med og uten sminke

Fikk dette bildet på mail fra en bloggleser, og jeg må bare si . . wow! Her har dere forskjellen på meg med og uten sminke (riktignok masse sminke, fra diverse photoshoots) Men det var kjempegøy å se på!!! Takk så mye til http://miabella.blogg.no/ for at du laget dette, det setter jeg utrolig stor pris på! :)  Hva synes dere er finest, uten sminke eller med masse sminke? 

Det bildet nederst til høyre har flinke Michelle tatt, skal tilbake dit på photoshoot i starten av Januar. . Gleder meg! 

Sitter nå og jobber litt med blogg, mens familien venter spent på å se meg på tv i dag.. Blir gøy! Så følg med på tv 2 nå (mellom 17:30- 18:00). Dere kan også se det på tv2 sumo om dere har bruker der, bare søk på “ettermiddagen” for i går og i dag. 

 

242 kommentarer
    1. Det som er så morsomt da, Sophie, det er det at du redigerer bildene dine på det FULLESTE nivået. Altså, hva faen, men huden din på bildene ser ut som plastikk? Det ser ikke fint ut en PLASS, og jeg skjønner godt at du sliter med utseende ditt, når du redigerer så jævla mye at du ikke engang tørr å stille med sannheten. nemmelig; At du virkelig ikke ser sånn ut. Få det inn, blir kvalm. Og dette er konstruktiv kritikk, jeg er langt ifra sjalu.

    2. du er veldig pen med sminke og osv..
      jeg så deg på tv 2 du er så utrolig søt 😀
      fine deg snuppah! <3
      follow me ninibuberg1 <3

    3. Du er kjempepen både med og uten sminke syns jeg:) Pen på to forskjellige måter.
      Så deg på TV både i går og i dag. Kjempemoro! Trist at innslagene var så korte! 😛

    4. Du er veldig pen uten sminke så du burde bruke mindre sminke, noe som vil komplimentere det naturlige fine utseende du har fra før av 🙂

    5. husk misunnelse kan får frem d værst i folk frøken. du er nydelig,og ikke la noen få deg til å tru noe annet.får så ondt i mamma hjerte når jeg ser hva slemme jenter skriver til deg.fin du var på fotoshot i dag på ettermiddag,lille barbi,helt perfekt 🙂
      love & joy

    6. du er finest med lite sminke, garantert! for mye blir litt…vetke..trashy?hehe! du har et kjempe søtt ansikt!! det bildet du har på headern nå ligner virkelig ikke på deg i det hele tatt,synes du har MANGE andre FINE bilder du kan bruke:)

    7. Du er jo bare en naturlig skjønnhet. Du trenger ikke sminke for å være pen. Men flott med sminke også. Og en super blogg.

    8. Så deg på tv nå nettopp. Du var kjempeflink, heia Harstad. Stå på Sophie, du er kul. Klem fra Marit Johanne

    9. du er veldig pen naturlig, så liker best når du nesten ikke har noe på eller ikke noe i det hele tatt, men du bestemmer selvfølgelig selv;-)

    10. aww, du er pen, både med og uten sminke. naturlig skjønnhet sier bare jeg!! ikke var redd for å vise deg uten sminke på bloggen, for du er nydelig, sophie! ♥ love you

    11. syns du er utrolig pen på begge! Spesielt pent sminket på det siste hvor du ligger, også er så du skjønn uten sminke! det må du bare vite, også skal du ikke være redd for å gå uten, så pen som du er 🙂

    12. Du ermye finere uten! Du er fin med også, men du bruker litt for mye så det blir litt sånn barbie look…. Jeg misunner deg! Hadde jeg vært like prn som deg uten, hadde jeg ikke brukt sminke!:-D

    13. du er helt utrolig pen uten sminke. ikke at du er stygg med, for det er du ikke! men du er naturlig pen! sånn 120% naturlig pen. burde kanskje vurdere litt mindre sminke.. du får jo mange flott tilbakemeldinger på at du ser flott ut uten sminke 😀

    14. Du er nydelig uten sminke, skjønner ikke hvorfor du bruker så mye! Ikke noe hate altså, jeg elsker bloggen din!<3 Jeg sier heller ikke nå at du er stygg med sminke.. Du er nydelig da også. Men det er ikke vist at du bruker så veldig mye sminke, siden du er så pen uten <3

    15. du e definitivt penest uten sminke, herregud. æ må bare si at æ synes synd i dæ og alle andre som ikke føle sæ bra uten sminke, for det e stort sett ingen grunn til det. jente som e naturlig pen (som du) burde lære sæ å utnytte det. det æ prøve å si e vel at du e veldig pen naturlig, og naturlige jente e best! 🙂

    16. Blæh, likte ikke designet.. Jaja, hvis du liker det så.. <3 Syns du er finest med en liten mellomting. Du er utrolig pen med sminke, men sminken der ble i overkant mye..

    17. Jeg lurer på om du leser alle kommentarene dine? Fordi jeg har sett mange spørsmål i kommentarfeltet (eller kommentarer) som jeg synes du burde svare på, enten i et innlegg eller i en kommentar 🙂 Dette er jo bare fordi leserne dine lurer på det. Men noen ganger virker det som om du ikke leser de? Håper du svarer på denne kommentaren ihvertfall, hvis ikke tyder det jo på at du ikke gjør det.

    18. Jeg synes du er finest uten sminke, mye mer naturlig. du er naturlig pen og trenger ikke all den sminken for å bli vakker. Litt masscara er jo helt greit da 🙂 Jeg tror at du fortsatt vil være populær blogger selv med en sminkeendring. Jeg synes du var finere med blondt hår, men brunt er også fint altså.

    19. Jeg synes definitivt at du er penest uten sminke, eller med bare litt, ikke så mye som på de shootene iallefall. Det blir for mye etter min mening, ser litt kunstig og unaturlig ut. Hadde vært gøy med en photoshoot hvor du var mer naturlig sminket! Skjønner at det er gøy med ekstra masse sminke en gang i blant da. Du er virkelig naturlig skjønn. Er forresten også veggis, og digger at du er det. You go girl!

    20. Du er så sykt mye finere med mindre sminke. Du kunne for eksempel farge øyevippene dine, eller bare bruke ett lag med mascara, så mye finere enn å dra på seg masse sminke og løsvipper hver dag! Er så morsomt å se litt ekstra fin ut med løsvipper i helgene, og du som er så naturlig pen. Det verste må jeg nok likevel si at er de påtegnede øyenbrynene.. Veldig mange som tegner på bryn, men etter min mening er det ikke fint i det hele tatt! Man ser jo ikke hårene omtrent.. Hva med å farge øyenbrynene eller evt. legge litt skygge på de?
      Jeg er helt sikker på at det kommer en dag hvor du selv ser at du faktisk er pen uten all den sminka du bruker.
      Prøv dette:
      – Ikke noe på brynene/evt. litt skygge, IKKE TEGN
      – En tynn stripe eyeliner på øyelokket helt inntil vippene
      – Ett lag mascara
      – Tynt lag foundation for å gjevne ut huden om du føler det trengs (men du har fin hud fra før)
      – Litt solpudder for å fremheve kinnbenene
      FERDIG!!

    21. Bildene med sminke blir jo mye stiligere og fangende, men som et menneske utenfor kamera så ser det nok best ut uten all den sminken. Du er i alle fall veldig pen uten

    22. Synes du er like fin med som uten sminke, jeg! Litt mer “søt” når du går uten sminke, føler de fleste blir noen år mindre når man fjerner sminken hehe!

    23. Glemte en ting i den forrige kommentaren:
      Hva med å ikke bruke noe mascara eller eyeliner under, bare på de øverste vippene?? Det gjør at man ser mye mer våken ut

    24. Æsj! Først får du den nye stygge headeren også ser jeg disse fæle bildene til høyre… spesielt den nederste! du burde ikke dra til denne “fotografen” igjen, egentlig ikke noen av dem siden de gjøre deg horete, men så er det vel kanskje du som velger å være horete også da..

    25. Du er mye penere uten sminke…ikke vondt ment assa! Du er nydelig uansett, men det er min mening da 🙂 <3

    26. Jeg mener ikke at det er frekt å være pen uten sminke, men siden du aldri ville begynt å gå uten sminke, da blir det frekt siden jeg synes du er dobbelt så pen uten 🙂

    27. Ja, familien din må glede seg noe innmari til at BARNET deres ser sånn ut på tv. Jeg synes det er en skam at fotografene vil ta så lettkledde og i mine øyne trashy bilder av unge jenter. Men det spørsmålet jeg egentlig stiller meg er; hvor er foreldrene oppi alt dette? Ikke få meg til å tro at de er stolte over at gamle menn sitter og runker mens de ser på bilde av deg. For det er kun det du oppnår. Det, og atdu skjemmer ut deg selv. De eneste som ser opp til deg er enda mindre barn, som faktisk tror at en virkelig verden skal være sånn. Jeg hadde skammet meg!!!

    28. Dumt spørsmål… Uten sminke er finest, sånn som det står på bilde; NATURAL BARBIE. Synds du ikke burde bruke så jævlig mye sminke, siden du er pen uten.

    29. Du er utrolig pen med og uten sminke, men om jeg hadde hatt ditt utseende hadde jeg kanskje bare brukt mascara eller ikke noe sminke. Liker naturlig best, og når man er så pen uten sminke som du er, trenger man ikke det <3

    30. du er så vakker uten sminke! du trenger ikke bruke så mye sminke når du har et så vakkert utseende!

    31. du er heldig som er så pen uten sminke! jeg mener det, du er kjempepen uten sminke. så du trenger ikke bruke så mye, hvertfall ikke hudsminke da, det ser penere ut uten så mye foundation og pudder, for det ser naturlig ut og naturlig er penest hvis du er så pen uten sminke. husk at det er ikke om å gjøre å være brunest, og gutter liker bedre jenter som har hud som ser liiitt ekte ut. ikke vondt ment eller noe:-)

    32. Du er kjempe vakker sophie, både med og uten sminke.
      Personlig likte jeg deg best uten sminke.
      Så deg på tv2, å jeg syns at du skal være stolt over utseende ditt, du er skikkelig pen:)
      Syns du blogger bra også! Ofte og om forskjellige ting, fortsett sånn!:)
      Be your self, and nobody else<3

    33. du er kjempe pen<<3 med og uten sminke elsker deg så deg forretsen på tv!! drit bra. men trist at innslagene var så kort burde legge ut et helt innslag i en tim 2 osv

    34. Du er så pen uten sminke! Jeg tror ikke du selv aner det.. Det header-bildet ditt ser virkelig IKKE ut som deg! Ro ned på sminken, du er SÅ mye penere uten 🙂

    35. jeg personlig syns ikke det er fint med mye sminke! Så du var finest uten sminke, med min mening.
      Jeg syns det er finest med en plass i mellom jeg 🙂

    36. Du trenger ikke å gjemme det vakre fjeset ditt under all den sminken! Du er utrolig vakker,da trenger du ikke all den fæle sminken. Syndes du er utrolig pen uten sminke på! Håper det er mange som er enig med meg,fordi noen ganger kan det bli for mye (ikke ment som hat!) jeg håper på at du går uten sminke noen ganger for du en gang til er utrolig vakker! 🙂 klem meg, hyggelig med kommentar tilbake 😉 <3

    37. er det bare jeg som tror at du ville at vi skulle skrive naturlig? “uten sminke eller masse sminke?”..
      men ellers, ja, du er finest naturlig, i forhold til all sminken under photoshoot

    38. Du er pen med begge! Hvis jeg skal være ærlig liker jeg ganske godt litt sminke. Og har derfor ingenting i mot at du bruker sminke, HALLO! Du er 17, og du gjør det du vil! Så er super fan uansett sminke, stil, meninger osv. DU ER ET FORBILDE! ♥

    39. Heii, jeg er alltid ærlig, eller som oftest, og jeg syntes absolutt du er finest uten, og da mener jeg ikke du er stygg med, men at du er 1 million finere uten, det er vanskelig å se det selv, men sorry…. Du ble født perfekt 🙂
      Dette er litt creepy, men jeg drømte at jeg så ut som deg uten sminke og at jeg gikk rundt og alle digga meg, i motsettning til hva jeg er..
      Burde bare skrevet: uten sminke ofc;)
      Men jaja elsker deg og bloggen din, fulgt med fra første dag du startet, og haters aner virkelig ikke åssen DU er.

    40. Du er veldig pen med sminke. Men egentlig penere uten. Men på noen av de bildene var det veldig mye sminke… Så om du bare hadde brukt litt maskara, så hadde du vært DRIIIIT pen!

    41. Woow så fint bilde av deg nederst til høyre!
      Synes du er fin selv uten sminke også! er ikke alle som er like heldige å være velsignet med “naturlig skjønnhet” 🙂

    42. ta til deg kommentarene! du er myye penere uten sminke! Du er seriøst grusom med! og du burde egentlig ikke ta den som negativt, fordi det er jo ikke med sminke, som er “deg”. >Du er fin når du kom sminker deg litt, men på headeren din ser du ut som en dragqueen, og bokstavelig talt en hore, og jaaa jeg vet hva en hore er og det er akuratt det du ser ut som der!

    43. Å herrregud, du var sykt mye penere uten sminke! Du er drit pen, ikke ødelegg det med å bruke så mye sminke :):):)
      Og en ting til, jeg er helt klarsynt, men jeg sliter veldig med å lese hva som står på bloggen din. Når du har grå skrift må jeg konsentrere meg veldiiig med å lese hva som står.. Kunne du kanskje satt skriften til svart igjen? Regner med at det ikke bare er jeg som føler det sånn 🙂

    44. Jeg synes du er penest med lysebrunt hår og mye sminke! nesten ingen går uten sminke lenger, og man ser jo ut som en grå mus uten. Jeg går aldri utenfor døra uten sminke, og det er det mange som heller ikke skulle gjort viss man ser seg rundt!

    45. Du er absolutt finest uten sminke i forhold til så mye sminke som på de andre bildene der. Du er ei fantastisk nydelig jente, så smink deg heller naturlig med litt maskara og blush! 🙂

    46. Har siden jeg var 10 (8 år siden) brukt en del sminke, spesielt rundt øynene. Det siste året har jeg innsett at det fineste på alle jenter er å kun bruke litt, om nesten ingenting, så jeg har kuttet ut alt til hverdags utenom øyebrynsfargen, mascara og coversticken. Føler meg helt klart mye penere nå, og det gjør du og uten sminke 🙂 Vanligvis er jeg veldig krass i kommentarene her på bloggen din, men følte for å si dette ettersom du faktisk ser utrolig mye bedre ut uten.

    47. Synes du er fin både med og uten sminke 🙂
      Veldig mange som kommer med kommentarer om at du ikke burde bruke så mye sminke osv.. Skal jeg være ærlig så synes jeg at du er fin uansett og at du skal få sminke deg så mye du vil. Du kler sminke veldig godt! og det er det mange som er sjalue på 🙂 Stå på videre! Hilsen stooor fan! <3

    48. På disse bildene vil jeg si at du var finest uten sminke, men det er bare fordi du hadde så veldig masse på photoshoot-bildene 🙂 I tillegg har du et litt ‘snillere’ ansiktsuttrykk på de uten sminke! Men du er fin uansett da, du bruker jo ikke så mye sminke til vanlig 🙂

    49. Peen <3 Ikke slemt altså, men jeg syns du er penere uten sminke, for du brukte utrlooolig masse sminke på photoshooten, og da ser du mer "barbie" ut enn uten sminke. Uten sminke har du er vennligere annsikt i mine øyne... Jeg har ikke greie på det altså, men jeg sier bare meningen min 🙂

    50. Du er en flott jente som virkelig er pen uten sminke, men også fin med. Men slik som bildet på headeren din er redigert? Ikke bra! Du ligner virkelig ikke på deg selv, og det blir veldig plastikk! Når du redigerer bildene så voldsomt er det ikke rart at du av og til ikke er fornøyd med ditt eget utseende! Men bare en tanke. Håper du tar til deg det første, for du er en veldig pen jente Sophie:)

    51. Du hadde vært så pen om du hadde droppet restylane i leppene..
      På bilder ser det fint ut, men når jeg så deg på tv ble jeg nesten irritert…
      Tenk å ødelegge seg på den måten -_-

    52. Sure, “natural barbie” under en haug med sminke og botox. Tror du virkelig vi er så dumme som deg og din familie? Jeg kan også ta bilde av meg selv i håndklær å si, LOL nothing here.

    53. MYE penere uten sminke! Unnskyld meg, men det øverste bildet ditt, det du har på headeren, det er så sykt sminka og redigert, du ser ut som en barbiedukke i plast, ikke et menneske! GO NATURAL

    54. Du er så utrolig heldig, du er nydelig med og uten sminke! ler av haters komentarene over. Du burde virkelig ikke bry deg, de er så jævlig misunnelig på deg 😀

    55. Du er helt nydelig uansett!! Jeg møtte deg på Hove, og gikk bort for å spørre om bilde, aldri hadde jeg trodd du skulle være så blid og skjønn i virkeligheten! Du fortjener virkelig ikke all dritten du får. Mistet desverre kameraet mitt på Hove, så har desverre ikke bildet lenger 🙁

    56. Er ikke alle jenter som kler å være uten sminke, og du er definitiv ikke en av de! Du er naturlig nydelig, Sophie. Misunner deg og ditt utseende, og 90% av dritten du får er av ren misunnelse!

    57. Åå, du er så sinnsykt mye penere uten sminke!! Du har plettfri hud, ser våken ut uten mascara g kler det mye bedre!! Du trenger ikke å gå med mer enn litt mascara, det er mye bedre enn når du sminker deg.

    58. Deffinitivt uten sminke! Jeg har sagt at jeg isje syns du e fin for du bruge alt for mye sminke, men når eg ser deg uten sminke så hadde du sje trengt og spørt 2 ganger for og sei de sånn ^^

    59. Fin uansett, men ingen sminke er mere naturlig, fin hud har du å, natural girl. Men klart med sminke er mere deg!
      Du er veldig pen!

    60. Jeg synes du er fin med og uten sminke men jeg synes du burde ha litt mer nøytral sminke daglig….;)<3;*

    61. så nydelig! men syns kanskje det blir litt feil å si at du ikke har på deg sminke, når man ser at du har tegnet øyenbrynene dine og ser ut som du har tatt noe på leppene dine og i i fjeset.

    62. Du er kjempe fin uten sminke 🙂
      Jeg liker ikke altfor mye sminke på noen, så derfor velger jeg uten sminke.

    63. HALLO KØDDER DU, IKKE GÅ MED SMINKE DU SER HELT JÆVELIG UT MED SMINKE! TA DEN AV DEG OG FÅ UT DET FAKE HÅRET DITT, DU ER ET GODT EKSEMPEL PÅ AT MAN KAN VÆRE TUUUUSSSEN GANGER PENERE NATURLIG. FOR DIN EGEN DEL, PLEASE

    64. du er veldig pen uten sminke spohie,de andre bildene syntes jeg du hadde på deg for mye. Jeg syntes at du burde bruke bare litt sminke, så hadde du sikkert vært mye penere. Det er værtfall min mening:-)

    65. du er mye penere med masse sminke, du er helt skeiv i annsiktet og har store svarte ringer under øya.

    66. Uten sminke, uten tvil!!! :O du er jo bare syyyykt pen uten 🙂 du trenger definitivt ikke gjemme deg bak alle de lagene med sminke!! 🙂 du ligner mer deg selv også uten sminke 🙂

    67. Du er så fantastisk fin uten sminke! Skjønner at du syntes bildene på det nye designet er fine, men du er så mye vakrere naturlig! Ønsker å se deg på en photoshoot helt uten sminke 🙂 Juleklem!

    68. Du er mykje peiner utan sminke! E ønska du ikkje brukta så mykje sminke! Du blei over sminka på den nye headern! E syntes du var myyyyykje peinar utan sminke på den andre rad blide nummer ein, då var du nydleg!

    69. GARANTERT UTEN! Hadde jeg sett deg på gata med sminke som på bildene til høyre, hadde jeg tenkt at du ikke var så pen, men hadde jeg sett deg uten, hadde jeg nok hvisket “Damn, se så fin hun der var!” til veninna mi.

    70. Du er helt nydelig uten sminke! Du er faktisk naturlig pen. Du trenger ikke og sminke deg 😮 men det bestemmer du selvfølgelig selv. Men du er kjempe søt uten og:)

    71. Særlig på de eksemplene der er du penere uten enn med 🙂 Men litt sminke kan være veldig fint, og du er ofte flink syns jeg! Av sminkebildene til høyre er det i midten finest. Det øverste er så kraftig redigert, at huden ser ut som plastikk, og du minner om en barbie/bratz-dukke, men det er kanskje meningen? Og på det nederste får jeg litt sånn.. “midtsidepike i Vi-menn”-assosiasjoner :p Er noe med blikket, og at du ligger tungt sminka i en seng og framhever puppene..
      De to fotoshootene er nok de jeg personlig liker dårligst av deg, men jeg syns ofte du ser flott ut når du pynter deg selv, eller er ganske naturilig 🙂
      MEN! Jeg vil heller at du skal ha midtside-looken (f.eks 😛 ), og gjøre deg selv fornøyd, enn en annen for å gjøre meg fornøyd 🙂

    72. Vet du, jeg så akkurat innlegget med fotoshooten, og først da skjønte jeg helt at hele poenget var å se ut som nettopp en Barbie. Det er hele vitsen at det skal være overredigert og se ut som plastikk. Jeg beklager at jeg er dum! 🙂
      Men når det gjelder hva som er pent (i min mening), står jeg fremdeles for kommentaren min over :p

    73. Det er ikke rart at alle sier at du er penest uten sminke, siden photoshoot bildene er.. grusomme. All den sminken og all den redigeringen (jeg reffererer til din nåværende header) drepte så og si utseende ditt. Du trenger ikke all den masseredigeringen for å være fin, du er allerede vakker. Mer enn vakker.
      Jeg skjønner det at poenget med photoshooten var å fremstille deg mest mulig som en plastikkdukke, sikkert også for å kunne vise at en Barbie ikke nødvendigvis er en dårlig eller dum person. Men jeg ser ikke helt hensikten ved å utfordre andre til å gå imot deg, når du allerede har nok med hatere (velger jeg å tro, idk lol). Du får ellers representert deg selv på en utrolig bra måte, og du får vel i utgangspunktet det samme resultatet, så hvorfor legge mer press på deg selv?

    74. Eg syns du var fin på begge. Selfølgelig syns nok du du er finest med sminke men det er fordi du er vant med å se deg selv sånn. Den naturlige deg er jo den uten sminke. Elsker bloggen din! Gå gjerne innom min, les og legg igjen en kommentar viss du vil<3 Hadde satt stor pris på det.

    75. Mellom Masse sminke eller uten sminke, synes jeg du er finest uten sminke ;D På det øverste til høyre så ser du litt ut som en Barbiedukke/voksdukke.. Ser ikke ut som en ekte person…

    76. Uten sminke definitivt penest…tror jeg..har aldri sett deg uten sminke..bildene ovenfor ( uten sminke) er med kajal, øyebrynspenn, concealer og noe rart i leppene. Men ja, der ser du nydelig ut. Bildene ved siden av og i header var kanskje litt vel mye. Guttene liker dem ikke, men de synes du var pen uten sminke. Gud hvor du hadde erobret landet om du hadde gått for en klassisk look!

    77. Shiit! Sophie, hva har du gjort med kroppen din?? jeg var inne på bloggen din for et halvt år siden, og da var du HELT annerledes! hva er det du driver med? du ødelegger den fine kroppen din med så mye sminke og solarium..osv. Du er pen når du er nartulig!! ta en tur innom blogger som l0ve.blogg.no og auroramohn, så ser du naturlig skjønnhet:)

    78. du var utrolig pen uten sminke! om jeg ville deg, ville jeg bre brukt litt mascara og tegne øyenbrynene litt mørkere!:D evt. farge de mørke brun :]

    79. Amelia du kan bare drite og dra 🙂
      Jeg synes du er pen med sminke og uten sminke :*
      Og jeg synes ingen skal dømme deg over hvordan du ser ut uten sminke…
      Og jeg digger bloggen din,du er en fantastisk persjon!

    80. Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte av noen kommentarer?! Det at folk sier du er stygg med Sminken og pen uten. Og så ler jeg av folkene som kommenterer tips. Ja det er vel bra, men at de skal leke proffe og sånt blir bare lættis. Og det er litt morsomt at folk ber deg om at du ikke skal bruke sminke og at de snakker til deg som om du var barnet dems. What the Fuck? Du var og er veldig pen uten sminke men du skal jo bruke sminke hvis du føler deg bedre med det, det gjør jo nesten alle jenter. Og det med photohoot; alle har sin egen smak og noen photoshooter skal være litt vågale og “uvanlige”
      Jeg synes du er kul og fortsett å vær deg!
      🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg