Extensionsguide – hvorden feste på

Skulle egentlig lage film av hvordan man gjør dette, men pcen overoppheter seg med en gang jeg åpner moviemaker så det går ikke, beklager! Må redigere den om den skal være bra. . Uansett, her får dere en liten guide til hvordan man fester på en pakke 180 g extensions fra luxushair!

1. Tingene jeg bruker er rettetang, liten hårklipe, stor hårklipe, hårspray og naturligvis hårbørste.Jeg tuperer ikke håret mitt, det er ikke et “must” når man skal feste extensions for de som kanskje trodde det.
Første jeg gjør er å rette mitt eget hår, men det regner jeg med dere ikke trenger noen guide på hvordan man gjør? Jeg retter mitt eget hår uansett om jeg har rette extensions eller krøller, denne gangen hadde jeg altså rettet extensionene. Jeg setter så opp overhåret mitt, jeg har veldig oppklipt hår. Jeg setter KUN opp overhåret. Resten lar jeg henge ned.

 

2. I en pakke er det 8 deler, og de som har 3 eller 4 spenner på seg fester jeg slik mens overhåret er satt opp. Jeg fester håret på sidene, ikke bake slik som mange gjør. Om man fester dem i bakhodet og kun tar de små framme ser det rart ut, clipsene er såpass lange at de møtes på baksiden om dere fester de framme på hver sin side uansett.

3. Når jeg har festet fire clips på slik, skal jeg feste noen clips UNDER håret. Dette er slik at man ikke skal få det kuttet mellom eget hår og extensions, så det er altså mitt lille “triks” for at det ikke skjer. Da fester jeg en remse på hver side under hodet.

5. Så tar jeg ned overhåret. Da synes jeg alltid at jeg ser passe rar ut, fordi det er enda 2 clipsremser jeg ikke har festet.

Det er to 2-ere i en pakke, altså remser som har to spenner. Disse spennen er såpass små at jeg fester en på hver side i overhåret, det er slik håret mitt får den “naturlige” looken og at hele håret ser ut som om det henger sammen og at det ikke er forskjellige lengder hit og dit.  Jeg fester ikke opp noe hår for å sette de på, jeg bare løfter håret med fingrene og fester de under. 

Og SLIK blir det!

Jeg avslutter med å feste en liten hårklipe på siden skillet ligger til for å holde overhåret nede, og så sprayer jeg med hårsprayen. 

Ting som kan være lurt å ha når du bruker extensions er:

1. Sølvshampo. Om man vasker håret superfort i det med en gang man har fått det så mister det den unaturlige glansen som kan få det til å se ut som plastikk med en gang det er nytt.  Det er også bra om du vil ha bort gulskjær i eget hår. Kjøpes HER – den er fra loreal så det testes på dyr, verdt å vite. Men, skal prøve å få luxushair til å ta inn en annen! 🙂 (Loreal holder for tiden på å gjøre om slik at de ikke tester på dyr lengre, men inntil da..) 
2. En bra rettetang, den jeg har kan kjøpes HER
3. Og seff, håret jeg bruker, the best there is! Det kan kjøpes HER.   Jeg varierer mellom å bruke 65 0g 50 cm, derfor jeg linker til forskjellige produkter noen ganger. Men på bildene over er det 65. 

62 kommentarer

Siste innlegg