falsk, jeg nei

Noe jeg har tenkt på i dag : Jeg får alltid høre at naturlig er best. Naturlig skjønnhet. Og det stemmer sikkert, men er det bedre å være naturlig og ha dårlig selvtilitt, være lei seg og føle seg som dritt, eller å endre på det man er missfornøyd med for å være fornøyd? Jeg skjønner virkelig ikke logikken. La nå bare alle gjøre hva de vil og se ut som de vil – det er de som dømmer etter hva andre velger å gjøre med sitt utseende som er overfladisk. Jeg er ikke overfladisk fordi jeg bruker extensions, sminke ++. Fordi jeg dømmer ingen om de liker noe helt annet. Jeg føler meg ganske ekte, selv om jeg er “falsk”.  Hva er falsk egentlig? 

Ellers er jeg ganske stolt over meg selv! Rommet mitt er helt ryddig, og har vært det i hele . . 5 dager! Kort applaus, haha. Har aldri vært ryddig så lenge her før! Vanligvis ligger det en søppelhaug på gulvet etter noen timer, men det er jo mye hyggeligere når det faktisk er ryddig. Ligger å slapper av litt men vet jeg snart må hoppe i dusjen, skulle egentlig ha jentekveld her hjemme i kveld men istedenfor ble det en kosekveld med både jenter og gutter, ser fram til det! Skal lage smoothie også, men her kommer kjønnsdiskrimeringen inn – guttene liker nemlig ikke smothie! WHAT THE HELL? 

Forresteeen! Siden jeg er russ snart lurer mange på hvorfor jeg ikke gleder meg, og det er fordi russetiden i nordnorge SUGER i forhold til den sør på landet. Hver gang jeg forteller at man ikke har russebuss blir alle fra sør helt sjokkerte, flaut . . Heldigvis skal jeg leie limmo store deler av russetiden haha, det er da NOE. Men i alle fall, skal sørover på egenhånd i russetiden og “rulle” med tremenningen min som er med i GANGNAM STYLE 2012- nesbrurussen så det blir gøøøy! Elsker forresten russesangen deres, lett min favoritt og håper viiirkelig det blir årets russelåt. Hadde vært gøy med noe litt spessielt! Dere kan se facebooksiden deres HER  

71 kommentarer
    1. Herregud, 2012 er gæærnt! Er da ingen mennesker som er falske bare pgr utsende?! Er man falsk, så vil jeg beskrive dem som går rundt og later som om de er noe annet enn det de er. Enten om det er de sier noen andre side meninger fordi de ikke tørr sine egne, eller bare ikke er seg selv…
      herregud, tenk at man ikke kan få lov å være seg selv uten å være bitch eller falsk..

    2. Kan du ikke lage et innlegg om clip-on hestehalene fra luxushair, forklare hvordan de festes osv. Om det ser ekte ut og sitter bra 🙂

    3. Men å si at du aldri dømmer det er faktisk bullshit, vi dømmer andre, enten om vi er klar over det eller ikke.. slutt å lek engel Sophy..du lurer ingen…bare vær deg selv istede, og med å være selv mener jeg å være EKTE!

    4. Jeg opplevde selv at mange kalte meg for bimbo fjortiss, å falsk fordi jeg sminket meg på skolen osv. det værste var at dette var av de nærmeste vennene mine. Det løgne her at noen av de ser ut som nutella i trynet idag av bruk solpudder, mens jeg, ja jeg sminker meg som jeg pleide litt mer sminke rundt øynene men naturlig hud, Karma beats back sier bare jeg

    5. herregud, du er da vel ikke falsk!? folk er så dømmende og utrolig teite til tider altså! ALLTID skal man liksom kritisere andre, virker det som.. Jaja, de får vel bare holde på. Jeg er så lei av at folk dømmer andre hele tiden. Hvis alt unaturlig man putter på seg gjør en falsk, så er jo forsåvidt alle som i det hele tatt gjør NOE før de legger seg/før du går ut av døra, altså som f.eks å sminke seg, ordne håret eller pusse tennene. det er vel kanskje litt ekstreme eksempler, men det er også ekstremt å kalle noen falsk fordi de bare “endrer” på det de ikke er fornøyde med.

    6. Viss du ikke er fornøyd med leppene dine eller puppene, så er det jo selvfølgelig noe man kan gjøre med det. Bedre å fikse det, enn å gå rundt å ha dårlig selvtillitt og ikke ha det så bra med seg selv.

    7. Å bruke mange tusen på en russebuss er ikke noe vits, kjøp heller en van der dere snur setene bake og kan sitte mot hverandre med et bord mellom!

    8. jeg mener at det er viktig å være fornøyd med seg selv og det er det mange som ikke er, jeg tror det er noe man må lære seg og akseptere. For hvis du aksepterer deg selv og hvordan du ser ut vil du få bedre selvtillit (tror jeg) Istedet for å prike på alle feilene DU ser i speilet er det bedre å fokusere på de bra tingene ved deg selv f. eks “jeg har kanksje ikke så store og fine pupper, men sjekk den rumpa mi!! den er fin” og hvem har forresten sagt at f. eks små pupper, stor nese, tynne lepper ikke er fint? hvem er det som har bestemt det? altså det jeg prøver å komme fram til er det at jeg syns man burde prøve det beste man kan for å øke selvtilliten sin før man inngår noe slags operasjoner eller innsprøyting av botox og ting. Tror at den del av livet er faktisk å lære og akseptere seg selv, jeg sliter selv med selvtillit og prøver fortsatt å lære det. Utsende vil til slutt gå bort, men personligheten vil alltid være der, det er noe å tenke på. tror nok ikke jeg svarte på så mye av det du spurte om men dette var bare noen tanker som surret i hode mitt. Du skal vite at jeg syntes du er utrolig pen for ikke å snakke om den fantastiske kroppen du har! de bildene jeg har sett av deg uten sminke f. eks du er jo pen da også! skal si deg helt ærlig at det er ikke så mange som ser så fine ut uten sminke du burde være stolt! ikke la noen andre dra deg ned pga stygge kommentarer de er bare håpløse tapere som ikke har noe annet å gjøre enn å kommentere hver eneste detalj i ditt liv og utsende. Du er utrolig pen og vakker Sophie, håper du tar det til deg!

    9. Så lenge du er fornøyd med deg selv,så betyr det ikke noe om hvordan DU velger å kle deg! Å være “falsk” da tenker jeg mer på personlighet og ikke utseende. Og de bilde og videoene av deg uten sminke så er jo du også en naturlig skjønnhet! Uansett kan ingen bestemme hva som er fint og hva som ikke er det.
      Forresten fet låt♥

    10. Overfladisk er du jo, sminke, klær, extensions osv er overfladiske ting! Men jeg ser ikke på det som negativt, for det gir deg bedre selvtillit, og så lenge man har det bra med seg selv kan folk stikke det negative “where the sun don’t shine”:) uansett, så er det bra du ikke dømmer andre, og du er dødsfin Sophie! Uansett hva noen sier 🙂

    11. Bildene dine blir gule på grunn av feil innstillinger på kameraet ditt. En dag du har tid burde du google basic innstillinger på manuell til speilrefleks. Du vil få dobbelt så fine bilder enn det du har og kommer til å bli fornøyd med resultatet.

    12. Btw, hvorfor blogger du såå mye om falskhet og slikt? Skjønner at det er fordi du får så mye dritt mot deg, men ugh, er ikke akkurat hva vi lesere vil lese. Lettere sagt enn gjort, men ikke ta slike ting til deg! Stå på 🙂

    13. Det er helt sant! Jeg har bestandig fått høre at siden jeg bruker fundation så har jeg ikke funnet meg selv enda. Jeg vil heller påstå at jeg HAR funnet meg selv, jeg vet hva jeg selv liker og hvordan jeg føler meg vel. Og er det ikke slik at når man finner ut hvordan stil man har, og klarer å være fornøyd med seg selv, er det ikke da man har funnet seg selv? Hvem bestemmer at hvis man slutter med brunkrem, finner man seg selv? Og hvor er logikken i det?

    14. du er ikke falsk som person, det er utseende ditt som er falskt. Hvis du blir så lei deg av ditt naturlige utseende, så kan jeg bare si deg at du kan ikke alltid være penest. Det finnes folk som er mye penere enn deg, og det må du bare akseptere. Men det virker som at du har et slags problem at du ikke klarer å være styggere enn andre. Du må liksom alltid være best, ha deiligst rumpe, ha størst pupper, sminke deg finest, ha fineste klær og du må ALLTID vise deg frem på en eller annen måte. Jeg har sett venninnene dine, og det er ingen av de som jobber så mye for å være perfekt som det du gjør. Jeg vet ikke om du er naturlig stygg eller noe, så du må gjøre alt mulig sykt for å bli pen, men det gjør deg bare fake. Rumpa di du ikke har, altfor mye restylane i leppene (gakkgakk) 2 bombshell bh’er, masse solarium og selvbruning og 90% av håret ditt er bare extensions. Det er det som gjør deg fake.
      Btw, hvorfor i alle dager har du strikk på hettegenseren? Kan du ikke bare kjøpe en hettegenser som er litt kortere så du får vist frem rumpe di uten å bruke strikk? Bare er tips 🙂

    15. Du er ikke falsk i det hele tatt, du må få være den du vill,tror det bare er haters som er sjalu på deg, for du er en kjempe pen jente! Stå på sophie!

    16. Det er greit at man gjør ting for å føle seg finere og bedre, som å bruke extensions, løsvipper, forstørre brystene etc. fordi man sliter med å takle hvordan man ser ut. Det har jeg fullstendig forståelse for. Det jeg ikke forstår, er hvordan du kan føle deg bedre ved se ut som donald duck? Hvordan, og på hvilken måte kan det booste selvtillitten??

    17. veit du hva. Jeg digger deg, og jeg er en av tusen. Jeg har akkurat innsett noe. Noe jeg har hørt mange ganger, men som jeg aldri helt tok på alvor. “Slutt å bry deg om hva andre sier”. Du har hørt det før, og du har sikkert sagt det mange ganger.. Men det er faktisk det vanskeligste et menneske kan gjøre. Du har evnen til elske deg selv uten all sminken og håret osv… Men siden du føler deg så bra med det, så hvorfor ikke, right? Uansett, så prøv å smak på den setningen “GI FAEN I HVA ANDRE SIER!”. Det er folk som dømmer deg, men det sier bare noe om dem, ikke deg. Ut i fra samfunnets øyne, så kan man jo se at du har valgt en stil som dømmes av mange. Desverre spesielt av folk som mener de har høyere verdier her i livet. Det sier jeg, fordi jeg er i et slikt miljø. Mine venner er faktisk forbauset over m in entusiasme for deg og din blogg. Men etterhvert som jeg har forklart dem hva som ligge under fasaden, så starter de å skjønne. Det er så mange fordommer ute å går, at det er en jævla labyrint, hele dette samfunnet. Spørsmålet om hva som er vakkert og ikke, er en hel verden i seg selv. Jeg liker deg, fordi du setter spørsmål og fordi du tenker ofte på dette. Grunnen til at du gjør det, er nok fordi du ønsker å få en god følelse.. Så ja, nok en gang.. Smak på den setningen… Mediter på den, til og med.. Fordi du er en jævlig viktig del av dette vevet som vi kaller liv.

    18. Julie: Et mot-innlegg her. Hvis noen alltid er penere enn deg, da betyr det at det finnes et mål. Et skjønnhets-mål, eller et skjønnhetsideal.
      Og hvis man har et mål, da er det konkurranse.
      Så med andre ord, så konkurrerer vi om skjønnhet.
      Men, er ikke det litt rart.. Med tanke på at hele denne planeten, er befolket av mennesker som er ulike? Tror ikke du det er slik at det er noe vi ikke helt har forstått?
      Muligens, at det er ulikhetene våre som er vakre?
      Tror ikke du, at det kanskje er en mulighet for at alle skjønnhetsidealene, bare er til for at vi skal lære noe mye viktigere?
      Isåfall, så er denne skjønnhets-konkurransen veldig tilstede, og det er helt naturlig at man vil føle seg bedre, jo mer man ligner målet man er ute etter.
      Dette samfunnet har virkelig ikke lært oss noe annet. Vi vet alle hvem som er idealene.
      Så det trenger ikke en gang å nevnes.
      Så er det da så rart, at Sophieelise tar på seg denne fasaden, og føler seg bedre? og siden hun tørr å innrømme alt, er det da så ille? Hun er så ærlig
      at til og med jeg, som har studert dette emnet i mange år, skjønner greia?
      (dette her er mine personlige tanker, og jeg påstår ikke at jeg har rett overhode, dette er BARE tanker)
      For meg, er hun er mester…
      Men likevel, er hun som en filosof. (jeg veit du leser det Sophie, men det må bare ut!!)..
      Hun er en mester i å fullføre idealet, men likevel er hun kritisk og stiller spørsmål.
      I tillegg har hun funnet ut at dette virkelig funker for henne, og at dette styrker henne. Men ut i fra blogg-innleggene, så viser hun også svakheten.
      Det er desverre et dilemma, som alltid kommer til å være der.
      Så lenge vi har disse idealene, vil det alltid være en liten stemme i hode som sier du ikke er bra nok.
      Nei, jeg digger henne. Hun er fantastisk inspirerende.
      Og Sophieelise, denne kommentaren fra Julie, sier bare litt om henne, ikke noe om det.
      Og det samme gjelder min kommentar.

    19. Du er virkelig mitt forbilde, du har en sterk personeligheten, tar deg ikke alt for nær av stygge kommentarer og er deg selv fult!!

    20. Folk er så sykt dum. “Du har for tynne lepper, leppene dine er skikkelig små”. Dette er noe Sophie Elise selv har nevnt tidligere. Så når hun fikser på det for å føle seg bedre, sier dere at hun ligner på Donald Duck? Hva er det som feiler, gå en annen plass.

    21. Sofie,sofie..Du er hverken spes.pen med eller uten sminke.det har noe med propesjonene i ansiktet ditt.ikke vondt ment.du er sikkert veldig grei selvom du ikke er spes.pen og det er jo det som teller i all hovedsak:)

    22. Jeg synes ikke du som person er fake, bare utseende ditt. Men om å ta på seg extensions, fake vipper, selvbruning, ta restylane,bleke håret hjelper deg med selvtillitten så ser jeg ingen grunn til at det skader! Du får være du. Det som er trist er at du fra naturens side har et utseende du ikke er fornøyd med, som gjør deg usikker iforhold til hvor pen og fin du er..det er trist!men du er jo 17/18 år, du vil garantert ikke se akkurat sånn ut om 7 år, da har du nok lært å akseptere deg selv sånn som du ser ut, da er ikke det å være fake fra topp til tå noe man ønsker lenger, alt med måte.
      Jeg synes at du er en kjempe pen jente, men skulle bare ønske du så det og selv og ikke bare prøvde å se ut som det du mener er pent:)

    23. Har hørt mange russelåter oppigjennom årene, men må si at denne SKUFFER. Regner med at dette bare er dekknavn-låta, så får krysse fingrene for dems del at den ordentlige låta blir bedre 😉 Beklager, men det er bare min mening. Er ikke akkurat noen partylåt, men veldig ensformig og kjedelig.
      Over til det andre, at man er falsk pga utseende er bare tull. Skulle alle gått rundt som grå mus da (de som ikke er smellvakre naturlig mener jeg) og føle seg jævlig? Jeg er en av de som ser ut som et takras uten å fikse meg, og hvis folk mener jeg er FALSK pga extensions og sminke, ja da får de bare synes det. Det er mennesker man ikke trenger i livet sitt uansett. Jeg synes du er utrolig vakker akkurat sånn som du er jeg, og gjør hva du vil med utseendet ditt (du ser ut som en million dollar!) – det vil ikke endre personligheten din uansett, og det er personligheten som viser om man er ekte eller falsk.
      Elsker bloggen din, Sophie! Virkelig 🙂
      Stor klem fra fast leser!

    24. jeg får ikke sagt hvor mye jeg elsker leppene dine! 😀
      Jeg bruker falske øyevipper og falskt hår, jeg bruker foundation og push-up! jeg føler meg best sånn, om det er “falskt” så er jeg vel falsk da, og jeg liker å være sånn 🙂 synd for andre om de vil henge seg oppi det, rett og slett! :)åhh, vi er så falske sophie! 😀 hahah

    25. Kroppen er kanskje ikke helt ekte om man bruker sminke, extensions ++, men DU er det! DU liker det sånn, og da er det DEG. Ingen andre bestemmer. Jeg går for en “naturlig” stil, bruker ikke sminke til vanlig, men har farget håret rødt noen ganger. Det er jo som å si at jeg er falsk fordi jeg ikke har en naturlig hårfarge. Men det er jeg IKKE, fordi dette føles MEG og da er det ekte. Skjønner?

    26. Å være falsk og naturlig er en konklusjon som blir helt feil. Det er ikke så svart og hvitt. Jeg ville heller brukt ordet “falsk” om personligheten og kvaliteter, det er det som teller. Utseendemessig er jeg enig i at naturlig skjønnhet som er finest. Alle mennesker har forskjellige kropper og utseende. Vi må slutte å sammenlikne oss med hverandre. Hvem bestemmer hvem og hva som er “perfekt”? Hvem har bestemt at man skal ha litt hofter, men ikke for mye, mellomrom mellom lårene og sprettrumpe. Det er folk sine meninger, men ikke en lov om hvordan man skal se ut. Derfor er alle perfekte. Alle er pene på sin egen måte. Vi må lære oss å like oss selv. Like våre gode og dårlige sider. Våre feil. Vårt utseende. Ha selvtillitt. Tør å være deg selv. Utseende er tross alt ikke ALT.
      Vær deg selv 🙂

    27. Hvor i alle dager kjøpte du den lilla himmelseng aktige tingen ?? Jeg har lenge lett etter slike til rommet mitt, men det eneste jeg har funnet til nå er et lyserosa et fra princess med masse forferdelige barnslige blomster på og sånn plastik aktig på toppen at det bare blir grusomt å ha på rommet !

    28. Føler med deg, her på vestlandet der jeg bor har ingen buss, van eller noe som helst. Er dødskjedelig.

    29. er ikke vanlig med russebuss på vestlandet heller 🙂 vi har russevans, og er i grupper på ca 8stk som deltar på blåtur, raids og selvsagt landstreffet i stavanger! virkelig en magisk russetid!
      vil anbefale deg til å male figuerer på buksen din når du får den! blir så mye finere enn de printene du kan bestille 🙂 tror dette er noe spesielt for oss rogalendinger, å male på buksene, ikke vet jeg 🙂

    30. jeg skjønner så godt hva du mener! jeg synes det er mye bedre å bare endre på det man er missfornøyd med istedet for å føle at man ser fæl ut. Jeg begynner å bli ganske lei av at folk sier jeg er falsk fordi jeg bruker extension, selvbruning, falske negler, falske øyenvipper og sånn.. men jeg er mer fornøyd med meg selv da..
      Jeg synes du er drit pen, og digger bloggen din! Leser den hver dag 🙂

    31. Seriøst? Limmo i russetiden? Det passer seg ikke inn i det hele tatt, glad jeg var russ for mange år siden, da var ikke limmo et alternativ engang 😉
      Og kanskje du snart kan si hva du har gjort med leppene dine? siden du sier du svarer på alt osv! og sier du leser alle kommentarer, da burde du klare å svare også, for det er rimelig mange som har spurt 😉
      Min mening er også det at man ikke er falsk om man bruker sminke, løshår osv, men såklar, det finnes grenser der også, om en person har fiksa lepper, pupper, og alt som kan fikses er man falsk på en måte. men det er mye værre å være falsk når det kommer til personlighet 😉

    32. I mine øyne har man selvtillit når man kan godta seg selv som man er og ikke bry seg hva andre mener om hva man gjør eller sier. At man vil endre på noe betyr dermed at man ikke godtar den delen av seg selv. Jeg selv hadde utrolig lav selvtillit, men det ble bedre med tiden. Jeg har aldri brukt sminke til hverdagen og kommer aldri til å gjøre det, dermed trengte jeg ikke endre stort ved meg selv for å få bedre selvtillit annet enn å gjøre det som interesserte meg og gjorde meg glad. Det er selvfølgelig ting ved meg jeg ikke liker og ting jeg ikke tørr å gjøre, så jeg har ikke full selvtillit. Men det tror jeg ikke det er noen som har, siden alle hele tiden har noe de er misfornøyd med. Man kan nekte for det, men alle lager en maske for å skjule seg selv, enten bevisst eller ubevisst, og noen sin er tykkere enn andres.
      Dette er min mening om noen ikke fikk det med seg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg