen regler for å hjelpe, endre en forferdelig situasjon så forandre ingenting seg. En gang var det forbudt å si at jorden ikke var i sentrum i universet, da ble det fengsel på de. De ble latterligjort. Heldigvis fantes det mennesker som brøt den regelen. Skjønner, for å utvikle oss og forandre ting så må vi bryte noen regler.

    21. Det er så bra du gjør dette! Sa til pappa at jeg skulle rive ned sirkusplakater, og at det var lov. Og han sa “Nei, de har lov til å være her”.. Men vi skal nå få se, jeg skal, og mener skal gjøre det!!

    22. Kjempebra jobbet! Dyr hører ikke til i sirkus! Uansett om de blir pisket eller ikke. En vil elefant kan vandre mange mil på en dag, de lever i flokk, og er ikke tilpasset et liv som sirkusutøver. Slik er det bare. Så dyremisshandlin er det uansett, om det er bevist eller ubevist fra de som driver med det.

    23. Ingen kan gjør alt, det finnes milloner av ting å engasjere seg for. Dere som kommenterer, ja men hester og blir pisket, og du setter din hund i bur når du reiser og blabla. Dette er veldig umodent, gi henne ros for det hun gjør, hun starter noe med dette, og hun lærer nye ting underveis. Begynn du og engasjer deg for hesten som blir pisket, kjempebra at du tar deg av det, stå på! Og det å sammenligne en hund i reisebur ifh til elefant i reisevogn er ikke det samme. Livet før buret og etter buret er 100% forskjellig. Hvis ikke burde ikke det mennesket ha hund.

    24. Jeg skjønner helt ærlig ikke hva man prøver å få ut av dette? Det eneste dere oppnår er å få disse dyrene drept. Det er ikke lov å kjøpe opp dyr til sirkus lenger!!! Man bruker flere mennesker til sirkus nå.. dyrene blir jo borte, og da kommer det faktisk ikke fler!
      Dere har faktisk oppnåd det dere kan allerede.. så skjønner ikke helt greia med dette xD

    25. Haha, du ser ut som en dverg, søstra til hun der i senterpartiet, sandra Borch.. Det heter kortvokst da, i tilfelle du ikke liker å bli kalt dverg 🙂

    26. Dere gjør en super jobb 🙂 Skulle gjerne ha vært med på demonstrasjonen selv, men ettersom jeg bor ganske så langt unna så blir det litt vanskelig. Har i alle fall revet ned de sirkusplakatene jeg kunne finne her i området!

    27. Sirkus Anardo e flink med dyr, de lar eksempel ellefantene få sin plass ute og et stort telt om natta 🙂
      Så det er ikke slik at alle sirkuser e slemme mot dyr !

    28. bare tenkte på en ting.. all sminken du bruker osv.. er nok mer dyreplageri enn sirkus. nå vet ikke jeg om du bruker ikke-dyretestet eller ikke. men det de som tester sminke på dyr gjør er verre enn det de på et sirkus gjør.. ikke noe negativt mot deg, for digger bloggen din, men tenkte å si det i og med at du har så mye i mot sirkus..

    29. er veldig glad for at det finnes folk som dere! Det som plager meg mest er at det finnes folk som plager dyr… det kan jeg aldri støtte meg bak, og det er jeg IKKE aleine om. Dyra er individ med følelser, med stor verdi, som fortjener å ha det godt. Blir bare lei meg av å tenke på hvor mye jævlig det er på denne kloda her 🙁 Keep up the good work, Sophie!

    30. Hahaah det de gjør er ikke dyreplageri, det er akkurat det samme som og få en hund til og sitte, ligge, stå osv… de gjør det på samme måte som de dyrene de har på sirkus, jeg bare sitter her og ler av deg, du er så sykt teit, skulle ikke vært lov og bli mer teit enn det du er nå, hahahahahahaha ler av deg 🙂

    31. Så flott at dere protesterte idag! Stakkars Baba, er så forferdelig synd på henne som alle andre elefanter i sirkus som må gjennomgå dette:( At bare en eneste mann i hele Norge kan bestemme om dette skal være lov eller ikke er så urettferdig. Han kunne skrevet under ett papir så hadde elefantene sluppet tilbake til det frie. Både flere politiske partier, matttilsynet og demonstrantene har nok bevis til dette burde være forbud. Men likevel klarer han ikke skrive under.. Det er tydelig å se at elefanten ikke trives og gjennomgår en rekke smertefulle timer hver eneste dag. Merano kjører rundt med elefanten i den lille bilen til 130 byer bare i Norge. Det er galskap. Så mange timer i bil. Menneskene kan stoppe å strekke på beina, men dette får så klart ikke dyrene. De reiser jo til alt fra Oslo, Trondheim osv. Lange, lange avstander. Grusomt!!!!! Håper dette om ikke lenge vil få mer fokus i media og ikke minst blir forbudt:( Blir så lei meg av dette, hjerteskjærende. Hun ble nok pisket fordi hun er så sliten, Baba begynner å bli veldig stiv i leddene sine grunnet lite mosjon og mange unaturlige øvelser som presser på indre organer. Hun får nok noen harde slag før hun skal vises frem slik at hun ikke “dropper ut” og nekter å opptre igjen. Stakkars, stakkars Baba..

    32. Visste dere at det skjer en god del dødsfall ved sirkus med elefanter og andre steder hvor elefanter holdes fanget, fordi de plages så fælt at de til slutt tråkker på eller setter seg på fangevokterene (for det er det de er. De er ikke dyrepassere uansett hvor gjerne dere ønsker å tro det). Les feks artikkelen Elephants Attack as Humans Turn Up the Pressure fra National Geographic (kommentarer med links går ikke gjennom spamfilteret her, har jeg opplevd før, derfor dere får google det selv). Cirka 500 mennesker dør hvert år fordi de prøver å dytte elefanter inn i trange bur/lignende eller plager dem på andre måter.
      Og hei du der oppe, “<3..." det er én ting å få en hund til å gjøre kommandoer som sitt, ligg osv, men en annen å piske/slå/fysisk avstraffe hunden til å gjøre det hvis den ikke vil. Noe som er forbudt, og kan straffes etter norsk lov. Har du tenkt på hva de gjør med elefanten når den ikke vil opptre? Nei, tenkte meg det.

    33. Kjempebra og håper flere blir inspirert til å kjempe mot dyremishandling! Til dere som vil ha bevis, så finnes det mange videoer på youtube allerede.

    34. Jeg har et spørsmål anngående dun som man bruker i puter og dyner.Støtter man dyremisshandling om man kjøper dundyner og puter?

    35. Jeg er også veldig imot sirkus med dyr! Men jeg bruker ihvertfall ikke restylane som du gjør. Restylane er testet på dyr. DU er en smule dobbelmoralsk Sophie! “Det får ikke ann å elske dyr hvis man spiser kjøtt” Ok, hvorfor sprøyter du leppa de full med kosmetisk kirurgi som er testet på dyr? Som for eksempel Restylane. Det går ikke ann å elske dyr hvis man bruker midler som er testet på dyr 😉

    36. Tipper at meste parten av sminken du har er testet på dyr. Også bruker du JEFFREY CAMPBELL sko som er laget av EKTE skinn. I tilegg sprøyter du inn restylane i leppene som er testet på dyr. Dobbelmoralsk med andre ord!

    37. Supert at dere demonstrerte! Du inspirerer, har allerede revet ned en plakat, og har kjempelyst til å demonstrere i morgen ^^

    38. Ahh! Jeg ELSKER det du gjør Sophie! Du kjemper hardt for dyreretten i norge og du engasjerer andre lesere, ser virkelig opp til en som deg!

    39. Hvor og hvordan kan jeg være med på å hjelpe? Finnes det noen organisasjoner i Oslo-område? Fint om du kunne svare i et eget innlegg, det er mange fler som vil vite! 🙂 Takk på forhånd

    40. Har aldri gått på sirkus i hele mitt liv, og kommer heller ikke til å gjøre det! Er så utrolig i mot at dyr skal bli holdt i fangenskap.
      Får så utrolig vondt i magen når jeg leser at du SÅ at de piska den uskyldige elefanten – men er det ikke noe vi kan gjøre med det? jeg vil jo si at dette er dyre mishandling, og det må vel være mulig og gi beskjed til noen som kan gjøre noe med dette?
      virkelig elsker at du bryr deg så mye!!

    41. dette er så bra gjort at du jobber så hardt imot! har så lenge jeg har vist hvor vondt sirkusdyr har det vært imot det. og ved tanke på det høye lesertallet du har er jeg så glad for at det finnes bloggere som deg! 🙂 du er ei herlig og snill jente tvers igjennom, INGEN kan si imot på det!! fortsett det gode arbeidet! jeg vedder på at du har fått mange av leserne dine til og skjønne hvorfor sirkus med dyr er galt. det samme med pelsindustrien, og at man faktisk kan tenke over hva man faktisk har i seg. klarer ikke tanken på at jeg skal spise et uskyldig dyr som kun har pintes. er så glad for at du er deg og er på topplisten ! 🙂 har lenge fått mange av vennene mine til og skjønne at dette er dyremishandling, noen har skjønt det mens andre egentlig ikke bryr seg. tenk om alle kunne brydd seg og skjønt hva dette faktisk innebærer og ikke bare stenge det ute og tenke det beste. fordi det hjelper jo ikke…
      elsker bloggen din å hele herlige jenta som du er!! 🙂

    42. Kjempe bra gjort Sophie! Synes det er helt fantastisk at du bruker bloggen for det den er verdt, og dette viser bare hvilket godt forbilde du også er 😀

    43. Er sirkus her nå (de holder på å sette opp teltet nå, og plakater) så jeg og en annen skal dra og rive ned plakater, og senere skal vi dra bak teltet! Kjempe bra det du gjør S E 🙂

    44. Jeg har vært på sirkus når jeg var liten og jeg visste ikke noe om dette. Ikke før du skrev om det! Du holder jo på med å stoppe dette og jeg ville bare gi et tips nå som du er igang. Tipse mitt er å snike seg inn bak og filme hva som skjer og når forestillingen er ferdig kan du vise det til publikum når de kommer ut. Du kan også vise det på bloggen siden du har så mange lesere og da får mange intrykk av hva som skjer. Jeg har jo lest dine innlegg og jeg sprer det så godt jeg kan til venner å andre. Og jeg syntes at de pisker dyr er helt forferdelig !!! Det finnes jo sirkuset uten dyr da , bare med mennesker som opptrer og sånt det vil jeg heller anbefale til folk istedenfor å gi penger til folk for å se dyr bli plaget hvis de ikke imponerer deg !! Jeg har tenkt til å printe ut lapper og henge di opp slik at folk som tar med barna sine for å se på sirkus slutter med det!! Jeg bor i Bergen da og det har ikke kommet noen sirkuset her ennå , men bare vent! Hvis de kommer skal de få høre at dette er gale! Jeg skal spre dette om hva de gjør på sirkus og oppfordre alle til å spre dette videre!

    45. Eg blr på Finnsnes<3 Ska snike meg inn t dyran imårra ilag me ei venninna...Stakar dyr, dæm har jo ikje gjort nåkka:'( Pliiiis følg meg på instagram: vildejn <3<3<3

    46. Du kommer vel gararantert ikke til å se dette… Jeg er vertfall ei jente på 11 år, som virkelig ser opp til deg! Må bare få sagt at du er et forbilde for utrolig mange, inkludert meg. ;)Jeg hadde ingen anelse om at dyr ble behandlet slik! Jeg har alltid sett på sirkus som noe koselig og morsomt. Men det var før jeg så innlegget ditt! Nå har jeg sykt dårlig samvittighet, fordi jeg HATER dyreplageri! Neste gang det er sirkus skal jeg definitivt rive ned plakater! Men for å få med andre, må jeg nok ha bevis… Jeg hadde blitt superglad om du hadde postet bilder / video, sånn at jeg kan vise dem til andre!

    47. Alle skulle vert som deg!! Sykt bra gjort, jeg digger deg og du er et stort forbilde! Du har fått meg til å bli veldig i mot dyremisshandling, og er VELDIG opptatt av det<3

    48. Hei, jeg synes det er kjempebra av deg å stille opp i slike demonstrasjoner. Tusen takk for at du setter fokus på slike saker! Stå på=)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg