Kan jeg gi opp nå?

Vil helst ikke gi noen dato for når jeg laget dette innlegget, slik at ingen føler seg støtet. 

 

Jeg vet det kanskje kan virke som om jeg er en liten dramaqueen som gråter for alt, men sannheten er en helt annen. Jeg gråter så og si aldri. Aldri av fysisk smerte, aldri om noen er frekk, aldri om jeg krangler med noen. . Derfor er det så utrolig sterkt for meg når jeg først gråter. Jeg blogger jo litt om kjærlighet, men generelt med gutter bryr jeg meg egentlig ikke så mye. Jeg føler aldri en trang til å sende melding, jeg pleier aldri å tenke på hva gutter jeg er interessert i gjør, hva de synes om meg, om de er trofast og alle andre tanker som gjerne kommer med forelskelse. Helt til nå.

Det er så rart når man utrolig sterkt og intenst føler at man elsker en person, at man kan hoppe forann en buss for den personen, det finnes jo kun den personen. Når man husker alle ordenene den personen har sagt, husker måten personen går på, snakker på, måten personen styrker hånden igjennom håret, måten personen ser på deg. . Alt. Når man aldri har klart å se en framtid med en person, før nå. Det sitter fast i hodet, man får det ikke bort. Og den personen? Den personen vet nøyaktig at du føler det slik, og gir inntrykk for at han også føler det slik. Men åpenbart er det ikke slik, og ordene som kommer ut er manipulerende løgner som på løpende bånd kommer og holder fast håpet du hadde, for å så slippe taket. Og med en gang personen ikke lenger er i hodet ditt er han tilbake igjen bare for å forsikre seg om at han enda har deg i sin hule hånd. Så snart jeg aksepterer at du ikke er her lengre – så er du tilbake. 

Jeg skulle virkelig ønske en person kunne elske nok for to. Jeg skulle ønske det var nok at jeg gjør alt. Men jeg tror ikke det finnes en mer frustrerende følelse enn at jeg nå sitter og tørker tårer for en person som mest sansynlig ikke har meg i bakhodet engang, fordi jeg er en av veldig mange alternativer. Det føles ydmykende at jeg skriver disse ordene, jeg føler meg veldig liten. Jeg spør meg selv om dette er kjærlighet, om hvordan du kunne missbruke ordene “elsker deg”. Er man utro om man elsker noen? Er det normalt? Er man frekk, slem og uinteressert? Kun interessert når jeg ikke vil? Fordi om dette er kjærlighet, så vil jeg helst ikke føle det så mye mer. Det er frustrerende å se på mobilen hvert sekund fordi du lovde å sende meg en melding, det er frustrerende å stirre på at du er pålogget i chat, det er frustrerende at alt har en forbindelse til deg. Ser jeg en sky, en bil, en båt, en genser, en blomst – alt får meg til å tenke på deg. 8 måneder har jeg tenkt slik nå, aner du hvor slitsomt det er. Du er alltid over alt, men aldri her

Jeg håper jeg klarer å legge fra meg mobilen, eller at du plukker opp din.  Jeg håper jeg klarer å slette bildet av oss jeg ser på nesten hver dag. Hver dag i 8 mnd, hvor håpet ikke har forsvunnet. Hvordan kan jeg miste noe som aldri var mitt?’



146 kommentarer
    1. Jeg føler på en måte det samme.. jeg gråter om jeg krangler med en venninne. Men det skjer ikke så ofte. men jeg sa til den gutten jeg liker at jeg liker han. men han følte ikke det samme, og før jeg sa det var vi liksom best friends.. men nå snakker vi ikke sammen.. så jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre, gor jeg tenker på han hele tiden

    2. føler akkurat det samme for en gutt jeg å! kunne ikke skrevetsagt det bedre selv (: <3
      Er så uuuutrolig forelska att det er håpløst tårene bare triller..

    3. er akkurat slik jeg føler det også overfor en person! Du er SÅ flink til å skrive ned det du føler! det er virkelig ikke mange som klarer! og du er SÅ flink! Du er virkelig ett forbilde for meg, og garantert mange andre jenter der ute! STÅ på ! ikke gi opp! jeg sier selv til meg selv hver dag at jeg ikke en gang har passert i tankene hans i løpet av en dag en gang, eller det føles ihvertfall sånn noen ganger!, Jeg elsker bloggen din! og det der var utrolig flott skrevet Sophie! 😀 STÅ PÅ!

    4. Hva med den gangen du og jente gjengen din fulgte etter xen din, men kamera og hele pakka, for å spionere på han! BARE fordi du viste at han skulle være med ei venninne den dagen, du var BOMBE sikker på at han var utro.
      Ikke lyv, blir så utrolig irritert av å sitte å lese om det.

    5. elsker måteb du skrivet på, Sophie! du får meg til å føle meg så igjen i mye av det du skriver! digger deg

    6. Du skriver så sinnsykt bra! elsker når du skriver sånne innlegg..
      Og forresten så har du en helt utrolig fin sangstemme. skulle ønske du prøvde deg på en artistkarriere, du har jo virkelig talent!
      stå på!! 🙂

    7. Jeg og hadde det slik , og enda kanskje.. Er så Syykt frustrerende , og vil bare at han skal vokse opp!!
      Du er utrolig flink til å uttrykke seg, STÅ PÅ!!

    8. Får så utrolig respekt for deg når du skriver innlegg slik dom det her! De aller fleste har en eller annen gang følt det på den måten og dermed treffer du så mange midt i hjertet! Dette er en av grunn til at jeg leser bloggen din, fordi du skriver så ufatterlig bra. Så bra at man får tilbake følelsene du beskriver der, tårene triller..
      All respekt til deg, du kan virkelig skrive og sette ord på ting! <3

    9. Bra skrevet! For en tid siden var det akkurat sånn jeg følte det, og nå er det bare et par ganger..men føler at jeg har kommet meg videre. Håper du også har det, eller kommer til å gjøre det snart. Er utrolig vondt å ha det sånn.

    10. Utrolig dypt skrevet .. føler det akkuart på samme måte som deg :/ kunne ikke sakt/skrevet det bedre selv!<3 YOU GO GIRL!

    11. Nydelig innlegg!
      Har lest bloggen din i over et år, men har aldri kommentert før. Dette innlegget traff meg. Og den sangen beskriver 100% hva jeg føler selv nå.

    12. Du fortjener bare det beste. Du er en nydelig jente med utrolig mange gode sterke meninger. Jeg vet akkurat hvordan du har det /hadde det.Jeg vet hvordan det er å være jævli det er og være så frustrert og liten, Det eneste man kan gjøre da er så se fremover.. og tenke og være takknemlig for de tingene du faktisk har og de personene som faktisk elsker deg for den du er! Du er mitt store forbildet, vit at det er mange som setter stor pris på deg. Nydelig skrevet 🙂

    13. Ååh, Sophie! Dette var utrolig sterkt og modig gjort! Jeg ble veldig trist av å lese dette, men og på en måte glad siden noen tør å skrive åpent om dette, sånn at andre ikke skal føle at de er de eneste som har det sånn.
      Du beskriver det helt perfekt, jeg er stolt! <3

    14. så utrolig fint skrevet, Sophie!
      Jeg kjente meg selv igjen, og antar det var flere som også kjente seg igjen i disse ordene..

    15. Det er som at jeg skulle skrevet det selv med egne ord. Alltid lurt på det samme, om personen du liker, som er utro mot deg, fremdeles elsker deg. Og urettferdig hvordan følelsene til en person ikke kan være sterke nok for begge. Stå på Sophie!

    16. har følt akkuatt det samme, men slapp av det går over til slutt selv om du ikke tror det nå. Du er sterkere enn du tror!:)

    17. HERREGUUD SOPHIE!!!!! jeg ble vrikelig rørt over det du skrev. je er så utrooolig medfølelse med deg, fikk trer i øynene fordi du virkelig greier å skrive følsene på akkurat sånn man føler det! jeg gråter flere ganger om dagen, bildet av han, hvordan han går osv.. ååå su er så fliiink!! <3 føler det HEET LIKT! <3 <3 det er hardt, jeg vet det.. gråter ALDRI ellers, ikke engang da jeg brakk armen.. det sier lit, men nå gråter jeg for den gutten jeg elsker over alt på jord!
      fliiiiink du eer!<333

    18. Du er utrolig flink til å skrive, du kunne ha gitt ut en bok!
      Jeg føler det på samme måte, men har ikke klart og få satt ord på det. Du har nettopp skrevet ned mine følelser på en helt perfekt måte.
      Du er en super jente, Sophie! Og jeg vet det kanskje ikke er til mye trøst, men det er hans tap. Han er dum som ikke henger over deg!

    19. Jeg har tårer i øynene.. Dette var veldig bra skrevet og er akkurat det jeg har følt de siste ukene som har gått. Jeg selv var sammen med en gutt i et halvt år, men han var liksom aldri min, helt. Han var en fantastisk gutt, som jeg elsket å ligge over til hver natt, lage mat, se filmer, ringte hver kveld og dra på fester sammen. Utrulig bare i de få månedene så hadde jeg aldri vært så lykkelig før. Helt til det skar seg. Ble slutt med tlf samtaler hver kveld, unnskyldninger, utroskap og hva han følte, var ikke det samme som jeg gjorde. Tårer rant fra øynene mine den dagen han ville vi skulle bare forbli venner. Ennå det er 1 og halv måned siden dette skjedde, så har jeg ennå ikke kommet meg over han… Nå i dag har jeg klart å slette bilder av oss, og blokkert han på facebook. Er for vondt for meg å se han på chat og se han like andre bilder av jenter. Føler meg som et null, og ennå som jeg snakker med mange andre gutter og gutter snakker med meg, føler jeg ikke å ta noe initiativ å være med en annen fyr, for det er bare en gutt jeg tenker på ennå…

    20. Det er ikke bare deg, det er utrolig mange som har det sånn.. jeg har det også sånn nå og jeg tenker bare ” life is worth fighting for”, så nei du kan ikke gi opp !

    21. Stå på! du er sterk, og eg veit at du kjemme gjennom det før eller seinare. det er ikkje sikkert akuratt NO.. men du kjemme til og klara det tilslutt ! tru meg
      alle lykke til deg <3 <3 <3

    22. fysøren,tårer! jeg har følt det så sykt sånn så lenge. greit å vite at jeg ikke er alene. du er så flink å skive og jeg kjenner meg alltid igjen 🙂

    23. WOW, nå fikk jeg tårer i øynene. Dette er nøyaktig de følelsene jeg sitter med nå, og det er også noe jeg aldri har opplevd før. Tusen takk for innlegget Sophie 🙂

    24. Kjempe flott skrevet! Stå på, du er sterk! <3
      Kjenner godt til den følelsen, personen du liker sier alt det du vil høre og plutselig så er han ikke der for deg men når du endelig har klart å gi slipp på den personen så er han der igjen og klarer og starte det på nytt...igjen, men en gang går det nok over så stå på videre. Du er en utrolig sterk person:)

    25. Åh, fyfaen! Det var skummelt for det var som om du skrev om livet mitt og situasjonen min. Utrolig bra skrevet Sohipe! Du vet akkurat hvordan du skal skrive ned det du føler, og du gjør det så bra. Dette hjalp virkelig.

    26. skjønner deg godt. jeg ble forelska på ferie jeg da, aner ikke hva som skjedde men det var virkelig kjærlighet med første blikk, iallefall for meg. det er så vondt å tenke på at han ikke bryr seg om meg engang.

    27. Først og fremst utrolig bra skrevet! Jeg kan kjenne det verke i hjertet mitt når jeg leser slikt. Jeg har lagt plaster på sårene mine, men det hjelper jo ikke når det under er helt ødelagt. Jeg har vært på gråten mange ganger over slike gutter, men jeg kan med stolthet si at jeg holdt det tilbake, igjennom hele det patetiske kjærlighetslivet mitt har jeg klart å ikke gråte over en gutt! Og når jeg trodde det ikke kunne bli verre, så ble tydeligvis den gutten jeg har vært forelska i så lenge forelska i en av bestevenninne mine. Hva er sjansen? Joa, alt kan jo skje meg… Det verste er at hun ikke liker ham, men leker med følelsene hans, og når han blir lei så vil han plutselig ha meg,men ellers er jeg aldri bra nok. Det kan aldri være bare meg, bare oss, bare han & meg! Jeg orker ikke å se på henne eller han mer, men hvis jeg ikke gjør det maser han 24/7 på meg om hva som er galt, som om han er blind. Han vil jo at vi alle skal være venner! Hvordan skjønner han ikke at jeg ikke orker eller kan være venn med han når jeg er helt hodestups forelska i ham, og jeg ikke klarer å puste ordentlig når han er nær meg. Hvorfor er kjærlighet så vanskelig? Hvorfor vil jenter bare ha oppmerksomhet uansett hvem de sårer, hvorfor er bare jeg aldri bra nok, som mer enn en venn?? Du er herlig Sophie,og jeg skulle ønske folk lot deg være i fred! Du fortjener virkelig det beste her i verden & du fortjener noen som tekster først, ringer bare for å si de tre små ordene, en som setter pris på deg! Jeg sier dette til deg for det er noe jeg hadde hatt lyst til at noen skulle si til meg, men jeg kan ikke si til noen om hvordan jeg føler siden bff mine tror at vi bare er venner & at hun venninna mi er den med “førsterett” haha, komisk liv jeg har,,, Jaja, lykke til nydeligheten! “Don`t worry, be happy! A better day will come tomorow, and if tomorow is just as bad, just continue to keep your head up high until a better day comes along!” <3<3

    28. Det var veldig bra skrevet det du skrev! Hadde det slik i fjor høst jeg også, var en gutt jeg var ekstremt forelsket i også plutselig bare forsvant han og en stund etter når jeg hadde kommet over han, kom han tilbake igjen..
      Men selv om jeg er i en alder av 16 nå, så føler jeg iallefall at jeg har fått oppleve hva ekte kjærlighet er nå! Jeg har virkelig fått en gutt som setter pris på meg for den jeg er, som elsker feilene mine like mye som alt annet. Jeg vil si ekte kjærlighet er når mennesker kan snakke sammen og være erlige med hverandre, og at man kan stå sammen selv om man krangler. At man elsker hverandre for hvem man er og at man kan ta og gi litt begge to. Jeg har en type som ikke viser førelser så lett og slike ting kan være frustrerende, men han har fortsatt bevist meg så mange ganger at han elsker meg. Jeg er jo 16 år og jeg er 17 og det er jo mange som mener at man ikke vet hva ekte kjærlighet er i en så ung alder.. Men han er min ekte kjærlighet iallefall!

    29. følt det sånn med en gutt jeg også, varte i over 3 år, han har ødelagt selvtilliten min og alt 🙁 eneste jeg kunne gjøre til slutt var å blokke han på facebook og slette nummeret hans, gjorde det for ca et halvt år siden, enda dukker han opp i mine tanker nå og da, men jeg håper jeg kommer over det etterhvert 😀
      håper du også kommer over det <3 noen gutter kan være noen drittsekker.. dessverre 🙁

    30. hff.. det var som om alt det kunne kommet ut av min munn.. er 1 år siden jeg så han sist hvor det siste han sa til meg ‘i love you’ og jeg trodde på det.. vell han har flyttet nå, men han har vært hær mange ganger etter det men da orker han ikke engang svare meg på facebook eller meld. når jeg spør om vi kan finne på noe… Det verste er at pga. han har jeg mistet kontakten med MANGE venner og har ført til mange krangler med mamma og pappa.. Glad jeg vertfall ikke er alene 🙂

    31. Sophie. Du skriver bra.
      Liker dine ærlige innlegg.
      Flott. Stå på! Lykke til videre med ALT! Det fortjener du. Fine deg.
      Klem klem 🙂

    32. Slapp av søta, det er mange fisker der ute i vannet, du trenger ikke bruke tiden på den slappeste av dem. Gå heller ut å finn deg en annen, som kanskje er fastere i fisken enn den du har. Kanskje det er på tide å flytte til en annen by enn lille Harstad nå som du blir 18 og myndig. Iallfall det er bedre fiskedammer i en større by, du vil helt sikkert finne ut at fiskelykken er bedre der.

    33. Jeg skjønner hvordan du har det..det er ett år siden (mer enn det) og jeg har enda ikke fått denne gutten ut av hodet som jeg kun var sammen med noen uker..jeg likte han veldig godt, men ettersom tiden gikk etter det ble slutt, elsket jeg har plutselig. Jeg innså hvor mye jeg faktisk likte han. Og det gjør vondt. Virkelig. Det går ikke en dag uten at jeg ikke tenker på han. Men jeg vet at han ikke tenker på meg, for han har fått seg “en ny en”..Det gjør det egentlig litt bedre for meg, for da vet jeg at han har det godt nå. Hvorfor er jeg ikke sjalu? hvorfor er jeg ikke sur og lei meg? føler det bare er en grunn til det. Det er fordi jeg elsker han. Men jeg syns det er rart at jeg fortsatt tenker på han gjennom mine senere forhold. Føler meg på en måte litt rar når jeg ser på gaten etter personer som kanskje ligner på han, og som kan få meg til å føle det samme. Men jeg har skjønt at det bare er kun en av han. Og det er kun en av meg..derfor prøver jeg nå hver dag å bli litt mer meg selv i tankene, og gi litt mer av han bort. Jeg orker ikke tenke mer på han, han har fått seg en ny og de har vært sammen snart ett år..han ditchet meg for hun, og jeg liker han fortsatt? hvordan er det engang mulig..
      Håper du kommer over han Sophie. Jeg prøver, og jeg merker det går. Du må bare ut i verden og undersøke andre måter du kan elske andre på, men først elske deg selv igjen.

    34. Hei sophie, digge bloggen din, keep going girl 🙂
      Men har allti lurt på det dær me vegetarianera, søstra mi har shøll vært vegetarianer og det har eg og, men altså, sællom eg va det så skjønnte eg ikke dettan heilt, når man e vegetarianer, så spis man ikke det og det og blablabla, greit nok. Men altså, kor mange vegetarianera det fins i verden e få i allefall, og dyran bir jo slakta, uansett om vi spis det eller ikke, om vi ikke bruke pæls e det nån anner såm jør det, så eg vil meir enn gjærne høre meininga di i dettan 🙂

    35. Har aldri klart å sette ord på følelsene mine.. men du sophie, hjalp meg! Jeg hadde en kjæreste, det varte ikke lenge… men jeg var bombe sikker på at jeg og han var den rette.. det er nå snart 5mnd siden han slo opp! Ingen hadde trodd det.. Jeg hadde gitt sjelen min til han, han var den perfekte! Han..var den perfekte. Jeg har nylig klart å komme over han. Men det som skjerte dypt inni hjerte mitt, var at han fant seg en ny en 1mnd etter..
      Men sophie, jeg vet hvem du snakker om.. Jeg husker da det ble slutt mellom deg og han.. Jeg ikke som en bloggleser, men som en venn er her for deg!

    36. Jeg skjønner deg så utroolig godt Sophie! Akkurat det samme har skjedd med meg, hender jeg ligger å gråter meg i søvn. (Enda det er et år siden). Også helt enig med Julianne, du setter virkelig ord på følelser. Men du som har så strålende personlighet og i tillegg pen, det kommer alltids flere. <3 Stå på, det blir bedre!

    37. Jeg vet akkurat hvordan du har det! Kjenner meg igjen i mye av det du skriver. Det ble slutt mellom meg og kjæresten min i begynnelsen av sommerferien, på grunn av en stor missforståelse.. Jeg tenker på han hele tiden og har det stort sett bare vondt selv om jeg hele tiden prøver å gjøre det beste ut av ting. Jeg er lei meg hele tiden og vil egentlig bare spole tilbake til i starten av ferien og rette opp det som skjedde (for jeg føler at alt som skjedde mellom oss er min feil) Men likevel, innerst inne vet jeg at mesteparten er hans feil. Han har såret meg så mange ganger, ljugd for meg, fortalt ting til andre som ikke var sant og han fant seg alltid en jente som var penere eller bedre enn meg. Det er så vondt å gå å tenke på det hele tiden, og jeg føler meg aldri bra nok for noen. Jeg har vokst utrolig mye på alt han har gjort mot meg, men samtidig vet han akkurat hvordan han skal gjøre meg svakere og det er akkurat det han har klart. Før kjente alle meg for den glade jenta som alltid smilte og lo. Men nå ser jeg selv hvor mye jeg har forandret meg på den tiden jeg var sammen med han.. Jeg savner å være den jenta. Jeg savner å smile og le hele tiden og bare være glad og lykkelig. Men han var så spesiell for meg, og det er han enda. Alle sier til meg hele tiden at jeg fortjener bedre og at det fins mange andre gutter der ute som vil sette mer pris på meg og som vil elske meg for den jeg er! Men jeg ser ikke for meg livet mitt med noen andre. Jeg ser det bare for meg med han, bare oss to. Men han klarer på en måte aldri å gi slipp på meg heller, selv om han alltid sier at jeg skal drite i han så begynner vi å prate igjen. Jeg sier jeg fortsatt vil være venner, men han sier at han ikke klarer å bare være venn med meg.. Noen ganger skulle jeg ønske jeg bare kunne forstått hva han tenkte. At jeg kunne forstått meg på usikkerheten hans.. Og jeg vet ikke om jeg noen gang kommer til å klare å gi slipp på han.. Tanken på at jeg en dag skal komme meg over han knuser meg innvendig. Jeg skulle bare ønske at han hadde vært litt moden, at han kunne vokst opp og virkelig forstått hvor mye jeg har ofret for han! Jeg skulle ønske at han for en gangs skyld kunne ofret noe for meg.. At han bare kunne elsket meg for den jeg er og vært fornøyd med meg. At han kunne holdt det han sa når han sa han ville gifte seg med meg, flytte sammen med meg og få barn med meg. Det er så vondt å tenke på en fremtid uten han. Og jeg skjønner ikke hvordan jeg kan vise han så mye tillit når jeg gang på gang bare har fått dritt tilbake.. Jeg elsker han av hele mitt hjerte..

    38. nei ikke den lange den her:
      vel, du hylgråt da frisøren “ødela” HÅRET ditt i desember.. video på youtube

    39. ååå, du er såå filnk til å skrive! kjenner meg alltid så igjenn i innleggene dine. Gir meg alltid litt svar hva jeg skal gjøre og føler meg bedre. kunne du kanskje ha lagt ut en link over nesten alle innleggene du har skrevet som var litt “dype” om du skjønner? synes det er så gøy å lese

    40. Helt sykt å lese det. Du aner ikke hvor mye det stemte med sån jeg har det akkurat nå. det der gjorde dagen min 100 gannger bedre. jeg er ikke den eneste som har det sån. du skriver ned det jeg tenker, som jeg ikke får skrevet sjøl. du virker fantastisk og kommer til å finne en flott fyr engang, som fortjener deg. han der gjør tydelivis ikke det! stå på <3

    41. dere som sier hun gråter kun fordi frisøren ødela håret hennes, vel hadde ikke dere blitt lei dere om dere måtte ha klipt av halve håret fordi det ble rosa? Nemlig! Så back off
      Sophie jeg digger deg <3

    42. Hvis du kom deg over denne gutten, kan du skrive et innlegg om det også? 🙂 er i akkurat samme situasjon, og holder seriøst på å bli gal av det. tror nok de rundt meg merker det også

    43. jeg skjønner ikke.
      jeg virker sikkert helt dum som ikke forstår, men du hadde jo kjæreste for en liten stund siden og det er jo ikke 8 måneder siden dere slo opp.
      så er det eksen din du fortsatt tenker på eller har du vært forelsket i en annen gutt samtidig som du var sammen med noen?

    44. Du aner ikke hvor mye dette her traff meg.. Heldigvis har jeg klart å gi slipp og prøver å se frammover 🙂 stå på sophie, du fortjener så jævla mye mere!❤❤❤

    45. Du skriver bra! Jeg vet akkurat hvordan du har det, for akkurat det du skriver, har jeg også skrevet ned. Det gjør vondt, han sårer, men allikevel er de beste dagene de dagene han sender deg meldingen eller ringer.
      Jeg håper virkelig du skriver en dag du har kommet over alt dette, hvis den dagen kommer. Jeg har følt det sånn i over et år nå, jeg ante ikke at det var så mange fler som følte det samme.

    46. har lest bloggen din lenge 🙂 men av og til syns jeg du failer litt..
      “Jeg føler aldri en trang til å sende melding, jeg pleier aldri å tenke på hva gutter jeg er interessert i gjør, hva de synes om meg, om de er trofast og alle andre tanker som gjerne kommer med forelskelse. Helt til nå.” tror ikke det er sant som du prøver å virke som. alle er værtfall LITT sjalue! + at når du var ilag med Marco, skrev du jo at dere kranglet mye pga du ble sjalu og sånt!

    47. Dessverre kjenner vi nok alle på den følelsen et par ganger i livet. Det er en grusom følelse. Jeg går igjennom det samme nå, og ja, jeg er eldre enn deg og jeg skulle gjerne ønske jeg kunne sagt at følelsen blir borte, men dessverre gjør den nok ikke det med det første. Jeg har lært at den eneste måten å komme seg over noen på, er å komme seg over en annen. The ugly truth.

    48. hoff… æ vet akkurat kordan den følelsen e.
      har d sånn æ å.
      vi va bæstevænna å snakka sammen om alt, så fikk æ følelsa før han men holdt d skjult ei stund før æ sa d tell han, å han sa at han ikke vill ødelægge vænnskape me å gå inn i et forhold, å han ville heller ha mæ som ei kjæmpe go vænninna..
      men alle andre rundt åss så at han så på mæ på en helt spesiell måte, å æ så d å, men ikke han så d ikke sjøl..
      vi bynt å krangle masse, utn at æ skjønte helt koffr..
      så fant æ å ei vænninne ut at vi sku ha trippelsamtale på tlf, utn at han viste at æ va me i samtaln, å da fikk æ vite mye som æ kunne vært førutn å vite.. bla at han bare hadde lata som vi va bæstevænna hele tija..
      d tok mæ bare di ordan dær før å kom mæ videre, men kvær gang æ ser han så kjenn æ den samme følelsen, samtidi som æ kjenn et stort sinne å får lyst å klappe til han..
      men, life goes on, Stå på søta, du e en sterk person! <3

    49. sier du ikke gråter ofte og at du er sterk? du har falskt hår, lepper, øyenvipper, brunfarge og du sminker deg alt for mye, også gråter du når håret ditt ble misslykket… liker ikke når du lager slike innlegg, hele poenget blir ødelagt… sorry meg, men jeg kan desverre si at jeg syns ikke du er sterk når jeg har sett alt som er ute på nettet av deg

    50. Utrolig flott skrevet av deg Sophie.. Kjenner følelsen. Og til dere andre som motsier at hun gråter lite. Håret til en jente (mener jeg) er det viktigste på utseende hennes, Og utseende er også en del identiteten din, Og vis du føler du mister en del av det er det forståelig at hun gråter. Hun gråter EN gang som hvertfall alle dere har sett, Og hun juger i dette inlegget. Det er så utrolig trist, så utrolig trist at det ikke er mulig å ha ett innlegg uten stygge komentarer. Skjerp dere

    51. Jeg er ikke alene ser jeg… etter et forhold i 6 år med de peneste ordene, løftene om oss…osv plutselig står ei lite dame på døra mi med klærene mine og det var plutselig slutt og han som hatet folk som slo opp på sms lissom… hmm Det med å savne hver dag og at man kan være villig til å dø for en person vil med meg aldri skje igjen jeg er skremt for livet når det gjelder gutter/mannfolk etter dette. ikke faen om jeg skal bli såra og ikke kan klare meg uten en person igjen… pass på dere selv <3

    52. Life hurts honey… I’m a few years older than you, but no matter what age we all fall for it. A beautiful intelligent girl deserves a man who cares and dares to show it, and dares to forsake all the other ladies batting their eyelashes…took me a long time and a lt of pain to realise that. Keep going with your talent xxx

    53. Utrolig flott skrevet. Du klarer virkelig å ordelegge deg, det akkurat sånn det føles. Har lenge følt det sånn, men er heldigvis over det nå. Stå på videre, høres kanskje teit ut; men det vil nok gå bra til slutt.. ♥

    54. Tårene trillet når jeg las dette!
      “Det er så rart når man utrolig sterkt og intenst føler at man elsker en person, at man kan hoppe forann en buss for den personen, det finnes jo kun den personen. Når man husker alle ordenene den personen har sagt, husker måten personen går på, snakker på, måten personen styrker hånden igjennom håret, måten personen ser på deg. . Alt. Når man aldri har klart å se en framtid med en person, før nå. Det sitter fast i hodet, man får det ikke bort. Og den personen? Den personen vet nøyaktig at du føler det slik, og gir inntrykk for at han også føler det slik. Men åpenbart er det ikke slik, og ordene som kommer ut er manipulerende løgner som på løpende bånd kommer og holder fast håpet du hadde, for å så slippe taket. Og med en gang personen ikke lenger er i hodet ditt er han tilbake igjen bare for å forsikre seg om at han enda har deg i sin hule hånd. Så snart jeg aksepterer at du ikke er her lengre – så er du tilbake. ” Føler det samme som du skriver! Du er en sterk jente, håper på at det vli gå bra

    55. 🙁
      nesten så jeg trudde du beskrev meg en stund der…har vært sånn i 2 år nå..så av en eller annen grunn har jertet roet seg litt, muligens den bare ikke gidder mer, eller ikke har mer å gi..nesten så det var bedre om den personen bare kjørte over oss, en å holde på så er..for sånn her er bare mye vondere og setter så spor..
      en vakker dag skjønner både din og min at de har driti seg ut laaangt på vei…og det kommer en dag hvor de sier jeg angrer…og vi kan si, jupp men takk for jeg fant mye bedre en deg:D
      men hjelper på å vite at man ikke er den eneste i verden som tenker som du gjør..har en stund trodd
      jeg må være gal som tenker sånn..for hvorfor skulle man eller gi allt man har for en person som dritet i om du lever eller ei?
      skulle ønske hu leste det du skrev her, bare kanskje hu hadde skjønt noe, men som vanlig du kan ikke forklare noen noe de ikke vil se eller forstå
      stå på du, synd du er herlig:)

    56. Hei Sophie!
      Dette er første gangen jeg er innpå bloggen din, så det vil vel si at jeg vet like lite hvem du er, som du vet hvem jeg er. Men etter jeg leste dette innlegget, kjente jeg meg veldig godt igjen. Det gjorde vondt å lese hvordan du har det. Og tro meg, jeg vet bedre enn ingen annen hvordan du har det. Jeg var sammen med en gutt i 3år, hvor jeg ble manipulert, bedratt, og såret. Han var jo en god person, ellers hadde jeg aldri prøvd så hardt, men ikke et godt “kjæreste-materialle”. Jeg har også vært en som ikke har brydd seg så mye om gutter, før jeg møtte denne “ene gutten”, som klarte å snu hele livet mitt på hodet. Jeg trodde vist som du, at jeg kunne elske nok for oss begge, ganske så naiv og dumsnill som jeg var.
      MEN jeg skriver ikke her for å fortelle deg hvor håpløst det var, osv. Jeg vil fortelle deg at jeg kom meg videre. Jeg er lykkelig den dag i dag, og tenker ikke på denne personen mer. Etterhvert forsto jeg hvor dum jeg var, og at jeg fortjente så mye mer. Etter så mange tårefulle netter, og frustrerende øyeblikk skjønte jeg hvem han virkelig var. OG hvem jeg virkelig var. Skulle jeg godta og bli behandlet som nummer 2, 3 eller 4 for den saks skyld? NEI! Enten er jeg nummer 1, eller ingenting. Alt det dumme han hadde gjort sank sakte men sikkert inn, og tilslutt elsket jeg han ikke mer. Jeg innså at han var en drittsekk, og jeg må no virkelig si at hvis du elsker denne “spesielle” gutten du snakker om, er du sikker på at du bruker øynene? Som jeg sa, aldri godta å være 2, 3 eller 4. Du skal ALLTID være nr.1! og det finnes så mange flere gutter der ute, tro meg. Jeg har møtt så mange som er mer fantastisk enn det han noen gang egentlig var.
      Ikke bruk livet ditt på dette ubrukelige mannekreket, og finn deg heller en som setter pris på deg, som du virkelig fortjener. Og med en gang du forlater han, skal jeg LOVE deg han kommer løpende (erfaring you know). Å for guds skyld ikke ta han tilbake, du vil vel heller være med en som gjør deg glad, enn en som får deg til å lure på din verdi? Sett heller pris på dine venner rundt deg, og glem denne mannetøsen. For å si det sånn, så er jeg ikke sur eller bitter på han i ettertid. Jeg er mer sur på meg selv, for at jeg kunne tilate å bli behandlet på denne måten.
      LYKKE TIL! 🙂

    57. MEN, ganske så viktig. Dette er kjærlighet, men det er ikke slik kjærlighet skal være. Så for all del, ikke gi opp på kjærligheten. Når du finner enn som gir deg like mye som du gir han, da vil du forstå hva jeg mener. Og får å finne dette, må du fortsette å ta sjanser, ikke gi opp. 🙂 Du kommer deg alltid videre, og tid leger alle sår. Så uansett om du blir såret enda en gang, så kommer du deg videre. Og det viktigste er at du må lære av feilene dine 🙂

    58. vil bare si at det innlegget du skrev her traff meg ganske godt.. Tenker helt likt, har opplevd det samme selv også. Jeg vil bare si at det er noe av det verste når det kommer til kjærlighet, den du elsker så høyt og kunne gjort alt for er den som kanskje ikke har tenkt på deg i ett sekund en gang. Det er trist å si det, men det er sant.. uansett sophie jeg står utrolig mye i respekt av deg, du skriver så bra og jeg ble rørt av dette innlegget. ståå på videre..

    59. Jeg kjenner jeg bare har lyst til å gi deg en stoooor klem etter å ha lest dette.. Du er så sterk sophie! Stå på og aldri gi deg 🙂

    60. Trist at folk skal være så dømmende. Hadde jeg vært deg hadde jeg blitt så utrolig utslitt bare av å blogge. Jeg hadde sikkert lest og tenkt over hvert ord jeg skrev utallige ganger for å slippe kommentarene fra alle de som skal snu å vende på alt til det negative. Men du er så sterk at jeg har ikke sett maken! Du er ikke bare et pent ansikt i folkemengden, du er en barbie med hjerne. Det er bare å se på hvordan du får frem meningene dine i hvert enkelt innlegg, jeg blir helt satt ut jeg! Du står for det du tror på og lar deg ikke knekke. Du er virkelig en person jeg beundrer! Ønsker deg alt godt Sophie!

    61. har det ca helt likt jeg har likt en gutt siden første gang jeg så han og det va i første klasse ( og nå går jeg i 8.) og jeg liker han enda ! og for ca tre år siden så holdt vi på men så sendte han meg meldig om at han ikke likte meg mere, jeg ble helt knust, men jeg skjønte han på en måte fordi han begynnte på en annen skole (altså ungdomskolen, han er 2 år større enn meg ) jeg prøvde å glemme han og prøver fortsatt men jeg klarer det ikke, og nå har jeg begynnt på samme skole som han igjen og hver gang han går på bussen så bli jeg nervøs å prøver å ikke se så mye på han, men noen ganger gir han meg sånne søte små blikk og jeg tror jo selfølgerlig at det kan bli noe igjen, men selfølgerli ikke, det knuser meg innvendig hver dag, men det er ingen som vet om det jeg gråter i skjul og når jeg er sammen med folk prøver jeg å være skikkelig glad å positiv, men det er vanskerlig, veldig vanskerlig ! føler at jeg fikk sakt veldig mye men det va godt å få slippet det ut !!

    62. Åh. Kjenner meg virkelig igjen i det du skriver her. Det er nesten litt skremmende, for det samme som opptar tankene mine, har også hatt med 8 måneder å gjøre. Det er vondt, kjempevondt, og jeg forstår virkelig at det ikke er lett for deg. Selv har jeg så og si nådd bunden, og som deg, så føler jeg meg så liten når jeg snakker om det, eller tenker meg om, om hva som virkelig skjer. Selv håper jeg at jeg snart skal komme meg på føttene igjen etter dette, men det er så utrolig vanskelig.
      Ønsker deg alt bra Sophie<3

    63. Jeg tror dette er et av de beste innleggene jeg har lest på denne bloggen. Du skriver fantastisk bra og treffende, og jeg kjenner meg igjen i hvert eneste ord du skriver. Du virker som en fantastisk sterk jente. Ønsker deg alt godt videre! <3

    64. Hei 🙂
      Først og fremst, må jeg bare si at du har en kjempe fin blogg! Er innom her ganske ofte, alltid like kjekt å lese her inne 😀 Du er en kjempe flink blogger, det skal du ha!
      Da jeg leste dette innlegget,så traff det meg veldig, jeg skjønner deg godt, og hvordan du har det. Skal ikke være lett, er gjennom nesten det samme. Men tro meg, ingen er verdt det! Ordtaket man alltid bruker ” En person som elsker deg, ville aldri latt deg gråte, eller latt deg gå” Hvorfor falle tilbake til han, han er bare en gutt, ikke en mann!
      Du virker som ei kjempe skjønn jente, med bein i nesa! Den som går, er den som taper, den som blir, er den som vinner.
      Husk det, det er ikke du som har tapt her, han som ikke har innsett hva han hadde, men så fort han innser det, da vil han komme tilbake å angre. Men, da er det forseint. For ingen jenter, er interessert i rester, eller hva? Det er bedre å bli såret 1 gang, enn å såre seg selv med en som sårer deg vær eneste dag. Vær stolt av deg selv jente, hva mangler du? Du er kjempe pen!! Mange gutter hadde nok gjort alt, for å få ei kjempe jente som deg. So don’t think about at all!!
      Stå påå! Stooor klem<3

    65. Åh det er en så deilig, men samtidig så vond følelse å bare kjenne at ordene du skriver treffer meg så innmari. Man er 17 og det kjennes allerede som om man har vært gjennom alt det vonde livet har å by på, plutselig blir man lykkelig og glemmer alt det som var vondt, også skjer det samme om og om igjen… og man er fortsatt bare 17 og skal liksom gripe livet nå, for det er nå livet er sier de. Men man er så sliten, man vil ikke kjempe, heller ikke gi opp…men tror det viktigste er å tenke hvordan man egentlig vil leve, om det er han man virkelig vil ha i livet sitt for alltid, på godt og vondt. For den eneste måten man finner det ut på er slik. Er det verdt å kjempe for om man ikke ser for seg fremtiden med han?

    66. Føler meg litt truffen her, har gjort dette så utallige mange ganger tidligere i livet, og er lei av det! Jeg vil ikke være en som snakker med 2-3 jenter om gangen og sier jeg liker dem alle, får dem til å like meg for så å finne ut at jeg ikke egentlig er interisert! Føler meg mer voksen og vil ha et fast forhold nå, er faktisk ikke så kjekt som mange tror eller skal ha det til å være “player” som jeg blir kalt for uansett hvor jeg går, de fleste i stavanger vet hvem jeg er og vil ikke ha noe fast på grunn av det!

    67. Utrolig bra skrevet! Jeg kom meg over eksen, tenkte aldri på han. Men så kysset vi en kveld, og nå får jeg han ikke ut av hodet. Måten det ble slutt på var også helt grusom. Men jeg kjenner meg virkelig igjen i det du skriver. Stå på! Jeg digger bloggen din 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg