stranden – igjen

Har vært ute i solen fra klokken ni i morges og bare stekt i solen! Føles riktignok som om det er nok soling for i dag, føler meg utrolig sår over skuldrene og på toppen av det hele har jeg begynt å flasse over nesa. Jeg ser ut som en motsatt versjon av “reinsdyret rudolf”, rød i ansiktet og hvit over nesa. Hjelp, har aldri flasset før! Noen som vet hva som kan hjelpe på?

Denne båten kjørte litt fram og tilbake i kysten, hørte rykter om at det var noen kjendiser om bord – såklart, hvem andre enn kjendiser / kongelige tar seg råd til å leie en båt for 200 000 kr dagen? Spennende, lurer på hvem det kan ha vært ombord!

 

Det jeg gjør på stranden for å få tiden til å gå er stort sett å ta bilder av andre, da spessielt barn og foreldre! Synes det er så koselig, har veldig lyst til å gjøre det som yrke en gang. Barn er det beste å ta bilder av ettersom de ikke driver med syke poseringer! (Bildene legges ut med tilatelse)

Beste tidspungtet å ha tatovering på er definitivt når man er i bikini! Får masse komplimenter for den.

Elsker solbrillene mine, love love love! De er HERFRA. 

Denne isen smaker som ulebrumm-is som fantes når jeg var liten, godt med slike minner fra barndommen! Rart at man kan få så mange tilbakefall av minner bare ved å kjenne en smak som minner om noe. . .

 

91 kommentarer
    1. hihi, så fine bilder <3 for en uke siden var jeg på Kreta, spiste den der isen hver dag! er drit god! 😀

    2. Jeg flasset masse av med en venninne tipset meg med å bruke fuktighetskrem tre ganger hver dag det har jeg gjort i en uke nå, har ikke flasset av siden det:)

    3. ah, herlig! Elsker lyset på bildene dine:-)
      det er nok fordi du ikke bruker solkrem at du flasser! Og jeg tror at fuktighetskrem skal hjelpe:-)

    4. Hei!
      Du kan smøre nesen inn med yougurt om kvelden og skylle det av før du sovner! Det hjlper mot at det svir, men husk at hvis d flasser av så kan du få tilbake fargen!

    5. bruk solfaktor 20 😉 det har ikke nokka å si om kor lite brun du blir, men kor sakte solbrent du blir ;p blir like brun fordeom. å uansett, bruke du ikje solkrem så blir du å se ut som en sviske om 10 år 🙂 veldig dumt av dæ å bestemt dæ før å ikke bruke solkrem. e viktig.

    6. clipextensions på stranda? Kanskje du burde tenke på å bytte de ut med microringer, siden du er så knyttet til løshåret. Synes du ikke det er stress å ordne med clipsene når du skal bade, osv.? Håret har ikke godt av det.. :/

    7. Bruk aftersun kvar kveld, og aloe-vera og masse masse fuktighetskrem/bode lotion! Holde huda godt fukta etter ein dag i sola hjelper masse 🙂

    8. Drar til Kypros imorgen jeg, gleder meg veldig! 😀
      Kos deg videre, så ut som at der er sykt fint der! 🙂

    9. Gøy og ta bilde av barn fordi de ikke driver med syke poseringer. Er det deg selv du sikter til eller?
      Ps: solkrem hjelper ikke bare for og ikke bli solbrent… Hjelper også for og få en finere og jevnere brunfarge.

    10. Når du flasser, er det kjempe viktig å smørre seg godt meg fuktighetskrem. Minst en gang i timen, gjerne 2-3 ganger i timen. Om du ikke gjør det blir det veldig stygt etter flassing og flasser lenger. Lykke til!

    11. Solkrem mens du soler deg, og after sun etter at du har dusjet… man flasser lettere om man ikke bruker solkrem!

    12. er vel ikke så lurt å bruke extensions på stranden… når du bader og sånn så blir de full i salt…

    13. Når jeg var i Hellas, brukte jeg bare aftersun, jeg smørte først på meg når vi skulle ut og spise, sånn ca rett etter solen hadde gått ned. Også smørte jeg på meg rett før jeg la meg til og sove 🙂 Nå så smører jeg meg inn med fuktighetskrem på morgen og kveld, så det ikke skal flasse så mye. Håper det var til litt hjelp! 🙂 Håper du koser deg! :))

    14. ALOEVERA! KUN ALOEVERA SOM FUNKER OK? Solkrem må man jo huske da ;D også aftersun eller fuktighetskrem etter at man har dusjet, også hjelper det åndelige vann da :))) ser ut som du har det fint! 😀

    15. Aloe vera funker! Men bruk også en solfaktor! Trenger ikke å være høy med tanke på at du soler deg så ofte – men solen i Hellas er MYE sterkere enn den i norge/solarium 🙂 Lykke til ^^

    16. Det eneste du kan gjøre er for å unngå å flasse av er å smøre deg med solkrem. 🙂 Du sier at huden din er såpass herdet at den ikke trenger det, men det at du flasser av viser at du trenger solbeskyttelse. Du trenger selvfølgelig ikke å bruke en kjempehøy solfaktor, spf 6 er sikkert nok for deg. Smør deg to – tre ganger for dag, og du vil ikke bli brent eller flasse av! 😀

    17. Du kan ikke klage på at du flasser når du som sagt aldri bruker solkrem eller lignende. Huden blir ekstra tørr i sola 🙂 Pass på !

    18. SOLKREM SOPHIE 🙂 Jeg er heller ikke vandt til å bruke solkrem, men du er nødt! Ellers kommer du til å flasse på lårene og det blir flekkete osv. ;-(

    19. hvis du flasser/er solbrent kan du mose en advokado og smøre i ansiktet, smøre med aloe vera, body lotion, after sun 😛

    20. Lurt å bruke solfaktor, da flasser du ikke like lett, hadde samme problemet når jeg var i syden, så mamma ba meg om å smøre meg. Om du så bare bruker solfaktor 5 så er det bedre enn ingenting! Også må du smøre deg med fuktighetskrem slik at huden din ikke tørker ut siden du er så mye i solen!
      Digger forresten sånne bilder fra syden og stranden, håper du legger ut masse bilder mens du er i Hellas! 😀

    21. du skrev jo før du reiste at du ikke bruker solkrem, er vel nesten en selfølge at man blir solbrent og begynner å flasse da 🙂 men smør deg mye med aftersun og fuktighetskrem vertfall

    22. Hvis du ikke vil at fargen skal flasse av få bør du bruken en solfaktor der det flasser. Det skjedde med meg jeg brukte ikke solfaktor men da jeg tok det på de stedene der det flasse stoppet det og flasse. Bare et tips:)

    23. Du sier barn ikke driver med syke poseringer derfor liker du å ta bilder av dem..? Hva med at du tar tusen bilder av deg selv med syke poseringer og halvnakene bilder hvor du omtrent drar av trusa for å vise skiller??… Jaja du er noe for deg selv du vennen..! 🙂

    24. haha, flaut at du ikke klarer å ha en bikinioverdel uten at den har store puteinnlegg i seg. Forundrer meg ikke om du legger inn ekstra silikoninnlegg i de også. Venninna mi har samme overdel som deg, så er nytter det ikke å unnskylde seg med store pupper, nei 😉

    25. LOL GIR FORELDRENE DINE FAEN I DEG?? DE KAN JO IKKE BRY SEG NOE SÆRLIG SÅNN SOM DE LAR DEG HOLDE PÅ :S

    26. Baby olje funke vældi bra! og solfaktor så klart, men det bruke jo ikke du 😛
      prøv færtfall babyolje, det hell huden fuktig lengre enn fuktighetskrem ;D

    27. Halla!! Kjem deg flere muse og puppe bilder? så je har noe å kose til.
      min favoritt SLUTTY blogger 😉

    28. Du liker å ta bilder av barn fordi de ikke driver med syke poseringer..?? Hva med at du tar tusen bilder av deg selv med syke poseringer og at du er så oppmerksomhetssyk at du drar nesten av deg trusa for å vise skiller? …

    29. .................................................................................................................... sier:

      Du liker å ta bilder av barn fordi de ikke driver med syke poseringer..?? Hva med at du tar tusen bilder av deg selv med syke poseringer og at du er så oppmerksomhetssyk at du drar nesten av deg trusa for å vise skiller? ..

    30. Du må jo bruke solkrem da, lol.. Og skjønner ikke at du bruker Clips på stranda, noe av det VERSTE jeg ser.
      Øh, du tar jo syke poseringer selv og du er jo et barn selv..

    31. Du MÅÅ bruke solkrem! Selvom du sa du hadd solt deg mye, så du trenger ikke solfaktor, så får du mer rynker når du blir eldre! Så er det også viktig med en god aftersun! Som kjøler ned huden etter en dag i solen 😉 det er superbra for solbrent hud 😀 ha en fin ferie videre :))

    32. Solkrem e kanskje et alternativ, hvis ikke kan du jo bruke sololje, det har værtfall litt solfaktor 😉
      Btw du va skikkelig fin når du IKKE hadde extensions 🙂

    33. Visst du bruker solkrem beggynner det ikke og flasse ! =) <3
      nå mener ikke jeg og rakke ned eller noe, men du blir akkuratt like brun med solkrem, du beskytter bare deg selv mot de strålene som gjør at du får hudkreft og liknende. (mener ikke og ver "veslevoksen" nå men jeg HVET HVA JEG SNAKKER OM). Og når du er 25 år ser du mye eldre ut, fordi du har tatt så mye solarium og ikke brukt solkrem. Og får du hudkreft, så råtner huden opp og man dør en lang og smerte full død. 90% av de som får hudkreft er de som ikke bruker solkrem og tar masse sol. Men som sakt, det er ditt liv. DU bestemmer. Men det kan ver lurt og søke på hudkreft og lese om hvordan de damene/mennene har det, og hvorfor de har hudkreft, så vedder jeg på at nesten alle sier de ikke brukte solkrem når de var yngre, brukte heller sololje og barbiedop. Det er utroligt farligt. Men DITT LIV, DU BESTEMMER 🙂

    34. jeg er så sykt lei av all dritten jeg får. Førs og frems for et år siden fikk jeg alltid høre at jeg var stygg,feit og at det var ingen som likte meg, det var faktisk så drøyt at man kan kalle det mobbing. Jeg begynnte og jogge vær eneste dag fordi at jeg skulle vise at de som kallte meg stygg og feit at jeg kunne være like nydelig som alle andre. Jeg og en venninne av meg begyntte og bli veldig opptatt av at vi skulle være sunne og trene, så vi planela hva vi skulle spise sunnt. Jeg tok det ganske alvorlig med å være sunn, fordi at jeg var lei av å bli sparket,spyttet på,å bli kallet stygg,feit og at jeg burde slanke meg!! Jeg begynnte å trene og jeg ble ganske mye tynnere, jeg begynnte å bli fornød med korppen min. Til slutt fikk jeg …………………….
      vær så snill å ta en titt på bloggen min. Del innleget gjærne på facebook. Vær så snill sophie <3
      http://www.ifmt.blogg.no ta en titt da vell!!!

    35. jeg er så sykt lei av all dritten jeg får. Førs og frems for et år siden fikk jeg alltid høre at jeg var stygg,feit og at det var ingen som likte meg, det var faktisk så drøyt at man kan kalle det mobbing. Jeg begynnte og jogge vær eneste dag fordi at jeg skulle vise at de som kallte meg stygg og feit at jeg kunne være like nydelig som alle andre. Jeg og en venninne av meg begyntte og bli veldig opptatt av at vi skulle være sunne og trene, så vi planela hva vi skulle spise sunnt. Jeg tok det ganske alvorlig med å være sunn, fordi at jeg var lei av å bli sparket,spyttet på,å bli kallet stygg,feit og at jeg burde slanke meg!! Jeg begynnte å trene og jeg ble ganske mye tynnere, jeg begynnte å bli fornød med korppen min. Til slutt fikk jeg …………………….
      vær så snill å ta en titt på bloggen min. Del innleget gjærne på facebook. Vær så snill sophie <3
      http://www.ifmt.blogg.no ta en titt da vell!!!

    36. Hei sophie! du burde prøve en krem som jeg tror heter aftersun. Det hjelper mot solbrent hud og flassing, du tar det på etter du er ferdig å være i solen eller når du føler deg veldig brent.
      (kan svi litt) 🙂 <3 fås kjøpt på apoteket <3 kos deg videre i ferien

    37. Eg er vant til å både bli solbrent og å flasse, og anbefaler deg å kjøpe en gel med så mykje aloe vera som mulig ; ) Smør deg både der du flasser og der du er brent, så hindrer du flass der : )

    38. Man kan ikke gjøre noe for å stoppe at huden flasser. Mye bedre å bruke høy faktor og smøre deg oftere for å unngå å bli solbrent. Og after sun når du er ferdig med solingen…

    39. Smør deg med solkrem HELE tiden. Altså, hver gang etter du har badet og ellers hver time. Også får du håpe at du har tid til å sole tilbake den hvite nesa før du skal hjem 🙂

    40. du trenger ikke solkrem, om du ikke blir brent, men bruk solkrem om du bare føler at huden blir sår! i tilleg smør deg med en god fuktighetskrem, og aftersunkrem! aloevera funker også veldig bra!
      om du gjør dette skal du ikke flasse 🙂

    41. solkrem er virkelig det eneste som hjelper. Trenger ikke ekstremt høy faktor, men prøv å ha minst 15 i den greske solen.
      Når du er ferdig i solen for dagen er det viktig å bruke masse fuktighetskrem, gjerne en tykk en 🙂

    42. Solkrem med HØY faktor å solkrem etter du har vert i sola.. Da vare brunfarga dobbelt så lenge å du flasse ikke 🙂

    43. selvom du sier du har solt deg så mye at du ikke trenger solkrem.. tar du veldig feil..
      Derfor man bruker solkrem, pga.. flass, brent osv..
      😛 kjøp deg solkrem og aftersun så skal du nok se at det hjelper. LOl

    44. Hvis du smører deg inn med en olje (ikke sololje) så hjelper det faktisk VELDIG på brunfargen! Etter at oljen har tørket, bruker du ren Aloe Vera (helst fra en Aloe Vera-plante) for å smøre over de områdene som flasser eller er litt brendte. Smør gjerne på lag med lag for best effekt! Deretter tar du på deg en solkrem med sånn passe faktor i, 20 eller 30 burde holde for deg der nede!
      Bare husk å gjøre dette hver morgen FØR du går ut i solen! Smør deg gjerne inn med Aloe Vera på kvelden også, før du går og legger deg. Da skal jeg love deg at det solbrendte sakte men sikkert går over til å bli brundt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg