bestilt tur til amsterdam

Gjett hva som nå er bestilt? Tur til Amsterdam i slutten av November! Slik det ser ut nå skal jeg faktisk hele to turer dit før året er over, er flere konserter jeg vil se der. . Men nå er i alle fall tur nummer en bestilt! Jeg skal dra med Lotte og Marthe (var blandt annet med dem på hove) og vi skal bo på et utrolig fint hotell. Gleder meg mye til å blogge derfra og vise dere bilder! 

Stockholm og Oslo er vel de eneste “store” byene jeg har vært i, så for meg blir dette en helt ny opplevelse og virkelig stort. Gleder meg til å se ting jeg har lest om, til å oppleve bra shopping og sykt uteliv! Når jeg bestiller slike reiser og vet jeg skal bort så føles med en gang livet mye bedre, jeg er jo som dere sikkert vet litt smådeppa hver gang det blir høst og ønsker meg kun bort til andre steder. . Og nå som jeg vet at jeg faktisk skal bort, jeg skal sette meg på et fly og dra til et sted hvor jeg ikke kjenner noen – det føles fantastisk!

Noen som har vært i Amster og kan komme med tips? Og ikke minst, noen som er sjalu?! 

136 kommentarer
    1. hehe, ja jeg er kjempesjaluuu:( Er så utrolig lei av den lille jævla drittbyen jeg bor i nå. VIL VEKK!! Bare at jeg skal til Oslo i hørtferien gjør meg glad liksom!

    2. Så utrolig kost! Det kommer nok til å bli en livs opplevelse! Du får kose deg masse!
      Jeg har forresten en spørsmålsrunde på gang på bloggen min 🙂 og hvis det er noe du vil spørre meg om så sett i gang 😀

    3. det er noen plasser du må passe deg for, spessielt om kvelden. Å ikke dra på coffe shop med mindre du vil ha hasj i maten din

    4. Kos deg masse! Du fortjener det 🙂
      Bare vær forsiktig, mye narkotika og hasj + horer der. Men blir sikkert utrolig gøy uansett!

    5. har vært ganske mange ganger i Amsterdam, for jeg har familie der! Er en utrolig flott plass med mange butikker 🙂 madame tussauds er der også, så anbefaler deg å gå dit om du ikke har vært der!
      Er gøy å gå der når det er varmt, for er mange som kler seg ut og står midt i gata, haha!
      kos deg, og ha en god tur ♥

    6. Var i Amsterdami sommer, og det er en utrolig fin by med masse shopping!:) har lyst å dra tilbake dit snart men London er neste stopp fot meg, tihi;$ kos deg 😀

    7. Var i Amsterdami sommer, og det er en utrolig fin by med masse shopping!:) har lyst å dra tilbake dit snart men London er neste stopp for meg, tihi;$ kos deg 😀

    8. veldig fin by, med mange vakre bygninger. Red light district er jo et horestrøk, hvor kvinner bokstavelig talt selger seg selv i vinduene, dit bør det tures bare for å ha opplevd det. 3 steder i verden prostituerte selges på den måten, og amsterdam er et av de. shoppingen er ikke noe å syte av heller! kos deg masse i amsterdam, og ikke røyk for mye grønt da, if u know what i mean…hahha

    9. Foreldrene mine var der med venner for et-to år siden, de likte det kjempe godt og det er mere en venneferieplass enn familiereise:) de var jo mye på plasser for å se ting vist du kjønner, museum og slike ting men mamma sa shopping utvalget var ganske bra og det er billigere der. Veldig kolslig plass og var sur når jeg ikke fikk være med..:) håper du får det fint der<3 love u

    10. Har vært der 2 ganger og besøkt onkelen og tanten min. Det er veldig fint og flatt. Og koselig. Burde dra på et pannekake hus, og smake søte poppcorn

    11. Hmm ja, narkotika er lovlig hvis du er 18, og prostitusjon er også
      lovlig, vet ikke om du er så keen på det da, Men ja uansett utelivet
      er helt flott altså! bare å glede seg 😀

    12. Faktisk kan ikke folk som kommer fra andre land bruke harsj eller sånt i Nederland mer 😉
      du burde så absolutt ta en tur med en av kanalbåtene! Også burde du se Red Light District! og kanskje besøke huset til Anne Frank ( Anne Frank museet ) Amsterdam er helt herlig!

    13. Hei! Jeg har familie i nederland, så jeg har vert i Amsterdam et par ganger! Det er en kjempefin by, masse shopping, søte hus og koslige kafeer. Anbefaler deg å prøve nederlandsk pommes frites, stroopwafels og andre godterier som de har der! Er så sykt mye godt <3
      Da jeg var der sist gang havnet vi midt oppe i horestrøket uten at det var meningen! plutselig bare var vi der! ;o Så pass på, haha

    14. Jeg har vært i amsterdam kanskje over 10 ganger!:) Har noen slektninger som bor der,så vi reiser der ofte:) Du må huske å ta med deg massse penger! Det er virkelig det viktigste!:) Prisene er såå gode! Det koster såå lite for ting:) sånn gul mascara,hvis du skjønner hva jeg mener? Sånn gul maybelline maskara. Det koster 6 euro for 2 stk!! Altså 24 kr for en! Det er jo suuper billig! Du kjøper en i norge for litt over 100.- 🙂 Ellers ønsker jeg deg en stråålende tur:)

    15. Så gøy!!
      Det er VELDIG bra shopping der har jeg hørt 😀 og de selger så utroooolig mye med sko!! 😀

    16. Var i Amsterdam for ett par år siden, og jeg hadde det utrolig kult der! Det eneste du må passe på er at det kan være harsj i både flaskevann, godteri, sjokkolade osv.. Noe jeg ble skremt over da jeg kjøpte meg en kjærlighet på en kiosk på hjørne, spiste den jo selvfølgelig ikke! 🙂 Kos deg og ha en god tur!

    17. Har vært i Amsterdam mange ganger, veldig bra by!
      Først av alt: Smak på Stroopwaffels, de er fantastiske! Prøv å få tak i ferske.
      Second: Ny lov i Nederland i år som forbyr turister å kjøpe hasj/marihuana. Viktig å være obs på.
      Ellers: Masse artige museum; Heineken museum, The Sexmuseum, Van Gogh museum, Madame Tussauds (som ligger ved siden av det kongelige palasset).
      I tillegg anbefalse et besøk på Albert Cuyp- street marked. En kjempelang gate FULL av alle slags boder. Her finner du alt av klær, skjønnhetsprodukter, mat ++++++

    18. Amasterdam er sykt fint, Nederland generelt er utrolig flott! Jeg var der i sommer og utelivet er ikke til å klage på! Amsterdam har alt mulig å by på, men hvis du vil ha mer shopping og nye butikker anbefaler jeg deg å ta toget til Harlem, enda en av Nederlands storbyer med MASSE butikker og koselige cafèer.
      Steder du burde besøke er jo selvfølgelig Redlight districkt.Du må også smake på Stroopwaffels og Croquette (vet ikke helt hvordan det skrives). En annen ting som også er veldig godt, om du liker vanilje, er Vanille vlan 🙂

    19. Unnskyld!
      Jeg vet du mest sannsynlig ikke leser denne kommentaren her engang, men jeg vil bare få ut hvor lei meg jeg er for å ha dømt deg. Jeg beklager alle de stygge kommentarene, jeg fikk høre om deg på nettavisen (tror jeg) og fikk dårlig inntrykk av deg. De siste dagene har jeg lest bloggen din, og fått vite at det er ikke sånn du er! Du fortjener virkelig ikke alle de negative kommentarene av mobbere, jeg var en av de og jeg angrer! Du er en bra person, når man blir kjent med deg over bloggen din. Jeg fikk veldig dårlig samvittighet først, så det eneste jeg kan gjøre er å be om unnskjuldning. Jeg håper du ikke tar deg nær av alle de andre negative kommentarene, jeg vet at alle mennesker gjør det, selv om de prøver så hardt å ikke vise det. Så jeg beklager om jeg har såret deg, det fortjente du virkelig ikke. Etter å ha lest bloggen din i noen dager, føler jeg på en måte at jeg har blitt kjent med deg og kanskje.. litt glad i deg. Hehe, ja det er rart å si det, men jeg mener det!

    20. kan du være så snill å skrive innlegg om hva du har gjort med leppene dine? 🙂 de er så utrolig fine!

    21. Det er lovlig for turister å røyke og spise hasj frem til 2013! Dette har du vel sjekket opp alt, men ser fler i kommentarfeltet feilinformerer. Kos deg 😉

    22. personlig mener jeg amsterdam er oppskrytt, var der for litt over en uke siden, og ble kjempe skuffet. var virkelig ikke sånn jeg hadde trodd det skulle være. anbefaler heller å dra til arnhem, cirka 1,5t med tog fra sentralstasjonen i amsterdam – den byen er ikke så spist opp av turister som amsterdam.

    23. Har vært i Amsterdam opptil flere ganger og noe du absolutt må gjøre er å leie sykler og sykle rundt i byen. Nederland er helt flatt så det er lett å sykle og veldig koselig. Til lunsj må du helt klart spise på pannekakehus. De er overalt og serverer “pannekaker” (heter crepès og er stooore tynne pannekaker) og de finnes med ALT av pålegg. Anbefaler å bestille en med ferske jordbær og is! God tur:-)

    24. du er en kjempe kul jente…..men det jeg skule si er at….det e en jente i klassen min som e kjempe slem mot meg,ho sier stygge ting til meg, som det ho sa i dag ho sa til en ana jente at ho syns det er bra at pappaen min er dø og ho holler på sånn det klarer jeg bare ikke lenger,jeg er såå lei av ho no.kan du ji meg noen råd

    25. Er vel ingen hemmelighet at dere skal ned og røyke joints 😉 Har vært selv en gang tidligere. noe som må oppleves er live sex show langs red light district, den vi var på var ikke så bra, men det er noe man bare gjør i amsterdam liksom. Ikke prøv sopp med mindre noen av dere er erfarne med det.

    26. Amsterdam er en herlig by 🙂 var der for noen år tilbake i en uke. Storkoste oss der. Vi bodde rett ved hard Rock Cafe, i gaten med de dyre merkene. Shoppingen i byen er veldig bra. Det er mange bra resturanger og utesteder. masse å se på og oppleve.
      Dere vil få en knall tur. Gled deg 🙂
      Selv skal jeg snart til island, så er ikek missunnelig, men vil gjerne tilbake dit en dag :9)

    27. Guud så gøy 🙂 Sikkert vilt der! Du er så heldig! Hvilke konserter skal du på eller har tenkt/lyst til å dra på? Lucky piiig

    28. Qlimax 2012 er i slutten av November. Tror det er en av verdens største technofestivaler…
      Erforresten kjempesjalu! Elsker landet og savner byen 🙁

    29. Kjempeheldig 😉
      Kos deg i Amsterdam da 😉
      Har vært der i sommer xP
      Ordentlig fint men litt mye narkotika osv…
      Men likevel veldig fantastisk der 😉
      Ha det gøy i Amsterdam da
      litt misunnelig …

    30. Prøv trøfler( Magic mushrooms) haha!! Det er noen herlige timer ;D 20 euro på noen “kiosker” og red light for opplevelsens skyld 🙂

    31. Var der i sommer med en venninne, er en gøy plass å være. Det er jo utrolig mye mer du kan gjøre enn i Norge. Du kan jo gå ut på byen. Isbaren er utrolig gøy, hvis du faktisk ser showet. Er veldig kult. Red lights district burde du jo gå til når du først skal der..
      Ellers er det veldig bra med shopping der!

    32. Har budd der i 8 år. Tips: Ikkje gå lettkledd! det er sjukt mange voldtekstmenn der! Dekk deg til! Og ha lommeboka og telefonen din i jakke lomma di med glidelåsen igjen! Mange veske nappere og lommetjuver.

    33. Jeg bor i Nederland (like utenfor Amsterdam), og drar inn nesten hver helg.
      For det første så er det veldig bra med shopping der, noe som er ganske kult om formiddagene.
      Så om kvelden, det er da ting skjer! Alkoholgrensen er 16år,og det er billig med alkohol! Så blir veldig mye partyparty. Og hva jeg har lært. Når du er i amster, så møter du nye folk hver gang – si aldri nei til noe. (hvis det ikke er voldtekstmenn eller cocaine eller noe i den slag.)
      Last but not least, have fun 😀

    34. Jeg er født i Amsterdam og det er helt klart favoritt byen min! Super bra shopping 🙂
      Pass deg for syklistene. de er gale!

    35. Heei!! SUPER BRA STED. Tanten min bor der og jeg var der i Sommerferien i HELE 2 MÅNEDER OG MANGE ANDRE GANGER! Det var kjeme gøy og morsomt. Du burde dra til en gate (sted) som heter KINKERSTRAAT. Der er det mange fine butikker og IKKE GLEM OG TA MED MAASSSE MASSE PENGER. DET ER JÆÆÆVLA(sorry) BILLIG DER :):):) PS: Lært meg masse nederlandsk også..hehe

    36. Åhh så sjalu! kos dæ<3
      Æ lurte på om du kunne (sida det nærme sæ jul) legge ut link til nån fine juleball kjola? Det e første juleballet mitt og vil virkelig ta meg godt! det hadde vært så utrolig flott om du kunne gjort det? digger stilen din!

    37. ååh, jeg vil så sykt tilbake dit!:( Det er et utrolig koselig land, og amsterdam er såå bra! selv om det høres litt domt ut så burde du gå gjennom red light district (ikke gå alene!!!) det er helt villt mye rart å se der og du kommer seriøst til å få sjokk! hahah..

    38. Misunnelig er bare fornavnet! Utrolig kult by å stikke til. jeg var der i fjor på samme tid med fire venninner i fire netter. Det ble mest tid for å teste ut utelivet og det som var å røyke på. her er det bare å forsyne seg, det du har fått i Norge satser jeg penger på at bare vil være en brøkdel så godt.
      Når det kommer til tips vil jeg si at du burde stikke til jordan for shopping. American aparell finnes, men den er vanskelig å finne, ganske øde, men butikken er stor i amsterdam, så du vil ikke angre.
      Du burde også leie deg en sykkel for å komme deg fortere frem, men kollektiv trafikk og gange får deg lett frem og!
      Når det kommer til coffeeshops; STIKK INNOM greenhouse (link nederst). kjøp super lemon haze, fantastisk. om du vil ha dyr men godt brunt så dra til barneys. Om du vil til et kjipt og dyrt turisthøl, prøv bulldog. kos deg! ble fristet til å kjøpe billetter selv.
      http://www.coffeeshop.freeuk.com/GreenHouseT.html

    39. Så heldig du er da!
      Nei jeg misunner deg overhode ikke, jeg er der nå og har bodd her i ca. 1 og et halvt år. Bor rundt der det er bra shopping og slikt, men det er faktisk ganske kjedelig å bo her i lengden. Det var skikkelig gøy den første måneden, men så ble det såpass kjedelig. Kjenner ikke så forferdelig mange, men en del fra skolen og de 4 venninnene mine som flyttet her på samme tidspunkt som meg, går på skole her! 2.videregående. 🙂

    40. Hehe, vi var på et hotell i den gata på øverste bildet! Ihvertfall så er det hasj som står ut fra enkelte utesteder. Ganske mye hasjrøyking. Ettersom at jeg var veldig liten, så var det litt skummelt om kveldene. Mange fulle folk og mørkt ute. Dra på voksmuseet, det er gøy. Har hørt at Anne Frank museet er bra, men ganske lang kø for å komme inn. Dra på sykkeltur på dikene, det er SUPERkoslig, men amsterdam er nok ikke akkurat stedet for det, hehe

    41. jaaaa, jeg er sjalu! Har vært der før og det er en overraskende fin by! Masse shopping, ganske rolig og bare utrolig fint! Vet det høres syyyykt teit ut, men du burde ta en av sykklene som står utenfor de fleste hotellene og til f.eks der du skal shoppe, sykt digg å sykle der siden det er egne sykkelveier

    42. så utrolig herlig, har vært der selv så ! 😀 anbefaler deg ! 😀 noe som du må gå gjennom er The Redlight distrikt ! 😛 er ikke så mye fint og se men er jo litt artig og se lell ! 😀 gleder meg til og se bilder 😀 håper du får det like fint som jeg fikk det : )

    43. å så heldig du er, er så ufattelig glad for at forbildet mitt er ansvarlig nok til å selv betale osv. når hun skal ut i verden. du er en god rollemodell for meg og mange andre, som faktisk ikke ber mamma&pappa betale jenteturer. ser sånn opp til deg, og håper du leser dette <3

    44. Jeg vil veldig gjerne få sagt noe til deg Sophie Elise. Du er seriøst den nydeligste jenta jeg vet om. På veldig mange måter. For første er du DRITPEN; du kler deg pent, sminker deg fint og ser veldig bra ut. For det andre blogger du utrolig bra! Du er seriøs og du takler ting på en ufattelig bra måte. Og for det tredje får man vel et førsteinntrykk av at du er en dum toppblogger. Men det er du ikke. I på noen som helst måte. Greit at du er drittynn, drikker alkohol osv. men du er bare så mye mer enn det! Man merker på måten du skriver på at du er en ordentlig jente, du bryr deg om omverdenen. Du har fine blogginnlegg, med fine bilder osv.
      Jeg synes du er et ordentlig bra forbilde! Jeg digger deg, jeg synes du er skikkelig ålreit. Og jeg mener det. Håper du tar det til deg. Du virker ansvarlig og bare helt fantastisk.
      Takk for meg.
      Jeg digger deg, Sophie Elise. Ha tro på deg selv! Du er et fantastisk menneske.

    45. har vært der! lukter helt grusom, for alle røyker der. men det er veldig mye shopping muligheter! jeg var for det meste i amstel, som er litt uten for amsterdam, men når jeg var i amsterdam handlet jeg for det meste MASSE på primark og new yorker 🙂
      hørt de har forever 21 der og. kos deg masse!!! 🙂

    46. JEG HAR VÆRT DER!! Du burde glede deg, utrolig koselig og fin by. Du brude ta en tur i kanalbåt, vi bodde på amrath 5 stjerners hotell, haha luksus :)) Shopping og museer og masse koselige cafeer go restauranter! en utrolig flott by

    47. Amsterdam er fantastisk! Gode shoppingmuligheter, mye kultur (Anne Franks hus f.eks BØR oppleves) og mange gode uteplasser. Man kan f.eks bli med på pubcrawl så blir man litt kjent med forskjellige barer, og går i grupper. Ellers er det utrolig mye fint å se på, store fine parker, mye fin arkitektur, mange koslige kafeer og restauranter osv. Dere har mye å glede dere til 🙂

    48. Jeg kom hjem fra Amsterdam på tirsdag:) det er jo utrolig mye fint der:) jeg var på sex museum og det lå midt i redlight district, anbefaler å dra til redlight district.. Anbefaler en resturant som heter midtown grill, fantastisk mat 🙂

    49. Hello! I’m a girl from Holland!:) Amsterdam is a very beautiful city! There are nice shoppingstreets, you really have to go to the Primak! The Anne Frank museum is also impressive to visit.
      I wish you a pleasant stay in Amsterdam!

    50. Anne Frank house er must. Det ligger en veldig fin zoologisk hage i utkanten av Amsterdam. Men du MÅ dra til de neegen stratjes. (the nine little streets) utrolig bra shopping. Regner med at du vil se red light district og. Isåfall anbefaler jeg deg å dra dit på dagen. Mye riffraff på kveldene. Escape er det beste utestedet i Amsterdam visstnok, men personlig syns jeg det var oppskrytt. De er utrolig strenge på leg. Id 18. Ellers er det mange bra restauranter. Mye vegetarmat. Nederlenderne er veldig miljøbevisste, så pass på så du ikke blir kjørt ned av syklistene :))

    51. Amsterdam er det største horestrøket og narkostrøket som finnes på jord.. men det er mye annet spennende der å utforske.. kommer jo annpå hvorfor du reiser ditt og hva du vil oppnå med turen, men du skal vell bare ditt for å sjekke ut red light district og slikt:P

    52. Anbefaler å leie sykler en dag! Er kjempemorsomt og effektivt å sykle rundt i gatene der, pluss at de nesten er helt flatt 🙂 Ellers burde du ta en tur til redlight district bare for å oppleve det, men ikke ta bilder av jentene for det er faktisk ulovlig

    53. Var i Amsterdam i sommer! Det er den beste byen jeg har vært i..Vi var ute etter et bra natteliv,å det var det absolutt! Anbefaler Leidseplein eller Rembrantplein,det var helt sykt med utesteder overalt! Nederlandske gutter er i tillegg noen av de kjekkeste jeg har sett,minner litt om australske beachboys..Du har absolutt mye å glede deg til 😀 God tur 🙂

    54. Der har jeg vært, å det er bare å glede seg altså
      🙂 Det er kjempefint der, jeg var der i sommerferien det er nesten det beste stedet jeg har vært på det…

    55. Amsterdam er en kjempe koselig by!! Var der i fjor sommer med kjæresten min og hadde det kjempe bra 🙂 Det meste av shopping er samlet i en lang gate, det er kjempe koselig med alle pubene og små gater osv. GLED deg! 😀

    56. Haha så kuult! Var i Amstrdam i går og kom hjem i natt! Veldig koselig der! Anbefaler å gå på konsert i klubben “paradiso” super fint! Å det som er kjempe bra at du kan kjøpe starbucks;) ha en fin tur dit! 🙂

    57. nydelig by! drar også ned til amster i slutten av november, ett lite tips, ta turen til uteplassen Escape, den er til å skryte av!

    58. syklistene har førsterett, pass på, går du i veien kjører de på deg, seriøst, ble kjørt på to ganger når jeg var der:s mange der er dårlige på engelsk, de nekter å snakke det selv om du snakker engelsk til de og sier du ikke forstår nederlandsk

    59. Pass godt på kofferter etc. Personlig synes jeg ikke Amsterdam er en fin by. Jeg har vært mange steder i Nederland og Amsterdam var det minst pene stedet av dem alle. Hvis du har planer om å utforske andre steder i Nederland enn Amsterdam så anbefaler jeg “Giethoorn” på det sterkeste. Søk opp bilder. Er som et eventyr. 🙂

    60. Hei 🙂
      Amsterdam er døds gøy!
      Du må dra å se Red Light District, horegaten.
      Bare for å ha sett den. Det er litt spesiell opplevelse og se damer stå å selge seg i vinduene, verdt å se for å se kontrasten fra Norge til Amsterdam.
      Ellers, kjekt å gå på coffee shoppene, vertfall for deg som røyker hasj =)
      Ha en super reise, kos deg.
      NB!!! det er sykt stor flyplass, pass på tingene dine! 🙂

    61. yey endelig kan du røyke så mye weed du vil som er sååå mye billigere enn i norge!! det er vel det som er hovedgrunnen til besøket? blaze for life

    62. Hei 🙂 Jeg er halvt nederlandsk og har vært i nederland ja .. eh GANSKE mange ganger x) Men poenget; Det er en veldig fin by, ganske stor og mye å se. Jeg skal dit på mandag (møte familie) osv.. Kos deg! 🙂
      Dere over: Slutt å være frekke. Det er andre regler der nå , herlighet. Og dere har ganske så lite å gjøre hvis dere gidder å sette sånne småfrekke kommentarer. La jenta gjøre hva hun vil. Hun er en selvstendig person, med egne meninger og egne avgjørelser.

    63. jeg skal dit i juleferien:)
      kjæresten min er nemlig nederlansk så, men i alle fall Amsterdam er en kjempe kul by, så du kommer sikkert til å like deg veldig godt der;)

    64. Har vært i Amsertdam, skikkelig fint der og alle er blid og glad! 🙂 Mye fin der, gress og blomster :DD

    65. DRA PÅ RESTURANTEN CAOU/KAOU SOM LIGGER I INNGANGEN TIL REDLIGHT HVIS DU KOMMER FRA DAM PLASS, VERDENS BESTE MAT!!

    66. Har vært i Amsterdam, og vil VELDIG gjerne dra tilbake, så jeg er kjempe misunnelig! Jeg vil anbefale Heineken Experience, leie sykkel, og sykle rundt som de gjør der nede, også bør du dra til Anne Frank museet 😀

    67. Jeg var i Rotterdam og Amsterdam sommeren’11, og det er en helt annen opplevelse enn syden osv. Det er helt fantastisk der, overgikk alle mine forventninger! Men det kommer jo også an på hva du liker da, det er mange utrolig flotte steder og veldig spesielle bygninger. Amsterdam er en nydelig plass!

    68. Hee Sophie,
      I’ am from holland so i am at least evey month in Amsterdam. You should go to the Kalverstreet ( Kalverstraat ) and the PC high street ( PC hoofdstraat ) the Kalverstraat is the busiest and most famous shopping street in Amsterdam. The PC hoofdstraat is the Dutch most expensive shopping street Located in the Old South of Amsterdam.
      If you would like to go out, you should go to Club Paradiso near Leidseplein or Club Escape at Rembrandtplein or Jimmy woo at Leidseplein !
      And you must go to see the Red Light District haha !
      Have funn !

    69. Jeg var i Amsterdam i juli, og det var fantastisk, menneskene er som oftest blide og snille! Maten der er også fantastisk, du burde prøve pannekakene de lager på små restauranter med nutella! det er en veldig stor hit der og det er kjempe godt! Og du blir aldri lei av shoppingen. Prøv å finn sentrum, det er noen ganger gate-artister der som er veldig underholdende!

    70. Har vært i Amsterdam :)Det er veldig fint og koselig der! Kanaler med husbåter og masse broer og smale, høye hus. Var også på Anne Frank museet.:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg