liker ikke intervjuer lengre

Dere vet hvordan kjendiser ofte sier etter de har gjort intervjuer, at ordene deres ble tatt ut av sammenheng, de er feilsitert og ting får en helt ny mening? Vel, før tenkte jeg ikke noe over det men nå skjønner jeg at det er veldig sant. De siste dagene har jeg bokstavelig talt blitt nedringt av journalister fra de største avisene i norge, og jeg har sagt nei til ALT bortsett fra saken mot mobbing i dagbladet. Hvorfor? Fordi de spør meg om ting som jeg er ferdig med å snakke om, saker som er 5 måneder gammelt. Kan dere gjette hva? Jepp, melanotan. Har de virkelig ikke bedre å bry seg om? Kan de ikke rapportere om ting som faktisk betyr noe, og ikke hva dumme tenåringer sprøyter i seg? Fordi jeg har blitt dratt ut som syndebukk og dårlig forbilde her fordi jeg innrømte at jeg faktisk brukte det. Skulle ønske andre kjendiser og bloggere kunne stått fram med dette, men ja hva vet vel jeg – man er vel et bedre forbilde om man lyver om hva man gjør. .

Ellers er jeg ganske lei av at været aldri kan bli bra her. Det er stygt vær så og si kontant,føles som om verdens tykkeste sky har kommet over oss. Jaja, mamma har handlet inn masse veggismat til meg i dag, slik ser min handleliste ut for tiden:

Synes ikke det er ille, er liksom ingenting jeg savner! I tillegg ble det pommes frites og ris. Yummi! Som dere ser er det noen produkter her som stammer fra melk, f.eks grøt men det har jeg jo sagt jeg kommer til å spise. Bare at jeg ikke kommer til å drikke melk alene! 

Ble så glad når jeg endelig fikk masse vegetarpizza i fryseren, haha! Har hatt skikkelig craving på pizza den siste tiden. Den fra bigone er kjempegod og anbefales på det sterkeste uansett om du spiser kjøtt eller ikke! Vanligvis er jeg ikke fan av frossenpizza ( haha skrev frozzenpizza først) men denne var veldig god. Jeg er ikke sponset av bigone btw, haha. ÆRLIG MENING.. Tripple cheese heter den om noen skulle være interesserte!

Man kan trygt si at denne sommeren passerer forbi uten at jeg har fått så mye ut av den. Har ikke vært på stranden, har ikke solet meg, har ikke badet, ikke vært på ferie.. Drømte forresten i natt at det var 20. AUGUST og ikke 20. juli som det er. Hadde puls på 3582095829052 og skikkelig kaldsvette når jeg våknet, noen gruer seg til skolestart med andre ord! Skal prøve å ikke tenke mer på det akkurat nå, for nå drar jeg til Anne-Sofie. Vi skal se the cove ettersom hun ikke har sett den, som dere sikkert har forstått viser jeg den til alle og ser den på ca daglig basis. Solariumet skal jeg også stikke innom. Jeg er skikkelig YOLO liksom, er jo 18årsgrense på solarium. Mens jeg er i gang kan jeg kanskje ta et toppløsbilde av meg selv hvor jeg står med ryggen til og viser puppene til utsikten på et fjell. Det er i alle fall YOLO….

118 kommentarer
    1. Du vet at det er enkelte godterier og sauser det er saften til kokte knukler i? Det er utrolig ekkelt og det er mange som ikke vet det. Ville bare informere deg siden du ikke skal spise mer kjøtt, tivler på at du da vil spise kokt ku marg. Peppersaus og de fleste gummi godteriene inneholder dette.

    2. Det er mye bedre å være ærlig. Det er et av de mange tingene jeg liker med deg. Du er en flott person, med mye vett og bra meninger i skallen. Du er et godt forbilde for meg. Tusen takk for det!

    3. fysøren, du er så fake
      lær av feks erica kvam (l0ve.blogg.no) HU ER HVERTFALL EKTE ! åhh, blir så irritert av deg ..

    4. haha, du skriv så bra sophie! skjønne at det e irriteranes når dem ringe å spør om det.. du kan da vell snakke om så viktigere tema enn barbiedop 🙂

    5. Jeg lurer på en ting, nå som du er blitt vegiterianer, og ikke skal spise kjøtt ol fordi det er dyr – Har du da tenkt på at i mye av godteri er det gelatin som er laget av griseknokler f.eks? Bare nyskjerrig 🙂
      Synes det er flott at du går inn for å bli veggis, jeg hadde neppe klart det selv… Stå på! 😀

    6. går det an å ta sol selvom du ikle er 18?:0 er det ikke vakter på solariumet då? hvordan fungerer det?

    7. Altså, jeg syns det er dritbra det du holder på med når der gjelder å bli vegitarianer, men jeg har skrevet en kommentar om det før( du har sikkert ikke lest den) Men Fisken har det faktisk 10000 gang verre en kyr, griser og sauer. Disse gårdsdyrene har det bra! Men det har ikke fisken der i mot. Det er mye bedre å tenke på dyr som blir sminke testet, pels dyr, og sirkus dyr, enn sidde gårdsdyrene. Fisken er nok den som har det verst på båten der den ligger i en haug med andre fisker uten vann mens den lever. jaja, stå på, bra du støtter dyrene!:-)

    8. fy faen, du over her som skrev; “lær av feks erica kvam, hun er i hvertfall ekte”, hvorfor er den jenta så ekte? åja, fordi hun bare blogger om hvor perfekt hverdagen hennes er, hvor mange bra venner hun har og alt hun spiser eller? og at hun koser seg sååå mye med jordbær og smelta sjokolade hver eneste dag? haha, bitch pleaseee

    9. Vær forsiktig med godteri! Venninen min er muslim og kan ikke spise noe godteri pga av gris, so watch out!

    10. Hahah sikter du til tuvaw med det puppe YOLO greine? Haha? Likte dette innlegget! Var litt artig! Haha! Okey

    11. En ting Sophie, når du skal kjøpe godteri, ikke kjøp godteri der hvor det står at det inneholder gelatin. Det finnes forskjellige typer gelatin de bruker i godteri, f. eks storfegelatin og grisegelatin. Hvis du skal være vegetarianer burde du la vær å spise gelatin også, om du ikke allerede gjør det. 🙂

    12. Heidu! Jeg har lest om alt det du har skrevet om dyrevern og delfiner osv og er veldig enig om det du skriver om. Men skulle bare si noe om det at du valgte og bli vegetarianer. Jeg er kristen, vet ikke med deg, og jeg vet ikke hvordan du tror på tingene, men gud har skapt feks grisene, sauene, hjorene og elgen osv for at vi skal få mat, for at vi faktisk skal drepe dem og spise dem. Så jeg vil ikke si at det er dyremishandling og spise disse dyrene. Det er greit at det er feil og spise feks hunder, katter og delfiner el men de andre er helt akseptabelt og langt ifra dyremishandling. Men jeg kan skjønne at det kan være mishandling og låse inne høner osv, men de fleste høner i dag er på gårder og er UTE hele dagen! Men for all del..

    13. Du burde prøve tripple cheese, også spruter du på litt hamburgerdressing og mais etter at den er stekt. HIMMELSK! du er forresten syykt nydelig!

    14. Du er en stor inspirasjon for meg Sophie! Jeg selv, kommer aldri til å takle å bli vegetarianer, men det at du gjennomfører det er imponerende, minneverdig og utrolig bra! Lurer på om det er noen steder jeg kan se The Cove gratis?
      Visste du forresten at de fleste smågodteribitene er laget av knuste biller, lus og dyreknokler? Det er helt forferdelig ekkelt…
      Uansett, du er best <3 elsker deg og stå på jenta mi!

    15. Gratulerer med besluttningen om å bli vegetarianer! Du vet forresten at ost inneholder løype?:) (løype kommer fra en del av kuas mage:( ) lykke til videre:)

    16. Synes du er sterk som klarer å faktisk gjennomføre det å bli vegetarianer. Men jeg lurer på en ting; hvorfor skal du ikke drikke melk? De aller fleste melkekyr har det faktisk veldig bra. De får som regel gå ute hele sommeren, og de aller fleste har som regel også god plass inne om vinteren. Selvfølgelig finnes det jo unntak, men det vil det jo gjøre med alt.

    17. hahah, genialt det du sa om utsikta til fjellet. er så sykt mye sånn nå. ”litt” lei det 😉
      Lykke til med å være vegetarianer, det klarer du – pena! 🙂

    18. Jeg sluttet og spise kjøtt på litt, siden jeg ville også bli veggis, men så etter 2-3 månder uten å spise kjøtt, og drikke melk, så fikk jeg utrolig mye kviser, og huden min så stygg ut, og så måtte jeg begynne å prøve å spise kjøtt igjen, å da var det problemet, jeg måtte ha i meg melk, og kjøtt, og kvisene gikk vekk etter hvert, så måtte jeg kjøpe vitaminer sånn at det skulle hjelpe sånn at jeg fikk tilbake kroppen min. Så ikke lurt å være veggis.

    19. Rakker du og tuvaw.blogg ned på hverandre eller noe? Siden hun disser trut leppa di, og du disser at ho står på et fjell toppklasse?

    20. 1. Det er melk i grøt
      2. Det er melk i is
      3. Du trenger melk til conflaks 😛
      Dette mener jeg ikke for å hakke ned på deg eller noe! Du virker som en fantastisk menneske! Du er ærlig med bloggleserene dine som som gjør at jeg føler at jeg stoler på deg. Du er utrolig pen og du må stå på og ikke bry deg om de som kommenterer stygt! de som kommenterer stygt er bare missunelige på deg! Stå på du er nok ett forbilde for mange jenter inkludert meg 😀 <3

    21. Har lenge hatt lyst til å bli veggiterianer, eller hvertfall spise mindre kjøtt osv.. Men siden jeg fortsatt bor hjemme og resten av familien spiser kjøtt osv. er det litt vanskelig.
      Men til høsten flytter jeg for meg selv pga. skole, og kommer da til å bestemme hva jeg spiser. Da har jeg tenkt til å prøve å ikke spise så mye kjøtt. Blir nok litt, men vil prøve å la vær.
      Du er en stor inspirasjon Sophie! 🙂 Syns heller avisene kunne ha intervjuet deg om hvordan du engasjerer deg innenfor dyrevern og sånn enn barbiedopet 😉

    22. Fyyyyy faen Sophie, så mye du har forbredet deg i blogg fronten!! Før var det liksom, “må-stikke-hadebra”-innlegg. Mens nå ser jeg skikkelig kvalitet i innleggene dine! Stå på, VIRKELIG!!♥

    23. Det er dyre knokler i gelatin som fins i gele og smågodt. Dyre knoklene er nesten raspa inn i smågodt. Tenk på det!

    24. syns det er veldig flott at du bryr deg så mye om dyr, det gjør jeg også! og selfølgelig, hvis du klarer å holde seg som veggis, så er jo det også bra. men jeg syns det er mye viktigere å hjelpe feks forskjellige organisasjoner som kjemper for dyrs rettigheter(jeg vet du gjør dette også). vi mennesker må ha noe å leve av, det er bare sånn næringskjeden er oppbygget. men lykke til med din nye diett hvertfall! 🙂
      og btw: ser folk kommenterer mye rart som at pizzabunner osv inneholder egg osv. hvis hun skulle kuttet ut ALT som kommer fra dyr, så kunne hun vel faktisk talt nesten ikke spist noe. trodde det var en viss forskjell på å være vegetarianer og veganer…

    25. FISK ER LEVENDE VESENER FOR FAEN!! akkurat det samme som du spiser delfin. herregud, ta DET opp i et innlegg du å forklar oss hvorfor du spiser fisk.

    26. Hvorfor skriver du dritt om tuvaw? Hun hadde tatt silikon og var glad og skulle vise det. Du legger jo bare ut bilder av degselv halvnaken uten grunn! Og så ellers er jeg enig med deg i alt du sier om dyr, jeg er selv veganer men du må lære deg at ikke alle kan være enige med deg!! Du skriver for eksempel at du ville gjordt det slutt med kjæresten din, flyttet hjemmefra og sluttet å besøke besteforeldrene dine fordi de ikke har like sterke meninger som deg om akkurat det! Jeg vet ikke om du var seriøs da, regner med at du ikke var det;) ellers virker du som en grei jente!

    27. ehh? har vært en leser av bloggen din lenge, men det der var drøyt. Mistet litt respekt for deg nå! Tuva hadde nettopp tatt silikon, og derfor får hun ikke vise det?? Vet om mange som har gjort det samme, så at du skal skrive det og hinte til Tuva er bare dårlig og barnslig gjort av deg!
      Noen sier at Tuva “dissa” duck-facen din, men det gjør alle.

    28. Jeg har vært en fast leser hos deg lenge. Du er ei søt jente med dine meninger, men fortsatt synes jeg det er teit av deg å kritisere andre, på en måte. Vis den puppe, yolo kommentaren var til Tuva ( som den nok var siden hun har lagt ut bildet) synes jeg det var veldig umodent gjort. Tuva er ei herlig jente og bare fordi hun gjør kanskje ting motsatt av det du gjør så er det null grunn til å “mobbe” henne for det. Ikke kom her og tro du er bedre enn henne fordi hun ikke er som deg 🙂 skuffende gjort Sophie

    29. Haha, hinta litt til Tuvaw?:p Meen jeg bare lurer… Hvorfor spiser du fisk? De er jo levende dyr som feks. delfin, bare ikke så smarte… De blir jo også drept! Har ikke noe imot det, spiser fisk sjæl, men vi bare høre hvorfor liksom..! Kanskje du kan skrive litt om d i et innlegg..

    30. I mye godteri er gelantin fra gris – som er dyr, så tenkte bare jeg skulle si det til deg 🙂
      Lykke til som vegeterianer 😀

    31. det e bare å drikke melk , førdi du spis ikke dyr som blir drept , kue blir bare melka og just that , om de ikke blir melka så sprenges jo juran..

    32. oog at du spiser ting som har melk og egg i seg.. Er jo akkurat det samme som å spise egg eller drikke melk.. Forklar hvorfor du kan spise det! 🙂

    33. Hahahah digge deg.” Mens jeg er i gang kan jeg kanskje ta et toppløsbilde av meg selv hvor jeg står med ryggen til og viser puppene til utsikten på et fjell. Det er i alle fall YOLO….”

    34. Etter det jeg har forstått så er du imot mobbing. Derfor forstår jeg ikke hvorfor du her gjør narr av og dermed mobber Tuvaw? Jeg syntes du er helt topp som blogger om viktige ting. Men hvor kom dette fra? I samme innlegg som du legger vekt på at du er imot mobbing? Jeg kan jo ikke si jeg er uenig med deg for all del. Yolo er noe fjolleri, men hvorfor mobber du? 🙁

    35. Hei. Jeg kommenterer ikke på blogger, og jeg LESER ikke blogger heller, men jeg kikker innom en del ganske ofte, fordi fenomenet fascinerer meg. Og noe jeg merker er at morsinstinktet mitt våkner når jeg er innom disse bloggene, blant annet din. Jeg lurer på hvor foreldrene er, som for det første synes det er OK at såpass unge jenter holder på som de gjør (men nå skal det sies at jeg var nok verre enn dere selv) – og ikke minst godtar at alt legges ut i offentligheten! Synes det er en skremmende trend. Og som om ikke det er nok, så blir det i tillegg LØNNET med penger og sponsorer. Herlighet! Og nei, jeg er IKKE sjalu, har ei god årsinntekt og har ca samme kropp som deg, bare litt mer muskler og litt mindre pupper:)
      Og så håper jeg du har tenkt over det flere har skrevet ang. det å bli vegetarianer:
      * Egg i forskjellige matretter (egg er egg om det så er en “skjult” ingrediens i ferdigmat!)
      * Bruk av skinnklær/-sko/-accessoarer
      * Dyreforsøk på sminken du bruker
      osv osv
      Jeg er ikke vegetarianer selv, jeg har vokst opp på gård og vet hvordan husdyrene har det (eller KAN ha det, på gode steder), derfor har jeg ikke noen problemer med det heller. Men jeg bruker ikke pels, og jeg tenker over hvilke skjønnhetsprodukter jeg bruker (mtp dyreforsøk). Skinnklær og -sko bruker jeg derimot, fordi jeg er for at hele dyret skal brukes etter slakt 🙂
      Du er jo ikke 18 enda, og vil nok bli en del mer moden i tiden framover, og regner med det vil synes på innleggene etter hvert.

    36. men kan du forklare hvorfor det er ok å spise ting som inneholder melk, når du ikke kan drikke ren melk…?
      og samme med egg? men syns det er bra ar du ikke spiser kjøtt og sånn, men hva med fiskene?
      digger bloggen din

    37. anbefaler merket “Gogreen” som du kjøper i butikken. foreksempel sjokomelk som er laget sv soyamelk, syns den er kjempe god!

    38. ÅH herreguuud så mye negativitet det var på dette kommentarfeltet da? La jenta puste a jævla kaklehøner. Assa når sophie har gått inn for å bli veggis og tar et sånt permanent valg, tror dere ikke hun da har lest seg opp på ALT det dere sitter å skriver om nå? “det er egg i ditt og datt, ikke spis godteri med geratin” okeeeyy, tror hun vet alt det der! Ahhh, irriterendeee..

    39. hinta du til Tuva med det der yolo-puppebildet? du har vel egentlig ingen grunn til å ”rakke” ned på henne pga dt…

    40. Elsker at du er veggis! Og elsker bloggen din. Har ikke noee imot deg ellerno. Men er ikke fisk like ille? De ligger most i hævver på båten og dør pga mangel på vann. Syntes det også er fælt jeg!
      🙂

    41. Jounalistene ringer deg fordi det er sommerferie i avisene også, og det er ingenting å skrive om. Så ikke ta det ille opp.

    42. Hei!
      diigger bloggen din, og leser den hveer dag.
      men jeg bare lurte på det med at de som er vegetarianere ikke kan drikke/spise noe med melk, fordi jeg trodde kanskje at det bare var at de ikke kunne spise noe dyr, eller noe som gjorde så at dyrene ble drept ellerno man da ikke kunne spise, men det er jo ingen som dreper dyr for og få melk? de bare melker dem, og gjør ellers ingenting med dyra, kan hende jeg har heeelt feil nå da, men bare lurte på hvorfor man ikke da kunne drikke melk?
      eller er det bare det at man da ikke skal drikke/spise noe som kommer fra dyr?:-)

    43. Hei du. Fint at du vil endre kostholdet ditt, men jeg tror du må vite et par ting… For det første, du er ikke vegetarianer om du spiser fisk og skalldyr. For det andre, veldig mye ost, blant annet denpå pizzaen din, inneholder løype som er fremstilt fra kalvemage. for det tredje, skal du først spise fisk, så vær klar over at oppdrettsindustrien i Norge er ganske brutal og ikke spesielt bærekraftig. For det fjerde, godteri og is inneholder ofte gelatin som er fremstilt av grisesener (så sant det ikke er brukt agar agar). For det femte, rødfargen i godteri er ofte fra en lus som inneholder røde fargestoffer. Flott at du vil endre kostholdet ditt, men ikke kall deg veggis, og gjør gjerne litt research; det er bare noen tastetrykk unna. Lykke til. Hilsen en som har vært vegetarianer hele livet.

    44. altså, du er ikke ett forbilde (for andre er 12 åringer) etter som du er 17 men tror du er ett jævla orakel fordi du har opplevd dårlige ting. Guess what? det er jævlig “fette” mange jenter som har gått gjennom dårlig og grusome ting, men de får ikke samme respons som deg fordi de horer seg ikke og er ikke toppblogger. SYNTES FAEN MEG AT DU BURDE SE PÅ BILDENE AV RUMPA DI I STRING OG VIDEOEN DER RUMPA DI HENGER UTE før du skriver om noen som viser ryggen.
      En ting til, du har lagt ut bilde av ræva di i string og en video der du blir tørknulla og rumpa di henger ute til alle som vil se.
      -Se på din egen stygge trutmunnen din før du nevner noen som viser ryggen.
      noen enige??

    45. Ikke vondt ment dette, Sophie, men vil bare informere deg om at osten i pizzaen inneholder løpe som kommer fra kalvemage. Tenkte bare å si det i tilfelle du ikke visste det! :-):-)
      Og nok en gang må jeg si at jeg elsker at du har blitt vegetarianer! Lykke til videre! Du vil nok ikke angre 🙂

    46. Haha tenk at du synker så langt ned at du snakker negativt på bloggen din om andre bloggere… er du virkelig så sjalu??? merker forresten at du begynner å bli ganske upopulær for tiden.. til tross for hjertesakene dine… kanskje påtide å komme seg ned på jorda igjen Sophy?

    47. Bare ett par ting om du spiser fisk men ikke kjøtt er du ikke vegeterianer men pescetarianer! OOOG om du skal spise godteri IKKE spis noe med gelatin i, eller det velger du selv da eheh men var ett tips 🙂 Men, stå på!!

    48. Hei! elsker at du har blidt vegetarianer men lurer på hvorfor (eller om?) du spiser godteri? jeg drøyer det kanskje litt men jeg spiser ikke gele godteri fordi det er gelatin i det og i gelatin er det sener og knokler fra gris og av og til andre dyr. Jeg spiser ikke det, men jeg har jo en mini gris som sover i sengen min hver natt så det er kanskje litt anderledet?

    49. kritiser andre bloggere litt mer da! helt serriøst, hvorfor ikke bare skrive navnet til Tuva i stedet for å skrive “Mens jeg er i gang kan jeg kanskje ta et toppløsbilde av meg selv hvor jeg står med ryggen til og viser puppene til utsikten på et fjell. Det er i alle fall YOLO….” eller kanskje du kan si det personlig til henne?

    50. Du kan jo ikke kalle deg selv vegetarianer når du spiser ting som inneholder melk og i tillegg spiser ost. Du vet at det er noe som heter “løpe” i ost, som er fremstilt fra kalver?
      Selv om du slutter å spise kjøtt er du ikke vegetarianer, skal nok litt mer til enn som så 🙂

    51. DIGGER DEG ! Det med yolo var så sant ! herregud, det er så mange som misbruker det ordet, drikker seg full, dopper seg, ta bilder toppløs og unnskyldningen er Yolo ? noe så patetisk, stå heller selv få hva du gjør å ikke bruk en dum unnskyldning ! 🙂 Ikke bry deg om hva folk sier, du har ikke på noen måtte hinta til tuva, du skrev ikke “som tuva gjør..” Det er jo mange andre enn tuva som har gjort det med å ta bilde uten bh, folkens skjerp dere ! Digger deg og bloggen din btw <3

    52. Haha ler av dere . For det første jeg har sett maaaaaaange YOLO bilder av toppløse på fjell. Så de er ikke bare Tuva. For det andre greit nok at vi kan spise dyrene fordi de er en del av matkjeden men HUN støtter ikke måten dyrene blir behandlet på før de blir slaktet er det så vanskelig å forstå når hun sier det gang på gang?! Du er så kul og pen :FORBILDE: <3

    53. Ikkje førr å hakk på deg, men fesk e jo kjøtt? du veit korsn de behandla laksn på oppdrettsanlegg? not good! Men ellers stå på mæ bloggen, du jør en kjæmpe innsats =) <3

    54. det blir jo for dumt å si du ikke skal drikke melk når du spiser mat som inneholder melk + at du spiser ost. ost er også meieriprodukt. det er jo like ille som å drikke “REN” melk.

    55. husk å kjøp eggnudler og ikke sånne vanlige med kylling og kjøttsmak osv- der er det kjøttekstrakt! eggnudler er akkurat det samme bare at du må ta i krydder selv!

    56. anbefale deg å spise masse bønner(erstatning for kjøtt), erter, grønnsaker, frukt(inni mellom), oliven.
      i tilegg kan det være en ide å spise egg(fordi det har masse proteiner og du kan lage omelett å sånnt)
      om du ikke ønsker å gå ned i vekt er det lurt å spise ofte fisk med tilbehør(og ellers være flink med tilbehøre til maten)

    57. Folkens! Tuva og sophieelise har en liten bloggfight på kødd. Tuva har lagt ut bilde av sophieelise på instagram hvor hu skrev masse dritt om henne og nå skrev sophieelise noe tilbake. Sophieelise? Kan du ikke skrive et innlegg om bloggfighten deres? 😀

    58. De som intervjuer pleier enten å ta med noe ekstra som ikke er sant, eller så tar de bort ting..
      HAHA, digger “bloggfighten” til deg og Tuvaw! HAHAH

    59. Seriøst, jeg klikker snart av dere i kommentarfeltet! Jeg har vært veggis siden jeg var 14, så det jeg sier nå er sant: vegetarianere kan spise melk og egg- da heter det lacto-ovo-vegetarianisme! Spiser man INGEN produkter som kommer fra dyr, er man VEGANER, ikke vegetarianer! Og siden Sophie spiser fisk, er hun ikke vegetarianer- for veggiser spiser ikke fisk! Fisk er dyr med følelser de og, så om man spiser fisk og ikke annet kjøtt, er man en pescetarianer (vegetar- på engelsk:vegetable som betyr grønnsak- fisk er ikke en grønnsak)

    60. Jeg vet det er vanskelig å følge med på alt, men;
      Big One bruker noe animalske greier i osten sin, så selv om det ikke er kjøtt på de, så er de ikke helt vegetariske. Jeg kan anbefale denne http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSeM1FmtIkAZUWjm7KDBUrjG7CMcQQrRjAb5xuX5h5f7KsCJ9OYDCsPJok
      DEN ER KJEMPEGOD, OG INNEHOLDER IKKE DYR.
      namnam. Haha, hvis du tenker å bry deg om det da, det er jo ikke krise hvis du ikke gjør det, men helt opp til deg. STÅ PÅ! 😀

    61. “Heidu! Jeg har lest om alt det du har skrevet om dyrevern og delfiner osv og er veldig enig om det du skriver om. Men skulle bare si noe om det at du valgte og bli vegetarianer. Jeg er kristen, vet ikke med deg, og jeg vet ikke hvordan du tror på tingene, men gud har skapt feks grisene, sauene, hjorene og elgen osv for at vi skal få mat, for at vi faktisk skal drepe dem og spise dem. Så jeg vil ikke si at det er dyremishandling og spise disse dyrene. Det er greit at det er feil og spise feks hunder, katter og delfiner el men de andre er helt akseptabelt og langt ifra dyremishandling. Men jeg kan skjønne at det kan være mishandling og låse inne høner osv, men de fleste høner i dag er på gårder og er UTE hele dagen! Men for all del..”
      Det med gud handler om tro, og om du tror det er sånn, er det ikke sikkert Sophie gjør det. Og det siste – skaff deg LITT peiling før du kommenterer.

    62. Du fyller da ikke året den dagen vi begynner på skolen…. Jeg må stå opp klokka syv på min selveste bursdag for å gå på skolen… :@ Jeg elsker at du er så respektfull overfor dyrene våre!! 😀 dyrene trenger all den hjelpen de kan få, siden de ikke kan snakke 🙂 hehehhe

    63. du er ikke vegetarianer når du spiser sjødyr. (har vært veggis i mange år, trust me) Du har sikkert havnet på feil side på google om du googlet det. Det finnes flere misvisende sider. men RETT skal være rett, du har ikke rett til å kalle kostholdet ditt vegetarisk. DET ER FEIL. ikke frekt meint. men blir bare så oppgitt av at alle som tror feil, blir aldri kvitt problemet ettersom websidene nybegynnere klikker seg inn på ikke retter opp i feilen.

    64. En som skrev lenger opp “DIGGER DEG ! Det med yolo var så sant ! herregud, det er så mange som misbruker det ordet, drikker seg full, dopper seg, ta bilder toppløs og unnskyldningen er Yolo ? noe så patetisk, stå heller selv få hva du gjør å ikke bruk en dum unnskyldning ! :)”
      ahaha. For det første, Sophie drikker seg jo full ganske ofte hun også, i følge seg selv. Hun tok jo dop også, barbiedop. Og hun tar gaaaaanske dristige bilder av seg selv. Så den kommentaren der ga ikke mening.. :L

    65. Hvorfor sier du at du ikke spiser egg, så spiser du brownies og is, som begge deler har egg som en viktig ingrediens???? Føler at du bare snakker tull, og lyver til alle uvitne lesere. stopp å lek at du er et godt forbilde.

    66. Oj, blir ikke mye gummigodter på deg fra nå av med andre ord!?! (husk at gelatin er laget av dyr!)

    67. Om du spiser fisk og skalldyr kan du ikke kalle deg vegetarianer, beklager, men vegetarianere spiser INGEN dyr, inkludert de fra havet.
      Du kan også fint drikke melk alene, da blir du lakto-vegetar, om du også vil spise egg (om du liker det) blir du lakto-ovo-vegetar. Lakto-ovo-vegetar er den mest utbredte vegetar typen.
      Men du blir ikke vegetar før du fjerner fisken 🙂
      Masse lykke til med den nye livsstilen!
      Hilsen en med vegetarianer! 🙂

    68. noe godteri er lagd av svin. Og melk kan du jo drikke? Juret til kua vil sprenge om det ikke blir melka.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg