Du er ikke meg, okei?

Jeg lurer på HVORFOR folk utgir seg for å være andre på facebook. Varmer det virkelig så mye om noen gir komplimenter over internett, til en person som ikke er deg selv en gang? Om noen av dere lesere noen gang har latet som om de er noen andre på nettet, så vil jeg gjerne vite hvorfor dere gjorde det. Jeg synes synd på slike mennesker fordi de har dårlig selvtilitt, jeg tar det som et kompliment når noen later som om de er meg – MEN, ofte finner jeg profiler som er sperret men som bruker mitt navn og mitt profilbilde, så jeg aner jo ikke hva de skriver der inne. De kan sette meg i et utrolig dårlig lys, for alt jeg vet kan de flørte vilt med masse gutter eller være frekk mot lesere som faktisk tror det er meg. Blir veldig lei meg av å tenke på det faktisk. . Har dere noen gang opplevd slikt identitietstyveri på internett? 

En gang jeg gikk i 7.klasse på barneskolen latet jeg faktisk som om jeg var noen andre, på blink! Husker dere den siden? Jeg fant en jente på piczo (haha, jeg var guden av piczo..) og lagde en profil til henne på blink, la til masse gutter fra Harstad og flørtet med dem for å se hvem som flørtet tilbake. Jeg gjorde også meg selv, altså min ekte profil, til falskprofilen sin tremenning slik at alle skulle tro jeg kjente henne, slik at hun skulle virke ekte. Haha…  Men helt ærlig så var det fordi jeg så ut som om jeg var 7 år, ingen gutter ville ha meg og hele den der triste historien – derfor ville jeg være en annen. Så det var en ærlig forklaring på nettopp det, og jeg har også litt forståelse for jenter som driver på slik.

Nå skal jeg sove, er godt å ha fikset døgnrytmen sin ♥ 

109 kommentarer
    1. haha, du er så stygg. og btw den ene løsvippen din er ikke skikkelig på.. du burde bare slette bloggen din

    2. Har også blitt forfalsket mange ganger, og syntes faktisk veldig synd på de som gjør slikt. Det må være fordi de gjemmer seg bak ett “fantasiliv” eller noe sånt. Den ene gangen var ganske drøy da hun som skulle være “meg”, hadde over 3000 venner og latet som om hun var gravid og hadde stjelt andres babymager osv.. helt sykt. Etter mye stress ble den heldigvis slettet. Det har også vært ganger der de nekter på at de falsker meg, men at de er “meg”. Kaller meg falsk? hahahah. Nei huff er ikke noe kjekt i det hele tatt, og jeg lurer også selv på hvorfor de egentlig gjør det, selvom jeg kanskje har en liten tanke om nettopp hvorfor..

    3. Eh.. *du* la meg til som venn på facebook for noen dager siden? Jeg godkjente deg også fjernet jeg deg for jeg trodde den var fake. Men men, fake eller ikke sletten nå den personen fra min venneliste. Man vet jo aldri hvem som er ekte og hvem som ikke er det.
      Klem 🙂

    4. Så fine bilder! Btw, så elsker jeg hjertesakene dine! Var virkelig på tide med en rosabloger som skriver og engasjerer seg og ikke minst alle andre til å bli mer dyrevennlige! ♥

    5. Jeg og en veninne laget oss en gang en tulle-profil på facebook. Men det var egentlig bare for å kødde og se hvordan vennene våre var. De fleste sier jo de ikke legger til randoms på facebook så la vi til kjempemange og fikk rundt 600 av våre egene facebook venner på profilen. Vi flørtet så med masse av vennene våre, og så hva de egentlig sa til en fremmed. Men det var jo ikke noen andre sitt navn vi brukte heller da, så er vel ikke helt identitetstyveri.

    6. Jeg snakker 2 språk, har 2 mobiler, 2 pc’er og 2 identiteter. Grunnen til dette er vel egentlig at jeg er livredd for å legge ut spor, eller i det hele tatt “feil” på min ekte identitet. Med min falske kan jeg siskrive alt som faller meg inn, uten at det vil få “konsekvenser”. Jeg trenger ikke å være redd for å være sosial og frampå når jeg er “hun andre”, ettersom navnet eller informasjonen som blir gitt ikke er sann. Å ha en ekstra identitet er som ha å med seg en tampong på skolen hver dag enda man ikke har mensen, det er en slags “sikkerhet”, eller “back-up”. Akkurat nå driver jeg å jobber med å få fjernet informasjon om den ekte identiteten min, for jeg synes det er ekkelt at andre kan søke opp navnet mitt og finne bilder og informasjon om meg : (

    7. Syntes det er så utrolig teit å lage falske profiler! Skjønner godt at folk blir frustrert og irritert, hadde selv blitt det om noen skulle lage falske profiler av meg !

    8. fuck, nogle dårlige billder egentlig – ked af sige det på den måde. men kvaliteteten og synd det foregår på dit værelse..

    9. Okei! Hva faen! Alle de stygge komentarene du får! Du er deg selv og de er seg selv. Selv om noen ikke er fornøyd med seg selv skal de i hvertfall ikke rakke ned på andre folk! okei, de føler seg kanskje litt bedre i noen sekunder, men hva ellers? skald de ødelegge andre sine liv og føle seg som nummer en i noen minutter. ingen er perfekte, det er helt sant! alle har en dårlig side. Det er helt klart, ingen kan oppføre seg helt glad hele tiden, men noen kan skjule noe under det fake smilet de viser til folk om dagen. Det har skjedd med meg også, noen dager. Og jeg synest det er ganske dårlig gjort at du, som er en person, en person med følelser som blir rakket ned av andre, som også har følelser og vet hvordan det er å bli rakket ned på. Alle har følt og fått stygge komentarer i livet og alle vet hvor leit det er. Så tenk hvordan personen kan føle seg etter du har sagt komentaren, før du sier den. Måtte bare si dette rett ut! 🙂

    10. Du “Ole” elns; gi helvette i å kommenter om du har noe negativt å si. Tror neppe du går rundt og sier sånt direkte til en person, så bare shut the fuck up 🙂 Og forresten, synd for deg om du synes at det verste du vet med jenter er ettervekst – nesten ingen gidder å farge/bleke håret 24/7 pga. litt ettervekst. Og jeg tror neppe at Sophie lever for å “please” deg, er ingen som har bedt om din mening her 🙂

    11. hvorfor gidder folk å kommentere så mye stygt? Sophie er seg selv og føler seg bra slik som hun er. Dere trenger ikke å kommentere hver eneste lille feil. Sophie er perfekt som hun er, stå på!

    12. Blir nesten litt falu over å lese dette.. bra du står for det du sier osv. men herregud, latterlig å si at du er vegetarianer når du likevel velger å spise fisk! Ikke tro du er så veldig engasjert, til slutt kommer du nok til å spise kjøtt igjen og bli oppriktig flau over å lese tilbake på dette innlegget ditt. tenk på den du.

    13. Slutt å kommenter stygt bare får de dere er missunnelige på henne! Hun er drit pen! Jeg syntes hun er helt perfekt jeg. Så slutt å si at hun er stygg å sånt syntes dere det å at hun burde slette bloggen. Hun skal ikke slette bloggen får dere sier det! Dere er bare frekke som sier det! Stå på Sophieelise! <3 elsker bloggen din drit i hva de idiotene sier! <3

    14. Du siden du ikke spiser egg,så viss du skal spise pannekakaer,lage kaker kan du spise det da eller har du kuttet ut det å?

    15. dina: så klart ikke løsvippen er slik med vilje? akkurat som du søler med leppestiften eller maskaraen. men lol, hvem bryr seg om at den er litt løs?

    16. jeg er sykt glad for at du finnest. du er et så stort forbilde, vertfall for meg! jeg mener det! du inspirerer meg til å gjøre ting å bare være meg selv. du virker som en utrolig hærlig jente som står for sine egne meninger å ikke lar andre stoppe en. må bare si det igjen: sykt glad for at du finnes! du har alt jo! mange penger, selvtillit, brunfarge, perfekt kropp, nydelig hår og ansikt og ting jeg ikke kommer på i farten! stå på og aldri slutt å ver deg selv, for da mister du antagligvis personer som ser opp til deg. sykt hærlig. klem fast leser og en som har deg, til forbilde! <3 🙂

    17. Har faktisk laget en fakeprofil på gosupermodel for sikkert fem år siden bare at da la jeg ikke ut bilder av andre, bare oppga meg for å være en annen person enn jeg egentlig er med et mye finere utseende osv.! Angra på det i ettertid da ettersom jeg fikk god kontakt med to stk. men sa det ikke for da ville det vennskapet uansett vært rett i dass. Nå er det jo flere år siden også da så er det uansett!

    18. For litt over ett år slo typen til en venn av meg med henne, og hun hadde lyst på hevn, så hun og noen venner av meg lagde noen falske profiler av gutter og flørtet med henne. Poenget var at han skulle bli sjalu, men ting gikk langt og det hele utviklet seg til noe stort. Etter en stund fikk jeg også styre en av de falske profilene, og jeg syns det var moro å prate med jenter, og flørte. Liksom, jeg likte oppmerksomheten. Etterhvert visste alle i området mitt hvem de var, og alle var helt gale etter. Jenter spesielt. Så vi fant ut at vi måtte slutte med det her. Og uten forvarsel sa hun ene at en av de “guttene” tok selvmord, blablabla, og da begynte folk å bli skeptiske. Så foreldre ble dratt inn, og vi ble kalt inn til mange møter. Til og med truet med å bli anmeldt. Mange ble såret over saken, men jeg var 12 og visste ikke bedre. Selvfølgelig angrer jeg på dette her og kommer aldri til å gjøre noe slikt igjen.

    19. Jeg og en vennine gjorde det for et par år siden. Det var bare for tull, vi slettet den og la alt det med å fake andre på nett bort.
      Du er nydelig!

    20. Få noen du kjenne til å bli venn med de som har laget fake profil av deg, og hvis de godtar kan du få vita hva som blir skrevet der 😀

    21. En gang lagde venninna mi og jeg en profil på facebook. Vi fant på et random navn. Grunnen til at vi lagde den var for å ha en profil hvor vi kunne spille facebookspill sammen, lol. Men siden jeg er dronningen av dårlig samvittighet slettet vi den, siden jeg visste det var ulovlig og hadde hørt en sak på nyhetene om at det var strengt forbudt å lage falske profiler.

    22. kem bryr seg om ein fuckings øyenvipp e någen grader mod høyre fra øyekrogen, ta dåkk i samen idioter! du e nydelige sophie <3 stå pååå;-*

    23. Hahahahah snakk om å sie imot seg selv i sitt eget innlegg? Først spør du om hvorfor folk gidder å forfalske profiler, og et avsnitt senere sier du at du gjorde det selv? HALLO?

    24. du er blitt vegitarianer fordi du mener at dyrene lider osv?, men du bruker sminke som er testet på dyr??

    25. Ja, det er jo veldig dårlig gjort å holde på med identitetstyveri! Er helt enig med deg. Og du er jo et ekssempel på at man gjør det fordi man er litt usikker på seg selv 😀
      Btw, du er helt stunning! Dritpen. Jeg elsker btw leppa di, den er helt nydelig <3 Haha er ikke lesbisk, men misunner deg den altså 😉

    26. Hva synses du om gårsdyr på vanlige norske gårder?? er det dumt passe eller helt ok?? digger bloggen din 😀 og folk som lager falske profiler av andre er bare feige.

    27. Hvis du skal bli vegetarianer så kanskje du skulle vurdere å slutte å bruke sminke og da???
      over 60% av all sminke er testa på dyr, mange er laget av dyr…

    28. Bildene kunne vært myyye bedre.
      Skikkelig dårlig det første bildet, ville ha sett mer skarphet og litt mer “naturlige” farger.
      På de andre bildene ser man “kløftene” på tærne dine, IKKE PENT.
      Ble ikke imponert for å si det slik.
      HVEM er “fotografen” som ikke har signert bildene sine engang??? Neppe en ordentlig fotograf.

    29. Heii!
      Ja jeg har fått identiteten min missbrukt. Jeg ble laget falsk facebookprofil der jeg ble kalt mye dritt, foreks dyremisshandler. Jeg ble såret, deprimert og fikk problemer i lang tid. Når vi endelig fikk funne ut hvem som hadde laget profilen og som hadde kalt meg alle disse stygge tingene var det tre av mine nærmeste venner som hadde gjort dette. Det sitter fortsatt igjen att jeg har blitt missbrukt på den måten. Det er ikke at det betyr så mye der og da, men senere vil der gjøre det! Man blir mye mer forsiktig og mer redd for hva som kan skje. Jeg anmeldte dem som gjorde det, men når jeg fant ut hvem som gjorde det klarte jeg ikke la anmeldelsen fortsette. Om anmeldelsen hadde fortsatt hadde dem alle fått prikk på rullebladet, bot og siden dem får prikken hadde dem ikke kunne utdannet seg innen helsevesenet ( Og vere trofast osv ha fritt rulleblad har veldig mye og si innen dem retningene to av dem ville gå ) Dem hadde også ikke komt inn i en rekke land. Identites tyveri er noe av det groveste sosiale volden du kan gjøre mot noen!
      Fine bilder! 🙂

    30. Helt sykt fine bilder av deg! Du må fortsette å legge ut slike bilder, det er mye penere 🙂 You go girl! Du minner meg så sykt om Linni Meister!

    31. Hvem faen er dt du tror du er? Går heng deg jævla barbie skjønner godt hvorfor ingen ville ha deg, men jeg er sååå sikker på at de fortsatt ikke vil ha deg, hahah du tørr bare ikke å innrømme det hahaha… Legg opp!
      Ingen vil være deg, ingen har bruk for et jævla skittent bildet av deg på facebook, hvis de gjør dt så gjør det det bare av å utnytte deg. jEG HATER VIRKELIG FOLK SOM TROR DE ER NOE, FOLK SOM TROR DE ER BEDRE ENN ANDRE, DU ER SÅNN ETTERSOM HVORDAN DU VIRKER PÅ BLOGGEN DIN. TCMN er bedre enn deg, hun bør ALLTID være foran deg på blogg.no! Thats it mer bør ikke diskuteres!!

    32. Jeg synes du er en veldig flink blogger. Du er utrolig pen, og du skriver om ting folk bryr seg om, samtidig som du holder det ekte. Du ser fantastisk ut, og alle gutter er heldige om de får deg. Du fortjener det beste, og ikke bry deg om haters. De er feige nok til å være anonyme, noe som betyr at de ikke tør å stå for det de sier. Du fortjener som sagt det beste, og det betyr også alt du får av å være på topplisten. Du fortjener det. Det er en grunn til at du er der, så prøv å ikke la de stygge kommentarene gå innpå deg, og heller ikke at folk vil være deg. Det er fælt, men du får tenke at det er fordi du er en så fantastisk person som du er.

    33. Hehe, du er kjeeeempe søt Sophie, men, det du gjør med leppene på nesten hvert bilde… Lager andelepper? Kyssemunn? Prøver å se ut som du har KJEMPE lepper? Det kan du veldig fint slutte med, kjempe kjempe kjempe mye finere uten å lake andemunn 🙂 Blir litt komisk å se på nå 🙂

    34. nok en gang juger du, du skulle lage en extations video og hvis bildene fra photoshooten (hvis ikke disse bildene er fra shooten da), men uansett slutt å lov ting, og + slutt å tro du er så deilig, du posere skikeklig bitch style, og tror det gjør det noe deilig og slutt med duckfacen herregud, syns du skal bli medlem av “duckface” klubben på facebook !

    35. Jeg og ei venninne lagde en gang en fake blink-profil med et random bilde vi fant på google, og la til mange av vennene våre og mange vi visste hvem var men ikke kjente osv. Og liksom sa at vi hadde møtt dem der og der osv for å få dem til å tro på oss. Også fant vi ut av mange rykter som var sanne osv. Men til slutt ble dette et tema på skolen (gikk i 9. og er bare sånn 500 stk på den skolen) og folk begynte å snakke om denne jenta og om hvem hun egentlig var. Også hun ene venninna mi var alltid inne på profilen hennes å sjekka rett før hun jenta logget inn, og det ble vi NESTEN busta på, folk hadde jo mistanker, så vi sletta den.. Men har aldri latet som om jeg var en annen enn jeg er på noen annen måter. Denne personen hadde bare ett bilde var ikke slik at vi fikk komplimenter ellernoe, ville bare finne ut av en del ting..

    36. Jeg er jente da, og utga meg for å være gutt på habbo, hahaha, teit som det er!
      Uansett, så begynte jeg å lage facebook-profil og msn ogsånt til denne gutten, og brukte bildene til en gutt jeg syntes var sinnsykt kjekk! De jeg prata med på msn ogsånt fant det ut etterhvert, og nå vet de fleste av dem hvem jeg egentlig er, derfor er det nå en hendelse vi ler av – og som jeg er litt flau over.. hahah!

    37. Haha, jeg gjorde det en gang! på biip, nettby eller et aller annet sånt nettsted. Men det var bare fordi det var gøy å chatte med gutter uten at de vet hvordan du egentlig ser ut. Selvtilliten min var heller ikke særlig bra på den tiden..

    38. Jeg har aldri utgitt meg for å være noen andre enn det jeg er. Tenkte tanken når jeg var sånn 13-14 år, men gjore det aldri. Det var vel for å få alle de fine kommentarene om hvor pen osv man var, så det er jo noe man gjør fordi man har dårlig selvtilitt og er desperat etter noen fine kommentarer.

    39. Og forfalske ekte personer er ganske idiotisk, hvertfall hvis man setter dem i et dårlig lys, men skal inrømme at jeg lagce en falsk facebook profil engang, med bilder av den peneste jenta jeg hadde sett, og brukte henne til og flørte med gutter som flørtet med meg, bare for å teste om dem var ekte, eller sa det samme til alle jenter… Det anbefales faktisk!

    40. E ikke du under 18 år? Kor e foreldran dine?? Kan ikke tru at de følg me på den her utleveringa di te heile verdenå ikke grip inn! Bi nesten flau på dine vegne, der du ligg å vrir dæ på bildan så man nesten ser rett “hjem” og laga en merkelig munn som muligens ska lign en kyssemunn, men som berre bli komisk.. Trist at du antageligvis ikke bi nå meir enn dum og deilig resten av livet ditt, å d som e enda tristere e at d faktisk e nån som ser opp te dæ og har dæ som idol… Hallo!! Våkn opp jenta, livet består av så mye meir enn sminke, falskt hår, falsk brunfarge og æ vet ikke ka meir som er falskt me dæ, stakkar. Ka e d me den brunfarga? Ønska du å se ut som ei gulrot? D e d du gjør, vet du. Ser at folk skriv at man ikke ska skriv ufine kommentara te dæ, men du legg dæ nu lagelig te høgg når du operer på den her måten. Hadde du vært mi datter, hadde æ låst dæ inne på rommet ditt, stengt tilgangen te nettet og vent dæ av me smørninga du driv å rasér huden din me, e antageligvis ikke så sunt førr dæ, skjønna du. Få dæ ett liv jente å våkn opp..

    41. Kan du lage en video der du viser hvordan du lager de krøllene ? PLIIIIIIIIIIIIIIIIIIS!!!!!! Da blir vi kjempeglaaaaaad , hveeeeeeerså sniiilll!!!!!!!!! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

    42. Kjempe bra innlegg, og kjempefine bilder! Og jeg vil også kjeeeempe mye at du lager en video der du viser hvordan du lager de krøllene! Pliiis, de var kjeeeempe fine ! 😀 <3

    43. Hei Sophie Elise. Jeg begynner nå i 8 klasse og jeg ser ut som en 5 klassing! Jeg ble mobbet av noen i klassen for jeg hadde små føtter og var så liten. Jeg blir kalt mus pga jeg er så liten og har ” pipestemme ” Jeg er ” et hode ” mindre enn de andre i klassen pga at jeg er født fortidlig!
      Så dette inlegget muntret meg litt opp og på en måte hjalp meg 🙂
      Takk! 😀
      -Kommenter gjerne tilbake <3

    44. Jeg er også liten og ingen gutter vil ha meg heller!!! Jeg har aldri hadt en kjæreste og nå begynner jeg på ungdomskolen!!! Når en veninne av meg spør en gutt om han liker meg sier han bare!
      “Nei!? Hun er jo driit liten!“ Det suger og være liten noen ganger! BTW elsker bloggen din! Mest fordi du støtter meg litt på en måte vis du skjønner! Og du er utrolig pen og smart og virker som en utrolig hyggelig person <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg