(hore)halloween

Har akkurat tatt meg et bad og sitter nå å smører meg inn med fuktighetskrem, det har blitt en avhengighet for meg å bade MINST en gang per dag, om ikke det blir gjort får jeg helt noia. Ikke bra, jeg er så treg også at jeg bruker sikkert 3 timer fra jeg går i badekaret til jeg er ferdig fikset igjen, haha. Litt av et liv.

Er litt trist fordi halloween tydeligvis ble feiret denne helga, jeg trodde det var neste helg. . Det er min favoritt “høytid” og jeg elsker å kle meg ut, har jo et helt lager av kostymer her hjemme! Det er nesten slik at jeg vurderer å feire bursdagen min med kostymetema slik at jeg også får kledd meg ut i år. Kan vise dere kostymet jeg har / hadde tenkt til å bruke senere om dere vil! En ting jeg synes er latterlig med halloween er når jenter skal baksnakke hvordan andre jenter kler seg, at de såkalt kler seg for “horete”: Er dere seriøst så sjalu når andre får mer oppmerksomhet? Om man vil kle seg lettkledd på halloween, så gjør man det. Det er gøy å få oppmerksomhet synes jeg, og om man vil bruke den ene dagen i året til nettopp det – go ahead! Det er girlpower, synes jeg. 

141 kommentarer
    1. De fleste jenter kler seg lettkledd på halloween, så synes det er teit av andre å kommentere på det. Alle liker da å se fin ut, sant? Så er enig der 🙂

    2. Pointet er ikke at folk kler seg horete.. men at de har missforstått konseptet med Halloween… man skal være skummel! 🙂

    3. da kan muligens du også ha misforstått. greia med halloween er jo å kle seg skummelt. om jenter velger å kle seg horete er deres valg, men på halloween er jo blitt satt i en helt annen posisjon enn hva det var i utgangspunktet. og oppmerksomhet, virkelig? du skiller deg ikke lenger ut med å kle deg i korte shortser og topper som går rett over puppene. for det tydeligvis sånn vi jenter SKAL kle oss ut som på halloween nå til dags.

    4. girl power og girl power du… å kle seg lettkledd er ikke på noen måte girlpower, men viser å ynkelig vi jenter er… ødelegger vår selvrespekt for at griser av noen menn skal få glo på hvor patetisk folk ser ut på halloween… ja, jenter ser horete ut på halloween, og sånn er det.

    5. JAAA, LEGG UT BILDER AV KOSTYMENE DINE!! Kan du si hvor du har kjøpt de hva det koster osv også da? 🙂

    6. Du må seriøst være forsiktig med de der BHene dine, man kan se at de skjærer inn i nakken på deg og det kan være farlig og ubehagelig for både nakke og rygg! Har ALDRI sett lignende BH før, har du fikset det selv? Ser veldig vondt ut og hvis man må gå rundt å ha VONDT for å ha en overdramatisk kløft synes jeg synd på deg. Bruk heller wonderbra da!

    7. du kjøpte deg en ny svart bh for noen dager siden og du har allerede bynt å knyte den rundt halsen. lol.. skal du bruke den i flere måneder den også nå, vente til den skittne rosa blir vaska? haha æsj. å dove tester på dyr så du har faila skikkelig der! 🙂 få oppmerksomhet får å kle seg lettkledd er oppmerksomheten du får fra gutter og den du bryr deg om, virkelig? er det å bli godtatt og få oppmerksomhet utseendemessig viktigere enn selvrespekt? du har lang vei å gå ser jeg, du er snart 18 kjære deg.. å jeg er 17!!

    8. Du skjønner virkelig ikke hva halloween handler om? Blir flau. Det er ikke en dag for å kle seg mest mulig horete og få oppmerksomhet, det er en dag for å hedre de døde. Ha litt respekt.

    9. Hei! Jeg lurte på om du har noen tips til hva og hvordan klær og sminken på et skolebilde burde være? Jeg har skolebilde i morgen og har ingen aning hva jeg burde ha på! kanskje gitt noen eksempler til hvilke farger på klærne hvis bakgrunnen er f.eks grå, blå osv! og hva som passer best til mørke og lyse hudtoner, samme med håret, haha! 🙂 Hadde vært supert om du fikk det til i dag!

    10. Du sier du er skikkelig imot dyretesting og at du bryr deg sånn om at det ikke skal være det, men så bruker du mange produkter som er testet på dyr. Et tips er å laste ned appen “Dyretestet”, så kan du sjekke hver gang du er ute og handler om produktene er testet på dyr eller ikke 🙂

    11. Åååå, du er såå peeen!
      Du har ingen urenheter i ansiktet eller noeee ; o
      <333 love it<3 😀

    12. Enig! Man ska kle seg ut, ha det gøy! Det er ikke meninga og bli dømt forde noen liker og gå lettkledde dere mobber folk jo! Skjerp dere

    13. Hva har skjedd med leppene dine? Kan du skrive et innlegg om det?
      jeg er fast leser, digger bloggen din 🙂

    14. Du kan jo gå til onsdag da,haha! Vet ikke om det er litt barnslig da,men,men! Men kan ikke du legge ut forlsag til halloween kostymer og sånnt sofie :-)? Hadde virkelig vært til stor hjelp <3
      LOVE YOU! ;*

    15. Lol, du har jo misforstått alt. Hvis andre jenter hadde lyst å kle seg som at de ville selga sex hadde de faen meg gjort det! Det e kje det halloween handle om, det e så jævli fjortis og barnseligt å jørr det at eg vil spy av det. Det har faen meg ingenting med girlpower å jørr!! Mange ting du kan kalla det då- whorepower, fjortispower, bimbopower, ja kafaen. Det e jo faen kje det halloween e for, det e for å kle seg ut i et kostyme. Ja kafaen, eg hadde faktisk respekt for deg før, men nå syns eg bare du e ekkel!

    16. Helt enig der asså! Man må jo få kle seg slik man vil uten at folk skal komentere stygt hele tiden!
      Stor fan av deg forresten 🙂 Stå på!

    17. jeg var ute i helga, ikke for å være slem eller noe men til og med alle guttene som var der så på bilder av jenter som kledde seg lettkledd på halloween og syntes det var utrolig tåplig og latterlig at de gikk slik som de gikk. er nok ikke sjalusi, er nok bare at folk synes at en plass går grensa.

    18. Det at jenter baksnakker andre jenter, er vel mere naturens gang enten det gjelder det ene eller det andre. Jeg tror virkelig ikke at alt her i verden handler om sjalusi. Hver eneste gang folk sier at de ikke er så begeistret for noe du enter har eller liker, sier du at det handler om sjalusi, men få øynene opp! Alt handler ikke om det, for smaken er nemmelig som baken – den er delt, og takk gode gud for det. Tilbake til det at jenter “baksnakker” når det gjelder halloween kostymer: det er vel mere det at halloween konseptet har sklidd helt ut fra det som det opprinnelig handler om. Kle deg gjerne ut som en hore, men da må du også tåle at det er delte meninger rundt dette. Så man kan jo drøfte for og i mot om hva som virkelig er teit, folk som “baksnakker”/deler meninger, eller folk som kler seg ut som såkaldte “horer” på halloween (som virkelig ikke har noe med tema og gjøre) Go ahead!

    19. Du er så sinnsykt dobbeltmoralsk, Sophie! Hvor mange ganger skal du lyge på bloggen om deg og ditt forhold til dyretesting, og alt det andre fantastiske du gjør for å vise at du er mot alt som har med dyremishandling å gjøre?

    20. Jeg synes det er feil at jenter kler og oppfører seg slutty på Halloween. Det har ingen ting med sjalusi å gjøre, for meg i alle fall. Jeg tenker at Halloween er ikke lagd for å være sexy, det er så sinnsykt mange anledninger en kan være det. Tror heller det går litt andre veien enn at de som kritiserer er sjalu. At de som kler seg sexy ikke har selvironi, eller er selvsikker nok, til å bruke en kveld i året til å være ekkel og stygg – noe som er et av poengene med å gå Halloween.

    21. Er så syyykt irriterende at hver gang noen jenter snakker drit om noen andre, så er selvfølgelig grunnen at de er sjalu. haha latterlig, kan snakke drit om andre uten å være sjalu. teit sakt…

    22. Lest Fanny sin blogg? Hun har rett, det er utrolig teit! Jeg er overhode ikke sjalu men ser ikke poenget med å kle seg så billig, de som kler seg som horer har jo null respekt ovenfor seg selv.

    23. sminken din ser Skitten ut… ser ut som du har sovet med samme øyesminke i flere dager.. og øyenbryna dine ser også veldig … ujevn ut

    24. Du er så pen, Sophie! Har vært fastleser i mange år nå, og savner videobloggene dine:( håper du kan få mer av dem i nærmere fremtid? Stå på Sophie, uten deg hadde jeg ikke vært den personen jeg er i dag, tusen takk for alt! Du har hjulpet meg på alle måter, spessielt bedre selvtillit! <3

    25. For ett utrolig flott forbilde du er som sier at jenter må kle seg som horer (som selger sex) for å få oppmerksomhet. Ærlig talt, jenter som deg framstiller halloween som ett strippeshow for kjæresten (eller randome griser). Det er faen meg ikke girlpower å kle seg minimalt på en høytid det er meninga at man skal kle seg ut som ett vesen fra underverdene. Girlpower å hore seg til oppmerksomhet my ass. Selvrespekt, hjerte og hjerne er girlpower!

    26. Synes du er en utrolig flott blogger som virkelig blogger om ting som gir mening! Jeg har fulgt bloggen din lenge, å du er virkelig et forbilde for mange, Sophy! Stå på, digger det 😀

    27. Syntes du seriøst at det er greit at alle jenter mellom 14 og 20 år kler seg som horer? de bruker skjørt som ikke dekker revva, og korsetter og pushup. For meg ser det billig, horete og forferdelig ut. og jeg syntes personelig synd på de som kler seg sånn, og i hvertfall for de som gjør det for oppmerksomhet…. herregud, et sted går grensen

    28. halloween er for å feire de døde, altså kle seg skummelt, ikke for å kle seg mest horete, så nei halloween er ikke den rette høytiden til å kle seg horete, syntes hvertfall jeg.

    29. ”Er dere seriøst så sjalu når andre får mer oppmerksomhet?”
      Dere toppbloggere tror alt handler om sjalusi, åh kjenner jeg blir lei meg.

    30. det vises veldig godt at du redigere tryne ditt osv!:) du e den mest trashye og ekklaste jenta æ vet om, gratulere! 🙂

    31. unnskyld meg, men dere som klager på alle Sophie sine ”feil”, skjerp dere! Hun kler seg som hun vil, og det at hun bruker dove body lotion, åhh, spar dere. Det er omtrent umulig å ikke kjøpe noe som er testet på dyr.. alle gjør feil. Stå på Sophie!

    32. hahahahaha.. huff. det er jo bare en grunn til å kle seg horete frk. trashy 🙂 du burde få leppene dine tilbake til normal forresten, for det ser virkelig dumt ut

    33. dere som sier at det er sophie som har missforstått halloween tar feil. det er vell egentlig norge som har missforstått litt. halloween er egentlig ikke en norsk tradisjon i det hele tatt, det er noe de i amerika ferier, og de kler seg ut som søte ting som f.eks ole brum osv. det har vell kanskje blitt litt annerledes nå, men uansett! siden når kom det en regel for hva man skal kle seg ut som og ikke? vil man kle seg ut som en hore, så gjør man faen meg det!!

    34. Man skal vel være skummelt kledd, ikke lettkledd, haha ;P
      Nordmenn forstår ikke denne tradisjonen, skjønner ikke hvorfor vi skal feire det heller, men handelsstanden gnir seg nok i hendene 😛

    35. HERLIGHET, halloween handler ikke lenger om å være skummel! Selve feiringer er jo proppfull av gresskar, spindelvev og “skumle” ting, men ærlig talt, man skal jo kle seg ut som det man vil! Har aldri hørt noen klage når noen kler seg ut som en grønnsak eller kjendis – men om ei jente kler seg ut som en søt bunny, DA er hun plutselig horete. Har dere ikke sett mean girls? La oss kle oss så “horete” vi vil én dag i året da, og bare akseptere det. Vise at vi er jenter og faktisk feire femininiteten vår – jeg tror det er det Sophie mener med girlpower, og jeg er HELT enig! Jeg skal være playboy-bunny på årets fest, og jeg gleder meg! 🙂

    36. hvis halloween er en unnskyldning for å kle seg som en hore, og du elsker det? bli en hore da 🙂 det er forskjell på girlpower og whorepower… du eier ikke selvrespekt din billige bimbo.. og det handler ingen ting om sjalusi, det handler om at du mener du er bedre enn alle andre fordi du kan dra på deg disse hore outfitene og tru alle runker bak ryggen din.. ærlig talt, det er forskjell på å være sexy og løs.. lær deg det.

    37. halloween er en høytid for små barn, der man skal kle seg ut som noe skummelt. det er liksom tradisjon. når tenåringer, som oss, kler seg ut som noe litt mer dristig er det fordi man ikke lenger er en 6 år gammel jente som vil kle seg ut som en heks; det er fordi vi vokser og vil ha være litt voksnere. hvem vil vel egentlig se ut som en ganske stygg heks når man er såpass voksen…? MEN så er jo ikke halloween en høytid der jenter skal sloss om oppmerksomhet fra andre med å ta på seg minimale klær. det blir kanskje litt for dumt:-)

    38. Kan du vise oss alle kostymene på deg og fortelle hvor du har kjøpt dem og hvem du liker best? Du er foresten utrolig pen.

    39. Men hva eg egentlig girl power med å kle seg horete? Du skjønner vel at når du kler deg ut som “sexy nurse” eller tar på andre lettkledde kostymer på halloween, mister liksom halloween litt av meningen? Halloween er for meg, en høytid der små barn kommer på døra og spør om “knask eller knep” i skumle kostymer fulgt av foreldrene sine, fordi de ikke tør å gå alene. Det er en høytid for barn, og med å kle seg “horete” på halloween gjør du ikke annet enn å prøve å få oppmerksomhet. Og å blande sjalusi inn i bildet fordi man mener at halloween handler om noe heeeelt annet enn du gjør, er faktisk UTROLIG tåpelig. De aller fleste blir nok ikke sjalu når de ser en jente gå med “horete” kostyme, de blir nok mest flau på dens vegne. Lettkledd kan man være på fest:-)

    40. Ja, å kle seg lettkledd, det er virkelig girlpower. Wow, du kan få sagt det du… Synes du skal ta deg en liten søketur på Google og lese deg opp litt. “Halloween har på 1900-tallet særlig blitt markert i USA der utkledde barn går fra hus til hus og tigger godteri med ordene trick or treat”. Fra Wikipedia hvis du lurte.

    41. Er ikke girlpower å kle seg horete, tror du har misforstått jævlig mye. Jeg kledde meg ut som en “sexy” versjon av Alice i eventyrland med høye hæler, kort kjole og litt kløft, men jeg var i det minste fornuftig nok til å ha på meg en shorts under kjolen så ikke folk så “rett hjem” slik som det gjorde hos mange andre. Ja, det er opp til andre hva de velger å å med, men da burde de forvente at folk snakker bak ryggen dems når de åpenbart mangler selvrespekt.

    42. “Vise at vi er jenter og faktisk feire femininiteten vår – jeg tror det er det Sophie mener med girlpower, og jeg er HELT enig!”
      Nå er det snakk om halloween og ikke KVINNEDAGEN, der både gutter og jenter kler seg ut. Det er ikke en dag som er dedikert til damene og femininiteten. Halloween okei, ikke kvinnedagen det er snakk om nå.

    43. Hedda.blogg.no la ut ett veldig lignende innlegg i går, lest det eller?
      Føler hun får frem poenget sitt på en mye bedre og utdypende måte, men for all del, støtter meningene deres 🙂

    44. Å ønske oppmerksomhet er greit. Å ville være sexy er greit. Men IKKE kall det for girlpower at jenter kler seg i tøsete kostymer. Du snakker om sjalusi… Men hvis man hadde vært sjalu på oppmerksomheten du og dine jevngamle jenter får ved disse kostymene, hadde man vel bare kunnet ikledd seg selv samme type kostyme.

    45. En gang fjortis, alltid fjortis? Går an å være attraktiv og skummel samtidig uten av rumpa og puppene henger ut. Du vokser vel opp om noen år du også.

    46. de som skriver at man skal være skummel på halloween har VIRKELIG misforstått!! haha!!
      I USA kler man seg ut som det man vil, være seg hva man vil!! IKKE nødvendigvis skummelt!!
      de som sier annet er norske folk uten peil!!
      og ja, haha, vil man kle seg ut som en hoe, er det faktisk lov;)

    47. Igrunn er jeg litt uenig.. Jeg for binner halloween med skumle og fæle kostymer, ikke slike “hore” kostymer, om jeg skal kalle det, det.
      Men folk skal jo så apsulutt få lov til å kle seg i det de måtte ønske! 😀

    48. “Er dere seriøst så sjalu når andre får mer oppmerksomhet?” Hmm, det handler ikke alltid om sjalusi, Sophie! Hvis andre jenter er sjalu på den oppmerksomheten, hvorfor prøver de ikke å få den da? Joda, for all del jenter, kle dere horete på halloween. Ingen nekter dere i det. Men la folk mene det de vil om det. Jeg synes det er patetisk at mange jenter bruker halloween som en UNNSKYLDNING til å kle seg horete.. Det er ganske drøyt. Men det er absolutt ikke det halloween handler om.
      Ikke ta dette feil Sophie, jeg digger mye av det du skriver. Men du burde virkelig tenke deg om før du skriver ting på bloggen. Tenk over det, det er jenter på 10 år som leser bloggen din. Hvilke signaler sender du ut til de? Det virker ikke som om du tenker over det.
      Jeg hadde likt deg så utrolig mye bedre om du ikke var så sinnsykt innstilt på utseende ditt.. Det synes så utrolig godt på bildene av deg.. Det er så ufattelig trist. Værsåsnill, hør på leserne dine! Selvrespekt er det peneste du kan bruke!

    49. Kostymer, uansett hvilken, er kule uansett! Utkledningsparty er ALLTID gøy! 🙂
      Men du?
      Jeg har tenkt å gå ned i vekt, og trenger motivasjon. Kunne du ha skrevet et innlegg om hvordan man kan gå ned i vekt? Det blir jo med et budskap: trening er sunt, og det er også et riktig kosthold. I tillegg så tenker mange at tynne folk er “syke” og har anorexia, og da er det bra å gni inn at TRENING er et SUNT og NØDVENDIG alternativ 🙂

    50. kjempe bra blogg og bra bilder:)
      stå på videre så kommer du nok langt.
      du får kose deg resten av kvelden 🙂
      hadde satt utrolig stor pris på en kommentar på bloggen min 🙂
      klem-myownfashion

    51. æsj. ser godt at du har blurra/retusjert trynet ditt for å få jevnere hud. Det ser ikke naturlig ut for fem flate øre. æsjjjj

    52. hahahhaha hva faen, ”bytt bh”? hvordan i helvette kan dere vite hun bruker samme bh når hun bare viser stroppene? tror nok det er fare for at hun faktisk har flere bh’er med svarte stropper assåå

    53. Noen av dere som kommenterer her må seriøst vokse opp? Det er virkelig helt sykt hvor mye dritt dere kommenterer… vi har alle små feil og tror ingen av dere hadde vært så høye i hatten om en gjeng jenter med dårlig selvtillit kommer og kommenterer alt de IKKE liker med deg.
      Sophie, du er helt nydelig og jeg håper du får en super fin dag! <3

    54. Digger deg Sophie, men du må stå på det du sier angående dyretesting. Jeg er 100% i mot det, og vet godt selv at det kan være vanskelig å vite alle merker som er dyretestet og ikke. MEN visst man gjør denne feilen og bestemmer seg for å beholde produktet, så ikke poser med den på bildet. Med tanke på at det blir rein reklamering for Dove. Takk for meg 🙂

    55. Du roper jo etter oppmerksomhet hver dag på bloggen for mange titusener, så er ikke “den ene dagen i året” der du kler deg lettkledd for å få oppmerksomhet Sofie 🙂 du er blitt så flau, likte deg godt før men du blir bare verre og verre nå..
      Uff synd at du ikke ser det selv. Og hadde ikke du slutta å redigere bort barbiedop flekkene i trynet? Huff

    56. Kan du skrive om dyretsting og dine meninger igjen? Du bruker jo produkter som tester på dyr!?
      Mn enig med dg, om kostyme 😉

    57. Frøken dyregod, du vet at Dove e tæsta på dyr? Skjønne jo om du ikkje klare og holle deg inførr grænsa hele tia, men å sei at du ikke bruke dyretæsta produkta? bir førr domt. Å bhen, du ødelægg ryggen din. Men jaja, du som blir mere ødelagt. Og lær deg å redigere 🙂
      Pusspuss ;*

    58. Synes det er synd at jenter misbruker denne dagen til å kle seg “horete”.. Er det ikke det de gjør de 364 andre dagene i året da? :p HALLOWEEN, HALLO, det er meningen man skal være SKUMMEL!! Fader, er så drittlei av å se jenter med skjørt og BH på seg når det er -10 ute. Hva med å bruke sommeren til å kle seg “horete”? på halloween skal man være skummel, ikke hore

    59. “Om man vil kle seg lettkledd på halloween, så gjør man det. Det er gøy å få oppmerksomhet synes jeg, og om man vil bruke den ene dagen i året til nettopp det – go ahead! Det er girlpower, synes jeg. ”
      Haha, er faktisk såå enig. Elsker å lese om meningene dine, og det at du tørr å skrive hva du vil.

    60. Halloween har nok blitt slik at jenter flest har på seg utfordrende kostymer som spill på sex. Det er da man har muligheten til å vise mer hud enn en annen vanlig høytid eller fest. Jeg har ingenting i mot at jenter gjør dette, men jeg gjør det ikke. Det er rett og slett ikke en slik oppmerksomhet jeg vil ha.
      Girlpower, javell? Hehe!! vi jentene holder sammen- joda! Men for meg er ikke girlpower det å spille på sex!:-P

    61. Tror 90 % av de som leser bloggen din, leser den fordi de synes du er så latterlig at det er morsomt:P Du kommer til og være så flau om et par år. Det kan jeg ta deg med hånden på hjertet på. Når du skal bli voksen, få barn, finne en mann som tar vare på deg og elsker deg for den du er, kommer du til og HATE at det ligger så mye dritt om deg og nakenbilder på nettet.. Det kommer aldri til og forsvinne. Og jeg synes synn i deg som ikke forstår at du må nesten begynne og se litt fremover snart. Jeg blir sjokkert jeg:)

    62. Det har ingenting me at man e sjalu, kjære dæ. Det har me at folk ødelegg halloween om kordan det EGENTLIG e! Halloween dreia sæ ikke om slutty og horate jente som fær rundt å trur dem e sexy når dem egentlig ser heilt førr jævli ut, men at man feira de døde. Alt dreia sæ ikke om sjalusi, sweety 😉

    63. Det er ikke girlpower og gjøre som alle andre. Hvor ligger tøffheten og utfordringene om man kun velger det samme som sidemannen?
      Hvorfor skal noen være sjalu, alle kan vel kle seg horete om dem ønsker, det handler om att enkelte har mer selvrespekt og ikke vil gjøre det samme som alle andre, er jo bare kjedelig.
      Girlpiwer er vel og gjøre noe utenom det vanlige, du er jo så inne i a4 boksen som du kan være, hva med og finne deg selv og ikke bare etterligne. Men du liker tydelighvis være en i mengden, svært mange kler seg lettkledd på hallowen, så du er jo bare en av mange.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg