svar på spørsmålsrunden!

Ser du på deg selv som en bimbo?
Nei, jeg gjør ikke det, men mange andre gjør nok det. Betegnelsen for bimbo er en pen men ikke særlig smart jente, og jeg er ikke akkurat dum. Så nei, jeg er ikke bimbo.

Hva er drømmejobben?
Vet du hva, jeg aner seriøst ikke! Det er så stressende at jeg ikke har peiling på hva jeg skal gjøre til neste år, jeg føler livet slutter etter videregående. Stress!

 Leser du noen blogger som ikke er på topplisten, eventuelt hvilke?
Ja, jeg gjør det, for eksempel leser jeg veldig mange svenske og de er jo ikke på den norske topplisten. Ellers leser jeg:

Amanda sin blogg finner dere HER.

Stine mari sin blogg finner dere HER. 

 Hva synes du om one night stands?
Det er ikke noe jeg selv kunne hatt, jeg tror jeg bare hadde følt meg. . Ekkel. Men folk får gjøre som de vil! Jeg kunne ikke hatt en kjæreste som har hatt masse one night stands tror jeg, aner ikke hvorfor. Men da får jeg litt avsmak.

Hvordan kan man få tak i natt&dag bladet?
Det er kun tilgjengelig i de store byene, da blir det gitt ut gratis litt forskjellige plasser som for eksempel burgerking. Jeg selv fikk ikke tak i det, og fikk det i posten fra de som jobber der slik at jeg skulle få se. . Veldig synd at det er slikt, men dere kan lese hele intervjuet på nett HER ♥

Backstage, meg og de som intervjuet meg. 

Når skal du innrømme at du har restylane?
Det er aldri noe jeg har benektet akkurat, men det er heller ikke noe jeg vil snakke om fordi det er privat. Jeg vet jo hvordan folk reagerer på slike ting, og jeg vil ikke “bruke” slike ting for å få mer oppmerksomhet rundt bloggen. Jeg er dessuten bare 17 år.

Hva tror dere, liksom?

Bruker du øyenbrynspenn eller har du farget brynene dine?
Jeg har helt mørke bryn, men jeg tegner litt over dem noen steder. Skulle ønske jeg hadde lysere brun siden jeg har farget håret lyst! 

Hvordan er det å være så kjent?
Jeg er ikke kjent overhode! Er ikke akkurat slik at det står fotografer og hylende fans utenfor huset mitt, så jeg merker det ikke. Er jo såklart gøy å bli gjenkjent, men det er ikke sånn at jeg tenker jeg er verdens navle  eller at alle elsker meg. . 

Kan du ha sminkevideo?
Ja jeg har faktisk tenkt til å ha det denne uken om jeg får tid til å lage det! Har hatt lyst til å lage det en stund igjen slik at folk kan se at jeg ikke bruker sååå mye sminke som alle skal ha det til.

Har du kjæreste? 
Nei, det har jeg ikke, på langt nær. Jeg vil selvfølgelig ha kjæreste, fordi jeg synes det er 100 ganger bedre enn å være singel. Men, da må jeg først finne noen jeg vil være kjæreste med såklart.

Hvilken skole går du på?
Jeg går på heggen videregående skole i Harstad, og klassen jeg går i er “3STA”. Alle som går på heggen har studiespesialiserende fag.

Om du fikk barn, hva ville du kalt de?
Er ikke sikker med gutt, men Charlize på jente tror jeg. Men forhåpentligvis er det enda veldig lenge til jeg får barn,haha!

Hva liker du best ved deg selv?


 

Hva synes du om når lesere kommer bort?
Det er veldig hyggelig og jeg blir kjempeglad! Vet folk har satt ut rykter om at jeg liksom skal være bitch når lesere kommer bort, jeg aner ikke hvor det kommer ifra? Jeg er ikke slem akkurat, jeg er helt normal når lesere kommer bort og snakker til de som jeg snakker med alle andre. Jeg føler det blir feil om jeg skal være så falsk å være noen jeg ikke er, ved å være superhyggelig å bare ” åh ja SELVFØLGELIG kan dere ta bilder med meg hihi elsker dere stay strong 😀 😀 ” fordi det er ikke den jeg er. Men jeg bruker å si ” ja, så hyggelig, tusen takk” osv når de sier ting, og er aldri avvisende. Jeg er jo litt sjenert så det er selvfølgelig litt spessielt, men jeg gjør så godt jeg kan! Tror jeg har sagt nei til bilde en eneste gang, og det var på hove fordi jeg var full/dårlig og stressa. Da vil man ikke akkurat bli tatt bilde av, og jeg hadde veldig dårlig samvittighet etterpå! 

Men det er jo såklart noen ganger folk (og da mener jeg jenter) kommer bort bare for å være jævlige, late som de er skikkelig fans bare for at jeg skal bli lei meg. Men da tenker jeg bare : hvem er du, egentlig? Haha. 

Ditt beste minne?
Det vil jeg faktisk holde for meg selv, det er et “romantisk” minne om man kan si det slik, og noe jeg alltid vil huske. Men siden det omhandler en annen person også så føler jeg det blir privat! Men jeg har selvfølgelig opplevd mye bra, så det er vanskelig å velge ut en annen favoritt. Ellers var hele Hove i sommer helt sykt og noe jeg kommer til å huske lenge! 

 

Hahahah det her bildet fant jeg nå, et snikbilde av meg og Anne-Sofie som sitter i skogen på Hove og drikker sprit.. HAHAHAH, busted!!!

 

Hva sier foreldrene dine om bloggen og bildene du legger ut?
pappa og mamma er veldig stolte over meg, og jeg er glad for støtten jeg har fått hos de. Hele familien har ikke vært like flinke til å faktisk skille bloggen fra meg, mens mamma og pappa kjenner meg så godt at de vet hvem jeg er på “ekte”, og de elsker meg uansett, såklart.

 Hvem er du på skolen? (for eksempel den stille, støyete, osv).
Kommer veldig an på hvem jeg er sammen med, men jeg er veldig lite redd for å si min mening til lærere for eksempel. Men utenom det så er jeg nok den stille, jeg gjør ikke så mye ut av meg i kantinen eller i klasserommet. Men jeg snakker jo mye med mine venner og tror / håper jeg stort sett alltid er i godt humør!

 Skala fra 1-10, hvor vondt gjorde det å ta piercing i tunga?
Kanskje 7 akkurat i det sekundet hun stakk igjennom, men det varer i ca et sekund så derfor gjør det ikke så vondt likevel. Men det er jo litt ubehagelig i ettertid! Om jeg skal oppsummere hele prosessen og hvor vondt det var, blir det vel en 5-er.

 Her er videoen fra når jeg tok piercing. Det høres sikkert fryktelig vondt ut med tanke på alle lydene jeg lagde, haha! Det verste var vel frykten rett før. .

Video fra når jeg prøver å snakke samme dag. Helt umulig siden tungen var så hoven! 


Er du avhengig av nikotin?
Nei, jeg tror det ligger i hodet om man er avhengig eller ikke, man bestemmer det selv. Om man tenker “shit nå må jeg ha en røyk/snus” så blir det vel fort slik også, men jeg tenker at jeg ikke trenger det og føler heller ikke at jeg er avhengig. Var noen av dere som spurte om jeg røyker fast og svaret er nei, kan fint gå flere uker uten røyk å gjør det vel egentlig mest på fest.

Teller personlighet eller utseende mest når det gjelder gutter?
Begge deler, men for å si det sånn – en god personlighet kan dra opp utseendet, mens en dårlig personlighet kan dra ned utseendet. Om jeg fikk valget mellom en mindre pen gutt med super personlighet eller en dødspen gutt med dårlig personlighet, hadde jeg uten tvil valgt førstenevnte. Det har jeg fått merke sykt det siste året hvor mye personlighet har å si, og hvilke kvaliteter jeg setter pris på hos en gutt.  Det synes jeg er en bra ting riktignok, før godtok jeg alt for mye fra kjærester og tenkte alltid at jeg gjorde problemet, forsvarte alltid hva gutten gjorde med å lage unnskyldninger på hannes vegne osv. Slik er jeg ikke lengre. 

Er du singel nå, er det en gutt du er mer sammen med enn andre osv?
Altså det er jo en gutter jeg er mer sammen med enn andre, men det er vel av den enkle grunnen at vi er venner. Jeg har ganske jevn fordeling av jente og guttevenner, tenker ikke når jeg er sammen med en gutt at “shit, nå er jeg sammen med en gutt hihihi, må dra ned toppen” fordi jeg tenker på de på ganske samme måte. Så for å svare på spørsmålet – ja jeg er singel, men det er jo gutter jeg er mer sammen med enn andre uten at det er noe romantisk inni bildet. 

Hvor lenge tror du at du kommer til å blogge?
Får se, jeg aner ikke hvordan det føles i framtiden. Den dagen jeg begynner å studere vet jeg ikke om jeg enda kommer til å blogge, og det kan jo være til neste år omså. Jeg vil helst prioritere studier over blogg, og mann / barn over blogg ikke minst, haha! Så når livet mitt starter på ordentlig tror jeg nok bloggen blir lagt til side. Det har vært en gøy greie å ha nå mens jeg går på videregående og likevel har masse tid til overs, men jeg tror ikke helt det kommer til å passe inn i framtiden.

Savner du mørkt hår? 

Veldig.. 


 

Hva er det rareste spørsmålet du har fått av journalister?
Hm, kanskje om jeg har restylane-krig med tcmn. Det var et rart spørsmål, haha. .

 Er du enda vegetarianer? Såfall, hvordan går det?
Ja, jeg er enda vegetarianer og det går kjempebra! I starten var det litt vanskelig at jeg måtte planlegge så godt hva jeg skulle spise, jeg kan ikke ta en spontan middag med for eksempel taco fordi jeg må ha soyakjøttdeig.  Jentekvelder og slikt var litt vanskelig i starten også når man skal lage mat, men alle de nære vennene har jo en respekt for at jeg ikke spiser kjøtt og tilpasser seg til det. Jeg har blitt slankere, fått finere hud og mer energi kan jeg nevne som noen plussider ved å være vegetarianer. Tror faktisk jeg får i meg mer vitaminer og proteiner nå enn før, siden jeg har blitt så oppmerksom på å ta kosttilskudd.

Jeg er også ganske spent på hvordan det kommer til å bli med tanke på gutter og forhold, fordi om jeg skal spise middag sammen med familien til en eventuel kjæreste så tror jeg det kommer til å føles litt rart. . Liksom, om de spiser noe kjøtt til middag så må jeg bare sitte der liksom, tror det blir ganske ukomfortabelt! Så jeg må nesten få meg en kjæreste med vegetarianerfamilie da, haha. Samme gjelder på besøk hos veninner om vi spiser med familien, fordi de fleste voksne tenker vel at dette bare er en trend eller en fase jeg går igjennom, men det er jo ikke det. 

Hundene våre, Rigmor og Nicci ♥ Er så utrolig glad i dem, og det er fordi hunden min har så stor personlighet jeg valgte å bli vegetarianer. Alle dyr har jo personlighet! 

 

 

 

70 kommentarer
    1. Bra smart! Du overrasker meg helt klart, når du veksler mellom innlegg hvor du virker hjernedød i og innlegg som dette hvor du faktisk virker normal.
      MEN synes det er dårlig hvordan du kaller deg vegeterianer når du faktisk spiser sjømat. Pesceterianer heter det.

    2. veldig bra svart 🙂 men jeg hadde et spørsmål: leser du bloggen til frida? du kan godt svare i kommentar om du ikke vil “lage oppstyr” rundt bloggen hennes 🙂 heheh, men takk for at du svarte på det andre spørsmålet mitt 🙂

    3. kan du ikke skrive et innlegg om hvorfor du skifte fra AUF til UH? Du så du var mer enig med UH, men kan du ikke utdype litt?

    4. Kjenner meg VELDIG igjen i det du sier om vegetarianer-greiene. Tenker at når jeg får meg kjæreste, kommer jeg sikker til å spise middag hos familien hans, noe som kommer til å bli superkleint.. Og tenk når jeg får mann, barn osv – jeg kommer aldri til å tilberede kjøtt til de. Så da må den enten slutte å spise kjøtt, eller lage maten sin selv.. Hahaha, håper virkelig jeg finner en som virkelig elsker meg så mye at han er villig til å tilpasse seg på den måten.
      Hunden min er også min inspirasjon til å ikke spise kjøtt. Hun har så mye personlighet, og er så fantastisk. Og når jeg kan knytte meg så mye til en hund, kan jeg sikkert også knytte meg så mye til en sau. Derfor føler jeg bare at det blir feil å spise andre dyr.

    5. Skal du ikke farge håret ditt brunt! det var jo flest folk som mente du burde det eller vil du ikke ?
      Og så fall viss du skal farge det kan du si ifra i et innlegg i morgen er så nysjerig!
      Bra svart <3

    6. Bra svart! Også må jeg bare si at jeg synes intervjuet du gjorde med Natt&Dag var dritbra! du kicket assen deres virket det som på intervjuet, og det jeg mener med det er at du virkelig virker som en utrolig smart jente som står for sine meninger og holdninger. Utrolig bra!!

    7. Litt kjipt at du ikke svarer på hvilke løsvipper du bruker siden jeg har kommentert om det 2 ganger nå, men fint svart<3 du er så god til og skrive, misunner deg:) !

    8. du vet at jeg fikk tårer, da du snakka om å kanskje forlate bloggen i fremtiden… der fikk jeg et lite hjertstans… jeg er veldig glad i deg sophie… sånn helt serriøst.. skulle virkelig ønske vi var venner… virkelig og vennene du har er superduper heldige. Åg sophie du aner bare ikke hvor glad jeg er i deg <3 håper du får all lykken videre..

    9. Etter å ha lest intervjuet som du har hatt, så virka det som om de var skikkelig frekke mot deg.
      Men bra svart 🙂

    10. Hei! Ville berre sei at eg trur ikkje det med framtidig kjærast og vegetarmiddag kjem til å bli noko problem, så lenge du sørger for at dei veit om det ; ) Kjærasten til broren min er nemleg vegetarianer, og det var null problem for oss å tilpasse oss til det! Trur det skal gå bra, eg! : )

    11. du har nektet for at du har tatt restylane, jo! husker det veldig godt, du skrev i et innlegg at du ikke hadde gjort noe med leppene dine, så det svaret var ikke helt sant. og det med “hvordan folk reagerer” på slikt, er jo bare tull. Folk reagerer mye verre når du nekter for det og ikke svarer når folk spør om det.

    12. Vil vel sej at du e meir dom enn peen for å si det sånn :s å tcmn har myemyemyemyemye finere leppe enn dæ

    13. vær så hjertens snill og ikke farge håret ditt mørkt! du er så nydelig med blondt hår! som en levende babrbiedukke 🙂 helt perfekt! og øynene dine og alt blir finere med det blonde håret ditt syns jeg <3 håper du forblir blond <3

    14. Hei, jeg vet du ikke bruker produkter som er testet på dyr, men er det palmeolje i sminken din? Spiser du mat med palmeolje? Jeg så akkurat ett program på tv om akkurat det, og for å få palmeolje må man hogge ned palmene i regnskogen der f.eks orangutangene bor. Mange Orangutanger dør hvert år pga dette, bare fordi vi i vesten vil ha sminke. Er det noe du vil støtte opp ved?

    15. Bimbo er ikke en som er pen og dum 🙂 Betegnelsen på “bimbo” er en som tjener penger på utseende sitt.

    16. Er veggis selv, og det er så vanskelig når man skal på besøk til andre å spise middag og må fortelle ” JEG ER VEGGIS JEG , HEHE”. mange tror det bare er en sånn fase som du síer, så da kommer de med ” ja du kan jo bare ta en liten bit da” men NEI, så må mann sitte der bare… Stå på, du er fin ! 🙂

    17. Bra du står for det du mener med at du vil være vegiterianer. Men det blir jo feil at vennene dine skal tilpasse seg det, er jo du som skal tilpasse deg det at vennene dine ikke er det. Altså å ikke spise alt de har, og heller bare ta salat. Blir det samme som å si det at vi skal gjøre om Norge til et muslimsk land siden det kommer så mange sånne til Norge. Det blir feil.

    18. du er ikke vegetarianer, du er pescetarianer, for du spiser sjømat.:) rett skal være rett 🙂 sagt det før, så begynner å tro at du ikke gidder å lese kommentarene…

    19. elsker år du har spørsmålsruder du må ha det oftere er så gøy ; D <3
      + du var utrolig pen når du kun hadde ditt naturlige hår. stå på , elsker bloggen 😉

    20. hei! lurte bare på om du kunne skrive et innlegg, om hvilken vanlige middager du spiser osv.. Jeg spiser heller ikke kjøtt, men når jeg er på besøk spiser jeg kjøtt hvis det er bare kjøtt til middagen (hvis du forstår) det for at jeg ikke skal virke ”frekk”… Har enda litt problemer med hvordan jeg skal få i meg alt av proteiner man trenger så hadde vært litt bra med noen tips fra deg :):)
      Ha en fin dag videre!!

    21. Du postet mange videoer før, nesten annen hver dag, nå resirkulerer du de gamle du lagde i fjor. Hva er grunnen til at du har sluttet?

    22. Så en video av deg da du hylgråt av t håret ditt var ødelagt. Aha, hva var ødelagt, var det rosa? Kunne du lagt ut et bilde av det? 🙂

    23. Hei! Digger bloggen, og du virker som ei kjempe herlig og søt jente! 😀 Russekul ’13 !! <3
      Men så i en tidligere videoblogg at du hadde bob? (hvertfall før) - kunne du tenke deg å vise frisyren din uten exstensions? 🙂
      -Malene

    24. Haha, okei, dette MÅ jeg bare spørre om…….. Mulig jeg misforsto noe men:
      “Hundene våre, Rigmor og Nicci ♥ Er så utrolig glad i dem, og det er fordi hunden min har så stor personlighet jeg valgte å bli vegetarianer. Alle dyr har jo personlighet!”
      Du valgte å bli vegetarianer pga hunden din har stor personlighet? Jeg ser to feil i den setningen.
      1: I Norge spiser vi ikke hund.
      2: Hunder er kjøttere, dvs. at hunden din vil bli syk om den ikke får kjøtt.
      ??????

    25. Du svarer så bra på ting, og føler at jeg kan kjenne meg igjen i en del av de du skriver! Har veldig respekt for deg, Sophie 🙂

    26. Sophie, du må ALDRI stoppe å blogge ! Jeg er så sinnsykt glad for at du gjør det, og skriver meningene dine rett ut ! Du er så fornuftig , vakker og smart !
      Ja, du er den beste bloggeren i verden c: Keep going
      ~ Elisabeth

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg