Uten deg

Det er veldig vanskelig å skulle skrive et innlegg til en av de personene som betyr aller mest for deg i hele verden. Man skal kunne oppsummere noe som ikke kan oppsummeres, nemlig hvordan en enkelt person kan gjøre dagen din 1000 ganger bedre. I dag blir Lisa 18 år og jeg skal skrive et innlegg for å gratulerere henne med dagen. Hva skal jeg si?

Jeg kan begynne med å si at hadde det ikke vært for deg, ville jeg vært utrolig deprimert. Som dere alle vet har jeg i mange år vært “avhengig” av å være kjæreste for har jeg ikke det så føler jeg meg utrolig alene og lite verdt, men du fyller ut det tomrommet. Vi snakker hele tiden og hver gang det skjer noe tenker jeg at jeg må fortelle det til deg, du har fått meg til å innse at jeg KAN ha det bra uten en gutt, og at andre mennesker også kan gi meg en god følelse. For det gjør du. Jeg skulle virkelig ønske du var en gutt fordi da kunne vi giftet oss og vært sammen for alltid – men det kan vi uansett – ikke gifte oss selvfølgelig, men alltid være sammen. Jeg er så glad for at du aldri forteller meg det du tror jeg vil høre, du forteller meg det jeg trenger å høre. Jeg trenger å høre at jeg tar feil noen ganger, når jeg gjør noe bra, når jeg bør gjøre annerledes. Du bryr deg oppriktig om meg, og er ikke redd for å være streng for at jeg skal komme på rett spor. Tusen takk.

 

Du gir meg så utrolig mye og lærer meg så mye, både om hvordan mennesker er, men også om at jeg må være åpen og godta alle. For du er en så utrolig god person som gir absolutt alle en sjangse, du er den som står opp for de ingen andre står opp for, og du er den som inspirerer meg til å gjøre bedre. Du er den som forteller meg at genseren jeg har på meg er stygg, og så kaller jeg deg for mann/gutt/homo og så ler vi. Det er vår type kjærlighet. Vår type kjærlighet er når vi ligger i senga og holder hender mens vi hører på Frank Ocean og røyker dyrevennlig røyk mens vi snakker om livet og småstresser for at vi ikke finner lighteren. Det er når vi står over kjøttdisken på rema 1000 og snakker om hvor flinke vi er som ikke spiser kjøtt, og at vi snart skal hjem og spise vetetarmat som er “smuglet” inn fra sverige. Det er når du blir sur på meg fordi jeg sier noe unødvendig stygt om andre, og så blir jeg forbanna – og så ler vi igjen. Det er vår type kjærlighet – og det er den beste som finnes. Tusen takk for at du er du, og for at du er min nummer en ♥

GRATULERER MED DAGEN KJÆRE (F)LISA! Elsker deg.

Her er noen sanger vi hører på hele tiden som beskriver vårt vennskap bra. Dedikert til deg min kjære!

 

  

 

 

49 kommentarer

Siste innlegg