rotestasjonen aka sminkehjørnet

Dere skulle virkelig vært flue på veggen når jeg febrilsk prøver å lage en sminkeguide til dere – jeg er ikke noen fotballfrue kan man trygt si! Dere vet når man har null press på seg og ikke skal noen ting, da blir sminken, håret og klærne perfekt. Men når man faktisk skal gjøre noe, da blir alt feil! Slik er det alltid her i gården, iallfall. Vel, jeg har en dundrende hodepine nå, hele familien har vært dårlig den siste uka så nå MÅ jeg sove om jeg skal klare å komme meg opp i morgen. Har iallfall tatt bilder til dere så hele sminkeinnlegget kommer imorgen. 

Fikk noen kommentarer på “hvordan kan du være sliten du har jo bare bloggen buhu”. Ja, jeg er sikker på at mange av dere gjør mye mer enn meg, og klarer det med glans – vi er alle forskjellige og noen klarer mer enn andre. Jeg går på skole fra 08:20 – 15:20, så har jeg kjøretimer tre-fire ganger i uken, bruker to timer på lekser hver dag, bruker et par timer på bloggen hver dag og alt bak (mailer, sitter i telefonen med samtalepartnere, skype. .) og planlegger bloggtiden framover, øver til teorien en time hver dag, og SÅ skal jeg være sammen med venner og kjæreste – jeg er faktisk sosial hver dag! Men nei, det er vel ingenting. . 😉 Jeg vet iallfall at jeg aldri sitter stille, har konstant noe å gjøre og hver gang hodet treffer puta skjer det ingenting (søvnproblemer. .). Så ja, alt dette med i gjennomsnitt to timers søvn per natt og aldri tid til en powernap, det tar på. 

Det er foresten en svensk jente som lager profiler over alt hvor hun later som hun er meg, og har masse følgere osv. . Nå har jeg funnet den ekte henne, og hun svarer meg ikke på mail / facebook. Skal jeg være jævlig å legge ut bilde av henne på bloggen, slik at hun blir skremt å fjerner det? Det er kanskje ulovlig ja, men det hun gjør, identitetstyveri, er nok verre. TRENGER RÅD! 

Her har dere min rotestasjon, aka sminkehjørnet hvor “magien” skjer, haha. Null system! 

Uuuuu sexy!!!! Neida jeg tuller bare. MÅ-SOVE.


92 kommentarer
    1. Ja! Legg ut bilde av henne… Selv om det er ulovlig, for det hun gjør mot deg er hvertfall ulovlig…
      Ps: digger deg! Du er forbildet mitt:)

    2. vell du kan jo ta deg tid av og til og heller droppe venner og kjæreste slik at du kan sove i steden for 😀

    3. Legg ut bilde! Visst det er en som gjør noe ulovlig, er det henne!
      Bare det at du faktisk sier det på bloggen (og mang lesere vil at du skal legge ut bilde) får henne nok veldig skremt, så du kan jo håpe på at hun sletter brukerne allerede 🙂

    4. Skjønner veldig godt at du er sliten. 🙂 Jeg syntes at du skulle ha lugget ut et bilde av jenten, min mening. 🙂 Det er jo din blogg så du bestemmer jo. 🙂

    5. Den einaste måten å få stoppa det på, e og legg bilde på bloggen din. Kan hende de som faktisk tenkte på å gjøre det samme som ho også, får sæ en lærepenge 😉

    6. Grunnen til at du har søvnproblemer kan jo være fordi du rett og slett har for mye å gjøre, på grunn av stress.

    7. du bør legge ut bilde, det kan skremme henne, og andre som kanskje også har laget fake eller vil lage fake brukere av deg 😉

    8. SERIØST shopie jeg kjønner deg veeeeldig godt og ja legg ut bilde av henne du er verdens beste blogger <3
      GO ON GIRL !<3
      foresten ble jeg inspirert av ett innlegg der du sier at du og vennenene dine river ned sirkus plakater så skal faktisk gjøre det jeg og 🙂 takk!<33

    9. Legg fra deg bloggen en dag, eller bruk en dag til å skive innlegg til å poste senere i uken, det må ikke være lange avanserte innlegg engang, du kan bare skrive at du var på skolen og slikt som skjer på en vanlig dag 🙂

    10. Det å legge ut bilde av ho kan selvfølgelig skremme ho på en måte, for da vet plutselig alle kæm ho e, men på ei anna side får ho jo mer oppmerksomhet.
      Det kan jo være ho ikke har nåkka imot det.
      Men hey, hvis du legg ut de styggeste bildan du finn av ho, så sie æ bare -kjør på-!
      Og æ håpe for all del at hvis du bestemme dæ for å legge ut bilda(evt. navn) at du e 100% sikker i din sak og ikke begynne å henge ut ei jente som ikke har nåkka med saken å gjøre – det ville vært litt kleint !

    11. ta å søk etter navne hennes på google bilder, så skriv du bare under bilde “//tatt fra google” ellernoe:)

    12. Vil ikke si det er så jævlig mye bedre å legge ut bilde av henne, da det blir å slå tilbake med samme mynt (noe som i bunn og grunn ikke er det riktige å gjøre). Ta heller å anmeld det til politiet om hun ikke svarer deg.

    13. Jeg ville advardt henne på facebook og mail om at du legger ut bilde av henne hvis hun ikke fjerner den falske profilen, for selvom hun ikke svarer så leser hun jo det du skriver. For da gjør du ikke noe slemt/ulovlig, men du skremmer henne vekk likevel 🙂

    14. Har latt merke til at du bruker produkter fra blant annet Vaseline Intensive Care, max factor, Loreàl, MAC og Garnier. Ville bare si at alle disse merkene er testet på dyr 😉

    15. Når en annen person har laget en falsk profil av deg må du så klart stemple hu rett ut.. få frem bilde og få det UT! Det er ulovlig!! do the right thing…

    16. haha fan kor teit at ho der svenske late som ho e deg xD Men ta dt no bare som ett komplemang – hun vil vel bare være som deg 😉

    17. Du er jo ikke noe bedre enn henne hvis du legger ut bilder av henne og henger henne ut? Jaja, ditt valg.

    18. jaaa.. du kan jo legge ut bilde av henne, haah. Om du hadde skrevet navnet hadde det nokk vært litt værre for selve henne, tenk å få over 10.000(+++++) meldinger på face, ahha. Men jeg har selv opplevd venninner av meg som har blitt lagd falske brukere av, huff..

    19. Særlig at du ikke sitter i ro og har så mye å gjøre!
      Annenhvert innlegg skriver du jo “Hei. Har ikke gjort så mye i dag. Bare vært hjemme og sett på serier. hahah”

    20. å synke ned på hennes nivå er ikke nødvendig.
      vi veit alle at du er bedre en hun er og hvis hun ikke tar hintet så kan du anmeld henne for
      identitets tyveri.
      men et bilde som hun har publisert av seg selv på nette mister hun eierrett på det bilde så du er samtidig fritt til og velge.
      =)

    21. Ikke legg ut bilde, men heller navnet hennes. Politiet vil mest sannsynlig ikke gjøre noe med saken. Prøv å ha telefonen langt unna deg når du skal sove, har lest at det hjelper hvis man sliter med å sove.
      Digger deg sophie du er et av mine forbilder. Det er så bra at du tørr å være deg selv og at du faktisk innrømmer at livet ditt ikke er helt perfekt sånn som mange andre bloggere fremstiller seg selv. Ingens Liverpool perfekte og at du innrømmer det er bra. Sakene di tar opp for å støtte dyrene, jeg hat fått så mye mer informasjon.

    22. åå legg ut bilde! det er jo hun som er slem som later som hun er deg! noen kan jo tro på det, og da kan hun i værste fall misbruke det..

    23. Tror kanskje hun har blitt skremt allerede, siden du sa du skulle legge ut bilde og så mange er enig i at du skal legge ut bilde 🙂
      Kanskje hun har slettet de falske profilene?

    24. Jeg ville ihvertfall gjort det 🙂 Hvorfor ikke, liksom? Det hun gjør er ulovlig det også!
      Lag et helt innlegg der du skriver alt du vet (alle brukerne hun har hatt, hva du synes om det osv).
      Så hadde hun fått seg en skikkelig lærepenge, haha! Litt slemt hadde det nok vært, men isåfall kommer hun høyst sannsynlig til å angre og aldri gjøre noe sånt igjen 😉

    25. JA! legg ut bilde av henne så hun skjønner at hun må slutte å stjele din identitet! Hun gjør noe skikkelig ulovlig, og forskjellen er at du legger ut et bilde for å få henne til å slutte, hun legger ut mange flere bilder av deg, og i tillegg stopper hun ikke når du ber henne om det! LEGG det ut så hun får en lærepenge!<3
      Btw Sophie, stå på med bloggen og alt du gjør, håper søvnprobleme gir seg, og at alt ordner seg, fordi en jente som deg fortjener det virkelig!<3
      Klem

    26. Anmeld rætt å slætt. de e storstraff på sånnerteng. maaaange tusn i bot. + at du ska læg ut bilde av ho, facern å fakta så alle får se ho. så får ho faenmæsviii

    27. Hei Sophie! Jeg kom over en spennende app. Har ikke rukket å teste den ut selv enda, men det er nok verdt et forsøk for oss som sliter med insomnia. Sleep App – Insomnia?

    28. Jeg sier det igjen; jeg syns du er kjempeflink, jeg! 🙂 Ikke ta til deg det andre sier – det er virkelig sant at alle er forskjellige. At andre kan gå på skole og ha en blogg uten å være sliten er en ting, men om de legger like mye arbeid i skole og bloggen – i tillegg til alt annet i livet – er noe helt annet 🙂 God natt søte deg, håper du får sove mer enn meg i natt i alle fall 🙂 <3
      ♥ Lizbethosnes.com

    29. Jeg syntes du skal “skremme” henne ved å legge ut bildet av ho og skrive negativt om ho, pga. Dette vil hjelpe andre som har samme probleme som deg (at indentitet blir misbrukt) det vil gjøre andre mer redd for å lage falske profiler. Jeg selv har blitt laget fake-profiler av, og har også gjort det selv men sluttet med det. Da jeg gjorde det og om noen “kjente” mennesker/blogger hadde lagt ut bildet sv meg og skrivd hva jeg hadde gjort hadde jeg blitt veldig redd og flau.
      Og som du selv sier ho svarer ikke deg på Mail eller noe. Da har du en “god” grunn for å vise hvem ho er. Kan hende ho har flere falske profiler også, som ødelegger ryktet til de menneskene. Rykte ditt å blir nok mer ødelagt pga henne, siden det ikke er henne “selv” sier hun nok mye dritt til folk, til de kanskje yngre jentene som ser opp til deg, og tror hennes fake profil er din ekte og får høre stygge ting fra deg, som henne sier til dem.
      Ble litt lang kommentar men vil bare si min mening, og det at du viser bildet av henne vil kanskje hjelpe med andre profiler som hun kanskje har lagd!

    30. Legg ut bilde av henne. Og hjelper det ikke så anmeld henne, det er ganske seriøst. Har sett brukeren hennes på nettstad eller hva det heter og vet hvem du snakker om. Prøvde å kontakte henne og spørre hvorfor hun faker deg, men hun svarer ingen som spør. Det her er jo ikke lov overhodet!!!

    31. Bare legg ut. Når hun bryter reglen og lager ulovlig fakeprofiler av deg uten din tillatelse så går det greit. Hun blir nok skremt og sletter profilene, håper vi 🙂

    32. Jeg gjør alt det du gjør minus bilgreiene (er heldigvis ferdig med det) + at jeg i tillegg skal ut i jobb. Synes ikke du burde klage, du tjener mer enn de aller fleste 100% stillingene som fins der ute for å skrive et lite innlegg om hva du har på deg eller hvilken foundation du bruker om dagen. I tillegg får du jævlig store muligheter og opplevelser via bloggen som de fleste bare kan sitte og gaule om. Synes du er passe bortskjemt som mener du har så mye å gjøre når 99% av Norges befolkning GLEDELIG kunne tatt over “jobben” din.
      Off topic: Du forventer sikkert spm. om dette, men du som er så veldig dyreelsker, vegetarianer osv…hvorfor bruker du hudkrem fra Nivea? Du er jo sikkert klar over at de tester på dyr? Har ingenting imot det, men føler bare det strider veldig imot det du har sagt tidligere og hva du står for.

    33. Synes du burde anmelde henne til politiet 🙂 Det er ulovlig å legge ut bilder! Så bare meld henne til politiet, det er lovlig ^^

    34. Ja legg ut bilde av henne, så når hun reagerer og sletter, så sletter du også 🙂 Jeg vil se hvordan dusten ser ut. Hun må jo se jævlig ut siden hun er desperat etter å se ut som nydelige gode Sophie <3

    35. Hei!
      Leste akkurat aprilutgaven av FHM og ville bare si at bildene av deg var flotte! Ingenting trashy over de, de var rett og slett flotte! 🙂
      Håper selv du er fornøyd og stolt, det har du all grunn til å være!

    36. LEGG UT BILDE. Er ikke farlig 🙂 Er hun som har stjålet identiteten din og sånne mennesker fortjener faktisk å få straff

    37. Hvis hun lager falske profiler av deg kan du jo gjøre det sånn at hun (forhåpentligvis) sletter brukerne hvis du sletter innlegget når hun har gjort det

    38. det hun gjør er ulovlig, men jeg syns du bør holde deg profesjonell. du har en ganske stor blogg.. men du kan si til henne at om hun ikke slutter med det, legger du ut 🙂

    39. Tror ikke det har så mye å si hvis du hadde lagt ut bildet av henne. Politiet gjør sikkert ikke noe med det hvis du anmelder hun til politiet? Men hadde du lagt ut bildet, så hadde i alle fall ikke du fått noe straff. En så “uskyldig” ting orker ikke politiet å gjøre noe med. De har viktigere ting å tenke på 🙂

    40. Hvorfor har du to like paletter? (NUDE tude) ?
      Hehe, sånn jeg jeg og, stresset og orker ikke å rydde .. 🙂

    41. Som et svar til Silje som skrev lenger opp; jeg tviler på at 99% av Norges befolkning vil ha jobben din. Jeg vil iallefall ikke det.
      Ikke noe slemt mot deg, Sophie, og andre blogger, men personlig har jeg ikke noe behov for å brette ut meg selv og halve privatlivet mitt for hele verden, selv om jeg elsker å snoke i andres 😉
      Skrive innlegg hver dag selv om du kanskje har en dårlig dag, syting fra lesere om du ikke skriver nok, stygge kommentarer, folk som diskuterer deg og tror de vet alt om deg fordi de leser bloggen din, folk som oppretter egne tråder på nettforum for å sitte og slenge drit om deg og utseendet ditt, sitte i en haug med telefoner og skrive en million mail med alle mulige samarbeidspartnere samtidig som du må luke ut all dritt som kommer fordi alt og alle vil ha en del av deg. Nei takk!
      Når det er sagt; jeg har ingenting i mot verken deg eller bloggen din (følte at det ble mye negativt om blogging her nå), og jeg tviler ikke på at du faktisk HAR mye å gjøre. Jeg hadde ikke noen blogg å drifte da jeg gikk på VGS, men jeg syntes jeg hadde nok å gjøre i hverdagene likevel!
      Stå på, Sophie. (Og synes ikke du skal henge ut hun wannabeen her. Ta kontakt med face og twitter kanskje? Politiet? Moren hennes? Haha)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg