hår her og der

Jeg har en gledelig nyhet! Eller, gledelig for min del i alle fall. Håret mitt, altså mitt eget hår, føles for første gang på over ett år helt friskt! Jeg føler at nå er det ikke lang vei før jeg kan begynne å gå uten extensions en gang i blandt, selv om jeg nok aldri kommer til å slutte helt. Det er jo så fint med langt, tykt hår, er dere ikke enige? I alle fall når det ser naturlig ut!

Jeg får daglig masse spørsmål om hår og extensions, jeg har en egen kategori her oppe på bloggen hvor jeg har samlet nesten alt – se under headeren og trykk inn på “extensions”. Men en ting jeg ikke kan si ofte nok, når man skal ha extensions og har kort naturlig hår slik som meg er mengden hår helt avgjørende for om det skal bli et bra resultat! Har du langt hår og bare vil ha litt tykkere trenger du ikke å kjøpe så mye extensions, fordi det er ditt eget hår som er i fokus uansett. .

Jeg bruker for øyeblikket maxi clip on 65 cm og det kan dere kjøpe HER men et lite tips – håret ser tykkere ut om det er kortere, så om du kjøper 50 cm HER ser det mye tykkere ut! Men personlig mener jeg at jo lengre jo bedre. Clip on hestehale som jeg også bruker ca hver gang jeg har håret oppsatt kan dere kjøpe HER. Det er gratisk frakt, og dere kan bestille med postoppkrav ♥

Noen av dere husker kanskje at jeg fortalte for en stund siden at jeg er veldig lei av håret mitt? Uansett hva jeg gjør og uansett hvilken farge jeg har finner jeg alltid noen feil. . Jeg vil være blond, helst platina ettersom jeg synes det er finest, men samtidig ser jeg penere ut med helt mørkt hår – selv om mørkt hår gjør at jeg føler meg kjedelig, haha. . Så derfor er jeg nå fast på en mellomting. Jeg er også lei av å ta på meg clips hver eneste dag, men er ikke clips det beste alternativet når det kommer til extensions? Sliter ikke microringer, teip eller keratin veldig på håret, eller tar jeg feil? Jeg har jo aldri prøvd, men tenkte jeg skulle prøve ut luxushair sine over nyttår. Har hørt veldig mye bra om dem også, og jeg tenker jeg bør teste det ut slik at jeg eventuelt kan anbefale det videre til dere. Spennende, og kom gjerne med erfaringer!

Her finner dere longlast extensions på luxushair. 

103 kommentarer
    1. Jeg beklager altså, men extensions ser nesten aldri naturlig ut. jeg vil si at 95% av alle tilfeller så ser det bare fake ut. Jeg vil heller ha en jente som har litt slitt hår men gjør det beste ut av det en ei som går rundt å faker og brifer med unaturlig langt skinnende extensionhår.

    2. Åhh, jeg synes håret ditt er så nydelig! Kjempebra du snart kan gå uten extensions, skjønner ikke hvordan du har tid til å sette dem i hver dag.. 🙂
      Lillesøsteren min brukte teip en god stund og fikk heist dem opp etterhvert. Hun tok dem ut tidligere i år og håret hennes har aldri sett bedre ut! Så lenge du ikke vasker teipen med vanlig shampoo og balsam holder de lengre 🙂
      Håper du finner ut av det, jeg synes du er like fin uansett!

    3. Godt du skal slutte med løshåret snart. ikke at det er stygt, men det er mye bedre å være seg selv. Det jeg alltid tenker er at det må være et sjokk for en eventuell kjæreste, når litt av håret ditt plutselig faller av… :p

    4. Kan du ta et bilde av deg uten extensions ?? Du har kjempefint med extension.. Men jeg har lyst å se hvor fint hår du virkelig har <3<3<3

    5. Keratin sliter mye på håret. Det blir etter en tid veldig stygt, og man må ta det ut. Når man da skal ta det av må man som oftest klippe det av og man mister utrolig mye hår av det. Man får også veldig stygt og slitt hår.

    6. Keratin sliter så sykt mye, du må regne med at håret blir litt tynnere etter en tur med det. Fikk sjokk når jeg hjalp søsteren min med å ta det av “Er dette ditt hår?!” haha.. Før hadde hun tykt hår, nå har hun tynt. men det kommer vel gjerne an på hvordan du steller det også?

    7. slutt med clips?? du er jo fette fin uten clips og andre styygge ting i håret.. <3 værsåsnill, vær nu litt naturlig da?<3 kort hår e fiiint

    8. Kult! Kan vi se bilde en gang når du har det uten det fake håret? 😀 tipper du er fin uten det også! MEN… Jeg lurte på en ting, skulle ikke du ha video hver uke? Pliis svar meg på dette i et nytt emne eller her.. :I

    9. Jeg har hatt keratin og merket ikke at håret mitt ble ødelagt! Og selv om man liker å kunne ta av håret så er det veldig deilig å slippe å tenke “årh må ta av håret først” osv. Man kan dusje og sove med det uten at det gjør noe 😀 Syns du bør teste det ut jeg 🙂 En annen ting også, er at du kan feste clips på keratinfestene! Det er en super ting om du vil ha ekstra tykt hår!

    10. microloops sliter ikke noe mere enn clips gjør 🙂 så lenge enn er flink til å flette håret når en sover og passer på slik at det ikke blir floker, så mister du ikke mere hår enn du ville gjort naturlig 🙂

    11. Jeg brukte microringer en stund, fra luxushair, og jeg var ikke særlig fornøyd… Uansett hvor godt jeg festet de falt de ut en etter en. Så til slutt måtte jeg bare rive alt ut, og håret mitt så ikke særlig bra ut da, så jeg gikk tilbake til clips med en gang!

    12. Hei Sophie. Veit dette ikke helt passer inn, men jeg så det var få kommentarer så jeg tenkte det da var større sjans for svar. Uttales Header: Header ( Rett fram som skrivemåten) Eller: Hiider ( Sånn det er skriv det, bare si det sånn det er skrivd der)? Veninna mi og jeg har veddemål, så hadde satt kjempestor pris på å få svar. STÅ PÅ SOPHIE. Du er helt super hvis jeg får svar!

    13. i fjor hadde æ endelig fått langt hår etter laaang tid med sparing, åsså fant æ ut at æ ville prøve microringa sia æ ville ha enda lengre hår og æ va sykt lei av clipsen! hadde det i håret i ca 5 uke, åsså bestemte æ mæ for å ta det ut. å fyyyyfaen kor æ angra etterpå. håret mitt hadde blitt ei stor floka, å når æ endelig fikk den ut va håret blitt kjempetynt, så då måtte æ kleppe mæ kort igjen..

    14. snakker av erfaring, keratin fester detter fort ut holder ikke lenge og blir fort stygt, og kan bare brukes en gang(3-4mnd). teip likte jeg bare ikke. Men jeg har brukt micro loops(rings om du vil) i evigheter nå. når etterveksten har blitt lang nok tar jeg bare å farger den, og får noen til å løsne på festene litt dytte de litt lengre og og klemme igjen, du trenger ikke å ta de ut en gang, de jeg har i håret nå har jeg hatt i 8 mnd, null prob:)

    15. Hei! forstår godt at du sliter litt med at håret blir litt.. kjedelig i blant. jeg følte akkurat det samme! har brukt forskjellige extentions i 5 år nå, siden starten av 8’ende klasse, og jeg elsker clip-on.
      However, microring-extentions gjorde meg helt FRELST. og jeg kødder ikke en gang, det slo clip-on rett i bakken.
      Keratin hater jeg som pesten. Hadde det i 1 år(tok det av og på 2 ganger iløpet av det året), og håret mitt var så tynt og pistrete når jeg tok det av at jeg trodde jeg skulle gråte. Og keratin-extentionsen var tatt på av en profesjonell, så det var ikke noe med det å gjøre.
      Jeg har personlig ikke prøvd Tape-extentions, mest fordi jeg ikke vil ha NOE varme/lim nært håret mitt ever igjen. Vet at folk sier at tape-extentions sliter ikke på håret, men kom igjen, lim sliter alltid på håret til slutt 🙂
      men microring! ah, beste oppfinnelsen som finst. Eneste du MÅ gjøre er å få det tatt på av en profesjonell vertfall den første gangen. Fordi om du lar en venninde gjør det, og hun gjør det feil så er det ikke behagelig og du vil sikkert ikke gjøre det flere ganger.
      Personlig så gjorde jeg det hos en profesjonell første gangen, så bestillte jeg hjem mer micro-extentions og gjorde det selv hjemme på badet for å få det tjukkere. Og gud så fint det ble! Det så helt ut som mitt ekte hår(enda bedre enn det clip-on klarte), fordi de små micro-ringene gjør at det beveger seg sammen med håret ditt.
      Hodet ditt følest ikke som om du er noe på det med microringer, noe clip-on gjorde. Og bortsett fra at man ligger med flette i håret om natten(som ikke gjør noe i det hele tatt, fordi man får de mest fantastiske bølgene), så er det ikke noe minus med å ha microringer. Håret mitt var akkurat det samme når jeg tok det ut som det var når hadde det på. Ikke noe slitt eller tynnere 🙂 Hodebunnen din er litt øm de første 2-3 dagene når du har fått på microringene, men etter det så føler du det ikke i det hele tatt.
      Anbefaler virkelig microring(viss du ikke har forstått det før nå. hahah), og du må vertfall prøve det en gang!
      Håper det var til noe hjelp! 🙂

    16. HAAHAH! Du vet det innlegget hvor du skrev at du hadde fetisj på gutter med dreads. Jeg googla “how to make dreads” klokka 3 inatt og begynte på håret mitt. Tok tid og ble ikke fint i hele tatt, og nå sitter jeg her med slitt å flokete hår, vurderer frisøren for å få ut alt.. Hahaha, er jeg dum eller? xD

    17. Juliane Fauskanger: Microringer fra luxus-hair er et slit. Jeg er helt enig med deg. Fordi at istedet for at selve tuppen er flat slik at det passer til håret der microringen skal presses inn, så er den RUND. og helt umulig å feste på håret. Kjøpte en pakke å prøvde å feste jeg også, men var helt umulig og datt ut etter 1 uke. drit 🙂
      Hust at du må se etter om enden på håret(der microringen skal være) må være FLAT. ikke rund som microringene på luxushair er. Bortkastet penger . Til og meg de frisørene jeg har tatt på micororinger med har brukt tynne og flate tupper. aldri runde 🙂

    18. jeg brukte microringer for en god stund siden. Noe av det verste jeg har gjort. Måtte ta de ut etter bare et par uker. Siden håret mitt hadde blitt om til et troll hår. Å jeg flettet fletter vær dag før jeg skulle legge meg, greide fint gjennom håret før jeg lagde flette. Og når jeg tok ut av fletten. Men likevel ble det om til et buste troll. Mista så og si kvart delen av håret mitt, for å få de ut igjen.
      Hvis du vil slutte med extentions anbefaler jeg å “dose” det ned. Gå av og til uten, eller gjør som jeg gjorde. Klippa extentione (clips) mitt like kort som mitt hår. Å jeg har som ca like kort som deg. Grunnen til at jeg forsatt tar i extentions selvom det er like kort. Er fordi mitt hår har blitt så tynt. Så bruker bare halve håret for å få litt mere hår : )
      btw jeg syntes du er penest med brunt hår! 😀

    19. Jeg synest det er skikkelig fint med langt, tykt hår! Men når du bruker det ser det dessverre bare falskt ut. Du bruker alt for mye clip-on, og man kan lett se at det ikke er ditt eget hår. Grunnen er jo rett og slett fordi det er alt for fake til at det kan se ekte ut.. sorry, ass.

    20. Jeg prøvde microrings etter å ha brukt clip on veldig lenge. Det positive jeg så med microrings er at det føles mye mer naturlig og det oppfører seg mer naturlig (hvordan det beveger seg o.l). Du slipper jo da såklart også slitet med å ta det av og på hver dag. Det negative med det var at det ble veldig fort slitt, siden du dusjer jo med det hver gang du dusjer xd.. og det er litt vanskelig å få det ekte håret ditt helt rent, mellom alle festene. Så det kan føles litt fett ut. Jeg gikk fort tilbake til vanlig clip on etter å ha prøvd det. Men skal si at det var deilig å våkne opp med langt hår!

    21. Elsker håret ditt, det er helt nydelig! Misunnelig ;* Btw, et vanlig menneske ville tatt genseren opp slik at puppene ikke synes så ekstremt, slik som det nettopp gjorde med deg 😉

    22. du fortjener å være på topplisten av blogg.no mye mer enn alle de andre. Tcmn for eksempel bogger så sjeldent og med store pauser, det gjør aldri du. det er det jeg liker med deg! fortsett slik 🙂

    23. Mitt navn er Lise, og jeg jobber til daglig på Bobbys hair and cosmetics i Oslo, og er Norges største extensions butikk.
      For å kommentere to ting her : alt extensions sliter litt, særlig ved feil bruk. De tre typene som sliter minst er microringer, clips og påsying. Ja – du hørte meg rett, påsying. Dette gjøres ved at man fletter to rotfletter bak i hodet, og syr tresser i disse. Ved riktig vedlikehold sliter dette minimalt, og er løsningen jeg personlig liker best 🙂
      For det andre: extensions selges i gram. 50 cm ER derfor tykkere enn 65, fordi det er 15 cm mindre å fordele grammene på:)

    24. Tape sliter litt, men ikkje så veldig mykje. Eg har sjølv prøvd det, og er heilt avhengig! Hadde clips ei stund før eg prøvde tape, men etter at eg fekk på tape-extensions kjem eg nok ikkje til å gå tilbake til clips, vertfall ikkje på heiltid! Det som er viktig når du tar på tape, er å gjere det rett, ellers så sklit det ut (seier dette av erfaring). Eg var veldig glad i clips i begyndelsen, for det var deilig å kunne ta det av når eg ville. No vil eg berre bruke tape – du kjenner ikkje at det er på, det er ikkje “klumpar” eller “bulkar” når du stryker over hovudet, og du kan ha det i hestehale, topp, flette, whatsoever! Tape er verdt å prøve, vertfall sidan du bruker clips så mykje som du gjer 😉 Men; smaken er som baken 🙂

    25. Jeg har keratin extentions, det ser helt naturlig ut. Fordi jeg fletter håret om natten og sover med det, da når jeg tar fletten ut, er mitt hår glidd litt inn i extentionene og man kan nesten ikke se at det er extentions. Jeg elsker å ha langt hår, og keratin sliter ikke så mye på håret som mange tror. Det sliter jo, men ditt ekte hår vokser jo fortsatt. Og jeg burde vite det som har hatt kreatin flere ganger. Det holder mye lengre og føles rett og slett som ditt eget hår. Jeg kunne ikke vert mer fornøyd og tror dette vil vere perfekt for deg!

    26. Jeg har brukt luxushair clips on, var ganske fornøyd! men ettersom jeg synes det er stress og ta de av og på, så ville jeg prøve å sveise på extension! JEG ER SÅÅÅ FORNØYD. Er så utrolig deilig å ha langt og tykt hår hele tiden. Anbefaler å gjøre det samme! pengene er totalt verdt det.

    27. mikro-ringer sliter ikke på håret, det er bare og ta de ut på en ortlig måte og ikke slite de ut, da sliter det ikke på håret 😀 har hatt det selv og var veeeldig fornøyd!!

    28. Jo, det er fint med extensions når det ser naturlig ut. Men ditt ser jo ikke naturlig ut, fordi det er altfor langt?

    29. Hei 🙂
      Jeg har bestemt meg for å bestille maxi 50 cm, men så var jeg usikker på hvilkem farge jeg skulle gå for, så jeg sendte luxushair et bilde av håret mitt.. hvor lang tid tror du det tar før jeg får svar?
      Er jo bare 3 timer siden jeg sendte dem bildet, men..

    30. Du er helt nydelig! det har alltid sett naturlig ut! jeg elsker deg, du er mitt store forbilde<3:)
      ps: teip extensions sliter ikke på håret:))

    31. syns du burde gå litt uten extentions jeg 🙂
      du er nydelig uten og du ser litt mer voksen ut (på en positiv måte)
      men du er finere med extention. 😛

    32. microringer er helt jævlige. om ditt eget hår er tynt får du ikke plass til mange, så da blir ikke håret ditt like tykt som det er nå. Å det blir fort slitt. Når du skal ta de ut har ditt eget hår floket seg så mye opp under ringene at det kan hende du må klippe av litt av håret ditt. Det måtte søsteren min. Og venninnen min slet sann med å børste de ut at hun dro ut så sinnsykt mye hår! Så jeg anbefaler deg å ikke bruke mikroringer 🙂

    33. det sliter ikke bare på håret. det kan rett å slett ødlegge håret. har mor som frisør, og hun har hatt mange jenter på frisør salongen med tårevåte øyne

    34. min tante brukte sånn tape-extensions og slet veeldig på håret, det ble tørt,krusete, mye tynnere og det gjorde noen ganger vondt. ikke bra

    35. Hva FAEN skjer på det første bildet?! Fikk du en finger stukket opp i ræva eller? Hva slags grimase er det? Og de fake puppene dine henger uttafor genseren, i’m just say’in

    36. d spørs alt ettersom man behandler håret 🙂 behandler man keratinhårer og festene riktig så sliter ikke det like mye som alle skal ha det til 🙂 teip sliter nesten ikke på håret 🙂 alt sliter på håret viss man ikke behandler det riktig 😉

    37. Heisann=)
      Bruk tape on extension fra hair talk , de er helt sinnsykt bra og sliter seriøst NULL på håret! Mange bloggere har også fått øynene opp for dette;) Gå inn på feks salongen.blogg.no (som er på blogglisten) så kan du lese om det der osv:) du kommer IKKE til og angre snakker av erfaring 🙂 jobbet som frisør i 3 år nå også;) så jeg har peiling hehe. Keratin/microring er ikke noe bra, og du ender som regel opp med og klippe like mye som det som har vokst på tiden du har hatt de i etterpå , pga av slitasje osv. Hair talk er BEST,Do it ! 🙂

    38. Har brukt både tape og microringer.. tape extensione hadde jeg ca 6 mnd, å var egentlig veldig fornøyd, men jeg har så tykt hår så jeg trengte mange pakke, jeg brukte syv da som tilsier nesten 5000,- så det ble litt dyrt om jeg skulle hatt den tykkelsen som jeg selv ønsket. Så om du får det sponset så prøv tape, men ta mye hår!! Burde også satt det på til frisør for å få det satt på rett. Men syns også håret ble fort slitt.. Så over til microringene som jeg satte på i februar i år, og har flyttet opp en gang å tok det ut for noen uker siden.. Å jeg bestile fra locks and bonds, å det er det beste jeg noen sinne har prøvd! Håret holder seg utrolig bra, og for å si det sånn så var jeg ikke så forsiktig med det, jeg prøvde.. men hendte vell tre ganger at jeg var på fest å klarte å spy i mitt eget hår, å at jeg har sovet med spy i håret i flere timer.. men etter en vask så er håret like fint igjen! Så er det noe jeg anbefaler på det sterkeste er det microringene fra locks and bonds, billig er det også!! Håper også du er tøff nok til å farge håret brunt igjen, du kledde det så utrolig bra å ble helt fantastisk nydelig med brunt hår! Jeg forstår at du liker å være blondine, men uansett FARG HÅRET BRUNT SOPHIE 😀 helt opp til deg selvklart, men håper du gjør det! Vet ikke om du leser igjennom kommentarene, men ang extensione så er det mine egne å sanne meninger, så håper du benytter deg av tipsene!

    39. microringer er det beste, om du ikke vil lime i stykker omtrent alt håret ditt med keratinfestene da.. ta microringer,det er best

    40. teip-extensions sliter ikke på håret i det hele tatt! Ikke hair talk hvertfall, men da må du kun bruke produktene som du får med. Jeg har jobbet som frisørlærling et år nå og sett hvordan håret er hos de som bruker teip extension, det er like fint som før. Jeg skal sette på om ikke så lenge, var skeptisk lenge siden jeg har hatt punktextensions og det slet veldig på håret.

    41. Microringer er det verste jeg noengang har vært borti!
      Når jeg satte dem i, var det veldig pent og jeg gikk storfornøyd ut av frisørsalongen. Men allerede da jeg skulle legge meg den kvelden lurte jeg på om jeg hadde gjort noe dumt, ettersom microringene klemte så hardt på hodebunnen min når jeg sov, og det gjorde vondt. Greit det er en vanesak, men det var grusomt de to-tre første dagene.
      Du kan heller ikke sette opp håret i hestehale eller noe slikt om du har hatt extensionsene i håret i mer enn en månede, ettersom de vises veldig godt når de vokser lengre ut. Og ja, microringer kan løsnes og flyttes lengre inn men dette er et heltidsarbeid. Makan til slit.
      Men det verste med microringene, som jeg stoort sett var fornøyd med fram til jeg skulle ta dem ut, var at samtidig som jeg tok dem ut, tok jeg også av halvparten av mitt naturlige hår. Jeg har alltid hatt pent, relativt tykt hår. Rett etter jeg tok ut løshåret var det så tynt at jeg skjemtes, rett og slett. Det har blitt litt bedre nå, flere måneder etterpå men det kjennes enda.
      ANBEFALES IKKE! Men ærlig talt Sophie, begynner det uansett ikke å bli litt utdatert med extensions nå?

    42. Jeg vet det er så mange som sier “keratin sliter såå mye på håret, du mister alt håret og til slutt blir du skallet.. buhu” men det er ikke alltid det trenger å slite på håret når det er DU som selv skal bestemme hvor snill du vil være med håret ditt. Jo bedre du tar vare på det, jo mindre sliter det på håret.
      Jeg har prøvd keratinextentions to ganger og har brukt clip-on i flere år og jeg har veldig peiling på extentions, og jeg syntes å lime på/teipe på er det BESTE i hele verden. Håret mitt ble såå fint etter at jeg gjorde det første gangen. Det gikk ikke EN dag uten at jeg fikk en kompliment om håret mitt og det føltes kjempe bra. Det høres kanskje rart ut men jeg fikk mye bedre selvtillitt med en gang jeg følte håret var på sin plass hele tiden. Jeg slapp å tenke på hvordan jeg måtte ordne håret og om det så fint ut hele tiden fordi det var fint uansett hva jeg gjorde!
      Klart det sleit på håret men come on, det er jo verdt det? Håret ditt blir jo ikke ødelagt for alltid? Når jeg tok de ut etter andre gang så håret mitt SÅ kort ut, og var kjempe tynt, men etter kun et par uker var det like tykt igjen som det alltid har vært, og nå etter litt under ett år har jeg like langt hår som det jeg hadde da jeg hadde limt extentions på!
      Jeg vil ihvertfall anbefale det, og om du har lyst så gjør det! Du lever jo bare en gang, vil du ikke vite hvordan det faktisk er istedet for å sitte og tenke “skal-skal ikke”? Jeg syntes du bør gjøre det, men gjør det hos en frisør og IKKE kjøp extentions fra luxushair. Det er da håret ditt blir ødelagt… Uansett hvor mye du elsker håret fra luxushair så velg det beste du kan få hos en frisør. Jeg selv elsket clip-on extentionet over alt på jord og jeg syntes det var det beste av alt, helt til jeg prøvde å sette på hår 🙂
      Jeg gjorde det i Oslo hos en av de beste frisørene i Norge som er profesjonell i extentions, og jeg fikk håret som heter “Great Length” SØK DET OPP PÅ GOOGLE! Det er verdens beste, og jeg tenker hele tiden på at om jeg hadde hatt nok penger ville jeg satt på enda en gang, for så bra er det faktisk! Keratin vil slite på håret, og jeg tror tape extentions er det som sliten minst på håret, så om jeg hadde vært deg ville jeg turt og gått for å sette på! Det er såå mye mindre stress å tenke på at du slipper å ta på og av håret hele tiden og at du heller kan vaske det og gjøre hva du vil uten at du må tenke at clipsen vises, eller at du må sove med det fordi du har en gutt på overnattingsbesøk eller at du blir lugget osvosv.
      DO IT, yolo!!! er det ikke det vi sier? 😀 Jeg lover, det er verdt et forsøk!

    43. KERATIN! Virkelig noe som fungerer. du slipper stresset med å ta det av og på morgen og kveld, og behandler du det bra kan det vare opptil ett halvt år før du trenger å ta det av. Jeg har brukt extensisons i 5 år for mitt eget er så tynt og ekkelt, er rett og slett avhengig av de ekstra grammene
      Får du de skikkelig festet skal det mye til for at de synes, har lært å gjøre det selv så slipper å dra til frisør hver gang. Jeg pleier å ha mitt på i 3-4 mnd før jeg tar det av og bytter, men bestiller alltid før jeg tar det av for å kunne feste det fortest mulig!
      Bestiller fra rapunzel of sweden, har prøvd forskjellige leverandører men de er aboslutt de beste på keratin. virkelig verdt å prøve!

    44. Hei! Jeg jobber som frisør og på vår salong har vi teip extensions av merke hairtalk ! Er utrolig gode og alle kundene våre sier st de ikke merker teipen for den er så liten og tynn 🙂 å et pluss er jo at du kan bruke de flere ganger, at du kan ta de utav å sette inn igjen! De sliter heller ikke på håret å det blir ingen teiprester i håret! De løsner kjempelett når vi skal ta di av og på!!

    45. vet det kan slite mye på håret å lime på extensions. Men behandler du håret godt nok sånn som er annbefalt vil jeg si at det ikke er noe problem og teste du ut:) Mange jeg kjenner som har brukt det i flere år å slutter ikke med det ettersom de er fornøyde 🙂 Skjønner godt at du kan bli lei av og klipse på hver dag.. Det hadde i allefall jeg blitt! Men hva gjør ikke vi jenter for skjønnheten? Stå på Sophie 🙂

    46. Som frisør må jeg si at clips sliter veldig på håret! Det beste alternativet jeg kan anbefale er Hair talk tape extensions. Google det og les om det, det er mye bedre for hår og hodebunn, for tapene blir festet oppå håret, og ikke på hodebunnen, så de vokser med håret og må derfor festes opp igjen etter noen måneder, men absolutt bedre enn clips. Slipper du å sette på hår hver dag. Verste for håret er å smelte på extensions.

    47. Hei:) Jobber på en frisørsalongen som frisør og har prøvd både microringer og clips, microringer slet veldig på håret mitt og på kunder som har prøvd det. Jeg bruker clips til vanlig fordi det sparer jeg masse tid på når det kommer til føhning av hår osv, men det sliter på håret. Den mest populære ext. typen nå for tiden er teip. Super enkelt, raskt å ta av og på og du kan bruke håret opp igjen i opptil ett år hvis du bruker produktene som er i startpakken, sliter myyyye mindre på håret. Håret vi har er fra hairtalk og det er superenkelt å blande å mixe farger sånn at det blir så nært som mulig din egen hårfarge. Pluss det ser mer ekte ut enn microringer å sveising 🙂 Burde absolutt prøves 😀

    48. Keratin er ødeleggende for håret , fatter ikke att noen forsatt vil bruke den metoden for og forlenge håret , det er utgått på dato ,., sier seg selv att lim og hår ikke er den beste kombinasjonen. Og man har jo så mange andre gode alternativer til og få langt hår på 🙂
      For deg som bruker extesions hele tiden vil jeg anbefale micro ringer , det holder svært godt og sliter minimalt på håret.
      Påsying skal visst også være bra , har ikke selv prøvd det , men det skal være en fin måte og få langt hår på,uten og ødelegge sitt eget hår.
      Aldri ta lim / keratin , hvertfall ikke om du ønsker ivareta ditt naturlige hår 😉 Mange angrer seg desverre veldig 🙁

    49. Jeg blir så lei meg når jeg ser på at du er nødt til å bruke extensions.. Hadde jeg vært i din situasjon hadde jeg følt meg vond i kroppen hele tiden for å ødelegge håret mitt så mye for å ha langt hår. Jeg sparer ut mitt eget i stedet. Og det går fort dersom du bare er villig til å la det vokse.

    50. Jeg har hatt keratin extensions en gang, og det sitter dårlig i. De faller fort ut og blir fort pisstrete og slitt veldig fort. Det er noe jeg ikke blir å få igjen.
      Har også hatt micro ringer, og det synes jeg holdt mye bedre og lengere. Så hvis du vurderer det, så anbefaler jeg micro ringer! 🙂

    51. Håret ditt ser ikke naturlig ut …
      Styr unna keratin! Men teip sliter minimalt på håret. Clips derimot … Sliter VELDIG.

    52. andre ting enn clip ons sliter VELDIG på håret, uansett hva de som bruker det sier, eller frisørene, DET SLITER MAKS!!
      det finnes hundrevis av jenter som har fått ødelagt håret sitt av dette!
      enten om man har lite hår fra før av, eller mye, tykt eller tynt, det kommer til å slite og bli verre.
      tenk på hvor mye det sliter på håret med fargingen din, frem og tilbake mellom mørt og blondt osv osv, og så i tillegg sette på faste extensions – ikke til å anbefales.
      clip ons er blir det beste for de som vil bevare håret sitt som det er:)

    53. Hei!
      Micro ringer sliter alldeles ikke på ditt naturlige hår. Dette er jo kun ringer som blir klemt rundt ditt eget hår. De som påstår noe annet må ha behandlet håret røft og ikke riktig, eventuelt hatt veldig slitt hår fra før av.
      Og så klart er det veldig individuelt om keratin og tapeon sliter på håret. Har man naturlig friskt hår og behandler disse 2 typene riktig når man har det i, og tar det ut på riktig måte, så vil det ikke påvirke ditt eget i stor grad. Men er man uforsiktig og ikke følger “oppskriften” så vil det jo så klart bli slitt.
      Men utifra de 3 alternativene så er det microloops som er det beste og minst slitasjepreget alternativet!
      Mvh Frisør

    54. jeg synes det er litt ekkelt med extentions! luxushair sine er jo fra asia om jeg ikke husker helt feil, og er ekte hår. men hår er jo døde hudceller. så du går egentlig rundt med de døde hudcellene til en eller annen jente fra asia! skulle gjerne hatt mye lengre hår, men klarer bare ikke tanken på det der, hahah.

    55. Hei Sophie! Jeg er på god vei til å bli frisør, så vil gjerne komme med et tips til deg. Clips sliter mer på håret enn du tror, på grunn av klemmene. Det er det samme som metallet på hårstrikk – det sliter også veldig. Tape-extension er det beste på markedet, selv har jeg tape fra merket Hair talk, og er superfornøyd! Keratin har du rett i at sliter, og det er heller ikke veldig behagelig for hodebunnen. Håper dette var til hjelp!:)

    56. hei! jeg har hatt keratin extentions to ganger, og etter mine opplevelser med det kan jeg ikke anbefale. første gangen jeg hadde det tok jeg veldig godt vare på håret, men etter to uker ble alt håret veldig slitt og for hver gang jeg børstet det så var det veldig masse hår som løsnet eller så kom festene. etter 4 uker var etentionsene like kort som mitt eget hårå. disse extentionsene var fra nettsalongen. når jeg skulle prøve på nytt etter en lang periode med clips bestemte jeg meg for og prøve keratin festene fra luxushair. jeg tok VELDIG VELDIG godt vare på det håret, jeg behandlet det som GULL! men allikavel når jeg var i syden kom det en veldig stor floke bak i hode og i begynnelsen av luggen. etter en uke i syden så dro vi til frisøren. frisøren sa at det var saltvann, sol og vanlig vann som hadde ødelagt det. jeg satt i timer hos frisøren og ble dradd i håret av vonde børster, og det var 3 damer som dro her og der. de sa også at om jeg ventet mer med og ta de ut måtte jeg kanskje ha skinnet med luggen og et svært punkt bak i hode. så ikke ta keratin! uansett hvor forsiktig du kan tro du er, så er det et eller annet som skjer med de. frisøren anbefaler de heller ikke til noen, bare de som er veldig mye iro, og ikke gnir seg masse i senger og fester mye osv.

    57. Kjære Sophie, bare slutt med extensions! Du vet svært lite om hvor lite håret ditt tåler. Når du har hatt så mye kjemikalier i det etter farging, og påført det så mye varme etter retting og krølling, burde du få la det henge fritt! Det er nok som det er med skaden håret får fra været, vannet vi dusjer i, shampoene vi bruker osv. som skader håret vårt.
      Og hvis du vil bruke extensions, for Guds skyld hold deg til clips, ikke kerating ellr microringer eller teip. Jeg har prøvd alle tre, og det var seriøst mareritt å prøve alle tre metodene. Jeg passet veldig godt på håret mens jeg prøvde forskjellige måter å feste extensions på, og moren min er frisør, så hun hjalp meg mye, men det hjelper ikke uansett. Ikke gjør samme feil som meg. Du burde bare begynne å behandle håret ditt slikt det skal og ikke som dritt ved å fritere det og farge det så mye.

    58. Har hatt veldig gode erfaringer med Hair Talk! Det er små teipremser på en 3-4 cm. Tar man godt vare på dem holder de lenge, min første “runde” varte i 10 mnd! Det har ikke slit noe på mitt eget hår, så det har klart å vokse seg langt og fint:) Drar til frisøren ca hver andre mnd for å heise dem opp. Ser at bloggere som fotballfrue og ulrikke lund også er store fan av denne typen extentions.

    59. Keratin sliter veldig på håret, har hatt det og vet det godt. jeg hadde veldig slitt og tynt hår når jeg tok det ut etter bare 2 måneder. du får ganske fort fett hår og keratin-roten buster seg opp at det syntes ut av ditt eget hår. Vær så snill ikke bruk noe, la håret ditt få henge fritt og etter bare en måned kjente jeg at håret mitt var dobbelt så tykt! kjære deg! du er vakker som du er, og extensions kan du bruke på fester osv, og ellers kan du jo la det henge fritt og la det bli friskt og tykt 🙂
      digger deg <3

    60. Utrolig ekkelt å bruke ett annet menneske sitt hår for å “forbedre” utseendet, og som i mange tilfeller ikke ser bra ut. :/

    61. IKKE KJØP KERATIN! da kommer du is på fall til å angre. Hadde det i sommer på var helt forelsket i det de første ukene, men etter de første ukene var det kun igjen 1/3 av håret, etter vert ble det “klurete ” mellom hodebunnen og keratinet, og etter to måndter hadde håret vokst såpass mye at limet syntes. Når jeg tok det av hadde jeg omtrent ikke hår…

    62. Heihei.
      Som frisør anbefaler jeg deg Tape-extensions. Disse trenger du ikke å bytte ut på 1 år om du er flink til å pleie det. Forskjellen fra keratin til tape er at du kan flytte håret lenger opp da det har vokset ut en del. Da trenger du bare å kjøpe ny tape og en olje til å fjerne tapen (om de ikke er lette å ta ut). Eller så kan du gå til frisøren såklart å flytte de opp. Disse sliter mye mindre enn keratin og mikroringer. Om du ikke skal ha tape så vil jeg anbefale keratin, få de satt på hos en frisør som kan det og IKKE hjemme av en venninne som har gjort det før evt. Til de som sier at dere har mistet masse hår av keratin extensions så er det fordi normalt skal man miste noen tusen hårstrå per dag, men når du har i extensions faller ikke disse ut pga de sitter fast. Og hvis det har knekt av ved festet er det pga feil påsetting, eller fordi DU ikke har behandlet det bra nok! (spør evt en frisør som kan extensions om behandling av extensionset).
      Da er det oppklart 🙂 Håper du finner noe du liker.

    63. Teip! trust me, det er det beste! absolutt.
      Og jeg snakker av erfaring altså!! har nemlig prøvd micro, kreatin, CLIPS and so on.. Det beste med teip er at du kan sette dem på selv, eller evnt få ei venninne til å sette de på(anbefales), og du kan dermed plassere dem akkuratt hvor du vill ha de i håret. er du fortsatt ikke 100 % fornøyd med bare teip, er det jo ingen stress å klipse på 2-3 clips i håret sammen med teipen!En ting er sikkert, og det er at teipen kommer ALDRI å forsvinne fra mitt hår -elsker dem!

    64. Anbefale microringa. Bi mye floka og store hår tap når du tar ut keratin og tape fæstan. 🙂 E åsså enklast å sette i microringan. Men vældig ont de første dagan/nettern. Lykke til 🙂

    65. Anbefaler IKKE keratin hår fra luxushair! Det var fint i starten, men etter en måned var de som saueull.. Jeg behandlet dem som man skulle, men ble bare verre og verre, måtte til slutt ta de av etter en måned.

    66. Kanskje løsningen er at du tar en farge mellom de to fargene altså mellomblondt eller litt mørkere!
      Det er jo også en trend med rødt hår! Tror du kan kled en litt dyp rødfarge!! <3<3
      Elsker blogge <3 :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg