må kjøpe

Sitter for øyeblikket å ser etter mac på internett, tenkte å kjøpe en fra apple sin hjemmeside! Jeg må ha en ny liten elskling (da mener jeg laptop). Klarer ikke en dag til med den jeg har nå haha. . . Jeg tenker på en macbook pro 13″. Den jeg har nå ligger vel på rundt 17″, og ettersom jeg sleper med meg dataen overalt hvor enn jeg drar så blir det litt slitsomt. . . Men når jeg kjøper mac blir nok ikke det et problem overhode! Og så er jo denne gamle pcen litt vel sliten, treg og sønderknust nesten haha. Jeg må virkelig lære meg å håndtere nervene mine når det kommer til trege datamaskiner. Men det merkelige er jo at det faktisk funker å slå på ting for å få dem til å fungere! Er dere ikke enige? Haha!

Noen av dere som har mac? Kom gjerne med positive og negative erfaringer! Hvorfor er det bedre enn vanlig pc / hvorfor ikke? 

224 kommentarer
    1. Jeg har hatt mange pcer oppover årene, og for omtrent ett år siden kjøpte jeg meg macbook pro! Jeg har aldri vært så fornøyd med en laptop før, og den fungerer like bra nå som den gjorde for ett år siden.
      Eneste som ikke er bra med mac er om du spiller mye, men ellers er mac en utrolig god laptop:) go for it!

    2. Har mac, og er ekstrem fornøyd med den! Ikke noe som er negativt som jeg har opplevd med min mac og jeg har snart hatt den i seks måneder. Positiv positiv positiv! Kjøp mac sophie, du vil ikke angre ett eneste sekund!

    3. Jeg har mac, er kjempe fornøyd 🙂 Hatt det i 2 år nå, men om du er vant med windows blir det ganske vanskelig i førsten å venne seg til hele mac oplegget, for det er ikke likt i det hele tatt. Men det kommer seg fort, mac er absolut verdt det! Men Macbook air er en lettere løsning egentlig, den er billigere men ulempen er at det ikke er pc rom på den siden den er så syltynn og liten, men jeg vurderer å bytte til Air 🙂 Har macbook pro

    4. Har macbook pro og macbook air i tilleg til skolepc(som er meget dårlig).. liker ikke windows, systemet mac osx er virkelig myye bedre og enklere. har ikke hatt en eneste krasj siden jeg fikk mac .. 🙂 og det , det er pooositivt!

    5. Mac er så sykt bra! skjønner ikke hvordan jeg overlevde uten! det eneste er at den kan være litt vanskelig å skjønne i starten, og du må liksom kjøpe nye ekstrating (ledninger/kabler) og sånnt som er laget av apple. Men jeg anbefaler uansett mac!

    6. Jeg har mac og er superfornøyd! Er glad jeg valgte pro istedet for air, siden du må kjøpe enda mer ekstrautstyr til air enn det du må til pro!

    7. Endelig noen som er enig med meg! JA, det funker jo faktisk å slå på pcen når den henger seg opp eller går trengt! 😀
      Har selv macbook pro 13″ og er veldig veldig fornøyd! MEN siden du sier at du drar med deg pcen samme hvor du går vil jeg heller anbefale deg macbook air 13″. Den er like god, men veldig mye lettere. Har selv vurdert å kjøpe den nå som jeg er student og bærer pcen mye med meg. Macbook proen er ikke akkurat lett å bære på, så foreløbig har jeg nesten sluttet å bruke den og bruker heller iPaden fordi jeg ikke orker å bære på macen min. 🙂

    8. Kjøp deg Macbook air, den har jeg. Lett og dra me seg over alt, den er så lett at jeg tilogmed kan dra den med meg i veska. air, lett

    9. mac er fantastisk, men jeg deler din spilleavhengighet når det gjelder sims, og det funker greit, men etter hvert når jeg lastet ned mange sims spill, ble den treg (kun når jeg spiller sims da) og hakkete i bevegelsen når jeg spillte

    10. Og ja, forresten! Det er IKKE hdmi inngang på macbook, så det er litt dumt om du er vandt til å koble laptopen din til tv eller lignende. men det kan selfølgelig kjøpes hdmi adapter i butikken:)

    11. Eg har macbook pro, og eg er kjempe fornøgd!! Var veldig usikker på om eg skulle kjøpe vanlig pc eller mac, men endte opp med mac, noko som eg er kjempe fornøgd med! 🙂 Har ikkje hatt noko problem med den, utrulig fint utseende, rask og alt er faktisk bare mykje betre enn kva det er med vanlig pc. Macen har ikkje hdmi inngong, men her kan ein kjøpe diverse adapterer i butikkane, så null problem! 🙂

    12. Jeg kjøpte min mac for 2-3 måneder siden, jeg er kjempe fornøyd med den! Har ikke opplevd noe negativt med den enda heller! jeg har air )

    13. Har en macbook pro 13″ og den er det beste kjøpet jeg noen gang har gjort, eller fikk den i bursdagsgave da, men uansett … ELSKER DEN! De første dagene er det litt uvandt å bruke mac, men etterhvert blir det kjempeenkelt og hvis du går på en vanlig pc når du har mac blir det som blir vanskelig. Kan ikke si 1 negativ ting om macen min <3

    14. Jeg har ikke mac selv, men vet at den er veldig god på mangen måter. Den har jo veldig mange gode redigerings programmer som er bra for bloggen. Hører av alle at den er utrolig bra! Den er jo også veldig liten og lett, og ikke vanskelig å få med seg rundt forbi! 🙂
      Btw; elsker bloggen din!

    15. Jeg har Mac og er kjempefornøyd. Den er rask og enkel, har bra film redigerings program osv. Det eneste er at du må kjøpe Word og sånt om du skal ha det, og det er ikke satt opp på samme måte som på vanlig Word pc.. Ellers er det ingenting å klage på 🙂 lykke til med kjøpet, håper du blir fornøyd!

    16. Jeg har Mac og er STORFORNØYD. Den er er utrolig rask og har bra plass. Det eneste er at du må kjøpe word, powerpoint og lignende. Men jeg anbefaler den sikelig!

    17. Jeg har alltid hatt Mac, og jeg er kjempe fornøyd. Akkurat nå har jeg en Macbook pro 13, men om du skal ha en som du skal ha med deg rundt så anbefaler jeg Macbook air

    18. Fikk mac til konfirmasjonen min i september og før det har jeg bare brukt windows PC-er. I starten var det vanskelig, fordi jeg ikke var vandt til den. Den er utrolig elegant og fin og alt er så enkelt. Merker godt at det er helt sykt stor forskjell på mac og PC. Macen er mye raskere, og mye mindre komplisert. Ser at flere sier at du må kjøpe word og popweroint og sånn, men open office, er omtrent det samme og der får du regneark, powerpoint og alt sånn. En ting som er litt negativt er om du har android telefon (husker ikke hva du har akkurat nå), så kan det være vanskelig å koble den opp til mac-en og få den inn på itunes. Du må liksom lagre ting på den som en minnepinne. Men det er bare småting. Kjøp mac, du kommer ikke til å angre. <3

    19. Har Macbook pro “13” og den er perfekt siden jeg tar den med til og fra alle plasser som jeg befinner meg + bruker den til skolearbeid, og den passer perfekt i veska di uten at den tar for stor plass:)

    20. Jeg har Macbook Pro 13. Er storfornøyd og angrer ikke ett sekund! 🙂 Anfefaler den virkelig! :))

    21. Jeg har Macbook pro, er kjempe fornøyd og anbefaler den virkelig! Den er veldig enkel å ha med seg, den er ikke tung også får den plass overalt nesten. Kunne aldri tenkt meg en annen pc etter jeg fikk meg mac

    22. Nesten alle ovenfor som kommenterer at mac er bedre enn en pc mangler grunnlag.
      Du kan ikke si en mac er bedre når alt du gjør er å bruke den til facebook og andre internett tjenester.
      Men personlig mening er at de fleste mac’er har mange gode redigeringsprogram tilgjengelig, og har mye mindre risiko for å få virus 🙂

    23. Jeg har macbook pro 13″ og jeg syntes den er perfekt for mitt bruk. Jeg har den med overalt hvor jeg er og bruker den til skolearbeid og bilder og alt som er. Jeg angret litt på at jeg ikke kjøpte air med en gang, men når den mest forsiktige personen jeg kjenner kom og hadde knekt av en bit av airen sin så angret jeg ikke et sekund. jeg har hatt min i litt over 2 mnd nå og den er fortsatt veldig rask selvom jeg har alt mulig inne på den. Det eneste er at den bruker litt mer tid på og åpne iphoto og imovie fordi jeg har så mye der inne, men der er ingenting som plager meg hvertfall. Jeg er kjempefornøyd 😀

    24. Har hatt mac i 2 mnd nå og elsker den, er så enkel å bruke. Skjønner jo såvidt hvordan man bruker vanlig pc lenger!

    25. elsker macbook! hvis du har hatt det en gang, kommer du aldri til å gå tilbake til pc!! 100% verdt alle pengene!

    26. jeg har macbook pro 13! jeg elsker den, å den er vertfall perfekt til deg som har blogg, for det har ett fantastisk redigeringsprogram når det gjelder bilder og videoer 🙂 komme aldri til å kjøpe en vanlig pc, for jeg elsker macbooken <3

    27. macbook pro 13” er best i verden! den kan gjøre alt en pc kan + mye mer. den er myemye raskere enn alle pc’er, og den har ikke minst sykt bra videoredigeringsprogram. alle som har mac elsker det, og jeg ville aldri i livet gått tilbake til pc :))

    28. Du MÅ kjøpe MacBook pro 13″ MED RETINAskjerm! For denne er 20% lettere og tynnere! Perfekt!!!! Den er virkelig utrolig bra! Skal ikke starte å argumentere for, ser jo at alle andre har gjort det:) så, hvis du vurderer MacBook pro, ta den med retinaskjerm:):):) har den selv og jeg Elsker den!!!!

    29. Mac er veldig bra! Eneste er at den er veldig låst, altså det er enkelte ting som ikke fungerer på mac fordi Apple har sikret maskinen mot forskjellige programmer. Akkurat som iPhone 🙂

    30. Du burde kjøpe mac! Jeg har det selv å det er en kjempe god pc, men i starten kan det vere litt vanskelig og forstå alt sammen men etter hvert venner du dei til det 🙂 Den er veldig rask og god! Tror ikke du kommer til å angre♥ ( Foresten, tror du at du kan ta en titt gjennomm ourweeks.blogg.no ? Kansje legge igjen en kommentar også, det hadde jeg satt stooor pris på!! 😀 ) PS: ELSKER bloggen din! Du er forbildet mitt, du er bare såå kul,pen og omtenksom! Du er verdens beste blogger♥♥

    31. Jeg har macbook pro 13,3 tommer. Elsker den. Den har akkurat passe størrelse, den er rask og ikke minst fin. Den er også veldig lett å bruke en mac og man kommer fort i gang 🙂 Jeg anbefaler den sterk!

    32. Hva er vitsen med en blogg/facebook maskin til 10-15 tusen kroner?
      Du kan kjøpe en billig PC, gjøre om OS’et til mac, vips, så har du en mac på pcen din. Bare 5000-10.000 billigere.

    33. Jeg har mac pro 13″ . Synes den er helt passe i størrelsen. Et annet system, men når jeg ble vant til det var det 10000 ganger bedre en windows. Den er veldig kjapp og selv om alle sier den er litt treig å spillle med har jeg brukt den noe til sims 3. Den ble ikke treigere og selve spillinga funka bra! Har den med på skolen hver dag og vekten plager meg ikke noe 🙂

    34. Du bürde virkelig kjøpe macbook pro. Jeg har hatt min i snart 1 år. Den fungerer like bra. Det som er positivt med mac er at den er veldig kjap! Vanlige PC-er bruker litt tid til å komme inn på internett f.eks. men mac bruker ikke tid i det hele tatt! Den er veldig lett å håndtere, men du må jo bli litt vant til det i starten. Jeg anbefaler MacBook Pro på det sterkeste! Har aldr hatt en så bra datamaskin før! 😀

    35. Macbook er virkelig det beste! Etter at jeg kjøpte min pro har jeg ikke angret et sekund, du kommer til å skjønne det når du kjøper den. Jobber mye raskere og når du har satt deg inn i ting er alt så mye enklere også synes jeg! Kjøp, du kommer ikke til å angre 😀

    36. Jeg har Macbook Pro 13, den er etter mine erfaringer helt fantastisk bra! Og, Miley Cyrus har den hvis det gjør det bedre 😉 Haha, men den er utrolig bra, bedre sjerm, bedre til alt egentlig! 🙂 <3

    37. Anbefaler å kjøpe MacBook pro 13″! Ikke air, fordi den har fler ulemper enn fordeler. Air har f.eks ikke cd rom, men det har pro. MacBook pro annbefales på det sterkeste!

    38. Jeg har Macbook Pro 13″ og er kjempefornøyd! Eneste du burde tenke på er om du faktisk TRENGER det, for jeg har funnet ut at det var lliiiiitt bortkastet å bruke 10 000 kroner på en pc når jeg kunne fått en som er nesten like bra som Macbook. Hvis du bestemmer deg for å kjøpe MÅ du ha flere videoblogger (enklere å redigere i iMovie) !!!!!

    39. Jeg har macbook og er veldig fornøyd.. det eneste negative er at harddisken kan gå på de ganske fort, så det er viktig å lagre bilder og diverse på en annen harddisk. Både min og venninen min sin harddisk blei ødlagt

    40. Kan rett og slett gjøre det veldig enkelt for deg. Kjøp mac.. Har hatt mac i over et åt nå(pro) og angrer ikke et sekund.
      – Enklere når det gjelder bilder
      – Fortere og henger seg mindre opp, etter min erfaring
      – Generelt bare penere
      – Bedre kvalitet når det gjelder display
      – Veldig enkelt og lære når det gjelder å lære seg instillinger
      – Lett, og grei og ta med seg
      Alle som kjøper mac, angrer ikke. De som sier at det er dyrt etc, har ikke mac.
      Mvh. Veldig fornøyd mac bruker, Instgram: mettejorgensen

    41. DU BURDE KJØPE MAC! bruker mammas macbook pro, og vi er begge to ganske fornøyde!
      Mac er:
      -MYE raksere enn vanlig pc
      -Kommer ikke virus, eller kan sikkert komme, men VELDIG vanskelig
      -Mye finere model enn vanlig pc
      -Enkelt og redigere videoer på iMovie

    42. Har selv macbook pro 13 og snart Imac!
      Er veldig fornøyd med det og den er den perfekte bloggpcen for deg! Når det kommer til redigering så er jo Imovie helt perfekt for å redigere videoer, bildene er også veldig lett å finne.
      Alt i alt er jeg utrolig gla for at jeg har en mac, og angrer ikke et sekund på at jeg kjøpte den! så anbefaler at du kjøper den.
      Har hør mye dårlig om macbook air, har selv pro og syntes det er veldig bra.!
      Go and buy it Sophie <3

    43. Jeg har macbook pro 13″ og elsker den!! Det er helt annerledes opplegg på den enn på en vanlig pc, og den er mye raskere. I tillegg så kommer det ikke virus, jeg har hvertfall ikke fått noe enda:-)

    44. Jeg har Mac book pro 13″ Fikk den for snart en måned siden, og den er helt fantastisk! Det eneste dumme er at det ikke er så lett å laste ned programmer som picasa, men ellers er den kjempe bra. Det er en grunn til at alle har den. Det er den perfekte pcen til blogg, verdens beste filmredigeringsprogram, og veldig kjapp på Internett. Anbefaler deg å kjøpe den;)

    45. Anbefaler virkelig Mac! Den er jo utrolig dyr, men den er verdt alle pengene. Det eneste som er negativt er at de er dårligere enn vanlige pc’er på internett, men det er virkelig ikke noe jeg merker noe til. Jeg har utrolig dårlig tålmodighet så jeg overlever ikke med treg pc, men mac er overhode ikke treg! Så jeg anbefaler Mac på det høyeste <3

    46. når du først får mac greier du ikke gå tilbake til vanlig pc, da suger alle andre pcer!! lover deg det er himmeln!!! :))

    47. “hatet” mac og appleprodukter før helt til jeg begynte på vgs nå i år (1 klasse) og fikk mac på den linjen jeg går på. har blitt heelt avhengig og klarer nesten ikke bruke andre slags pc-er lenger! har macbook pro 13 tommer som du snakket om, den er utrolig lett og grei å ta med seg overalt og jeg har sålangt ikke hatt noe problemer med den.

    48. Mac funker veldig bra til surfing og redigering av bilder og videoer ellers er den veldig dårlig, men regner med det er hva du skal bruke den til uansett.

    49. Har mac, og den var bra,men de varer ikke lenge. Har hatt to, og nårr de blir øddelakt slår den seg bare av. En venninne av meg hadde også mac, og den slo seg også bare av. Men elers er de ganske bra, men ikke noe serlig bedre en vanlige laptopper. 🙂

    50. Jeg også gikk fra 17″ pc til 13″ mac. Overaskende flott og grei størrelse. Folk skryter av att mac er så mye bedre enn de vanelige pcene, og det er egentlig bare tull. Legger du like mye penger i en vanelig pc som det macbooker flest ligger på, får du like mye for pengene. Du betaler så mye for macen fordi den ser så fin ut, og har det jævla eplet på. Ellers, den er enkel og lære seg, kjapp og starte opp + att bilderedigering og musikkprogrammer er utrolig bra. Negativt for meg blir det att programmer som er enkle og laste ned på PC, må kjøpes for at de skal være kompitable med macbook.. Men, er fornøyd med den jeg altså.. 🙂 bare angrer på at jeg la så mye penger i den. Husk idiotforsikring!

    51. Mac er utrolig bra og holder seg ekstremt lenge!! Men fungerer ikke så bra som spill pc, er jo ikke det den skal brukes til :L
      Men du som drasser med deg pc overalt, så kunne jo MacBook Air være et alternativ?? Den er sinnsykt lett og ikke vanskelig å dra med seg overalt 😀

    52. Du bør kjøpe en macbook ja!
      Jeg har en selv,denj er driiit bra! Rask og lett!
      D som ikke er så bra du kan ikk eha slt d samme som vanelige pc´r!
      Men resten er så bra! elsker apple produkter!

    53. Mac er utrolig bra! VELDIG lettvint, alt går mye fortere og er generelt mer effektivt. Mange muligheter og MASSE gode programmer å velge i, da tenker jeg spesielt medie-programmer – som pages og iMovie. Anbefaler det virkelig, og angrer ikke et sekund på at jeg kjøpte det!:)

    54. Jeg har hatt min Macbook Pro 13 tommer i over 3 år nå og har ikke hatt noen betydlig store problemer! Er kjempefornøyd med kjøpet jeg gjorde 😉 Ett tips er å kjøpe den med størst mulig harddisk siden jeg regner med at du har en del bilder som tar mye plass!
      Jeg tror grunnen til at jeg ikke har hatt noen problemer på over 3 år er at jeg er veldig forsiktig med den og behandler den veldig bra!

    55. Du kommer til å bli jævlig skuffa!
      Du har jo kjempemasse penger sånn at det kanskje ikke er noe big deal, men med en gang jeg hadde kjøpt Mac var jeg kjempeglad og lykkelig, men så fant jeg ut hvor mange ting som ikke gikk an å gjøre på Mac.. Jeg gråt og gråt fordi jeg faktisk hadde brukt 10 000 kroner på en drittpc jeg ikke skjønte en drit av, og for meg som ikke jobber eller overhode tjener noen penger er 10 000 kroner utrolig masse.
      Jeg har iPad, iPhone og iPod, men ikke faen om jeg skal kjøpe Mac igjen! Det er det verste kjøpet jeg har gjort, og den er ikke en gang noe spesielt rask. 10 000 kroner er sykt mye for kun et lite eple, og jeg angrer hver dag! Klart er det ting med Mac som er mye bedre enn vanlig PC, men alt er så komplisert og irriterende.
      Jeg ville heller kjøpt en kjempebra (og ikke minst like pen) vanlig PC i stedet for Mac. Du finner mange billigere alternativer som er bedre enn Mac også! Mac er jo kjent bare på grunn av eplet, dataen er ikke noe spesielt bra.
      Once you go Mac, you’ll regret it and go back:):) som er mitt ordtak i motsetning til det orginale! Haha

    56. Jeg har macbook pro 13″, og jeg angrer overhode ikke på at jeg kjøpte den! Nå kan jeg ikke lenger se for meg å ha en vanlig pc, fordi mac er bare.. ja… så utrolig mye bedre! alt går mye fortere (å skru den på, av, internett, alle programmene osv). det er kanskje litt vanskelig i starten, men når du kommer inn i det og venner deg til det, så er det null stress, og da blir det plutselig vanskelig å håndtere en vanlig pc, det skjedde i allefall med meg!
      jeg kjøpte først macbook air, men etter en ukes tid så angret jeg meg og benyttet bytteretten min og byttet til pro, og det har jeg virkelig ikke angret på siden! air er uten tvil bedre enn pro, og 13″ er perfekt størrelse. hadde air i 11″ og den ble for liten syns jeg, og i 15″ er bare… for stort og trælete å ha med seg. så jeg anbefaler virkelig pro 13″ !! 🙂

    57. Jeg har macbook Pro 13, og er veldig fornøyd med størrelsen. Den er litt mindre enn vanlig pc men du venner deg fort til det. Dy har bilderedigerings program, videoredigerings program og mye mere litt ekstra som ikke vanlig pc har. Den kan være litt forvirrende i begynnelsen men det er veldig lett å lære når du først forstår det. Jeg er veldig fornøyd med min pc, og jeg angrer ikke ett sekund på at jeg brukte så mye penger på det. Jeg personlig synes det er vert hver eneste krone. Håper du finner ut av hva du vil 😉 <3 Jeg personlig synes du burde kjøpe en mac det er så vært pengene <3

    58. kjøp macbook pro 13! jeg angreeer ikke overhode, kunne ikke gjort et bedre kjøp.. veit fler som har kjøt air og har anget! pro er en bedre pc med fler muligheter som godt kanskej er et pluss når du har all jobbinga di på den? cd rom er vel kanskje ikke det viktigste lenger, men sier ikke neitakk heller! 🙂 Pro er ikke tung uansett. 13 tommer er også en perfekt strl! den er ikke for stor, men ikke for liten å jobbe på heller! du bør virkelig invistere i den, og om du har pengene synes jeg du skal invistere med retinakjerm! som er det nyeste til pro nå!
      retinakjerm gjør grafikken og kjermen hundre ganger bedre, og vis man har pengene har du ivertfall INGENTING å tape på det! skulle ønske jeg vendtet to mnd for å kunne kjøpt det selv, menmen! 🙂
      masselykketil med kjøpet, du vil uansett ikke angre når du kjøper et apple produkt! beste man får <3

    59. jeg fikk mac i forbindelse med skolen, og er superfornøyd! Alt går så raskt, og programmene går raskt å åpne 🙂 I tilegg er tastaturet godt å skrive på samtidig som det lyser 🙂

    60. Mac er bra og stabile datamaskiner, men et helt annet operativsystem. Så om du ikke har tidligere erfaring med mac, så er det bare en tilvenningssak. God batteritid, rask start, lette, nye retinaskjermen er fantastico! Selv har jeg iMac, mac book pro og air(hvorfor så mange? kjekt å ha en liggende på hytta, en hjemme og en til skole), har også iPhone, iPod og iPad, og Apple leverer alltid beste kvalitet! Du vil ikke angre 🙂

    61. Eneste negative er vekten..om du har planer om å drasse den med deg blir det fort svært tungt.. Men ellers er alt perfekt!!

    62. jeg har akkurat den samme dataen som deg og skjønner godt hva du mener. jeg klarer ikke en gang legge ut blogg innlegg med den, noe som er sykt irriterende! jeg skal kjøpe meg macbook pro 13 da jeg blir konfimert til våren.

    63. Litt tess å ha mac… om du får noe feil på den da 🙂 Og anbefaler virkelig å kjøpe 13 framfor 15…. Den 15tommerse veier et tonn!!!

    64. Har hatt macbook pro i 3 år nå, og den funker ennå.. En vanlig pc bruker å bli sinnsyk treig og bruker 100 år på å starte seg når den er over et år gammel, selv om man formaterer og hele pakka. Jeg har veldig mange store programmer på macen, og den er ikke et millisekund treigere, har man det på en pc så blir den treig. Macen blir heller aldri varm selv om jeg kjører mange store programmer og hører på musikk, gjør dette på en pc og den blir kokvarm. Mamma har hatt sin pc i et halvt år, og den er allerede treig, mens min mac er helt som den var når jeg kjøpte den. Dessuten blir batteriet til pc laptop dårligere ved tiden, og macen kan jeg sitte på i 9 timer uten å lade den, se film, musikk, surfe på internett osv. 😀 Og det beste da, hvis du holder på å skrive noe på en pc på et dokument f.eks, og strømmen går ut, så skrur hele dataen seg og du mister alt du ikke har lagret, mens macen legger seg i dvale og når du kobler til strøm igjen, så åpner den seg slik du forlot den!

    65. beste jeg har hatt! pass godt på den. min ble stjålet i spania for noen måneder siden, og venter fortsatt på å få igjen en ny av reiseselskapet, men ting tar tid..

    66. IKKE, jeg gjentar IKKE slå i macen din hvis den sku klikke eller annet, den kan få et “anfall” og slå seg av og begynne å pipe å lage masse høye lyder (det skjedde i hvertfall med meg) Mac tåler ikke sånnt.. bare et tips..

    67. håper du leser denne kommentaren!
      annbefaler absolutt mac, jeg har selv hatt macbook air i 2 år og den går fortsatt like fort. fantastisk skjerm og lyden er ikke så gale. macbook air er 1000 ganger lettere enn pro og drasse på, men annbefaler deg VIRKELIG å kjøpe pro istedet. air er like god og bedre på nesten alle områder (like god) men om du bruker redigeringsprogrammer og sånt er det mye bedre på pro siden air ikke tåler så tunge programmer.
      sorry for lang kommentar

    68. jeg har macbook pro 13”. Jeg anbefaler macbook fremfor windows fordi macbook har mange programmer og apper som windows ikke har. blant annet imovie, mail i docken, appstore, photobooth med mange kule effekter, iphoto, quicktime player og garageband. Dette er bare noen av dem. Disse er veldig praktiske. Det er lys under tastaturet, noe som er bra når det er mørkt. Macbook er bra om man holder på med foto, video eller journalistikk – noe som er supert for en toppblogger som deg. 13” er stort nok, selvom det kanskje høres lite ut, så er det helt passelig + at den tar mindre plass. I tillegg så veier den ikke så veldig mye, og man får masse tilbehør til den. For eksempel deksler. Når det gjelder skriveprogram er jo windows sin word det beste, og det kan man også kjøpe. Det koster 1000,- kr ekstra for en pakke med word, excel, power point osv. Til slutt vil jeg tilføye at macbook og andre apple produkter ser mye bedre ut enn de fleste andre pc’er.
      Håper det var til hjelp 🙂 elsker bloggen din, sophieelise!

    69. Har hatt min mac i over ett halvt år og har ikke hatt noen problemer! Før byttet jeg pc hvert år for de bare klikka, men jeg er frelst av mac hahhaha 😉

    70. Jeg har selv macbook pro 13″, og jeg kunne ikke vært mer fornøyd! haha, vil nesten påstå at jeg fikk et nytt liv med maccen, fordi alt er så mye lettere! Plustelig tok det ikke 10 min bare å skru på PCen, og jeg kunne ta den med meg overalt! 😀 Det var litt vanskelig med bilder osv i videre i starten, men om du lærer deg iPhoto med en gang, og ikke lagrer de i finder som meg, så blir det nok ikke noe problem! 🙂

    71. jeg har akkurat den modellen du vil ha, og den er verdt hver krone! dem som ikke har mac er bare sjalu, fordi denne er virkelig mye bedre på alle områder! kjøøpkjøøp!

    72. annbefaler macbook pro, den ser jo dritbra ut så det blir automatisk morsommere og være på den, du kan endre på de fleste innstillinger så den blir 100% deg og den er utrolig lett og bruke og det følger med morsomme prog. som garage band og imovie osv.

    73. Har macbook pro 15″, fikk den for 2 år siden. bruker den hjemme når det komme til bilder, musikk, surfing osv, men etter at jeg begynte på skolen igjen i høst, så har jeg begynt å legge igjen skolepcen på skolen, og bruke macen til skolearbeid hjemme.. iOs er mye enklere å forstå enn windows, alt er så mye mer logisk. eneste er at du burde ikke ha macen rett på seng eller sånt, du burde ha sånn beskyttelsesunderlag, eller laptoppute på fanget, så den ikke blir for varm. for den blir varm, og begynner å fyre seg opp når den ligger for lenge på senga eller sofaen! :))

    74. det kan ikke forklares, det må oppleves. mac er så ubeskrivelig mye bedre enn vanlig pc. blir helt forvirret hver gang jeg er på en vanlig pc fordi de faktisk er mye mer avanserte og tungvinte enn hva mac er. når du kommer inn i systemet mac har, kommer du til angre på at du ikke har kjøpt det før. jeg kommer hvertfall aldri til å gå tilbake til vanlig pc

    75. Macbook pro 13″ med retina skjerm. Den er tynnere enn den forrige, men samtidig ikke like skjør som air, og den er generelt bedre en air. dyrest er den da, men du får hva du betaler for. Anbefaler deg å handle på Eplehuset, hvis dere ikke har butikk i Tromsø kan du handle den på nettet: http://www.eplehuset.no/. Er bare så mye lettere å levere inn den der hvis noe skulle gå galt 🙂

    76. Jeg kjøpte faktisk Mac på fredag og elsker den! Raskt, enkelt og ikke minst bra. Du kan absolutt kjøpe deg en med god samvittighet!

    77. Kjøp mac, MYYYYYE raskere enn vanlig pc og mye enklere å bla gjennom alt du har oppe bare med fingrene på styreflata, og det blir da mye enklere å holde på med skolearbeid. Mac er lagd av full kvalitet!

    78. Mye raskere, enklere å bruke… alt er liksom bedre. ddet tar ikke lang tid å skru den på f.eks, den her pent design, alt er bare mye lettere… ELSKER DET! Også varer de mye lenger 🙂 Elsker macen min, hatt den i ca 1.5 år og den er så god som ny<3

    79. Jeg fikk mac for ett år siden ca, og er veldig fornøyd! Jeg har macbook pro 13″, og jeg har aldri brukt en så bra laptop! Jeg var veldig i tvil om jeg skulle ha pro eller air, etter å ha spurt folk som har mac og surfet litt på nettet, fant jeg fort ut at det var pro jeg ville ha! Helt sikker på at air er bra også, men siden det ikke er CD-inngang i den, synes jeg det er litt upraktisk å må kjøpe masse ekstradeler, siden du kan få noen av disse ekstradelene hvis du kjøper macbook pro! 🙂 Anbefaler på det sterkeste å kjøpe macbook pro 13″, lover deg at du blir veldigveldig fornøyd!! Vet air er lettere og ikke koster så mye som en pro, men pro’en er helt klart verdt pengene! Håper dette var til litt hjelp! 🙂

    80. Kjøper du mac kommer du aldri til å gå tilbake til PC. Mac er tusen ganger mer brukervennlig. De er veldig raske, og tar du vare på den kan den holde i all evighet. Du som driver med bilde rog blogg etc, burde nok ha Pro. men 13″ holder i massevis, synes jeg ihvertfall

    81. Kjøp deg mac, men ikke kjøp den på apple 🙂 bedre å kjøpe den på elkjøp o.l, da er det lettere å sende den inn på reparasjon hvis den trenger det osv, da kan du liksom bare levere den inn, men med apple må du sende den, som da sikkert tar lengre tid 🙂

    82. Mac e en utrolig bra maskin. det som e et lite minus e at det tar ei god stund å vende sæ til å bruke mac, iforhold til ´´vanlige´´maskina. Mac e veldig bra egentlig, du har alt du treng, den e ikke treg og blir ikke fort varm! men nu skal æ gi dæ et lite tips, når æ fikk min mac satt æ med laddern i hele tia, å det må du for all del ikke gjøre. når batterie e ferdigladda så tar du ut laddern å vente med å ladde til den har lite strøm. æ rævkjørte mitt batteri, nåkka som gjør at bateri kapasiteten nu e på rundt 3 tima, å når den va ny va kapasiteten på 6 tima.

    83. Etter at jeg kjøpte meg mac kunne jeg aldri tenke meg å gå tilbake til pc. Mac er raskere, bedre skjerm, diggere tastatur, lettere og mye finere 😀

    84. Jeg har mac, den er kjempe bra! mac er raskere å mye bedre det lover jeg deg ! jeg har den nyeste macen, 15 tommer 😀

    85. mar mac selv, veldig bra, men i og med at du drar den med deg overalt ville jeg kjøpt air. Har begge selv, er ikke stor forksjell, men er airen jeg drar med meg på skolen hver dag 🙂

    86. Når du kjøper mac kommer du til å tenke “herregud, hvorfor kjøpte jeg ikke dette for mange år siden når jeg var stuck med en gammel pc” hvertfall det jeg tenkte! pluss at du kommer mest sannsynlig aldri til å gå tilbake til vanlig pc. 🙂
      Det tar rundt 10-12 sekunder å slå den på, og da laster den ikke mange minutter før alt er klart. Dersom du bruker safari er internettet oppe nesten før du har trykket på det, mye mer brukervennlig altså! Maccen klikker aldri, og dersom et program klikker kan du gå innpå “Tvungen avslutning” og avslutte kun dette ene programmet som har låst seg på ett sekund!
      Har 13 tommer selv, og den veier ikke mer enn to små skolebøker, så det er ikke noe problem i det hele tatt å ta den med seg rundt om kring. Og det at den ser utrolig fin og stilren ut er jo ikke noe minus akkurat. 🙂

    87. Har mac, og vil aaaldri i verden bytte den ut med en vanlig pc. Den er beskyttet mot virus, mye raskere, fint design, enkel å bruke når du lærer deg de ulike bevegelsene osv.. Åsså ser den jo helt fantastisk ut! Once you go mac, you never go back 😉

    88. Jeg har selv mac og er utroolig fornøyd! Det eneste negative er at hvis du kjøper noe over 13″ så kan man ikke plugge inn minnekortet, for det blir ikke lest.
      Men siden du tenkte deg 13″ er det ikke noe problem! 🙂

    89. Sier som folk over her, når du først bytter til mac vil du aldri bytte tilbake! Alt er så mye enklere og ryddigere, lettere system (faktisk). I starten var jeg redd jeg ikke skulle forstå noe i det hele tatt, ettersom det er veldig annerledes, men det var det ikke at all! superenkelt:) du kommer til å bli overrasket over hvor bra mac faktisk er! du trenger nesten ikke vurdere å kjøpe en gang:):) I tillegg er den ekstremt mye raskere og mye finere design, også kan du endre alle ikonene til søte ikoner 😀 Når du først lærer deg alt du kan gjøre blir alt såå mye lettere! håper du går for mac:)

    90. Leste en kommentar her at om man spiller sims på en mac så hakker det? det er definisjonen på en dårlig data!! Macbook er så oppskrytt at det er kvalmt og det er bare “kult” og derfor skal alle ha det. Du må kjøpe en haug av adaptere og ekstra dill og dall for at du i det hele tatt skal kunne bruke den. ALT må være mac. Det er SINNSYKT overpriset og du kan bygge din egen pc for mye mindre penger som er 10 ganger bedre. Btw, man kan ikke si at en data er en god data av å sitte på facebook.

    91. Har hatt vanlig pc gjennom alle år, fikk min første Mac i Mars i vår. Det var et helvete å bytte fra vanlig pc til mac, men det er verdt det! I begynnelsen vil du kaste macen i vegg og tak og gulv og hvor du kan, men når du blir vandt til det, så er det lett som en lek! Den er lett å bære med seg rundt, er jo UTROLIG fin, og er en veldig fin “pc” til jobb og skolearbeid 🙂

    92. Jeg synes Windows er bedre 🙂 men jeg har veldig lyst på Mac lenge men jeg er ikke rik, bruker ikke pengene mine

    93. har mac og elsker det, folk sier alltid “ååå du har mac, det suuuger”, men helt ærlig så er det noe av det beste jeg har vært borti. du kommer nok IKKE til å bytte tilbake for å si det sånn.

    94. har macbook pro 13” selv å liker den veldig godt! lyden er helt grei, den er rask å har fint design:-) anbefaler deg som blogger å kjøpe den!

    95. Du bør egentlig kjøpe den på elkjøp med sånn uheldighetsforsikring… veldig greit å ha 🙂 utover det så kommer du til å bli superfornøyd 🙂
      Once you go Mac, you never go back 🙂

    96. Jeg kjøpte Macbook Air 13 tommer i sommer og er kjempe fornøyd! Har ikke måttet kjøpt noe ekstrautstyr (sånn som noen skriver at man må). Eneste jeg kjøpte var CD-rom som kobles til via USB siden det ikke er innebygd i Air. Leste mange Pro vs. Air artikler og tester før jeg valgte Air. Men selv om Air skal vere litt raskere kan det jo vere praktisk med Pro siden du er blogger og kanskje vil ha en litt kraftigere maskin 🙂
      Og ja, det er uvandt i starten siden Mac har andre snarveier osv. Men når du er vandt med det – noe som går veldig fort – så er det mye enklere og raskere!

    97. Jeg har den der, og den funker kjempebra! Lett å dra med seg her og der 🙂 Og for deg som er toppblogger kan det sikkert være praktisk med iPhoto og iMovie som er på maskinen når du kjøper den.

    98. Jeg hat mac, anbefaler det ikke. Skoledataen min er bedre! Den skrur seg av helt random og klikker hele tiden, har ikke engang mistet den på bakken, den fungerer heller ikke til mye annet enn internett..

    99. Once you go mac, you never go back! det skal jeg love deg!
      Så lenge du velger macbook pro og ikke air så er det verd alle penga: )

    100. Har MacBook pro 13″ selv og er kjempefornøyd, bare en ting jeg skulle ønske jeg kunne endre; vekten! Angrer på at jeg ikke kjøpte air da jeg har den mye med på skolen ol.
      Så sophie, kjøp MacBook Air 13″!! Den er utrolig mye lettere og like bra 🙂

    101. Har hatt 3 forskjellige macbooker opp gjonnom årene, både stasjoner og laptop. Ingenting er bedre enn det! men aldri kjøp den mac for å se på film og være på face, den er faktisk til å redigere bilder med etc:)

    102. Enkelt- Vil du ha en data i 3 år eller 10 år? Det er en investering hvis du kjøper deg en mac. På jobben min bruker vi mac (jobber med webdesign). En Mac kan i prinsippet ikke få virus, men med en vanlig pc er du vel så og si i faresonen ganske ofte

    103. Nei nei og atter nei. Ikke kjøp mac, har selv og nesten alle i min klasse har det, men ingen er fornøyd, for den bare klikker og du kan jo ikke sjekke face engang uten at den klikker

    104. Har macbook pro 13″! Skal aldri ha noe annet enn mac, for å si det sånn! 🙂 Alle sier så mye negativt om mac, men det er bare no’ kødd 😉 For min del kan jeg egentlig ikke komme på noe negativt med den!
      Den er rask, med mindre du har en hauuug med filmer og mange mange tusen bilder, som jeg har. Men likevel er den raskere enn vanlige PCer altså! 🙂 Men min kan være veldig treg å slå på noen ganger, men det er jo bare å ikke slå den av 🙂 For om du klapper den igjen, er alt det samme der når du tar den opp igjen. Den er kjempe lettvindt og ryddig og bruke, synes jeg!
      Her i huset har vi også air. Den er jo mye lettere, så om du har planer om å ha den med deg masse rundt omkring, kan det kanskje være lurt å velge den. Husk at den er det ikke CD-rom på, men er det nødvendig for deg kan man kjøpe noe til, sånn at det går likevel 🙂 Vet ikke helt hvordan det er jeg 😉
      Apple <3 Du vil ikke angre!

    105. Mac har ikke det samme systemet som vanlig pc. Derfor anbefaler jeg heller å kjøpe en pc som er HP, Toshiba,acer, compact o.s.v isteden for.
      Men Hvis den skal brukes til redigering anbefaler jeg å kjøpe mac. 🙂

    106. hei 🙂 jeg har hatt mange pc’er, og før jeg fikk mac har jeg hatt sikker 4-5 som blir ødelagt pga kvalitet eller virus, det lengste en av pc’ene mine har vart var 1 år!! og det blir jo dyrt i lengden! Nå har jeg hatt macen min i 2 år og det er ikke noe galt med den! den er litt treg men det er pga ALT drittet jeg har på den! jeg annbefaler det 🙂

    107. Lyden suger.. eller ikke SUGER! men jeg sverger, vis du liker og høre på høy musikk ogsånt, så er det mange andre bra pcer, OG du kan ikke ta dvd inn i’n! så du må laste ned maange filmer og sånt! og det fører til at mac’n blir treg etter hvert

    108. Mange ungdommer kjøper Mac fordi det er kult og alle andre har det. Men viss du bare sitter på Facebook er ikke Mac’en verdt pengene man invisterer i den. Jeg har selv hatt Mac i mange år, og jeg vil aldri gå tilbake til PC. Jeg har både MacBook og MacBook Pro og jeg er kjempefornøyd! Min MacBook Pro er litt treig, men den er fullspekket med adobepakker osv så det er kansje ikke så rart. Men for deg som kansje bruker litt tid på bilder osv er Mac ett veldig bra alternativ. Fotografer bruker som oftest Mac fordi fargene på bildene blir lik når du skriver de ut. En vanlig PC har litt andre farger på skjermen og bildene har litt andre farger når du skriver de ut osv. Jeg anbefaler deg å kjøpe Adobe CS6. Da kan du dra på et kurs der du lærer deg å bruke f.eks Photoshop og InDesign (viss du ikke allerede kan det). Det er så sinnsykt bra når du lærer deg å bruke det.
      Det som også er bra med Mac er at den varer lengre en en vanlig PC. Både batterilevetiden og levetiden på Mac’en generelt er ganske lang. Jeg har en teori om at man har en Mac lenger fordi man er reddere for den. Det er fordi du har invistert i en så dyr maskin og du lar den ikke falle i gulvet like lett som en annen datamaskin. Du merker kansje litt mer hva du får for pengene når du sitter med en Mac på fanget!
      Mange sier at det er vanskelig å lære seg Mac. Jeg opplevde det helt motsatt. En Mac har ganske mange av de samme snarveiene som på en PC. cmd+c er akkrat de samme som ctrl+c osv. Såklart er det noen snarveier som ikke er på en vanlig PC, men det er ikke så stor forskjell, og du finner fort ut av det.
      Et tips er å ha bra system fra starten av. Lagre ting som isachsen_sophie_sommerferie_del_1 osv. Da finner du mye lettere de du leter etter og kan søke etter det i “spotlight”. Da slipper du å sitte å lete etter ting du trenger.
      Lykke til!

    109. En vanlig PC har en levetid på sånn ca 2-3 år mens mac har på 5-7 år 😉 så det lønner seg å kjøpe mac!

    110. Ser mange her anbefaler macbook air, bare husk at det ikke er like mye lagringsplass på de :p går selvfølgelig an å kjøpe ekstern harddisk, men er jo stress det også.. Regner med at du som blogger har massevis av bilder som tar plass osv! Er heller ikke CD-rom på de, gå for macbook pro, mye bedre, da har du ALT!

    111. Mac og så videre er et evig dilemma for meg… det er så mange positive sider, men samtidig så mange negative sider med å ha mac.
      Selv fikk jeg macbook pro 13″ av skolen jeg begynte på til høsten, og jeg må si jeg er veldig fornøyd og er veldig glad for at jeg fikk den! Men på samme tid klarer jeg ikke slutte å tenke på hvor god en PC jeg kunne hatt til samme prisen. 10 000 kr, liksom. Da får du en veldig sterk og mer kraftfull pc hoss windows enn hva du gjør hos apple. Det at så mange sier den går så mye raskere og åpner nettlesere mye fortere, er bare fordi du rett og slett ikke kan laste ned fult så mye dritt på macen som du kan på en vanlig pc. Hvis du laster ned utorrent, sims, andre diverse spill og redigeringsprogrammer, vil macen til slutt bli treg den også.
      Men så er det jo noe med å holde en mac og vite at den er din. Du føler at den er laget med kjærlighet(lol) og er vellaget. Litt eksklusivt rett og slett!
      Jeg klarer egentlig ikke bestemme meg.. du får bare se i hvilken posisjon du står i og hva du kommer til å bruke den mest til.
      Men for å være på den sikre siden, sjekk ut noen pc’er til samme prisen, også!

    112. Jepp, jeg har macBook Air, og jeg er såå fornøyd med den! Den har mye plass og er veldig lett å ta med seg overalt, du bruker jo å farte litt rundt omkring så da er det jo perfekt. Mac er jo heller ikke en data som er meningen at du skal slå av hele tiden, så det er veldig lett og bare åpne den og gjøre det du skal og deretter lukke den. Det er ogås ett pluss at den er veldig kjapp. Så det eneste minuset er at den ikke har CD-rom. Jeg kommer hvertfall aldri til å bytte til PC igjen, det skal være sikkert og visst 🙂

    113. aldri vært så fornøyd med en laptop, som jeg er med macen min (fikk den forrige uke, har macbook pro 13″, den som er hakket bedre enn den til 10.000) go for it, sophie! 🙂

    114. Har akkurat kjøpt meg Mac. Anbefaler deg å melde deg inn hos studentkortet.no, da får du 10% rabatt hvis du bestiller den på nett. Hvis du vil kjøpe den i butikk anbefaler jeg deg å melde deg inn hos humac student, da får du 6% i butikk 🙂

    115. Jeg har macbook pro 13, og er veldig fornøyd. Laptopen min var sønderknust og kjempe treeeg den og, jeg er kjempeforøyd med macen min<3 den er jo veldig lett også;) anbefaler det på det sterkeste!! <3<3

    116. LØØØP OG KJØØØØP! kjøpte meg en macbook pro 13 i sommer, utrolig fornøyd. verdt pengene. og det er ikke så vanskelig å komme seg inn i det, som folk skal ha det til.. som sagt, buy it! :)) du vil ikke angre

    117. Jeg har nettopp kjøpt meg Mac, og er kjempefornøyd! Bestillte på apple.no, anbefaler det virkelig 😀 er hektaaa!!! kjøp air 🙂

    118. Kjøøp macbook pro den e så jævla snexy, den e rask i senga , hotte programmer. Pornoen har aldri vært mere livaktig, eneste er at siden den er så dyr må du ungå å sprute på den.

    119. Du burde helt klart kjøpe!
      Har hatt min (i sammestørrelse) i 3 år nå tror jeg og er super fornøyd enda! Første tenkte jeg den var litt liten, men den er egentlig helt perfekt 🙂 I tillegg er jo batteriet fantastisk, trengte nesten aldri å lade, men nå som jeg har hatt den en stund, merker jeg at den går fortere tom for strøm en før, da, men slik er det nok med det meste av sånt. Jeg er og blir en “apple-lover” <3 Se på den daaa den er jo såå fin.

    120. I sommer kjøpte jeg meg Macbook Pro 15″ og jeg er super fornøyd! Det er en kjempe flott pc, og det er 1% sjanse for å få virus på Mac.
      Kjøp enten Macbook Pro eller Macbook Air.
      Skal du ha en pc til å reise rundt med ville jeg valg Airen. Den er MYE lettere enn Pro og er derfor mer praksis hvis du er mye ute med laptopen.
      Lykke til med kjøpet 😉

    121. MacBook Pro 13-tommers er utrolig bra, og jeg kjøpte den selv i mai. Det eneste negative er at det er litt vanskelig å vende om fra vanlig PC til en mac, jeg har enna ikke funnet ut masse ting, men det handler jo også om sløvhet… haha

    122. hej, jeg har akurrat den du tenker på å kjøpe(macbookpro13) jeg er DRIT FORNØYD anbefaler på det sterkeste, air kan man ikke ha dvd ´er i ….

    123. Hei. Mac er fantastisk, spesielt da du har iphone, de to jobber veldig bra sammen og du kjenner nok litt igjen fra iphonen din. Om du drar med deg pc overalt vil jeg anbefalle deg å gå for mac book air, den er kjempe god. Mangler cd rom som noen nevner her, men du kan kjøpe en sånn USB cd-rom sak som ikke er så dyr. Air veier nesten ingenting og det er veldig deilig når man skal ha med på skole og alle andre steder. 🙂

    124. Hei, har macbook air! Ville mye heller valgt den visst jeg var deg! Den er mye lettere!! Den har kanskje ikke hardisk, med det går ann å tilkoble 🙂 Og hvor ofte ser du f.eks på en film, uten at du laster ned på dataen?? 🙂

    125. Mac er bare en helt nydelig data! Har 13” selv, og kunne ikke vært mer fornøyd. Den fungerer som en drøm. Ekstremt kjapp, så utrolig enkel å bruke, og mange nyttige programmer (som iMovie, myyye bedre enn de crappy redigeringsprogrammene som er på vanlig windows-pc!). Og siden du har iPhone kommer du nok til å få enda flere fordeler! Og i tillegg er styreflaten helt genial, jeg sitter og trykker slik på vanlig PC nå av ren vane, haha. Mye lettere å få oversikt over alt med den, og alt går så mye raskere! Tastaturet er fint, Macen har et utrolig fint design både utenpå og inni, og er mye lettere å “kommunisere” med dataen, haha! Den henger seg liksom ikke opp, og er lett å få kontakt med den og tvinge program til å stoppe. Og det blir nok mye lettere å jobbe med bloggen fra macen! Mye lettere å holde oversikt over bilder, huskelapper osv. Mac er på en måte mye “renere” enn vanlig PC. Det eneste, lille minuset jeg finner, er at det ikke er så mange USB-tilganger og andre tilganger som det er på noen vanlige PC. Men dette går an å få kjøpt ikke så altfor dyrt på elkjøp, så det er ingenting å tenke på! Etter jeg fikk mac ble jeg helt forelsket i den, skjønner virkelig ikke hvordan jeg har klart meg uten hele livet. De som sier mac bare er oppskrytt, er nok sannsynligvis for fattige til å kjøpe en selv. Mac er bedre enn PC på alle mulige måter! Det er ikke bare en sånn “fjortis-pc” som noen kaller det. Mac gjør alt så mye enklere, og er VIRKELIG verdt pengene. Jeg har bare en ting å si; Once you go mac, you never go back! <3

    126. kjøp fra eplehuset.no
      kjøpte derfra selv, viss du sender bilde av skolebeviset ditt får du 1500 elns. i rabatt, i tillegg til at det er gratis frakt der også 🙂
      Jeg er strålende fornøgd med min vertfall!

    127. det lønner seg og kjøpe macbook air.. Den er mye lettere og tynnere, i tillegg er det ikke så stor forskjell på den og pro. Med mindre du skal bruke den til profesjonelle saker, hahha. Det er bare å kjøpe sånn ekstern cd-disk om du skulle ha bruk for det, siden det ikke er cd-inngang i macbook air pga. den er så tynn.

    128. Har hatt macbook bro 13″ å det er det beste kjøpe jeg har gjort på lenge 😉
      Har aldri hatt problemer med den, og den går raskt og godt.
      Skarp og bra bildekvalitet. Veldig god lyd også.
      Blir skjeldent varm. Ser film og serier på den hele tiden.
      Hakker seg ikke lett opp som vanlige windows dritt-pcer.
      Jeg selv ble så irritert på min ACER pc at jeg slo skjermen så den ble ødelagt:p haha sier jo litt om hvor treig og ubrukelig windows kan være.
      Jeg kommer ALDRI til å gå tilbake til windows.
      Once u go mac u never go back:)

    129. har mac selv og kan love deg med hånda på hjertet at programmene og alt er MYE bedre en windows, som sagt, du kommer aldri og villle gå tilbake til windows igjen, kan være litt vanskelig i starten med mac, og venen seg til det, for det er jo helt andre funksjoner og hvordan man gjør ting på osv, men når du lærer deg dette kommer du aldri angre på kjøpet, lover! Mac har rett og slett kommet mye lengre i teknologien en windows….

    130. Jeg har hatt mac i snart 5 måneder nå, er fortsatt like forelsket i den! Blir glad hver gang jeg ser den haha:) nei men altså, mac er veldigveldig bra altså! den henger seg sjeldent opp, og om den gjør det så er det bare å lukke programmet. I f.eks vanlig windows pc’er så henger liksom heeele greia seg opp. Du får liksom en helt annen opplevelse av å være på en mac. Er jo så klart utrolig uvant i begynnelsen, men på meg gikk det bare 2-3 dager før jeg ble helt vant til det! Nå synes jeg liksom det er vanskelig bruke sånne andre pc’er på skolen osv. Også er det jo veldig bra at du liksom kan sitte i 8-9 timer uten å lade den osv. Da slipper du liksom å ha i laderen hele tiden, og det er jo et stort pluss, i hvert fall for deg som er blogger. Er så enkelt å ta den med seg rundt omkring. Er spesielt bra når du sitter på flyet for der har de jo ikke kabel du kan lade i, men med mac så kan du fint sitte på flyet i tre timer å se på favorittseriene dine uten at den går tom for strøm! Du kan også justere lysstyrken og volum veldig lett. Mac er absolutt verdt pengene, angrer ikke et sekund på at jeg kjøpte den!! :-)))

    131. Selv om dette mest sannsynlig handler om et fashion statement for deg, er en 13″ Samsung 9 Series et mye, mye bedre kjøp. Hvis du har noe interesse for hva som faktisk er bra eller ikke, da…

    132. jeg har macbook air, og jeg elsker den! men den har ikke pc rom da.. sånn som macbook pro har! men jeg vil hvertfall annbefale mac 😀
      + den er himelsk å skrive på!!!

    133. Har macbook pro 15′ , elseker maskinen ! veldig brukervenlig, og alle som holder på med bilder, videoer osv bruker for det meste mac ! mye raskere og har bedre prossesorer enn pc, bedre bildekvalitet og skarpere skjerm. tastaturet er jo en drøm å skrive på her jeg sitter 🙂 anbefaler det på det sterkeste, spesielt til deg som har mye med både bilder, redigering og videoer å gjøre 🙂 pluss at mac e så JÆVLA stilfull ! så fette deili å se på før fan ! har hatt min i 1,5 år og kommer aldri til å tilbake til pc 🙂 er sånn med alt av appleprodukter 🙂 gled deg !

    134. hadde nok heller kjøpt med macbook pro 13, istedet for air 13. har hørt så mye dumt om air, men jeg har jo aldri opplevd noe selv, siden jeg ikke har air… men jeg er helt forelsket i pro, kunne virkelig ikke levd uten! hadde windows før, den ble fucka etter et halvt år, macen har jeg hatt i kanskje 2 år, og er enda i god stand!!

    135. husk når du har fått macen din at laderen (slik som på vanlige windows pcer) skal IKKE stå i hele tiden. den skal lades fult opp, også tar du ut laderen, bruk den til den nesten er helt fri for strøm før du setter i laderen igjen. så holder batterilevetiden seg lengst mulig på ca 7 timer. (som er MYE lengre batteritid enn en pc, som bør komme som et utrolig stort pluss for valget ditt)
      vil også anbefale mac på det sterkeste, den er utrolig lett å bruke, god skjerm og lysstyrke som gir en bedre opplevelse, og til DITT bruk, som for det meste blir facebook, blogg, surfing, bildebehandling, redigere film og alt sånn, er nok Mac det beste valget du kan ha. kunne aldri tenkt meg å bruke en windows pc igjen, once you go mac, you never go back! det er verdt alle pengene, og de som sier i mot har nok mest sannsynlig andre ting de bruker pcen sin til, eller har ikke råd til å kjøpe macen.
      lykke til 😀

    136. Jeg har en stasjonert mac og macbook air. Macbook air er jo veldig lett,men ulempen er at man ikke kan sette inn cd’er..men den stasjonerte macen er veldig bra! Og mac er 1000 ganger raskere, bedre og enklere 😀 Anbefales<3

    137. har hadd mac i 2 år nu, elske den! raskere å bedre enn vanli pc å 10 gang lættere å trække me sæ åveralt! måtte kjøpe vanli pc til skolebruk å først da når æ kjøpte den så shønte æ kor mye vanli pc sug sånn egentli.. e så mye man kan gjøre me mac å når d kåmmer til skriveborde, designe, docen å alt så man ikke går lei! DU KÅMMER IKKE TIL Å ANGRE NÅR DU KJØPE! lættere å koble til iphone å ipad åsså

    138. Har MacBook pro 13 selv og den funker kjempe bra er stor nok men liten nok til å få med seg nesten overalt det eneste er at det er veldig vanskelig og høyreklikke på touchen så du bør ha en datamus.
      Ps digger bloggen din og er fast leser!

    139. Jeg har MackBook pro 13
      Jeg er veldig fornøyd med den. på meg kommer det opp noen “greier” veldig ofte, som er litt irriterende, men det er neppe normalt, så jeg tror ikke noen andre har samme problemet. f.eks når jeg logger inn på skype, så må jeg ha ett “nøkkelpassord” eller noe. det kommer opp tre ganger før jeg får logget meg på.

    140. Jeg har Macbook pro 13, og jeg synes den er utrolig rask og enkel å håndtere! Det er lettere tastatur, den bruker ikke lang tid på å skru seg på, den har regulerbart lys på tastatur og skjerm, og du trenger ikke skru den av, det skal du heldst ikke gjøre, du kan bare lukke ned lokket! Den er rask på oppdateringer + at du ikke trenger å laste ned anti virus program, mac har innebygd 😀
      Mac har ikke høyreklikk, men den har de samme funksjonene som en vanlig pc, ellers er det bare å bruke datamus.
      Den er virkelig verdt pengene! Hvis du ikke skal bruke den til spill, så egner den seg perfekt til nesten alt, som Facebook, blogging, titte på tv serier ++
      Den har desverre ikke windows programmer, så hvis du skal ha programmer som word, xl, power point og slikt, så må du betale for å bestille det også.
      Håper det var til hjelp! Elsker bloggen din forresten<3
      after mac, you can never go back! 🙂

    141. Kjøpt mac! har den selv! mye bedre en macbook air da den er mye bedre syns jeg, bedre plass + har cd inngang, noe som air ikke har. vil si at 13 tommer også er akuratt passe,syntes 15 er littt for stort!

    142. Hei!
      Jeg har macbook air 13″, kjøpte den med en gang den nye modellen kom i juni 2012.
      Valgte å kjøpe den fordi jeg er helt sikker på at skolepcen min vil krasje en eller annen gang i løpet av 3. klasse. Jeg er virkelig kjempefornøyd med maccen, og bruker den hele tiden hjemme. Vil si det er absolutt flest positive sider, som “fingerbevegelsene” og tastaturet og ikke minst utsendet. Batteritiden er også vledig god sammenlignet med en gjennomsnittlig PC.
      Det desidert største minuset er bildesystemene. Jeg har ennå ikke funnet noe system til bildene mine, og kjenner ingen andre som har det heller. Tror ikke man kan lage bildemapper på samme måte som med Windows, men har heller ikke prøvd særlig på å sette meg inn i det heller. Ellers finner man raskt ut av resten. Vil absolutt si mac er svært brukervennlig!

    143. Hei! Macbook er en veldig bra PC, MacBook Pro har CD-inngang, men det har ikke MacBook Air, så derfor kjøpte jeg MacBook Pro for 2 år sida elns, også er Macbook mye lettere å holde, også er det ikke så tjukke tastatur, å det er med mellomrom så det er mye lettere å skrive! Du kan laste ned Skype, Snapchat, osv.. Du får iTunes, osv.. Når du får MacBook kan du bruke knappen ” cmd( ved siden av tastaturet til venstre) også trykker du på bokstaven t, altså du trykker på “cmd” knappen og mens du holder trykker du på t for å slå opp en ny side, f.eks hvis du er innpå bloggen din, så trykker du på cmd også mens du holder trykker du på t, også er det 6 sider, du mest er innom som blir lagra der, !Så MacBook er en veldig bra PC! Også er MacBook mye raskere en de andre PC’ene, ! MacBook’en kan leve over 2 år! Den fungerer helt fin! Den er mye enklere å bruke, en de andre vanlige PC’ene! — Den er så mye enklere! Har sånn MacBook som er på bildet! Det er MacBook Pro, MacBook Air er mye tynnere, og hvis du mister MacBook’en (Air) i bakken blir den nesten knust, og den er lettere!! Men MacBook Pro, blir ikke ødelagt! Jeg har MacBook Pro, å jeg har mista den flere ganger en 5 ganger! Broren min mister den, men den er uansett veldig fin! Blir ikke ødelagt, du får ikke riper heller! Lett å åpne, !
      — Du burde kjøpe MacBook Pro! Du fortjener det! Gogo, Sophie, kjøp MacBook Pro! 🙂

    144. hvis du sleper pcen din rundt hele tiden, kan det jo være smart å køpe macbook air. den er myyye lettere, og tynnere. og er så og si ganske lik macbook pro. andrea badendyck og auroramohn har den jo, så det er jo et bevis på at den funker superbra for toppbloggere 🙂 air er best, lover.

    145. mac er kjempebra til skolearbeid og surfing, men talker ikke å for eks. ha mye oppe eller programmer som tar mye. den blir også varm når du har hatt den lenge på eller har den i fanget/ sengen. (liten vifte) jeg snakker om egne erfaringer, jeg har både pc og mac ( macbook pro og en hp ”gamingpc” og bruker begge mye, men bruker pcen til mer krevende bruk og når jeg jobber med mye 😀

    146. har macbook 13″ selv. ELSKER den! kjøpte den for konf. pengene, og den er så mye bedre enn vanlige laptoper. Macbook har jo iMovie, iPhoto osv…:)

    147. Er kjempe fornøyd med min lille mac. Jeg har 13″ og er så glad for at jeg kjøpte den !! Hadde 17″ før og det blir helt normalt med mindre pc etterhvert 🙂 Anbefaler virkelig å kjøpe mac , jeg kommer aldri til å ha en “vanlig” pc igjen !!

    148. jeg har macbook AIR, og er fortsatt kjempe fornøyd med kjøpet! Selvom macbook air ikke har cd-rom, så behøvde vel ikke jeg sannsyneligvis det.
      men du er jo sikkert mye mer avhengig av macbook med cd-rom, og macbook air og macbook pro koster jo akkurat det samme!
      mac er for det første mye raskere enn vanlig pc, den har mye bedre skjerm, det er en smart-pc og ikke minst lett å bære med seg!

    149. Jeg har macbook air 13″, eeeeelsker den og kommer ALDRI til å gå tilbake til vanlig PC. i starten var det litt sånn “ææh hvordan gjør jeg det her, windows er så mye lettere” pga diverse snarveier osv som er på mac(/ios) men nå når jeg er blitt vant til det er det lettere enn noen gang og alt går automatisk! Har ikke angret et sekund på at jeg investerte i macen, bestilte den forresten fra apples hjemmeside for rundt et år siden og den fungerer enda fantastisk 🙂
      ang at den ikke har cd-rom så har ikke det vært så problematisk for meg, har likevel kjøpt sånn eksternt cd-rom (superdrive tror jeg det het) for rundt 600 kr og det funker veldig bra de gangene jeg har bruk for cd-rom 😉

    150. jeg har mac book pro 13″, er suuuuuuuuuperfornøyd! det eneste som er litt dumt er at jeg ikke klare å bruke vanlige pc’er nå…. men angrer ikke på at jeg kjøpte den!

    151. Du er virkelig helt fantastisk nydelig med det korte håret ditt! Det fikk deg til å se voksen og “classy” ut! Stor fan av bloggen din, fortsett å stå på:)

    152. Skal du kjøpe MBP i dag er det Retina utgaven som gjelder, den andre er utdatert. MBP Retina 13″ ville passe deg perfekt. Har selv MBPr 15″.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg