intervjuet i dagbladet

I natt tror jeg har vært den lengste natten i mitt liv, bestemte meg for at jeg skulle se the cove igjen (delfinfilmen jeg har snakket om på bloggen, dere kan se den gratis HER) og jeg gråt i sikkert to timer etterpå. Var helt utrøstelig. Det er så utrolig ekkelt når hele havet er rødt av blod i den filmen fordi mennesker har drept det smarteste dyret vi har. Seriøst jeg HATER mennesker, de er så utrolig stygge. Mot hverandre, mot plantenen, mot dyr. Visste dere forresten at japan betaler land som er små og i gjeld for at de skal stemme på japan når det kommer til valg om de skal få drepe delfiner osv? Det er helt sinnsykt, det er så korrupt at det er kvalmt. Og visste dere at delfinerer er så smarte at de kjenner igjen seg selv på film? De pynter seg når de ser seg i speilet? TRUE STORY! 

Vel, ellers fortsetter livet som vanlig. Ble intervjuet av dagbladet tidligere i dag om mobbing men saken kommer ikke ut før i August men jeg sier ifra til dere! Føltes godt å bli intervjuet om noe annet enn melanotan for en gangs skyld, føler at jeg blir framstilt som en idiot når det er slik. Siden jeg ikke har noen særlige planer i dag kan dere godt ønske dere ett innlegg! 


Lisa er hos meg nå, så nå blir det morgencigg! Ja, jeg sto nettopp opp. . 

73 kommentarer
    1. kan du lage et innlegg om sommerkjoler/sommerklær(Legg til link) Trenger hjelp med helst fine sommerkjoler ! 🙂

    2. Tror jeg skal bruke litt penger på å adoptere en delfin fra den siden du la ut ellerno!
      Du er jo veldig interesert i dyr og om å stoppe dyreplageri (og det er jo supert!!!) så det er jo naturlig at du skriver om det på din blogg:-) Bare fortsett du, kanskje du motiverer andre til å redde dyr osv! Bloggen din rekker jo ut til veldig mange og har sikkert stor påvirkning! :-))

    3. Kan du skrive et innlegg om en periode som har vert veldig vanskelig for deg?
      Eller kanskje et innlegg om dine drømmer om fremtiden?

    4. eelsker bloggen din! Du er virkelig et forbilde! Jeg tenkte på deg som en barbie som bare bryr seg om utseende, og brunfarge, silikon osv, men nå har jeg fått et heelt annet syn på deg! Du er helt fantastisk! Håper jeg møter deg en dag:) Forressten, har du navlepiercing? Jeg ønsker meg det, men jeg får ikke lov før jeg er 16.. Har du noe å anbefale når det gjelder navlepiercing? Og har du noen tips hvis man skal ta det på seg selv? <3

    5. Så den filmen, delt var helt for jævli å se på når de drepte alle delfinene og du så bare at vannet blei helt rødt!

    6. Jeg må bare di at bloggen din er den beste 🙂 sikkert mange som er enige med meg, og jeg har vert en fast leser leenge nå! Elsker å lese alt du skriver om uansett om det er om sminke og hår eller om dyreplageri ol. Jeg har sett de fleste filmene av deg på youtube og så en der du sa at folk ikke skulle få høre mer ogsånn om dyreting osv, fordi de ni år gamle leserne dine ikke skulle bli skremt når de kom inn på bloggen….men du har vel gjort en vri og slutter å leegge ut bilder , men heller linker til det 🙂 oi nå ble denne kommentaren laang! Men jeg må bare si at jeg beundrer deg utrolig mye! Ps. Kult navn 🙂

    7. Jeg er ialefall ikke enig med sofie. Du er jo falsk tvers igjennom. Desperat etter lesere. Kommer det flere nakenbilder snart? Kanskje du får førsteplassen da lol tcm er den som fortjener førsteplassen. Du burde vel heller vært nederst på topplisten lol 🙂

    8. Lurer på om du kan skrive ett innlegg om hvilke “syden” land du har vært i før og hvilket av de landene du likte best? og eventuelt hva du opplevde de plassene, med tanke på om du besøkte noen parker eller prøvde noe du ikke hadde prøvd før osv? 😀 hadde vært spennende å høre om:)

    9. starten på denne blogg din, der skrev du meget om at du var deprimeret og gik pyskolog, hvordan går det egentlig med dig nu? du ser meget glad ud nu, men alt kan jo ske bag smilet, stå på du er en stærk jenta <3

    10. Det er fint at du viser din forkjærlighet og støtter retten som delfiner og andre dyr har på planeten. Til tross for dette fremstår du fortsatt som en amøbe ung jente som trenger mer bredspektret refleksjon og tilføyelse av intellektuelle evner. Jeg har i alle år jeg har vært et individ på denne planeten, forstått at mennesket er i ferd med å ta over. Det biologiske mangfoldet møter på ”forbudt distrikt” mer og mer. Leveområdene til reptiler minskes, og dermed stiller jeg deg et spørsmål: Hvilke endringer skaper du ved å skrive slike tekster om dyreplageri? Annet enn å tiltrekke deg oppmerksomhet og medfølelse gjør du ikke noe stort for det biologiske mangfoldet ved å bruke denne ubevisste cyber-teknikken. Intellektualiteten hos ethvert individ må økes, og dersom du tenker bredspektret vil du forstå at alt dette dreier seg om noe mye større. Det biologiske mangfoldet vil dø ut dersom det ikke gjøres noe, og da hjelper det lite at amøbe fremtids-korrekte jenter som deg prøver å bevisstgjøre forbrukerne av et grusomt samfunn. Vil du ha noe gjort, så gjør det selv. Få gjort noe med dette problemet, heller enn å ligge i senga og blogge om hvor trist du syns dette er. Et ekte frelses-menneske til det biologiske mangfoldet ville foretrukket en verden uten mennesker, enn en verden uten dyr. Skjønt jeg får mine goder fra mennesket, ønsker jeg heller en verden der alt er grønt. Er du en slik kvinne? Kan du stå frem en dag og kjempe for disse dyrene, til tross for at ditt liv ligger i fare? Nei. Så tørk tårene og tro på det sosial-darwanistiske samfunnet som du idag er en del av: Et menneskelig samfunn som jukser til seg retten på liv og komfort.

    11. Kan ikke du skrive litt om ”emo” tiden din, har ikke hengt med så lenge at eg har funne ut ka det handler om og sånn men har sett at du har lagt ut bilder der du skriver ” heh meg som emo” elns
      Elsker virkelig bloggen din og du er en fanastisk pen jente og dette forsterkes syykt ved at du bryr deg sånn om dyr, har selv tatt inn 5 katter som har vært mishandlet og ellers avlivet og to hunder fra dyrebeskyttelsen som var nesten avliva <3 virkelig eelsker dyr <3

    12. Kan ikke du lage et innlegg om hvor du henter all ‘fakta’ fra?
      Joda, delfiner er smarte dyr. Det var jo der klikkertreningen startet! Men at de kjenner igjen seg selv på film…? HVOR har du hentet det fra?
      For å kjenne igjen seg selv på film er det vel en forutsetning at man har sett seg selv i et speil, eller utenfra..? Hvor mange delfiner ser seg selv utenfra/i et speil.
      Jeg har også hørt en plass (kan dessverre ikke oppgi kilde, da jeg bare mener å ha hørt det…) at elefanter er de eneste dyrene som vet at et speilbilde er seg selv. Dette er ‘bevist’ ved at elefanten følger sitt eget speilbilde i vannet mens den beveger seg.
      Så.. Et innlegg med kilder og hvor all denne delfinfaktaen er hentet er meget ønskelig:)
      Ha en fin dag!

    13. Syns at det du skriver om er skikkelig viktig! Har selv både hund og katt og elsker dem, og når jeg ser at andre dyr blir torturert som dette begynner jeg å gråte. Det verste er at mennesker tenker at det er ikke så farlig, de er jo bare dyr. Vi er jo faen meg og dyr! Mennesker er svake og feige skapninger. Vi greier ikke å kjempe uten å bruke farlige våpen, mens dyr som ikke har gjort oss noe må kjempe uten noe. Unfear. Fortsett å skrive om dette! digger bloggen din btw!

    14. kunne ikke vært mer enig. Jeg HATER mennesker, sånn særiøst!!!!!! Jeg hater dem! Hva faen har dyr noen gang gjort mot oss???? …. har ikke ord!

    15. Hva er dine tanker rundt “Romfolket”? Vet ikke helt hva de heter ettersom noen sier noe og noen sier noe annet. Skal se filmen i kveld 🙂

    16. Det var vel litt drøyt og si du HATER mennesker. Altså det er ikke alle som dreper og ødelegger planeten osv. Det er bare noen få når du først tenker over det! Syns du bør tenke over hva du skrive før du publiserer det, syntes dette ble litt får teit.

    17. Jeg er fristet til å se på den videoen, men jeg tørr ikke siden jeg vet hvordan jeg reager på å se dyremishandling. Kan skrike i flere timer etterpå!

    18. utrolig flott at du har dette som en hjertesak. Kunne ikke vært mer enig i at mennesker er de styggeste vesener som lever på jorda. Stå på med blogginga de om at dyr trenger frihet, og flere må virkelig få opp øynene. Du er en sann dyrevenn Sophie, akkurat som meg! 🙂 Stå på videre <3

    19. Beklager virkelig å si det, men er det et land jeg aldri skal til så er det Japan! De gjør ALT for makt og penger, om det så skal være å drepe uskyldige dyr.. Japan er de værste! Har lest mange saker om dette.. Mennesker på kloden burde virkelig skjerpe seg og tenke litt mer etter ordtaket : vær mot andre, uansett hvem! som du vil at andre skal være mot deg. Ikke slik noen av oss mennesker er mot dyr hvertfall. Godt skrevet Sophie 🙂

    20. kan du lage et innlegg der du skriver hva som er din(e) favorittsko, kjole, genser, jakke osv? og hvorfor det er det! 🙂

    21. Kan du skrive ett innlegg om sminke/hudpleiemerker som IKKE testes på dyr, og kanskje noen som testes på dyr? Er sikkert mange som lurer på dette. 🙂

    22. Kan du begynne å skrive treningsinnlegg? Altså sånn at du forteller hvordan du trener, øvelser osv? Hadde satt stor pris på det!:)

    23. Herregud!!! Jeg så The Cove! Jeg satt og grein gjennom hele filme!!! Sepecielt da den dykker dama fortalte det hun så da hun sto og så ut!! Jeg støtter deg og dine meninger Sophie!!
      Jeg håper virkelig at dette blir stoppet! Jeg elsker delphiner! De er kjempe fine og smarte dyr! Og jeg er veldig glad for at “private speace” fikk sparken :DFortsett med det du gjør!!

    24. greit at du røyker, men måååååååå du legge ut bildene av deg som røyker og skrive om røyk i innleggene? tror du at du er “kul” og “voksen” fordi du røyker? hadde vært greit om du bare hadde informert leserne om at du røyket, og det hadde holdt i massevis. vi bryr oss jo faen ikke om den jævla røyken din ;p

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg