hvil i fred – 11 september

Jeg personlig får alltid en litt ekkel følelse i kroppen hver 11 september, hvert år. Og i dag er det hele 11 år siden terrorangrepet mot world trade center skjedde. Det sykeste er vel at jeg drømte om det hele i natt. Jeg drømte at jeg var der når det skjedde, og at jeg hørte eksplosjoner og så folk som skrek. . Men hver gang jeg så mot world trade center var alt helt rolig og slik fortsatte det helt til jeg selv var i ett av tårnene og måtte hoppe ut. . Drømte så mye ekkelt i natt.

I fjor så jeg en dokumentar, hvor folk som hadde mistet nære og kjære ble intervjuet og man fikk se hvordan det bare raste folk fra tårnene når det holdt på å falle sammen. Folk som desperat hoppet fra tårnene i ren panikk. . . Kan jo si at jeg var ganske blank på øynene bare noen minutter inn i dokumentaren. Så grusomt! Og hva var poenget med det hele. . ? Hva har terroristene oppnådd? 

Jeg husker faktisk 11 september 2001! Jeg skulle se på herkules hjemme og var forbannet fordi mamma skulle se på nyhetene. Skjønte ikke så mye, jeg var jo bare 6 år. Men er så rart hvordan slike minner fester seg så godt! Jeg kommer nok alltid til å huske hvor jeg var og hvordan jeg fant ut om 22. juli også. . Husker dere noe fra 11 september 2011? Hvordan var det for dere? 

85 kommentarer
    1. Hei kan ikke du ha et nytt innlegg om selvskadingen din? Lenge siden du hadde det andre og har du noen nye metoder for og hjelpe andre slutte?

    2. Bursdagen min!!
      men trist å tenke på alle som mistet ivet den dagen fordi det er noen som ikke tenker helt med huet

    3. syns det er helt jævlig, er veldig redd for å oppleve noe lignende! .. Jeg var vel rundt 5 år, så husker ikke så mye bortsett fra at jeg var hos tanten min og alle var klistret til skjermen.. Jeg satt for det beste og lekte med dukker, skjønte jo det ikke før lenge etter hva det egentlig var som skjedde. Er helt jævlig.. tenner et lys idag.

    4. Jeg var i stuen med mamma og storesøtsren min da vi så på nyhetene sammen. Alt ble ganske stille og det kom ganske mange spørsmål fra munnen til en 6 år gammel jente. Jeg forsto at mange mennesker døde, og jeg husker at det var på nyhetene mange dager/uker etter hendelsen! Bildene har vi fortsatt i hodet… Utrolig trist.

    5. Bestefaren min har bursdag i dag men jeg kondolerer såå mye til de som mast sine kjære!! Hvil i fred

    6. Haha, sorry for at jeg retta på deg.. ser jeg ikke er den eneste :p
      Men ja, husker det veldig godt! Satt å så på det sammen med mamma. Var selv 6 år og skjønte ganske mye siden mamma forklarte hele greia 🙂
      Huff, fælt :/

    7. Det er kanskje litt upassende å skrive om det her i dette innlegget, så unnskyld for det. Men jeg har tittet litt på en festival som heter tomorrowland. Vet ikke om du har hørt om den?
      Men det er ihvertfall en stor musikk festival som finner sted i Belgia. Dit kommer det ungdommer fra alle verdensdeler! Og siden du var på HOVE så tenkte jeg kanskje at dette vil finne deg interessant 🙂
      Her er en ”trailer” fra tomorrowland 2012, litt lang, men verdt å se om du synes det høres interessant ut:
      http://www.youtube.com/watch?v=UWb5Qc-fBvk&feature=player_embedded#!

    8. Var nesten helt lik som deg der. Husker at jeg lå halvveis på sofaen og halvveis på fanget til mamma og var dritsur for at hun skulle se på nyhetene. Skjønte heller ikke hvorfor ikke jeg fikk se på hva jeg ville og at hun skulle se på nyhetene dagen lang!
      Nå skjønner jeg det litt mer for å si det sånn..

    9. Var bare 6år på denne dagen for elleve år siden, men merkelig nok så husker jeg ekstremt godt nyhetssendingene og min mor som prøvde å forklare hva som skjedde..

    10. Uff.. vel, jeg var bare 3-4 år da det skjedde, så jeg husker ikke særlig mye, men likevel så er dette en sak som har truffet meg mitt i hjertetrota. Tenk at noen virkelig kan gjøre noe slikt. Og det nederste bildet du la ut, sier så utrolig mye. Får frysninger bare av se på det. Et bilde sier mer en tusen ord.

    11. ikke for å pirke, men du har bare rettet på en av plassene, haha :p på det nest siste spørsmålet står det også 2011 i stedet for 2001 🙂

    12. jeg og familien satt og sko ha kosedag med hjemmelaget pizza..åsså kom det på nyheten, var ganske liten men jeg husker det faktiskt veldig godt selvom jeg ikke skjønnte det så mye da

    13. Dette er så forferdelig, og vil alltid være det. Jeg husker også denne dagen, og at vi snakket om det på skolen.
      Å se disse menneskene hoppe fra tårnene, er noe av det verste jeg har sett. Det er så horribelt at terrorister ønsker å påføre mennesker og deres familier denne smerten. Jeg får tårer i øynene hver gang jeg ser noe fra 9/11. Helt forferdelig.

    14. Det er helt utrolig det som skjedde den dagen, og det tror jeg egentlig ingen kommer noen gang til å glemme. Husker jeg satt å så på dette når det hadde skjedd og kunne ikke tro mine egne øyne. De menneske som hoppet ut og alt. Kjenner nesten ett sånt trykk i kroppen egentlig bare ved tanken.

    15. jeg har bursdag idag jeg! 🙂
      husker faktisk litt fra 11.sept 2001! jeg fylte 3 år, så satt jeg å så på tv’en hvor de viste flyene som styrtet inn i bygningene. og siden jeg ikke var så gammel og så syns jo jeg det var så kuult når allt det bare eksploderte..

    16. Ja, jeg også syns dette er grusomt..
      Tenk på hvor mange som egentlig mistet livet.. Det er helt forferdelig! 🙁

    17. Beg var nesten 3 år da. Og den dagen fløy jeg i fly til syden. Husker ikke noe fra det, men nå siden ifjor har jeg tenkt mye på at jeg faktisk var i et fly på samme dag som det der skjedde..
      Digger bloggen din, Sophie 😀

    18. Tiden går så fort at jeg måtte trippel skjekke datoen i dag:P Eneste jeg husker fra da, er at jeg kjente familien som hadde vært der. Å de var norges siste familie som var på toppen av tårnet. Syk følese igrunn..

    19. Helt forferdelig! Jeg selv var på Utøya og vet hvor vanskelig det er å lære å leve med denne traumatiske opplevelsen i bakhodet resten av livet! 🙁 Dette skulle ikke skjedd, ikke noe av det!

    20. 9/11 var en inside jobb fra regjeringen. 2.976 mennesker døde i 9/11 mens 2.500.000 mennesker har dødd pga 9/11. I tillegg har 91.500.000 mennesker dødd av sult siden 9/11. NO COMMENT.
      Folk på denne kloden er så hjernevasket.

    21. Utrolig flott at du skriver om dette, det viser utrolig mye om deg som person. Virkelig trist det som skjedde, og alle burde ta noen minutter idag og tenke på det, før de går tilbake til sine vanlige liv.
      Kan du prøve å finne linken å legge den ut i neste innlegg? Ikke bare for min del, men mange hadde nok likt å se den, og andre som ikke hadde burde uansett..

    22. I 2001 var jeg bare fire og et halvt år, men likevel husker jeg ting ifra den dagen. Jeg husker jeg stod på badet hjemme og lekte med noen små hårstrikker jeg hadde fått ifra mamma. Mamma kom inn på badet og fortalte meg at det hadde skjedd noe fælt i USA.

    23. Hvis dere går inn på siste innlegget på bloggen min og ser der, så gir jeg dere 5 kommentarer ! :)Hvis dere går inn på siste innlegget på bloggen min og ser der, så gir jeg dere 5 kommentarer ! :)Hvis dere går inn på siste innlegget på bloggen min og ser der, så gir jeg dere 5 kommentarer ! :)Hvis dere går inn på siste innlegget på bloggen min og ser der, så gir jeg dere 5 kommentarer ! :)Hvis dere går inn på siste innlegget på bloggen min og ser der, så gir jeg dere 5 kommentarer ! :)Hvis dere går inn på siste innlegget på bloggen min og ser der, så gir jeg dere 5 kommentarer ! :)Hvis dere går inn på siste innlegget på bloggen min og ser der, så gir jeg dere 5 kommentarer ! :)Hvis dere går inn på siste innlegget på bloggen min og ser der, så gir jeg dere 5 kommentarer ! :)Hvis dere går inn på siste innlegget på bloggen min og ser der, så gir jeg dere 5 kommentarer ! :)Hvis dere går inn på siste innlegget på bloggen min og ser der, så gir jeg dere 5 kommentarer ! :)Hvis dere går inn på siste innlegget på bloggen min og ser der, så gir jeg dere 5 kommentarer ! :)Hvis dere går inn på siste innlegget på bloggen min og ser der, så gir jeg dere 5 kommentarer ! :)Hvis dere går inn på siste innlegget på bloggen min og ser der, så gir jeg dere 5 kommentarer ! :)Hvis dere går inn på siste innlegget på bloggen min og ser der, så gir jeg dere 5 kommentarer ! :)Hvis dere går inn på siste innlegget på bloggen min og ser der, så gir jeg dere 5 kommentarer ! :)Hvis dere går inn på siste innlegget på bloggen min og ser der, så gir jeg dere 5 kommentarer ! :)Hvis dere går inn på siste innlegget på bloggen min og ser der, så gir jeg dere 5 kommentarer ! :)Hvis dere går inn på siste innlegget på bloggen min og ser der, så gir jeg dere 5 kommentarer ! :)Hvis dere går inn på siste innlegget på bloggen min og ser der, så gir jeg dere 5 kommentarer ! :)Hvis dere går inn på siste innlegget på bloggen min og ser der, så gir jeg dere 5 kommentarer ! :)Hvis dere går inn på siste innlegget på bloggen min og ser der, så gir jeg dere 5 kommentarer ! :)Hvis dere går inn på siste innlegget på bloggen min og ser der, så gir jeg dere 5 kommentarer ! :)Hvis dere går inn på siste innlegget på bloggen min og ser der, så gir jeg dere 5 kommentarer ! 🙂

    24. Helt syk hendelse og dette hendte også da jeg var i dyyyp depresjon, sa opp jobben.Det jeg husker var at all faenskap kom på en gang….

    25. husker også vor jeg var når jeg fikk høre om det som skjedde, og da var jeg bare 4 år!!
      noe jeg husker veldig godt fra i fjor var når de skulle lese opp navnene på de som døde. Det værste var at det tok så utrolig lang tid å lese opp ALLE de navnene, det blir jo bare statistikk på så utrolig høye tall! det er så ekkelt at det var såå mange personer som ble drept, som ikke hadde gjort noe galt!!

    26. Hei!
      Kan du PLIS ha en video der du viser hvordan du tar på extensions OG når du har extendions I HESTEHALE? Har kjøpt extensions for noen måner siden og jeg klarer ikke å feste det skikkelig, og jeg brukte 2000kr av sparebørsen, og pappa blir sur når jeg ikke bruker det når jeg har brukt så masse penger på det… HÅPER VIRKELIG DU KAN GJØRE DET!! 😉

    27. mistet en nær familievenn (siden jeg er halvt amerikansk)
      husker mamma ringte nesten gråtende til Grandpa (bestefaren min) for å sjekke om alt gikk bra med de og familievennen vår..

    28. bestefaren min skulle egentlig fly det ene flyet, men han måtte bytte med en kollega akkurat den reisen..som endte med at han døde i stedet i terrorangrepet

    29. Husker æ satt hjemme å så det på tv. Husker ikke kordan æ reagerte. Ufattelig at det e 11 år siden det skjedde, men trist e det uansett å tenke på alle de som døde 🙁
      Btw; e faktisk første gangen æ kommenterer på bloggen din selv om æ les den opp til flere ganger om dagen 🙂

    30. har alltid hørt om dette 9/11 men egentlig aldri SJØNT hva det har dreid seg om. så var egentlig bra at du skrev dette sånn at de som faktisk ikke har hørt så mye om det får et lite innblikk om hva det dreier seg om. tusen takk 🙂

    31. er fødselsdagen min, så hadde familieselskap. var temmelig sint for at mange i slekta bare følgte med på nyhetene….

    32. huska eg var i syden og mange såg det først på en tv på hotellet. huska det som om det var i går sjøl om eg berre va 6 år. DØDSredd for å fly heim igjen fra syden og.
      Og eg ELSKA New York og synst alltid akkurat dinna heldelsen e sjukt trist 🙁

    33. Var bare 4 år, men husker at jeg satt på stuegulvet mens mamma snakket i telefon med mormor. Søsteren til mormor var i USA og tok fly den dagen, ikke til New York da men jeg husker det enda.

    34. Husker omtrent alt som om det var igår! Jeg feiret bursdagen min og alt som en dans på roser hele tiden før broren som var i New York min ringte til moren min og sa at noen hadde fløyet inn i tvillingtårnene og det var full panikk over alt. Det eneste vi gjorde resten av dagen var å sitte og se på tv’en og følge med på hva som skjedde. Det verste var når du kunne se folk som bare hoppet ut ifra tårnene, og du viste godt selv at de var død bare sekunder senere…Broren min kom hjem bare noen dager senere, merket det godt på han for å si det sånn.

    35. My parents were on the 97th floor when the second tower was hit. They were only one office away from eachother and made the choice of jumping, but before they did, they called me. I was only 13 at the time and I was at school so I didn’t know why I was being called, but I was eating lunch and was allowed to answer the phone. I answered, not realizing my parents were about to die. It was my mom. She said “Hello baby, listen to me, I love y-“, and then the line was cut off. Two hours later, I found out they had jumped. Holding hands.

    36. Jeg husker den dagen veldig godt. Jeg husker jeg så et nyhetsklipp, jeg begynte å gråte med en gang. Jeg er halvt amerikansk og har derfor ekstra sterke følelser mot hendelsen. Jeg kjente heldigvis ingen som døde, men jeg kondolerer meget til de som mistet livet og de som mistet noen kjente. Jeg vil også hedre alle som hjalp. Både politiet, brannvesenet, sykefolk og frivillige.

    37. Jeg husker ikke stort siden jeg var bare 3 år gammel da, men jeg husker at jeg skulle se på byggmester bob. Også kom mamma løpende inn stua for å bytte over til nyhetene. RIP til alle som omkom den forferdelige dagen 2001 <3

    38. Jeg ble født den 11 september 2001, kl. 14.00. Ca en time før det skjedde. Jeg synes det er utrolig trist, og jeg syns deg er synd at alle sørger på min bursdag. Jeg skulle ønske jeg var en baby med krefter som kunne redde de uskyldige menneskene. Men det var jeg altså ikke. Hvil i fred, alle som omkom 11 september 2001 <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg