10 ting som irriterer meg

1. Når vi er på fest og skal leke drikkeleken ” jeg har aldri” og en venninnegjeng sitter å hinter til hverandre. “Jeg har aldri” går ut på at en person skal si for eksempel “jeg har aldri hatt sex” og så skal alle de som HAR hatt sex, drikke. Det er så typisk at noen begynner ” jeg har aldri vært full på rema 1000 klokka 22:40 den 21. juni hehe DU JA PETRA!!”, dere skjønner. Det er bare kleint og ikke noe morsomt, poenget er jo at man skal finne ut ting om hverandre, ikke henge ut noen.

2. Når noen later som om de sier noe for å være snill eller hjelpe, men egentlig er det bare drittslenging i forkledning. For eksempel ” ikke for å være frekk men jeg synes du har for store pupper ” – jepp, den kommentaren har jeg fått slengt etter meg fra en jente på fest. Forventer hun at jeg skal legge meg under kniven igjen for å bli slik HUN, en jente jeg ikke kjenner, vil at jeg skal være? Hva forventer man egentlig skal skje? Da ville jeg bare slenge tilbake ” ikke for å være frekk but i dont give a fuck”

3. Når gutter tror det er deilig å være selvgod. En gang sa en gutt til meg ” nå drar vi hjem til meg, jeg vet du vil, alle vil jo ha meg hehe”. Jeg ville ikke ha han i utgangspunktet, men etter det vil jeg iallefall ikke!

4. Når andre tror de VET noe om meg og hvordan jeg tenker. Det er det ikke så mange andre enn meg, og til tider mine nærmeste som kan vite.

5. Når jeg sitter framst i klasserommet på pcen, og så kommer det opp noe superkleint på skjermen. . For eksempel et bilde av meg i undertøy. Det skjedde i går. Drep meg.

6. Når jeg har 1000 ting å gjøre, men ikke får gjort en dritt fordi jeg er avhengig av andre for at det skal skje. For eksempel om jeg trenger hjelp av pappa til noe, og han bare utsetter og utsetter inn i evigvheten.

7. Mandag. Og alle andre dager utenom Fredag og Lørdag.

8. Telefonen min. Jeg får kun 50% av meldinge folk sender til meg, man kan nesten aldri ringe til meg og jeg kan ikke ringe ut heller. Jepp, på tide med en ny . .

9. Folk som tar A-L-T seriøst og ikke eier selvironi. Gud, det irriterer meg. En gang sa jeg “chris brown kan slå meg når som helst , han er så fin” selvfølgelig mente jeg jo ikke det helt 100%, da var det noen som ble oppriktig sur og mente jeg ikke skal kødde med at jenter blir slått av gutter. Take a chill pill, jeg for eksempel har slitt med selvskading, og om jeg hører noen tulle med det så bryr jeg meg ikke. Jeg kan til og med tulle om det selv!

10.  Når andre prøver å gjøre meg irritert. For eksempel en helg for ikke så lenge siden så var det snakk om kjæresten min, og alle bare ” Hmm, blir du ikke sjalu? Bryr du deg ikke? Hva om. . ” osv, prøver å få meg irritert. Da har jeg bare lyst til å rope ” ikke alle er crazy girlfriends som blir sjalu for alt!”, det som suger er at man blir jo påvirket når folk er sånn rundt deg. Noe man i utgangspunktet ikke bryr seg om, blir man plutselig superstressa over.

Kjenner noen seg igjen på noen punkter? Fortell!

Fant nettopp et til pungt som irriterer meg – at jeg ikke har picasa på pcen og må bruke dette gamle, stygge bildet! 

 

108 kommentarer
    1. “Folk som tar A-L-T seriøst og ikke eier selvironi. Gud, det irriterer meg. En gang sa jeg “chris brown kan slå meg når som helst , han er så fin” selvfølgelig mente jeg jo ikke det helt 100%, da var det noen som ble oppriktig sur og mente jeg ikke skal kødde med at jenter blir slått av gutter. Take a chill pill, jeg for eksempel har slitt med selvskading, og om jeg hører noen tulle med det så bryr jeg meg ikke. Jeg kan til og med tulle om det selv!” Når du snakker om noe så alvorlig som selvskading osv så skal du jo ikke tulle med det. Bare fordi du klarer å tulle om det med andre og synes det er greit, betyr ikke det at alle andre som har slitt eller fortsatt sliter med selvskading synes det er ok. Kanskje du skal passe litt mer på hva du sier om så alvorlige temaer.

    2. Hahahhahah nr. 5!!! Rly? Du legger ut lettkledde bilder av deg selv på bloggen som ALLE kan se. Hahahha

    3. nr kjenner jeg meg veldig igjen i! hater det!
      også når en setter igng med det synes de det er så morsomt, at det går sånne om igjen og om igjen. og det er så kjedeeelig !

    4. jeg hater at du skal være så jævlig tynn å ikke jeg…. faen det irriterer meg!!! hater når jeg ser jenter som er super tynne det dreper meg, jeg prøver å bli tynn men det funker ikke…

    5. når guttar tror de er deilige og kan få hvem som helst.. tror jeg må spy av slike selvogode gutter

    6. Veldig enig i alle punktene der utenom Nr. 9 Det blir for dumt. Det er faktisk et alvorlig tema. Kanskje ikke akkurat DU bryr deg om noen tuller med selvskading (siden det er noe du har opplevd) men det er det andre som gjør (som også har slitt/sliter med selvskading, som f.eks meg selv). Moren min ble slått når hun var gift og det er virkelig ikke noe å spøke med. Det har INGENTING med selvironi å gjøre. Det vet jeg for jeg har masse selvironi!! J

    7. Enig i nokså mye her, men altså, punkt nummer 9, blir litt vel personlig etter min mening. Det er greit at du synes at det er okei å kødde med alvorlige temaer som for eksempel selvskading og menn som slår kvinner, men da må du også respektere at folk reagerer og blir opprørte hvis det er noe de synes er sårt.

    8. og enda en ting du bør adde til lista: folk som er hyggelige mot deg, smiler hele tiden når de snakker til deg, gir deg komblimenter osv. mens de egentlig hater deg…

    9. punkt 1, skjer alt for ofte siden jeg ikke er så mye sammen med den “ene gjengen” med venninner som den andre. og nummer 2. delvis punkt nummer 9, det med at folk ikke eier selvironi. okei generelt alt, egentlig, haha

    10. jeg synes synd på alle rundt ! fordi ingen bryr seg ! ohh se på meg store pupper og fin rompe å dessuten gutter driter om du har fin kropp elr andre hull er hull !

    11. Helt ærlig sohpie,. hvor mange sokker har du stappa ned i bhen på det playboy- fuckfinger- bilde ditt?

    12. Enig i det meste 🙂 Men ikke nr 9!!! Selv om ikke akkurat DU tar det så illle, betyr ikke at andre som har opplevd det ikke tar det ille opp. Vær forsiktig, Sophieelise 😉 …btw, skjønner ikke at du syns det e flaut at noen ser et bilde av deg i undertøy , når du mer eller mindre legger ut lettkleddbilder av deg selv for the entire world to see hele tiden -.- ikke at det er noe galt i det.
      Uansett, så sier du mye lurt også 😉 klem.

    13. “For eksempel ” ikke for å være frekk men jeg synes du har for store pupper ” – jepp, den kommentaren har jeg fått slengt etter meg fra en jente på fest. Forventer hun at jeg skal legge meg under kniven igjen for å bli slik HUN, en jente jeg ikke kjenner, vil at jeg skal være? Hva forventer man egentlig skal skje? Da ville jeg bare slenge tilbake ” ikke for å være frekk but i dont give a fuck”
      Det er fordi du generelt har putta for mye i brystene -.-‘ tits on sticks kalles det.
      Passer ikke kroppsfasongen din i det hele tatt og det er ett faktum at de er for store.
      Det er noe alle ser med en gang.

    14. Hvordan kunne du gå ut å drikke deg drita full på 18 års dagen din, hvis du opererte puppene den dagen? bare lurer.

    15. Hahaha, kleine greier som dukker opp på skjermen. Og det verste er når det er en lærer som henger over pc-en i tillegg og det dukker et superkleint bilde av meg opp! Skjedde senest i dag…

    16. ååå ja er så jævlig lei de guttene som er så jævla høy på seg selv og bare “jeg kan få hvem jeg vil, vet at du digger meg du også, men hvem kan klandre deg? jeg vet jo at jeg er deilig” HATER de som er sånn.

    17. Jeg føler meg veldig igjen i 2. fordi jeg selv har blitt utsatt for det samme bare at jeg hadde visst litt for mye fett på magen og litt for stort hode.Bryr meg ikke sånn veldig nå ,men akuratt der og da vær det litt sårt for meg.

    18. På pungt 2 hadde jeg rett og slett sagt “ikke for å være frekk, men jeg synes du har for små pupper”
      Når man sier tilbake det du har fått slengt i trynet bare omvendt så blir de sjokkert og går sin vei!
      Et bra tips til neste gang 🙂

    19. Punkt 10!
      Er så typisk av folk å irritere meg fordi jeg “får så morsom reaksjon”… Okei, så viss reaksjonen min er så morsom og er verdt kødden, hvorfor klikker di når jeg blir forbanna? Er ikke det meningen?
      Du har forsåvidt rett i mange der du. “Ikke for å være frekk..” værste man kan starte en fornærmelse med!

    20. Det går an å kjenne seg igjen i mye av det du skriver. Selv synes jeg at de som kommenterer ting om deg uten og vite bakgrunnshistorien. For eksempel så ble jeg mobbet veldig mye når jeg gikk på barneskolen. Jeg ble kalt skrikerungen, sutretryne og mye mer. Men det de andre ikke viste var at jeg hadde en mor hjemme som slet med psykisksykdom og når hun hadde dårlige perioder, ble tvangsinnlagt på sykehus eller slo meg hjemme så gikk det mye utover hvordan jeg oppførte meg. Nå er jeg snart 17 og det er forsatt mange som ikke forstår hvordan jeg hadde det. Det verste som har skjedd var at min liksom bestevenn brukte den informasjonen jeg hadde fortalt henne om moren min til å såre meg og gjøre meg til latter. De som ikke vet hvordan en person har det i virkeligheten burde passe munnen sin før de snakker og de som vet det burde tenke på hvordan personen det handler om har det

    21. De fleste e vell enig i det meste 🙂
      En ting som gjør mæ gla værtfall e bloggen din!
      Det e som å lese ei god bok på kjipe regnværs daga 🙂

    22. Nå er det STOR forskjell på å bli slått av kjæresten eller andre man er glad i og skade seg selv da! Jeg har opplevd begge deler, på samme tid, og nå i etterkant er det ikke tvil om at selvdkadingen er en mye enklere ting,egentlig ingenting i forhold. Jeg skjønner at du ikke er 100% seriøst men det er fortsatt vondt å lese at du vet så lite om hva vold i forhold faktisk innebærer, og at du skriver om det som det skulle vært ingenting!

    23. Hvorfor er det kleint at det kommer opp undertøysbilder av deg på skolen når du flasher det på hele bloggen?

    24. hahaha jeg tror jeg kjenner meg igjen i alt utennom mobilen… hehe off jeg klarer bare å se hvor tosstelig det er at det blir morsomt 😀

    25. Det har ikke noe med selvironi eller lignende å gjøre når det gjelder vold mot kvinner/menn/i hjemmet da. Det kan ødelegge liv. Jeg har slitt med selvskading, og selvom jeg har selvironi er det en ting jeg egentlig ikke liker at folk tuller med. For det er seriøst og man skal aldri ta for lett på slike ting. Det finnes ikke noe morsomt eller en spøk ved vold i hjemmet…

    26. Når jeg leste gjennom ble jeg utrolig lettet, for jeg trodde jeg var den eneste som irriterte meg over det. Ja, jeg sikter til punkt nr 5. Den siste uken har det skjedd nesten hver dag, og det er så irriterende når undertøysbilder dukker opp på skjermen. Det pleier alltid skje når jeg minst venter det.

    27. Jeg kunne ønske jeg var enig med punkt 9, men jeg greier det bare ikke. Jeg føler bare at de som for eksempel har skadet seg selv ikke ville hørt så mye om det… Venninnen min har gjort det, og et par ganger har jeg prestert å bruke noe lignende i en ironisetning og da bare krymper jeg meg etterpå fordi selv om jeg syns det er morsomt, så er det langt ifra sikkert at hun syns det! Det er ikke sikkert hun er kommet over det en gang, det kan jo aldri jeg vite… Så jeg prøver å holde meg unna typiske setninger som man bare slenger ut som ”drep meg, dette var heilt teit” eller ”jeg blir skikkelig deprimert nå altså, hvorfor funker ikke tv’en??”. Den siste blir faktisk for mye for meg selv til og med… Kunne ønske at jeg ikke reagerte så lett.

    28. “Forventer hun at jeg skal legge meg under kniven igjen for å bli slik HUN, en jente jeg ikke kjenner, vil at jeg skal være?” Så du har altså sært under kniven før????

    29. hvis du kan tulle og slenge kommentarer om selvskading har du ikke vært gjennom mye. Jeg skjønner hva du mener, men i mitt hode er det aldri morsomt når folk tuller om selvskading, visse ting skal man ta seriøst. Jeg tror at hvis man har hatt virkelige problemer når det kommer til det ville man ikke klart å gjøre narr av det…bare en tanke.

    30. Toppbloggere som deg irriterer meg grenseløst, for at dere kan tjene opptil 100 000 og mer i MÅNEDEN av at dere tjener penger av å legge dere under kniven, ta restylane, silikon, botox..you name it! Alt dere gjør er å skrive om deres perfekte liv. Utenom den “tunge jobben” med å skrive ett par innlegg om dagen, Så får dere alt servert i fanget. Snakker ikke direkte til deg, kanskje ikke du gjenkjenner deg i dette eller kanskje du ikke vil.. Blogg er noe av det minst meningsløse vi har i verden i dag..

    31. Jeg blir umenneskelig irritert når folk prøver å få meg til å få dårlig samvittighet. Men jeg er i såfall utrolig god til å skjule det. “Skal du på ferie? Når da? Får ikke håpe vi har eksamen den dagen da”. *Falskt smil* FYHELVETTE….!!!

    32. En ting som irriterer meg, er folk som tror det er greit å sitte bak en skjerm og slenge all slags mulig dritt til andre, bare fordi de er anonyme.. Hva er vitsen egentlig? Får dere noe annet ut av det enn å såre en stakkars jente som dere ikke kjenner engang?
      Det er trist å se på all dritten du får i kommentarfeltet hver dag, Sophie. Ingen fortjener det. Er imponert over hvor godt du takler det. Det viser bare hvor sterk du er 🙂 Stå på videre!

    33. Mye jeg hater der, ja. Det jeg mest hater er når vennene mine som leser bloggen min, skal kommentere på ALT jeg skriver. Blir så irritert -.-

    34. Punkt 2! Også skylder de på at de bare er ærlige. Det er forskjell på å være ærlig å å være frekk bare for å få frem sin mening.

    35. Vel, EN ting som også irriterer meg er kverrulanter. Jeg har en par gutter i klassen som MÅ bare mobbe, som MÅ bare peke ut en feil. De har blitt kjeftet på men de er bare helt ” Hvorfor skal jeg bry meg? Det er ikke jeg som er så stygg og uperfekt! ” Men det de ikke skjønner at de sårer folk. SERIØST.

    36. Synes det med puppene var litt morsomt, når du sier sånn “forventer hun at jeg skal legge meg under kniven…..”, også HAR du faktisk gjort det for å få melkespreng puppene dine

    37. Jeg blir helt matt av jenter som deg.. Tenk om alle hadde hatt det så greit at de irriterte seg over slike bagateller som du gjør 😉 Bare vent til du blir litt eldre og virkelig møter litt motstand her i livet, det kommer du nok ikke til å takle særlig bra, når du sitter å irriterer deg over selvgode gutter og at folk gir deg “frekke” komplimenter. Det er da INGENTING, kjære deg.
      Og hvis det er så flaut å se lettkledde bilder av deg selv når du sitter på skolen – slutt å ta slike bilder av deg selv og slutt og del dem med “verden”. Jeeeeez……

    38. Haha, du kunne bare sagt til den jenta som slengte nokka om puppan dine: “Eh, ikke for å være frekk æ heller, men æ syns du har for små puppa” 😉 Ho vil følt seg litt eid der;)

    39. Enig i alle punktene utenom den første, altså det er kjedelig når leken blir slik, og jeg har selv vert den som har vert dritings på rema 1000 kl. 7 om morgenen, men det irriterer meg ikke. Baha

    40. Tror egentlig ikke du er så “broken” som du skal ha det til. Har noen slitt med noe eller for eksempel mistet noen nært så er det ikke morsomt å kødde om.

    41. ” 9. Folk som tar A-L-T seriøst og ikke eier selvironi. Gud, det irriterer meg. En gang sa jeg “chris brown kan slå meg når som helst , han er så fin” selvfølgelig mente jeg jo ikke det helt 100%, da var det noen som ble oppriktig sur og mente jeg ikke skal kødde med at jenter blir slått av gutter. Take a chill pill, jeg for eksempel har slitt med selvskading, og om jeg hører noen tulle med det så bryr jeg meg ikke. Jeg kan til og med tulle om det selv! ” Så den kommentaren til den person.. Å Må si meg litt enig med den person.. fordi det er ikke alle som tar det som ironi, det er ikke alle som skjønner at du tuller! Det er lettere å skjønne ironi/spøker osv når du står ansikt til ansikt med en person, men spøker som det på en blogg er ikke alltid lett å ta for alle! Du sa noe lignende når du var på radioen ( var filmet også ) for en 2-3 mnd siden, å må ærlig talt si at både på måten du sa det, å kroppsspråket ditt fikk ikke meg til å ta det som en spøk.. Faktum er.. Du har MANGE yngre lesere, å det er ikke alle som skjønner en spøk.. At du blir irritert for at noen kommer med ” god ” kritikk.. Vel det er ditt problem.. Uansett lille venn 🙂 Er enig i de andre 9 punktene dine 🙂 SPES nr 2 og 10!!! Du la deg under kniven for å rette på noe som plaget deg veldig, du betalte for deg selv.. FLOTT. At andre ( spes jenter ) klager på at du har for store pupper, vel det er sjalusi. Nr 10 har jeg fått oppleve selv. Å ødela et 2 år langt samboerskap.. Sjalusi er det verste som eksisterer..
      Ha en flott dag Sophie! Å selv om jeg ikke er enig i alt du skriver, så ønsker jeg deg alt godt 🙂

    42. Som alle sier: det er ikke alle som skjønner seg på kødd, nei. Men det er jo din mening, selv om jeg synes det er litt alvorlig.
      Lurte på om når har du startet å blogge? Hvor gammel var du da? 🙂

    43. Mye av det samme, ofte folk som prøver og iritere meg og ! :7 ♥
      Ossen selvskading drev du med ? O.o

    44. Kanskje det er en idé å tenke over at det kan være pinlig å ha slike bilder av deg selv i undertøyet, før du tar dem?

    45. Åh herregud. Det har ingenting med selvironi å gjøre – det har jeg masse av, men jeg blir likevel forbanna når folk tuller med selvskading. Det overrasker meg at du overhodet kan si noe slikt.

    46. hahah, er så enig. hater også at noen er så falske. For eksempel hvis en gutt sier noe, så er det alltid ei jente som ler den høyeste falske latteren ever. Presser ut latteren til hun ikke klarer å puste mer. I tillegg så når hun tror at alle liker henne, og oppfører seg som at hun er den viktigste i hele verden, og klarer ikke snakke med folk hun ikke synes er like viktig som henne. Irriterer meg helt grenseløst

    47. Hei Sophie! Jeg pleier ikke å lese bloggen din, men tok meg en tur innom i dag 🙂
      Kjenner meg igjen i mange av punktene. “Ikke for å være frekk, men du er faktisk dritstygg!” fikk jeg høre en gang. Hvorfor i HÆLVETE sier folk “ikke for å være frekk” når de faktisk MENER å være frekke? De sier det i alle fall ikke for å være hyggelige, det er helt sikkert.. 😛
      Og gutter som tror de er deiligst i verden spyr jeg rett og slett av. Møtt mange av dem. Kjenner mange av dem. Ditchet mange av dem. Rart hvordan en egentlig pen gutt kan bli DRITSTYGG så fort han åpner kjeften…! 😛

    48. Utrulig lite gjennomtenkt av deg og tulle med noe så seriøst som selvskading! Det er mange som sliter med dette, og blir utsatt for denne “tullingen” som du selv driver med. Det sårer og gjør at alvorligheten i det blir ledd bort. Barnslig oppførsel av deg.

    49. sååå enig i masse av det! spesielt nr 6, det med å være avhengig av andre for at det skal skje! jeg liker å få ting gjort med en gang så det er helt forferdelig når folk skal drøye ut ting 🙁

    50. Du vet det innlegge der du snakket om jentene som kuttet seg selv p.g.a justin bieber røyka noe? Der du Sophie var sinna og sa at de jentene var med på å gjøre selvskading mindre alvorlig osv? Vel, nå sier du imot deg selv… For å tulle med selvskading gjør også slik at folk tar det mindre alvorlig og klarer ikke å se på det som et problem.. så du er selv med i den gjengen der.. Tenk litt på det du, du som sier selv du har slitt med det. Da burde du skjønne.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg