jeg har motsatt anoreksia.

Fikk høre mens jeg var på kinoen at Sigrid har blitt funnet død. Har ingen personlige relasjoner til saken, men har fulgt med på nyhetene og det er alltid veldig trist når noen dør, spessielt når man har hatt et håp om at de skal komme tilbake til sine kjære. . I live. Håper alle passer på når de skal gå ute alene! Er kanskje litt urealistisk å si at man aldri skal gå ensom og alltid ha noen ved seg, men prøv så godt dere kan i alle fall ♥ Vil ikke at noe skal skje med NOEN av dere!

Ble ekstra sterkt med alle disse følelsene siden jeg og Lisa så filmen ” til ungdommen”. For meg er det en veldig viktig film, og kort fortalt handler den om fire ungdommer, alle aktive i forskjellige politiske partier – AP, unge høyre, FpU og SU. Det var litt stemningsdreper at jeg spydde på kinoen ettersom jeg har spist så mye i dag, rakk heldigvis ut av selve salen før oppkastet kom, om ikke hadde det vært krise. Jeg lurer på om jeg har en slags sykdom ettersom jeg bare spiser og spiser helt til jeg ikke klarer å gå, haha. Jeg kan vel liste kort opp hva jeg har spist i dag : to brødskiver til frokost, vaffel og baguette på skolen, to brødskiver med en gang jeg kom hjem, brownies og is, to brødskiver igjen, nudler, banan, en brødskive igjen for og så følge opp med godteri, brus og potetgull på kinoen. Jeg kjente på meg at jeg ikke hadde plass til mer men jeg klarer bare ikke kontrollere meg, haha. :) Motsatt anoreksi? Men helt seriøst, har noen av dere likt? Jeg føler meg sulten helt til jeg bokstavelig talt spyr av hvor mett jeg er. Er det bulimi? Haha føler meg som en idiot nå. . . Og nå spiser jeg igjen. 

Og siden veldig mange er så utrolig følsomme og ikke klarer å ta en ironisk sammenligning for nettopp det, og kommer med trusler så snart man snakker om sykdom, så må jeg bare påpeke – har ingenting imot de med sykdommer som anoreksia og bulimi, og håper ingen tar seg nært av dette. Da altså. . 

I spistehjørnet. 

Fine bestevenninna mi!

(Ikke min snus). 

mat. nam.


146 kommentarer
    1. Du har ihvertfall ingen spiseforstyrelse. En spiseforstyrelse går ut på at man har forstyrende tanker rundt kropp og mat. Tviler veldig sterkt på at du har bulemi, sikkert bare kroppen din som reagerer på ditt nye ”kosthold”.
      Muligens spiser du masse fordi du har sluttet å spise kjøtt og mangler noen viktige stoffer på grunn av dette. Men det går vel seg til etterhvert, men jeg synes at hvis det forsetter at du burde kontakte legen din og sette opp en kostholdsplan, for det er ikke noe sunt å proppe i seg masse til enhvertid.

    2. Heller BED enn bulimi om det skulle være noe, i og med at du ikke velger selv å kaste opp. Men kanskje du skal snakke med noen andre, tviler på at det er en spiseforstyrrelse tbh, de er mer enn å bare .. hoppe over middagen, eller spise litt rart i en stund.

    3. Du kan ha en spiseforstyrrelse som ikke e så godt kjent, overspising. Prøv å google det å se om du kjenne dæ igjen. 🙂

    4. Kan ver du spydde pga det du har spist idag! Kansje du ikke tålte noe, eller kansje det var for mye søtt, jeg vet ikke 🙂 Men om det skjer igjen hadde jeg oppsøkt legen 🙂

    5. nei men kanskje du føler en trang til å legge på deg? du har jo skrevet at du veier for lite. Mange blir lei seg av å bli kalt tynn like mye som dem som blir kalt feit.

    6. Det er nok fordi du har stoppet å spise kjøtt. Kroppen trenger kjøtt uansett, og kjøtt metter veldig og ikke minst lenge. Spiser du bare ting som brød, på brød og igjen brød eller nudler metter ikke det lenge 🙂

    7. det er bare mangelen på kjøtt!
      Å det derre var bare teit, tror jeg har bulimi hehe, wtf? tenk deg om vi som sliter. tror bare all sminken i tryne som gjør deg kvalm, hadde hvertfall jeg blitt.

    8. Kanskje du burde prøve å spise mer variert og sunt, og ikke bare brødskiver, da kan det hende du ikke får så lyst på mat hele tiden:)

    9. Hvis du går flere dager uten å få skikkelig mat og den næringen du trenger, altså at kaloriintaket ditt er lavere en nødvendig over flere dager, vil det bygge seg opp en sterk trang til å få i deg mat.
      Plutselig sprekker du, og du klarer bare ikke spise nok fordi kroppen din har savnet å få rikelig med rett næring.
      Har en følelse av at det er mer der problemet ditt ligger, du må passe på å få i deg nok og rett mat hver dag!
      Hadde det vært sånn at du spiste så mye hver dag som du snakker om i dette innlegget, hadde du ikke hatt den vektnedgangen du har hatt og heller ikke vært så tynn. Det sier seg selv.

    10. Mamma kan om sånt, og ho sier det ikke har noe med sykdommer å gjøre, det er vel bare sånn at du føler du er sulten heletiden og at du spiser, sånn som normale folk gjør 🙂

    11. Mest sansynelig er det for de du ikke får i deg de næringene om er i kjøtt. Detrfor er det ikke noe mer sunt og være vegetarianer(?). Det er lurt og få i seg kjøtt, Sellom jeg vet at du gjør det for dyrene! Men det kjøttet som alerede er tl salgs kommer uansett til og bli spist, kjære deg.

    12. Du vet sikkert hvem Explorer er: men ho skrev et innlegg om hvor mye ho spiste hele tiden og ho skreiv at ho ikke ble mett før ho nesten spydde…? Men du kan jo bare Google det å se on du finner det, for det er litt lenge siden hi skrev det :p

    13. ja jeg har det helt likt! går rundt og spiser og spiser helt til jeg blir kvalm eller ikke klarer å gå …

    14. Haha, tøys og tull. Om man spiser masse har man ikke diabetes. Det vet jeg. Har man diabetes 1 er man enten født med det , diabetes 2 da er man overvektig. Så nei, det er ikke diabetes.
      Sophie det er normalt det du spiser. Digger deg

    15. Hei! Kjent problem her i gården.. jeg spiser fordi jeg rett og slett har lyst på mat eller bare kjeder meg. Veldig dårlig uvane du bør kvitte deg med uansett om du er så tynn som du er nå, for det kan snu seg fort og du merker det ikke før du har lagt på deg en god del. var ikke akkurat en syk mengde mat du har spist i dag heller da.. men fortsetter det er det jo bare å spørre legen 😛

    16. Noen perioder er jeg sånn at jeg spiser HELE tiden til jeg blir stappmett, og spiser liksom ikke fordi jeg er sulten men fordi jeg bare har lyst å spise, var sånn i noen uker.. Det kommer og går litt for meg :L

    17. Er du fortsatt med i AUF? Hadde satt veldig pris
      På svar, hørte du var byttet til høyresiden men håper jo virkelig ikke det, haha

    18. Jeg ville ikke klart å spise det du spiser, selv om noen hadde trødd maten ned i halsen på meg. Jeg må ha kjøtt, skjønner du, mye kjøtt for det som er menneskemat, ikke gress og bønner som du spiser. Ikke rart du kaster opp.

    19. Det er ikke noe farlig i det hele tatt at du er sulten hele tiden. Er to enkle grunner til det 1. Du spiser ikke riktig mat 2. Kroppen trenger riktig mat med ordentlig næring og spesielt nå som du er i tenårene og kroppen forandrer seg mye 🙂

    20. Det har ingenting med at hun ikke spiser kjøtt.. jeg har det likedan, kan spise og spise, selv om jeg er mett. Haha, jeg vet ikke, men tror det er normalt i “tenårene”..
      Er flere som har det slik har jeg forstått, så det er nok ikke noe farlig 🙂
      Men det kan helt sikkert være greit å kontakte lege uansett.

    21. Er ikke bulimi, har du bulimi veit du det selv. ( egen erfaring ) Utrolig teit å spørre om slikt på en blogg, men du elsker jo oppmerksomhet så noe måtte du vel finne på. BTW, hvorfor kapper du bildene så det skal se ut som du er tynnere? Liksom på det bilde der du har snusen i handa så ser man jo at du har tatt vekk litt på siden og plutselig buler det ut.. Så litt rart ut!

    22. Kan vel ikke akkurat si du har spist MYE idag… Jeg spiser det dobbelte av hva du ramser opp her hver dag… SKjønner ikke at du kan bli mett en gang… Sorry… Men dropp snoopet og spis sikkelig mat istedet, det hjelper 🙂

    23. Overspising eller tvangsspisin kanskje 🙂
      Jeg spiser også utrolig mye hele tiden.
      Anonym over; det å være anonym forklarer vell det meste, så sjalu at du ikke en gang kan inrømme det.. Foressten så tror jeg nok ikke bilde er redigert, det ser bare litt sånn ut siden hun har kanskje redigert konstrakten, også går hun i genser.

    24. Jeg gjør AKKURAT det samme!!! Synes det er skikkelig plagsomt for jeg er alltid med venner ogsånn også spiser vi mat også blir jeg så sykt mett at noen ganger bare må ligge på sofaen og puste. Hahha høres sykt ut når jeg sier det men.. Skjer alltid. Hater den overmetthets-følelsen men tenker ikke over hvor mett jeg er før jeg har spist ALT for mye. Har forresten kastet opp 2 ganger hos samme venninne fordi jeg spiste så mye, så det presset seg bare opp igjen.. Hahah, det er ikke bare meg da tydeligvis 🙂 vi ler alltid så sykt av det, blitt en intern greie i gjengen

    25. Bulimi er en psykisk sykdom, man vet om man har det (eller mange klarer ikke inse det med det første) men folk som har det sliter med maten, dårlig samvittighet av det man har spist, spyr ikke bare uten vilje, dem som har det gjors på å spy…
      Så det er langt i fra en bulimi. Kan du være glad for!

    26. kan du legge ut klippet fra du var på “ettermiddagen”?
      fikk ikke sett det da det gikk på tv, og har så veldig lyst til å se det 🙂

    27. Det har jeg hatt om på skolen for en stund siden. Husker ikke hva det het, men enkelt og greit kalles det overspising. Man har rett og slett behov for å spise hele tiden. Det er en spisefortyrrelse som en del sliter med og kan føre til overvekt/ fedme. Du burde ta kontakt med lege hvis du er seriøs på om du faktisk lurer på om du har dette

    28. Jeg har det AKKURAT heeelt likt. Jeg spiser til jeg spyr. Hvis jeg ikke er kjempe mett, så er jeg sulten liksom. Og jeg legger aldri på meg…Det er jo bra, men samtidig ikke, da vet jeg liksom ikke når nok er nok. Jeg spiser sykt mye dritt haha. (Er ikke vegetarianer) 🙂 Hehe

    29. Herregud så mye fjas du har for deg til tider.
      Kjøtt inneholder bla proteiner som er viktig for at kroppen skal fungere. Når man blir vegetarianer, og ikke får proteiner gjennom kjøtt, må man få det fra andre kilder. Og snop og drittmat er IKKE sånne kilder. Det er ikke bare å BLI vegetarianer over dagen, det bør faktisk gjøres en legesjekk først, og så må man ha en diettplan som sørger for at man får i seg de næringsstoffene man trenger fra frukt, grønt, nøtter osv.. Det kan være farlig å legge om kostholdet sitt totalt, slik som du gjør, og det er ikke rart at du spyr til slutt av all den dritten du putter i deg.. Bare til informasjon!
      Og overspising (og fedme)er IKKE et symptom på diabetes, diabetes er manglende eller utilstrekkelig insulinproduksjon, og er enten medfødt (dia 1) eller livsstil/aldersbetinget (dia 2), og man opplever symptomer som bla hyppig vannlating, trøtthet og økt tørsthet.

    30. Du har ikke bulimi nei, da velger man som regel selv å kaste opp. Er nok bare kroppen din som reagerer enten på noe du har spist eller måten du har spist på i det siste. Du skriver jo her at du spiser mye skive men ikke kjøtt og grønnsaker, og det kan jo være at det er en forandring i ditt vanlige kosthold? Er jo ikke nok næring i brødskiver, så det er nok bare kroppen din som prøver å si ifra at den ikke godtar kostholdet ditt sånn det er nå. Kjenner flere som har hatt det sånn, og det som hjelper er å begynne å spise sunt og variert. Du må huske å spise proteiner selv om du ikke spiser kjøtt. Lykke til og god bedring! 🙂

    31. Du har nok ingen spiseforstyrrelse, og anoreksi kan være at du tror du er for tynn og må legge på deg, ikke noe omvendt anoreksi i såfall 😉
      Silje 🙂 : hvis du har fått meg deg at hun er vegetarianer burde du ha fått med deg at hun har sagt maaange ganger at hun spiser produkter som inneholder melk, sånn som vafler og is, men hun drikker ikke ren melk og sånt 😉

    32. Hehe du har nok ingen sykdom… Magesekken din hadde vel rett og slett ikke plass til mer mat! Og spis så mye du har lyst på, hadde ikke du tenkt å gå opp i vekt da? Hehe 😉 man får btw som oftest mer matsug hvis man har spist for lite de siste dagene!

    33. Dere som kommenterer overspising og bulimi har nok ikke satt seg godt nok inn i hvordan det egentlig er.
      Uansett, fin blogg Sophie. Stå på:)

    34. Kiloene kommer, kanskje ikke enda. Men hvis du fortsetter sånn som du gjør nå vil du nok legge på deg, du er jo bare 17. Er mange som blir smellfeit etter at de har fylt 19, 20. Fakta :/

    35. Hahahhaa, tror jeg har noe av det lignende ja! Spiser til jeg ligger på gulvet og ruller rundt fordi jeg er så kvalm, og med engang kvalmhetsfølelsen er bittelitt borte spiser jeg mer også blir jeg dritkvalm igjen og sånn bare fortsetter det

    36. du burde droppet is, vaffelen og brownies. Da hadde du bare spist godteri på kinoen ikke hele dagen <3

    37. Det at folk sier det et pga du ikke spiser kjøtt er bare bullshit, jeg har ikke spist kjøtt på mange år (ikke fordi jeg er vegetarianer men fordi jeg rett og slett ikke liker det) og jeg har ikke blitt syk enda.. Du spøy kanskje av noe du spiste? Er nok ikke farlig men du burde kanskje kutte litt ned på godteriet?

    38. vis du har bulimi så er det slik at du faktisk vil kaste opp, stikker enten fingern i halsen for å få ut maten du har i magen. de som har bulimi de spiser mye mat, så går de i skjul å kaster opp for det er noe de vil. du har kastet opp fordi du har ikke spist ordentlig mat! du har spist nudler, godteri og slike ting. spis ordentlig mat, bytt kosthold

    39. Hehe, dette er nok ingen spisefortyrrelse! Har hatt en ganske alvorlig, og det er ikke akkurat sånn.. Men jeg tar meg såklart ikke nær av dette, synes det er ganske tåpelig at noen folk gjør det 😮 du har jo ikke sagt noe negativt!

    40. jeg kan her og nå si at du har ingen spiseforstyrrelse. jeg selv har spiseforstyrrelser så vet va det går ut på.. ditt kosthold for dagen er slik ; “to brødskiver til frokost, vaffel og baguette på skolen, to brødskiver med en gang jeg kom hjem, brownies og is, to brødskiver igjen, nudler, banan, en brødskive igjen ” er det noe som sier deg kansje hvorfor du kastet opp?? spis ordentlig mat som gir deg de næringstoffene du trenger. du kan sikkert tro at en baguett med godt pålegg og slikt inni er bra, men vis du presser baguetten helt ned så er det ingenting, er for det meste luft. å det er IKKE bra i lengden

    41. Haha, god bedring da! Har det egentlig motsatt jeg, blir aldri sulten… Igår spiste jeg feks bare et horn og en billy’s pizza…

    42. Du kan jo muligens ha fått noe sukkersjokk, men bulimi tror jeg nok ikke det er! Da velger du å spise så mye at du skal spy, og det skjer ofte “kontrollert”. Håper du finner ut av det da 🙂

    43. Jeg hadde nok spist mere enn deg for å bli mett. (uten godteriet). Er 13 år, 165 cm og 50 kg, så ikke tro at du spiser met i hele verden….

    44. er nok pga vegetardietten din! blir ikke ordentlig “mett” av ikke å ete kjøtt.. Hu ene supermodellen som er vegetar må ete minst 1kg grønsaker til frokost (eller mer, husker ikke helt), jusy sayin :S

    45. Jeg lurte på om du kunne ta for deg et emne å skrive litt om det 🙂 Jeg hadde en tanke nemmelig, at når folk kommenterer anonymt så er jo det veldig feigt i utgangspunktet veldig feigt. Norge er jo et demokrati så i den forstand har vi vell rett til å velge om vi vil være anonyme eller ikke. Men tenk om det ble påbudt på en eller annen måte å skulle legge igjen en kommentar/delta på en nettdebatt med fult navn, kunne dette ha blitt en slags motvikling av det diktaturet Norge er? Jeg føler ikke at jeg får formulert meg skikkelig her, men det jeg mener er egentlig at om folk hadde ytret seg med sitt hele, fulle navn så hadde kanskje ikke Norge vært så demokratisk lenger alikevell? Media feks. motstrider jo ofte det Norge prøver å ytre som et demokrati ved å lage et bilde av saker og ting, som feks: svineinfluensa, noe som gjorde at flere 1000 barn tok sprøyte og har nå fått narkolepsi….

    46. ikke for å være slem, men du burde lære venninna di å tegne øyenbryna ;s hun er veldig søt men øyenbryna er ALT for tykk fremme og ser rett å slett ikke ut, første gang jeg så bilde av bryna trodde jeg hun kødda!

    47. det høres ut som om at du overspiser da.. og kanskje kroppen reagerer på kostholdet ditt. Du burde oppsøke legen din og spørre om råd, og kanskje ta prøver for å se hvordan ting ligger ann. Men, anbefaler deg å legge ned godis og sånn da, er ikke bra i lengden, er greit å ta det frem på lørdager, hehe.
      Men stå på, har stor respekt for deg altså! Håper ting ordner seg 🙂

    48. Er du og Stine Mari uvenner? Dere skriver og diskuterer så mye på twitter og det virker litt som anspente diskusjoner..

    49. Et tips er at man blir mye mettere av fiber (grovt brød, havregrøt osv.) og er mett mye lengre! Så hvis du skal spise brødskiver eller gå på big bite eller noe lignende, burde du velge grovt brød 😀 elsker deg og bloggen din!<3

    50. Bulimi er at man er VELDIG opptatt av sunn mat, kalorier og alt, og kaster opp etter man har spist. Ikke fordi du har spist for mye, men fordi du føler skam.
      Overspising er den 4 spiseforstyrrelsen, og det er at du bare spiser og spiser, og ikke klarer å kontrollere deg.

      1. Ville bare si at Bulimi er faktisk der en som sliter med deg spiser alt av mat og spiser sykt mye, så kaster personen opp, trener sykt mye og bruker avføringsmiddel.
        Anoreksi er når man velger helst å ikke spise i det hele tatt, men hvis en skal spise noe så må det inneholder minst mulig kalorier, og noen med anoreksi også kaster opp etter mat og bruker avføringsmiddel. Anoreksi også kjent med at personen som sliter trener seg nesten helt til døde.
        Overspising er der en spiser og spiser fordi de føler at maten demper med følelser.
        Og det finnes 3 hoved diagnoser med spiseforstyrrelser. Også finnes det uspesifisert spiseforstyrrelse der du har symptomer både av bulimi, anoreksi og overspising.
        Jeg veit altfor godt hva en spiseforstyrrelse er siden jeg selv sliter med anoreksi. Så å si at en som har bulimi er sykt opptatt av bare sunn mat er dessverre feil.

    51. Du spiser lite i forhold til meg, i alle fall 🙂 Haha. Men nå er jo jeg matvrak også da

    52. så hvorfor i helvette holder du en snus på bilder når det ikke er din? bare for å provosere og leke tøff? det gjør deg alt annet enn det.

    53. Dårlig at du ikke skriv noen ord til familie og venner av Sigrid, som om det ikke betyr noe for deg. Du går rett fra et veldig alvorlig tema, til at du kastet opp på kinoen… Jaja..

    54. Hahaha! har det helt likt (minus oppkastet) Helt siden september har jeg hatt en helt syk matlyst og jeg skjønner ikke hvor den kommer fra egentlig…

    55. Fine bilder !
      Har forresten samme problem som du, spiser uten å kontrollere meg så jeg spyr omtrent etterpå og spiser bare mer og mer. Men aner ikke hva det kan være …

    56. Jeg har det AKKURAT slik! Og med en gang jeg har kastet opp, er jeg igang igjenn! 🙂 haha! Men jeg er undervektig.. :O

    57. Jeg har bulimi. Utifra beskrivelsen du gir, virker det ikke som du har bulimi. Bulimi er veldig veldig mye psykisk også. Men regner med at du ikke for alvor trodde du har bulimi 🙂 Lykke til med spisingen <3

    58. Haha, føler meg som en idiot som ikke forstår. Men var du seriøs da du skrev at du byttet over til unge høyre? 🙂

    59. “Er det bulimi?”
      Seriøst? Håper du tuller nå…
      Og hvis det er tull, hvorfor tuller du om spiseforstyrrelse?
      Vil ikke virke frekk, elns, bare lurer.

    60. Usj, disgusting! 😛 Jeg har det også sånn noen dager. Da spiser jeg nesten konstant, spesielt hvis jeg er hjemme og kjeder meg. Jeg smører ei brødskive mens jeg ser på tv og tenker “jeg er jo ikke sulten”, noen ganger har jeg skrudd på ovnen for å bake en baguett og tenkt WTF og skrudd den av igjen, ahah. Men aldri helt til jeg spyr! Hater å kaste opp mat, det er det verste som finnes.. Alkohol – greit, for da føler man seg bedre etterpå og unngår mye av hangoveren (føler jeg da), men mat! Nei..
      Men det er bra du spister da! Bare prøv å ikke overspis så alt går i dass. 🙂

    61. Kanskje det hjelper om du spiser annet enn baguetter, vaffler, nudler, is osv og heller spiser ting som er mer mettende og sunnere.
      Det er lurt å sjekke hos legen om du mangler vitaminer eller ikke får i deg nok av det. For det kan også være en grunn. Det vet jeg mye om:P
      Det kan være en sykdom og.(ikke anoreksi eller bulimi for det er psykisk sykdom..)Hvis du har hatt det sånn lenge så er det hvertfall lurt å sjekke det ut. 🙂

    62. hehe, jeg er 20år, og jeg har det også sånn. Spiser til jeg ikke greier å røre på meg, vil helst ut av kroppen min med engang, haha. Og så hender det at jeg spyr, men det er en gang i blant bare. Vi er glade i mat og godiser selv om vi er tynne, for si det sånn 🙂

    63. Haha, sykt at du skrev om det i går, for i går hadde jeg en sånn dag at jeg spiste veldig mye selv. Jeg rakk jo ikke en gang å bli sulten, fordi jeg spiste med under to timer mellomrom hele tiden. Godt å vite at jeg ikke er den eneste da i hvert fall!

    64. Men hallo, du må da få i deg noe proteiner, jente!! Siden du ikke spiser kjøtt, som er en av de viktigste proteinkildene, så må du jo finne en erstatning! Er jo ikke rart du blir sulten hele tiden..

    65. man skal rett å slett ikke så mye rart og “forskjellig” på en dag, magen bli litt irritert når det skal fordøy så mye, men det kan henne magesekken ble irritert over noe du ikke tålte!

    66. det du kaller mat er jo bare godteri og tull. kanskje derfor. dette er hvertfall ikke noen spiseforstyrrelse, dette er bare at du spiser for mye forskjellig eller spiser feil.
      fine bilder forresten 🙂

    67. ååh, tror lisa hadde blitt skikkelig pen hvis ho nappa bryna litt tynnere og ikke hadde dem så mørke, klippet håret litt, farget det mørkebrunt og kanskje lugg elns?:o Også ikke brukt klær med kragen heeeeelt oppe i halsen! Trenger ikke ha noe dyp utringning, kunne bare knept opp en knapp på skjorta slik at halsen syns litt bedre og ho ser slankere og litt mer feminin ut! 🙂

    68. Nå har jeg selv anoreksi, men jeg kan ikke si at jeg ble særlig lei meg av dette innlegget. Det eneste jeg kan si er jo at det ikke er relevant i det hele tatt, haha 🙂 Men neida, det er nok heller et resultat av dårlig kosthold tror jeg =)Det at du blir dårlig altså. For det er ikke SÅ mye du har spist =)
      ♥ Lizbethosnes.com – Min hverdag med mine interesser og spiseforstyrrelsen

    69. Jeg har akkurat det samme, bare at jev ikke kaster opp. I dag har jeg allerede spist
      To skiver – frokost
      God morgen yoghurt – skolen
      2brødskiver da jeg kom hjem
      En porsjon Spaghetti
      Og en redbull, og jeg begynner å bli sulten igjen. Hahahha

    70. Du bør nok spise litt mer variert. Altså, andre ting enn brødskive og godteri. Man får ikke så mye næring av bare det.

    71. Har tenkt samme tanken i snart et halvt år nå..er sulten hele tiden og hvert måltid etter 1-2 timer. Klarer ikke å stoppe, ikke etter jeg er mett engang. Kan spise så mye godteri at jeg spyr også fortsetter jeg etter det…

    72. Du er heldig som har så høy forbrenning at du kan spise så mye usunt i løpet av en dag uten å legge på deg! Men det er dumt å venne seg til å spise så mye til vanlig. For veldig mange som er kjempe tynne og har super høy forbrenning som unge, har ikke den samme forbrenningen når de blir voksne. Men da er de vandt til å spise veldig mye, og det fører til at mange jenter legger på seg når de blir eldre 🙁

    73. Æ har akkurat samme problemet!
      Tar mæ først litt mat, spiser det opp, og så går æ å hente mer mens æ lissom aldri blir mett.

    74. Er litt artig med de som sier det er pga du ikke spiser kjøtt. Mennesker er opprinnelig ikke kjøttetere, så at vi “trenger” kjøtt er tull. Det er masse grønt du kan erstatte det med, eller rettere sagt; det er det grønne som ble erstatta av kjøtt, så det er ikke pga kjøttet ihvertfall. Eneste grunnen til at vi begynte å spise det er jo fordi vi fant ut at det var spennende og godt. Ja, det metter lenger enn brødskiver, men det er absolutt ikke en nødvendighet for oss i det hele tatt.
      Du er vel bare sulten da, trenger ikke være no mer enn det 🙂 Mest sannsynlig fordi du har ganske høy forbrenning, noe som gjør at du forbrenner brødskivene fort og blir fort sulten igjen 🙂 prøv å spis noe som kroppen må jobbe ordentlig med for å forbrenne, så er du mett lenger 🙂

    75. Haha, minner litt om meg. Jeg spiser når jeg kjeder meg(med andre ord; hele tiden) Det er veldig tilfredstillende å spise..

    76. tror bare det normalt i ”ungdomstidå”, kjenne flerre å meg sjøl å spise så bare det nå så me vokse 🙂

    77. Ikke at jeg tok meg stort nær av det du skrev, men til opplysning så er spiseforstyrrelser ekstremt mentalt. At du spiser for mye, eller for lite, betyr generelt sett ikke at du har en spiseforstyrrelse. Men om en person, med et spisemønster som ditt(og psykiske problemer som evt. fører til oppførselen) vil antageligvis bli diagnosert med noe som kalles BED. Kort for binge eating disorder som hovedsaklig går ut på å overspise aka trøstespise i stor grad. Har ikke selv BED så skal ikke uttale meg mye om det for å ikke trå på andres tær..

    78. Såg deg på nyhetene i går, det var folk som kledde seg for lettkledd også kom det opp av rumpa di, når du ligger i bassenget..

    79. Haha, vet så syykt hvordan det er! Setter noen gratis mat forran meg, spiser jeg enten til det ikke er mer igjen, eller til noen trekker meg bort derfra! Å slutte når jeg er mett er ikke et alternativ.. haha

    80. Det er en spiseforstyrrelse der du fråtser i deg mat, og etter det spyr du maten opp igjen.. Tror det er bulimi. Men det virker ikke som at du har det 🙂 <3

    81. bulimi er at man spiser for å så kaste opp MED VILJE for å bli tynn 🙂 så du har ikke bulimi.. du kastet nok rett og slett bare opp fordi du hadde spist for mye, ikke for å bli tynn;)

    82. Jaså, så det er der favorittskjorta mi er? 😉 Hils Lisa å si at selv om ho kler den godt, så vil æ gjerne ha den igjen når ho e ferdig med den.. 🙂 Paps

    83. Jeg er helt lik 🙂 Jeg har alltid vært tynn og folk har alltid sagt det til meg.. rykter om eg har anoreksia. Veier 47 og er 166 høg men jeg er ikke ekkel tynn, er sånn ca som deg litt tynnere kanskje;) men jeg har ikke HELT flat mage er bare liten liksom^^
      KONGE at du og føler omvendt.. jeg spiser og er sulten hele TIDA og noen kaller meg for MATVRAK! :p hahahheheh men jeg legger aldri på meg! like a boss (y)

    84. Venninna mi hadde samme opplevelser, og fikk påvist bulimi. Vet ikke hva som gjorde at hun fikk den diagnosen, da jeg trodde det måtte være med vilje at man kastet opp. Det var det vel en gang i blant med henne og, men kun fordi hun hadde vondt i magen/var kvalm. Uansett, greit å sjekke ut. Virker uansett ikke som kostholdet er komplett, og det er spesielt viktig å ta hensyn til når man ikke spiser kjøtt! 🙂

    85. hahah, har akkurat samme problemet, elsker mat, og spiser så ofte jeg kan. Bare passer på å trene ordentlig!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg