gråter

Hei!

Er nå på vei hjem til Harstad, kjører med kompisen jeg kjørte ned hit med. Veldig trivelig! Blir vel en del junkfood, godteri og brus i bilen men uten mat og drikke duger helten ikke, har jeg hørt! 

Fordriver blandt annet tiden med å se masse youtubevideoer fra diverse talentkonkurranser, og jeg lover dere jeg har fellt en del tårer fram til nå, haha jeg kan være litt småklein på den måten. . Griner veldig sjeldent av “virkelige” ting, altså krangler med folk eller drama generelt, men av filmer, sanger og annen underholdning faller tårene som bare det! Aner ikke hvorfor, men jeg lever meg sånn inn og vil bare gi alle sammen en klem. 

 

Dette var utrolig rørende, og må bare innrømme at jeg er forelsket i han gutten der. . Vakkert! Slike gutter er vakkert, og jeg mener det. Kunne bitt kjæreste med han, hjerte av gull og stemmen til en gud♥ Er så glad han har venninnen sin, for det er så mange som har ingen når de har et spessielt talent. 

Herregud, det var her tårekanalen min ikke kunne kontrollere seg mer. . STAKKARS!!!! Sykt flink og jeg gråt og gråt, verden er så urettferdig. Og folk sier Justin Bieber har hatt en vanskelig oppvekst!?

Vanligvis synes jeg ikke synd på overvektige mennesker fordi det er en livsfarlig tilstand, men etter min mening, ikke en sykdom. Det er noe man velger selv, om man spiser og spiser uten å trene så er det et valg man har tatt. MEN, her har vi en mann som har tatt tak i sitt problem og nå inspirer andre, samtidig som han er utrolig søt og ydmyk. Inspirasjon!  

 Vel. . Han her var bare deilig, haha. Irsk og har skrevet kjærlighetssang

65 kommentarer
    1. Er ikke alle som kan noe for hva de veier. Er noe med gener, stoffskifte osv. Og et barn som får usunn mat av foreldrene kan ikke velge det selv, og de vanene vil henge igjen 😉

    2. ”Og folk sier Justin Bieber har hatt en vanskelig oppvekst!?” ……. han har jo det? Nei – ikke i nærheten av så ille som han fyren der, men han har jo fortsatt hatt en vanskelig oppvekst? Hva er det du oppnår med å skrive sånt? Skjønner ikke hva som er greia med at man alltid skal sammenligne Justin Bieber med andre sånn som det der.
      Du har jo selv blitt voldtatt, slitt med depresjon osv. Men det blir fortsatt dumt om jeg skal begynne å sammenligne deg med en uteligger og skrive ”og folk synes at Sophie Elise har det vanskelig??”.. skjønner?:)

    3. Å si noen har VALGT å bli overvektig er ikke alltid sant, det er som å si til noen at de VALGTE å få anoreksi..

    4. Du kan ikke skrive at du ikke ser på overvekt som en sykdom, i mange tilfeller er det nettop det! Selvfølgelig ikke alltid men det et ofte sykdom eller dårlige gener som står bak. Ikke lat som at du vet hva du snakker om, og hva har Justin Bieber med noe å gjøre?

    5. Ser du har Kari Jaquesson-tendenser. Det er forskjell på overvektige, men måten du fremstiller de på er en dum måte å si det på. Når du ser overvektige, antar du at de bare stapper mat i kjeften hele tiden? “mat” som potetgull, godteri og cola? de har grodd fast i godstolen med fjernkontrollen i hånda? seriøst… jeg trodde ikke dette om deg. Jeg har vært aktiv hele livet- og jeg er bælfeit. Elsker å være aktiv, men så har jeg en skygge som henger over meg- spiseforstyrrelse.
      Jeg synes forresten ikke livsstilen din virker så annerledes fra våre feite sin?
      Dette er ikke ment som et stygt innlegg, for slik er jeg ikke…men jeg synes folk kan tenke seg om, langt fra alle overvektige er av den oppfatning som du har.

    6. Syntes det er så dårlig hvor tydelig det er at alle dømmer de før de begynner å synge, og hvor overasket alle blir. Utrolig dårlig, men er så fint at han virkelig viser de alle!

    7. Seriøst sophie, overvekt blir til slutt en sykdom hvis det varer lenge nok, og det er utrolig mange som ikke kan noe for det, har du noengang forestilt deg å være i deres posisjon? Altså, du klager på at du vil legge på deg osv, så trener du. Skjønner jo at du vil det, muskler veier jo mer enn fett, men reagerte litt på at du skreiv at du var i en periode der du teller kallrier for noen månder siden, hvem teller kalorier når de prøver å legge på seg?.. Du hat skrevet at du føler deg feit til tider, tenk på alle leserene dine som kanskje er litt overvektige, hvordan de reagerer pådet? Du er jo langt fra feit.. Synes det blir så feil når syltynne jenter som deg skal skrive om at de ikke synes synd på, eller synes synd på over ektige. Det ER faktisk en sykdom, google it. Jeg skriver ikke dette fordi jeg er overvektig eller sjalu på kroppen eller utseende ditt altså, misforstå meg rett, du har amazing kropp og utseende,heh! Trener selv hver dag!

    8. SØK PÅ JILLIAN JENSEN!! den som varer i 12 minutter, skal love deg at du sitter gråtende i 2 timer senere! den er så trist!

    9. Haha, du som er vegetarianer bør holde deg unna gutter som han. Han spiser sikkert 20 svinekotteletter og to kilo bernaisesaus til middag hverdag 😀

    10. Get real, Sophie. Jeg er megafan, men overvekt er tildels en sykdom.. Sjekk fakta først. Jeg liker deg, men nå fremstår du som en idiot.

    11. det å være overvektig trenger faktisk ikke alltid ha med latskap å junkfood å gjøre ..
      medisiner kan overta vekten .. enten lavt eller høytstoffskifte kan ta over vekten .. man skal ikke skylde på mat å latskap hvergang .. Tenk om du ser en overvektig person på gata å tenker, “oisann, uheldig med måltider å trening”, men at sannheten kanskje er noe helt annet.
      Ei jeg kjenner, hun spiser sunt å trener 2 ganger daglig, gjort det i mange år, hun er overvektig, men det er på grunn av lavt eller høyt stoffskifte, hun får ikke gjort noenting med det ..
      !!husker ikke om det er lavt eller høytstoffskifte btw ..
      Men ellers, kjempe fin blogg, å fine videoer!
      Ha en fin kveld.

    12. siden du først vsr inne på talentvideoer så tenkte jeg at jeg kunne tipse deg om en (sikkert ikke vits i nå men) : Christopher Maloney sin audtion til british x-factor! oh ehm gee! blir rørt til tårer av den! En av de ikke-så-veldig-få øyeblikkene der jeg i all hemmelighet ønsker at jeg kjente personen sånn at jeg kunne gitt han en klem.
      Haha, ellers så får du ha en fin dag! 😀

    13. Du må huske at verden ikke er så svart/hvit da.
      Spiseforstyrrelser er en sykdom, også overspising.
      Jeg har slitt med anorexia, og det er overhodet ikke noe jeg velger selv. Akkurat slik er det med mange som overspiser også.

    14. Veit du kva eg hater? Når tynne jenter som deg ser ned på overvektige. Morsomt at du trur du veit bedre enn verdens helseorganisasjon, overvekt ER ein sjukdom. Nokre former for fedme kjem av dårlig mosjon og kosthold. Men på samme måte som du kan spise mykje junk og ikkje trene og allikavel ikkje gå opp i vekt, er det nokre som uansett kor sunt dei spiser og kor mykje dei trener så legger dei på seg/greier ikkje å slanke seg.

    15. Tror det er denne meningen som du fremstiller her som gjør at det finnes så mange unge jenter som sliter med selvtilliten og vekten sin.
      Uansett hva som er rett eller ikke, så burde du være forsiktig med vekt-meninger på en slik rosablogg som har mange unge lesere.

    16. Hei,sophie jeg lurte på om du kunne begynne og ta mer ¨vanlige¨bilder altså,litt klarere jeg syens du redigerer bildene dine for mye og det blir liksom litt kjedelig.
      kan du ikke gå ut i sola og ta fine outfit bilder?
      eller bruke kameraet ditt litt oftere,og ikke iphone bilder:)
      jeg er virkelig en stor bloggfan og har fulgt deg ganske så lenge,så jeg synes dette er noe du burde forbedre:)
      klem Silje:-D

    17. ikke alle overvektige velger å være overvektig. Noen har en sykdom som gjør at dem blir slik, noen kanskje blir feilmedisinert som gjør at den blir overvektige, mens andre har spiseforstyrrelser. Og om det dreier seg om spiseforstyrrelse, så er det ingen som velger det, for når man begynner, så er man allerede syk. Blir sykdommen som velger for den…

    18. Du er bare så ekkel og stygg, alt er bare så jævlig fake med deg din jævla fitte, alle kan bli pene med 5 kilo sparkel og 7liter maling i trynet, og løshår og øyenvipper. du kommer aldri til å bli annet enn en glamur hore med silkonpupper som ligger seg til toppen

    19. Utrolig slemt det du skrev Rosblogghatere… Sophie er som hun vil, hun bestemmer over seg selv!!! Hun er den beste bloggeren EVER! Hun er ikke stygg eller ekkel i det hele tatt, hun lker det hun liker og du kan ikke gjøre noe med det! Jeg digger sophie! HUN ER BEEEST! SKULLE ØNSKE HUN KJENTE MEG,MEN DET GJØR HUN IKKE OG DET ER IKKE NOE JEG KAN GJØRE MED! Digger deg Sophie!!!!

    20. Justin sin mor hadde ikke penger til mat i kjøleskapet sitt nesten og hun måtte ta to ekstra jobber for å klare det, hvordan kan du sammenligne fedme og fattigdom med hverandre!?

    21. Kult!!! syns han til sist var flinkest, men de andre var dritflinke også!!! <3 Men jeg syns at Justin Bieber også hadde en veldig tøff barndom. han og moren var jo fattige, og hadde ikke råd til mat! og han hadde eget rom hos besteforeldrene fordi moren måtte jobbe hele dagen! så jeg syns det er dumt å sammenligne de, selv om jeg syns synd på han mannen også <3

    22. hei, jeg liker veldig godt at du sier dine meninger uten å være “flau” over det! men når det er sagt, vær litt forsiktig også.. greit at du ikke syns så synd på overvektige mennesker, men du får det til å høres ut som de som er litt fyldigere fortjener det. jeg er 18 år og er ikke veldig overvektig, men sliter mye emd selvtilliten min, og er litt rundere enn de fleste andre. jeg trener nesten hver dag og det har jeg gjort i mange år, og spier relativt sunt, men kanskje hakket for mye usunt til tider. ja det er mitt valg og ta å spise den bollen, MEN tro meg, jeg sliter så med det, og vil helst leve på knekkebrød og grønt!! jeg er så lei meg for at jeg ikke er fornøyd med meg selv, og får jeg høre at jeg har store lår eller litt flesk på magen, ødelegger det ikke bare dagen min, men så utrolig mye mer.. som sagt jeg trener mye, og jeg prøver å spise så sunt jeg kan, men allikevel går jeg ikke ned i vekt! og tar jeg en sjokoladebit så føler jeg meg så utrolig dårlig inni meg etterpå.. så føler meg faktisk litt truffet når du sier det du sier på den måten du gjør… jeg mener ikke å syntes synd på meg selv, men jeg sliter veldig med det og prøver å gjøre så godt jeg kan… men ikke tro jeg legger noe hat på deg, liker å titte innom bloggen din. mitt første inntrykk var ikke så bra, men nå tror jeg du er en veldig sterk og bra person. men akkurat det du skrev om overvekt, ble jeg littegrann sjokkert

    23. Fantastisk!
      Det geniale med menneska som Simon Cowell eller ka han heit, e at han e så ærlig me alle. Han sei AKKURAT det han mein. E det ræva, så e det det di får hør. Men hvis det e bra, så får di verkelig hør det og. Og då kjøp man det han sei. Æ e genuint fan av det! 🙂 Og du e fin. Ha en fin kveld.

    24. Helt enig med at å være tykk, ikke er en sykdom. Det er så utrolig mange som ikke vil bite i det sure eplet og inrømme at det faktisk bare ligger på dem. Er du ufornøyd, så er det bare du som kan gjøre noe med det.. 🙂

    25. Hei! Har sett alle videoene du postet, og vil bare si at albumet til Ryan O’Shaughnessy ligger på Spotify! 🙂 Digger han!

    26. Overvekt er virkelig ikke noe man kan kontrolere selv i de fleste tilfellene.. Jeg er overvektig og trener mye mer enn vennene mine, men fortsatt er de tynnere. Når de spiser usunn mat som kake og sjokolade låser jeg meg inn på badet til de er ferdige, men de er fortsatt syltynne. Har slitt med bulimi og går på vekta cirka fem ganger daglig. Og liksom du har gått igjennom deppresjon burde virkelig forstå, overvekt er ofte linket til det!
      Du mistet akkurat en leser pga din overlegenhet!

    27. Overvekt kan skje av ulike grunner. Om det skjer ved at man har en spiseforstyrrelse, som trøstespising. Er det et psykologisk problem innblandet som regel, og da kan ikke parten lengre “velge selv” uten hjelp. Som igjen klassifiseres som en sykdom, akkurat som anoreksia og bulimi. Vær litt mindre “barbie” i hodet, som du så fint forteller du ikke er, i opptil flere innlegg her på bloggen. Ikke døm ALLE etter en mal, når du selv ikke ønsker det samme!!!!!!!!!!!!!!! 😉

    28. Hei
      Et spørsmål… Har du tatt Botox i leppa eller bare presser du den ut på hvert bilde? ( duckface ) Håper jeg kan få svar…. du så ikke sist kommentar om at jeg spurte men fikk ikke noe svar..:)

    29. Noen ganger er det personen selv som er skyldig i sin overvekt, ja.. Noen ganger er det resultatet etter kraftige depresjoner over tid, Noen har vært treningsnarkomaner over lengre tid, så blitt alvorlig syk/skadet, disse personene har ekstrem stor sjanse til å bli syklig overvektig etter sykdommen/skaden.. Men som oftes er overvekt et resultat av gener.
      Syns du er en reflektert jente som har et fint syn på det meste, å syns det er flott at du har funnet en måte å dempe depresjonene på.. Liker at du er stolt av deg selv, å at du gir blanke fan i hva andre syns, så lenge du er fornøyd med deg selv.. Men tenk no litt på hva du skriver når du skriver om overvekt.. Ikke alle er like heldig å har en slank og fin kropp ( som deg ) 🙂
      Ha en god helg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg