naken og sminkefri

Hei! I dag hadde vi hjemmetentamen i nynorsk, for min del syntes jeg det gikk veldig bra og jeg er fornøyd med resultatet! Nynorsk er faktsik ett av mine sterkeste fag, og jeg liker “språket” :)  Haha, jeg er nok den eneste i hele norge som føler det slik! Etter jeg var ferdig dro jeg og mamma ut og øvelseskjørte, har gjort det hver dag en stund nå og føler jeg har ganske god peiling. Eneste som er litt kjipt er at mamma klikker helt om jeg kjører litt over 50 km i timen, da er det i følge henne livsfarlig haha. . 

Jeg har nettopp tatt et herlig bad og ligger nå i sofaen. Har nettopp tatt to smertestillende tabeletter, føler meg så utrolig dårlig. Dere vet når man er forkjølet og så får man vondt i hver muskel i kroppen? Noen flere som har det slik? Føles ut som jeg har hatt en skikkelig hard treningsøkt, og jeg klarer nesten ikke bevege meg. . Ekkelt! Håper dere har noen tips slik at jeg kan bli fort frisk? Har jo så mye jeg må gjøre! 

Uten sminke

131 kommentarer
    1. Haha, mammaen min klikket også hvis jeg kjørte litt fort når vi øvelseskjørte, hun gjør det forsåvidt enda så det er nok en slik mamma greie.
      Håper du blir frisk i gjen! Eneste tipset jeg har er drikk MASSE vann 🙂

    2. du er fin”!<3 men er brynene dine sånn på ekte? siden det ser litt fake ut hvis du har sånne bryn helt naturlig 😛
      isåfall mesunner jeg deg:P haha

    3. Tattovert øyenbryn? eller bare farga? Eller så må du ha fiksa på de etter du dusja. men fin uansett da 🙂

    4. Wow! Du har utrolig pen og ren hud! <3 Men du er laaangt ifra den eneste i norge som liker nynorsk.

    5. Du er nydelig og et flott forbilde på mange måter. Samtidig som denne bloggen handler om kun deg, klarer du og å få fokuset på gode saker i verden! Det er en god egenskap! Jeg har bare et ønske! Kunne du tenkt deg å skrive et lite kort innlegg om hvilken rettetang du syntes er best og hva du anbefaler? Hvis du allerede har gjort det, kan du linke innlegget? Du har litt vanskelig kategorisystem! 🙂 heheh

    6. herregud, vi ser jo at du har sminke på deg, vi er jo ikke helt idiot heller. Du har tegnet på øyenbrynene, og du har sikkert masse brunkrem osv også. Gir ingen mening å skryte over at du ikke har sminke når du har det, skjønner ikke dumme jenter som gjør slik. og ikke akkurat så stort sjokk at du er naken, for det er du jo så og si hele tiden 😉

    7. Jeg mener ikke å være slem eller noe, ta dette heller som konstruktiv kritikk. Ikke lyv. Ikke når det er så tydelig som dette. Du har sminke på, ikke mye men påtegna øyenbryn er sminke, og da kan du ikke si at du ikke har sminke på. For det har du jo. Jeg blir mektig irritert av sånn. du er IKKE uten sminke når du har sminke på, UANNSETT om det bare er påtegna øyenbryn. Unnskyld, jeg liker bloggen din, blir bare så jævlig lei av sånn “har ikke på NOE sminke idag” fordi de ikke har på mascara, men jammen har de fått på seg foundation, concealer, pudder, påtegna øyebryn og gudene vet hva. Vi veit du har sminke på. slutt.

    8. “ja jeg vet , jeg tar på meg en strapless bh under håndkleet så tror sikkert alle jeg har så store pupper:D!” haha..not foolin anyone 😉
      Hilsen “driitsjalu” jente. for det er jo det alle er når de gir dårlig feedback, right? yeah, i dine øyne ihvertfall.

    9. Mamma er akkurat på samme måten, haha! Hun får helt panikk med en gang jeg kjører fortere enn 50km/t :p Du trenger jo ikke sminke, Sophie! Du er kjempepen både med og uten 🙂 God bedring forresten! ^^

    10. ”..sikkert den eneste som føler det slik”, du vet vel at hele vestlandet er basert på språket nynorsk?

    11. Åhh, du er så nydelig! 🙂
      Jeg er ofte forkjølet, så jeg har laget min egen liste på ting jeg gjør;
      Drikk masse vann og te med sitron, eventuelt te med kamille.
      Hold deg unna melkeprodukter.
      Dusj ofte!
      Istedet for halsdrops, kan du kjøpe deg halspastillen “frisk”, da den åpner. Det samme gjelder tyggis, det gjør at du hoster mindre.
      Og sist, men ikke minst; hvil mye!
      Håper du blir frisk fort, forkjølelse er så kjedelig! 🙂

    12. seriøst? hvis dere blir så jævla irritert eller provosert på det der er det ingen grunn for å gå inn på å se da ! vertfall ikke komentere skaff dere et liv istedenfor å rakke ned på andres!

    13. Du anonym, utn navn. Rakke ne på? De rakke jo ikkje ne på ho når de sir at ho har sminke på seg, førr det har ho jo? lol

    14. Uff . Du er så utrolig dobbeltmoralsk at det går ikke an ! Først og fremst du er ikke naken å du er ikke sminkefri ! For en gangs skyld vær real og vis den du er . Og om du vil være barbie så go for it , men ikke kom her å lek naturlig vakker og alt det pisset . Vær ærlig med dine lesere og om du skal være sminkefri så vær det på ordentlig og ikke lur leserne . Og ja folkens jeg er så sjalu for at jeg ikke ser ut som en 14 år gammel dukke med en ødelagt fremtid .

    15. Syns du er veldig pen uten sminke, men ser ut som om du har farget øyenbrynene og øyenvippene (hos frisøren) eller at du ha et tynt lag maskara på. Det ser ut som om du har på foundation også. Heldig 🙂

    16. Du er utrolig vakker uten sminke <3 Har ingen spesielt bra tips om å bli frisk, bare drikk te eller vann

    17. Jeg er halvt nynorsk♥ Haha
      Du er sykt pen uten sminke! Selv har jeg vært forkjølet i 7 uker.. Drikk te, få i deg c-vitaminer og hold deg varm:)

    18. Jeg har lyst på store lepper som deg fordi alle venne mine synes at jeg har små lepper og jeg like leppene din men liker ikke måten du preser dem ut son at dt ser ut som DONALD DUK LEPPER har mere lyst på fine store naturlige lepper men bare si va du gjør med dem har ikke fått med meg det vis fu har sakt det

    19. På øverste bildet ser man jo de svarte “hjørnene” på bh’en som stikker opp.. Naken?
      Og du har tegna på deg bryn.. Usminka?
      Skjønner ikke vitsen…..

    20. Hvordan klarer du å ta håret opp i hestehale, altså med exstentionsene dine? Jeg får helt sykt vondt, føles ut som at noen dreger i håret mitt…

    21. Så modig du er! Jeg hadde aldri postet et bilde av meg selv uten sminke!! Kult gjort, virkelig! Dette er ikke ironisk selv om det kanskje virker sånn altså 🙂

    22. Heei! Jeg er fast lekser av bloggen din;) elsker at du tør og være litt anneledes;)
      Jeg har det akkurat som de når det gjelder forskjølesen…. Har drit vondt i halsen også klarer jeg omtrent ikke og løfte på armer og bein…. Det er helt forferdelig…;(
      Men bedring til deg<3

    23. Man ser jo at hun har tegnet på øyenbrynene, men hva så? Jeg skjønner henne, og jeg hadde gjort det samme 🙂 (btw, de var veldig fine nå!)
      Men du er utrolig pen så og si usminket, Sophie! <3

    24. Så pen du er ! 🙂
      Og til dere som sier at hu har tegna på øyenbryn, så ja der kan hende hun har gjort det, men til dere som ikke vet det så går der ann å forme og farge øyenbrynene sine 😉

    25. Viss man kjører litt over 50 i 50 sonen og man havner i en uheldig situasjon, så kan da være livsfarlig. Vant till gladdkjøringa, du forstår du hva jeg mener

    26. naturlig skjønnhet!
      hvis du er interessert i Twilight, kan du gjerne lese om den kommende filmen på bloggen min! Begynner å nærme seg premieren på Breaking Dawn del 2 nå :))
      -Twilight0news.blogg.no

    27. haha, jeg hater nynorsk, det er mitt hovudmål. tror jeg hater det så mye fordi jeg blander nynorsk og bokmål så blir bare vanskelig og bruke sånne lange merkelige nynorske ord når vi skriver tekst 🙁

    28. Er vel egentlig ingen lege da, men kan komme med tips.. Etter det du sier at du er sliten som etter en trening, at du er støl i musklene og er forkjøla, tyder på at du har influensa. Ta paracet, drikk vann og slapp av:) ta gjerne tempen på deg, pleier å komme feber sammen med influensa, og god bedring da

    29. Jeg drikker nå en te som heter lemsip. Det er sånn medesin i som hjelper mot sår hals, vondt i muskler osvosv. Den er sykt bra, men jeg tror du må bestille den på nettet. Isåfall vil jeg anbefale å bare ta halle lemsip te posen oppi koppen, ellers kan det bli litt sterkt. God bedring <3

    30. Drikk varm melk med 1-2 skeier med honning oppi 😀 drit ekkelt, men eg vart frisk dagen ittepå :)))

    31. Jeg ser at hun har påtegnet eller eventuelt tatovert øyenbryn, men det noen kommenterte med at hun hadde på mascara er nok bare tull:) hun har forklart før at hun er en av de heldige som er førdt med mørke og lange vipper, så det tror jeg i allefall på!:-)

    32. herregud er det mulig!!
      sophie får kritikk uansett hva hun gjør!!
      mhm jaa helt enig, hun har sikkert gått inn på bade, og sminkt seg litt, men slik at det ser naturlig ud. også kledd av seg men en tubebh under, og tatt rundt et håndkle, åsså ta bilde og si hun er sminkefri, og nagen. kun for å imponere di som leser bloggen med hvordan hun ser ut etter et bad. :-PPpPPpp ser dere virkelig ikke hvor dumt det er, det dere sier?????
      ER DET MULIG!!!
      til alle dere idioter som sier hun har tegnet øyenbryn og tatt på mascara. Sophie har mørkt hår naturlig, noe som tilsvarer at hun da har mørke øyenvipper og øyenbryn NATURLIG. noen er bare helt tard i hode, sorri asså men noen kommentarer er så idotiske at di skulle vært kasta på havet.
      Sophie er ei nydelig jente, hun har fin kropp, fint ansikt, og hun har storepupper, DEAL MED AT DU IKKE ER SÅNN, istedenfor å prøve å rakke ned sophie, bare fordi DU er en sjalu liten dredonge!!
      stå på sophie, digger deg<3<3 sje bry deg om idiotiske kommentarer, serriøst, e latterlig og lesa igjennom alt det domma folk kan komma på å skriva t deg!

    33. Er jeg den eneste som har lyst å beføle de deilige puppene under håndkle der!! å herreguud, har vært litt for lenge uten sex

    34. God bedring! Det hjelper med te, smertestillende og sengen! 🙂 Hehe! Har det akkurat sånn selv : )
      Naturlig skjønnheten : )

    35. til alle dere “haters” der ute, kan dere ikke fatte og begripe at Shopie faktisk IKKE BRYR SEG?!
      du er nydelig shopie!

    36. Ååh, du er bare så nydelig Sophie. Jeg håper det er sant det du sier om at du ikke bryr deg om de som kommer med negative og stygge kommentarer. Du burde være så stolt over deg selv.
      Du har hjulpet meg så mye siden jeg startet å lese bloggen din. Du hjelper meg til å se bedre på meg selv, og gjennom vonde tider. Du er så ekte her på bloggen. Du blogger om både opp- og nedturer. Det inspirer meg, og får meg til å fortsette å lese bloggen din. Du bryr deg om miljøet, dyrenes rettigheter og en hel del til, akkuratt som meg. Stå på!! Du kommer til å få til så mye i løpet av livet ditt.

    37. vi som snakkar nynorsk lika no nynorsk kjempegodt. Du er ikkje den einaste, skjønna du 😉 folk er so stygge som rakka ned på nynorsk. Digg at du lika det! 😉 <3 stå på!

    38. elsker bloggen din elise du er så talentfull!
      ville blitt veldig glad vist noen av dere tittet innom bloggen min eller kansje begynte å lese den!<3
      PS:fast leser!<3

    39. Haha, snakker nynorsk i hverdagen! I alle fall en variant av det; Surnadalsk! Hvis du så på videoen til VOE om “Norges vanskeligste dialekt” er det den dialekta som fikk delt førsteplass med totning:-D

    40. hei <3 jeg finner ikke igjen det innlegget du postet om den siden hvor man kunne kjøpe sånne bakglass til iphone? kunne du postet det innlegget på nytt værsåsnill <3<3<3<3

    41. du er utrolig nydelig uten sminke! hadde jeg sett så bra ut uten sminke så hadde jeg nok ikke brukt det..hadde vært drit tøft hvis du begynte å gå uten sminke. tenk hvor fin du hadde følt deg de gangene du faktisk sminka deg:)Bare sier det:)
      også vil jeg si at jeg digger deg, du er nesten som et forbilde for meg. nå mener jeg ikke med “barbie” looken og livstilen og det der. men hvor sterk og smart du egentlig er! Folk dømmer deg hele tida fordi du har langt blondt hår, store pupper og er tan. og selvom det er langt ifra sånn jeg er, så blir jeg så sint på at folk dømmer deg etter det! jeg hater at folk tar det som en selvfølge at de med det mest “normale”(det som har blitt stempla som pent) utseende er de beste personlighetene. Det er derfor jeg ser sånn opp til deg, fordi du ser barbie ut, men er egentlig kjempe smart og jordnær (ihvertfall det inntrykket jeg har fått av deg).
      Og jeg elsker når du skriver innlegg om livet og følelser, for det du skriver er så ekte, og jeg kjenner meg igjen i mye. Jeg tror du har gått igjennom mye mer enn folk tenker når de ser bilder av deg, og jeg har SÅ MYE RESPEKT for deg!
      Når jeg leser de litt mer emosjonelle innleggene dine, så føler jeg at jeg ikke er alene, og at det er litt godt å tenke på at det ikke bare er jeg som føler meg som en dass av og til(eller ofte)
      Håper du fortsetter å blogge så bra, og skrive om andre ting enn sminke og klær.
      Klem:)

    42. Du er helt utrolig vakker uten sminke, du er virkelig naturlig pen. Syntes ikke du trenger å sminke deg engang, men man føler jo seg som regel mye bedre selv når man sminker seg,og klarer kanskje ikke se på seg selv slik som andre ser deg. Men uansett, du har et flott utseende 🙂

    43. hva er vitsen med å tegne på øyenbrynene og feste på extensions etter at du har dusjet? og så gå å ta bilde til bloggen og prøve å skryte over hvor “Naturlig pen” du er? du sier jo hele tiden at du er stolt over å bli kalt barbie osv, så hvorfor prøver du nå å late som om du er så naturlig pen?
      når du skal vise oss bilde uten extensions, så enten har du håret oppsatt så vi ikke ser noen ting, ellers så har du bilder der du ikke viser håret.
      når du skal vise bilde uten sminke, så har du foundation, tegnet på øyenbryn og et tynt lag mascara. Hva er vitsen med å vise disse tingene da? Da kan du heller lage innlegg om noe annet, enn å prøve å lyve til leserene dine og virke som noe du ikke er 🙂 som du ser på kommentarene her, så har de fleste skjønt at du ikke er verken naken eller sminkefri
      og uansett, hvorfor må du fortelle hele verden at du er naken hele tiden? vi trenger ikke å få se bilde hver gang du er naken eller ikke har bukse på, det synes jeg du kan holde for deg selv 😉

    44. KA e vitsen med og legge ut bilde og skrive “uten sminke” når du har sminke på dæ???! herregud, wtf ?! du e så fake! Og kofør feste extentions me engang du e ferdi å dusje? kan du ikje bære være real? leppen dine ser jævli ut også.

    45. Åh, eg elskar nynorsk sjølv, men kjem jo frå ein nynorskbygd, då : ) Tenkte nett eg skulle rette på eit par kommentarar i farta, for det første er ikkje heile vestlandet basert på nynorsk, nynorsk er basert på dialektar frå bygder rundt i heile landet, både nord, sør, øst og vest. Og heile vestlandet brukar ikkje nynorsk, i byar som Bergen er bokmål hovudspråket. I tillegg er det ingen som snakkar nynorsk, me snakkar dialekt og skriv bokmål eller nynorsk alle saman ; )
      Ellers får du ha god betring, Sophie! Kvil mykje, og et uansett om du har matlyst eller ikkje ; )

    46. hva er vitsen med, hva er vitsen med, hva er vitsen med. noe til dere drittslengere, HVA ER VITSEN MED Å SLENGE DRITT! ho har jo faen ikke på seg sminke? lukk opp øynene, ja hun har kanskje tegnet brynene sine? so what? dere er så barnslige og synker så jævlig lavt dere som slenger dritt. herregud, bare ignorer dem Sophie! du er vakker! 🙂

    47. Du er mye finere uten spinke faktisk. 🙂 et tips: du burde bare bruke mascara og droppe brunkremen og pudder og det derre der.. Mye finere naturlig 🙂 det er et dritbra tips <3

    48. Du er en falsk person. Man ser du har på deg sminke, du har fylt inn noe i leppene dine, sammenligner man leppene dine fra 2009-2012 så har de vokst til sånne utover duck lepper. For en hore, slutt å legg ut “FINE” hore bilder av degselv. brenn i helvete.

    49. hei! hvem bryr seg om sophie kaller seg sminkefri selv om hun har tegnet bryna? jeg tror enkelt å greit hun bare har så fine bryn og at hun er sminkefri og utrolig fin, uansett. Alle vet jo at det ikke fins noen person som blir likt av alle. det finnes alltid haters men også lovers
      jeg vil bare utrykke min mening:
      – hei haters, istede for å lete etter feil hos andre begynn med deg selv, eg skal gi deg ett hint. Det er en ganske stor feil å rakke ned på andre for å få deg selv til å virke bedre.
      Stå på sophie, haters do what haters do, they hate, lovers do what lovers do, they love thats what i do<3

    50. Kjempenyttig å vite at du er naken, tenker det er mange gamle pervoer som koser seg med den. Wow, er du sminkefri? Er du stolt over det eller? 🙂

    51. Pen uten sminke, men æ ser no at di øyenbrynan dær va ikkje sminkfri. Æ bere spør, har du nappa vækk alt og bere tægna over? Siden du ikkje fjerna dær?
      Bloggen din e bra:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg