4 kg mindre

Hei dere ♥ Håper alle har hatt en fantastisk start på lørdagen, for det har jeg! Startet dagen med å se “the vow”, har noen av dere sett den? Veldig søt film i litt samme stil som dear john og the last song, altså perfekt for oss jenter som liker å drømme seg inn i kjærlighetssfilmer med kjekke gutter! Føler jeg må se slike filmer alene fordi jeg alltid griner som en foss, men fin var den uansett! Etter det har jeg spist sikkert 10 brødskiver ( blir fort sånn når man har hjemmelaget brød, det er avhengigshetsskapende..) og tatt et bad. Skal jo sitte på buss i nesten fire timer i dag, gruer meg litt til det. Derfor er det viktig at jeg nyter timene jeg har her hjemme først!

I går hadde forresten jeg og Lisa vært vegetarianere i 1 mnd! Dere husker kanskje at vi ble det sammen, og det har vært veldig godt at en venninne også er det slik at vi kan motivere hverandre. Det har gått veldig bra for meg og føler ikke at jeg mangler noe i kostholdet mitt! Jeg har også gått ned hele 4 kg (det var ikke et mål med dette) så veier nå 40 kg, ikke bra! Når man er vegetarianer er det mye godteri man heller ikke kan spise fordi en del gelegodteri inneholder diverse kroppsdeler fra dyr, er ikke det sykt å tenke på? Jeg misstenker at det er derfor vektnedgangen har blitt så stor, vanligvis spiser jeg jo godteri hele tiden. Jeg har også fått bedre hud, jeg har seriøst null kviser nå og tidligere har jeg hatt det. Føler meg mye bedre på alle måter, woho!

 Fikk denne hos Lisa for å feire, haha:

 

119 kommentarer
    1. Skjerp deg!!! Du er iferd med å få mangelsykdommer fordi kroppen din ikke får i seg proteiner og slikt kroppen trenger, det er faen ikke noe å skryte av, tenk på hva slags signaler du sender ut til stakkars usikre småjenter…ærlig talt hva tenker du med????er målet ditt å få jenter til å bli så tynneb at de blir innlagt på sykehus fordi de ikke spiser kjøtt??????????????????

    2. Foreldrene dine må jo være fullstendig tåkelagte.. eller så må de gi fullstendig faen i deg… dette er ikke normalt…

    3. Flink du er som er vegetarianer 🙂 Til dere som klager over at ho er 40 må skjerpe dere selv. Hu veier som hu veier, og det er ikke hennes feil. Sophie er ikke veldig høy, og tynn er hun også. Da forventer man ikke akuratt at hun skal ligge på 60 🙂 Hu er superfin, å dere alle vet det!

    4. du er utrolig pen og du er også mitt forbilde!!! <333 men du veide ganske lite.. jeg er 12 år og jeg veien 48 kilo .. 🙂

    5. Hun får ikke mangel sykdommer fordi hun er veggis da!!! Har vært veggis i 2,5 år. Er 26 år gammel og har helt perfekte blodprøver!! Å veie 40kg er ikke bra, men det er ikke pga kjøtte! Når man velger å kutte ut animalsk kost, så må man spise mer av Grønnsaker, linser etc. Man blir ikke tynn og innlagt på sykehuset fordi man ikke spiser kjøtt. HELLO!!! Hvor mange er det ikke som blir innlagt på sykehus fordi de spiser kjøtt og for mye kjøtt?? man blir for tynn når man ikke spiser riktig…å det å spise kjøtt har ikke noe med det å gjøre!

    6. Du veie jo fan ikke 40 kg Jent! Har ei vennina som e syltynn å på di høyda som kanskje veie 40 og oppover. Hadde trudd på dæ om du hadde sakt 50-55 for det der e så jævli løgn :p siden du e toppblogger burde du være ærlig.

    7. du er utrolig pen! Og jeg digger deg og bloggen din! Men jeg er 15 år og veier 46, og når du som er 18 og veier 40 fikk det meg til å føle meg feit…..

      1. hei kristina, du må aldri føle deg feit. Sophie er jo vegetarianer som gjør at hun går ned i vekt, men hun overdriver nok litt når hun sier ( 40 KILO )

    8. haha, teiteste jeg har hørt! du kan ikke lyge om at du veier 40 kg, man ser jo at du ikke gjør det! greit du er veldig tynn, og har fin kropp! men du veier nok rundt 50 kg værtfall! ikke skryt på deg noe som ikke er sant, er lite vits når vi har øyne! blir du tynner nå, så blir det ikke fint bare som det er sagt! 🙂

    9. Oj du veide jo ikke en dritt? og jeg er ca like tynn som deg, bare at du har større pupper, så da må du være midget elns. Men er sikkert ikke noe farlig det med kjøttet da. ::)

    10. Du går ned i vekt på grunn av mangel av protein. Du mister muskler fordi kroppen rett og slett trenger proteinene fra det. Det er ikke bra.

    11. sophie er jo tynn og lav og da er det ikke uvanlig at man veier rundt det!
      vekten kommer an på benbygingen også, noen har større og noen mindre og da veier man mindre også 🙂 det er IKKE uvanlig å veie litt lite hvis man er tynn og rundt 1.55

    12. Er du veldig lav eller noe siden du veier rundt 40? Du er tynn, men ikke tynnere enn det jeg annser som normalt. Enten er du veldig lav eller så har du ikke muskler… Synes du egentlig ikke burde skrive på bloggen din hvor mye du mister av å bli vegetarianer, det holder bare å si at du har merket endring på vekten, med tanke på enkelte av leserne dine.
      Foresten hvorfor fjernet du kommentarer rundt det hun jenta skrev om jukse håret du er så glad i. Vil heller se stygg ut på håret, enn å vite at håret mitt kommer fra uskylde kvinner som blir lurt 😉

    13. Sykt at dere sier at jenta ikke kan veie 40kg, når jeg er 17år og veier det samme. Uten noe form for sykdom! Lol, pen du 🙂

    14. jeg forstår ikke hvordan det er mulig å veie så lite? jeg veier 54 og jeg er 15 år.. jeg er ikke tykk ellernoe så jeg forstår det ikke… 🙂 Du er utrolig pen da, Sophie! 🙂

    15. Syns det er bra at du er et forbilde for mange jenter når det gjelder vegetarianer-greia/ikke spise kjøtt. Min venn er vegetarianer og har full respet for det! Når det gjelder den greia med at folk mener at du veier for lite… Husk at hun er bare 1.59m høy! Forskell på det og 12-åringer som er 1.67 liksom! Tenk!

    16. Jeg har vært vegetarianer siden 26. juli. Men jeg gjør det mest pga blodtypen min, så jeg vil spise fårikål i fårikål-sesongen, og pinnekjøtt på julaften siden det er noe av det beste jeg vet. Men jeg syns du er god som gjør dette for dyrene, respect. Føler meg også bedre og “lettere” på mange måter 🙂

    17. grattis! jeg har holdt meg unna kjøtt i 3 uker tror jeg 😛 spiser fisk da. og godteri som inneholder gelatin og sånt skal jeg stoppe med til mandag. kan du gi oss noen eksempler på godteri man kan spise?

    18. Til dere som mener at hun ikke er for tynn!!
      Veier hun 40kg og er 1,59 høy som dere sier, så har hun en bmi på 15,83. Det er sykelig tynt! Det er noe som skurrer her! Du er ikke en bra toppblogger som legger ut slikt! Fysj, sier jeg!

    19. satan æ e stolt av dæ!! ;o uansett om æ ikkje kjenne dæ, så blei æ stolt av å læse dettan

    20. Nå vil jeg endelig åpne munnen min og si deg noe! Jeg blir lit sånn iritert pga visse ting du skriver, og det er nok ikke bare jeg som tror det. Men sykt at du sier du veier 40.. Håper isåfall at du ikke er så stolt av det! Jeg veier mer en deg, og er syltynn.. Og det er stygt!!! syns ikke at du skal skrive og skryte om det på bloggen din! Det er mange som leser bloggen din. Men nå tenker jeg på ho jenta som leste dette innlegget og ho komenterte her til deg at ho følte seg feit nå… Det er vell ikke noe å være stol over? At folk begynner å tro at de er feite Pga deg!?? Ikke noe vondt ment, men syns ikke du burde være glad for at du veier 40.. Og at du har gått ned 4 kg i vekt er ikke bra.. Men alle er forskjellige og det er forståelig, men når en veier så lite, så håper jeg at du og alle dere andre som veier så lite faktisk prøver å gå opp i vekt, og ikke ned!

    21. herregud det er godt mulig at hun veier så lite! Hvorfor skulle hun lyve om det? Hun er jo kjempeliten i tillegg.

    22. Jeg bare lurte på om du kunne skrive ned noen eksempler på hvilker godterier som er av div dyredeler ? Vurderer litt å bli vegetarianer, men er litt usikker. ..

    23. er litt lei av at du klager om at du veier for lite, for det er virkelig eit luksusproblem i dagens samfunn. Synes ikkje det er utrolig synd på deg.

    24. når du skriver om den lille vekta di, får det en vær tenåringsjente med litt lavere selvfølelse til å føle at de har noen kilo for mye. Just sayin’

    25. Gratulerer! synes du gjør en kjempebra jobb! skal også bli vegetarianer når jeg blir større:) keep up the good work! digger deg og bloggen<3

    26. Det som kanskje hadde vært smart siden du er vegetarianer, er å spise litt mer og trene litt mer, for å ikke gå så voldsomt ned i vekt. For seriøst, sist gang jeg veide 40 kg var jeg 9-10 år eller noe. Vekten min varierer fra 53-55 kg, men nå er jo jeg 11 cm høyere enn deg også. Det er ganske normalt at folk på min alder og høyde veier noe rundt det, men muskler veier jo mer enn fett også da. Så jeg er i grunn ganske glad for at jeg ikke veier så lite, det viser jo at jeg har annet enn bare fett på kroppen. Ikke at du har masse fett på kroppen, det mente jeg ikke. Jeg er jo omtrent like tynn som deg. Men så er det jo sånn at noen veier litt mer selv om det ikke ser sånn ut, og motsatt. Så.. ja.

    27. FY SØREN DU HAR, STOOOOOR NESE. kan du ikke lage et innlegg om det? altså folk flest har jo normal nese.. så hadde vært spennende å høre hvordan du og din søster takler det å ha så stor nese :)) heheh

    28. Blir så sur når du sier du er så “spinkel og liten” herregud. Hvilket speil ser du deg i? Sier ikke at du er tjukk, men du er jo for guds skyld helt normal? Syns ikke du er spesielt tynn ihvertfall. Du prøver liksom å få det til at du er så tynn at du syns det er stygt, men du er faen ikke spesielt tynn. Jeg har selv slitt med anoreksia og er kjempetynn fortsatt pga sykdommen. Jeg er 174 høy og veier 51 kg.
      Harry nordlending

    29. KAN DU VER SÅ SNILL OG SKRIVE OM KOSTHOLDET DITT? OG MER OM HVORDAN DU BEGYNTE Å SPISE NÅR DU FØRST BLE VEGETARIANER? jeg har så lyst å blir vegitarianer for og støtte dyr:-)

    30. Det ser iallefall ikke ut som om du veier 40 kg, det er bare tull.. du har en helt vanlig normal kropp.. hva er poenget med å lyve om vekta si til de grader? lol
      vet ærlig talt ikke hva jeg skal tro lenger.. du lyver jo om alt i fra hva du har spist en dag til hvor mye du veier. skjerp deg!
      hilsen en god venninne…. 😉

    31. Kan du lage en liste over gelatinfrie produkter, eller de “populære” produktene som inneholder gelatin? som f.eks om vanlig melkesjokolade gjør det.

    32. Hei ! Må bare si at jeg elsker bloggen din ! Du skriver utrolig underholdene og sitter flere ganger og flirer bak pc skjermen 😛 Oppdaterer ofte og skriver lange og utfyllende innlegg. Du er definitivt norges beste blogger i mine øyne da … Håper du vil fortsette i mange år fremover 😀

    33. Du er veldig lav, derfor du veier veldig lite 🙂 Så er du jo litt slank og da! Men høyden og muskler teller mest på vekt, ikke fett

    34. aiaiai, du er liten, fit og lav, men sjansen for at du veier 40 er..ja.lol say no more! men for all del, la leserne tro det og deg selv. Du er nå pen og tynn uansett om du veier det du påstår eller ei ;- )

    35. Såå enig i det Live sier. Jeg synes heller ikke du er noe spesielt “tynn”, men sier heller ikke at du er “tjukk” ellernoe. Synes bare du er helt normal, jeg. Hørt om utrykket “muskler veier mer enn fett” før? Grunnen til at du veier såpass lite er fordi du ikke har muskler. Venninna mi er håndballspiller og veier 57 kg, mens jeg som bare trener en gang i blant, kun veier 47 kg. Men selvom hun veier 10 kg mer en meg, så har begge lik kroppsfasong. Eneste forskjellen er at hun har mer muskler enn meg. Hvis du vil gå opp i vekt (noe du burde) så vil jeg anbefale deg og kanskje begynne å dra på treningsstudio et par ganger i uka for å få litt muskler, for du veier faktisk farlig lite. Du vet at en sunn og veltrent person kan veie mer enn en annen litt “smålubben” person, men det betyr ikke at den veltrente personen er feit forde. Du er jo snart 18 år for svarte, da er det er faen ikke normalt å veie så lite. Jeg er 3 år yngre enn deg og veier 47 kg ( som jeg nevnte tidligere), og jeg har neste helt lik kropp som deg. Men du har jo 10 ganger så store pupper som meg da, så jeg skjønner ikke helt hvordan du kan veie så lite.

    36. dere burde skamme dere egentlig! Tenk på de som faktisk er vegeterianere. Dere er ikke det, dere “har tillat” dere selv til å spise villt. Det er KJØTT for svarte! Kanskje dere burde kjøpe dere en ordbok?

    37. hei, hva kan man ikke spise når man er vegetanianer?.. kan du skrive et innlegg om dette?.. <3 skriv også om hva man kan spise visst det er laget på den og den måten <3

    38. du er jo helt normalt tynn? ikke noe spesielt, du ser faktis litt kraftig ut på enkelte bilder. og du har stooore pupper , så du kan ikke vær 40 kg. tipper 50-60, selv det er under normalt. jeg er 14, MYE tynnere enn deg, og veier 48, har mindre pupper også. så slutt og lyg for og være “barbie”, du er bra nokk.

    39. hei sophie! ser det er mange som ikke tror på det at du veier 40 kg.. kanskje du skal be noen filme deg når du veier deg? altså på en sånn måte at vi ser at du står på vekta, og slik at vi ser tallet på vekta også? du som er så opptatt av å fortelle om sånt, bør jo kunne gjøre det? du som er så ærlig og greier 🙂 hadde vært utrolig gøy! nuss!

    40. Hvis du hadde hatt en bmi på 15 måtte du ikke da sett veeeldig tynn ut? Du ser jo godt fyldig ut du da? Altså, du har jo gigapupper? Tenk hvor lite du hadde veid uten dem a! :O

    41. når du er vegetarianer så får kroppen din mangel på en GOD del, det er nokk derfor du har gått ned endel… men som en vegitarianer så må du få minimum 1 sprøyte hvert år elns for å få i deg de manglende stoffene, ta kontakt med legen din! 😉

    42. Sophie! Du er sykelig tynn om du virkelig veier 40 kg. En 17-18 år gammel jente skal veie minst 50-60 kg. Du kommer til og bli tynnere og tynnere og du kommer til og utvikle spiseforrstyrelser om du ikke legger på deg. Du kan ikke gå lenger ned i vekt. Du må kontakte lege fortest mulig. Du kan IKKE gå sånn lenger. Har ikke foreldrene dine noen meninger om dette?

    43. ka e d me dokker fjortissa å drive å ska rakke ned på alt d ho skriv å gjør, ho dele jo omtrent 60% av live sitt med dokker, å om ho sir ho veie 40 kilo eller ikkje så ska dokker knipe igjen. det e fullt mulig å veie 40 kilo, har du stor beinbyggning så veie du ca 10 meir en en som kanskje ikkje har det, har kraftig beinbyggning som en kar å e kokk, i e ikkje mysje større enn ho men i veie dobbelt så masse som ho. så SLUTT å si at ho lyg om vekta si, har sjøl bare veid 40 kilo for ca 2 år sia å i e like gammel so ho. ingen kroppa e like, ingen e like tynn elle like feit som andre på hennes alder.

    44. jeg tror ikke på at hun veier så lite : b
      jeg er like lita som henne, og jeg veier 52 kg.
      og jeg er normalt tynn.

    45. Så du har gått ned 4 kg og fått større pupper?
      Sorry Sophie, du har lagt ut bilde av kroppen din. Du veier rundt 50 kg.

    46. Jeg blir så irritert når jeg ser alle de usaklige kommentarene om at du veier mer, at du har redigert vekk kvisene og at du hjelper folk til å få spiseforstyrrelser. Jeg trur at Sophie er ærlig med leserne sine og hun hjelper ikke folk til å få spiseforstyrrelser bare pga hun sir at hun veier 40 kg,hun sir jo bare at hun gikk ned noen kg. digger deg Sophie og elsker alt du står for<3 stå på!

    47. Har du sett LOL? Det er en kjempesøt film der Miley Cyrus har hovedrollen, typisk jentefilm med kjærlighet. Tror du ville likt den 🙂

    48. Dere som sier at 40kg er for lite, hun skrev jo selv at det ikke var meningen. Hun ble vegeterianer pga. dyrene ikke hennes egen kropp. Det er ikke deres jobb å bedømme hennes kropp eller å få henne til å se en lege!? Blir serr irritert på personer som dere, som kommer med “rett og galt” kommentarer om andres kropp. Hvis dere ikke liker det, eller ikke har noe fint å skrive IKKE SKRIV DET! Følger bloggen din Sophie 🙂 Stå på ! 😉

    49. 40 kg?! Du veier like mye som MEG, og jeg er 14 år og er ganske tynn, og har nesten ikke muskler, og behandlerne mine (jeg hadde spiseforstyrrelser før) sier jeg må legge på meg MINST 3 kg til..

    50. kan du please slutte å gi folk spiseforstyrrelser? Jeg for helt vondt inni meg, her prøver folk for harde livet og prøve å stoppe med spiseforstyrrelser, også skal de lese bloggen din en eller en annen dag. Tror du det hjelper veldig og gå å si at du endelig veier 40 kg da som 18 åring da? fy

    51. MEN hvis hun ikke mener å veie 40 kg, må hun virkelig skrive det ned på bloggen da? Hun vet selv hvor mange leser hun har, som er innom bloggen hennes hver dag.Hvis du eks er 12 år og veier 60 kg, da tror du det er hyggelig å se at noen som er 6 år eldre en deg veier 20 kg mindre en deg? helt enig med denne kommentaren over meg!!!

    52. Innrøm det du er sykt stolt over å veie 40 kg.. Ale vet det nå sophie. du er pen, du er kul som røyker, du eier verden, du er fornuftig, du er tynn og du veier 40 kg. Hvis du virkelig ikke hadde ment å veie 40 kg hadde du ikke skrevet det ned på norges 3 mest leste blogg…

    53. kan du legge ut en liste over mest normale snope typene som du ikke kan spise som vegeterianer? og hva du kan spise til middag og div. jeg har lust til og bli vegeterianer, men vet ikke hvordan jeg skal begynne

    54. Hei!
      Vil bare si ifra om en ting her, og det er at om hun er 40 kilo og er rundt 1,59 er hennes BMI på 15, et eller annet og det tilsvarer SYKELIG UNDERVEGTIG, for har du under 18,et eller annet er dy undervektig og da sier det jo litt når hun er 15 og noe. Ikke for å snakke dritt eller ikke tro på deg, men HALLO?!, du sier jo at du ikke ville gå ned i vekt, så pass på deg selv da, for om du har i deg så mye alkohol og godteri som du sier vill du få i deg masse kalorier og ikke veie 40kg.. 🙂 just so u know, no hate, jeg digger bloggen din <3

    55. Jeg er så enig med filmene. Jeg griner drit mye når de kysser, eller når Miley og Liam kysser det “ordentlige” kysset på stranda. Da mener jeg ved solnedgangen. Eller når Miley og Liam er på stranda og når han tar de skjellene rundt henne og kysser henne. Har sett dear john også da.
      Hver gang jeg ser på sånne filmer, så griner jeg og sier ” Jeg vil også ha sånn!”

    56. Så rart! Jeg synes det ser ut som om du har lagt på deg! Kanskje du bare holder litt vann og sånn, siden du har lagt om kostholdet.. Uansett, så anbefaler jeg å spise mye nøtter 🙂 Inneholder mye kalorier og sunt fett!

    57. ” Har gått ned 4kg (det var ikke ett mål med dette) så nå veier jeg 40kg, ikke bra!) Står det jo fae* meg svart på hvitt.

    58. Åy, 40kg ?!
      Man legger ikke særlig på seg av godteri. Hvis du virkelig vil gå opp i vekta, så spis ordentlig kneip brød fra butikken. Lover deg, det hjelper mye 🙂

    59. At du, som toppblogger (dermed rollemodell for en rekke naive småjenter) legger ut om vekta di på 40 kilo (som enten er ljug eller så er du rett og slett sjuk) gjør med utrolig kvalm! Den dagen du vokser opp og ser tilbake til bloggen din kommer du til å skamme deg over alt du deler og skriver. Du er ikke klar over det, men du ødelegger for en rekke andre når du skriver om vekt osv.
      jeg mener ikke å hate, for det gidder jeg ikke å bruke energi på. men jeg blir kraftig provosert av sånne som deg, som føler det er helt greit å starte en ‘konkurranse’ om vekt, utseende osv. For det er nettop det du gjør. bevisst eller ubevisst. Råder deg til å prøve å tenke litt lenger i fremtiden…
      Ikke hat mot deg, rett og slett meninger og litt skarp kritikk

    60. Hvorfor lyver de fleste bloggere om vekten sin?
      Sophie elise og Therese (tcmn)garantert..
      Alle kan se at dere ikke veier 40 kg. hadde dere veiet det, så hadde dere vært skjellett tynn/ skinn og bein!
      Dere har jo aldri gitt bevis på hva dere veier, så det er jo et tein på at dere lyver om vekten.
      dere kan jo f.eks legge ut en vidio som ikke er redigert for å bevise det.!
      Men rundt 50 – 55 ser ut som dere veier.
      Søsteren min er dobbelt så liten som dere og veier 52! (hun er 164,5 cm høy)
      jeg er 158 cm høy og veier 40,2. (er 15 år)
      Så dere trenger ikke å sjule sannheten, for vi vet mer en dere tror!

    61. Jeg er like høy som deg, og hadde spiseforstyrrelser for et år siden. Jeg veide 43 kg, men i motsetning til deg så syntes alle knokler, det stakk frem, spesielt ved skuldre og hofter, mens du ser flott og normalvektig ut.
      Husk at du har mange unge lesere, som er lettpåvirkelige og naive. Vær så snill, ikke ødelegg barnesinn med snakk om vekt på denne måten. Du har en flott kropp, og burde ikke juge om vekten. Du har all grunn til å være fornøyd, men du veier ikke 40kg. Heldigvis.

    62. 40 kg er alt for mye for en ung jente som deg,jeg er 38år og veier 5kg mindre enn deg,deilig å kjenne knoklene stikke ut.slank deg mer og du får en deilig kropp.

    63. jeg har en veninne som er 11 og veier 62! når hun så at du ca er 6 år eldre og hun veier 22 kilo mer en deg ble hun veldig lei seg! hva tenker du egentlig med!!!!! jeg vet jo at jeg også er 11 og veier 19 men det er fordi jeg er tynn og det vet hun! og du er ikke tynn!!!! du bare lyver for at folk skal tro du er den tynneste og peneste!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg