farlig missbruk av identitet

Jeg har fått tips fra flere av dere lesere om at noen har laget en falsk mail som ligner veldig på min bloggmail og later som de er meg, hvor de sender ut mailer til masse blogglesere som har deltatt på konkurranser her på bloggen.  Dette er ikke meg, og det er veldig viktig at dere ikke svarer på de mailene!

De vil nemlig ha passordet til mailen din, noe jeg aldri, aldri ville ha spurt dere om å fylle ut. Man må aldri gi ut passordet sitt til noen, de kan få tilgang på alt du er medlem av på internett om de har tilgang til mailen din, blandt annet kan man jo da komme seg inn på bankkontoer om jeg ikke tar helt feil. . ? Jeg blir så trist for at noen kan missbruke den tilitten bloggleserne eventuelt har til meg for å gjøre noe slikt – men hva kan jeg gjøre. . . ?

Noen tips til hva jeg kan gjøre for å stoppe det? Det er tross alt alvorlig . . Og har noen av dere fått en slik mail? 

Slik ser mailen ut. Når man trykker på linken hvor det står “bloggkonkurranse” må man visstnok fylle ut passord osv. Ikke gjør det! Som dere ser er det en ekstra “e” i mailnavnet her, altså falsk.


57 kommentarer

Siste innlegg