snart regulering..

AAAU! Jeg begynner å få to av visdomstennene (hvor mange får man egentlig?), og den ene vokser OVER tanna jeg har der fra før av. . Er dere klar over hvor vondt det gjør? Det kjennes ut som om noen slår meg konstant med hammer på tennene, ah! Jeg har aldri hatt ordentlig tannpine før og har alltid hatt “perfekte” tenner, så om dette gjør at jeg må få regulering kommer jeg til å bli så deprimert. Kan man kysse noen når man har regulering? Eller, såklart kan man kysse noen, men er det akkurat det samme som uten? 

Slik føles kinnene mine nå

Har på meg en ny dødskul shorts idag! Fra batoko.com

Og genseren jeg har på meg er kjæresten sin!

83 kommentarer
    1. man kjenner ikke forskjell i det heletatt om man kysser/kliner med regulering. er akkurat det samme 🙂 man bruker jo ikke akkurat tennene til å kline.

    2. Du trenger ikke regulering pga visdomstenner.. Du må bare trekke de 🙂 man kan få opp til 4 visdomstenner. Med mindre de plager deg trenger du ikke gjøre noen ting.

    3. om visdomstennene gjør vondt, er det nok mer vanlig å trekke de, enn å sette på regulering.. veldig vondt det også, men varer ikke like lenge da!

    4. Lykke til med den tannpinen.. jeg har hatt samme problemet i sånn 2 år nå, men de vil opperere ut tanna, så slipper regulering 🙂
      Om det er noe trøst, så er det slik som kommer og går.. 🙂

    5. Hvis visdommstenner vokser feil slik at det blir dårlig plass, så sier nok tannlegen din at du skal trekke dem! Da blir du sendt på sykehuset og dem blir operert ut 🙂 Jeg måtte trekke mine to visdommstenner som lå nede, men måtte vente ett halvt år mellom hver, for jeg kunne ikke trekke to samtidig, siden det er veldig smertefullt etterpå. Takk Gud for smertestillende.

    6. jeg har hatt AKKURATT det samme! og jeg måtte bare ha regulering på de tre bakerste tennene slik at den som gnagde holdt seg på plass og ikke ”sklei” ned om du skjønner! og så måtte jeg slipe litt på den opperste, som ikke var noe vondt!

    7. Det er veldig uvandt i starten, men du venner deg fort til det! Du kan få veldig vondt i tenna de to første dagene, men det går også fort over! Det er ikke noe å grue seg til, alt er som før, bare at det setter seg fast mat veldig kjapt..

    8. oi unnskyld meg mener ikke å være upassende, men du opplastet uheldigvis antageligvis med et uhell et bilde der puppen din henger utenfor. før du sier noe værsågod for at jeg sa ifra, ville bare ikke at du skulle bli hengt ut. xo

    9. Jeg vet veldig godt hvordan det er å ha vondt i tennene, det er det verste som går an. Det er jo et veldig “følsomt” sted med mye nerver. Har regulering selv, og det gjør drittvondt den første dagen du får den på og utover uken, så jeg vet så sykt godt hvordan du har det.. Ikke Godt. Men vi får håpe det løser seg på en annen måte en regulering. Er ikke noe gøy å ha :/

    10. JEg er din fast leser 🙂 Jeg syns du har så fine bilder <3 Ja, du kan vise huden din, men ikke hvis liksom... alt for mye .. det blir for drøyt..

    11. du får alt ifrå 0 til 4 visdomstenner. to nede og to oppe. nokon er så heldige og får ikkje visdomstenner, eg har 3 stk og må trekke mine. slet med smerte i lang tid men gav seg etter 2 mnd.

    12. Ser det er flere her som tuller? på sykehuset for å operere ut vidsdomstenner? psst. og halvt år mellom hver gang?? jeg har opplevd mye som bl.a å knekke begge fortennene for så ha sette dem inn igjen! Begge visdomstennene nede vokste innover istedenfor oppover, noe som resulterte i at jeg måtte spalte (dele) tennene og trekke dem ut bit for bit, dette gjorde verdens beste tannlege på mitt lokale tannlege kontor med to ukers mellomrom! For så å trekke begge visdomstennene oppe for at resten av tennene skulle få plass! For så å sette på regulering fordi jeg hadde et overbitt på over 10 mm. Så med mindre du har overbitt/underbitt eller det ser ut som noen har kastet tennene inni kjæften på deg så trenger du ikke regulering! Anbefaler å ta visdommene så fort som mulig, vertfall hvis det gjør vondt! Jeg tok alle 4 før 2012 var over så slapp å betale ! men du som nå er over 18 og har gått over året du ble 18 skal bare betale 25%, og det er bedre enn den ordinære prisen! Og må virkelig si at det er en befriende følelse, for når det vokser opp tenner bakerst vil de flytte frem de andre tennene, disse sklir fint tilbake når du får tatt det ut 🙂 Good luck chuck!

    13. du trenger overhode ikke regulering. er bare å trekke visdomstennene, har trukket alle mine visdomstenner. til meg var d null problem til tross for at jeg har tannlegeskrekk, fikk en “likegladpille” før opperasjonen så gikk d fint. du trenger ikke til sykehus for å opperere ut visdomstenner, jeg gjorde det hos tannlegen min

    14. Vanskeligere å kysse med tungepiercing en regulering, haha! Du merker ikke reguleringen engang med mindre du gir ett forsøk med å spise den andre personen da…

    15. Hadde regulering i mange år selv, de første dagene er et rent helvete for å si det mildt, d vil være noe vond når de strammer den, men det venner man seg til. Vi har 4 visdomsrenner, de får man fjernet hos tannlegene, men hvis de er kompliserte å få ut, vil du bli sendt til sykehuset. De gir deg bedøvelse, så lager de et snitt å tar ut tanna, hvis den ikke sitter så godt er de lette å taut. Men hvis tanna sitter godt fast å er stor vil den bli delt i to. Jeg fikk fjernet en og det gikk fort, ble overrasket over hvor kort tid det tok + hadde lite ont. Det er forberedelsne som har tid, du blir godt pakker inn å et tips er å ha på seg kosebuksen og en ullundertøy genser + å ha musikk på ørene er en god ide hvis du ikke vil høre lyder, lykke til 😀

    16. haha søta, man kysser jo ikke med tennene! hadde regulering selv, og merket absolutt null forskjell fra å kline med regulering og uten. det er jo ikke så sykt sexy med reggis, men er jo mye bedre å bare få det overstått og ende opp med fine tenner man er stolt av! (eller i ditt tilfelle; tenner som ikke gjør vondt 😉

    17. Jeg fikk visdomstennene ifjor rett etter at jeg tok av reguleringa som hadde värt der i 2 år. Du trenger bare å trekke dem 🙂

    18. Snakka faktisk om det på skolen i dag. Du trenger ikke regulering, du må trekke de! Haha uff. Ber til Gud om at jeg aldri får visdomstenner 🙁

    19. man bruker ikke regulering fordi man får visdomstenner… man kysser heller ikke med tennene.. bare pass på å ikke kyss med reggisen full av mat rester, det kan jo heller bli litt ekkelt..
      ang det siste bildet du la ut, folk har rett; pupp på tur ut av den “lille” utringningen din…
      du sier at du legger ut lettkledde bilder for å provosere de som ikke liker det? unnskyld meg, men det er den dummeste unnskyldningen jeg har hørt noengang. Hadde det vært et engangstilfelle, så greit. Men det skjer så og si HVER dag. Det er forskjell på og være fornøyd med kroppen sin og på og legge ut halvnakne bilder av seg selv. Bare tenk litt på hva du selv vil synes om dette 2 uker fra nå, 2 måneder, 2 år og 20 år. Kanskje ikke noe å være stolt av? Og du har jo faktisk fått din naken sjanse så hele norges mannelige befolkning kan sitte å runke til de “smakelige” bildene dine i FHM. Holder ikke det?
      Tenk på dine yngre lesere!
      Bortsett fra det, så har du en veldig fin blogg og du er jo ei kjempe smart og fin jente! Hold fast på det du! Kommer mye lenger hvis man bruker hjernen og ikke , vel “fordelene” sine… 😉

    20. Du må trekke de om de er visdomstenner isåfall, så da får du ikke regulering. Man må ikke gjøre det da, men vis de er plagsomme så lønner det seg å gjøre det 🙂 Jeg har faktisk 3 visdomstenner, men de er helt bak og plager meg ikke overhode enda iallefall 🙂

    21. Ingen tannleger tilbyr regulering når visdomstenner kommer, da trekker man de. For dette er tenner mennesker ikke har brukt for lenger. Hvis tennene ikke kommer ordentlig opp, må man operere de ut. Enten med lokalbedøvelse eller under narkose (dyrt).

    22. Ring til tannlegen din, du skal jo ikke ha det så vondt. Du må mest sannsynlig trekke dem, mange trekker visdomstennene sine fordi de bare fører med seg problemer.

    23. Som regel så må man trekker de for det er rett og slett ikke plass til de! 🙂 Enkelt og greit svar, er du virkelig uheldig ender det opp med operasjon for noen uheldige har slit krok der tanna fester seg at den liksom er som en fiskekrok i tannkjøttet, men håper ikke det er slik til deg, ordner seg sikkert! 😉

    24. man kan få 4 visdomstenner, men noen får bare 1,2,3 eller ingen 🙂
      Veldig ofte trekkes visdomstennene for man ikke har plass til dem i munnen eller for at de er så langt bak at man bare biter seg i kinnet med dem ..
      Selv har mine presset på siden jeg begynte i 10 klasse, det er bra mange år, for nå er jeg 21 liksom .. mine kommer mest sansynlig ikke til å bli trukket siden jeg har plass til dem i munnen, men jeg biter meg med det lille som har komment opp hele tiden, så will se hva som skjer med meg dær 🙂

    25. Visdomstenner er helt forferdelig! Kjenner følelsen… Men hvis de kommer ut feil trekkes de som regel og ikke noe mer enn det 🙂 tror ikke du trenger regulering pga det altså! Som regel får man 4, men noen får bare 1 eller 2 eller 3.

    26. Veldig uvant og rart i starten, men du blir vandt til det! Men er utrolig deilig når du får den av, da merker du stor forskjell

    27. Jeg måtte trekke 3 tenner for å få plass til visdomstennene før jeg fikk regulering, og da gjorde reguleringa slik at de bakerste tennene ble skyvd fremover slik at der jeg hadde trekt tenner ble dekt til av de andre tennene. så ble det bedre plass bakerst til de nye tennene.hvis du skjønner hva jeg mener. Og jeg vil tro at de første dagene etter du har fått regulering og de første dagene etter at du bytter streng på reguleringa kommer til å være vond når det gjelder spising og kyssing. men når det ikke er vondt er det helt normalt, du venner deg lett til det. Du kan jo også få regulering på baksiden av tennene slik at man ikke ser den.

    28. Man trekker visdomstenner, man får ikke regulering 🙂 men om det skulle være tilfelle har jeg hatt regulering og det er ingen forskjell! man slikker jo ikke kjæresten sin på tennene heller, og det merkes overhodet ikke

    29. jeg fikk beskjed av min tannlege at jeg måtte operere ut mine visdomstenner pga dårlig plass opp. og visdomtennene kjære dere, blir ikke operert bort på et sykehus! Du blir mest sannsynligvis henvist til en spesialist tannlege som enten trekker eller operer bort tennene, etter hvordan røntgen bildene dine er. Og jeg tok 2 tenner om gangen, og det gikk ca 2 uker mellom første og siste gangen (husker ikke om det kanskje var kortere i mellom). så ikke tenk på reggis pga visdomtennene =) ring heller tannlegen din å få ordna time til å få de bort =) lykke til <3

    30. det blir jo forskjell hvis du kysser en med regulering og en med ikke. Med regulering er sef litt ubehalgig….
      Men du er pen uansett hva du gjør <3 digger bloggen din og deg

    31. Når jeg møtte kjærsten min så hadde jeg regulering og det går heeelt fint. er ikke noe anndereledes! Gjør heller ikke noe vondt å få på! Gjør mere vondt å få den av. Det er noe tull at folk sier man kan sette seg fast i den andre sin leppe og sånt, skjedde hvertfall ikke med meg og jeg har hadde VELDIG lite problemer med reggis.
      Har forferdelig norsk fordi jeg flyttet til utlandet for fire år siden bare sånn btw:)

    32. Det går ann å ha hvite klosser, istedenfor sølv. Da synes den ikke så godt 🙂 Det har jeg! Skal heldigvis få den av 5.juni!!

    33. Visdomstennene råtner fort som bare rakkern og man kan få 0-4 av dem. De er egentlig helt unødvendige å ha, litt blindtarmen opplegg, så det er bare å trekke dem. Det er i alle fall ingen grunn til å tro du må ha regulering av det der 🙂

    34. siste bilde? tror du er den eneste som har pupper? da tok du feil.. plastik tryne, du har stygg nese btw.. du må særiøst roe deg. men du er helt ferdig uansett. livet ditt er ødelagt selvom du ikke vet det selv men alle ser det. sånn som britney spears. du kommer til å ende opp med dop osv. lær av sisteplass.blogg.no hun er normal ..

    35. Hei. Det e faktisk ikke noe “deprimerende” med tannregulering. Jeg har nettopp fått det og jeg glømmer at jeg har regulering. Så klart man må pusse oftere, men ka det har å si?

    36. Du må nok opperere ut visdomstennene, men du må vente til restylanen er gått ut av leppene dine eller vil leppene dine sprekke som en ballong under operasjonen.

    37. Eeee. Faktisk får man ikke regulering viss visdommstennene kommer i veien. Du må trekke dem. Så nå vet du det…

    38. 1. Jeg håper du skjønner at det skal mer til enn en tann for å få regulering? :p
      2. Du kjenner litt forskjell når du kysser, men det er ikke mye! 🙂

    39. Det er faktisk helt latterlig hva folk faktisk klarer å komentere. Du stiller et par spørsmål, men fremdeles er det noen som klarer å komme med helt usakelige komentarer. Enkelte er så utrolig sjalue at jeg blir kvalm.
      Stå på Sophie!

    40. 1. Visdomstenner skal trekkes om de irriterer!
      2.Man KAN får tilsammen 4 stk! (noen får bare en,eller to osv)
      3. Man blir vant til regulering og det føles helt naturlig å kysse noen,akuratt som uten!Og man henger ikke fast eller no.
      Digger puppene dine! 😀 aah 😀 <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg