Den folk vil ha

Det er veldig vanskelig noen ganger å skulle ha en ærlig blogg når man faktisk ikke har mulighet til å fortelle sannheten. Det høres sikkert veldig komplisert ut, men nei, det er faktisk veldig enkelt. Jeg har opplevd flere ganger å bli brukt på grunn av bloggen, at mennesker er rett og slett ondskapsfulle mot meg, jeg blir bare en gjenstand og jeg er ikke meg med følelser, håp og svik? jeg er statusen, jeg er tingene jeg får gratis i posten og reisene jeg får sponset. Og det er det folk vil ha.

Jeg har ikke telling på hvor mange ganger jeg har måtte «forsvare» mennesker og situasjoner jeg ikke vil forsvare fordi man KAN ikke skrive for personlig på en blogg. Folk kan bruke meg alt de vil og snakke så mye stygt om meg som de vil, men jeg som sitter her og er offentlig, med dere som spør spørsmål, jeg kan aldri fortelle hvordan det egentlig er. Nå skal jeg komme med masse eksempel på ting som kan skje . . Se for deg at du har en kjent blogg og at kjæresten din som du har ofte på bloggen også blir kjent ? er jo mange bloggere som har kjæresten ofte på bloggen. Så er kjæresten din utro med en bloggleser når han er ute av byen engang, fordi blogglesere VIL at kjæresten din skal være utro. Du får kommentar om det, DU er den alle vet hvem er som har blitt såret, DU er den som tapte. DU er den alle vet er idioten som tilga kjæresten, men samtidig vil man ikke skrive hva som egentlig har skjedd. Så man later som ingenting. Man fortsetter å blogge om outfit og sminke, og om forholdet dere ble enige om å avslutte men som egentlig ble ødelagt av noen andre. Du forteller hvordan han var en bra kjæreste og at du ikke vil klandre han for noen ting. Fordi du skal være forbildet, du kan jo ikke være slem mot noen uansett hva andre gjør mot deg.
Du forteller om du og venninna som sklidde fra hverandre når hun i virkeligheten kun brukte deg for å få gratisbiletter eller sminke i posten. Du forteller om familiemiddagen du ikke ville gå på fordi du er dårlig, når du i virkeligheten ble hjemme fordi hele familien ser på deg som «det sorte fåret» de alle skammes litt over. Og du orker bare ikke bli skjelt ut over middagsbordet en gang til fordi du bruker litt mer sminke enn den perfekte søstra di, kusina di eller tanta di.

That’s life I guess 

 

87 kommentarer
    1. Alle kan ikke like alle, sånn er det bare. Er nok ikke alle du liker heller, det har du i hvert fall gitt uttrykk om her på bloggen før. At du og jente venninnene dine er glad i å snakke sladder og dritt om andre jenter. Karma vettu! Er ikke bedre enn andre du 😉

    2. ÅÅÅ jeg er så enig!
      Folk kan ikke bli sure fordi du liksom er et dårlig forbilde, for de som har deg som forbilde må da modne og følge seg selv litt også, isteden for deg i alt mulig. Er du ærlig i det hele, er du mer enn nok et bra forbilde! Du er faktisk forbildet mitt, men betyr ikke at jeg gjør alt du gjør, kjøper kun samme klær som deg osv, da blir jeg jo bare en copycat. 🙂
      – Alle sier ærlighet varer lengst, men what to do når alle klikker for sannheten?
      ♥ ELSKER bloggen din!

    3. du er en helt utrolig pen jente, og jeg skjønner ikke hvordan folk kan bruke deg. Noen er vel født ondskapsfulle… MEN forsett sånn som du gjør, jeg ser opp til deg! DU fortjener 1. plassen ikke tcmn.. Du skriver faktisk om intressante ting, og ikke bare om sminke, sko, gutter og alle andre jente ting.
      STÅ PÅ, JEG HEIER PÅ DEG!

    4. Bra innlegg! Kan forstå situasjonen utrolig godt, og det er nettopp derfor jeg velger å ikke blogge ♥ Du er sterk, stå på!

    5. Uff, det må være vanskelig. Men du er en utrolig sterk person, som jeg føler holder ut det meste! Du takler det meste, forde du må det. Det må være et helvette det at venner osv bruker deg. Du viser en side på bloggen som kanskje er den beste, men egentlig så går du gjennom et helvette. Jeg syntes du er en utrolig sterk person, synd at folk skal tråkke på deg hele tiden! Du som virker som et utrolig herlig menneske! Folk som ikke liker deg for den DU er og som bare skal bruke deg for bloggen, kan bare gå å gave seg ned et sted. Jeg syntes du fortjener all den støtten du kan få, hvorfor kan ikke folk bare være snille mot deg og støtte deg? For DET fortjener du. VIRKELIG. Stå på, og ikke la deg bli tråkket på!

    6. Jeg bruker ikke kommentere innlegg på blogger, men ville bare si at du er en av de bloggene jeg er innom å leser på ofte. Du har en unik blogg, pga du åpner deg mer, og lar folk få et inntrykk av hvem du er, Du er ærlig å prøver ikke være noe annet enn deg selv. Det er sjelden vare, ta vare på egenskapene du har! Å skille seg ut i mengden har jo sin pris, som du skriver her, men slik er det med alt i verden, og du takler det veldig bra!
      <3

    7. Du har skrevet før at du er “det sorte fåret”, så jeg går nesten ut ifra at det du skriver i dette innlegget er ting du faktisk har opplevd.. Og jeg syns det er spesielt dårlig gjort av familien din å rakke ned på deg med tanke på hva du har vært igjennom. De burde være forståelsesfulle og heller ta deg inn i varmen og beskytte deg fremfor å krangle.
      Du er en bra jente, Sophie <3

    8. Vær deg selv Sophie! Ikke la de andre ødelegge for deg! Vet det er vanskelig, men vær deg selv! Du er fantastisk! #Forbilde

    9. Uff, vet ikke helt hva jeg skal si, Sophie. Kan ikke være lett når det er sånn..
      Du er i alle fall et nydelig menneske, både når det gjelder utseendet og personligheten! Håper du vet det 🙂

    10. Fyfaen. Du har så rett i ALT du sier, og jeg skjønner deg utrolig godt! Folk skal ikke utnytte deg fordi du har andre goder enn dem, eller rakke ned på deg pga utseende. Familien tenker sikkert ikke på det siden de velger å gjøre det så “åpenlyst”, men det er absolutt ikke noe hyggelig, og det vet jeg, siden jeg selv har opplevd å få sånne kommentarer av familiemedlemmer. Jeg skal innrømme at med det “rosablogger”-stempelet du har fått på deg, så kan bloggen virke litt overfladisk noen ganger med all bloggingen om sminke, hår, selvbruning og mote, men det er når man først leser DISSE innleggene, at man forstår hvordan du egentlig er. Jeg kjenner deg ikke personlig, men jeg ville bare at du skulle vite at jeg synes du er en utrolig flott person, uansett utseende og interesser. Du har ærlige meninger og du står for dem, ikke minst er du flink til å takle presset ved å være en så stor blogger. Ikke la sånne ting dra deg ned, selv om det er noe som er lett å si men vanskelig å gjennomføre. Jeg synes hvertfall du fortjener bedre. Du er yndlingsbloggeren min, og ifølge meg og sikkert mange andre tilhører førsteplassen DEG. Stå på, Sophie! 🙂

    11. Du er så klok, og flink til å skrive om vanskelige, eller mindre vanskelige ting/problemer! Du er virkelig fantastisk! Mitt forbildet!
      Stå på, og ikke la noen trykke deg ned, for du er en utrolig person som ikke er redd for å si meningen sin, og det er bra!

    12. Ikke bra!
      Men, du har sååå rett! Jeg kan ikke dra på noen familiebesøk til mammas slekt uten at de som er der sier: “Åh. Du er blitt så voksen, Christine!” eller: “Hvorfor må du likne så mye på mammaen din? I stil, i oppførsel, i alt! Det er like før du ender opp alene!” eller: “Ikke vær så tilbaketrukken, vær mer som de andre i familien, lær deg matte, jobb bedre på skolen, ikke vær så sent oppe om kveldene, ikke hold deg unna det sosiale, osv.” Det er ikke enkelt å følge opp etter det andre vil du skal.
      Mange ber meg skjerpe meg i matten, men, er det så himla enkelt når du har talldysleksi, og ikke forstår tallene rett og slett? Men egentlig prøver å være flink? Nei. Det er ikke enkelt.
      Stå på Sophie! Gi faen i alt andre mener, du er et godt forbilde! Skulle så gjerne ønske jeg var som deg! Du er sterk, du greier å slippe på et smil selv om du ikke har det bra, du er mest mulig ærlig her på bloggen, selvfølgelig må man holde litt for seg selv, men du gjør alt for at leserene dine skal ha noe å lese! Du er sikkert en kjempegod søster, skulle ønske jeg kunne være så sosial som deg først og fremst.
      Klem ♥

    13. Det er så synd at noen folk VIL at du skal ha det vondt, uten at de kjenner deg en gang. Uansett er det vel kanskje ikke så lurt om du legger ut for personlige ting på bloggen, det er jo grenser for hvor mye hele verden skal vite om et enkelt menneske. Jeg syns det er utrolig bra at du skriver sånne innlegg som dette, jeg tror både at du trenger å få det ut, og at alle de “slemme” som rakker ned på deg, får seg en liten trykk i trynet. Håper hvertfall det. De aner ingen ting om deg eller livet ditt, og bør absolutt tenke over hvor mye det de gjør kan ødelegge deg, selv om du ikke gir inntrykk av det. Stå på, du er så mye bedre enn dem! 🙂

    14. jeg vet ikke HVA det er du har opplevd verken utenfor bloggen eller pga bloggen, men jeg syns du virker som en utrolig sterk jente! du har virkelig pågangsvilje og det er mange som beundrer og ser opp til deg! håper at det du har opplevd er med på å gjøre deg sterkere og IKKE gjør at du føler at du knekker. mennesker man ikke kjenner kan påføre en så utrolig mye smerte, og det verste er når det er med vilje. gjør ikke saken noe bedre, men det er jo ingen hemmelighet at det er fordi de er sjalu på deg og skulle ønske de fikk oppleve det samme. slike mennesker må ha et psykisk problem og jeg synes synd i dem. du er flink, sophie! du har nådd LANGT og det har du jobbet hardt for! og du har måttet tåle MYE! at du klarer å reise deg gang på gang skjønner jeg virkelig ikke hvordan du klarer. stå på! du er best

    15. Var Marco utro mot deg?? med en bloggleser?? kan godt hende jeg tar feil, men virker liksom som at du prater om han siden at når det ble slutt mellom dere sa du at dere bare ble enige om det(elns).?
      Elsker bloggen din, Sophie!

    16. Du vil ALLTID være forbildet mitt sophie, uansett hva du gjør! Urettferdig at du blir behandlet sånn der. Du har forandret meg på så mange gode måter, du aner ikke!!

    17. Om familiemedlemmer sitter å rakker ned på deg over middagsbordet, sier det mer om dem enn det sier om deg. Håper du vet det!!!

    18. hvem bryr seg.. jeg kan skjønne at familien din skammer seg over deg. enhver person med litt vett i hodet skjønner at det ikke tar seg ut at dattera eller barnebarnet på 16-17 år legger ut bilder i bh, buksesmekken oppe osv… altsåå du er jo ganske slutty.. og da er det ikke rart at du bringer skam over familien din!

    19. Man blir ikke automatisk familiens sorte får fordi man til tider kanskje kler seg litt ”slutty”. Selv om jeg ikke er særlig fornøyd med at hun til tider legger ut slike bilder av seg selv, så virker det som at hun er en ganske smart og reflektert jente. Hun hadde også ganske bra snitt, hvis jeg husker riktig. Så hun er ikke som visse andre toppbloggere som KUN bryr seg om festing og gir helt faen i skolen.

    20. Vær stolt over deg selv! Du er forbilde for utrolig mange, inkludert meg selv. Jeg elsker bloggen din, nettopp fordi du skriver så ærlig, og du utgir deg ikke for å være “perfekt”. Du skriver ting sånn det er og du lar oss få vite mye om livet ditt, det at folk klarer å bruke deg pga bloggen er helt utrolig! Stå på, Sophie <3

    21. Bra skrevet!
      Kunne du laget en videoblogg der du snakker om dyr/dyreplageri, eller om hvordan det er å være vegetarianer, og hvorfor man burde være det? Vurderer kanskje å bli det skjønner du… + at det er lettere å tro på og ta til seg ting når du sier det med ord 😉

    22. Drit faen i hva andre sier, uansett hvor vanskelig det er. Du skal være stolt over hvem du selv er og ikke hør på hva andre sier, for så lenge du er fornøyd med deg selv, er det ingenting annet som teller. Og om folk ikke klarer å akseptere deg for det, jaja, their loss isåfall.

    23. Jeg synes synd på deg, har vært utsatt for sånna ting jeg også, men ikke når det gjelder blogging. Og jeg er glad for at du er såpass sterk, og står på og blogger!
      ‘I’d rather be hated for who I am, then loved for someone I’m not.”

    24. Bra skrevet! Har du det sånn eller var det bare eksempel?
      for hvis du har det sånn (det med det sorte fåret), så er det veldig trist

    25. Gud! Jeg ser hva du mener. Jeg kan ikke si det samme om meg selv utifra bloggverden men gjett om det stemmer på andre arenaer. Det er vondt og man føler seg ensom til tider. Jeg synes hvert fall du er tøff som er deg selv 🙂 Og det er bra at du er ærlig 🙂

    26. Skjønner at eg egentlig ikkje har rett til å seie det, men eg er stolt over deg. Og det håper eg familien og vennane dine er og. Du er eit utruleg sterkt menneske Sophie!

    27. okay okay okay, jeg mener ikke dette slemt eller noe, men har du noen gang tenkt over hvorfor folk vil være slemme mot deg og ødelegge for deg? Du provoserer så til de grader, at jeg skjønner GODT at folk vil at du skal få litt tilbake. Du stiller faktisk opp til det selv.
      Jeg har også forståelse for hvordan familien din oppfører seg ovenfor deg. Du eeeelsker å legge ut lettkledde bilder av deg selv med puppa langt oppi halsen, og ikke nekt for det engang. Når en 17 år gammel jente gjør dette og familiemedlemmene ser dette, da skjønner jeg at de oppfører seg sånn som de gjør. Hadde jeg vært moren din hadde jeg vært flau over å gå ut på gata når sikkert halvparten av gata har sett min 17 år gamle datter i stringtruse og push-up opptil flere ganger. Har du tenkt over at foreldrene dine blir stemplet som dårlige foreldre som ikke klarer å oppdra barna sine når du driver på sånn? Legger ut lettkledde bilder, legger ut bilder av at du røyker, festbilder, you name it. Du blir sett på som en uoppdragen liten fjortis, og det er flaut for hele familien din. Skam deg. Og som jeg sa tidligere, du legger opp til det selv, Sophie. Du er ganske uærlig mot bloggleserne dine også. Tror du ikke bloggleserne dine følger deg på twitter, instagram, facebook osv? På bloggen så fremstår du som en ganske ordentlig jente noen ganger, men blandt annet twitteren din viser noe helt annet. Der blir det blandt annet twittret om hasjrøyking, tobakkrøyking, snusing, drikking, festing, hat, bitchy oppførsel, sex og MANGE ting du aldri har nevnt på bloggen. Du er DUM om du tror at ingen leser det.
      Uansett, hvis du syns det er så ille at kjæresten er utro pga bloggen, at vennene dine bruker deg pga bloggen og familien hater deg pga bloggen, da kan du jo like så godt slutte med bloggen? For da får du det sånn som du vil ha det, eller hva?

    28. Jeg kjenner vel bare 1% av deg, selv om jeg har fulgt bloggen din hver eneste dag det siste året, men jeg skjønner at du er ekte, og egentlig ærlig, selv om du ikke sier alt til oss leserne. Gir oss deler av hverdagen din, som jeg forstår det, den positive delen, eller ting som plager deg, men ikke er det du tenker aller mest på. Som nå, om jeg skulle blogget nå ville jeg fortalt om at jeg la armen rett ned på stekeplata, at huden har begynt å sprekke pga brannskader, og at det svir som faen, men ikke det som egentlig plager meg. For om jeg forteller det kan folk bruke det mot meg, og noen vil kanskje se annerledes på meg… Men jeg tror du er en fantastisk person, for du er ærlig selv om du utelater ting. Folk tror de får høre om hele den fantastiske dagen din, alle de gode venninnene dine, det kjempe gode forholdet du har med familien, hele tiden, men alle har noe som trykker dem litt ned, og du har kanskje hatt enda mer en mange andre, men det er ikke det vi får høre når vi kommer på bloggen din, men vi føler fortsatt vi kjenner deg..Du er flink Sophie! ♥ Stay strong! Eller ka æ no sku sei. Æ digge dæ, selv om jeg ikke kjenner deg. Aha. ♥

    29. Sofie, det er nettopp dette som gjør deg til et forbilde for så utrolig mange!
      Fuck Julie. JA, du provoserer, du viser frem deler av livet ditt til oss blogglesere- deler av livet som enkelte blir provosert av. Jeg (og jeg vet at jeg har maaaange i ryggen) sier at du skal fortsette AKKURAT slik du gjør nå. Fuck den lille delen av de som blir provosert av det du blogger om, du er langt oppe på topplisten for en god grunn, og det er vel fortjent. Ikke slutt å blogge på grunn av det du skrev om her, det MÅ finnes en eller annen gutt som ikke er villig til å være utro, og du har mange, flotte venner, PLUSS den store delen av blogglesere som setter pris på det du blogger om! Du er virkelig et forbilde for oss, så ikke la deg knekke. Jeg skjønner om dette ikke betyr så aaaaltfor mye, men jeg er virkelig stolt over deg. Jeg virkelig digger deg!

    30. Jeg mener på ingen måte at alle skal begynne å kle seg halvnaken og slikt på blogger. Men jeg skal ærlig innrømme at jeg har sett være bilder på steder som facebook og slikt, de bildene er av jenter på 14-15. De poserer i bare undertøy, masse fyllebilder og slikt. Synes det blir feil av dere å si at hun ”fortjener” å bli baksnakket og snakket stygt om kun fordi hun legger ut litt upassende bilder -_-

    31. Hei Sophie,
      Har bare lyst til å gi noen tilbakemeldinger på hvordan jeg oppfatter deg og bloggen din. Vil du skal vite at du virker som ei reflektert jente som er bevisst på bloggingen og også mye annet i livet. Å være oppfatt av mote, sminke etc er jo naturlig og noe de fleste er, men i tillegg har du reflekterte og modne tanker om ting som handler om hvordan vi mennesker er mot hverandre. Derfor liker jeg bloggen din veldig godt.
      Stå på!

    32. Må, må ikke tenke på hva de slemme menneskene sier! Jo mer hat de sprer, desto mer glede skal du spre! 🙂 Ikke skal du bare vise dem, men du skal bevise til deg selv at du er såå mye bedre enn det de sier 🙂

    33. det sier mer om gutten enn hva det gjør om noen andre. det burde ikke vere noe problem å ha han på bloggen om man stoler på han!

    34. Kunne ikke sagt det bedre enn Julie.. du legger opp til det selv. Og ærlig talt, skjønner jeg ikke hvordan foreldra dine kan la sin 17 åring posere i stringtruse osv for hele norge. Det må jo være selve definisjonen på dårlig foreldre. Altså det er jo ikke din feil, men nettopp dine foreldre sine. Men jeg kan tenke meg, som julie sier, at de blir ganske flaue av å ha de ved din side når der er ute i det offentlige.
      Utifra mitt inntrykk virker det som du MÅ provosere for å beholde lesere. Ganske patetisk. Du har mye å lære av Therese feks.
      Men jeg håper virkelig ikke din søster følger i dine fotspor..

    35. Sophie, du er en fantastisk blogger. Du er så pen som få, og er et fantastisk forbildet. Du blogger om dyr og skaden som skjer, du lærer tusenvis om dyreplageri og alt fælt som JEG ikke en gang visste om. Jeg og mange andre i norge lever i vår egne lille boble for vi ikke tenker på hva som skjer med dyrene i japan og slike steder, om dyretestingen. Vi vet ikke mye mer om hva som skjer nedi afrika og der…. Men det som er så bra med deg er at DU som tusenvis av jenter følger din hverdag, mer en nyhetene DU har fått meg til å aldri mer kjøpe et dyretestet produkt NOEN sinne. Du er uansett nydelig og jeg ville vært verdens mest heldigste som hadde hatt deg som venn, en jeg kunne delt mine dypeste hemmligheter med. Du virker som den DRØMME vennen. Du er så vakker. Unnskyld, jeg er ikke så flink med skriving og slikt. Men ville bare si DU ER BEEST !!
      lurer på hvordan hverdagen min ville vært uten deg, aner virkelig ikke.
      -meg
      <3

    36. du over som sier at hun har mye å lære fra Therese, synes ikke akuratt Therese er veldig mye bedre. Hun blogger ofte om festing, hangover og slikt. Er dette så mye bedre? Hun har i tillegg skrevet offentlig hvor respektløs hun har vært og kan være mot sin egen mor, at hun ikke skammer seg litt. Stå på Sophie <3

    37. Herre! Jeg blir så utrolig provosert over dere som ikke kan si noe bedre enn ” det er din egen feil!” JEg blir bare så sykt irritert! Sophie er ei fantastisk jente, som faktsikt tørr å dele følelsene sine på bloggen! Og som om Therese er noe bedre? hun har aldri skrevet ett innlegg på bloggen om viktige ting! Sophie skriver om dyremisshandling og andre ting som gjør at yngre jenter får kunnskap om slikt, og kanskje til og med vil kjempe for det! Det er ett forbilde! Therese har aldri skrevet personlige innlegg som kommer fra hjertet sitt, det har sophie! Vi får bare lese om livet i en rosa boble på bloggen til therese, mener jeg hvertfall! Men jeg har absolutt ikke noe imot henne!
      Og hva så om Sophie har lagt ut litt lettkledde bilder? det er hennes valg! Hadde det vært du som hadde gjort det, hadde du fortsatt syntes at det var helt forstålig at familien din skulle fryse deg ut? snakke stygt om deg? nei! Sophie har absolutt gått igjennom tøffe ting, men når hun er nedfor er det vi blogglesere hun snakker ut til! Hun bryr seg virkelig om de som leser bloggen hennes!
      og btw, sophie er ikke falsk eller en fjortiz fordi hun drikker og lever livet! hun er en vanlig 17 åring! Og hvis folk ikke skjønner det, så får dere se å vokse opp! Sophie har ikke akkurat så mye å skamme seg over, folk har gjort mye verre ting.. for å si det sånn!
      Stå på Sophie! Du er forbildet mitt ♥

    38. Bedre UTEN løsvipper, for du er ikke spesielt flink å sette dem på. Neglene dine gidder jeg ikke å kommentere en gang til, de er grusomme. Fin hårfarge, litt mye løshår til at du er så lita. Og, jente, du må gjøre noe med de øyenbrynene dine, de er jo såååå sykt skjeve og helt ute av proposjoner. Ellers tviler jeg ikke på at du er ei snill og grei jente, kommenterer bare utseendet siden du selv ber om tilbakemelding:-)

    39. Heisann:)
      Du er en velding flink blogger:)..
      Men vær så snill å ha trute munn på ALLE bildene dine:) Men ellers veldig bra bloggings på deg;)

    40. det er nok ikke det at du er familiens sorte får for du bruker litt mer sminke enn de andre”…det ser jo ikke bra ut med de skejive brynene dine og løsvippene du ikke klare og feste skikkelig,aaalt det løshåret og at du rett og slett har en blilig og vulgær fremtreden på bildene dine. mange som bruker mye sminke,løshår og løsvipper UTEN og se ustelt og shabby ut sånn som du.dropp vippene,løshåret,duckface,og kle deg litt mer anstendig så skal du se hvor mye bedre du ser ut

    41. Du som velger selv å blogge om livet ditt…da må du nesten regne med at folk ikke er 100% enig i det du sier eller gjør til enhver tid..

    42. hu har jo selv bedt om og få tilbakemeldinger på utseendet sitt.alle kan jo ikke være enige.jeg personlig syns ikke sophie er spes.pen men det er smak og behag.

    43. For å være ærlig, så skjønner jeg godt at familien din skammer seg over deg. Jeg hadde og skammet meg av å stå ved din side hvis du var i slekta mi.og jeg er ikke en gammel dame på 44 år. Du er en hyggelig og grei jente, men du er den du er, og familien din ser hvem du er, og det skammer de seg over.
      Jada- Angrip meg med “hva er det du sier?! sophie er best! hun er så søt og deilig og BEste noen gnag! du kan ikke si sånt”
      “åh! slutt å slenge dritt a’ skaff deg ett liv. Sophie er dritkul! du er tragisk ass…”
      Jeg er bare ærlig og sier ting som de er.

    44. Stå på Sophie! Jeg kjenner deg ikke, men jeg tror du er en fantastisk person! Du tenker på alt, og tar opp temaer som er utrolig viktige, som jeg ikke hadde tenkt på engang. Hvis ikke familien respekterer deg for den DU er, den fantastiske personen som gjør så utrolig mye bra, så skjønner jeg faktisk ikke tankegangen dems. Det var DU som fikk meg til å få opp øynene når det gjelder dette med dyr. DU fikk meg til å se earthlings, og DU fikk meg til å innse at jeg ikke vil spise mere kjøtt. Det var også DU som fikk meg til å tenke igjennom alle de andre viktige temaene du skriver om. Folk får si hva de vil om deg, men du har et stort hjerte Sophie, i motsetning til så mange andre… Du er et stort forbilde for så mange, og selv om du er glad i rosa og tørr å være deg selv, har ingen noen grunn til å rakke ned på deg!

    45. Jeg elsker deg. haha, mener det seriøst, jeg kjenner deg jo ikke, men du er bare en så bra person, det er vanskelig å drite i at de sier sånnt. Men de må jo bare akseptere deg for den du er, eller? Men bare vit at du har hjulpet meg med så mye, du har gjort meg mer vitende.Venner, kjærlighet… Du har tilogmed gjort meg til vegetarianer, jeg er kun 13.. men likevel, jeg bryr meg så om dyrene, miljø og verden. Jeg har så jævlig med respekt for deg. Jeg har så mye jeg vil skrive til deg, ordene bare svirrer i hodet på meg om alt jeg vil skrive, at jeg ikke vet hvor jeg skal starte, Men DU er mitt største forbilde, og kommer alltid til å være det uansett om du gjør feil eller om du viser noen en holdning tilbake, det er bare sånn det er, du er jo et menneske. Og du er veldig veldig veldig mye verdt.

    46. Utrolig fint skrevet ! Skjønner veldig godt hva du mener.
      Du er super nydelig, og leser bloggen din hver dag!
      Stå på 🙂

    47. Jeg serriøst vondt inni meg av å lese kommentarer over her ! Jeg ber alle dere som slenger dritt om å sette seg selv i samme situasjon, som fikk slike kommentarer etter seg hver dag. Greit og skrive sin mening om et tema Sophie tar opp, men og kommentere hver enkel del av jenta ( skeive lepper, bryn, dårlig med løsvipper osv) Det blir bare så pirkete, at dere leter etter feil og det kommer kjempe godt frem. Jenta er nydelig, fin kropp, de flotte puppene og det irritrer dere å dere må zoome inn på bryna får å så presse frem at de var litt skeive den dagen. Så fra meg til dere LOL, for noen taper dere er.
      Og jeg personlig tegner bryn hver dag, bruker løsvipper hver dag og exstansion hver dag og JA en dag er bryna mine skjeve, og en dag satt jeg ikke vippene perfekt. Men og feile i livet er hva som gjør oss menneskelig,vi er ingen roboter !
      Og da vil jeg heller ha en fin kropp, pent annsikt og nydelig pupper som sophie + noen skeive bryn enn og ha større ting som gjør deg mindre attraktiv.
      Du er herlig, nydelig og irriterende vakker, og du burde bare og smile og tenke at skeive bryn var det eneste de kunne finne. ( selv om jeg synes bryna dine er veldig fine)

    48. Det er ingen som har et perfekt utseende. Derfor kan ikke Sophie ha det heller. Det viktigste er å være fornøyd med det som er bra ved utseende sitt. Det er sikkert mye som kan sies om måten hun profilerer seg på, men å sitte og lete etter alt som er “feil” på henne vitner bare om dårlig selvfølelse hos de som gjør det. Det kan være hun legger opp til det selv, men om det er det hun vil gjøre så la henne gjøre det. Nekter å tro at alle som sitter og studerer “feilene” hennes ikke har flere av de samme “feilene” selv.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg