kjøpe meg rosa bil

Sitter og ser på åndenes makt med lillesøsteren min, skal snart legge meg. Opp tildig til frisøren i morgen, og så drar jeg til Bodø ♥ 

Siden jeg snart fyller 18 år (jippi) så er det jo naturlig at jeg har begynt å se litt på bil. Jeg har enda ikke startet på lappen men vil kjøpe meg en bil som jeg kan øvelseskjøre i først! Selv om mamma og pappa sterkt er uenig har jeg veldig lyst til å kjøpe meg en rosa, skikkelig fin jentebil. . Slik at hver gang jeg kommer kjørende ser alle at der er sophie elise, haha! ;) Jeg vil dessuten ha en bil som er miljøvennlig. Jeg tror fiat 500 er perfekt for meg, den er rosa og hvit på innsiden, ser ut som en boble og er babyrosa på utsiden (google it). Prisen ligger på rundt 150 000, så ikke så alt for ille med andre ord for en første bil! Men kanskje man bør kjøpe seg en litt “dårlig” bil som første bil? En som er brukt og ikke like verdifull, biler synker jo veldig i verdi. . 

Noen bileksperter der ute som kan gi meg noen råd? 

Jeg ville kledd dette, sant? Det er en rosa bentley! :)

126 kommentarer
    1. Bedre å kjøpe en brukt og “stygg” bil. Har du ikke kjørt så mye og sånn så kan du fort kræsje og ødelegge bilen og det er jo litt dumt hvis du har en helt ny bil 🙂 Du får jo tilbake på forsikringa osv men du skjønner hva jeg mener 🙂 Og Fiat er en helt utrolig stygg bil. Kjøp deg Volvo 142 og lakker den rosa, da er du RÅ! Haha, neida. Men ja. Var jeg deg så ville jeg ha sett på litt brukt biler, biler synker i pris bare du vrir om nøkkelen liksom hvis du skjønner. Og yes 🙂

    2. E ikkje 150.000 alt for lite for en første bil? betalte 4000 for min… Nån som tjæne alt for godt på bloggen eller?!

    3. Jeg er ikke noen bilekspert, men enig i at man kanskje ikke bør bruke så mye penger på sin første bil. Men du bør ikke kjøpe en veldig gammel og dårlig bil heller, for den må være trygg også. Det er ikke sikkert du trenger å gå over 50 000 engang. Et annet alternativ kan være å kjøpe en brukt taxi (som ikke er taxi lenger). De har gjerne kjørt veldig mye ja, men de har vært veldig ofte/regelmessig på verksted, så de er i hvert fall godt vedlikeholdt. 🙂

    4. Vet du hvor HARRY en rosa bil er? Det finnes ikke noe fint, classy etc. i det. Sikker på at du ikke skal kjøpe en Ed Hardy T-shorte i samme slengen?

    5. Kjøp deg en bil som er billig i drift og som ikke bruker så mye drivstoff 🙂 Og det er ikke lurt og kjøpe seg en bil til over 100 000 som førstebil, for man kan bulke dem og litt og på en helt nybil så vil det være dyrt og fikse ^^

    6. Nå er jeg ikke en BIL ekspert, men jeg er lastebilmekanikker og har dyr bil selv. Jeg starta med en helt grei bil da jeg kjørte opp. Den betalte jeg 80 .000 for og har betalt helt selv. Nå for ikke lenge siden kjøpte jeg meg en som var godt over dobbelt så dyr, så hadde jeg vært deg hadde jeg tenkt på det litt først. Men kjøper du deg en bil som ikke mange andre ungdommer har, så blir både forsikring og alt sånt mye billigere.

    7. neineinei.. kjøp deg også heller en billigere og heller kjøp deg en mye bedre når du blir gamlere. det synes ihvertfall jeg er smart. Utrolig dumt å kjøpr rosa bil også, syns jeg mn jaja.. MN utrolig bra du vil ha en miljøvenligbil. 🙂

    8. Haha, så søt! 😀
      Men jeg har et iphone spill tips, siden du sa du likte spill med historier!
      Surviving High School , det er utrolig gøyt og du blir helt hektet! Det er to forskjellige spill der du velger om du enten vil være jente eller gutt, men du kan spille begge to etter hverandre såklart! 🙂 Altså, du skjønner det etterhvert, utrolig bra hvertfall 🙂
      Jeg syns gratis versjonen er best, så den kan du gjerne laste ned først <3

    9. Haha, så søøtt!
      Vil også ha lyserosa bil, meen nå nok vente 2 år.. Disse fiat bilene er dritkule! Både mamma og pappa sier at jeg burde ha en slik som min første bil når den tid kommer. Såå lykke til med biljakt! Kommer til å bli så sykt sjalu om du faktisk får deg en babyrosa bobble-fiat-bil, haha! 😀
      Stå på, digger bloggen din!

    10. Sikkert greit å kjøpe bruktbil, men vær sikker på at den er trygg og kjøre, alt for mange unge som sitter i billige “rånebiler” som aldri burde vært på veien.
      Tenk sikkerhet 🙂

    11. Med et stadig sviktende syn som du har, kan du bare glemme lappen og bil. Det ville vært farlig med deg bak ratttet.

    12. blir jo veldig dyr forsikring og sånt på dyre biler har jeg hørt, men går an å sjekke hvor mye det blir på en nettside er ikke sikker hvor : )

    13. Hehe, det hadde passet deg perfekt!
      Håper det går bra med deg, liker at du er komt på 1 plass. Du fortjener det:)
      Forsett med å vær deg selv, du er unik og veldig vakker:*

    14. Blien var fin men ikke i rosa!!!! Bilen kledde bare ikke rosa! Men den var fin i rød og hvit 🙂 ta den i hvit! Det hadde kledd deg fint! Den i hvit blir jo litt barbie med rosa detaljer og deg inni <3

    15. anbefaler deg på det aller sterkeste å kjøpe deg en brukt bil ! jeg fikk lappen for noen måneder siden og er veldig forsiktig, men likevell er det vanskelig å beregne alt i trafikken og hvordan man skal parkere osv, så er så lett å komme bort i noe så man får bulk/skraper! har allerede fått det på min bil, men det er en godt brukt en så det gjør absolutt ingenting 🙂 Kjenner nå at jeg hadde angret skikkelig om jeg hadde startet med en ny og dyr bil ja, hehe 🙂

    16. Vet jo at du har bedre økonomi enn mange andre ungdommer, men ville likevel valgt en billigere bil til første bil. Som du nevnte selv så synker den i verdi, men det kan også skje mye uhell osv. første vinteren man har lappen. Da kan de jo være greit å ha en bil som ikke er så dyr, og som du ikke er redd for å låne vekk osv. Lykke til!

    17. Vet du sa til nordlandsavisa (ellernoe) at du ikke ville legge press på leserne dine.. Også sier du at 150 000 (!!!!) for første gangs bil ikke er så mye.. Er du gal? Søstra mi betalte 4500 for sin førstegangs bil, og de pengene måtte hun skrape sammen. Skjønner at du har dissa bloggpenga dine, men hadde jeg kunne hacket meg inn på bloggen din så hadde jeg sletta den med en gang, du fortjener ikke det du får!

    18. Det er helt greit at du går med rosa klede og lignende, men rosa bil?! Det ser bere helt patetisk ut! Jeg sier ikke dette for å vere frekk, på noen måte, men jeg ville bare si ifra.
      Visst jeg hadde vert deg hadde jeg søkt opp bruktbiler på finn.no. Der kan du finne maange fine biler til ein ikkje så verst pris!

    19. det svir å lese det du skriver.. du kjøper ikke bil til 150.000 når du ikke engang har kjørt? hør litt på foreldrene dine, de har det som kalles livserfaring, ikke fjortiss-erfaring i blodet enda.

    20. Fargen du velger har mye å si på prisen du får for bilen hvis du evt selger den. Man får mest igjen for sorte, sølv, røde, blå og grønne biler. Andre farger er noe få vil ha.
      En brukt bil er nok best som førstebil, hvis man ikke har god råd. Husk at hvor nyere bilen er til dyrere er gjerne forsikkringen. Å forsikkring på folk som nettopp har fått lappen, er IKKE billig. Man får mange bra biler til en grei pris, som man kan ha som første bil. Greit å ikek ha en dyr bil de første årene, slik at man slipper alle kostnadene, ved evt skader som man gjerne klarer å få de første årene. Bedre å kjøpe en dyrere bil når man har mere erfaring i å kjøre 🙂
      Lykke til med lappen 🙂

    21. fordelen med ny bli er at den som oftest er mer trafikksikker enn eldre biler. sånn som jeg har forstått det har du en del penger, men husk på at forsikringa kommer på en del tusenlapper i året. i hvert fall med en såpass dyr og ny bil. hvis du forsikrer den på foreldrene dine og ikke deg selv blir det en del billigere men.
      I tillegg, når du er nybegynner til å kjøre bil er det oftere lettere å skrape den osv (ikke at jeg har gjort det, selv om jeg kjører en litt eldre bil), og hvis det da skjer et uhell blir det oftere dyrere å få fikset det, enn på en gammel bil.
      Mulig det blir vanskeligere for det å selge den senere, da det tross alt ikke er så mange som vil ha en rosa bil, og du utelukker nesten alle menn fra eventuelle kjøpere (hvis de ikke vil legge inn litt penger selv for å omlakkereden).
      Så ja, jeg ville tenkt meg om en gang til om å kjøpe deg helt ny bil 🙂 I hvert fall en rosa en!

    22. Snakk om å leve i en rosa Barbie-verden..lurer på når den dagen kommer når du innser at det finnes flere ting i livet og verden som er viktigere enn å være en liksom barbiedukke..

    23. Du kunne f.eks gitt noen av bloggpengene dine til veldedighet og ikke bare massee selvbruning, klær, smykker, extensions til deg selv…tenke LITT på andre også tror jeg seriøst hadde vert sunt for deg skal jeg være ærlig 😉

    24. ingen, og jeg gjentar ingen vanlige mennesker kjøper en bil til 150000 kr som første bil… se etter noe til rundt 25-30 tusen. som er EU godkjent… det fungerer fint til første bil. kan si det sånn at den første bilen du får blir du fort lei og, og da er så mye penger for en dum barbie bil noe du kommer til å angre på… kjøp deg en audi eller en vw, billige fine og populære biler.. er bedre å ha en nøytral billig bil du ikke taper penger på, og som du samsynligvis kommer til å bli seinere lei av, enn en rosa bil, du sikkert er lei om ett halvt år da du kanskje har kommet deg ut av den dumme lille barbie verdenen du lever i. For all del, kjøp deg rosa bil, men jeg trur at 80% av befolkningen hadde blitt flau over å se deg i en sånn rosa bil. så forutsigbart liksom…

    25. Ææææ. du er på 1. plass på topplisten, graulerer! Håper du blir der en stund, for du fortjener det virkelig sophie <3

    26. En jeg kjenner kjøpte volvo 240 som var sivilbil i alta å han fikk den for bare 20 000 å den har aldri vært på verksedet, det fins mange brae biler i den prisen eller mindre å du kan jo eventuellt fikse på den selv med å skru å sånt om du har kompiser som driver med sånt eller kan det, mange av de bilene som er så dyr i pris har ofte dyre forsikringer og veiavgifter osv så vess du får så godt betalt så lykke til men jeg og sikkert mange andre råder deg til å kjøpe deg en brukt bil og heller spare penger eller bruke penger på noe nyttig, ikke alle lever i din verden men uansett når du skal kjøpe deg bil så ta med deg en som kan med bil for ellers såkan det være at du blir lurt trill rundt å har kjøpt en bil som er totalt ødelakt å da er det ikke barebare å dette sir jeg ikke for å være negativ eller noe men 150 000 for en splitter ny bil er ikke vært for første gang da hadde æ heller ventet 2-4 år siden de 2 første år så er du ny i traffikken å kjører du for fort eller noe får du mange prikker så anbefaler deg å kjøpe en brukt bil for om du ordner på den og skal selge den så er den sikkert verd mere enn det du kjøpte den for, liker du eventuell ikke fargen men bilen så kan du jo bare få noen til å lakke den om du kjenner noen som kan så blir den nok fin til slutt 🙂

    27. Kjøp deg rosa bil du, lille venn. Husk å poste hvordan det går når du en dag skal selge den igjen. Gjerne røyk inni også, så er du nesten garantert null interesse for bruktbilen. Som andre har nevnt; ingen normale mennesker bruker 150.000 på første bil.
      Kjøp noe billig, og spar til bolig. Men det blir kanskje for voksent?

    28. å kjøpe seg en førstegangs bil til 150 000 er ikke lurt! kjøp deg heller en bil for noen tusen! du kommer alltids ut for småe ulykker som kan være vanskelig å rette opp, og da er det jo ikke værd å kjøpe en så dyr bil!

    29. Hei.
      Dette spørsmålet er ikke relevant til innholdet i blogginnlegget, men jeg lurer på om du kunne ha lagt ut vedlagte link på bloggen din. Det angår min underskriftskampanje for dyrepoliti i Norge. Jeg er forøvrig veganer og aktivist i NOAH- for dyrs rettigheter, og jobber også aktivt med dyrevern på nettet.
      PS. Jeg skriver den samme beskjeden til flere bloggere da jeg håper å nå ut til flest mulig via bloggverdenen.
      Takk.
      Mvh, Norun P. Haugen
      http://www.thepetitionsite.com/438/714/057/norway-needs-animal-cops/#13486532253721&action=udata&udata=false

    30. Hvorfor ikke kjøpe en skikkelig bil når du først er i gang? 150 er kanskje mye, men du har vertfall en skikkelig bil som ikke faller fra hverande, en som bruker mye mindre i drivstoff(pengesparing og miljø). Tror du at du får så mangen problemfriebiler til en billig penge, i såtilfelle er det rustproblemer and so on! Ville ha tatt den rosa bilen, du hadde kledd den 🙂

    31. Det virker ikke som du ser verdien av penger hvis du mener 150.000 kr er grei pris for en førstegangs bil. Du som heller ikke har startet på lappen burde kanskje ikke kjøpe en så dyr og ny bil til å øvelseskjøre med. Er veldig lett og bulke vettu! Du kan få en sikker helt fin bil uten rust og diverse andre problemer til en langt billigere pris.

    32. Ville anbefalt deg å kjøpe en bruktbil som førstegangsbil.. Sjangsene er store for at du kræsjer eller noe sånt de første årene, og 150000 for førstegangsbil ville hvertfall jeg sakt var over 100000 for mye :p

    33. Haha må bare si at jeg faktisk har ein rosa bil 😀
      Det er kjempe arti at når du er ute å kjører så ser alle at det er deg 🙂
      Veldig greit at den er veldig enkelt å finne igjen på parkeringsplassen 😉
      Haha 😛

    34. Trenger ikke kjøre rundt i et vrak, men kjøp brukt i hvert fall. Ja, bilene synker enormt fort i verdi: Du kan tenke deg at de synker 50 000 i verdi bare i det du kjører ut av bilforretningen, for da er ikke bilen ny lengre.

    35. Du er syk i hodet ditt. hadde ikke du hatt den bloggen hadde du hatt 0 kr på konto ettersom du ikke jobber, og da hadde du aldri sagt at 150k er greit for en førstebil. Du er faen ikke riktig god.. bortskjemte drittunge

    36. Min første bil var en ford mondeo 2004mod, så var ikke noe gammel skrotbil, og det er en bil jeg kunne hatt lenge, om du vil ha den som første bil og tenker att det er en bil du kan ha en god stund, GO FOR IT! Har du penger og lyst så gjør det 🙂
      Min første bil kosta 110k, men det var arv etter pappa 🙂
      Også må jeg bare si, den som kommenterte att du er bortskjemt, er det ikke HO som tjener pengene med bloggen sin? er da ikke foreldra eller noen andre som gjør det… gud så teit folk kan bli…

    37. Velg å skrive ein kommentar sjølv om eg antar den ikkje blir lest, då det er nær 100 andre som har kommentert :p Mitt gode råd til deg er å IKKJE kjøpe ein dyr førstegangsbil! Altso, det er superawesome med ein stilig bil som folk legg merke til og som du seie at man tenke “der e Sophie” o.l. Likavel skal ditta vere ein bil du skal TRENE deg med, ein bil du skal lære trafikken og køyrekunnskapar med. Er det ikkje beire med ein bil som det ikkje er so farleg å ha eit lite “uhell” med? Eg f.eks. hadde min første bil to dagar før eg blei 18 og til no (ca 2 år), og sjølv om eg besto oppkøyring på første forsøk og blei sett på som ein flink sjåfør, hadde eg fleire MINDRE og unødvendige “uhell”. Riktig nok var 2-3 uhell i samanheng med rygging (ja, flaut, eg veit), og det vart gjerne berre ein liten bulk eller litt oppskraping (som ikkje syntes viss man ikkje visste om det omtrent), men dette gjorde ingenting, for bilen var ein førstegangsbil, en bil eg skulle lære med, og den kosta 22 000. Bilen var fin å sjå på og passte perfekt til at eg kunne lære av mine feil med 🙂 Håpa berre at du tenke nøye gjennom ditta, og lykke til 🙂

    38. kjenner jeg blir provosert over enkelte av kommentarene over der noen skriver at det svir å lese at hun skal kjøpe en dyr bil, at hun burde gi litt av pengene til veldedighet osv. 150 000 er grei pris på en førstegangs, ny bil! selv skal jeg kjøpe meg en ny, litt dyrere bil når jeg er 18 for å få en ordentlig, sikker bil som jeg vet ikke svikter hver kilometer. sophie tjener bra på bloggen, så hvorfor skal hun ikke få lov til å bruke pengene på det hun vil, som i dette tilfellet er bil? det er da ikke ulovlig å ha god økonomi og utnytte seg av det, dere 🙂 om dere har betalt noen tusenlapper for deres biler er det deres sak og deres prioriteringer, om sophie velger å prioritere å kjøpe en litt kostbar, dyrere bil er det hennes sak! lukter missunnelse på lang vei 🙂

    39. Haha, herregud 😛 bare fordi du har så masse penger, så trenger du vel ikke kjøpe første bilen din for 150 fuckings 000 kr. Spar de heller 🙂 Du får en greiere bil til en billigere sum. LEt litt rundt og hør på foreldrene dine 🙂

    40. Har hatt Fiat500 Cab i et år nå og er kjempefornøyd! 🙂
      Har tidligere hat dyrere og mer “fancy” biler, men aldri før har jeg fått så mye kommentarer og skryt av bilen min som jeg har nå. En kjempesøt bil, med personlighet som jeg vil tippe skiller seg ut i Harstad 🙂
      ROSA seff! :*
      De som sier Fiat suger henger etter…. Er ikke sånn på biler som blir produsert i dag, det er stort sett samme kvalitet på de forskjellige merkene i samme prisklasse, om det er Fiat eller Ford.
      PEACE!

    41. Biler detter mest i verdi etter 3 år, så du behøver ikke å kjøpe en veldig gammel en for at den skal være endel billigere 🙂

    42. stooor fan av deg sophieelise jeg har faktis slekt av meg som bor der:) rosa bil+sophieelisse=BRA!!<3

    43. Jeg er 21 år, og kjøpte min første bil for ca to år siden, litt før jeg fikk lappen. For å kunne øvelseskjøre også. Den kostet meg 6500,- pluss årsavgift på 3500,- ca. Den fungerer like bra nå som da jeg kjøpte den (Honda Civic), og den er den ultimate “førstegangsbilen”, nettopp på grunn av det du sier at man burde ha en litt “billig og brukt” førstegangsbil både fordi nye biler synker enormt fort i verdi, og fordi det vil ikke føles like vondt å bulke litt eller krasje litt med en billigere bil.. Snakker av erfaring!
      Nå har jo du så klart bedre økonomi enn de fleste på din, og forsåvidt min også alder, så jeg aner ikke hva du tenker er å legge mye/lite penger i en førstegangsbil – MEN jeg vil du skal huske på at bilen i seg selv er èn ting, èn utgift, – en annen ting er forsikring på bil, årsavgift på bil, utgifter til bensin, bompenger, det er dyrt i seg selv bare å eie en bil, og dyrere blir det jo dyrere/nyere bil du har.
      bare et tips fra en fattig student som synes det er altfor dyrt med bil (enda jeg har en veldig billig bil sånn driftsmessig) men som har det likevel!
      God helg! 🙂

    44. Hei Sophie 🙂
      Kjøp deg en Audi A3 2005, og lakk den rosa 🙂
      venninna mi har en sånn og den er såååå søt i rosa 😀 <3

    45. ikke kjøp deg en helt ny bil som 1.bil! kjøp deg heller noe billig. vent heller noen år til du kjøper deg helt ny bil, slik får du spart opp mer penger til senere bilkjøp og trenger kanskje ikke ta deg lån.

    46. El-biler er jo de største miljøsvinene på veien. Sier vel en del 🙂 Fiat er dritbil, FIAT – Fransk, franske biler er ikke noe å ha på.
      Skal du ha noe “langvarig” så kjøper du toyota. Men det er jo ikke rene “ungdomsbilen”. Men du får vertfall det du betaler for. Skal du ha noe billig som har billige deler (hvis noe blir ødelagt) så kjøper man VW. Å jeg personlig ville ikke brukt mye penger på min første bil, ettersom man kanskje bulker-skraper den litt mer opp enn ellers, siden det er de første årene av sertifikatet og man er jo IKKE profesjonell bare fordi man har lappen, det gjør deg ikke til en verdensmester.

    47. Siden det er første bilen din er det vel “normalt” å kjøpe en bil som har blitt brukt, ikke nødvendigvis gammel 😉 Selv hadde jeg en bil som var 16 år, veldig god å kjøre ^^
      Hvis bilen er rosa synker den mer og raskere i pris :/
      Anbefaler deg til å søke på YouTube på Fiat 500 Top Gear 😉
      Da får du vite mye om bilen 😉
      Men hvis den skal være miljøvennlig kan du alltids kjøpe en hybrid, som f.eks Toyota Prius som går på strøm når du kjører under 50 km/h eller Nissan Leaf. Disse er ikke like fine å se på som en Fiat 500 selvfølgelig, men miljøvennlige 😉
      Hklsen ei som ser Top Gear ca. hver dag 😉 <3

    48. æsjj, den va drit stygg, kjøp dæ heller en BMW 😀
      di går mye fortare , og e 1000 ganga finare og kulare , å da slepp du å blir mobba før å ha en fette stygg bil . !!!!!!!
      (prøver ikke å være slem , men det er miin mening!) 🙂

    49. HVis du virkerlig vil ha en miljøvennlig bil, burde du kjøpe en wolkswagen up. Utenom elbilder, er det den mest miljøvennlige du finner, og den er ekstremt billig i drift ettersom den ikke bruker noe drivstoff. For øvrig er det litt tullete å kjøpe en så dyr bil som første bil. Sannsynligheten for at du kræsjer under øvelseskjøring og ikke minst det første året du har lappen er ekstremt høy. En ny bil synker også prosentvis mye(!) mer enn en brukt bil de første årene du eier den. OG det kan jo være du ønsker å bytte ut om ikke så altfor lenge.

    50. Å forsikre bilen på foreldrene gjør ikke forsikringen noe billigere, unless man tar den forsikringen om at man må være over 25 år for å kjøre bilen, da blir det en billig forsikring.
      150tusen kr for en førstegangs bil syns jeg personlig er en helt greit idé. Har en venninne som gjorde akkurat det samme faktisk. Men, er som noen sier, kjedelig å kræsje, og mange nybegynnere kræsjer, men allikevel, det kan hende du ikke kræsjer.
      Ville ikke gått for en rosa bil, det er som noen skrev oppi her, det er mye vanskligere å få solgt.
      Ikke glem og at de to første årene etter du har fått lappen er en prøveperiode, det er lettere enn du tror å miste den i denne perioden. Om du feks driter deg ut å kjører for fort og blir tatt, mister du lettere lappen enn om faren din med lang erfaring hadde gjort det.
      Jeg tenker, gjøre gode valg for deg selv, les igjennom ordentlige tips og ikke sjalue og tåpelig skrevet tips som noen har oppi her, og kjøp det du vil ha.
      Lykke til!

    51. jeg syntes du ligner VELDIG på en barbie dokke<3
      (en veldig FIN barbie dokke) hehe...
      Jeg kan bare si deg at jeg er halt amrikans 😉 egentlig er jeg fra amerika ♥ Min mamma og pappa er amrikanske og det er jeg å 😉 men nå har jeg lært meg flytene norsk (tror jeg) ikke super bra men mer en dårlig ♥
      okei....! jeg leser bloggen din og den virker spenndene 🙂 blogg masse og jeg komenterer;) -Emily

    52. HAHA så utrolig søt bil, sånn skal jeg kjøpe meg engang og 😀 Den kler deg og, mange som sier du kler best brunt hår, men du kler faktisk blondt MYE bedre, det er så deg 😀 stå på sophie <3

    53. 150.000 kr er mye for en førstebil, førstebilen bør kanskje være brukt og litt billigere, ettersom det er større sjanse for å bumpe borti noe. Hvis du må ha en rosa bil, men du ikke finner en, kan det jo vurderes å lakkere den; noe som gjør den finere og øker verdien veldig mye. Lakkering koster rundt 40-50 tusen, men øker verdien på en bil med mange tusen.
      Er du ute etter miljøvennlig bil er det nok hybrid- eller el-bil du er ute etter, og det kan være et godt alternativ fordi det kan være billigere forsikring og avgifter på de bilene.
      Hvis penger er et problem kan det være greit å styre unna biler som er litt mer sjeldne, for de kan ha høyere skadehistorikk i norge som gjør at forsikringen kan bli skyhøy!

    54. Våres tidligere veldig fine familiebil kostet 8 0.000 brukt og holdt godt i 10 år, så for meg høres 150.000 for en bil til en 18-åring ganske mye ut :p Man får ganske greie, brukte under 100.000.
      Og – viss ikke du har gjort det allerede – så bør du google fiat og se på sikkerheten, holdbarhet osv. fra andre som har kjøpt fiat.

    55. Noen liker og bruke mye penger på bil og andre ikke. 150 000 er IKKE mye for en bil hvis hun vil ha den litt nyere en 2000 mod. greit og kjøpe en bil til 6500 hvis du vil bruke den som russe bil:P men ellers så er det smart og bruke litt penger på bilen så du har den lenge 🙂 og fiat er sikkert helt ålreit med tanke på at du bruker den til – fra skolen/ venniner. Så lykke til med bil kjøpet ! og rosa hadde hvert fett!

    56. ford focus kan du få i en fin metalisk rosa farge og er elektrisk. da slipper du masse avgifter og benisin.

    57. Du kan jo alltids kjøpe deg en normal bil, også bestille deg bokstaver i f.eks rosa! På bilen min er det sorte bokstaver hvor navnet mitt står bakpå 🙂 Og om du i tillegg kjøper en bil som ikke mange andre har er du garantert til å bli kjent igjen 🙂 Jeg eier en bildet kun er 2 av der jeg opprinnelig kommer fra, en gul og min røde. Er litt artig det å bli kjent igjen pga biltype 🙂

    58. Kjøp deg en golf! Kjempego å kjør, billige dela og god sikkerhet. Du har ikkje bruk for en splitter ny bil t 150.000. Du tjen mykje på bloggen nu, men tenk framover. Spar t leilighet eller nåkka anna fornuftig.

    59. Synes det er bra av deg å tenke så mye på miljø og dyreliv osv, men må dessverre skuffe deg. Ny forskning viser at EL-biler ikke forurenser mindre enn en vanlig bil. Til sammen bruker de MER energi og gir mer utslipp på å lage EL-bilene. Det er det samme som med vindmøller- de må stå i ca 40 år før de har “gjort opp” for utslippene som ble sluppet ut da de ble lagd. Elsker bloggen din, btw!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg