avhengig

Har vært så sykt lat i dag. . . Gårdagen var helt okei, men for min del ble det som vanlig bare vors før de andre dro på byen, så rundt klokken 01 dro jeg hjem til en kompis, han var også på vorset først. Sov i alle fall hos han, koselig! Vi så på film og bare slappet av, helt greit å gjøre det også på en lørdag. I dag føler jeg meg i ganske god form, men samtidig er jeg så sliten, har sovet lite to netter på rad! Derfor skal jeg se på film og slappe av i dag, bare. 

Tror forresten jeg er avhengig av godteri, kan det være mulig? Jeg har holdt meg fra å spise godteri i to dager (jeg vet, ikke så mye..) og i dag når jeg endelig fikk spist godteri var det akkurat som om jeg fikk en slags rus, og så ble jeg helt rolig. Haha, noen som vet om det kan være en ekte greie eller bare noe jeg innbiller meg? 

Legger ut bilder fra i går litt senere ♥

84 kommentarer
    1. Vet i alle fall at sjokolade kan virke som et rusmiddel og man kan bli lettere “avhengig” :)Det er noen stoffer i hjernen som blir utløst og noe greier. Huske ikke helt, men har lest om det! Fint at du skriver “vors” denne gangen 🙂

    2. Det er ingen innbilning. Avhengihet til sukker er ofte værre å gjøre noe med enn avhengighet til nikotin.. Men i motsetning til med nikotin så forsvinner suget etter etter 7-8 dager. Så når du har vært uten godteri i en uke blir det mye lettere..

    3. Haha, du trenger ikke spise godteri! Iallefall ikke noe av det med gelatin i. Det er det dyreknokler fra døde dyr i! Så siden du er vegetarianer, så villet jeg ikke spist sånt godteri med gelatin i 😉 Og annen mat.

    4. Jeg har det på akkuratt samme måte med tines sjokomelk. Er helt sykt, går jeg en dag uten blir jeg skikkelig deprimert å stresset, men med en gang jeg får det blir jeg heeelt rolig å alt er som det skal. hahhaha skikkelig rart

    5. går ann å bli avhengig av godteri ja, var det selv før, har kutta ned på det nå fordi jeg mått pga huden min, ville ikke se ut som et pizza tryneeee heheh. det funka faktisk. merka jeg ble veldig avslappa når jeg spiste godteri akkurat som en rus som du forklarer, og du spiser nok også veldig mye fordi du har lyst på godteri, var hvertfall sånn med meg, hadde lyst på godteri hele tia så når jeg ikke hadde, spiste jeg mye mat istedet(:

    6. Er avhengig av godteri selv! Det er skikkelig ille. Prøver å holde det til helgen, men på fredagene MÅ jeg bare ha smågodt.
      Du var forresten veldig fin med pannelugg, den kledde du!

    7. utrolig fint når du hadde luggen din slikt som på bilde!:)
      Tror du kan bli avhengig av alt du spiser mye jeg, hahahaha. Vi finner jo våre ting som kanskje roer oss ned når vi stresser mye liksom.

    8. du er avhengig, det er noe i godteriet som gjør oss roligere la oss si at du er sur og grinete helt til du får noe godt i deg

    9. Det er nok ikke innbilning, man blir avhengig av sukker men de fleste spiser det så ofte at man ikke merker noe til abstinensene. Når jeg begynte på lavkarbo sluttet jeg med alt som inneholdt sukker og de tre første dagene var helt ille. Jeg skalv og klarte ikke å slutte å tenke på hvor mye jeg ville ha sukker! Det er kjempe avhengighetsskapende.

    10. tror ikke det bare er noe man inbiller seg haha, fordi jeg føler også at jeg må spise sjokolade hver eneste dag ellers føler jeg meg stresset og veldig rastløs..og når jeg først spiser det(spesielt om det har gått en stund siden sist) så føler jeg også sånn rus på en måte, veldig rart

    11. Tror det er sant at det er en slags “rus”, leste en plass at hviss du var avhengig av snop som liten, kommer du til å være det resten av livet ditt!! Jeg også så den filmen idag, kos deg 🙂

    12. jeg har godterifri, har faktisk ikke spist godteri eller sjokolade siden sommerferien! brus og kaker får jeg bare spise i bursdager. får heller ikke lov til å spise kjeks, sjokoladepålegg eller sjokolademelk:) imponert?

    13. Sjokolade utløser endorfiner i hjernen, og sukker er avhengighetsskapende.. så ja, du kan bli avhengig 🙂

    14. Ja. Du får en slags rus av ting som inneholder mye sukker. Hvis du prøver å holde deg vekke fra det, så kan du kjenne at humøret ditt synker og du blir stresset. Hjernen skriker rett å slett etter rusen sin, nemlig sukker.

    15. Har samme følelsen, jeg spiser aldri godteri i hverdager, så når jeg kommer hjem fra skolen på fredager klikker det for meg og jeg spiser godteri og det er bare sååååå deilig, som du sier, som en slags rus xDD

    16. Er ikke noe du innbiler deg! lover! har det jeg å, og jeg blir helt gal nesten, hvis jeg ikke får sukker! klarer ikke sitte stille, må ha det, klarer ikke fokusere, ser etter noe annet som han erstatte det, men ender opp meg å helle i meg goderi fordet…!
      lover, er IKKE noe du innbiler deg !!!!!!

    17. E vel at du treng sukker førr å føle “roen” 🙂 eg veit ikje heilt ka. Men regne nok med at det e det! Førresten så kler du sen panneluggen, va fint å se den forandringa 🙂 fikk nesten lyst å ordne luggen min sånn nu 🙂 hehe!

    18. Du kler virkelig pannelugg, du ser mye mere ordentlig ut med det! Du burde variere litt med den, ha den ned av og til! Ikke bare gjemme den bort hele tiden <3
      Jeg tror faktisk man kan være avhengig av godteri (sukker) men tviler på at du er det :)<3

    19. Mamma er sykepleier hun sier at man kan bli avhengig av godteri/sukker, det er mere sukkeret som er avhengighetsskapene! Det er vanskelig og slutte og spise det!
      Lykke til søta♥

    20. jo mindre godteri du spiser, jo mindre frister det etter hvert… jeg spiser for eksempel aldri sjokolade lengre, tar jeg en bit holder det i massevis og blir nesten kvalm av det 😛 egentlig syns jeg dette bare er bra, har jo ikke godt av det og jeg spiser nok fra før 🙂 du er så søt med lugg!

    21. sukker er like avhengighetsskapende som kokain, gir samme abstinenser som amfetamin og man får samme “munche-behov” som etter å ha røyket/spist hasj. Leste det i illustert vitenskap 🙂

    22. Tror det er mulig har hørt at om du spiser for mye blir man avhengig og begynner å stresse uten 🙂 Utrolig fin med lugg forresten <3

    23. Hei ! Eg syns du har ein veldi kul blogg !!
      Og de er sikkert mange som har spurt deg om ditta før men: Kan du vereso snill 0g lese bloggen min ? Og kanskje si at nokon andre kan lese den og kommentere? PLIIS?? Eg har ein konkuranse med ein vennine, Og den som taper må slette bloggen sin :// Har virkeli ikke lyst til de ♥ Så versåsnill! Les min, og si at andre skal lese min ! ♥ Jeg ber deg ! ♥♥♥

    24. Har hørt at det har litt av samme virkning som nikotin, som de andre kommentarene sier oppi her! Jeg klarer meg ikke uten godteri, det startet i sjuende at jeg begynte å spise hver dag, og nå går jeg i tiende og er fortsatt tynn, men livredd for at jeg plutselig skal bli feit. Vet jeg burde slutte, og jeg har bestemt meg for å slutte, jeg vil ikke ødelegge livet mitt på noe usunt. Husk at ungdomstiden er grunnlaget for resten av livet, så hvis du spiser noe usunt som ungdom så sliter du resten av livet 🙂 Foresten, jeg vil du skal vite at jeg liker måten du åpner deg på, på bloggen din. Det er ikke mange som skriver så tett på følelser og sånt, og det er beundringsverdig. Men en ting jeg syntes, jeg syntes du skal slutte med ”exsteinsens” eller hvordan det skrives, og være deg selv 100%. Ikke negativt, men da er du deg selv, og du burde være stolt av det, fordi du er en veldig bra person. Klem:) Hadde vært fin om du tok med denne kommentaren i et innlegg og spurte hva andre kanskje syntes? Husk at naturlig skjønnhet er slik Gud har skapt deg, og det er sånn han ville du skulle være 🙂 Ikke at jeg er kristen eller noe, men det er verdt å tenke på. You go girl!

    25. E faktisk vanskeligar å slutt med godteri enn dæ e mæ snus f.eks! Rart, men sant! E jo faktisk nå du blir avhengig av

    26. Sukker er avhenighetsskapende, helt klart! Ikke bare godteri, men alt det er sukker i. Prøv å hold deg unna sukker i 3mnd og se hvor ille det faktisk er! kanskje formen din blir bedre uten?
      Sukker er:
      – avhengihetsskapende, f.eks ikke spist sukker på noen dager. Får i seg sukker og blir rolig/ikke fult så grinete.
      – dårlig form/slapphet
      – Uren hud.
      – Angst og dårlig søvn hos mange (mareritt, urolighet)
      – Vonde ledd
      – Hodepine
      – Det er så og si i all ferdig mat.
      – Sukker er som dop!

    27. okei. istedenfor å srkive at du sov over hos en kompis, trenger du faktisk ikke å skrive noe som helst. du er ute etter oppmerksomhet og blir bare sett på som en løs hore når du skriver sånn. du kunne like godt skrevet. “jeg var drita full, og ble med kompisen min hjem for å knulle”. LOOOL. takk for meg. tragisk

    28. wow, den “aha” kan virkelig å skrive 🙂 Hva vet du om hva Sophie gjør og hvorfor bryr du deg om det? du må jammen meg ha et kjedelig liv som analyserer det sophie skriver på SIN EGEN blogg, lag din egen blogg og skriv det du vil der og slutt å bry deg om andre 🙂 takk for meg. DU er tragisk 🙂

    29. vel som jeg har hørt og lest kan du bli avhengig av snop (godteri)det har flerne du er er vertfall ikke alene 🙂 ville jeg ambefalt slutte og spise goderi på en stund og ha det om helgene.(sorry skrive feiler)er utrolig fan av deg du er en utrolige blogger ikke hør ma dem frekke dem er bare misunnelige håper du koer deg vidrer <33!!

    30. jo, sukker er avhengighetskapende 🙂 man blir faktisk små avhengig av junkfood også ;O på en måte…

    31. Det er faktisk ikke noe du innbiller deg, du blir avhengig av sukker/de stoffene i snop på en ganske lignende måte som dop. Det er derfor McDonsalds putter sukker til og med i salaten sin, både for at det skal holde seg lenge uten å bli råttent og fordi man faktisk blir avhengig av det og får “vondter” og blir slapp de første dagene du ikke spiser det når du har spist det ofte over lang tid. Det hadde nok vært lurt å kutte ned på sukkeret, men selvfølgelig hvis det er noe du føler at du absolutt ikke kan leve uten er det vel verdt det 😉 Men du hadde fått mye mer energi og ikke vært så slapp/ hatt så dårlig energi hele tiden hvis du sluttet/kuttet ned på sukkerinntaket. Stå på, digger deg og leser bloggen din hver daag! Kanskje den også er avhengighetsskapende?! <3 hahahah

    32. Sukker og spesielt sjokolade er avhengihetsdannende! Kroppen blir vant med å ta opp en viss mengde sukker om dagen. Det er spesielt avhengihetsdannende når man ikke spiser nok proteiner (som det er i kjøtt) 😉 Hvis du holder deg borte i en uke elller sånn så går lysten på snop fort bort! 🙂 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg