det er så typisk

Selvfølgelig må jeg ha ett uhell når jeg er her.. Eller, denne gangen var det faktisk ikke meg, men det er jo alltid meg det går ut over! Nå skal dere høre. . Jeg er en person som er veldig ego på tingene mine – dårlig egenskap, jeg vet, men slik er det. Om jeg har kjøpt og betalt noe selv er jeg alltid veldig redd det skal bli ødelagt, og med god grunn fordi i dag skjedde nettopp dette med mobilen min! Lillesøsteren min skulle låne den til å høre på musikk med tanke på at jeg har spotify, og tror dere ikke jeg fikk den tilbake med fuktskader og svart skjerm!? Har brukt flere timer på å prøve å varme den på alle mulighete måter, til og med i ovnen men det funker jo ikke. JEG BLIR GAL! En telefon er så mye mer enn en materalistisk greie, det har jo stor sentimental verdi med tanke på bilder, filmer og meldinger som finnes på den. Og highscoren min i rumble . . . Buhu.

Prøver desperat. . Noen andre som har opplevd dette som kan komme med tips? Jeg har jo opplevd dette en gang før når jeg mistet min gamle iphone i vasken, den var umulig og redde.

Vel vel, jeg nektet å bli med ut og spise så alle ble igjen på hotellet. Jeg har vært forbanna men så overtalte jeg pappa og frida til å se “21 jumpstreet” så da ble jeg LITT glad i alle fall. Orket forresten ikke extensions i kveld og kjørte på “uten” hår haha, føler meg som en gammel dame! 

176 kommentarer
    1. jeg mistet iphone 3GS’en min i snøen for noen år tilbake og jeg la den i en bolle med ris med plastfolie over, og lot den ligge sånn i noen dager, og da funket den tilslutt (siden risen dro ut fuktigheten). jeg måtte jo kjøpe ny tilslutt, men det gikk iallefall å skru den på og ta sikkerhetskopi av tingene mine før den kutta ut for godt 🙂

    2. ps: når du skal skru den på igjen så må du huske å ha laderen i veggen (ikke pcn!) husker jeg leste det på internett da jeg fikset min, haha. men hvis du bare søker på det på google kommer det opp mange fine tips!

    3. samme grunnen til at jeg nesten aldri låner bort noe til søsteren min. Hver gang jeg låner bort noe, sier jeg at det skal tilbake på rommet mitt i samme stand som den ble lånt bort i. Ender nesten alltid med at den ikke havner på rommet, og jeg går rundt og er forbanna fordi hun ikke kan finne igjen det hun fikk låne.

    4. Haha stakkar! Kanskje få søsteren til å betale for reperasjon? Broren min gjorde det samme, og når han ordlegger ting som er mitt, så skal han søren meg ta konsekvensene for å ødelegge det!:) haha

    5. det skjedde med min også! men jeg bare la den i sola så vannet kondenserte eller no! så funka den etterhvert:)

    6. IKKE skru den på før den er _helt_ tørr! Vannet vil gjøre sånn at strømmen leder andre veier og den kommer til å kortslutte.

    7. Om det er bare skjermen som er svart kan det være en plugg elns som er løs i den. men uansett om det er noe sånt kan du sende den inn til en sånn privat fyr i Narvik tror han heter “Iphone doktor” elns ;P han er veldig flink 🙂 han har en egen side også så du kan bare søke på google. ane ikke hva den er 🙂

    8. DER VAR DU SYYYKT FIN MED KORT HÅÅÅR <333 Du var drit søt 😀 <3 hihi ELSKER BLOGGEN DIN.. Husker den drømmen jeg hadde en gang om at du sku slutte å blogge så gikk verden totalt under i hode mitt. Det var rett og slett et mareritt! Jeg var med deg også sa jeg at du IKKE måtte slutte å blogge fordi det var det ENESTE jeg brydde meg om. Etter en stund gikk du din vei og så ble alt svart og jeg våknet opp av at jeg gråt :oo <3 :(( ALDRI SLUTT Å BLOGG <3 da skjer sikkert det i drømmen min.. Men da får jeg jo møtt deg xD heheh <3 en gang æ ska oppover kommer jeg innom x) hihi 😀 <3

    9. Iphonen min ble uheldigvis kjørt sammen med noen klær i et vaskeprogram på 40 grader. Tok av dekselet og lot den tørke noen dager, nå funker den som før. Hadde litt problemer med å få ladet den i begynnelsen, men du kan jo bytte batteri 🙂

    10. Føn den med en hårføner og legg den deretter på et varmt område (over oppvaskmaskinen, under en varmelampe og lignende), men husk også at iPhone kan bli overopphetet, så vær forsiktig!

    11. er veldig ego på tingene mine selv! blir helt stressa hvis noen låner noe av meg, fordi jeg er redd for at de skal ødelegge! Hater å ikke ha kontroll liksom, haha.
      Du var forresten utrolig pen på håret nå også! forstår godt at du ikke orker å feste på exstension, der nede. men bare å slappe av, du er nydelig både med og uten :-)!
      Ikke la ødelagt mobil ødelegge ferien, kos deg de dagene du er der!

    12. Åh det er kjipt! Jeg ble snøbadet på skolen slik at lyden sluttet å virke.. Så jeg lot bare Iphonen ligge helt stille på en hylle på kjøkkenet, så etter 3 dager var den helt normal:D er ikke helt sikker på om de funker på samme måte med denne “skaden” lykke til med å få den til å virke:D kos deg masse videre!;)

    13. Beste tipse nån kan gi e å legge telefon din i en bolle med ris! Min funka etter 2 daga:D

    14. Hva du enn gjør, ikke prøv å skru den på! Da er løpet kjørt…
      Men en annen ting, du er så søt og nydelig uten det lange håret 🙂 Du ser så voksen ut! Kan du ikke begynne å gå sånn?? 🙂

    15. Du må IKKE la den ha varme på seg! Venninna mi mista iphonen sin i do, og dro på en telebutikk og fikk streng beskjed om å ikke varme den! Bare la den lufttørke, så kanskje det fungerer. Funka med min!:-)

    16. Jeg synes faktisk du så bedre ut uten extensions! 🙂 det trekker fokuset litt vekk fra håret, og fokuset settes rett på det nydelig ansiktet ditt! 🙂

    17. Det samme skjedde med stebroren min, han mista iphonen sin i vannet. Han la den på bordet slik at den tørka der, og den funka igjen dagen etter. Det eneste han har litt problemer med nå er kameraet, for der fikk han ikke ut vannet. Håper det var til hjelp 🙂

    18. Du kan prøve og la den være helt i fred i 24 til 48 timer, og da prøve og slå den på igjen. Om det ikke går da, så send den inn til reperasjon, eller vurder en ny en.

    19. Jeg glemte ipoden min i sengen, så plutselig begynte det å regne og pga vinduet var åpent FOSSA det vann inn, så det var en stor dam i senga, og der lå ipoden og drunka. det første jeg gjorde var å legge den i ovnen i en liten stund, men den funka ikke. så lot jeg den bare ligge på rommet mitt i 1-2 mnd elns, så skulle jeg bare teste og den funka og det gjorde den, og den har funka siden og dette er et år siden!
      håper du får den til å funke igjen, for det er jo kjempe kjipt!

    20. Du er såååå pen uten extensions, du blir liksom ikke en “barbiedukke” men en vanlig pen tenåring!! Elsker det, du burde gå sånn oftere 😉 nuss

    21. har du tilgang på stekeovn, så legg den der en god stund på 40 grader. Eller legg den i ris som andre har nevnt, da trekker risen ut fuktigheten i tlf.
      Btw, så var du mye penere uten extension. Du bør gå slik oftere

    22. kjøp en pose med puffet ris, putt iphonen inni midten av posen og la den ligge der i flere dager uten å ta den ut! Det funker!!

    23. åå, du var sykt pen uten extensions! du er med med å! men syns det er bra å variere litt. digger bloggen din forresten:)

    24. Som mange andre har skrevet så hjelper det faktisk med ris. Høres utrolig dumt ut, men det funker faktisk. Ris trekker til seg vann. Mobilen min fikk vann på seg, og etter det la jeg den i en pose med ris sånn at den hadde ris rundt hele seg, også lot jeg den ligge i noen dager før jeg tok opp posen, og da funket den som normalt. Du bør ihvertfall gi det ett forsøk! Håper det funker for deg da 🙂

    25. Putt den i en skål med masse ukokt ris! Dekk iphonen helt, Risen suger opp fuktighet! Moren min hadde klart å sølt vann i hele veska si, og iphonen hennes ble dynka i vann. Hun tok den i en skål med ris og lo den ligge der i et døgn uten å blitt rørt på 🙂 nå funker den perfekt! xD

    26. Pappaen min sin iPhone fikk fuktskader i det uttaket der mann lader… Den virket helt til den ble tom for strøm for den ville ikke ta til seg lading… Den ble ødelagt og han fikk en ny på forsikringa, men han fikk ut alle bildene og kontaktene osv…
      Vet ikke om det hjelper, men det var en erfaring;)

    27. Oi, du er mye penere uten extension! Ikke det at du er stygg med heller, for du er dritpen og da kan du tenke deg hvor pen du er uten! Jeg synes du skal gå uten noen ganger jeg på skolen osv! For faen å du var SYKT SYKT SYKT pen uten! Kos dere videre på ferieturen 🙂

    28. åh du er så utrolig fin uten extensions sophie!! 🙂 fokuset kommer liksom mye mer frem i ansiktet ditt og du ser med en gang mye eldre ut! du har jo så fine ansiktstrekk, så hvorfor ikke vise det frem litt oftere! men du er fin både med og uten synes jeg, så så lenge DU føler deg bra så er jo det det viktigste !

    29. Har skjedd to ganger med min, hvor jeg én gang mistet den i saltvann (sjøen) og andre i en vask full av vann. Da jeg mistet den i saltvann skrudde den seg av selv – såklart – og jeg vasket den først i rent ferskvann før jeg la den for å tørke. (VIKTIG: IKKE skru på iPhonen igjen før du er bombesikker på at den er 100% tørr – for da vil den ødelegges!!). Jeg ventet hele to uker før jeg skrudde den på igjen, bare for å være på den sikre siden, og nå funker den – etter TO vannuhell – bedre enn noen sinne!
      – Om du skulle være veldig uheldig, og alle data på mobilen din har blitt slettet, så har du jo helt sikkert synkronisert med iTunes, og kan gjenopprette alt derifra. Stort sett alle synkroniserer jo iPhonen sin med iTunes regelmessig, så da har du ALLE data trygt lagret på dataen (macen?) din, og med tanke på bilder og sånn – så er du jo trygg! 🙂
      Uansett om du må kjøpe ny iPhone, så kan jo du bare sykronisere med iTunes – og vips – så har du alle dine gamle bilder, apper, kontaker etc. tilbake! 🙂
      Lykke til, dette ordner seg!

    30. Du mister jo ikke alle bildene dine? Du har vel sykronisert i iTunes?? Viss ikke, så har du lite peiling as…

    31. ris, wtf ?! haha, det skal jeg prøve neste gang, er alltid så uheldig med tingene mine x))
      når det kommer til håret så kler sophie IKKE å ha kort hår! hun har for rundt ansikt… folk kler forskjellige ting ;))

    32. Jeg mistet min i vannkanten, men jeg skrudde den av og fønet den, og den funker fortsatt 🙂
      men du MÅ skru den av først!

    33. Kan være det virker å holde inne lås knappen og home knappen på likt :-)(tar litt tid) virket på meg 🙂

    34. Vi har varmeplater på gulvet vårt, så vi pleier å ta mobiler fra hverandre som mye det er mulig, og legge de til tørk på en varm plass,som på gulvet med varmeplater.

    35. Du trenger ikke kjøpe ny iphone!!! Det er mange som reparerer iphoner, det koster kanskje rundt en tusenlapp, om jeg ikke husker feil 😉 og da skifter de ut alle delene som er ødelagte

    36. En vennine av meg mista den i doen en gang (grose).. ho tok ut sim kortet å lot den stå til ”tørk” i en dag.. så funka den dagen etterpå. Kan hende det ikke funker for deg, men håper det ordner seg 😀

    37. Ta ut alt av sim kort, minnebrikke osv. så tar du hårføneren å føner den i ca. 10 min, legg den på en eller annen ovn.. Det samme skjedde meg meg, it worked!

    38. Legg mobilen i en skål, dekket av ris i ca. 1 døgn 🙂 mistet nettop min i vasken, og det fungerte 🙂 maaange iphoner funker etter det trikset!

    39. Rart jeg leser sånne ting om en IPHONE heeeele tiden! På tide å kjøpe seg et annet merke som ikke knuser eller dør av litt vann!
      Og forresten.. Sykt fin du er med håret sånn! 🙂

    40. Det skjedde med min iPhone også!! Det jeg gjorde var og puttet mobilen i ovnen på 80 grader i 30 min, deretter puttet jeg mobilen i ris i en dag, det er for å få bort foktigheten. Husk da du har gjort det, ikke prøv å slå den på, vent ca.1 uke for å være sikker, vis du prøver å slå den på med en gang kan den kortslutte :/håper dette hjelper <3 utrolg kjipt da, men lykke til 😉

    41. ta alle delene ifra hverandre. ta deksele av, batteriet og simkortet ut og la det likke og tørke i solen! det gjorde jeg med min! 🙂

    42. ta ut batteri, simkort , og deksel helt av så de løse delene ligger separert. legg de inn under en varmepumpe eller på et bad, der de er varmt!
      la de ligge et par dager avslått.
      dette skjedde de samme med min mobil. gjorde akkurat de som jeg skrev nå, funker som ny!:)

    43. jeg mistet iphonen min i do (ekkelt) så slo jeg den av og ventet en dag før jeg slo den på, den funker fortsatt og det er 1 år siden 🙂

    44. mista iphonen min i badekaret for en liten stund siden, og da skrudde jeg den av med en gang og la den i stekeovnen på 50 grader i ett døgn. Den er god som ny!

    45. Mistet min iPhone i doen (ikke spør) og da tok jeg ut simkortet og la den i tørkeskapet og den funket etter en dag 😉

    46. Få hjelp av iPhone doktor! Han er så rå!!! Tar maks 300, det jeg gjorde med min. Men har også hørt det med ris fra venner!

    47. hvis du har mistet den i saltvann, er det lurt å koke den i en kasserolle med vann, for å få ut saltvannet, og legg den i ris etter det! jeg mistet min i saltvann, og den funker nå!

    48. Skjedde med min iPhone, men det var kanskje ikke like ille fuktskader. Men mine skader gikk bort etterhver. Jeg hadde fått fukt foran kameraet, så det blehelt duggete bilder, og sånn var det også under glasset på den. Jeg bare ventet noen dager, så var det borte.

    49. Legg den under en bøtte et sted det er varmekabler i gulvet, da får du ut fukt.
      Siden du er på reise har du reiseforsikring, så du får en ny iPhone gratis;)

    50. Legg telefonen i en pose med ris. La den ligge i posen i 24 timer. Det samme skjedde med kameraet mitt, og etter et døgn i ris – back to being good. 🙂

    51. Jeg har mistet iphonen min i do, og søskenbarnet mitt mistet sin i badekaret, og vi begge ristet godt ut all van, tok ut simkortet, skrudde den av og fønte i en time! Funket som faen 🙂

    52. du er faktisk mye finere uten extensions!! de er så himla lange så du forsvinner litt med de! nå kom de vakre ansiktet ditt mer frem;)

    53. Du må åpne Iphonen og legge den til tørk. Ikke varm den på noe veldig varmt. La den være åpen i et døgn så kan du skru på telefonen igjen og se om det har fungert!

    54. Antakelig har du gjort dette allerede, men prøv å tørke alle de løse delene hver for seg, slik at du plukker fra hverandre alle delene som er løse (batteri, simkort osv). Og så kan du legge hver av dem i en bolle med ris, slik mange over her foreslår:) Håper det hjelper!

    55. Du er så pen uten extension i!! Du ser så voksen ut uten! Elsker når du legger ut bilder av ditt naturlige hår ;$$

    56. Okei, for det første, du tenke bare på dæ sjøl når du si “men det er jo alltid meg det går ut over!” Det e jo ikke det, e ikke bare du som har et så utrolig “kjipt” liv som du må dele å få trøst for.
      Å for det andre så lar du det gå utover resten av familien som e på ferie som villa ut å spise, men så e du så egoistisk å får alle sammen te å ikke gå ut.
      VOKS OPP

    57. Du vær så vær så snill.. Kan du ikke bruke litt mindre sminke? Jeg kan vedde på at du er like vakker! Vær deg selv ikke gjem deg bak tre tonn med sminke..

    58. søsteren min mistet en gang Iphonen sin i do, hun la den i fryseren i noen timer og varmet den opp med en hår-føner, den funker:)

    59. så utrolig fint som du var uten extentions, med håret satt opp sånn! du har ingen grunn til å føle deg stygg uten extentions, du er akuratt like fin 🙂

    60. Såååå kjipt..
      Du er jo UTROLIG pen uten extensions.. For å være ærlig, egentlig finere! Du er fin med og! Men arh det var bare helt nydelig!

    61. Vet du, du er virkelig så nydelig uten extensions. Du ser fresh og frisk ut uten all det tunge håret hengende på deg. Det må da være godt å gå uten clips i varmen der nede? Kan ikke skjønne at du makter å gå med extensions på stranda osv. Du er virkelig så nydelig uten. Trist at du ikke ser det selv.. Med extensions ser du bare uflidd ut..

    62. Nå har du sikkert hørt det her mange ganger, men legg den i ris! Jeg har mista iphonen min 2 ganger i vann, og den har overlevd begge gangene! Skru den av, legg den i ris og sett den på badet!

    63. duude you are doing it wrong! når sånt skjer med iphonen
      din skal du ta ut simkortet ditt og egentlig bare vente

    64. Søsteren min glemte iphonen sin ute i regnet, og etterpå var den helt død. Vi la den i en pose full av ris, den lå der i 6 timer og da vi prøvde å skru den på virket den. Lykke til!

    65. ha den i en skål med ris! har funket hver gang jeg har mistet min i regnet, vasken etc. den virker alltid etterpå siden ris absorverer fukt! lykke til

    66. Du kan jo pelle den helt fra hverandre og tørke delene separat så ingenting av vannet henger igjen. Eller la den ligge et døgn for tørk. Prøv å holde inne Hjem-knappen og tastlåsen samtidig i 10 sek!! Det fungerte på min 🙂

    67. Du må ha håret ditt sånn noen ganger! det var utrolig fint, du er nydelig både med langt og kort hår! jeg likte personlig at du hadde håret ditt kort, syns det var så naturlig og utrolig fint på deg! Du får ha lykke til med telefonen din! ;))

    68. Vet om ei som mista iphone 4 i do, å da hjalp det å blase den med hårføner i 1 til 2 timer og steke den på svakeste varme i komfyren i 4-6 timer 🙂 vet der er litt stress da, men det hjalp i hvertfall slik at mobilen ble helt fin igjen 🙂

    69. halo, jeg har mista mobilen min mange ganger i vann! Hvis det er saltvann, så er det nokk ingen håp for tlf din, men du kan prøve. Først så skyller du den med ferskvann alså du tar mobilen under springer å skylder den sikkelig. Etter det, putter du den oppi en bolle med ris og setter folie eller lignende over. Bare så den blir tett. Etter det setter du den i kjøleskapet. Dette er alså hvis det er saltvannsskader.
      Hvis det er ferskvann så kan du gjøre det samme, du skylder ikke tlf din da, men du butter den i en bolle med ris bare. Ikke kjøleskapet da. Egentlig så burde du dra til doktor iphone eller iphone mannen eller lignende, privat personer som fikser iphone for MYE billigere, hvis du ikke har lyst til å betale fler tusen for å dra til en tele kiosk…Hvertfall privat personer kan fikse fukt skader hvis dem ikke er for store 🙂 Håper det går bra! kos deg

    70. Herregud så mye penere du er uten alt det lange, falske håret! Du kan i hvertfall prøve ut noen litt kortere extentions? 😀

    71. haha, mista telefon min i doen ei uka etter æ fikk den.. den funka faktisk etterpå, va reint vann foressn

    72. Først må du få ut batteriet så fort som mulig for å unngå kortslutting. Skru telefonen fra hverandre og la den tørke i deler, så skrur du den sammen igjen. Dette er for ¨å forsikre seg om at den tørker selv inni midten på telefonen. Det funket på min.

    73. Her var du faktisk kjempefin på håret! Synes egentlig du kler å ikke bruke extensions best, ta det som en kompliment! 😉 Kos deg i syden!

    74. Hei!
      Ville bare si at jeg synest du var kjempe pen med den frisyren! Såg skikkelig søt ut:) Du burde virkelig gå slik av å til!

    75. jeg mistet min i en bøtte med salmiakk, og den fungerte helt greit, bare jeg kunne ikke snakke i tlf med noen, og ingen lyder fungerte. kun om jeg hadde propper i. men jeg lot den ligge inni en genser, så trakk den til seg alt vannet, og nå funker den. men er litt seint nå vil jeg tro. steker du den i ovnen smelter den!

    76. hei jeg mistet ipoden min i DO en gang, faren min har mistet sin i vannet når vi var på båt tur… mitt tips er og åpne den og ta ut batteri osv vær sikker på at det er tørt. og sett det inn igjen, og la den ligge en god stund la den kanskje ligge foran varmepumpen noen av dagen( ettersom våres gjorde det og klarte seg)
      lykke til <3

    77. synes du er kjempe fin uten extensions og jeg! 🙂 kan du ikke vise deg mer uten extensions på bloggen? 😀 <3 kos deg masse!

    78. LEGG DEN I RIS!!!! ris tar til seg fuktighet, og noen heg kjenner hat lagt iphonen sin i ris etter at den har blitt våt i regnet og sånnt ogdet har visst virket 🙂

    79. Du er seriøst nydelig uten exstensions! Du ser faktisk ut som en ekte dame vis du samenligner med en barbie!

    80. Tips til iphone:
      En venn av meg bada i saltvann med iphone og putta den i rå ris for å trekke ut vannet… den funker igjen nå :p

    81. Hvorfor har du alltid håret opp når du ikke bruker exstaisoion! kan vi få se hvor langt hår du har? UTEN DET BAKFRA!!

    82. Du bør la den ligge i ro,på tørk,helst ikke prøv å skru den på!
      Mistet min i do for noen uker siden, å den funket etter to dager:)

    83. Ta alle delene fra kverandre, batteri,SIM-kort, og deksel osv.. og la det ligge å tørke i 3-4 dager, har skjedd med meg før, men dette funker fett!:))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg