herlige minner

Ligger å ser på  gamle episoder av mumitrollet mens jeg venter på kjæresten min, haha. Det er så SINNSYKT bra! Mumitrollet er virkelig det jeg forbinner med barndommen. Og løvenes konge, men aller mest mumitrollet – og pokemon. Når jeg får barn skal de tvinges til å se på mumitrollet, ikke noe dubbet tull på disney channel. . Stakkars barn som vokser opp med det! Men, slik er det vel – de kommer jo sikkert til å forbinne de dårlige seriene fra disney channel med barndommen en gang også, å tenke på hvor sinnsykt bra det var.

Her kommer mine favoritter fra barndommen. Noen som hadde de samme? Eventuelt hva var deres favoritter?

Mumitrollet såklart. Favorittepisodene var mange, men husker spesielt godt en hvor mumitrollet krøyp opp i en hatt og når han kom ut så han helt annerledes ut og ingen kjente han igjen. Og en episode hvor romvesene kommer og krympet mumimma. Og når de dro til fyrtårnet. Alle, haha! 

Såklart pokemon! Jeg har alltid vært en syvsover, så mamma måtte ta opp episodene til meg når det gikk på tv2 super hver søndags morgen. . Husker dere den tiden når barnetv ikke var hver dag hele dagen, men kun klokken 18:00 og så litt ekstra i helgene?

Den lille havfruen, og spesielt denne sangen.. Jeg begynner nesten å gråte. Det var så mye mening og dype replikker i gamle disneyfilmer, bare her ” hvordan kan en verden som lager så mye fint være ond?”. You said it Ariel!  

Tarzan, en av de beste og tristeste filmene noen sinne. . Tarzan ligner foresten på pappa, haha. Tarzan var den første filmen jeg så på kino.

Dumbo. Nok en film med et FANTASTISK budskap, skikkelig mot sirkus og dyreplageri. . Grusom men vakker scene. 

Hahaha, dette er den første sangen jeg kan huske at jeg hadde på hjernen! Var vel ikke eldre enn 4-5 år når jeg gikk rundt å sang på denne fra lady og landstrykeren

Peter-Pan, som var min første “kjendis-crush”, haha. Anne-Sofie var også helt gaaal etter Peter Pan og hadde plakat av han på rommet. Jeg var såå sjalu, men som hevn dro jeg å så peter pan 2 på kino uten henne, hehe. 

Nei, nå skal jeg bestille MASSE disneyfilmer på CDON!  

 

55 kommentarer
    1. åh mummitrollet haha, husker jeg så mye på det når jeg var yngre haha! Nå går det bare sånn dårlig annet animasjon filmer.

    2. På butikkene nå får man kjøpt disneyfilmene med tall på siden. Det begynner på 1 og så videre. Det er morsomt å samle på de. Så nå har jeg kjøpt meg peter pan og bernard og bianca. Kult å ha alle filmene ved siden av hverandre når det er tall på de. Du burde se om du finner de på cdon 🙂 da har du noe å samle på også!

    3. åh, har minner med alle de du nevnte 😀 jeg har begynt å samle på disney-klassikerne på nytt etter at pappa kastet alle de gamle på VHS (uten å spørre meg ja…) Nå har jeg snart alle igjen 😀

    4. Helt like barndomsfilmer som deg! Ser forsatt på de filmene da 🙂 Men hadde også askepott, tornerose osv. Søstra mi har tatovert mummitrollet på den rosa skyen så sier kanskje litt hvor mye vi elsket mummitrollet og hunden vi hadde kalte vi opp etter en pokemon ivi hehe. Så vi var veeldig pokemon “fan” hehe har alle filmene på vhs eller hva de gamle kasetene heter. 🙂

    5. Det er nesten litt skummelt hvor mye du minner om meg! Alt vi liker,gjør og mener er viktig er det samme. Huff, jeg kom just hjem fra jentekveld, er stuptrøtt etter å ha vært på skolen til 5! Da kan jeg love deg det var digg med massasje <3 Men, skal liksom opp dødstidelig imorgen og ta påfyll på vippeexstantionet. Sååå, cross my fingers. Godnatt 🙂

    6. mumitrollet er så kos!
      de disneyfilmene suger på norsk!! 😮 ENG!! ja, selv om man er norsk. dubbing hva da liksom!
      hehe

    7. åå jeg ELSKER mummitrollet!! det er så kjekt. 20 år gammel og likevel kan jeg sitte meg ned for å se på en mummitrollfilm 🙂 blir aldri for gammel!

    8. ah, mummitrollet var bra greier altså. Husker utrolig godt den episoden med hatten jeg også. savner de gamle barneprogrammene…

    9. Ååh, elsker mummiepisoden med hattifnattene! Og når de finner alle de mystiske frøene som de planter i hagen, og så vokser det opp en jungel! Tror Mummitrollet og Pokémon er det jeg kan se mest på nå i en alder av 20. Går aldri lei!

    10. Ahh, jeg pleide også å se mummitrollet, teletubbies, franklin(“franklin kan gange med to, og knytte sine sko” hehehe) og masse masse mere! Jeg savner den tiden barn hadde noe å glede seg til! Når jeg var liten jente (1998) og opp til jeg var rundt 6, var det kun nrk og tv2 som sendte barneprogarammer, eller det var noe som nesten var disney, men jeg husker ikke hva det heter? Tror det må ha vært cartoon network elns. Da jeg begynte på skolen fikk vi disneychanel og det var veldig morro, fordi da var det Hannah Montana, Zac og Cody’s søte hotell-liv og sånne program som gikk. Ikke dette lykke til charlie tullet og de to jentene som er med på et danseprogram?
      Jeg synes vi skulle hatt gamle tvserier tilbake på skjermen, og ikke alt tullet som er nå!

    11. Fine minner. Det som er så bra er at de sender fortsatt både mummi og frankling og ariel å mange andre fine som var da vi var små 😉 har tre barn , koser meg like mye som dem når de sender mummi 😉

    12. Hei Sophie, håper alt står bra til. Har sendt deg en mail angående en kampanje, fint om du får svart på den så fort du har tid 🙂

    13. ÅÅ ja ! Forbinder mummi mest med barndommen min av alle barneprogram, der er så koselig ! Spesielt episoden med hufsa, og tusla og visla. Kan enda sitte og se på det og syntes det er kjempekoselig, og har faktisk tenkt på akkurat det samme når dett kommer til at jeg skal få barn, haha ;p Vil ikke at de skal ha hannah montana som beste barndomsminne. Men hvor får du de gamle episodene ifra ? Jeg har fått lastet ned noen få fra piratebay men ikke alle de gamle,,

    14. aah, elsker disse filmene! Jeg er helt enig med deg, lillesøsteren min som snart blir 2 år sitter og ser på drit dårlige disneyprogram, jeg skal begynne å sette på disse filmene istedenfor slik at hun får en like fin barndom som jeg fikk, hehe 😀

    15. Jeg gråter hver gang jeg ser Dumbo-filmen. Den er så rørende, og jeg må bare gråte. Like rørende hver gang..

    16. “skal de tvinges til å se på mumitrollet, ikke noe dubbet tull på disney channel. “.
      Jeg skjønner hva du mener, men jeg bare må: du vet vel at Mummitrollet er dubbet og? Det er en finsk serie, ikke norsk. Det samme gjelder alle de andre og, det er kvalitetsfilmer for oss som vokste opp med det, men det er dubbet 😉

    17. Begynte å gråte når jeg så på alle videoene! Selv om jeg er 99’er så brukte jeg å se på mummitrollet og pokemon og alle de disney filmene! Bringer tilbake minnene<3

    18. Det som er så fryktelig dumt med disse dubbete programmene nå, er at de er så frekke i kjæften! Vet om noen som ikke har fått lo til å se på programmer som ‘Icarly’ og ‘Big time rush’ fordi de begynte å ta etter hva de gjorde….ikke bra!

    19. ELSKER DETTE INNLEGGET. Flere slike, takk! Elsker når du setter fokus på ting, til og med “enkle” ting som hva barn ser på tv og budskap.

    20. Haha, du får alt til å høres ut som en bestemors minner fra barndommen. Du er bare atten år og allerede mimrer tilbake til barndommen. Jaja, du må bare kose deg med mumitrollet du 🙂

    21. Husker akuratt den samme episoden fra mummi hvor han gikk oppi hatten og ble anderledes. jeg elkset den <3 <3

    22. ååå, herlig!merker jeg får skikkelig barndomsminner tilbake igjen nå… De disney-filmene er jo bare fantastiske! en heelt annen kvailtet enn noe annet. Pluss at man blir så rolig av musikken og stemningen i filmene, elsk.

    23. Min favorit har altid været skønheden og uddyret! Den er så fantastisk, at man næsten græder til den hver gang 🙂
      – Kom forbi min blog og tjek mig ud! Zeniavictoria.blogg.no

    24. Tapper den pysete hunden er det ingenting som slår uansett hva, til og med som snart 19-åring er det fortsatt yndlingsserien min!

    25. Har du sett disney filmen anastasi? ah den minner meg sånn om min barndom, den er så bra! anbefaler at du ser den viss du ikke har sett den, siden du liker disney filmer 🙂

    26. Jeg så masse på Gnottene, Mumitrollet, fraglene, uhu og noddi. Snøbarna og Dumbo var mini favorittfilmer, haha. Savner slike serier/filmer..

    27. Haha, jeg hadde ikke noe annet valg enn å vokse opp med Den lille havfruen, siden jeg heter Ariel selv. Ble kalt havfrue hele barndommen min jeg. Haha, minner <3

    28. Elsket/elsker alle sammen! :D. Hadde også skikkelig dilla på Ole Brumm mellom 3 og 5/6 år. Også så broren min og jeg på BeyBlades og Argai da det gikk på TV2 junior.

    29. Enig med alle filmene du la ut! Gooooode minner <3<3 Savner barndommen nå ass. Elsker alle disneyfilmene!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg