på innsiden

Det er mange som har spurt meg hva min “hemmelighet” er når det kommer til å ikke bry seg om slemme kommentarer eller generell drittslening som kan komme når man er et kjent ansikt i lille norge. Så jeg tenkte å forklare dere hvordan jeg tenker!

Jeg tenker enkelt og greit ; hva så? Det merkes jo at alle som kommer med usaklig dritt er noen bitterfitter (sorry for språket), for om man har et bra liv så tar man seg ikke tid til å sitte å lete etter småfeil for å kommentere på bloggen min. Det gjør man bare ikke. Så bruker jeg å tenke, hvem er idioten her – jeg, eller dem? Da faller aldri svaret på MEG, fordi hva har jeg gjort for å fortjene så mye hat som kan komme? Jeg har ikke gjort noe, og det vet jeg godt. Har jeg noen gang vært slem mot noen av dere? Jovisst, vi kan ha forskjellige meninger. Kanskje jeg ikke rakk å ta bilde med deg når du stoppet meg i byen en gang, eller kanskje jeg ikke smilte til deg når jeg gikk forbi deg (for jeg kan jo ikke smile til alle, å gå utifra at alle leser bloggen min?), men jeg har ikke gjort noe for å fortjene hat. Jeg skjønner ikke hvordan det kan plage folk at jeg tar silikon og restylane, for eksempel. HVA FAEN GJØR DET? Er jeg et dårlig forbilde? Om folk føler de har et behov for å gjøre det kun fordi JEG gjør det, så har de nok noen større problemer enn det at jeg er forbildet deres. Da har de noe annet som plager dem psykisk. 

Om innsiden virkelig teller, så finnes det liten grunn til å hate her. Jeg er snill, smart og omsorgsfull, det vet jeg godt. Om innsiden teller, hva plager det dere om jeg tar restylane og silikon for å føle meg litt bedre? Ødelegger det deres hverdag? Jeg elsker de store puppene og leppene mine, da bør bare alle være glade på mine vegne eller ikke si noe som helst. Noen ganger skulle jeg ønske at folk som mener så mye stygt om meg kunne tenkt over hva slags mennesker de faktisk er. De som kommenterer dritt her, på instagram, retweeter slemme ting, liker kommentarer på facebook og i det hele tatt. Jeg er kanskje stygg på utsiden (i følge mange av dere), men noen av dere er stygg på innsiden – jeg mener det er mye verre. 

og kjære dere – jeg vet hvordan det er å bli sett stygt på i gangen på skolen, bli utestøtt fra jentegjengen, bli mobbet, sitte alene i sengen å tenke at man vil dø mens man tenker på hva man skal kutte seg selv med, og jeg vet hvordan det er å være sammen med mange men føle seg helt alene. Stygge kommentarer på bloggen min nå og da er INGENTING i forhold til hvordan slike ting føles, og dere som går igjennom slike ting hver dag er de virkelig sterke her. Jeg kan jo tross alt bare skru av pcen noen ganger, så er det over. Håper alle som har det kjipt idag får en hundre ganger bedre dag i morgen. Bare vit at jeg har vært der, det kan arrene på armene mine bevise – og at det BLIR bedre!

Topp fra missme.se – passende at det står faith på den 

Dette sto i VG HELG sist uke. Jeg er stolt over at jeg fra dag EN har stått for den jeg er.

123 kommentarer
    1. Så sykt sant! Du er en sterk og nydelig person Sophie. Jeg kjenner deg ikke personlig. Men utifra det jeg har lest at du har skrevet virker du som en sykt oppegående jente, som ikke fortjener en dritt slemt. Stå på! <3

    2. Ler meg ihjel av de som er så stolt over at de kan si at det er innsiden som teller, og så takler de ikke at du tar egene valg med utsiden av kroppen. Digger deeg, Sophie.

    3. Sophie, bare drit i alle de drittfolka som rakker ned på deg, du er nydelig på utsiden og innsiden. Jeg skjønner ikke hvorfor det er så jævla provoserende for folk at du har større pupper og lepper, det har de faen ingenting med! DU gjør som DU vil og ingen andre kan endre meningene dine UANSETT. Du er sterk som greier å ignorere alle de drittkomentarene, hvis jeg hadde fått slengt stygge kommentarer så hadde jeg brytet ned med en gang. Men du er STERK og VAKKER Sophie, INGEN kan endre det:)
      Elsker deg <3

    4. Kjempe godt skrevet, og jeg er enig med alt du sier her 🙂 Syns du virker som en skjønn og grei jente!

    5. Okai sånn serr, du fortjener ikkje noke av det drittet du får. Folk vet virkelig ikkje kossn det e får deg å få dritt, du har gått igjennom så mye, vi leserane dine vet jo ikkje alt om livet ditt men etter alt du har fortalt oss virker det ut som du har hatt det dårlig,eg vet ingenting med å vere på topplista elr noke å eg vet heller ingenting om å få hate kommentarer hver dag. Men eg vet kossn det føles å ha arr på armen, eg har sjøl hatt det dårlig både med vennane mine å heime, det gikk så ille får seg at eg tok nesten livet mitt får ikkje så lenge sida, eg tok overdose med piller men eg angra så sjukt siden eg fikk så store smerter så eg sa ifra ka eg hadde gjort å eg blei innlagt, men blei sendt heim neste dag pga eg laug te psykologen å sa eg hadde det bra å eg ville berre heim.. Men sannheten e at eg slite enda, eg e dårlig.. Eg har alltid et smil forann vennane mine men når eg e aleine kan eg grine å plutslig søke opp på nettet om kossen du kan ta selvmord uten smerter osv.. Eg vet ikkje kossn det var får deg elr noke, men du e heldig som har det bedre.. får eg e forsatt helt øddelagt både innafor å utafor.. Du e virkelig et forbilde får meg, ikkje med di silikon puppane dine elr restylane du har i leppane men alt du har gått igjennom å kor sterk du e! Har virkelig vurdert om eg berre ska si ifra te fastlegen min å berre legge meg inn på psykisk for eg trenge det virkelig før eg berre gir opp.. e så svak! Har slutta på favorittsporten pga eg ikkje tålte presset osv.. Nå e det skulen har skulka over 40dager berre i helle 8.klasse.. Det e ikkje bra.. Men sånn serriøst du e et forbilde får meg! Skal forsøke å ver så sterk så deg å faktisk få hjelp.. får det vet eg at eg trenge! Stå sophie, haters makes you stronger:*

    6. Og likevel kommenterer folk dritt, siden det er sånn det er. Er så lett å skrive dritt over nettet. De hadde akdri kommet face2face til deg og sagt alt de skriver her. De driter seg ut. Jeg digger deg!!!:)

    7. Virkelig bra skrevet, du er vakker både på utsiden og innsiden Sophie. Det er dumt at denne verdenen har blitt til sånn den er der mange slenger dritt til hverandre og ikke klarer å være fornøyd på andres vegne desverre….men du er nydelig! ♥

    8. føler at jeg hele tiden merker at vi er likere og likere :p har aldri sett arrene dine før 😮 du er utrolig sterk som tør å vise dem til hele norge, jeg redigerer dem bort hvis jeg tar bilde uten langarmet på min lille blogg..

    9. Helt enig med deg, Sophie! Om jeg noen gang har sagt noe som helst som kan tolkes slemt eller som har såret deg, så beklager jeg utrolig mye. Vet akkurat hvordan det er å bli mobbet, slite med kutting, bli utestengt og aldri føle seg bra nok. Du er nydelig – både på innsiden og utsiden! Aldri la noen andre få deg til å tro noe annet!

    10. Stå på Sophie! Digger bloggen din og deg! Kjenner deg jo ikke annet en fra bloggen, men du virker som en sinnsykt snill og grei person! Å det du sa i VG, det med at “om det er innsiden som teller, så bør det ikke ha noe å si om man tar silikon” var så sinnsykt bra sakt! Du har jo helt rett. Du er også kjempepen og har kjempeflott kropp, misunner deg !!!

    11. Faen feiler den der “AKKORAT” personen oppi her? At folk ikke skjønner at de driter seg selv ut ved å skrive sånt etter du har sagt at du ser forbi det. De oppnår jo ingenting med det. De oppnår kanskje tanken “haha jeg var frekk mot henne og hun vet ikke hvem jeg er”, men hva er det for en tanke å ta med videre i livet? Hva lærer de av det, og når vil de få noe godt ut av det?
      De er jo tvers gjennom dum, og sykt at det finnes slike mennesker i verden.

    12. Du er så utrolig vakker Sophie Elise! 😀
      Syntes både du er vakker på utsiden og det virker som at du er ganske vakker på innsiden også 🙂
      Elsker at du sier at livet ikke alltid er så enkelt, det er noen som sliter og dette og da er fint å høre at man ikke er alene om det! 🙂
      Du fortjener ikke slemme kommentarer, faen ta dem!
      Skjønner ikke hva som får folk til å skrive slik til deg.. Stay strong <3

    13. Du formulera deg bra! er enig med deg, det er bedre å vere fin på innsida enn utsida! ps: du er langt ifra stygg, du pen ikke gløm det!!
      Synst det er bra gjort av deg å klare å sjå vekk ifra dei stygge kommentarane du får!! stå på!! 😀

    14. Dette her gjorde meg 100 ganger bedre, du er det beste mennesket man finner sophie! Og det er sant det du sier, du er forbildet mitt uansett hva:-)

    15. Hei Sophie 😀 Jeg kjenner deg ikke, men jeg føler vi er ganske like. Mye av det du skriver er jeg enig i eller kjenner meg igjen i. Jeg liker bloggen din på grunn av at du både kan skrive om følelser, tanker og meninger, samtidig som du skriver om dagens outfit osv.
      Haha, jeg føler meg litt teit når jeg sitter å skriver dette, men bloggen din hjelper meg faktisk.
      <3

    16. Du har så rett! Du gjør det du syns du skal gjøre, men det er noen som tror det endrer seg når de slenger dritt i kommentarfeltet. Du er utrolig god blogger og veldig pen, og du har en fantastisk personlighet og egne meninger. Også er du kjempe smart! Du gjør det du vil og det har du lov til, du har ikke gjort noen noe slemt! Jeg tror virkelig ikke at du bare går på en blogg, trykker på kommentarer skriver deg som anonym og slenger stygge kommentarer til folk.. ehh.. 😛 Hvorfor skulle du gjøre noe så.. jeg vet ikke hva jeg skal si..jaja. Men du må bare vite at du skal stå på! Du er en god blogger, men det vet du vel! 🙂

    17. Jeg er så enig med deg, og når jeg leste det du skrev i vg at om det er innsiden som virkelig teller, Så bør det ikke si noe om man har silikon. Det slo meg skikkelig. Det er helt sant. Jeg har lyst til å ta silikon, og det gjør jo ikke meg til et dårlig menneske, og det at du har tatt silikon har ikke gjort deg til noe dårlig menneske. De som faktisk leser bloggen din, og ikke bare kommer inn her for å kommentere dritt, vi vet at du er et fantastisk menneske! Stå på Sophie. Du er en sterk jente.

    18. Shit hvor mye jeg elsker deg!!! Di gir meg utrolg mye inspirasjon og du er sååå sterk! Hvor mye jeg elsker deg, kjønner ikke hvordan noen kan ha noe imot deg, du er jo perfekt! I love you❤❤

    19. 30 days challenge
      Det er at man skal blogge om en spesiell ting hver dag, i 30 dager. Her er lista:
      ♥ day 1: Ditt siste innkjøp
      ♥ day 2: 10 fakta ingen vet om deg
      ♥ day 3: Noe eller noen du savner
      ♥ day 4: Dine 3 yndlingssanger akkurat nå
      ♥ day 5: En sang som får deg til å gråte
      ♥ day 6: En ting du aldri kommer til å gjøre
      ♥ day 7: Favorittmaten din
      ♥ day 8: Et 3 år gammelt bilde av deg
      ♥ day 9: Smykkene dine
      ♥ day 10: Et bilde av deg selv tatt i dag
      ♥ day 11: Et bilde av håndskriften din
      ♥ day 12: Mobilen din
      ♥ day 13: 5 ting du ønsker deg
      ♥ day 14: Noe du er redd for
      ♥ day 15: Rommet ditt
      ♥ day 16: En sang du er skikkelig lei av
      ♥ day 17: 10 personer/gjenstander du ville tatt med på en øde øy
      ♥ day 18: Et bilde av deg selv som barn
      ♥ day 19: Innholdet i vesken din
      ♥ day 20: Parfymen du bruker
      ♥ day 21: Din verste uvane
      ♥ day 22: Dine 5 yndlingsvesker
      ♥ day 23: Nattbordet ditt
      ♥ day 24: Et bilde av deg med en gang du har våknet
      ♥ day 26: Favorittproduktet ditt akkurat nå
      ♥ day 27: En sang som beskriver hvordan du føler deg i dag
      ♥ day 28: En vits/sketsj du syns er morsom
      ♥ day 29: En kjendis du ligner på
      ♥ day 30: Den rareste tingen du har
      DO IT:DDD FUN FUN FUN!!!

    20. Kjempe bra innlegg! Du fortjener ikke all den dritten du får!
      Folk rakker nok ned på deg grunnet sjalusi blant annet, men det betyr ikke at folk bør slenge dritt for det, det er helt feil! Men det sier jo mer om de som slenger dritt enn det det gjør om deg.
      Du virker som en topp og herlig jente 🙂
      Stå på Sophie 🙂

    21. Uff, det er tragisk at folk ikke har noe bedre å finne på enn å rakke ned på deg. Skjønner ikke helt hvordan man klarer å takle og få så mye dritt vær dag med fakeprofiler i tillegg.
      Syns helt ærlig du fortjener en pause fra all den dritten, alle unner deg det 🙂

    22. Bra skrevet, og bra innlegg! Likte det sitatet som var i VG. “Hvis det på innsiden virkelig teller, så bør det ikke ha noe å si om man tar silikon” 🙂

    23. Det er bare helt teit at folk skriver sånn, de driter seg ut ikkedu! Du er helt fantastisk,sterk,vakker,pen alt en jente ønsker seg. Og jeg kjenner meg igjen idet og bli utsengt av jentegjengen..det er bare helt forferdlig, man sitter å gråter hver eneste dag. Tenker de sdyggeste tankene om seg selv. Å jeg ville gjort de tingene selv, hvis jeg hatet puppene mine eller at leppene så helt hemma ut. Skjønner deg, og jeg syntes du med fin med silikon og alt det der! Så ikke bry deg hva de drittfolka sier. Stå på Sophie!

    24. Jeg kjenner deg ikke, men jeg er utrolig stolt! Utrolig, utrolig stolt!
      Har virkelig ikke ord.. du er nydelig tvers gjennom

    25. Enig. Jeg skal være ærlig – da jeg først så Sophie Elise var den første tanken som slo meg, uff, enda en “rosajente..” Jeg dømte henne på grunnlag av utseendet hennes, og det var en stor feil. Hun har nå til de grader overbevist meg om at hun er en vakker, sterk, godhjertet og intelligent ung dame med masse å by på som kommer rett fra hjertet. Og hva mange av haterne angår..vel, er det ikke HENNES valg hvordan hun vil se ut? Vil hun ha silikon i brystene? HENNES valg, og hvis det fikk henne til å føle seg bedre, er jeg like glad som hun selv for at hun gjorde det. Vil hun sminke seg? HENNES valg. Extensions i håret? HENNES valg! Det er ikke deres kropp, det er hennes. Ingen burde bli tråkket ned bare fordi de selv velger å gå en vei som gjør dem lykkelig.

    26. haha lol , du må vært veldig missfornøyd med deg selv for å ta silikon og restylane
      ser jo kje ut som du har noe større pupper enn det du allerede hadde enten så har du faket noe jævlig med bh , eller så tok du kje mye gram silikon inni deg

    27. Du er perf, elsker at du alltid viser hvor “deg selv” du er! også sånn just off the record; kjæresten din har digge lepper!

    28. Selvom du er vakker, så er det ikke utsiden som gjør deg til et forbilde. Det er innlegg som det her. Håper jeg får møtt deg en dag og takket deg for at du er så modig!

    29. Skriv gjerne ett to siders essay om ditt og datt som er ganske obvious og alle vet fra før av, men leppene dine ser fortsatt veldig stygge ut- rett og slett. Og ja, jeg mener du er et dårlig forbilde. Ett forbilde er noen man ser opp til. Jeg ville ikke likt det om ungen min så opp til noen med SÅ lav selvtillit at håret er kjøpt, neglene er fake, øyenvippene er limt på øyelokket, lepper full i restylane (du som er imot dyretesting liksom), hudfargen er også kjøpt eller påsmurt, titsa er plast og drikking, røyking og innsprøyting av melanotan. Herregud jente, er du blind eller? Du gjør og skriver vås side opp og side ned bare for å rettferdiggjøre det at du egentlig er helt korka.
      Sikkert noen som mener jeg driter meg ut ved å være ueing med henne. But hey? Hvem er det som driter seg ut? Jeg er anonym 😛

    30. Jeg skal inrømme at jeg begynte å lese bloggen din for å få med meg sladder og silikon osv, fordi jeg syns sånnt er spennende. Men jeg er veldig glad for at jeg ikke bare har sett på noen av de provoserende puppebildene, men også har tatt meg tid til å lese hva du skriver. Du er en fantastisk person, og har veldig mye å være stolt av. I min drømmeverden er alle seg selv, og alle respekterer hverandre. Derfor er jeg veldig glad for at du viser verden at man kan være pen og reflektert og ha silikon. STÅ PÅ, du har så rett!

    31. Jeg skjønner deg drit godt ! Har hatt blogg selv..! Men jeg kom til å tenke på en ting dette er bare eit spørsmål : kan du vere med på paradise hotel ? Jeg tror det kunne blitt drit bra ?! Jeg kune bare tenke meg det 🙂 Du er eit godt forbildet ikke bry deg !

    32. tror hovedgrunnen til at folk liker å hate deg er for du fremstår ofte som selvgod og hyklerisk.
      du klager ofte på kroppen din, for å se legge ut et bikinibilde. det er jo FOR å få kommentarer om hvor pen du er osv osv.
      og så spør du leserne: har jeg for mye restylane,og når typ ALLE forteller deg at du har FOR mye men du driter i det, hvorfor spørre i det hele tatt da?det virker bare ekkelt og lite genuint. actions speak louder than words sweety.
      du er sikkert for alle del en skjønn jente, men du er fremdeles 18/19 år i hodet, men herregud, man lærer av sine feil enten før eller siden 😉

    33. Jeg er så enig med deg, Sophie! Jeg kjenner deg ikke, men ut ifra det jeg leser føler jeg at jeg kjenner deg allikavel. Du er en fantastisk person og du burde være stolt av deg selv! Det mener jeg virkelig. Du er en nydelig person både på innsiden og utsiden. Og du fortjener virkelig ikke at noen rakker ned på deg.Siden første dag jeg begynte å lese bloggen din så har du vært mitt forbilde!
      Du er tvers igjennom nydelig!
      Stå på videre, Sophie! <3

    34. Du blander kortene enormt mye for å rettferdiggjøre de motsigende valgene du tar.. Om du er så fantastisk perfekt på innsiden, og står for at det er det indre som teller, så hadde du ikke trengt fake lepper, pupper, hår, negler osvosv.. Du har vannvittig dårlig selvtillit og skal alikevell være så sterk og selvstendig og forsvare de lattelige meningene dine.. det funker ikke. Kanskje for 12 åringene som støtter deg, men ikke for de over 18 som leser bloggen din pga underholdningsverdien av hvor mye du motsier deg selv.

    35. Du er nydelig, både på utsiden og på innsiden! du burde være stolt over deg selv, om hvor sterk du er. Stå på videre, du er fantastisk!

    36. bra skrevet!<3 du er en utrolig sterk person som får alt for my dritt som du ikke fortjene syns æ! du e nydelig både på innsida og på utsida<3

    37. Du er så fantastisk sophie, du tørr å si ifra! Det er det få som gjør sånn så offentlig som du. Samfunnet trenger flere som deg!:)

    38. Jeg er helt enig at det på innsiden teller så det har ikke noe å si om DU forandre noe på DIN kropp for det har absolutt ingenting med dem å gjøre!!
      Du er en sterk person og jeg vet også selv at det blir bedre etter hvert =)
      Du er et godt forbilde for du står for det du mener. Du sier ikke noe for så å si noe annet bare for å tilfredsstille noen. Du er et menneske og vi gjør feil, noe du vet. Etter min mening er det et godt forbilde! ❤

    39. Men om det er innsiden som virkelig teller, hvorfor tar du silikon da? Hvorfor bryr du deg så mye om utseende? Det du sier henger aldri sammen.

    40. Hei Sophie Elise.
      Jeg er ikke en fast leser, men jeg har kikket litt på bloggen din i kveld og jeg fikk behov for å kommentere på dette innlegget.
      Jeg synes måten du formulerer deg på er veldig moden og voksen. Det rørte meg når du snakket om det å være stygg på innsiden og jeg vett du snakker sant. Jeg skjønner ikke hvordan folk kan tillate seg å være så slemme mot en ung jente som deg, spesielt når mange av dem er sikkert mye eldre en deg. Drit i de.
      Men en annen ting jeg vil si, ta det som konstruktiv kritikk. Jeg har sett i noen av dine blogginnlegg at det virker som om du ikke “tør” skrive om andre ting en de som du mener leserene forventer (pupper, klær, shopping: overfladiske ting). Du bryter jo denne regelen nå da 😉 Ville bare si at du bør skrive om det du føler for. Jeg er noen år eldre en deg men jeg synes du virker som en veldig smart og oppegående jente, som har mye å by på. Jeg synes at du har en interessang skrivestil og jeg er helt sikker på at selv om du hadde begynt å skrive om litt “dypere” ting så hadde lesergruppen fulgt med – og sikkert blitt bredere 🙂
      Men du er jo stadig på topplista, så tydligvis så gjør du noe riktig.
      Stå på, fortsett å vokse!

    41. Sophie du er fin på både innsiden og utsiden. Haters er bare sjalue. Aldri tenkt at hverken puppene eller leppene dine er no altfor store, så det er vel noe hatersa dikter opp.

    42. Jeg leser bloggen din hver dag, men pleier ikke kommentere! Jeg vil bare du skal vite at jeg respekterer deg for den DU er! Det er jo deg bloggen handler om, og at folk skal mobbe over nettet er lav mål! Jeg syntes det er bra det du gjør å du har kommet langt i din karriere.. Jeg tror det er utrolig mye missunnelser ute å går! Du fortjener så mye bedre enn det du får høre! Jeg elsker bloggen din! Ikke vær redd for å få ut det du står for! Ikke vær redd for å være deg selv, fordi det er derfor jeg setter deg så høyt av de andre bloggerene! Du er helt unik! Som jeg sa: jeg har utrolig stor respekt for deg! Stå på!!!

    43. Det er et interessant dilemma der!!
      Om innsiden betyr mest, hvorfor bry seg om hva folk gjør med utseendet sitt?
      Men samtidig: Om innsiden betyr mest, hvorfor gjøre noe med utseendet sitt i det hele tatt, som overgår det vi er fysisk laget med. Alt fra hårfarging, sminke til skjønnhetsoperasjoner. Er det fra normene rundt oss men også fra oss selv? Hvilke instinkter spiller inn for at vi skal ønske å se så bra ut? Og hvor kom alle disse normene fra?
      Så det om du har tatt silikon eller farger håret bryr meg midt i ræva, men jeg er mer interregner i hvorfor. Siden det synes at du har et veldig rå og flerfarget på menneskers meninger. Om alt dette du har gjort for å forbedre ditt utsende, om det kommer utenfra eller innenfra..
      Bra skrevet!! Uansett.. Hehhee..

    44. Så utrolig bra skrevet Sophie! Du er virkelig inspirerende. Har egentlig hatt et bra inntrykk av deg hele tiden, på tross av dine valg. Men med dette fikk du meg til å føle meg veldig mye bedre. Opplevd mye av det samme som du beskrevet helt nederst. Takk for at du skrev det, det var virkelig fint!

    45. Du motsier deg selv når du sier det på det siste bildet! Hvis det virkelig er innsiden som teller HVORFOR føler du da at du må ta silikon, restalyn og bruke extentions? Det er helt tydelig at det ikke er innsiden som teller for deg!😒Du sier du ikke følte deg bra med de puppene du hadde, men hvis du mener at det er innsiden som teller hvorfor tar du da silikon. Det for ikke mening!

    46. du har helt rett i det du skriver, men det som er, er at med mye av det du skriver kan virkelig irritere og provosere. Spess når det er snakk om kroppspress, så legger du ut bilde av den syltynne kroppen og de digre puppene dine,er ikke det kroppspress?

    47. Du fortjener absolutt ingenting av det hatet du får Sophie! Jeg har aldri sett arrene dine før og jeg føler med deg.. Ut i fra det jeg har lest på bloggen din kan jeg si at du er en fantastisk person! Stå på <3

    48. Syns virkelig ikke silikonpuppene og restylaneleppene gjør noe. Jeg har lyst på det selv. Om du gjør ting med utseendet for å selv føle deg bedre, burde ikke folk bry seg noe om det. Du virker som en herlig person som står for det du mener. Ikke la deg knekke, det er du for bra til!:)

    49. Du har selv skrevet flere innlegg der du syter over at du blir så såret og ofte gruer deg til å lese stygge kommentarer osv for så å si dagen etterpå at du bare ler av det og føler deg jævlig rå. Bestem deg? Det blir veldig dobbeltmoralsk av deg å si slike ting som det som står i dette innlegget for så å sutre over de “slemme” kommentarene senere.

    50. Woah. Du er virkelig sterk du! Jeg vet selv hvordan det er med kutting, selvmordstanker også videre. Jeg har aldri lagt merke til kutta dine, men de beviser bare hvem du er idag. Ei sterk og nydelig jente! Stå på Sophie-Elise 🙂

    51. Så må du også tenke deg at leserne dine varier kanskje fra 12 år og oppover, hjernen deres har jo ikke helt utviklet seg enda og kanskje derfor du får usaklig dritt. Eller som jeg vil tro da, sjalusi. Hvem ville vel ikke dødd for et slikt utseendet som du har Sophie?
      Elsker bloggen din, og at du tør å være deg selv. Syntes du står frem som et godt forbilde fordi du fremstiller deg selv såpass sterk.

    52. Bra skrevet! Men jeg bare lurte, kunne du kanskje skrevet litt om hvordan du taklet selvskadinga og hvordan du kom deg over det? Er sikkert noen av leserne dine som skader seg selv, inkludert meg. Hadde vært supert, føler meg litt lost og vet ikke hva jeg skal gjøre.. 🙂

    53. Tja… Når jeg kommer med “slemme” (les: smertefullt ærlige) kommentarer, så har det som regel veldig lite med utseendet å gjøre, men heller noe idiotisk som har blitt skrevet som jeg bare må poengtere hvor idiotisk var…. 🙂

    54. Jeanette Dark:
      Skal liksom det at Sophie bruker falske øyevipper bety at hun har lav selvtillit?? Tror du må få noen til å forklare deg hva ordene betyr før du bruker dem jeg.
      Det du sier er jo faktisk, uten å vri på det, at om man tar i bruk “falske” ting for å se bedre ut har man dermed dårlig selvtillit og er korka.
      Antar at du ikke bruker noe som helst som er falskt for å få deg selv til å se bedre ut da, mascara er jo ikke “naturlig skjønnhet” det heller, ikke noen som helst slags annen sminke heller, hårspray, å shave beina, push-up BH’er, alle disse tingene er falske. Det er ikke “naturlig skjønnhet”. Tviler alikevel sterkt på at du synes alle som bruker slikt har dårlig selvtillit og er korka.
      Hvis man faktisk tar det tullet du skriver på alvor så burde alle vi jenter bare slutte å sminke oss, slutte å barbere oss, slutte å bruke hårprodukter, slutte å bruke hold-in klær, slutte med sjampo og balsam – det er jo ikke en naturlig del av oss det heller, alt. Det er jo unaturlig. Men THANK FUCK så kan man faktisk gjøre som man vil med eget utseende. Skjønner ikke hva det er med det som plager deg.
      Jeg forstår at ikke alle har lyst på silikon, men hva så om Sophie vil ha det? Det er jo hennes pupper. Slutt å bry deg så hardt om dem.
      Sånn til slutt:
      HATERS GONNA HATE. Så enkelt er det. Dere som bare leser bloggen hennes for “underholdningsverdien fordi hun motsier seg selv så mye”, det sier så inderlig mye mer om dere enn om henne. At dere foretrekker å lese bloggen til en dere synes er teit, slik at dere kan trykke henne ned for å føle dere bedre selv, er PATETISK. Virkelig, jeg mener det.
      Jeg er forresten 21 år gammel. Ikke 12. Og Sophie er ikke feilfri, men det har hun da for guds skyld aldri påstått å være, og jeg VET at ingen av dere er det heller.

    55. Jeg har ingentin “imot” det du har valgt å gjøre med utseende ditt, og som person virker du helt hærlig. Men, hvis det er innsiden som teller, hvorfor bruke mye tid, energi, og penger på å “forbedre” utseende sitt? 🙂

    56. Ok, du liker de store puppene og leppene dine…greit nokk, men jeg sjønner bare ikke hvorfor du ikke hører litt på leserne dine som prøver å si at nå ser det bare rart ut. Du ser det bare ikke selv….å det er utrulig synd.

    57. Glad jeg leste det,da jeg har fått drittslenging de to siste dagene av anonyme (selvfølgelig) på bloggen min. Dette hjalp dagen min utrolig mye :*

    58. Enig med Mariane her!
      Så om du mener at det er det indre som teller så kan ikke du ta silikon? hahah !
      Personligheten er det viktigeste med personer, men om de har lyst på silikon/restylane osv. DERES VALG, ikke våres. Så ta og voks opp, og hold kjeft!

    59. ”oppmerksomhetsyk”
      man treng ikke leit før å finn feil! først ville æ bynt me å ta ut litt av det du har pumpa inn i leppen dine 😉 e før masse!

    60. Hehe.. Silikonen er jo på innsiden den da! :p Men nei, det spiller ingen rolle hvordan man ser ut osv. Eller hva man har gjort med kroppen for å bli fornøyd med seg selv.

    61. Stygg? du? Du er den nydeligste personen jeg har sett! Du er fantastisk på innsiden og nydelig på utsiden! Jeg synes oggå du ble veldig fin med silikonet og restyloanen din :* Bare ikke ta mer enn du har nå 🙂 Fordi nå er det perfekt og om du tar mer ser det ut som du har blitt stukket av en bie :* Men nå er du fin altsa! Kan du lage en oppdatert sminke video?

    62. Utrolig bra skrevet! Håper du innser hvor utrolig pen du er og hvor mange som ser opp til deg! Du er et forbilde og fortjener ikke dritt slenging! Du er favoritt bloggeren min, ingen tvil om det

    63. Jeg syntes virkelig synd i deg sophie! Jeg syntes synd i deg fordi du syntes degselv er pen med silikon og afrikanske lepper. Du må virkelig være veldig stygg fra før av hvist du gjør noe slikt med kroppen din.

    64. de fant aldri narkotika, men politiet luktet det 🙂 tror jeg, og justin twitret etter på “some of the rumors about me…where do people even get tis stuff.whatever..back to the music” men ingen andre enn crewet vet vell om dette er sant eller ikke 🙂

    65. De som tittet stygt på deg i gangen på skolen,og de som slenger dritt her på bloggen,er nok bare misunnelige…

    66. Utrolig bra innlegg! Digger både deg og bloggen din – du er fin som du er. Tenker akkurat det samme hvis jeg får drittslening på min blogg, Tusen takk for bra innlegg, you made my day! 🙂

    67. Her kommer en laaang kommentar:
      For det første STIN (lenger opp):
      Du sier: “du er sikkert for alle del en skjønn jente, men du er fremdeles 18/19 år i hodet, men herregud, man lærer av sine feil enten før eller siden ;)”
      – hva faen? Selvfølgelig er Sophie 18/19 år i hodet, det er jo alderen hennes, din tufs! Hva forventer du av en jente på 18/19 år da, skal de gå rundt å være 30 år i hodet? Nei, vet du hva, man må nå ha ungdomstiden mens man er ung. Syns synd i deg om du er 18 år og går rundt å oppfører deg som 30, for da kommer du til å få den verste 40-årskrisen i historien.
      Så kommer du med: “og så spør du leserne: har jeg for mye restylane,og når typ ALLE forteller deg at du har FOR mye men du driter i det, hvorfor spørre i det hele tatt da?”
      – skal hun ta ut noe av det fordi leserne syns hun har for mye? Hun spør vel bare for å høre om folk faktisk syns hun ser helt jævlig ut, men det betyr jo ikke at hun vil ordne seg slik at dere syns det er perfekt. I tillegg ser man hvem som skriver det for å være frekk og hvem som mener det de skriver.
      Du skriver også: “tror hovedgrunnen til at folk liker å hate deg er for du fremstår ofte som selvgod og hyklerisk.”
      – hvordan vet du hva alle som hater Sophie tenker? For min del, har Sophie aldri virket verken selvgod eller hyklerisk, og tror du burde se i en ordbok før du lemper ut en haug med falske anklagelser.
      Også over til Jeanette Dark:
      Du må rett og slett være noe av det dummeste mennesket som fins. De fleste unge idag ser opp til perfekte jenter som har fikset på utseende, og det kommer din unge også til å gjøre. Sorry for at jeg må være den som forteller deg det. Hva skal du gjøre med det? Låse henne inne med et lykketroll og si at hun ikke får komme ut igjen før trollet er forbildet hennes? Hallo..på tide å innse fakta. Og om du ser det de “små” jentene på bloggen her skriver, de skriver at de ser opp til Sophie fordi hun er godhjertet og bryr seg om alle rundt, fordi hun er sterk selv om hun har opplevd vondt, fordi hun er glad selv om folk legger livet sitt i å tråkke henne ned – det er ingen som ser opp til henne pga utseende hennes, men de syns samtidig hun er nydelig. Dvs at de “små” jentene som leser denne bloggen er smartere enn deg, noe som er litt flaut for deg selv om du er anonym. Om Sophie var en direkte ondskapsfull person hadde hun ikke vært forbildet til noen, så sånn sett har ikke utseendet hennes noen betydning, og alle andre kommer ikke til å ta restalyne og silikon selv om. Kanskje noen vil gjøre det, men da vil grunnen være at de syns Sophie var tøff som turte å gjøre det for å føle seg bedre selv om hun visste hva folk kom til å tenke. Grunnen kommer til å være at de selv har lyst, men hatt problemer med å være tøff nok. Og da er det at Sophie har tatt det en bra ting. Jeg tipper også at du er en veldig stygg person siden du kan sitte å ergre deg over hva Sophie gjør, kanskje det ikke går an å fikse på deg. Men det skal jeg ikke gå mer inn på siden jeg ikke vet hvordan du ser ut, men jeg har jo lov å annta ting, akkurat som du gjør.
      Og til alle sammen som sier “hvorfor ta silikon om det indre teller?” – det er bare patetisk. Det er sånn typisk “snu på Sophie sin setning og tro man er smart”-kommentar, som dere tror gjør at det skal sette Sophie fast i en diskusjon. Dere må jo skjønne det at utsiden er for Sophie sin del. Føler hun seg misfornøyd med noe, så vil hun føle seg bedre med det når hun ser seg selv i speilet, men dere rundt skal fremdeles se på det indre. Dere kan ikke ærlig talt mene at dere går rundt som skitne ekle stygge mennesker fordi det indre teller? Alle vil jo se bra ut, og det skader jo selvfølgelig ikke at andre syns man er pen. Men det ER det indre som teller, så om Sophie vil føle seg bra med seg selv, så skal ikke det ha noe betydning for dere andre. Det skal bare ha en betydning på Sophie. Og hvorfor tråkke henne ned for at hun har dårlig selvtillit? Hun har sagt selv at hun sliter litt med selvtilliten, så det er ikke noe smart dere plutselig har funnet ut om henne. Det er helt rart å se hvordan noen mennesker er oppdratt som om man fremdeles lever på 1900-tallet. Tror det er virkelig på tide at noen skjønner at man er i 2013. Om folk i gamledager hadde rå til å ordne på seg, hadde de faktisk gjort det de også, og de skulle nok gjort alt for å være ung idag i stedet. Tenk å være så dum å mobbe noen for at de ser bra ut da, hva søren feiler dere egentlig?? Det dere driver med er faktisk nett-mobbing, og det er sykt at dere sitter å tror dere er bedre personer enn Sophie, dere er ekle mennesker og jeg hisser meg skikkelig opp med tanken på at dere ikke innser det selv.

    68. Jeg kunne ikke ha vert mer enig! Det er virkelig innsiden som teller 🙂
      Jeg kan godt innrømme at jeg selv fikk sjokk da du ville ta silikon osv. (Siden jeg husker at du sa på en video du lå ut for leeenge siden, at du ikke ville ta det.) Men hvis du føler deg bedre etter at du tok det, så er jo det bra. Jeg syntes du var vakker slik som du ble skapt, men det er jo opp til deg og det er ditt eget valg hva du har lyst til å gjøre med deg selv og kroppen din. Du er fremdeles vakker slik som du er, og folk som slenger mange negative kommentarer til deg er jo enkelt og greit utrolig misunnelige på deg. Ellers liker jeg veldig godt bloggen din og innleggene dine, er innom og leser nesten hver dag. 🙂 Stå på videre Sophie!

    69. Jeg er såå enig i det du skriver! Har aldri skjønt meg på de som kommenterer stygge ting på blogger. Kan de ikke bare holde det for seg selv.

    70. Ta silikon for å føle deg bedre? Når du sitter om kvelden og har tanker om kutte deg selv og ta livet ditt? Uansett hvor mye du fikser deg på utsiden forandrer ikke det den psykiske delen av deg, det skriver du veldig tydelig.

    71. “Hvis det på innsiden virkelig teller, skal det ikke være nødvendig med silikon” mener nå jeg er mer riktig.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg