spørsmålstegnet

Den ene dagen er jeg helt sikker på hvem jeg er, hva jeg vil bli og hva som skal skje med livet mitt. Jeg skal gifte meg, få barn, hus, bil og hund. Men i det neste sekundet vil jeg hoppe, ta en sjangse – sette meg på første fly til new york i sommer og bare bo der mens jeg er ung og enda kan. Så blir jeg redd, og faller tilbake på det trygge. Men det jeg er aller mest redd for er at jeg bare skal sitte å vente på at livet mitt skal starte, så våkner jeg opp i harstad om 50 år mens jeg lurer på hvor tiden ble av. Det er vondt å sitte som et spørsmålstegn når noen spør meg hva jeg skal gjøre etter sommeren, fordi jeg har rett og slett ikke peiling. Og helt ærlig? Det som frister mest er å sove.

Jeg skal legge kortene på bordet for dere. .  Jeg er så sliten. Jeg har så mye å gjøre at jeg kun føler jeg presterer 50% av det jeg kan gjøre på absolutt alt. . Dagens høydepunkt? Sove. Når er jeg uthvilt? Aldri. Det er alltid noe jeg må rekke og noen jeg må tilfredstille. Ikke missforstå, fordi det er utrolig deilig når jeg får til noe og faktisk føler at jeg har gjort en god jobb, jeg gjør gjerne mye og litt ekstra for å gjøre andre glad og stolt. Men det er lenge siden jeg har kjent på den følelsen. . Jeg ser på jentene rundt meg som superwomans, som gjør det bra på skolen, har venner og kjæreste som de har det bra med og som driver med en hobby på siden. Ser noen på meg slik? 

Jeg håper innerst inne at noen kjenner seg igjen i dette, og at jeg ikke er den eneste som er sliten. Det er kanskje et luksusproblem, men jeg er så trøtt at jeg sikkert kunne sovet meg igjennom en Justin Bieber-konsert for øyeblikket, og ikke angret fordi søvn frister mer. Det må være okei å ikke klare alt i perioder. 

Blogger bedre i morgen. Jeg må sove.


129 kommentarer
    1. Du er så absolutt ikke alene:)
      mange andre, og jegselv har det også slik for tiden.
      Håper det går bedre etter hvert

    2. Du er ikke alene om det der. Har mine perioder der jeg bare vil sove og ikke gjøre en dritt, pga mangel på energi.

    3. Noen perioder kommer man til i livet hvor ikke er så utrolig bra, men du klarer det du! du er jo tross alt Sophie! Og selvom jeg ikke kjenner deg, vet jeg at du får til det du vil!
      <3

    4. Har det helt på samme måte. Det blir bedre! De beste man kan gjøre er å bare være. Ikke prøve å gjøre alt, men å gjøre litt, og gjøre det bra! Å ikke minst; støtt deg på vennene dine og kjæresten din, de forstår deg bedre enn du tror 🙂 håper det går bedre for deg snart 🙂

    5. Sånn har jeg det også. Først jobber jeg i 8 timer, så er det hjem å lage middag, være med samboern og fremdeles prøve å ha noe kontakt med venner. men alt som frister er å ligge i senga og sove, se på serier og spille på mobilen. ooh what a life.

    6. du er heldigvis ikke den eneste sophie,men vet du hva,det er nok bare en periode. ta en dag om gangen,ta sjanser,er jo det du lærer av tross alt,er sånn du finner ut alt om det er noe for deg. var det ikke det likevel,neivell,så la oss gå tilbake til det trygge,ikke sant? det blir bedre,lykke til!:)

    7. Du er ikke den eneste med sånne problemer nei. Du er kanskje eldre enn meg, kanskje litt mer vanskeligere/hektiske hverdager, men så og si det samme. Jeg får aldri nok søvn, mener selv jeg har insomnia på et visst nivå. ( ikke det høyeste sånn at det er gale. ) Jeg tenker lang ut i framtiden om ting, som jeg ikke en gang er sikker på at kommer til å skje. Det slite meg helt ut. Nå skal ikke jeg skrive en lang klisje kommentar. Bare, øh, uttrykke meg x-) ( kan ikke si du kommer til å lese den, men. Så mange kommentarer som kommer inn.. hah.. ) Men jeg vill si jeg liker at du lager innlegg som dette, uttrykker deg mer om dine følelser.

    8. Virkelig hater når det blir sånn.. Jeg gikk fra å være fast bestemt og sikker på hva jeg ville gjøre, til å bli kjempe usikker. Og det HATER jeg. Den følelsen av å vite og være sikker er så deilig! Men det er ekstra vondt og slitsomt når du plutselig mister deg selv helt..

    9. uffda! Men dette blir bedre når det blir mars og utover, når det blir sommer igjen! Ikke lenge til nå.. du klarer å holde det ut 🙂 Stå på ♥

    10. Jeg har kjæreste, venner og går på skole. Når jeg gidder. Jeg presterer bra på skolen, men det er bare vanskelig å komme seg dit. Spesielt når man har en lærer man på en måte er redd, slik som du fortalte at du hadde en lærer du var redd for for en stund tilbake. Så da unngår man problemene, fordi man ikke orker mer. Man er allerede sliten. Og med en gang man er ferdig med noe, så er det noe annet som man må begynne på. Føler at alt bare er arbeid.

    11. Stå på, snuppa vår! Er kjempe sliten nå jeg og har fått mye fravær på skolen de siste ukene. Er helt utslitt og føler at jeg ikke har noe å gi lengere. Alt blir misslykka.
      God bedring i allefall, alle dine kjære lesere er her og støtter deg! gjør så godt du han, det er jo det beste du kan gjøre. Du må ikke sammenligne deg selv med andre, for du er kun deg. Du må sammenligne med deg selv og hva du har gjort tidligere. Hva du har og får til! Du takler jo også mye hat her på bloggen, som sikkert er utrolig tungt for deg. Jeg gjentar; STÅ PÅ!!!

    12. jeg kjenner meg faktisk igjen utrolig godt! er alltid trøtt og føler jeg ikke får gjort halvparten av alt vennene mine gjør i løpet av en dag.. det første jeg gjør når jeg kommer hjem fra skolen er å sove , etter middag, sove, om natten ligger jeg våken og ser ut i luften i timevis. jeg vil ikke være til bry, derfor sier jeg ikke til noen at jeg er sliten og heller vil sove når de inviterer meg til å bli med på noe, jeg sier jeg ikke kan, bare for å kunne sove mer. er utrolig lei av å gå glipp av så mye, men jeg er så sliten! håper det ordner seg for deg sophie, du er ikke alene

    13. Sophie, du e ei helt fantastisk jenta å det e nok flere som kunne tænk sæ å vær akkorat som dæ. enda du skriv du e sliten eller lei, så e det fortsatt mange som sitt hjemme forran sjærmen å misunna dæ. <3

    14. Skjønner akkurat hva du mener! du er ikke alene om de tankene du reflekterte over! det skal jeg love deg. Men har du vurdert skriving? Du har virkelig et talent for å sette følelsene dine på papir. Vet at det yrket kanskje ikke er noe du vil leve av, men det er en god hobby og det hjelper å få ned tankene sine og jeg føler du appellerer til så mage med tankene på bloggen din at du kanskje kunne gjort det til noe større? uansett, du finner ut hva du vil bli! Du er flink og du klarer alt! og med det mener jeg ikke få 6ér i alle fag for det er ikke det som betyr noe. Du skal gjøre det som gjør deg lykkelig. det er det som gjelder. Da har ETT liv, maks hundre år. Sove kan du gjøre når du er død. Gjør det meste ut av det! Dra til New York. du har ingenting å tape. Du er utrolig pen og virker som en jordnær jente som vil bli godt likt uansett hvor du er. Hopp og ta en sjanse

    15. Jeg er også UTROLIG sliten!!! Heg vet ikke om jeg kommer til å klare å gjennomføre noe jeg ikke ennå har begynnt engang, heggen.. Kan du VÆRE SÅ SNILL Å HA ET INNLEGG OM HEGGEN OG HVOR MYE ARBEID DET ER DER OG HVOR VANSKELIG DET ER?? Må bestemme meg FØR fristen for å søke går ut!

    16. Det er akuratt slik jeg føler meg i enkelte perioder! kjenner meg helt igjen i det du sier. Det er utrolig fælt, for alt man vil gjøre er bare å legge seg ned og grine. Men man kommer seg gjennom dette å, å de periodene som kommer, er så mye bedre! Da føler man seg lett og glad!
      Mitt yndlings sitat er “you only know you have been high when you are feeling low”
      Du sjønner sikkert hva som menes 😉 Lykke til, det går nokk over!

    17. Kjenner meg virkelig igjen i det du skriver. En dag har jeg planene lagt pent og fint foran meg, men den neste dagen kjennes det ut som om alt er usikkert og jeg føler at jeg ikke kommer til å klare noe av ting jeg har planlagt.
      Men bare stå på, det ordner seg vel til slutt. God bedring, og jeg håper ting blir klarere og bedre i morgen.

    18. HVORFOR må man tilfredsstille alle? har alle du kjenner tilfredsstilt deg? det går bare ikke å gjøre alle fornøyd (derfor vi har krig) og dermed trenger man ikke å prøve på å gjøre alle glad, men fokuser mer på å gjøre de rundt deg som du liker glad. og hvis du ikke rakk å tilfredsstille noen som du vil, så kan du forklare det til dem 😉 og ja det er mange som har det som deg (jeg i alle fall)…men good night sleep tight and dont let the bed bugs bite 😉

    19. Hadde det likt i en periode. Alt jeg ville var å sove, det var det eneste jeg så fram til etter skolen og alt. Klarte såvidt å få meg opp om morgenen. En dag på skolen ble jeg så svimmel at jeg nesten besvimte, så jeg skjønte noe var galt. Målte blodtrykket mitt osv, det viste seg at jeg hadde ekstremt jerninnhold i blodet og lite folsyre. Ting som det gjør deg drit trøtt, så sjekk deg!:)

    20. Du er ikke alene. Håper dagene framover blir bedre for deg. Men tro meg, du er ikke alene. Og det er på sett og vis bra at du ikke er alene om det.

    21. når først du visser halv deg liksom hvorfor ikke hele mye penere ! helst naken ! bare dekke på puppene og musa <3

    22. Og det er derfor jeg elsker bloggen din. Du deler ting med oss lesere, og ikke later som om du er perfekt. Du er ikke alene om dette. Jeg er selv tolv år og har følt det helt likt mange ganger. Det er så mye man vil oppleve, og man gjør det ikke før det er for sent. Man vet aldri hva det neste skrittet for fremtiden er. For så vidt jeg vet, kan jeg dø i morgen. Motivasjonen er nede noen ganger, og jeg er helt enig i at det er jævla kjipt.
      Stå på.

    23. Akkurat sånn jeg sitter og føler meg akkurat nå. vet ikke hva jeg skal legge vekt på. Om det er skolen jeg burde holde på med, eller bare slappe av å tenke på meg selv.. hater det … er så sliten

    24. har det helt likt som deg akkurat nå.. men problemet er at jeg vil være med på alt. Jeg synes alt er gøy, og sier ja til alt mulig.. Da får jeg ikke noe tid til andre ting, men jeg har jo på en måte valgt det selv.. synger i kor, går til sangpedagog, danser funk, spiller piano, spiller gitar, er med på musikal på skolen, satser på 5,3 i snitt, skal få tid til venner og familie og i tillegg få nok søvn.. sier seg selv at det ikke går helt toppers..

    25. Kjenner meg sånn igjen i det du skriver! Går påbygg dette året, og får ganske bra karakterer (altså, 4,87 i snitt til jul) og har ganske lang vei til skolen, så pendler en del også, og det er virkelig fryktelig slitsomt!
      Man har forventninger her og der, man har venner, man har kjærester, man har skole, man har jobb(er), man har familie og masse ekstraarbeid som ikke er ferdig når skolen er det. Det er ikke rart man bare vil legge seg ned og sove, for det er ofte det som frister aller, aller, mest!
      Hvil deg, og tenk at det snart er vinterferie!
      Håper det går over snart! 🙂

    26. Jeg går 3. året i Tromsø, og er helt utslitt hver eneste dag. Har prøver og innleveringer hver dag, og når jeg ikke har skolearbeid og gjøre i hverdagene, tar jeg meg ofte i å tenke “Men hva skal jeg gjøre nå da?”. Sovner hver dag etter skolen, for å så stå opp i 7-tiden og sette i gang med skolearbeidet. Alt jeg ser frem til er sommeren, jeg prøver å pine meg selv gjennom disse siste månedene. Men jeg skal ærlig innrømme, at siste året på videregående er det verste året i livet mitt hittil. Føler meg utslitt og jævlig hele tiden, går på skolen i joggebukse og sminkeløs, fordi jeg uansett kun skal på skolen og hjem å gjøre lekser etterpå. Og sånn går dagene. Stå opp, skole, hjem og sove i et par timer for å så gjøre lekser, for å så sove igjen. Det er et mareritt uten sidestykke, om jeg kan si det sånn. Og det verste er at karakterene mine aldri har vært verre, fordet om jeg aldri har jobbet mer med skole enn nå. Tar meg selv i å undre; “Kan jeg noen gang bli til noe her i livet, med disse karakterene?”. Kommer til å ende opp som en taper på 40 år som jobber på Rema 1000. Ser frem til det.

    27. Jeg har hatt det sånn en god stund selv nå, mest det du sier om at du blir redd for å starte “livet”. Jeg lurer stadig på om jeg noen gang vil tørre noe av det jeg drømmer om, og hvis ikke vil jeg jo bli helt knust. Fint å vite at jeg ikke er alene om tanken <3 stå på kjære, og sov godt!

    28. Jo mere du sover, jo trøttere blir du. Så enkelt er det, du må begynne med rutiner! Og heller sette på vekkerklokken når du sovner midt på dagen, så du sover bare en halvtime eller lignende. Helst klar og hold deg våken til kvelden kommer, men selvfølgelig blir man trett ved å bare ligge i sengen å spise mye junk som du gjør.. De fleste blir fete av dette, men kanskje dette er din straff? Tenk litt på det..

    29. Jeg satt faktisk å tenke på akkurat dette istad, før jeg leste innlegget ditt. Så jeg har ett ord: enig. Jeg føler jeg har null energi om dagene, bruker det på skole i tillegg til ting jeg egentlig ikke skulle ha brukt energien min på.

    30. Jeg har det også sånn, jeg vil ikke stå opp, det eneste jeg tenker på igjennom dagen er at jeg gleder meg til å legge meg igjen. Jeg holder på å sovne i timer, sovne på bussen, sovne på bakken. Uansett om jeg sover på dagen får jeg til å sove om natten også. Men det som faktisk er mest ille er at jeg kan bruke opp til en time på å sovne når jeg skal legge meg om natta, men om jeg skal legge meg på dagen sovner jeg nærmest før jeg har lagt ned hodet mitt.
      Du er ikke alene, det er sikkert flere enn meg også:)

    31. jeg vet akkurat hvordan du har det.. hatt det sånn selv i 2år nå.. alltid sliten men får aldri sove.. orker ingenting, men vill alt. det er forferdelig! og ingen andre kan faktisk sette seg inn i det før man har opplevd det selv.. det som hjelper meg er og hvile og se på serier og drømme om bedre dager. kan anbefale deg the carrie diaries hvis du ikke ser på det, det er en fin serie synes jeg 🙂 . også kan du jo se filmer. selvom du ikke sover så får du jo hvile når du bare ligger og slapper av. men det er slitsomt og alltid være trøtt og det skjønner jeg veldig godt hvordan er, håper du blir bra igjen snart

    32. Når jeg leser det du skriver, er det akkurat som om du beskriver meg og livet mitt! Skjønner deg fullt ut!

    33. Sånn er det med meg og. Jeg går siste året på ungdomsskolen, og jobber hardt for karakterer hver eneste dag. Har et snitt på over 5, men det er hardt å være i vindene hele tiden. Jeg har mange gode venner og en fantastisk kjæreste, og jeg bruker mye tid sammen med dem. Jeg trener flere ganger i uken, og blir så sliten at jeg ikke får slappet av når jeg kan. I tillegg så driver jeg med politikk i unge høyre og jobber veldig mye med den. Jeg blir deprimert av den minste ting, og en motstander mot nesten alt i verden føles det ut som. Det høres veldig kjent ut det du skriver. Håper du klarer å slappe av og at alt kommer på spor sånn som det skal være. Stay strong <3

    34. var faktisk akkurat det jeg tenkte på igår. at jeg ikke orker og vil bare sove, fordi jeg er trøtt hele tiden. Og at alle andre rundt meg klarer seg så bra. Men det er ikke skam å ta ett teppe rundt seg eller slenge på seg en t-skjoorte før man tar bilde til en blogg med over 30 000 leser da.

    35. nydeligste deg! Sov godt, jeg føler akkurat det samme og har gjort det i alt for lang tid nå.. Men alt blir nok bedre <3

    36. Det går i perioder. Det er uker, måneder, jeg føler at livet er tottalt bort kastet. Perioder jeg bare har lyst til å ligge på rommet mitt og sove og ikke tenke på alle rundt meg. På alt de forventer, på alt de får til, på hvor mye flinkere, bedre, osv de er. Men så kommer de gode dagene, månedene jeg kan smile, periodene jeg kan være hun flinke som henger med på skolen, hjemme osv. Og ikke føle at det hele bare er et slit. Jeg tenker at det er disse dagene som har noe og si. Det er de vi lever for…, og de kommer, Jeg lover 😉 <3

    37. Har akkurat samme problemet. Har ingen energi eller ork til å gjøre noe. Bare å dra meg ned på trening er tungt. Eneste jeg orker er å være med kjæresten siden han “bor” hos meg uansett. Venninner klager på meg hele tiden siden jeg alltid har en unnskyldning for å ikke være med dem, jeg har alltid en “løgn” på lur fordi jeg ikke vil innrømme at jeg egentlig bare ikke orker å reise meg opp av senga. Blir spurt omtrent daglig om jeg ikke kan hente venninner (er eneste med lappen av de nærmeste vennene mine) så vi kan finne på noe, og bare det ødelegger hele lysten min til å gjøre noe. Jeg orker ikke, jeg vil ikke, jeg gidder bare ikke…har alltid likt meg best hjemme foran tv’en til fordel for å reise på kino, til byen eller liknende, men ingen forstår det.

    38. jwg vil bare fortelle deg at du er utrolig pen og virker kjempe snill 🙂 Ha en super dag, og håper denne kommentaren kan løfte litt på humøret om så det trengs. Jeg syns du virker som en “superwomen”, er ikke mange som har tid til å leve , samtidig som du må gjøre alle de vanlige hverdagstingene!
      kos deg masseeeee, du verker som å ha drømmelivet. Og selv om du kanskje ikke føler det sånn, så har du det. Og når jeg sier “drømmelivet” mener jeg bloggen, pengene osv. Da mener rett og slett selve livet og hverdagen du lever i

    39. Du er vakker. Ting kommer til å bli bedre snart, bare fokuser på deg selv. Det er det lureste man kan gjøre i slike perioder.

    40. Du er ikke den eneste! Jeg har det helt likens, føler at jeg ikke strekker til godt nok noen plasser fordi jeg er utslitt. Men det går over, bare tro på det!

    41. ” Det må være okei å ikke klare alt i perioder. ” Dagens klokeste ord, du er absolutt ikke alene 🙂

    42. Du må skjønne at blogging ikke er alt her i livet. Om du er sliten og trøtt, så ta en pause da vel? Du trenger ikke komme med mange dumme unnskyldninger for å gjøre det.

    43. Tror alle føler det slik til tider, særlig oss jenter! Hvertfall jeg..
      Nå sitter jeg i USA, ting Ble ikke helt som jeg håpet på å planla, hjemlengselen og savnet etter familie og venner er sterkt, men jeg vil aldri angre på at jeg dro. Det handler om å leve og å oppleve når man er ung og kan, uten så alt for mye forpliktelser.

    44. hei sophie elise! for mange maneder siden fikk jeg vite at jeg og familien min skulle flytte til singapore. jeg ville virkelig ikke, men tenkte at det var en sjangs jeg fikk en gang i livet. jeg har bodd her i en maned na, og tro meg, det er toft! for 2 uker siden mistet jeg bestemoren min og jeg ville hjem til norge, hjem til det trygge. jeg hater dette stedet, men jeg har bestemt meg at det vil bli bedre etterhvert. og det har det, sakte men sikkert. og det vil det for deg og. norge kan jeg alltid komme tilbake til, men ikke singapore!! 🙂 snakk med meg hvis du vil, jeg syns du er et stort forbilde, og noen ganger er det viktig a gjore hva DU vil og hva DU foler for!! 🙂

    45. Agreed!
      – men alle har slike perioder der man er helt kake og ikke orker noen ting. Trøst deg med at disse periodene pleier å gå over 🙂

    46. Jeg synes du er en superwoman! Du har hjulpet meg mye med å få bedre seltilitt! Før hadde jeg selvtilitt på 0 ( og det mener jeg) men du har skrivd så mye fint på bloggen som jeg har tatta til meg, så nå har jeg et bedre liv med meg selv på grunn av deg! Om ikke du er en superwoman så er det ingen som er det! Du klarer alt du vil, for du er en sterk jente! Bare tenk på det, du er jo tross alt vegetarianer og klarer og holde deg unna kjøtt, det er det ikke mange som klarer. Og du er jo engasjert i politikk også, det er ikke mange som virker som et så godt menneske som det du er, stå på videre å følg dine drømmer!

    47. Bra jeg ikke er alene. Første skolehalvåret mitt gikk greit, nå kommer jeg for sent hver dag uansett hvor tidlig jeg legger meg, og får ikke til noe på skolen.

    48. i stedetfor å klage hele tiden uten å si hva greia er så kan du heller holde det for deg selv, og skrive en dagbok i en blokk som bare du har

    49. Jeg er fulltidsstudent og jobber 5-7 dager i uka i tillegg til skole.. Så skal man jo lese til eksamen, helst noen timer hver dag (har en ny eksamen så fort jeg er ferdig med den forrige, så det er aldri noen pause fra lesingen) i tillegg bor jeg med kjæresten min og har en hund som også tar mye tid.. Så JA, jeg er fullstendig utslitt og har dager hvor jeg bare må legge meg ned å grine fordi jeg er så sliten og føler jeg ikke presterer godt nok!
      “Godt” at det ikke bare er meg :p

    50. ÅHhh jeg er så utrlolig enig! Prøver å gjøre noe bra hele tiden, men bruker jeg lang tid på å gjøre det ene bra og blir kjempefornøyd, kan det ta så mye tid at jeg ikke får gjort det neste noe bra. Føler meg aldri god nok, når jeg prøver å få til noe, misslykker jeg og føler alle kan alt mye bedre. Føler folk er missfornøyde, og jeg blir sliten. Jeg har forbedret meg veldig innen skole, med venner og kjæreste, men det blir jo aldri bra nok, er det ikke det ene, så er det det andre. Glad du skrev dette, kjente meg veldig igjen.

    51. Gaad, meld deg på pornofilm istedet for å legge sånne bilder ut på nettet! sorry meg ass, men blir flau…

    52. Har det på samme måte med søvnen og at man aldri blir uthvilt, dog andre grunner.
      Men det virker jo som du gjør veldig mye. Generelt er 3.klasse på VGS et tungt år, det er mange som sliter med å finne ut hva de skal gjøre etter sommeren og det tar på mye krefter for alle. I tillegg har du en av de største bloggene i Norge, det er jo ikke rart det tar på i en hektisk hverdag. Jeg synes du er utrolig flink som klarer det, om du så bare klarer 50% noen dager! Pass på så du ikke sliter deg helt ut og ta vare på deg selv! 🙂

    53. Alle har sånne perioder, vil jeg tro. Forstår hvordan du har det, når lyset så og si svir i øynene dine, og det eneste du vil er å være i fred og å sove. Ingenting er bedre enn søvn, når man er i sånne perioder, og man føler man har gitt nok.
      Håper du reiser deg sterk, som den jenta du er 🙂
      og ja, jeg ser på deg som den jenta, som oppnår mye og får noe ut av hverdagen sin. Har fulgt deg en stund uten å kommentere noe spesielt mye, men det er fordi man fort blir litt usynlig i mengden. Men du er en super jente, og jeg digger ærligheten din, Sophie!
      “god bedring”, jeg vet du vil komme sterkere tilbake når du har en bedre periode 🙂
      suss og nuss

    54. Du e serriøst forbildet mitt! Du skrive så utrolig bra og du har så rett i alt sammen. Sånn som du føler deg nå føler jeg meg avogtil, men jeg har faktiskt lært meg at eg ska se ting på en positiv måte og nyte livet. Isteden for å tenke negativt og ver lei meg pga problemer. Så husk Sophie bare nyt livet og bare hopp i det, kjenn på magefølelsen din! stå på <3

    55. Jeg kjenner meg sååå igjen, Sophie.. Jeg har akkurat en slik periode selv og har hatt det veldig lenge. Begynner å bli ganske lei av det nå, for å si det slik…

    56. Åhh.. alle har slike perioder, så du er iallefall ikke alene om det! Håper du kommer deg “ut” av den fort, det fortjener du, fine deg! 🙂

    57. Vet du hva? Det er helt OK å være litt trøtt og sliten noen ganger, det er rett og slett kroppen sin måte å si ifra på 🙂 Jeg kjenner meg absolutt igjen, har ivertfall en periode ( på vinteren som regel)der alt jeg vil er å sove, og føler jeg ikke strekker heelt til.. Men det går over, bare ikke stress så mye med det 🙂 🙂

    58. Jeg er helt enig! Jeg føler jeg ikke rekker ut, jeg prioriterer ikke lenger. Jeg gjør det bra på skolen, 5’ere for det meste, men hvis jeg bare presterer liiiitt mer, kan jeg få til 6-er. Nok om karakterer, jeg er så sliten, lei av alt. Jeg vil bare ligge og ikke gjøre noe hjemme, slappe av, bare. Det begynner å bli for mye. Jeg er blitt så svak, mentalt. Alt folk sier til meg, tar jeg meg nær av. Jeg er ikke selvstendig nesten. Ingen vet om dette, jeg sier det ikke til noen. Jeg vil ikke at folk skal tro jeg er svak.

    59. Sophie, du er toppblogger, har du helt glemt det? Hvordan folk klarer å drive med venner, kjæreste, skole og hobby samtidig er ikke et underverk, men hvordan du klarer å blogge og holde deg på topplista hver jævla dag, DET er det underverk det. Alt jeg driver med for tiden er skole og dansing. Jeg danser bare 5 timer i uka og likevel er det for mye til at jeg rekker alt jeg må. Og jeg går bare på ungdomsskolen. Hvordan det blir på vgs vet jeg ikke, men jeg nekter å slutte med dansing for å fokusere på skolen. Sorry ass mamma, dansen kan du ikke ta fra meg.
      Jeg skjønner deg, jeg. Jeg er også trøtt hele tiden. Det eneste som frister er å sove. Jeg får alt for lite søvn. En gang hadde jeg sovet så lite at jeg var nødt til å bli hjemme den dagen og sove ut, rett og slett fordi jeg ikke klarte å gjøre noe som helst den morgenen. Så da sov jeg den natten fra 12 til 6 om morgenen, og deretter fra 7 til 12 på dagen.
      Noen perioder har man det rett og slett bare ille. En sånn periode har du nå. Kanskje jeg og, men jeg har hatt verre.

    60. du er ung og du har penger = du har en mulighet de fleste 18 åringer ikke har. du burde bruke den, så uansett om det er skummelt så må du gripe sjansen.
      dra til NY om du il. gjør det

    61. Der skrev du det jeg ikke helt klarer å beskrive. Jeg er så misunnelig på de som vet hva de skal bli, jeg har ikke peiling. Begynner på videregående til høsten, og alle går rund og “jeg skal bli det, da må jeg gå der” jeg?, jeg går det som føles trygges, det som kanskje er vanskeligst fordi jeg ikke vet, for da vet jeg at jeg har alle mulige valg åpne når jeg er ferdig! Selvom jeg helt ville vist hva jeg ville gå, hadde hatt mere lyst til å gjøre ting da.

    62. jeg kjenner meg helt igjen i akkurat det du skriver! jeg vil også oppleve verden, reise og leve livet. samtidlig er jeg så sliten og lei og vil helst bare ligge i senga å sove… jeg vil ikke våkne en dag og føle at jeg har sløst bort hele livet mitt på ingenting. jeg er også redd for å reise fra de jeg er glad i og tryggheten… elsker når du skrive sånne dype innlegg sophie, kjenner meg så godt igjen i det du mener og skriver! <3 stå på, håper du får sove 🙂

    63. Jeg kjenner meg så til de grader igjen. Jeg har også tenkt mye på om de andre jeg tenker er superwomans og har det perfekte liv med kjæresten med tid, krefter og energi til alle, noen gang tenker sånn på meg? Og om de også kansje er like slitne som meg, bare at vi alle kansje bare legger en “maske” som det så fint heter, over det hele? Ikke vet jeg, men jeg er konstant trøtt i perioder, og er så sliten at jeg hadde sikkert ikke merka om vennegjengen min hadde bare “starta på nytt” uten meg, siden jeg har verken energi eller krefter til å finne på noe med noen lengre. Jeg hadde det ikke sånn før, og savner da jeg hadde mer energi, faktisk fikk sove om nettene så jeg ikke var så trøtt at jeg såvidt var våken på skolen. Nå kommer jeg hjem fra skolen, så sliten at jeg nesten ikke klarer å gå, rett i seng, sover til nesten hele dagen har gått, SÅ er alt skolearbeidet igjen. Det er så utrolig mye mer jeg skulle ha gjort med karakterene mine, innleveringer og i det hele tatt, om jeg bare har harr energi til å brukt DAGEN min på det, ikke senkveld og natt omentrent. Det er selvfølgelig ikke godt å lese hvordan du har det, men det er faktisk nesten litt godt å vite at jeg ikke er alene om å være sliten, selv om det høres grusomt egoistisk ut. Jeg håper for din del at du klarer og ta pauser fra bloggen om du virkelig trenger det, du har utrolig mye press på deg, og jeg håper du klarer og tenke litt på deg selv nå, ikke bare på oss blogglesere osv som maser og drar deg i alle retininger, du har jo tross alt MER enn oss “andre” og tenke på, siden du har en heldøgns jobb nesten med bloggen, + skole, venner, kjæreste, familie og sikker mye annet vi bare kan tenke oss. <3

    64. Du er ikke alene! Jeg har følte det sånn lenge nå…prøvd å be? Det hjelper! Nå er humøret og styrken min på topp. Det er helt fantastisk! Håper du blir bedre. 🙂

    65. Sophie du sophie. Du er ikke alene kjære deg! Jeg er døds sliten av skole,venner, og livet – ja alt! Det eneste jeg vil er å sove, for jeg er så sliten. Men her er et tips til deg: du må bli uthvilt i vinterferien og når du kommer på skolen presterer du alt du kan! For du vet at du kan vis du vil. Du er super nydelig og flott, og du våger ikke å tro noe annet! Ha en super vinterferie med masse kos og soving<3

    66. Ja, jeg ser på deg som en ”superwoman”. Du skriver en av norges beste blogger, går på skole hver eneste dag, har gode venner og en veldig heldig kjæreste. Og alt dette, det klarer du å balansere i hverdagen din! Fordi DU er flink og en ordentlig god jente 🙂

    67. Jeg føler nesten akkurat det samme. Den øverste delen var skremmende lik det jeg tenker! Jeg vil gjøre alt, men jeg vil egentlig bare sove…

    68. Fy søren, så utrolig bra skrevet. Blir overrasket gang på gang over hvor bre de “meningsfulle” innleggene dine er gang på gang. Tror du er en av norges få bloggere som faktisk får bloggleserne til å kjenne seg ordentlig igjen i det du skriver, på både godt og vondt. Jeg føler virkelig at du er en såkalt “superwoman”, så vær stolt av deg selv. Må virkelig si at jeg ble lettere sjokkert over bildet som fulgte med innlegget, for herregud så vakker du er! Klarer ikke helt å sette fingeren på hva det var med bildet, men du ser utrolig femenin, myk og sofistikert ut! Stå på sophie, for du er en enorm inspirasjon for alle oss unge! Masse klemmer fra andre siden av Norge

    69. Du er absolutt ikke den eneste.. jeg brukte 2 år av livet mitt på å sove.. det viktigste i livet var søvn. Jeg sov og sov og sov.. Etter to år var jeg ferdig med å sove. Høres helt rart ut, men en dag våknet jeg opp og tenkte; nå trenger jeg ikke sove mer! Neste uke begynte jeg på skole, og jeg går nå lærling og har et godt liv. Men jeg måtte ha de årene der jeg bare sov. Bortkasta år? Ja kanskje. Men jeg har aldri klart å fullføre vgs slik jeg gjorde nå (så og si null fravær og mange 6’ere) hadde jeg ikke fått de årene der jeg bare “sovet ut”.

    70. mange eldre griser vil kanskje i sennere tid runke til bildene du legger ut som folk kommer til å kopiere herifra og de som kom opp på skolen din… pass på !! men må gratulerer deg med store fine pupper <3 jeg har også store og det er helt fantastisk:)

    71. Har selv en sånn periode nå, men er trøtt nesten hele tiden uansett. Men jeg er utslitt og jeg klarer ikke å prestere bra på skolen. Jeg gjør heller ingenting ved siden av skole, jeg vil heller sove. Hodet mitt sprenges av tanker som svirrer rundt om hva jeg skal gjøre til høsten. Jeg har ikke peiling. Så jeg har medfølelse med deg, så absolutt! Digger deg Sophie 🙂

    72. Hvis du er trøtt og sliten hele tiden kan det hende du har ME (kronisk utmattelse syndrom) ? da har du behov for mye søvn, og lite energi, hvis du snakker med legen din og får denne diagnosen er du likevel ikke alene, mange som har det. Når det gjelder framtiden burde du absolutt ta en sjanse. Jeg er 24, og alltid bare gjort det som faller meg inn. Jeg studerer nå med mange som er mye yngre enn meg, men er gla jeg ikke begynte å studere rett etter vgs uansett. Jeg angrer ikke et sekund på alle reisene mine. For meg er det å reise det beste jeg vet. Hvis du vil til New York, burde du bare gjøre det. Det kan hende at Harstad gjør deg sliten? kanskje byen er for liten for deg, gir deg for lite innputt. Du er en vakker jente med verden ved dine føtter, hadde jeg vært deg ville jeg hoppet ut i det med en gang! Hvis du kommer dit og vil tilbake til Norge har du ihvertfall prøvd, da slipper du å gå rundt nå å tenke, hva hvis jeg gjorde det annerledes, for da har du allerede svaret. Jeg skjønner også presset ditt i forhold til at alle rundt deg er superwomans, men de er jo bare det for sin egen selvrealisering.Det eneste du kan gjøre er å tenke på deg selv og hva som gjør deg til en superwoman, hvis det betyr å hvile mye så gjør du det. Mitt tips er uansett, lev mens du er ung!!! 🙂 og lev livet slik du ønsker 🙂

    73. Stå på, jente!
      Jeg har vært imponert allerede i lange tider over deg og alt du får til! Jeg hadde ALDRI klart det tempoet du holder for dagen!
      Men til gjengjeld har jeg vært der og fant bare ut at: “Dette gidder jeg ikke mer. Nå skal jeg begynne å si nei til ting”.
      Kunne det kanskje vært en tanke du kan ta i bruk en og annen gang?:) Du må ikke slite deg ut, søta!
      Du er fantastisk kul og flott! Damn, FOR en kropp!
      x

    74. Jeg hadde en slik periode fra skolen begynte og frem til julen i fjor. Jeg var sliten og trett hele tiden, alt var bare et ork. Jeg utsatte alle skoleoppgaver til i siste liten, slik at jeg måtte stresse. Skulket skolen. Gadd ikke trene. Gadd ingenting. Men så, etter juleferien fikk jeg energien tilbake og nå er alt som normalt igjen! Har tid til venner, trening, skole, kjæreste og familie, uten problem og uten at det er et ork. Kanskje det du trenger er en ferie? Håper det ordner seg for deg, det er ikke en god periode å være i. Stå på! Du er kjempe pen, og et stort forbilde!

    75. Er SIKKER på at absolutt alle tenker slik innimellom. Vi må alle finne oss selv, og finne ut av hva vi egentlig vil! Det jeg trøster meg med, er at alle bare er mennesker som trenger å finne ut av ting. Ingen er perfekte, og alle forskjellige! Og ALLE har sine moments og tanker:)

    76. Jeg likte bloggen din veldig godt, men når du tar nakenbilder, så nei takk. Hadebra 🙂
      stå på videre!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg