jeg trenger det

Fikk denne collagen tilsendt av en leser hvor man kan sammenligne bilder jeg tar nå i mørketiden med bilder jeg tok i sommer – åh gud, som jeg savner sommeren! Jeg vil så gjerne ta fine og inspirerende bilder til dere ute i ordentlig lys, det skal dere bare vite. Men her jeg bor så er det mørkt før jeg går på skolen og mørkt når jeg kommer hjem igjen, det vil si at det er absolutt NULL mulighet til å kunne ta slike bilder nå for tiden. I følge mine beregninger som blogger (haha) kan jeg ta outfitbilder ute fra april-september, mens de resterende 6 månedene er det umulig. . Jeg skal kjøpe meg en ekstra blitz asap å se videre derifra hvordan bildene ute blir, men jeg kan ikke love noe. Jeg liker vanligvis ikke å bruke blitz heller, så vi får se. . Bare vit at jeg tenker MASSE på det, jeg tenker hele tiden på hva jeg kan gjøre for å bli bedre. Men, jeg bor ikke i Oslo eller andre steder sør i landet, her er det mørkt som i graven 50 % av året.

Blir seriøst lei meg av å se dette. . Teller månedene ned til April, og til oslotur neste helg.  

Jeg gikk så langt at jeg fikk pappa til å låne en slik arbeidslampe som man bruker når man pusser opp for å få ordentlig lys på bildene til dere, men pæra der knuses hele tiden og det blir veldig dyrt for meg i lengden å hele tiden kjøpe nytt. . Men ja, dere må for all del ikke tro jeg driter i bloggen, men det er frustrerende å føle man står fast uten å kunne gjøre noen forbedringer. Jeg tenker i alle fall på det hele tiden, at jeg gjør en dårlig jobb, at dere er  skuffa, uansett hva jeg skriver er det enten kjedelig eller så blir noen provosert og missforstår det jeg egentlig vil fram til. Men jeg elsker jo samtidig dette (fra apri-september, haha. .). Jeg skal prøve å tenke ut noen løsninger, men i mellomtiden vil jeg at DU skal komme med noen tips! Ofte er folk flinke til å klage uten å se etter løsninger, det er løsninger jeg vil ha nå. Hva savner dere på bloggen min? Hva bør jeg gjøre mer / mindre av?

 

103 kommentarer
    1. kjempe fine bilder på sommeren! <3
      Det er de nå også da, men det var finere på sommeren!

    2. Bloggen din er perfekt egentlig, men hvis du kunne hatt noen fler outfits og kanskje en sminkevideo?<3

    3. åååå, det andre bilde fra venstre på øverste rad var helt sykt fint av deg! elsker bloggen din! du er mitt forbilde

    4. Du må si mere av merke klær som er ekte pels og sånn… Og igjen, er marmot et merke som har ekte dyrepels? isåfall når de har pels på sine jakker, har de ekte pels på alle jakkene med pels på da? eller vester?
      Og, flere videoblogger ja 😀

    5. ta bilder på skolen?
      om du syntes det er kleint å pose, så tar det jo bare 5 sek å ta 1-2 bilder!

    6. Dra til syden i juleferien! Hehe, du har jo penger, og da er du også 18 så du kan gjøre slik du vil

    7. Du kan f.eks. ha
      Topp 3 kjoler/gensere/sko
      Hvilken stil du liker på gutter?
      Hvilken kjendis du ville vært og hvorfor?
      Hvilke fritidsaktiviter du har gått på gjennom livet?
      Skrive om et talent du skulle ønske du hadde.

    8. Men husk at det har noe med kanæmerainnstillingene dine å gjøre også, det er derfor bildene blir så gul. Les litt om det på nettet om hvilke innstillinger du skal brule eller spør noen som kan en del om kameraer. Da blir bildene bedre

    9. favorittbloggen <3
      syntes den er bra uansett, mørke bilder er bedre enn ingen bilder!
      men kan du lage en film av rommet ditt? 🙂

    10. kansje du kan skrive litt mer om klræ, hvor tar du inspirasjon fra, noen stil ikoner, du har sikkert blogget om det før men jeg som er fast leser kunne trent en opdatering, du kan vise dien yndlings plagg, snakke om merker du liker.
      ellers kunne du begynnt med video blogging igjen, husker før da hadde du ganske mange, nå er det aldri mer. Syntes du er flink med video så begynn med det <3

    11. Jeg syns du er kjempeflink!! Og det bilde som er nummer 2 til høyre øverst er helt sinnsykt fint! Det må være ett av de peneste bildene jeg har sett av deg 😀

    12. Ha flere treningsvideoblogger eller treningstips blabla, eller styrketrening du gjør osv. Mer blogging om meningene dine og ting du bryr deg om, og kanskje litt mer om hva du skal gjøre med håret ditt? brunt eller blondt som du sa… jeg synes forresten du burde farge det brunt, det kler deg, og du behøver absolutt ikke å være SUPER TAN for å kle brunt hår 🙂
      Klem elise 🙂 <3

    13. Det finnes slike store blitz lamper som blant annet fotografer og beauty gurus på youtube bruker. Disse gir et veldig fint lys, men kan være vanskelige å sette opp. Vet ikke helt hvor mange kan kjøpe slike, men tror når du fotografes av litt mer profesjonelle at de bruker det! Du vet de som har en slags hvit “skjerm”? Vet ikke om du skjønner noenting, men men! Aner ikke prisen på de heller, men det kunne jo vært en løsning!

    14. jeg savner videoer 🙂 samma hvor lyst det er, hva det handler om osv, er bare godt å høre stemmen din engang i blandt 🙂 bare ett forslag så hadde jeg elsket å få se alle kjolene dine i en video, f.eks 🙂 såå pen du er!

    15. Du er kjempeflink sophie! Jeg legger egentlig ikke så veldig mye merke til sånne ting, men nå som jeg ser bildene sammen ser jeg jo helt klart hva som ser best ut. Eneste jeg savner er at du skriver når du skal på trening og hva og hvordan du trener, så jeg får inspo til å dra meg opp av sofaen selv 🙂 savner spesielt tips til rompeøvelser! Ellers er du perfect <3

    16. Jeg har aldri i det siste tenkt at bloggen din er dårligere nå enn i sommer, og heller ikke har jeg merket at bildene er dårligere. Eller, jeg så det jo nå når du sammenlignet da. Men greia er den at sommeren er nettopp det – sommer. Og sommer, for meg i alle fall, er noen uker hvor du har fri fra skole, stress, mørke dager og alt som gjør deg ulykkelig. Man er ute hele dagen og nyter livet, og ikke minst sola. Det er lyst helt til midnatt og man er oppe til sent på kveld. Sommer er lange, trege morgener og masse tid til venner. Det er ikke rart du savner det, for det gjør vi alle. Derfor har man også masse fint å blogge om på sommeren, og masse fine sommerbilder.
      Uansett – jeg liker bloggen din akkurat som den er. Jeg vil jo gjerne at bloggen skal være spennende, men ikke så spennende at jeg blir sur og sjalu fordi du liksom har så mye mer spennende liv enn meg, om du skjønner hva jeg mener. Bloggere skal ofte fremstå som folk med “en perfekt hverdag” osv, men jeg liker ikke så godt å lese sånne fordi jeg rett og slett blir sjalu og tenker at livet mitt suger, haha.

    17. Mer outfir bilder av hele deg, ta de inne selv om det kanskje ikke blir sååå bra. Eller ta det i helger når det er lyst ute 🙂

    18. En idé kan være å finne et rom som eventuelt skulle stå ledig, eller en vegg hvor du kan plassere en studiobakgrunn. Det finnes maaange “permanente”, men også enkelte “sammenleggbare” som kanskje er mer ideelle hvis man bruker f.eks. en soveromsvegg. Deretter kan du se etter studiolamper som kan brukes for å lyse opp “det lille studioet ditt”. På den måten kan man ta både supre bilder, og lage gode videoer! Utstyret kan man finne litt billigere på f.eks. ebay, men det kan være lurt å sjekke opp litt rundt produktet man kjøper på forhånd slik at man ikke ender opp med lamper som er helseskadelige (hehe, snakker om erfaring fra en kompis). Lykke til!:-)

    19. Elsket når du provoserte med dine bilder, det er gøy å lese “ting du ikke vet om meg” og typiske jentetanker 🙂

    20. Gode bilder er selvfølgelig alltid et pluss, men skal jeg være ærlig så gjør det ikke så mye! Jeg leser bloggen din fordi du legger arbeid i innleggene dine. Jeg begynner nesten å grine av og til når jeg leser mange andre høytstående blogger fordi de legger så og si 0 arbeid i innleggene sine. Du har liksom både quantity og quality på samme tid. Vis du skjønner hva jeg mener. Vil bare si at grunnen for at du er min favoritt blogger er fordi du skriver interessant, kjeder ikke leserne i hjel, og du står for dine meninger og er ikke redd for å være deg selv! That’s what I love about you! Stå på med det FANTASTISKE ARBEIDET DU GJØR. This is an appreciation message for your hard work =)

    21. Savner en oppsummering av valget i USA. Hva synes du om seieren til Obama, og hvordan ville du uttrykt dette i form av en bildeserie? Hadde også vært interessant med et synspunkt angående nye teorier om mørk materie ift. supersymmetri. Gjerne med et bilde uten blitz, du vet, for å illustrere mørk materie.

    22. Synes du har den beste bloggen på topplista, men har noen forslag som kanskje vil gjøre den enda mer interresant, om det er mulig såklart.
      -Bilder av alle kostymene du eier. Det hadde vært gøy!
      -En genser/bukse/skjørt/bluse, tre antrekk. Alltid moro å se!
      -Bilder hvor du har sminket deg på litt sprøe måter. Som f.eks emo, fjortis, babydoll osv.
      -Dype innlegg. Det får oss til å få et bedre inntrykk av hvordan og hvem du er. Du har jo hatt en del av disse, men går aldri lei. Skriv om hva som helst. Ting som irriterer deg, hvordan du har det osv.
      -Deg og mine bestevenninner historier. Hvordan møttes dere? Hvordan er dere mot hverandre?
      -Morsomme og flaue historier om ting som har skjedd da du var yngre.
      -Mitt klesskap. Som mange andre bloggere har hatt, men..
      -Hvorfor stemmer du høyre? Kom gjerne med et innlegg om dette, hva du bryr deg mest om i politikken osv. med tanke på at du gikk fra AP til Høyre.
      -Svar på leserspm/ukas spm.

    23. Ikke for å kommentere noe negativt, fordi bryr meg ikke åssen kvalitet det er på bildene hehe :p men du kan umulig ta de bildene dine med speilrefleks? da er det ufattelig dårlig isåfall, eller så skrur du av blitzen (noe du ikke kan gjøre inn med speilrefleks). Ser hvertfall ut som iphone bilder .. så du trenger ikke gjøre annet enn å skru på blitzen, og vips har du bra bilder igjen..

    24. KAMERAINNSTILLINGER!!! Blenderåpning, lukkertid og ISO har mye med hvor lyse eller mørke bildene blir. Du kan ikke kjøpe et speilreflekskamera og forvente at bildene skal bli slik du vil automatisk! Du må STILLE inn kameraet på de INNSTILLINGENE som må til for at bildene skal bli slik du vil.

    25. Det har faktisk MYE å gjøre med kamerainstillingene dine, nå vet jeg ikke om du har på automatisk eller manuell men ivertfall dra på et fotokurs slik at du får lært det med lukkertid, blender og hvitbalanse. Det ser it som du bruker feil hvitbalanse så da går du inn på innstillingene dine og skifter fra eventuell automatiske eller direktesollys til glødelampe når du tar bilder inne :)) er ikke så godt kjent med Canon så kan ikke si hvordan du finner innstillingene på hvitbalansen men du går ivertfall inn på menyen å ser litt rundt der 🙂 et annet tips er å fonne et nokså lyst rom, det lyseste dere har også stå langt borte fra kameraet. Har irritertmeg over at du står så nærme… Da vil også bildene bli automatisk penere og ALDRI ta bilder igjennom speilet! Isåfall hvis du gjør det må du stå beint på med kameraet slik jeg gjør på profilbilde mitt på bloggen 🙂 og ingen blits :)) håper dette hjelper mye , men som sakt så når det blir så og så mørkt går det rett og slett ikke ant å ta bilder pga da blir de elendige :)) kanskje du kan begynne å ta kameraet med på skolen og du og noen venninner kan ta bilder i et friminutt før det blir skikkelig mørkt :))
      Btw: ikke hør på de som sier at disse bildene umuligt kan være tatt med speilreflekskamera de kan virkelig ikke en ting! Det er virkelig ikke bare å kjøpe et kamera og tro at bildene kommer til å bli proffe, det er tonnevis med innstillinger du må lære deg som kan ta opp til flere år ! :)) stå på, du kommer nokk til å klare å få bedre bilder :))

    26. Mer vidioer 🙂 Første gang jeg er inne på bloggen din, utrolig bra blogg du har, å bare elsker håret ditt og du er utrolig pen, må jeg bare si asså!
      Hadde satt utrolig pris på en kommentar tilbake på bloggen min? 🙂

    27. Synes du kan gi litt igjen til leserene dine, og dele blogginnlegg fra en leser som skriver noe du synes er viktig å formidle utad. “ukens blogginnlegg”

    28. Her ser du hvor pen du er med blondt hår også! <3 Ikke farg det brunt! 😀 Blondes do it better 😉

    29. Du har en super blogg allerede!!
      Du kan skrive mer om produkter osv som ikke er testet på dyr, og mer om dine meninger og det som interesser deg kanskje…?
      🙂

    30. Hvis du sliter med at der er så mørkt, og at bildene blir så mørke og stygge, så kan du jo prøve å redigere de litt lysere på et hvis? 😀 Som auroramohn og l0ve!
      Bare et forslag! 😉

    31. Synd det er sånn oppe i nord 🙁 Genialt med sånn arbeidslampe da, haha!
      Jeg desverre ikke hva du kan gjøre med det. Det eneste tipset jeg har er å bruke blitz da 🙂

    32. VIDEOBLOGG OFTERE. Jeg har et tips som fikser problemet ditt!! Kjøp deg dagslys lampe!! Det er også veldig sunt og ha når det alltid er så mørkt på vinteren og utrolig bra lys 🙂

    33. Liker veldig godt når du skriver om dine meninger om ting, syns ikke du bør bry deg om du provoserer noen, er utrolig morsomt for oss andre 😀 hahah, men syns egentlig alt du blogger om er kjekt og lese! men viss du står fast så kan du blogge om som jeg sa dine meninger om ting, eller feks 10 ting du hater, irriterer deg over, elsker, blir glad av, blir lei deg av osv.. eller bare hverdagsinnlegg 😀

    34. Så bra at du prøver, skjønner deg veldig godt 🙂 Du er forresten supersøt med kort hår, det kler du veldig godt 🙂 Da ser du litt mer voksen ut, ikke ta det feil, for du er kjempe pen med langt hår også 🙂 Leser bloggen din hver dag, men er dårlig til å kommentere, skal kommentere mer, det fortjener du virkelig! Og du har over 30 tusen lesere, og bare noen få av dem (kjempe få) kommenterer stygt bare for å sette deg ned, jeg vet du sikkert prøver, men tenk på alle de andre leserne. Tenk hvis absolutt alle leserne måtte kommentert for å lese bloggen din, da hadde du nesten ikke latt merke til de dumme fordi du får så mange snille! Dette ble mye tekst, så jeg avslutter her. Stå på! <3 <3

    35. videoblogger er alltid gøy, særlig spørsmålsrunder og sånnt <3 du er nydelig og du er kjempe filnk så ikke tro at vi ikker er førnøyde du gjør ditt beste og det vet vi 😉

    36. sjønner hva du mener, er mørtkt her nesten halve året også, så jeg blir iallefall ikke no irritert på deg 🙂
      kanskje en “dag i mitt liv” sånn som mamma til michelle gjorde, eller filmet samtalene rundt middagsbordet eller noe lignende 🙂 gøy å få se/høre hva du gjør uten om å bare lese det 😀

    37. Du tar en god del mørke og kornete bilder ja… men invister i et nytt objektiv! 50mm med blenderåpning 1.4 er perfekt! Slipper inn mye lys og da trenger du ikke å ha ISOen så høyt. du burde ikke ha ISO på mer enn 400, og lukkertiden på 1/60.

    38. jeg kan ærlig talt si at JA, det er mye mer provoserende og kjedlig å lese bloggen nå etter sommeren. i sommer var du veldig opptatt av å fortelle om livet, sola og alle positive tingene, nå handler alt om DEG, deg, deg og intervjuer, rumpa di og de stygge leppene dine..
      du kan bli flinkere til å blogge om ting rundt deg, og kanskje litt hva du blir innspirert av, og ikke bare deg selv og hvor kjedlig livet ditt er

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg