bad girls do it well

Hei! Det var veldig spennende å være på møtet til unge høyre, det var faktisk fellesmøte med Fpu! Er gøy å få inn litt forskjellige perspektiver av politikken. Det var noen av dere som spurte om jeg ikke er medlem av AUF, jeg var det før men føler at nå som jeg har blitt litt eldre er jeg uenig i ganske mye og vil gjerne kunne stå bak et parti 100% om jeg først skal være medlem. Derfor har jeg nå gått over til unge høyre og gleder meg til å ta fatt på mye spennende der! Mange hyggelige ungdommer også! :)

Nå skal jeg legge meg å høre på litt musikk før jeg legger meg. Er så godt når jeg kan legge meg ned etter en lang dag med litt god musikk på øret! Vet mange av dere tror jeg kun liker musikk som Justin Bieber, men musikksmaken min er egentlig ikke slik overhode. Jeg er for eksempel veldig glad i nirvana, perfect circle, placeboo, pearl jam, incubus, queens of the stone age, kent, miike snow, the weeknd ++. Det er veldig meg! Man kan faktisk like mye mer enn kun en sjanger!

Jeg kan legge ut alle spotifylistene mine. Barbieliste med masse jentesanger finner dere HER, liste med mange sanger fra barndommen HER, partysanger HER, hiphop lista HER, slappe av liste HER ♥

Haha har blitt heeelt hekta på den gamle sangen her!  Slik musikk liker jeg også. 

Headsettet mitt er fra happyplugs.se 

96 kommentarer
    1. Garantert et AUF-medlem på grunn av 22. juli du! Hvis ikke hadde du ikke hatt den syke overgangen der. Du misunner garantert de som var der, for all oppmerksom heten de har fått. Derfor sikkert du ville si at du var AUF’er slik at folk bare “Var du på utøya?” “Nei, men kjente utrolig mange som var der”

    2. Er ikke det ett ganske stort skritt og gå fra AUF til unge Høyre? står ikke de VELDIG forskjellig i forhold til politikken? Kan du skrive et innlegg om hva du står for/ ikke står får i AUF og Høyres politikk?

    3. Var det ikke du som hetset Høyre, FRP’ere/FPU’ere, Siv Jensen og politikken til de borgelige partiene for ikke så lenge siden?
      Du var vel bare medlem av AUF etter 22. juli for sympatien og oppmerksomhetens skyld!
      Men bra at du har skiftet politisk ståsted da!

    4. OK, hva i all verden har du gjort med bryna dine ?! Det ser jo ut som du har gnidd på de eller et eller annet rart….

    5. Hahaha, hva er det her for noe ?! Vet du hvor dumt det høres ut, “jeg er nesten AUFer og står for nesten alt de står for, men vil ikke være medlem i noe jeg ikke er 100% enig i. Derfor har jeg blitt medlem i unge høyre ( som du tydeligvis ikke er 100% enig i ). HAHA, unnskyld meg, men wtf?? Det her var litt skuffende..

    6. Synes Høyre er et godt valg, jeg. Jeg er ikke medlem i noe, har aldri vært politisk aktiv, men er enig i Høyre sin politikk og stemmer deretter. Men hallo folkens – det GÅR an å være enig i noe og uenig i noe. Og det GÅR an å skifte mening om ting. Man står ikke fast på ett parti helt fra starten av.
      Og hvis Sophie føler seg enig i mye av Høyre sin politikk, da er det opp til henne og bare henne om hun vil bli med på møter og høre mer. Ingen kan kritisere for det.

    7. Gratulerer med deeet 😉
      Bra du følger med på politikken, og ikke bare er med på det som er populært :pp
      Etter å ha lest litt om de forskjellige partiene ++ har jeg havnet på høyresiden jeg også 😉
      Stå på, digger bloggen din <33

    8. haha faen er greia med trutmunn! trodde du var kommet sånn halvveis over den fjortisperioden din jeg.. Du er liksom tross alt rundt atten år eller no? xD

    9. wtf, folkens? Med tid og stund bytter man kjempefort meninger, og opner horisonten litt mer. Sophie Elise har bare opnet sinnet sitt, og slippet inn mye fornuft! Som unge høyre medlem, håper jeg å møte deg på landsmøter en gang, Sophie 😀

    10. Rekner med at du forstår at med dette innlegget vil få mye motgang, du burde muligens skrevet innlegget på en annen måte for her virker det som du nå synes det var mer spennende å være med unge høyre etter som AUF er ferdig med sin oppmerksomhet.
      Uansett er du super Sophie Elise og eg regner med du bare ordla deg litt feil her

    11. asså fjortisen Hvorfor må du lage trutemunn på hvert eneste bilde??? du blir ikke penere av å lage det hvis det er det du tror:S når det er sagt, stilig jeans 😉

    12. Politikk innebærer et vidt spekter og man utvikler seg hele tiden, så at man skifter side eller parti er helt naturlig i løpet av livet.
      Flott er det ihvertfall at man engasjerer seg, så får man heller være enige om å være uenige 😛

    13. Den nye hårfargen din er sykt fin, passer deg så bra! Helt enig med deg, det med å legge seg ned å slappe av med deilig musikk etter en lang dag, dagens høydepunkt det!
      Nydelig du er, Sophie!

    14. Enig med deg. AUFere er idioter som vil gi bort landet vårt til arabere og somaliere. De har ingen ryggrad.

    15. Du er jo ganske heldig hvis du kan stå bak et parti du er 100% enig i;)
      Jeg stemmer alltid på det partiet jeg er MINST uenig med, siden man ikke kan være enig i alle saker:)

    16. Hehe er jo ikke lenge siden du la ut bilder av deg selv med AUF merke på genseren.. Oppmerksomhetssyk. Ting forandrer seg fort og meninger går over til noe annet ganske brått, eller hva? 😉

    17. håper du kan svare på dette:
      jeg skal til syden om 2dager, uansett hvor domt dette høres ut: Piper extensionet når du går igjennom den sikkerthet’skontrollen?

    18. Hallo 🙂
      Jeg har ingenting i mot bloggen din eller deg som person, men er det ikke litt drøyt å gå fra sosialist til kapitalist? Seriøst Sophie: fellesmøte med FpU?

    19. Okei, nå er jeg dritt lei av og se bloggen din havne på tredje eller andre plass. Du fortjener så mye mer 1.plassen enn det tcmn gjør, og jeg har ikke en dritt i mot hu men du blogger så SINNSYKT mye mer og oppdaterer hele tiden. Og for meg så er det en sånn jeg syns fortjener 1.plassen! Du er kjempe flink som skal klare og blogge så mye, mens du skal henge sammen med venner, gå på skole og alt det der. Og de folka over her som har kommentert øyenbrynene dine, HALLO? serr? are u fucking kidding with me? er det det dere henger dere opp i?
      Åh, det er sånt 7-8 klassinger gjør, åh kjerp dere.
      Men det jeg egentlig skulle få fram her var, at du gjør en kjempe bra jobb med bloggen din! og jeg elsker den! og du er en herlig jente Sophie! stå på!

    20. smart valg med ungehøyre. du har kommet på den rette siden. men herre ikke gå helt over til fpu da, u extreme.

    21. ^ Haha herregud
      ____
      Høyre er for meg ikke et parti jeg stoler på, fordi jeg ikke vet hvor jeg har dem. De er nesten helt like arbeiderpartiet, og jeg mener de mangler en klar grense. Men etter å ha hørt på alt det rare sosialistene mener, klarer jeg ikke å støtte dem. Visste du at Norge støtter dansk-egpytisk dialog med flere millioner? Og at de nye byggeforskriftene sier at alle nye leiligheter skal være tilpasset rullestolbrukere, slik at byggene må være større og dermed dyrere? For meg er dette helt rare tanker og kan ikke skjønne at det går an å mene at det er vår oppgave å støtte danskenes dialog med egypterne, som om ikke Danmark har nok penger selv… Jeg anbefaler deg å se programmet Harde fakta, tror det går en gang i uken 🙂 Og forresten funker ikke linken til party-lista! 🙂

    22. du e et så utroolig bra forbilde, sophie! æ e innpå bloggen din fleere ganga om dagen, du fortejen å kom på 1.plass! du e så my flinkar te å oppdater enn de andre på topplisa, og fortjene førsteplass utentviil (ikke at jeg ikke liker tcmn, men jeg synes bare du er flinkere til å oppdatere osv, fordi jeg digger dere begge!:) skjønne ikke koffår folk gidda å klag så mye, og si at du e dårlig osv.. du e FANTASTISK <3 og det folk oppi der sier med at du ble medlem av AUF for oppmerksomhetens skyld? unskyld meg, men hva vet de om det liksom? blir nesten flau på deres vegne.. Du e fantastisk på alle mulige måta, både utseende, personlighet og alt du har oppnådd! <3 kommer aldri te å slutt å læs bloggen din, du e super <3 oog foresten; partylista de funker ikke ;L
      Stå på videre, du kommer snart på 1.plass! det bør du iallefall, du fortjener det !

    23. WOW du er såååååå ustelt og ekkel ut på de siste bildene… hva skjer med brune merker rundt leppa? ser ut som du har bart.. åååå gå å ta en dusj! jeg går i klasse med deg og det stinker av deg! æsj

    24. Kan du skrive litt om hvorfor du har valgt å gå fra AUF til unge høyre, med tanke på at det er en veeeeldig stor overgang, og ikke minst om du også støtter fpu(?), ikke at du skrev noe om det, men med tanke på at det var et felles møte, og de samarbeider en del. Hva er du uenig med auf i, og hva liker du ved unge høyre? F.eks hva syns du om at de vil forby tigging og at de bygger veldig på den “la de rike bli rikere og det fattige bli enda fattigere”. Er/var selv medlem i RU, så kan endel om politikk selv, så er interessant å vite.

    25. Jeg har lest bloggen din i litt åver ett år nå å jeg ble veldig inspirert av deg da du ble vegetarianer så jeg ble det selv også! Men jeg lurer veldig på hvor du får tak i Soya kjøttet å allt dette du spiser som minner om kjøtt?? Jeg ville blitt ekstremt glad hvisst du hadde laget et innlegg om dette 🙂 Det er sikkert flere som lurer! 😉

    26. “Selv velger jeg ett Norge der vi ser på hverandre istedenfor å se ned i pengeboken. Der vi hjelper hverandre opp istedenfor å gå forbi”
      Dette skrev du for ca 1 år siden, i et innlegg der du forklarte hvor bra arbeiderpartiet var. Det rart hvor fort ting kan endre seg? hahah, du er tragisk, skjønner ikke engagn at det er mulig. Enten så er alle tekstene dine helt falske, eller så blir du utrolig fort påvirket.
      Når jeg leser tekstene dine, virker du så sterk og en som virkelig står for det du mener..Men det er nok like falskt som alt annet her på bloggen.

    27. “Har man en smule sympati i seg stemmer man rødgrønt, mener jeg.” Dette er dine ord.. du har vel ikke en smule sympati i deg da regner jeg med!

    28. Jeg har alltid ment at hvis man stemmer på den kapitalistiske siden av skalaen så er man enten egoistisk eller veldig uvitende. Du fremstiller deg selv som at du har noe mellom ørene, så da konkluderer jeg med at du faktisk rett og slett er ganske egoistisk. Selvfølgelig er det lett for deg med masse penger og en rik familie og stemme høyre, men hvis du noen sinne havner i en bilulykke og blir totalt funksjonshemmet, så skal jeg love deg at du vil være takknemlig for at flesteparten i Norge ikke er like egoistiske, så du likevel får muligheten til å ha mat på bordet hver dag til tross for at du ikke kan arbeide.
      Og en annen ting, du kan da virkelig ikke være 100% enig med alt høyre mener? Hverfall ikke hvis du for en liten stund tilbake var enig med AP? Med mindre du har skiftet meninger på vanvittig mange plan?
      Haha, sorry, dette ble en lang og veldig politisk kommentar. Det er faktisk første gang jeg kommenterer på bloggen 🙂 Syns du virker som en smart jente på mange områder, men noen ganger er du kanskje litt kjepphøy og lite ydmyk, for du gjør og sier ting som er feil i blant (som alle andre) 🙂

    29. haha, hodet ditt forsvinner jo under all the håret! kan du ikke starte bruke litt kortere extensions? du hadde blitt så fin sophie :)!

    30. Av sangene du har på starred og “top hits” er jo ingen av de artistene/bandene du nevner her, som du sier er “veldig deg”.. Kan også legge til at bandet Placebo skrives med èn o 🙂

    31. interessant at du byttet til unge høyre ettersom du for ikke så lenge siden var veldig i mot politikken som går ut på å gi de rike flere goder og muligheter, og de fattige mindre. Gøy at du også støtter 100% det å skape klare skiller mellom rike og fattige barn i skolen og privatisering av sykehus slik at kun de med gullhår i stumpen har muligheten til best behandling, mens fattige ikke har de samme mulighetene om de skulle ligge for døden.
      stå på!

    32. ^ Det som står over her er bare tull, og har ingenting med Unge Høyres eller Høyres politikk å gjøre!
      Politikk er kjempegøy, du har MASSE gøy å se frem til med Unge Høyre 🙂 Har vært med selv i et par år, og fy fader så mye jeg har opplevd! Venner over hele landet og fantastiske minner!

    33. Å herremin, du er virkelig blåst i hodet!!!!
      Er det virkelig noen som tror at du har et tiendedels politiker-gen i kroppen din????
      Du gjør virkelig alt for å prøve å komme på førsteplass på blogglista? Et par nakenbilder ville gjort seg nå, da hadde du garantert fått førsteplassen…..i en dag eller to. Men du har ingen substans, ingen hjerne, derfor detter du ned igjen uansett hvor mange dumme innlegg, tullevideoer på youtube eller nakenbilder du legger ut! Og ta deg en dusj, som klassekamerater av deg sa, du stinker!

    34. Åh, herrejesus, Sophie. (haha, vet du skrev om politikk ogsånt, men må bare si at jeg d.i.g.g.e.r deg! omg, du er jo sååå pen! <3
      hilsen amanda. ;*

    35. hei sophie, elske bloggen 🙂 braa sang! å kunne du kansje lægge ut en link av da du gjorde det tv2 intervjuet?

    36. Du som bryr deg om dyr, hvis du hadde vært medkem av dyrevernaliansen så hadde du visst at høyre er for pelsprodujsjon skal øke hvis de kommer til makten! Ikke bra ikke bra! Det er en av de negative tinge jeg forbinner med høyre ellers så skjønner jeg at du byttet parti!

    37. Hei! Kan du legge ut videoen fra du var på ettermiddagen på tv2 om du filmet det da, eller fortelle oss hvor finner det så vi kan se det plis??? 😉 <3

    38. ååååååå der mista du en leser…. høyre e med på å ødelegge norge fullstendig. høyre e for alt det gale i verden. jaja, ditt valg om du vil være med på det! vet hvertfall at æ e med på å gjøre norge bedre, ved å være medlem av AUF!!!!!! good luck. stakkars norge..

    39. Du er dritpeeeen<3 elsker personligheten din også, og du skriver veldig variert og bra!<3 bare digger bloggen diiin<3 ! :))))

    40. Jeg er egentlig en fast leser, og husker derfor når du skrev dette innlegget: http://sophieelise.blogg.no/1316022417_min_politiske_mening.html
      ikke ta dette som en negativ kommentar, men jeg synes det er UTROLIG rart at du først snakker så varmt om arbeiderpartiet og sosialisme, og så kun 1 år senere har skiftet til unge høyre, som ikke ligner arbeiderpartiet i det hele tatt. Ikke bare snakket du varmt om arbeiderpartiet, men du kritiserte høyresiden? hadde vært fint om du forklarer hvorfor du plutselig bare endret mening, eller var du egentlig aldri med i AUF for det de mente? Sorry for lang kommentar, men er forvirra her!

    41. Hei! Kunne du kanskje linket til partysangene dine igjen? Jeg kom ikke inn! :/ Tusen takk på forhånd! 😀

    42. SOPHIE ELISE. Nå er det på tide å bli voksen! Venninnen min trodde du var 14 år når jeg viste henne bloggen din. Og jeg skjønner henne veldig godt; du er 18 år og det ideelle utseende ditt er tydeligvis å se ut som man er i verste pubertetstiden.
      Er så lei det stadige synet av trutemunnen, og alt det fjortistullet som jeg trodde en stund at var over, men nå har du tatt et stort tilbakesteg.
      For ikke å snakke om at du skriver “Ah, jeg føler meg så barbie!”, som om det er en bra ting!? Du deler ideologi med en 8år gammel jente, Sophie. Voks opp nå. Det du holder på med nå er veldig umodent og usexy.
      Vennligst forklar mer om byttet av parti og hvorfor høyre og hvorfor ikke ap.

    43. Så bra at du engasjerer deg i politikken! Jeg håper du kan skrive mer om det her på bloggen, og jeg stiller meg bak de som ønsker et innlegg om hvorfor du valgte å gå fra AUF til UH 🙂
      Det er forresten utrolig mange lite gjennomtenkte kommentarer her – melde seg inn i AUF pga. 22. juli, og for å få oppmerksomhet? Ærlig talt. Jeg blir kvalm av slike uttalelser.
      Stå på, Sophie – og nyt helgen! 🙂

    44. Så hyggelig at du har meldt deg inn i Unge Høyre! Er selv leder i ett av lokallagene, og politikk er kjempegøy å drive med!! Og det er helt normalt å skifte syn på hvilket parti man hører til.
      Lykke til videre med politikken 🙂

    45. WOW! Jeg vet faktisk ikke hva jeg skal si. Er veldig glad i bloggen din (favoritt!), fordi til tross at vi er så ulike, så har du dine prinsipper som du står fast på. MEN ved å bytte til Unge Høyre, så forlater du rett og slett standpunktene dine om dyrevelferd og miljø og rettferdighet generelt. Jeg har respekt for politisk mangfold, men Sophie, Unge Høyre er et parti bygget opp av og for at unge og rike mennesker som har flaks i livet skal kunne beholde formuen sin uten å måtte dele med de “mindre heldige”. Jeg var med der før, men meldte meg ut da jeg innså hvor egosentrisk (moder)partiets ideologi er.
      Skolepolitikken de står for er kanskje bra, men resten er bare svada som sikrer penger og velferd til enkelte folk i Norge (type Oslo Vest, rikmannsbarn osv), på bekostning av miljø, klima, natur og selvfølgelig de milliarder av menneskene kloden som ikke ble født heldig.
      Jeg håper du endrer mening. Jeg vet i alle fall at jeg ikke kan fortsette å lese bloggen din om du bare “bryr deg” og er samfunnsengasjert til pynt. For tro meg, Unge Høyre og FPU sikrer ikke individets frihet – de sikrer skillet mellom rike og fattige og en helt forjævlig ignorant klimapolitikk. Dét stikker meg i hjertet, egentlig, for jeg liker deg og bloggen din utrolig godt, som sagt.

    46. Synes det er supert at du har skiftet over til Unge Høyre! Er selv nestleder i lokallaget mitt, og har lært meg mye i løpet av kort tid. Ser noen idiotiske kommentarer i kommentarfeltet, og det er tydeligvis mange som ikke har peiling, for alle partier har noe i partiprogrammene der man er litt enig.
      Skolepolitikken til Unge Høyre må være den beste i Norge, og det er virkelig synd de ikke får nå frem til den når vi har en rødgrønn regjering.
      Håper å se deg på landskonferansen til neste år!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg