svar på spørsmålsrunde – lillesøster

Holder hun seg fortsatt kjøttfri?

Ja, det gjør hun og er veldig flink! 

Hvor lenge har hun vært vegetarianer?
 
Til sommeren blir det ett år!

Har hun kviser?
Nei, helt siden hun ble vegetarianer har hun hatt så godt som helt ren hud.  

Er hun så opptatt av dyr som det virker på bloggen? 
Ja, om ikke enda mer!

 

Har dere dyr?
Ja, vi har tre hunder!

 Har hun funnet ut hvilken rase Rigmor er?
Hahaha, nei! Akkurat det der kommer nok til å være et mysterium for alltid.
 

Hvor gammel var moren deres da hun fikk Sophie? Så et bilde hun la ut en stund tilbake av henne og moren. Hun så veldig ung ut. Hvor gammel er moren deres?

Mamma ble født 8. desember 1971 og Sophie ble født 18. desember 1994. Dermed hadde mamma nettopp blitt 23 år da hun ble født.

Hvem av foreldrene deres ligner Sophie mest på?
Pappa, uten tvil. Det er egentlig alle sammen i familien helt enige i. 

Bor foreldrene deres sammen?
Ja. 

Kan du legge ut bilde av Sophie som 15-åring?

 

Har du noen gang hørt henne eller sett henne mens hun har hatt sex?
Hahahahahahahaha, har hørt men ikke sett. 

Syntes du hun er veldig sexgal?
Hun synes det er det mest naturlige i verden (og det er det jo også), og det er noe hun kan snakke veldig åpent om, men det er ikke akkurat sånn at hun kaster seg over alle guttene hun møter. Hun har aldri hatt one-night-stand, for eksempel.

Kjenner Sophie Elise TCMN? Er de venner?
Ja, de er venner! De har møttes i Tromsø flere ganger, har flere felles venner og skal på ferie sammen til sommeren.

 

Har du opplevd henne ekstremt full før? Har hun noen gang vært så full at du må ha fulgt henne i seng og så videre?
HAHAHAHAHA, ja. 

Kan du fortelle om en gang hun kom dritings hjem?
Hahaha den mest minneverdige gangen var vel den aller første gangen… Det var midt i sommerferien 2011, klokka var kanskje 4 på natta og jeg lå våken i senga, så hørte jeg at Sophie (som hadde vært på fest) kom hjem. Hørte at hun bråkte veldig mye og sleit med å få seg opp trappa så skjønte at hun var ganske borte. Plutselig reiv hun opp døra til rommet mitt, sa “HALLO” (rart at hun ikke vekte mamma og pappa) og bare kollapset i sengen min. Husker ikke helt hva hun pratet om, men i over en halv time bablet hun i vei. For det meste gikk det i “ÅH Æ E SÅ TRØTT, KAN Æ SOVE HER FRIDA? NEI Æ E SÅ FETTE VÅKEN, KOM VI GÅR NED OG GJØR NÅKKA”. For det meste satt jeg bare og lo og sa ting som forvirret det fulle, lille hodet hennes. Det endte med at hun gikk ned i stua og så på CSI og hevdet hun elsket det (selv om hun aldri hadde sett på det før), da hadde jeg blitt lei så jeg gikk og la meg. Good times!

Har hun noen gang blogget mens hun var full eller noe sånt?
Ja, men det var på en av de gamle bloggene hennes som ikke finnes lenger, og innlegget ble slettet ganske med èn gang.

Jeg vet ikke hvor gammel du er, men ville hu tatt deg med på fest hvis du var gammel nok til å drikke?
HAHAHAHAHAHA, nei!!!!! 

Leser hun Toppsladring?
Nei, men hun får som regel høre fra andre. 

Ser Sophie på Paradise Hotel?
Nei. 

Vil Sophie være med på Paradise Hotel?
Jeg tror heller hun ville ha skutt seg selv. 

Syntes du hun var penere før som naturlig?
For meg er hun verdens vakreste uansett.
 

Hva var det første Sophie fikset på, ved seg selv?
Hun farget håret. 

Vil du fikse på noe med deg selv, Frida?
Nesa skal bort den dag jeg blir 18 år.

Har du noen gang sett Sophie uten sminke og clips?
Ja, altså det er ikke akkurat sånn at hun går rundt og er fullstendig dollet opp til alle døgnets tider når hun er her hjemme! 

 Hvor langt hår har Sophie uten extensions?

 

Har Sophie god selvtillit? Liksom er hun ganske gal eller rolig?
Jeg vet hun synes det er veeeeeldig turn-off med gutter som hele tiden skal steke og være zyre og ta opp masse plass overalt de går. Hun liker heller mer stille, mystiske gutter. Jeg vet ikke hvor god selvtillitt hun har, men hun tar ikke opp mye plass, hun steker ikke og er ikke zyre. Hun er litt mer stille og mystisk.

Er hun høy på pæra?
Nei, overhode ikke. Hun er veldig beskjeden og ydmyk ovenfor alt bloggen har gitt/gir henne. 

Hvorfor legger hun ut bikinibilder av seg selv når hun ikke er fornøyd med kroppen sin? Hun skrev før hun skulle til Syden at hun grudde seg til å legge ut bikinibilder av seg selv fordi hun ikke var fornøyd med kroppen sin. HVORFOR GJØRE DET DA? Oppmerksomhet?
For det første, du har misforstått hva hun mener. Tror du ikke leserne hennes hadde kommentert det hvis hun hadde vært i Syden og ikke vist seg i bikini i det hele tatt, når hun ellers deler hele hverdagen sin?
For det andre, sånn som jeg har oppfattet det finnes det to forskjellige måter å ha dårlig selvtillitt på. Den ene er at du føler deg så stygg hele tiden at du ikke vil at noen skal se på deg. Den andre er at du vil vise deg fram så mye som mulig sånn at folk skal gi deg bekreftelse, og sånn at det skal virke som at ingenting er i veien og du har selvtillitten på topp. Det er alt jeg har å si om det.
 

Har hun hatt anoreksi eller bulimi?
Nei, hun er bare naturlig tynn og det har hun alltid vært. 

Tror hun på det overnaturlige?
Når man bor i et hus med masse spøkelser er det ganske vanskelig å la være. 

Er Sophie kristen, tror hun på Gud? I så fall hva tror hun på hvis hun ikke tror på Gud?
Hun er nok ikke kristen nei, og hun tror ikke på den kristne guden, men hun har utrolig mange store tanker om alt mellom Himmel og Jord, og jeg tror hun tror på noe større enn det vi har rundt oss her. Er ganske utrolig å høre på henne fortelle om hennes tanker og teorier.
 

Har hun spilt spiritisme noen gang? Hvordan endte det hvis hun har gjort det?
Ja, hun gjorde det en gang for mange år siden med Caroline og Anne-Sofie! Tror det skal ligge en video av det på YouTube et sted for dere som leter godt nok! Her er et bilde fra det da:
 

Hvordan reagerte foreldrene deres på røykingen? Røyker/snuser du?
Tror ikke de ble særlig glade for det, men nå som hun har fylt 18 år tror jeg bare de godtar det. Jeg har aldri rørt verken snus eller røyk og det er jeg stolt over 🙂 

Har du sett henne røyke?
Bare på bilder.

Synes du ikke det er urettferdig når Sophie får så mye penger og ikke du?:P
Nei, overhode ikke. Bloggen er jobben hennes, hun jobber hardt med den og det er vel fortjent. 

Hvordan er det å ha en søster som tjener så mye penger og har råd til så mye? Merker du det ofte? Synes du hun bruker for mye penger på unødvendige ting?

Ja, altså jeg merker det jo sånn sett at hun kjøper seg klær oftere og har mye mer klær enn meg og de fleste på hennes alder, men jeg synes overhode ikke hun bruker mye penger på unødvendige ting! Hun støtter flere veldedige organisasjoner og setter ett beløp inn i banken hver måned. 

 Hva synes du om at søstra di er i FHM? Og hvordan er det at alle naboer, klassekamerater og alle andre får se bilder av henne i bare BH? Synes du det er okei, eller rart? Er det noe du kunne ha gjort? Kan du vise resten av bildene fra FHM-bladet på bloggen?
Altså, hun har fylt 18 år, hun er myndig og er fullstendig ansvarlig ovenfor sine egne valg. Selv prøver jeg å ta så mye avstand fra hele greia som mulig, ikke fordi jeg synes det var feil av henne! Men fordi det ikke har noe med meg og mitt liv å gjøre. Det er ikke noe jeg kunne ha gjort, nei. Vil du se resten av bildene får du kjøpe bladet.

 

Ønsker du å bli toppblogger som Sophie, eller synes du det virker mer stressende?
Haha nei, jeg var på topplista ei stund og det er ikke noe jeg vil tilbake til. 

Hvorfor kaller du søstra di Barbie?
Hahaha! Hvis jeg noen sinne gjør det er det ironisk. 
 

Ser du opp til henne? Ser du på henne som et forbilde?
Ja, absolutt. For meg må et forbilde være noen med en sterk psyke og som kommer seg sterkere enn noen sinne ut av selv det jævligste. 

Hva synes du om det hun gjør med leppene sine på bilder?
DET ER EN SYND!!!!!!!!11!!! DET STÅR I DE 10 BUD, GUD KOMMER TIL Å STRAFFE HENNE!!!!!!!!!!111!1!!1 

 Har du noen gang blitt flau over noe hun har skrevet på bloggen?
Ja. 

Har du noen gang dekka for ho så ho ikke skulle havne i trøbbel?
Ja. 

Føler du deg noen gang sjalu ovenfor Sophie?
Nei.

Snakker hun mye om bloggen hjemme?
Det kan hende det kommer opp en gang i blant, men det er ikke akkurat noe vi diskuterer mye rundt middagsbordet. 

Hva kaller du henne for? Søster? Sophie? Sofie?
Hahaha, ja selvfølgelig kaller jeg henne søster! “Søster, kan du komme hit litt? Kan du hente noe for meg, søster?” 

Hvor mange kjærester har hun tatt med hjem, for å presentere ham?
Tror alle kjærestene hennes har vært her, men hun har ikke presentert noen av dem for oss.

Får du noen gang noen av sponsorpakkene hennes?
Noen ganger, men det er hvis hun har fått to av noe. 

Pleier Sophie og være frekk i kjeften når hun snakker til deg?
 
Nei, det er bare hvis vi krangler at det kan gå litt hett for seg. Da går det mye i “jævla bitch”, “jævla drittunge”, “har du en hjerneskade?” og lignende.

Hva er det drøyeste Sophie har gjort?
Det er vel opp til dere lesere å bedømme.

Hvor mange kg silikon tok Sophie i hver pupp?
HAHAHAHA, KILO??? 

Hvordan er det for deg å ha en storesøster som er så mye i media, tar silikon, Restylane, har en stor blogg og så videre. Blir du noen gang påvirket av det?
Tjaaa, det er klart jeg blir påvirket av det i en viss grad. Jeg er bedre kjent som “lillesøsteren til Sophie Elise” enn jeg er som “Frida Marie” for å si det sånn, og jeg kjenner ingen andre som har søstre som er mye på TV og som blir stoppet på gatene fordi fansen vil ta bilde med henne. Når det er sagt vil hun aldri være noe annet enn min storesøster Sofie for meg, ingenting annet. Aldri toppbloggeren Sophie Elise.

Hvordan tenker du om framtiden, har du lyst å ta silikon og Restylane fordi søstera di gjorde det?
Hvis det er noen der ute som blir så påvirket av søsknene sine, burde de oppsøke psykolog med det samme. Jeg har ikke noe behov for verken silikon eller Restylane, fremtiden skal nok bli fin, den.

Føler du et slags “press” fra og være lillesøsteren hennes? Som f.eks at du føler du må være og se ut som henne, eller at mange vil vite ting om henne eller bruke deg for å bli kjent med henne. 
Jeg har merket at folk som ikke har møtt meg har en slags forhånsforestilling av hvordan jeg skal se ut og hvordan jeg skal være – derfor er det folk ofte blir litt sjokkert når de først har blitt kjent med meg, siden vi er så ulike men samtidig ganske like! Det har skjedd flere ganger at folk har latt som om vi var venner (har til og med vært gutter som har prøvd seg på meg) bare for å komme tett innpå Sophie og få høre litt inside gossip. Før såret det meg veldig, men nå har hun altså vært på topplista i over to år, jeg har blitt veldig flink til å kjenne igjen ekte og falske personer og har ingen tid til overs for de som bare vil bruke meg.

Går hun VG2 eller VG3?
Hun går VG3 og er altså russ i år! 

Hva synes du om kjæresten til Sophie? Har dem et så bra forhold som hun framstiller på bloggen?
Sophies kjærlighetsliv er noe jeg vet veeeeeldig lite om, men etter det jeg har sett virker hun og Mathias veldig forelskede og veldig lykkelige sammen♥  
 

Var det bare hun og kjæresten som var på ferie sammen?
Ja, men de møtte vår farfar og farmor der nede flere ganger, helt random! Hahahahahahah, fun fact.

 

Har dere egentlig lik nese?
Vi har i hvert fall samme føflekk på samme sted! 

Ser dere den lille svarte over neseboret?
 

Hva gjør hun med klærne og tilbehøret hun anser som oppbrukt?
Noen gangr gir hun det til meg, ellers vet jeg ikke hva hun gjør med det. 

Hvilke ting klikker hun helt for?
Når hundene bjeffer, når jeg stjeler klær fra henne, folk som smatter/prater med mat i munnen, vind, og ark. 

Hva har hun tenkt å utdanne seg til?
Før har jeg hørt henne nevne psykolog, psykiater og eiendomsmegler, men nå om dagen vet jeg virkelig ikke. 

Hva er du mer fornøyd med på henne enn med deg selv?
Nesa, øynene, kroppen. 

Har du også dobbeltnavn?
Ja, jeg heter Frida Marie! 

Hva gjorde dere sammen som barn?
Vi spilte med Pokemon-kort, lagde byer og universer for lekefigurene våre og lekte med dukker! Og så kranglet vi. Vi kranglet mye. Veldig mye.

 

52 kommentarer
    1. Kjempebra svart, Frida 😀
      Dere er heldige som har hverandre og bør være stolte av hverandre 🙂
      Stå på begge to!

    2. Veldig bra svar, men jeg skulle ønske du hadde svart på spørsmålene mine om at huset er hjemsøkt.. Med den døra bak sengen osv….

    3. Ser på de gamle bildene der du ikke hadde redstylan og det er såå mye finere!!!:) å jeg synes nesa til frida er veldig søt, haha:) ingenting galt med den!

    4. Kjære deg Frida, det er da ikke noe galt med deg! Du er din mor opp av dage (på bildet av henne som ung) , og minst like vakker som din søster. Så nydelige jenter får ikke lov til å tenke at de må endre på utseendet sitt!

    5. Bra svart av deg, Frida. Du skriver på en morsom og spennende måte som gir økt leselyst. Hva heter bloggen din? (hvis du har)
      Sophie er ei helt nydelig jente, men hun hadde vært enda vakrere med en litt mer naturlig look, slik som før hun begynte med restylane og løsvipper.
      Hilsen fra fast leser

    6. Det var fint skrevet/svart Frida :-)! Veldig ærlige svar, og overhodet ikke frekke (altså, du svarte på personlige spørsmål uten å bli irritert over at folk spør så åpent osv). <-- Ettersom hva jeg syns da. Måten du skriver på, og svarene du gir, gir inntrykk av at du er en veldig fin søster, og at du er en person med egne valg. Valg som ikke blir påvirket av søsteren din sin blogg og alt bloggen følger med. Selv om bloggen gjør hverdagen din litt annerledes (f.eks: at folk kan "bruke" deg for å komme nærmere Sofie), så klarer du likevel å gjøre egne valg og ha egne meninger (som f.eks at du ikke tar noen operasjoner som det Sofie har, for å være lik/leve opp til det hun har gjort), eller det er ihvertfall det jeg tror etter at jeg leste svarene dine. Men uansett... Jeg synes du burde svare på flere slike spørmål om du vil og føler for det, for du er jo søsteren hennes, så man kan vel si at du kjenner henne ganske godt (eller ikke? - Men jeg tror det - om det er noe "vi" ikke vet om da?), og du kan svare sant på mye, om det ikke kommer fra Sofie selv. Så ja. Det var det jeg ville få ut etter å ha lest innlegget. Og jeg vil at du (Sofie) skal vite at jeg følger bloggen din (har gjort det ganske lenge), og at du er et herlig forbilde! Så jeg håper du vil fortsette med bloggen i en lang tid fremover. Slik at du kan dele både gode og dårlige dager med oss, og vise hva slags godt menneske du er med gode tanker og synspunkter. Klem fra en av dine mange fans Sofie. -Stå på! 😀

    7. Har Sophie operert nesa? Det er også en annen ting jeg lurer på, jeg la merke til i ett svar hvor du skrev “sofie”, har ho bytta navn fra “Sofie” til “Sophie” eller er Sophie bare et bloggnavn?

    8. hvorfor sletta du bilda der vi kunne se musa di? Du stilte nylig truseløs i ett poroblad. Jeg ser ikke problemet ditt, men dobbeltmoralen din forvirrer meg.

    9. Synes det er feil av deg å si at “om noen lar seg påvirke så av søsknene sine burde de oppsøke psykolog”. De aller fleste med storesøsken lar seg påvirke, både positivt og negativt. Man skal ikke oppsøke psykolog pga. noe som er helt normalt for de aller fleste, og synes du virket veldig respektløs og frekk ovenfor de som faktisk går til psykolog eller påvirkes av storesøsknene. Selv om du bare er ei lita jente burde du tenke mer over hva du skriver på Sophie sin blogg som leses av unge og eldre som kan bli såret av dette, for dette var ganske frekt skrevet.

    10. Hei. Jeg misunner deg fordi du er så pen! Jeg er en blogger som elsker din blogg. Jeg leser bloggen din. Hvis jeg blogger om deg kan du plis blogge om meg?? Takk hvis du gjør det. Du er alltid best

    11. Utrolig bra blogg,fine bilder og veldig inspirerende innlegg:)
      ha en utrolig fin påske,og kos deg mye 🙂
      klem-myownfashion
      hadde satt utrolig stor pris på en kommentar på bloggen min 🙂

    12. Dritt at du alltid velger spørsmål som er like kjedelige som svarene. :/ Aldri noe ekte og utfyllende..

    13. “Hvis det er noen der ute som blir så påvirket av søsknene sine, burde de oppsøke psykolog med det samme.” ka i helvette

    14. “Hvis det er noen der ute som blir så påvirket av søsknene sine, burde de oppsøke psykolog med det samme” : Ser ut som du har like mye mellom ørene dine som storesøstera di som kan tillate deg å skrive noe sånt!

    15. Ja karrieren hennes om å bli psykolog – megler – psykiater kan hun nok ikke komme langt med . Bestevenninnen min studerer psykologi, og hun har knapt hatt et privatliv nettopp fordi det er dette hun ville bli . ^Å utifra det jeg ser på bloggen leser du mindre enn du blogger, pluss at ryktet ditt er ikke alltid positivt. Få mennesker vil ansette deg . Dette har mye å si . Før de ansetter mennesker så sjekker de alt fra blogg/facebook/twitter småting er veldig viktig. Pluss at for å bli psykolog må du nok ha 6 i snitt . Er lov å drømme, men ved å bli med i FHM, og slike unødvendige postinger av “nakenbilder” så har du nok ikke bidratt positivt for å oppnå målet ditt .

    16. PS – Dette var til sophie – Frida ! Syns du svarte veldig bra på spørsmålene, og du burde fortsette med den tankegangen du har !!

    17. “Hvis det er noen der ute som blir så påvirket av søsknene sine, burde de oppsøke psykolog med det samme.” Haha, fantastisk uintelligent.

    18. Kjære Frida!
      Du sa at du ikke likte nesa di og at du ville operere den (om jeg ikke tar feil…). Jeg ville bare si at jeg synes den er fin! Hele deg er fin, og at du er like vaker som søstra di er!:) Dere er nydelige begge to! 😀

    19. HAHAHAHAHA, Herregud, jeg seriøst døde av det her:
      Hva kaller du henne for? Søster? Sophie? Sofie?
      Hahaha, ja selvfølgelig kaller jeg henne søster! “Søster, kan du komme hit litt? Kan du hente noe for meg, søster?”

    20. Jeg vet ikke hvor gammel du er, men at du i det hele tatt skriver at man burde oppsøke psykolog om man blir påvirket av medmenneskene rundt seg, er himla idiotisk. Det er helt naturlig at mennesker blir preget av sine omgivelser; vi er sosiale organismer hvorav kommunikasjon er en stor del av livet, man vil alltid utvilke en atferd. Hvor fikk du tanken om å skrive det? For å være morsom? Provosere? Fremstå som dum?

    21. Hei Frida!! Jeg lurer på om Sophie har vært på volum-senteret/amfi i Kragerø/Sannildal i Telemark.
      Jeg Vet ikke men trur jeg har sett både deg og Sophie i virkeligheten. Jeg trur faktisk at jeg har møtt deg før.. takk om du svarer. <3 <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg