a sad soul

Heiii. Er veldig lei av å komme med oppdateringer som dette, men jeg føler at oppdatering er bedre enn ingen oppdatering. . eller?

Ligger bare i senga og prøver å komme på noe jeg kan gjøre slik at jeg ikke tenker. Det er mitt problem, jeg tenker for mye. Jeg trenger noe å fokusere på, og å sminke seg for å så ta outfit hvor jeg selv synes jeg ser jævlig ut er ikke det som frister mest. Jeg rydder, sorterer klær, går fram og tilbake, tar sit-ups and you name it. Alt for å ikke tenke. Skal prøve å komme på noe jeg kan blogge om som er litt mer gledelig å lese enn dette. Jeg har det ikke så bra, rett og slett!

Snakkes senere, dere er gull verdt ♥

81 kommentarer
    1. Kunne ønske du ikke fikk så mange kommenater.. Da kunne du faktisk sett min, og kanskje du kunne snakket med meg. Folk sier at det er veldig godt å snakke med meg, og jeg har vært i gjennom veldig mye de siste årene selv. Har desverre ikke råd til psykolog, så jeg får ikke snakket om problemene mine, men kanskje du burde prøve ? 🙂

    2. Du er så stor rollemodell for meg, håpe eg treffe deg ein gang og håpe du vil føle deg litt bedre av dette <3 Elske deg :*

    3. har det litt på samme måte, sitter og venter på noe jeg ikke vet om kommer til å skje. Ser for meg forskjellige scenarioer som kan skje, og skjønner ikke helt hva som skjer eller har skjedd.. Hater å være i tenkemodus, vil bare snakke med ham

    4. Et lite råd: ikke unngå de vonde tankene og følelsene, PRØV å tenke og føle dem, for så å AKSEPTERE uten frykt at det er sånn det er. Så prøver du å skrive en liste over det nøyaktige motsatte av det vonde/skumle/ekle du tenker på. Hva er det du ØNSKER skal skje? Uansett om det er urealistisk eller ikke, så prøver du å føle den følelsen du ville hatt om nettopp det gode ville skjedd.
      Ofte uroer/bekymrer vi oss for ting som skal skje, og dette er ikke vits, fordi utfallet vil bli det samme uansett om du bekymrer deg eller ikke. Se for deg det beste, og la deg føle det. Ikke vær redd eller føl deg usikker, prøv som jeg sa å akseptere at akkurat nå er det slik det er, og det vil uansett bli bedre. Alt vil bli bra, og dine største drømmer vil bli oppfylt, så lenge du lar deg selv tenke på nettopp det og drømme. Fyll deg selv med gode ønsker og tanker! Jeg vet det er vanskelig, og kanskje du må fokusere hardt for å finne ut hva det egentlig er du tenker på som gjør deg trist eller lei. Men når du finner det, gå rett mot det og la deg selv sette de vonde tankene fri. Du er ansvarlig for din egen lykke, og du kan få til alt du ønsker!!
      Dette mener jeg helt alvorlig, og det har hjulpet meg mye gjennom angst. Frykt er en følelse vi skjelden trenger, og skyldfølelse trenger du kun når du virkelig har noe å si unnskyld til noen for. Aksepter at du ikke kan forandre visse ting, og vit at du kommer til å føle lykke veldig snart <3
      Ønsker deg alt godt, og HUSK!! Det du fokuserer på får du mer av. ALLTID 🙂 det er helt sant, og har å gjøre med at hjernen bare kan ta inn en viss mengde info. Så om du fokuserer mye på en bestemt ting, vil hjernen din ubevisst lete etter flere situasjoner/omstendigheter/bilder/kommentarer osv som styrker det du fokuserer på. Fokuser på det MOTSATTE av det dårlige, noe du blir glad av å tenke på, og du vil få mer av nettop det.
      Du kan gjerne lese om mind power, da dette er veldig oppløftende og realistisk. Jeg har masse tro på deg, og husk at du aldri er alene! Stor klem fra Eline 🙂

    5. Eline; Kunne virkelig ønske jeg hadde en venn som deg Eline! Du virker så god og hjelpsom og et veldig godt menneske <3

    6. jeg skjønner hvordan du har det selv om jeg ikke vet hele situasjonen din, men var gjennom en tid som dette i over et år og tenkte ikke på noe annet. Prøvde hardt å komme over han men ingenting hjalp, det var en veldig vanskelig periode, helt til jeg til slutt en dag våkna og fant ut at jeg var over han. Håper virkelig det ordner seg for deg, du, som alle andre fortjener bedre! 🙂 u go guurl

    7. Take the time you need ♥
      Oppdatering er oppdatering! Du er flink, vi kan ikke forvente 1000 innlegg hver dag, du skriver ikke alt på bloggen, og det trenger du heller ikke! Privat liv må du ha og, og vis vi virkelig bryr oss om deg, respekterer vi at det blir slike innlegg og lite oppdatering inni mellom! Alle har disse dagene, og du fortjener det virkelig ikke!
      Stay strong, mange er her for deg uansett!
      You go girl! Ser virklig opp til deg.
      bare ikke gi opp!
      Har vært opp i slike situasjoner mange ganger, der jeg tenker alt for masse! hater det, men det går bra tilslutt! Husk, vi er her for deg! :’)

    8. Du er så absolutt ikke alene! Alle går rundt med problemer, sorger osv, men ovenfor hverandre later vi som om alt er fint, men livet er fult av opp nedturer! Skulle ønske folk var mer åpne. Synes det er bra du sier ifra når du ikke har det bra, eller når du har det sånn som nå. Du er deg og ærlig om det, og det digger jeg 😀

    9. Noe som jeg selv bruker å gjøre når jeg har det tungt, er å skrive et ark med alt jeg føler eller bare vil få ut “av verden”‘, for så å gråte noen tårer, og deretter rive arket i stykker eller brenne det, bruker å hjelpe 🙂
      Alt fikser seg til slutt, er bare å holde hodet oppe, og som du sier, prøver å få tankene på noe annet. Syns også det hjelper å være med familie i stedenfor venner iblant 🙂
      Du fortjener bare det beste!

    10. Jeg syns faktisk ikke det er bedre å komme med en “dårlig” oppdatering enn å ikke komme med noen i det hele tatt. Kvalitet fremfor kvantitet mener jeg. Selv når det kommer til hverdagsblogger. Hvis du ikke gidder å sminke deg og sånt så kan du jo skrive et innlegg om noe annet?

    11. Du som kom med et innlegg for ikke så lenge siden om trening og klagde over at flere og flere jenter har begynte å trene og holde seg sunn, så sa du at du var lat og ikke trener, og at du er helt “natural is the new skinny”. Så trener du og tar sit-ups allikevel? Du er ikke mye “natural” du, nei.

    12. Stå på videre, Sophie!! Din blogg er den beste av alle og jeg sjekker den hele tiden <3 Du er et stort forbilde som jeg håper jeg kan møte engang! Du er utrolig kul og SERR helt perfekt, verdens fineste kropp og det fjeset, fysøren assa.. Det er noe å være stolt over!!

    13. Hei, kanskje du skal ta deg en tur til legen? Synes nesten det høres ut som du er blodfattig.. Sikker på at du ikke blødde under operasjonen?

    14. Forstår hvordan du har det! I slike perioder kan det hjelpe å skrive ned følelser og tanker på et ark og deretter kan du finne ut av det du sliter med etter å ha lest gjennom det du har skrevet! 🙂 Håper ting blir bedre, du fortjener bare alt godt i livet<3

    15. Hei, kjære Sophie.
      Ser du skriver at du tenker for mye og gjerne ønsker å få tankene over på noe mindre krevende. Men jeg må spørre deg er dette det beste? Å prøve å glemme tankene, å prøve å undertrykke dem? Burde du heller ikke bearbeidet dem. Prøv å se hvilke muligheter du har får å gjøre disse tankene mer positive og bedre. Når du ser mulighetene, så får du også muligheten til å gripe mulighetene. Tro på deg selv, kjemp for det du mener er viktig og tenk positivt…
      -Tenker på Deg

    16. ALLE har slike dager og perioder. Det kan være for den minste (eller største) ting. Det som er VIKTIG er å tenke at uansett hva folk sier og gjør, så OVERLEVER jeg. DU ER STERK. Den eneste som kontrollerer tankene dine er deg selv, og alle kan gjøre tankene til noe bedre, bare de vil det nok:) Har hjulpet meg MYE å tenke sånn. Det blir til hva du tenker! <3 Vi har fortsatt SÅÅÅ mye igjen av livet. Digger deg sophyy

    17. Du er virkelig ikke alene:) Jeg er midt i en fæl periode igjen, og gikk fra å være 4 mnd skadefri til 0… Det som hjelper meg er at kjæresten min tvinger meg til å være sosial,utrolig nok:)

    18. Sophie, hadde jeg sett ut som deg så hadde jeg hatt et stort smil hver gang jeg så meg i speilet. Jeg hadde tenkt på hvor fint jeg egentlig hadde hatt det uten de vonde tankene som innimellom kommer.
      Tenk deg det, du er rett og slett utrolig pen og sorry for at jeg sier det men du er rå deilig! Altså jeg tror det er mange jenter som ville ha dødd for kroppen din, sjarmen din og personligheten din og ja faktisk pengene dine å bare for å legge det til..
      Du er deg selv og du liker å gjøre sånn du vil. Du har en utrolig kul klesstil og Klassekampen ditt er til å dø for . Du er nydelig og jeg syns det er synd at du har det dårlig, får helt vondt å tenke på at noen faktisk vil deg vondt, men det er flere som vil deg godt og det er det gode du fortjener!

    19. Tenk på alle de leserene som du klarer å engasjere, underholde, som du også når følelsesmessig og som kjenner seg igjen i deg. Noen ganger er det “oppløftende”, (ikke misforstå), at noen som ser ut til å ha nesten perfekte liv, også har noen utfordringer.. Det er endel av å være menneske. Noen leser sladderblader, andre leser blogger for å vite at vi alle er bare mennsker med følelser. Tenk.. Du er ett flott menneske, modigere enn de fleste er du også! Ønsker deg en veldig fin dag! SMIL!

    20. Du er noe depresiv kan man si……… Kansje du må må fylle på noe hær eller dær så du blir lykkelig en stakkars stund.

    21. Du har en familie som bryr seg om deg, du har kjæreste, du har en blogg du tjener noe inn i helvette med penger på, du har venner, du har et hjem og komme til, du har mat på bordet, du er ung og har alle verdens muligheter oppe og ikke minst, du skal snart til syden, så hva i helvette er det du klager på hvert innlegg for? du er bortskjemt! alle sliter i perioder

    22. Dere som sier at hun har alt, gå å skaff dere et liv. Man kan slite med “depresjon” selv om man har det nyeste fra apple og den kjekkeste typen. Dere skjønner virkelig ikke at produkter er ikke alt her i livet. Dere må få det inn i de tette hodene deres at kanskje hun tenker “hva om” “enn viss” osv.. Elsker bloggen din Sophie og du virker som den snilleste bloggeren jeg vet om ! Håper du leser dette og skjønner at alt ordner seg for snille piker <3

    23. Vet du, Sophie Elise. Du er helt frisk.
      Det at du er sliten er faktisk bare et tegn på at du er frisk. INGEN i verden klarer å leve et liv sånn som bloggerne fremstiller at det skal være/er med på å sette en standard for. Det at du er utbrent nå er bare et tegn på at det stemmer, og at du fakrisk bare er et vanlig menneske.
      JEg foreslår at du roer ned, kutter ned på bloggingen og det ytre fokuset. Har DU det bra? Hvis svaret er nei – time for change.
      Lykke til – god klem.

    24. … og en ting til.
      “A sad soul is always up past midnight”? Det høres jo emo og passelig offer-aktig ut. Går ut i fra at du føler at det stemme sia du skriv det. Men korsn vet du at det stemme? KA om det e omvendt? I stedet for å se det som at “n trist sjel føre til at du e lenge oppe”, kanskje det e sånn at “å være for lenge oppe føre til en trist sjel? Bare et eksempel på et lite tankespill.
      Unge nu til dags læres ikke opp til å ta vare på sæ sjøl. Man e oppe seint, sitt altfor mye foran pcn, spis dårlig mat. Mulig at det høres moraliseranes ut, men bare tenk på det. E det natulig? E det DET vi e satt her for å gjøre? Nei . vi e satt på jorda for å ha det godt, og for Å TA VARE PÅ OSS SJØL FØRST for å kunne ta vare på andre. OG det innebær å lytte til kroppens signala.
      Ser at ordet “depresjon” blir bruk her, i mine øya blir det misbrukt – rett og slett fordi man ikkje vet ka det e. Ordet “depresjon” e tungt lada. Ordet e skremmanes nok til å føre til tyngre depresjon. Det antyde et mørkt, dypt avlukke som man på en eller anna måte må kravle ut av.
      Prøv å bytte ut ordet depresjon med det engelske ordet “depletion” som betyr uttømming. Da skjønne du at du e TOM. Nåkka som e TOMT kan fylles opp igjen. NErvøse lidelsa som utbrenthet(depresjon)e ikke en følelsessykdom eller mental lidelse som må medisineres bort. Det e derimot en tankesykdom oppstått av misbruk av egen integritet,feilprioriteringe og endeløs bekymring/fortvilelse/sinne/sorg/frustrasjon osv.
      Du har mere kontroll enn du trur. Ta det fra ei som lære the hard way. Men det e verdt det. For man ende opp med mye større perspektiv på ting enn mange andre menneskahar. Ta dt her som et tegn på utvikling og bedre ting i vente.
      MAil mæ gjerne om du treng videre råd.

    25. OH MY GOD! Hvis du ikke vil fortelle leserne dine hva faen som er galt så heller ikke klag! det er ikke synd på deg! SKJERP DEG! du har alt du trenger i livet, så slutt å klag!

    26. du burde begynne å game. Da er det umulig å tenke på noe annet enn selve spillet, for spillet trenger din fulle oppmerksomhet og konsentrasjon for at du skal klare det

    27. uff. skjønner så sykt god hvordan du har det. Alle har det sånn til tider, men det virker som at dette har vart en stund. Da bør du kanskje snakke med noen om det?… Du sliter med selvbildet, og liker ingenting ved deg selv på piller, du sier du ønsker å spise pizza, men ender opp med litt druer og kjeks. Er stor forskjell der altså… bare du ikke er på vei inn i en depresjon eller spiseforstyrrelser. Vet at du har slitt med selvskading. Det har jeg selv, og det er lett som faen å få tilbakefall………

    28. Så trist å høre. Håper du snart begynner å føle deg bedre, og at du får støtte av de som er rundt deg. Så vil jeg bare si at du overhode ikke trenger å skrive slike innlegg som dette hvis du kun gjør det fordi du føler du må. Om du trenger en pause fra all bloggingen og kritikken så er det helt OK, jeg tror ikke du mister noen lesere av den grunn :)Men så klart, det er jo kjekt å høre fra deg da! <333

    29. Smil og vær glad! 😀
      Får hver dag som går skal du se kor ondt i kjæften du får 😉 Hehe
      Kos dæ på valentino dagen søta, om det e aleina, med vænna eller hemmelige beundrers 🙂

    30. Glad for at det ikke bare er jeg som har det sånn, og digger deg for at du er åpen og ærlig om det! Stå på, you go girl!

    31. Hei! Kjenner meg utrolig godt igjen i beskrivelsen. Det er i de eksakte banene jeg tenker når jeg går på prevensjon. Nå vet jeg ikke om du går på noen form for det, men gjør du det, er det verdt å teste ut å slutte. Gi det et par måneder og du er et nytt menneske! Utrolig mange sliter med depressive tankemønster grunnet prevensjon uten at de er klar over at det er prevensjonen som er grunnen!

    32. Jeg sliter veldig mye for tida med depresjon og selvskading, og jeg har funntet en ting som gjør at jeg slutter å tenke og føler meg bedre. Jeg har enkelt og greit begynt å game COD, og det hjelper! Hvis du har xbox eller ps3 så burde du prøve ut det, hjelper faktisk, i allefall for meg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg