barcelona

Om en måned, den 19 juni drar jeg og kjæresten min til Barcelona! Jeg gleder meg sykt mye og har hørt så mye bra om byen fra de som har vært der. Vi har jo allerede vært på en avslappningsferie sammen, så denne er vel mer for å oppleve å se ting! Det kommer til å bli så sykt herlig, og jeg vil bare begynne å pakke med en gang! :) Har jeg mange lesere som har vært i Barcelona? Jeg vil ha masse masse tips til ting vi kan gjøre! 

Nå skal jeg dra til solariumet, må begynne å bygge opp fargen før vi drar ettersom Mathias blir brun bare vi snakker om sola ;)

97 kommentarer
    1. dra på Tibidabo Amusement Park! det er et slags tivoli på et fjell, der du kan se utover hele byen, å når du er på tivoliet må du prøve krueger hotel! Det er et spøkelseshus der det er ekte mennesker inni, det er noe av det skumleste jeg har vært med på!
      Barcelona er en kjempe fin by 😀

    2. Åhh, så koselig! Har aldri vært i Barcelona før da, men du kan jo søke opp noe på nettet!:)

    3. Du trenger vel ikke bygge opp noe brunfarge, du er så fin og brun fra før av! 🙂
      Jeg var i Barcelona en gang når jeg var liten, husker veldig lite ettersom det er noen år siden. Alt jeg husker er at jeg og tante plukket appelsiner fra trær som vokste rundt om kring, så lagde vi juice av dem 🙂
      Dere får kose dere!

    4. Gled deg! Er fantastisk der. Hvis dere er der for å oppleve ting vil jeg anbefale å dra til Sagrada familia, Park Guell og selvfølgelig besøke Las Ramblas 🙂 Det er også fantastisk nattliv i Barcelona og kjempefine strender. Kos dere !

    5. Hei 🙂
      Du burde absolutt dra å se Gaudiparken om du/dere vil ha opplevelser. Det er helt fantastisk å gå å se hva Gaudi har laget, og husene han bygget har ingen rette vinkler i seg. Du kan også gå å se noen av det han laget i selve Barcelona også. Jeg vil også anbefale å gå ned las ramblas og sette dere ved kaien og spise tapas, det er helt fantastisk! Prøv også å gå i sidegater for å shoppe, der er det mye bra vintage du finner som man vanligvis ikke finner i de store “kjente” shoppingatene. Og selvfølgelig sett dere på en cafe og ta et glass champagne og sjekk ut den fantastiske katedralen, det er noe jeg absolutt ville ha anbefalt! Kos dere masse, Barcelona er en fantastisk by (!!)

    6. Barcelona har ALT! Uteliv, strandliv, SHOPPING!!! god mat, fotball osv! Dra dir med MYE lommepenger. Det vil du trenge om du liker å shoppe 🙂

    7. Har vært i Barcelona 2 ganger det siste året.
      Det beste med byen er at shopping, stranda og opplevelser kan kombineres i en og samme by 🙂
      God tur!

    8. Hello! I’m from Barcelona and it’s one of the most wonderful cities I have ever seen. It have all what you can need: beach, nightclub, shopping, good weather and mood, nice people… you are going to enjoy your visit in Barcelona 🙂

    9. Vil absolutt anbefale Barcelona og omegn som perfekt for å oppleve ulike ting!
      1: vandre langs la Ramblas (hovedgaten i Barcelona)
      2: ta en buss til en utkant by som heter Salou. Salou er et mindre sted med en milevis lang Strand som er så fint som mel. Havet er krystallblått og varmt. Beste stranden jeg har vært på ihvertfall. I Salou er det også et av verdens største fontene-lysshow! Det er helt enormt og veldig spektakulært! Jeg vil si at det er absolutt et must..
      3: nyt den gode maten! Finnes mange gode restauranter!
      4: få med dere sagrada familia!
      Noe som absolutt ikke var verdt penger og besøk!:
      Port aventura er en av de største fornøyelsesparkene i hele Europa. Når vi var der var det stappa med folk så vi stod ca 2t i kø på hver karusell( mens turen varte 1,5min) ikke verdt det..
      Port aventura var delt i to parker: fornøyelses park og vannpark.
      Vannparken var derimot verd et besøk. Mange ulike sklier og ting du kunne prøve ut! Men vet ikke om den er åpnet når dere er der.. Burde skjekkes på nettsiden.

    10. Jeg har vært der! Vil anbefale å unngå La Rambla, det er for å dra turister og ikke noe spesielt bra der. Egentlig bare restauranter der, av det jeg så. Men litt østover var det veldig bra med shopping og slikt. Anbefaler å hoppe på en slik sightseing-buss, da får du sett mye!

    11. Bare vært på flyplassen i Barcelona da vi måtte nødlande på tur hjem fra Mallorca, haha. Kos dere!

    12. Jeg var i Barcelona i fjor sommer,og jeg må bare få si at det var helt fantastisk der! Dere MÅ få med dere magic fountain, er såå glad for at jeg og familien dro dit! Det var omtrent ti tusen folk der, og det var så vakkert! Dere går glipp av noe hvis dere ikke drar dit 😉

    13. Dere burde ta Sightseeng buss fra sentrum å til La sagrada familia og parken gaudi, det ambefaler jeg 😀 dere burde prøve å finne en resturang som henter los caracoles! kjempe god mat, drikke og desserer 😀

    14. Var der i fjor sommer, kjempe mye bra å finne på der! Ville anbefalt å ta en tur til magic fountain på kvelden, kjempe koselig! Og rett der med fontenen er det en gammel arena som er gjort om til et kjøpesenter og helt på toppen er det masse koselige restauranter med fin utsikt over byen. Er også en del markeder dere kan gå på, men det er mange bra butikker som også er ganske rimelige 😀

    15. Kjøp deg ukespass på teoritentamen.no og ta flere tester daglig. Det gjorde jeg, og jeg slapp å lese i det hele tatt. Det er viktig at du bruker teoritentamen.no og ikke prove.no, ettersom alle som brukte prove.no i klassen min strøk på første forsøk.. Jeg bestod på første prøve med fire feil uten å lese i det hele tatt. Jeg vil garantere deg at du består når du har bestått testen på teoritentamen tre ganger, ettersom spørsmålene der er 10 ganger verre enn den ekte testen! Lykke til, håper du skriver hvordan det gikk og hvilken måte du benyttet deg av <3

    16. Dere burde gå opp og ned La Rambla, det er en gate som er fult av boder og gate kunstere! Jeg ble aldri lei og gikk der ihvertfall 10 dager i strekk, elsket det. Kunne nok gått der 10 dager til bare for å titte på kveldene! Jeg anbefaler også å gå rundt i ”slummene” hvis jeg kan kalle det det og titte, er mange butikker som er koselige å se i!

    17. Fantastisk! På bursdagen min, til og med. 🙂 Aldri vært i Spania, men har lyst til å flytte dit for et år eller noe, for å lære meg spansk. Da jeg reiste jorden rundt og endte opp i Brasil skjønte jeg hvor nyttig spansk plutselig hadde vært å kunne…

    18. Barcelona er et sykt fint sted. Dere burde gå i gågata “La Rambla” også burde dere se “Park Guell”. Selfølgelig burde dere også ligge på stranda og sole dere. Også var det en opplevelse å kjøre i taubane over byen 😉

    19. Jeg var i Barcelona i fjor sommer, og det er veldig mye å finne på! Byen er perfekt for en ferie med shopping og strandliv kombinert. Du burde ikke gå på shopping i La Ramblas, ettersom det bare er masse souvenir-sjapper og dyre restauranter og butikker der. Det ligger en stor gate litt bortenfor La Ramblas hvor de har masse bra butikker som Zara, Bershka, H&M, Stradivarius osv. Dere burde ta slike sightseeing-busser som fungerer slik at dere kan hoppe av hvor dere vil. Vi gikk av bussen på Camp Nou og det var veldig spennende der, til og med for meg som ikke er fotballinterresert. Vi dro også å så på Sagrada Familia, akvariumet som er Europas største og var mye på stranda.

    20. Jeg var i Barcelona i fjord sommer min mening er at hele byen bare var oppskrytt, ikke noe bra i det hele tatt. Så jeg og noen venninner dro heller til nabo byen husker ikke i farta hva det het, men det var mye bedre der.

    21. Skulle ikke du på ferie med TCMN? I Barcelona burde du se Sagrada Familia, besøke Gaudiparken, og ikke minst gå i hovedgata, La Rambla! Masse shopping i Barcelona, store og fine parker, og masse god mat 🙂

    22. Var på utveksling et år i England. Jeg og spanskklassen min dro til Barcelona og følte virkelig at jeg ikke fikk sett nok på den ene uka vi var der. Men hvis du våger deg litt ut av sentrum så burde du se:
      – Pablo espanyol (er skrevet på catalán, heter pueblo español på castellano)
      – Parc Güell (bruk litt tid på å se deg rundt der, det var der han som designet la Sagrada Familia bodde)
      – Museet til Salvador Dalí (litt utenfor Barcelona, men har bilder fra Picasso osv også )
      Også de tingene som er standard da
      – La Sagrada Familia
      – Las Ramblas
      Håper du får det like fint som jeg hadde det!

    23. Et lite tips hvis dere skal dra og se La sagrada familia, kjøp billetter på forhånd, ellers blir dere stående hele dagen i kø

    24. Var i barcelona sist sommer, den beste ferien jeg har vært på! Anbefalen shoppinggata La rambla, hvor de har de fleste kjente butikker 🙂 åsså må dere besøke den magiske fontenen/ magic fountain, noe av det nydeligste jeg har sett!

    25. Var der i fjor sommer og anbefaler å dra i Gaudiparken/Gaudimuseet! Det er en park og et museum til ære for en kjent arkitekt fra Barcelona. Selve museet er ikke spesielt morsomt, med mindre du er interessert i arkitektur og sånt, men i parken er det helt nydelig! Utrolig vakkert sted, og veldig koselig! Det er også en gammel ensporet trikk som går opp og ned på en høyde i Barcelona, og på toppen er det helt utrolig nydelig! En restaurant med utsikt over byen og et gigantisk hus/slott. Utrolig vakkert! Husker dessverre ikke hvor trikken går fra, men sightseeing-bussene stopper der! 🙂 God tur, Barcelona er virkelig fantastisk, med masse gode tapas-restauranter og bra shopping!

    26. Åååå, var der med familien i fjor sommer, det er en fantastisk by! Deilig vær hver dag, og utrolig fine strender! Utrolig fin og lang strandpromenade med masse restauranter, og veldig bra shopping! Hovedshoppinggata La Rambla er veldig folksom, men i sidegatene ligger det veldig mange bra butikker, som f.eks. Topshop, som forresten er den eneste i Barcelona. Masse å se og masse god mat også, gled dere!!!

    27. Kjempe koselig by! Anbefaler som mange andre blandt annet Park Güell – Gaudi park – kjempe koselig å gå rundt i! Selvfølgelig La Sagrada familia. Ellers er stranda veldig koselig og hele promenaden der. Styr unna La Rambla, bare masse folk og turister også der det er flest lommetyver! Beveg deg heller inn i sidegatene og ta deg en tur innom matmarkedet – masse fantastisk og herlig å se! Parallellgata med La Rambla har også bedre utvalg av klesbutikker 🙂 Verdens koseligste by å vandre rundt i – særlig med all Gaudi arkitekturen!

    28. Siden du er glad i dyr, vil jeg anbefale deg å dra til Marineland! Det er vel en slags dyrepark/zoo, med delfiner osv! 🙂 Har vært der selv.

    29. Gå på tivoliet tibidabo eller noe sånn, det ligger helt på toppen av fjellene, og du får en syykt utsikt over byen 🙂

    30. Kan anbefale kjøpesenteret Diagonal Mar når det gjelder shopping 🙂 ellers å besøke Camp Nou, Park Guell, Sagrada Familia og Akvariumet. Får se mye av Barcelona om man setter seg på en av sightseeing-bussene også 🙂

    31. dere må bare dra på camp nou, kan du da ta bilder å lege ut på bloggen hvist dere skal ditt men du må lege ut bildere av alt dere gjør der, JEG VIL Å TIL BARCELONA!!!!!

    32. La Rambla 🙂 kjempelang gate med masse butikker! Selv synes jeg at det er best “øverst” i Ramblaen (butikker som Sephora, Zara, Bershka, Foot Locker etc) Det er også veldig lurt å gå inn i sidegater, der det finnes masse butikker.
      Ellers er det lurt å få med seg det som er nevnt over her. Det er også et litt mindre senter nede ved havnen (Mare Magnum), og der er det også ganske fint å være når det er sol.

    33. Jeg har vært i Barcelona, og det er mye fint å oppleve der 🙂 For meg som er fotballinteressert så var den største opplevelsen Camp Nou. Altså stadion til Barcelona. Så det anbefaler jeg, men det er ikke sikkert dere er så interessert i fotball da. Andre ting du må oppleve er gaten La Rambla. Det er en kjjent gate, og mye spennende å se, alltid mye folk der. Og oppover La Rambla så finner du et marked. Det er kjempestort. Der finner du mye forskjellig mat. Det er mange boder med frukt, fisk, kjøtt, brød osv. Det er en opplevelse du ikke kan gå glipp av 🙂

    34. Jeg er her nå!
      Det er helt greit egentlig, litt styr med mye tyveri og noen innpåslitne selgere, men ellers bra 🙂
      Les auroramohn sin guide, den er veldig bra!
      Kontakt meg på [email protected] hvis du lurer på noe!

    35. Elsker Barcelona! du burde dra til kjøpesenteret diagonal mar, der har de mange bra butikker som pull and bear, primark osv. Utenfor Barcelona er det en by som heter Sitges og der er det kjempe fine strender og koselig miljø! ca en halvtime utenfor Barcelona 😉

    36. Vært i Barcelona 3 ganger før og du burde absolutt oppleve la Sagrada familia, parque guell og las ramblas.. Markeder burde du også absolutt få med deg! Et sted hvor det også er fantastisk mat er på en liten tapas restaurant som heter taller de tapas og ligger i barrio gotico:)

    37. Var i Barcelona nylig i 6 dager sammen med klassen min! Sagrada Familia drar man bare å ser på, fordi køen er fooor lang til å stå i kø bare for å komme inn å se.. spesielt når dere skal dra, for da er det turist sesong som vil da si MER folk enn det det var når jeg var der (april/mai). Men maten er fantastisk, og det finnes utrolig mange forskjellige restauranter med forskjellig mat, så det må dere prøve ut! Utelivet er fantastisk, haha! Så må dere jo dra ned på stranda, det var rundt 28 grader på det meste når vi var der, så kan jo hende det er en del varmere der når dere skal dit. Noen folk i klassen dro på akvariumet, der kunne dem gå ned i en hai-tank i et basseng! Er dere heldige så kanskje de svømmer over dere 🙂 Også kanskje gamle byen i Barcelona, veldig mange fine bygninger og spesielt gammel arkitektur også!
      Watch out for hasj-selgerne ++, og ja.. dere kan jo bli lei av massørene/selgerne osv som går på stranden og maser HELE dagen om forskjellige dem skal selge.. Så dere burde ta med dere ørepropper for å ha i ørene, trenger ikke høre på musikk.. for da går dem bare forbi egentlig 🙂
      😀

    38. Jeg har vært der, det er kjempe fint og varmt. Heheh.
      Dere burde dra til “La familia” der er det kjempe fint;) Det er og mange fine restauranter der borte.
      I Barecelona er det superdupert:) Sefølgelig er det også mange fine strender der dere kan sole dere og bade;)
      God Tur!:)

    39. Det er en veldig fin by! Men pass på vesker og verdisaker, byen er kjent for lommetyver. Om du syns det er morsomt å dra til akvarier, burde du definitivt ta turen til La aquarium Barcelona! 🙂

    40. Hei! Elsker bloggen din! <33
      Jeg har vært i Barcelona, og det er en kjempefin by. Den kirka du har bilde av i innlegget ditt, er enda ikke ferdig. I Barcelona er det masse god mat,MEN PASS OPP FOR LOMMETYVER!

    41. Du burde IKKE bygge opp fargen!!! Det blir bare MYE større sjanse for å få kreft og andre sjukdommer/skader!! IKKE gjør det!! (Det gjeller alle!)

    42. Kunne du laget et innlegg hvor du skriver tipsene som lesere har skrevet? Skal til barcelona i sommer selv skjønner du, og trenger så gjerne tips om byen! Gleder meg veldig til å reise jeg og 😀

    43. Var der i februar med kjæresten min, veldig koselig og romantisk by med masse opplevelser!
      Er mange ting dere kan gjøre som par, se på fotballkamp på camp nou (om det er noe kamp der når dere drar), dra på stranda, ta en tur med sightseeing bus (tar 1 hel dag for å se hele byen, en bra måte å bli kjent med byen på), besøke magic fountain, gå gjennom rambla del mar og gå innom mare magnum (shopping center i enden av rambla del mar)
      Når det gjelder shopping så vil jeg anbefale diagonal del mar hvor du har alt på et sted, klesbutikker, restauranter og bowling/gamezone + kino(filmene er dessverre på spansk). Ellers er det en del tursitattraksjoner som sagrada familia, akvarium osv. Er mye å gjøre!
      Kos dere masse 😀

    44. Besøk magic fountain 🙂 den er sykt fin, og passer til romantikk!
      Beste maten finner du på Taller de tapas 🙂

    45. Eg har vært i Barcelona, og eg trur eg må sei at det e den finaste byen eg nån gang har besøkt! Man har absolutt ALT der; shopping, strand, god mat, masse å se osv. Når eg va der besøkte eg La Sagrada familia (det må du ikkje gå glipp av!!), magic fountain (utruulig stilig), camp nou, Europas (?) største akvarium ++
      Pass godt på tingan dåkkers, e heilt ekstremt med lommetyva der! men ellers en super by 🙂

    46. ÅÅ! du MÅ se alle gaudihusene, bare google det! de er helt fantastiske! og så må du dra til kirken på toppen der, husker ikke hva den heter, men den er fantastisk! og fornøyelsesparken på toppen ved samme kirke:) og de har SUPER shopping i gaten ved siden av las ramblas 🙂

    47. Ikke klatre på stenene i havet! Der bor det mange kråkeboller og jeg klarte å tråkke på en andre dag av ferien – hei krykker!! Brukte 5 legetimer hjemme i Norge på å skjære ut piggene som knakk av kråkebollen da jeg trakk til meg foten.
      Ellers er det bare å fylle på med Sangria!!

    48. Var to uker i en by 30 min utenfor Barcelona sommerenn 2012, og det ble naturlig mange turer inn til byen. Det er mange fine butikker oppover la rambla, men hvertfall når jeg var der, var det stappfult av folk.. så anbefaler heller å dra på et kjøpesenter på de butikkene som du finner på et kjøpesenter. Men hvis du går i “gamle byen” og de små gatene på siden av La Rambla er det kjempemange fine butikker som du ikke finner overalt! Anbefaler deg å turen innom Lomography butikken som ligger i de smågatene, kjøpte et kamera der selv og kjempefornøyd, verdes fineste bilder. Ser ut som de er tatt ut av en Lana Del Rey musikkvideo! Men uansett, kos deg masse, Barcelona er en herlig by.

    49. Segrada familia og gaudihusene må du bare se! Det er også en utrolig fin og stor fotballbane og også ett utrolig fint museum om fotball, viss noen av dere er fotballintereserte 🙂 jeg var der sist år, det er HELT FANTASTISK! Også et utrolig fint akvarium og andre dyr vises også der, men jeg husker ikke hva det heter, men det ligger veldig sentralt. Er ikke sikker på om det er noe du er imot, men det er utrolig fantastisk å se på ulike dyr du nesten ikke viste fantes 🙂 du finner lgså utrolig gode shoppingmuligheter der nede og du finner alltid noe å beundre 😉

    50. du kan gå på fotballkamp, shopping (veldig fine klær dær), stranda, tivoli og sikkert noe ant…kos dere;)

    51. Hei Sophie!
      Jeg var i barcelona for et par uker siden! gled deg! det er masse fint å se der, og ikke minst shopping!Je anbefaler deg virkelig å ta en tur til akvariumet i barcelona!

    52. Bare hold dere vekke fra disse fattig strøkene eller der alle de lokale folka bor! er du der en halv dag så er du heldig vist du kommer deg hjem med alt du tok med…

    53. Dere burde dra en kveld å se på en fontene som har et “show” (det er lys i forskjellige farger, musikk og fine bevegelser i vannet). Jeg og min kjæreste gjorde det og det var skikkelig fint og romantisk! <3
      Dere burde glede dere!! <3

    54. Pass på for lommetyver! Barcelona er den byen i verden der flest folk blir ranet i timen. Da jeg var der fikk jeg beskjed om å ikke bruke sekk eller bagger. De raner deg mens du går, ikke når du sitter stille. Så obs obs

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg