videoblogg – mistet stemmen, søvnproblemer og sang

Herregud jeg prater så mye tull når jeg lager videobloggg! Skulle egentlig spørre om tips til meg som sliter med søvnmangel, men så begynner jeg heller å synge? Hva i alle dager! Er så typisk at jeg sitter elnge og planlegger hva jeg skal si når jeg videoblogger, så blir jeg så ivrig fordi jeg elsker å snakke. . . og så wips har jeg snakket meg helt ut av temaet. Typisk meg! 

Noen som har tips for å få sove? Spessielle teknikker man kan bruke, ting man kan tenke på, ting man kan drikke osv? Jeg trenger det virkelig, hele hverdagen min blir jo ødelagt på grunn av dette!

Sangen heter ” my life would suck without a milli”, får alltid spørsmål om det. Artisten er The White Panda ♥

154 kommentarer
    1. det hjelper å drikke varm melk og spise banan før du legger deg har jeg hørt, det setter i gang søvnhormonene elns <3 🙂
      og så hjelper det ikke å telle sauer for å få sove, prøv heller å kjenn etter i hver kroppsdel om det er vondt eller om det er helt normalt.. da vil du etterhvert falle i søvn!

    2. slitter litt med søvnproblemer selv, men det hjelper å høre på litt rolig musikk før du legger deg foreksempel safe and sound av Taylor Swift. Ellers sove i et stille mørkt romm. Det hjalp for meg iværtfall 🙂 du er en flott blogger <3

    3. HErreeeguuud! Du er så søt! Haha,søteste ever!<3 Broren min sa "shit for en babee" haha,åå hadde gjordt alt for og være deg!

    4. Har hatt søvnproblemer selv på grunn av at jeg har vært mye deprimert (heldigvis helt bra igjen nå!), det som har funket for meg er å trene hardt så du blir heeelt utslitt, så ta en varm dusj og sovne til musikk/film! 🙂

    5. du har virkelig en fantastisk stemme, sophie! 😀
      uff sliter med det samme! kan ligge i senga i flere timer uten å sovne :(( utrolig irriterende.. blir kjempesur 🙁
      men har hørt at å drikke varm melk eller kakao hjelper! 😀

    6. Jeg bruker å ligge å tenke over spesielle hendelser, minner, eller nynne på sanger – og vips, til slutt har jeg sovnet. Har også funket å funnet ut hvilken vei i senga jeg ligger best i, sovner med engang da! Lykke til videre, håper du kommer over det! 🙂

    7. Haha, før så tok jeg og sang nasjonalsangen inni meg (de tre versene jeg kan da..) og hvis jeg bomma eller sang feil så måtte jeg begynne helt på nytt! Det funket bra for meg :)) eller så har jeg hørt at det funker å stramme musklene i hvert bein og hver arm og så slappe av og “synke ned i madrassen” (ikke samtidig, men ta en og en av gangen) 🙂

    8. Har samme problem, har skikkelig dårlig døgnrytme, + får aldri sove på natta! 🙁 Men jeg elsker å høre på musikk, eller ha på en film i bakgrunnen, da pleier jeg sovne fortere… håper du finner ut av noe, Sophie! 🙂

    9. Om problemet fortsetter kan du høre med legen din om beroligende tabletter funker for deg. Jeg hadde en lang periode der jeg ikke fikk sove på flere timer, og fikk “vallergan” hos legen, som er en allergitablett de brukte før, men ikke lengre fordi du blir sløv av de.
      Du blir ikke direkte sløv av de, men “roer ned” kroppen om du skjønner? Helt ufarlige, og ingen sideeffekter.

    10. Har også det! hater det, virkelig. Men bare lurer på noe.. Har du fikset leppene dine? Har bare sett på andre videoblogger og da er de veldig annerledes? Har absolutt ingenting imot det altså!! Elsker bloggen!

    11. Du burde prøve melatonin, det er IKKE en sovetablett, men kroppens naturlige hormon som gjør at du blir trøtt. Noen ganger kan man trenge litt tilskudd av det for å sovne inn fortere, og det funker best om du ikke utsetter deg for sterkt lys i tiden før du legger deg, f.eks data eller mobil, da.
      Jeg har brukt det ganske lenge nå, og jeg synes det funker. Du skal ikke bli avhengig fordi det er naturlig.
      Leger bruker å gi det ut til de som sliter med å sovne, og jeg fikk det selv via BUP, men du kan bestille en time hos fastlegen din og fortelle om det, så vil du få en resept. Det er nemlig reseptbelagt 🙂 Så går du bare på apoteket og kjøper den med resepten, og dosering skal stå på en rød og hvit lapp klistret på boksen.
      Melatonin er ment for å komme inn i en bra døgnrytme igjen, når den er helt på tryne fra før av så klart. Du kan slutte å ta det når du føler at døgnrytmen din blir bedre 🙂
      Lykke til!!

    12. Tell fingre og tær:
      1,2,3,4,5 tær + 1,2,3,4,5 tær = 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 tær
      1,2,3,4,5 fingre + 1,2,3,4,5 fingre = 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 fingre
      1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 tær + 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 fingre = 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20 fingre og tær
      Hilsen Andrea og Elisabeth
      andreeeeaaa.blogg.no & elsbildeogvideo.blogg.no

    13. Når du legger deg ned for å sove så puster du tungt når du puster ut. Fokuser kun på utpust og gjør dette noen minutter. Du kommer til å sovne da 🙂

    14. har samme problem som deg!
      Hater det!
      Men i motsetning til deg klarer jeg aldri å sove lenge! Jeg våkner hele tiden når først har fått sove! Har ødelagt hele skoleåret!
      Men var bra du spurte om tips sånn at jeg også fikk det, hihi! 😀
      Du er awesome og synger nydeliig!

    15. Så søt du er =) Les noe som ikke er særlig spennende, skriv ned (med penn og papir, data gjør deg våken) alt du tenker på, planlegg blogging med penn og papir, drikk te med melk og honning, gå en rolig tur (med nok klær så du ikke fryser) en time før du vil sove, gjør noe avslappende (hjemme-spa i slow motion?) før du legger deg =)
      Lizbethosnes.com – En ærlighetsblogg. Min hverdag med mine interesser, og den psykiske lidelsen Anorexia Nervosa. Lizbethosnes.com ♥

    16. haha, du må være verdens søteste!:) flink å syng også!
      Jeg har akkurat samme problemene som deg med å sove! Men viste du at melk hjelper? Ikke drikk deg i hjel på det, men ta et glass før du legger deg:) Skal visst være bra. Det er også veldig lyst her i nord, så prøv å gjøre rommet så mørkt som overhode mulig! Det bruker å funke. Håper noen av tipsene funker! 🙂

    17. jeg hadde det samme problemet! det jeg fikk tips om var og spise mye mer(dette er om du spiser veldig lite ) , drikke mye melk og vann! men jeg sover ALLTID med en sovemaske,en slik du ofte ser på fly osv! den hjelper meg utrolig mye, nå sovner jeg mye raskere!

    18. Jeg går på Cylokain, elns. Er ikke sikker på hvordan man skriver det. Hadde samme problemet, lærerene begynte å klage om at jeg var alt for trøtt og sånn..
      det er et legemiddel du tar to timer før du legger deg, funker fett! 😀
      Man må ha resept på det, men det skal ikke vere så vanskelig å få tak i ettersom dette ikke er noe type dop eller noe som kan skade annet en at du fucker rytmen hvis du gjør det feil..

    19. Her minte du meg litt om lindsey lohan 🙂 og jeg digger både hun og deg <3 stå på sophie du er best !

    20. ikke vær på data/tv en time før du skal legge deg. Det har kommet frem i tester osv at å se på tv eller være på data en time eller mindre før du legger deg skaper søvnproblemer 😉 så heller les ei bok eller rydd rommet før du skal sove 😉

    21. Har hatt samme problem, men her er noen tips:
      Kjenn at alle kroppsdelene er rolige og tunge.
      Kil deg forsiktig på magen eller pust rolig å tenk 1 når du puster inn og 2 når du pusser ut! Bare noen smarte tips! <3 🙂

    22. Ååå, jeg får heller ikke sove lett akkurat .. men går alltid over etterhvert da så er egentlig ikke så ille 🙂
      Foressten om pcn din blir varm fort burde du gjøre som jeg – kjøpe en sånn nedkjølingsmattedings. Ser dritdumt ut, men ja ..

    23. Du er så flink!!!! Btw, har du gjort noe med leppene dine?
      Og så mååååå du vise hvordan du lager sånne krøller før jeg dør!!!!!!!!!

    24. Fin blogg. Det funker å høre på rolig musikk 😀 sliter selv og da bruker jeg bare å sette på musikk, det har funket får meg 😉

    25. Jeg slet veldig med dette for en stund tilbake, dette hadde veldig mye med stress og at jeg alltid begynnte å tenke på alt mellom himmel og jord i det jeg la hodet på puten. det som hjelper for meg er å rett og slett stå opp i en halvtimes tid vis jeg ikke hadde fått sove etter en time. Da leser jeg enten i et blad eller noe som gir meg ro, noe jeg liker rett og slett. Det hjelper
      også med Te osv med melk, det er faktisk veldig søvndyssende. Det du må prøve å unngå når du står opp sånn vis du ikke klarer å sove er at du ikke har på for sterkt lys, for da vender hjernen seg til lyset og blir automatisk mye kvikkere noe som ikke er gunstig når hensikten er at du skal få sove. Noe som
      også hjalp for meg var å ta urtetabletter før jeg la meg, liknende får du nok kjøpt på apoteket, bare spør om det når du er der. Det skal visstnok hjelpe deg med søvnen din slik at du kommer på rett spor og hjelper deg med søvn over lengre tid. Dette er altså ikke søvntabletter som gjør det søvnig med engang, det er noe som hjelper deg slik at søvnen din blir bedre over tid. Jeg tok disse tablettene i 2 uker, etter det sovnet jeg med engang og sluttet med tablettene. Nå, ett år etterpå er søvnen min kjempe god slik som den har vært helt siden jeg tok de tablettene, så det anbefales! Vis du har mye å tenke på når du legger hodet på puten anbefaler jeg deg i tillegg å snakke med noen i familien eller ringe en venn å forklare hva du tenker på, slik at du letter på trykket med både ekle, negative og gode tanker. Eller eventuelt skrive ned det du tenker
      på. Alt dette har hjulpet for meg! Bare kontakt meg på facebook for flere spørsmål og mer detaljerte svar. Vil virkelig hjelpe deg med dette, og i og med at jeg vant Justin Bieber billetter på bloggen din så skylder jeg deg en. Facebooken min er:
      maria sydow:) håper dette hjalp for deg, sophie!!:)

    26. så mærkeligt at jeg forstår ALT hvad du skriver, men når du snakker forstår jeg ikke et ord. ER DANSKER. så svært er det da ikke at forstå norsk , måske din dialekt. men sød er du 🙂

    27. Enig med Ingrid litt lenger opp her, jeg er totalt avhengig av Melatonin for å få sove hvis jeg f.eks. skal opp tidlig dagen etter. Jeg vet ikke hvordan man får tak i det i Norge, men her i huset pleier vi å kjøpe det ved utenlandsreiser 🙂
      Ellers har jeg for vane å drikke et glass iskald sjokolademelk like før jeg legger meg, dette hjelper veldig for meg. Merker at de kveldene jeg ikke drikker glasset med sjokolademelk, tar det mye lenger tid før jeg sovner..

    28. Æ går på nå medisina, det hete Circadin å du må ha resept for å få kjøpt det. Men sia du har såppass store søvnproblema antar æ at du får resepten hos legen uten problema! 🙂 det e ikke avhengighetskapende, det består av kroppens naturlige søvnhormon. Har gått på det i et års tid, funke som bare det!

    29. Jeg pleier å lukke øynene og prøve å tømme hodet heeelt for tanker samtidig som jeg prøver å se bak øyelokkene om du skjønner? Bare tenk at du ikke lukker øynene men at det er helt mørkt og at du forsøker å stirre inn i mørket. Haha, det høres sjikkelig rart ut faktisk. Litt vanskelig først kanskje, men det funker kjempebra når du får det til!

    30. Du kan drikke kamille te det hjelper. Drikke kamille te en time før du legger deg, det gjør deg beroligende + at det hjelper mot urinveisinfeksjon.

    31. DRIKK ET ISKALDT GLASS MED VANN, DET FÅR KROPPEN TIL Å BRUKE OPP ENERGIEN PÅ Å FORDØYE VANNET… OG DERMED BLIR DU MER SLITEN 🙂 Du skal egentlig ikke drikke kaldt vann når du trener heller, du skal drikke sånn ca kroppens tempratur.. 🙂

    32. Sånn er det med meg å.. Skjønner ikke hvordan jeg skal få sove, men vil liksom ikke dra til legen heller. Du er utrolig flink til å synge!! Lag flere sang videoer! 🙂

    33. Jeg harhadde også søvnproblemer, og kunne være oppe i flere timer! Men hvis dette ikke gjelder på skoledager, så kan det faktisk være fordi du sover for lenge! Det er derfor jeg ikke klarer å sove, fordi jeg sover til klokka 12. Det KAN faktisk være så enkelt.. Prøv å snu døgnrytmen din litt, å våkn opp klokka 9 (haha challenge..) å se om du klarer å sovne lettere om nettene:) MEN hvis du har søvnproblemer når du våkner tidlig og (f.eks på skole dager) SÅ hjelper selvfølgelig ikke dette..:)

    34. Varm opp melk og lag kakao med melk, ikke vann! og drikk det rett før du legger deg, før det kan du ta et laaangt varmt bad eller en god og varm dusj, eventuelt skifte sengelaken etter du har pusset tennene! Jeg blir lys våken av å pusse tennene, så må pusse tennene en time før jeg legger meg 🙂 det hjelper også å vaske alle krokene i rommet ditt,samt rent sengetøy og nybada når du legger deg! Det gjør jeg når jeg kommer inn i periodene jeg har hvor jeg ikke eier søvn,hehe. Funker for meg iallefall! Lykke til, og jeg håper du får sove godt i natt <3 Nattaklem fra meg!

    35. Har du sjekke om du har adhd helt seriøst? Det har nemlig jeg. jeg kan ligge å se i taket 2-3 timer, tankene bare svirrer rundt i hodet og blir helt utslitt. selv om jeg har sovet 4 timer natta før så kan jeg være like våken igjen om kveldene, dette skyldes adhd.

    36. Jeg har slitt mye med søvnproblemer, men det naturlige middelet “melatonin” har virkelig hjulpet meg! Vi har det allerede i kroppen, så det skader deg ikke.

    37. det jeg gjorde når jeg slet med å sovne var å legge meg i en god stilling på ryggen, og begynne å konsentrere seg om å kun slappe av i føttene, og så føttene og leggene, og etterhvert med låra, rompa midja, magen osv helt opp til nakken og tilslutt hodet. Er litt vanskelig å forklare, men du må prøve å tenke at du skal slappe av så mye og bli tung i kroppen! jeg sovnet med en gang når jeg var ferdig med å “slappe av” i hele kroppen 🙂
      Hahha, høres veldig rart ut, og sikkert litt vanskelig å skjønne, men det funket faktisk veldig bra for meg!

    38. du kan jo prøve å telle pustedragene dine? haha, høres rart ut, men det funker på meg:) om du trenger noe enda “større”, kan du jo kanskje ta deg en joggetur før du legger deg, eller gjøre noe der du bruker kroppen din:)

    39. Flink å synge:) Hjelper å lese en bok når man er trøtt, vis du ikke får sov kan du også dusje, skifte på sengen og ha vinduet opp litt! Funker for meg, sovner med en gang er så herlig:)

    40. Sliter med det samme problemet. Av og til døgner jeg den bare, men om jeg absolutt MÅ sove, står jeg opp igjen etter 1-2 timer søvnløs, for å drikke en kopp te eller spise litt. Bare ligg med øynene lukket, og IKKE tenk på å sovne. Vet det er kjempevanskelig, ikke tenk på en rosa elefant liksom, men bare gå gjennom hjernen din. Tenk på alt du har gjort fra da du stod opp, til når du gikk til sengs.

    41. Synes du passa hes stemme! Du er kjempe flink til og synge.
      Har nok ikke noe tips til søvnproblemer dessverre…
      Jeg har akkurat samme problem med og bare kunne filme i noen få sekunder på mitt kamera også, kan du skrive på bloggen åssen du fikk/får det til og funke igjen? 🙂

    42. Skriv ned tankene dine før du legger deg. Når jeg ligger lenge oppe er det fordi jeg tenker veldig mye, så kanskje det hjelper. Åpne ett vindu, ta deg ett glass vann 🙂

    43. Ikke sitt på pc før du skal legge deg det gjør at hjernen stopper og lage søvnhormonene (eller noe lignene). Det gjør at du ikke får sove når hjernen ikke produsere det. Lyset fra pc’en gjør at hjernen tror det er dag 😉 Ikke stol 110% på dette men det er hvertfall det som har stått i ett sånn blad 😉

    44. Jeg har også slitt med å få sove i det siste, og jeg har det vanligvis ikke sånn.. I natt var jeg liksom kjempetrøtt og ville sove, men fikk det ikke til.. litt skummelt, egentlig.
      Kamille-te skal funke bra mot søvnvansker, da! Leste at kamille har et naturlig beroligende stoff i seg og noe slikt, så det kan vi jo begge prøve!

    45. jeg hadde akkuratt det samme problemet med søvn og det ble bare verre når jeg er en person som tenker mye. Gå til legen din og fortell o problemet og om hun/han forteller at du skal starte på sove piller så sier du bare at du ikke vil ha den hangoveren. Det fikk jeg og det gikk ikke med tanke på skolen ogsånn. Men det finner noen “sovemedisiner” du også kan få hos legen som gjør deg trøttere, det er laget av naturprodukter og hjelper virkelig!

    46. det hjelper veldig bra å ikke tenke på at “nå MÅ jeg sove” hele tiden. da greier du ikke sove! ellers så hjelper det også å drikke noe varmt og så ikke tenk på at “åå, jeg kommer ikke til å få sove i natt heller” fordi da går det heller ikke

    47. Tanta mi hadde fryktelige søvnproblemer før, og etter å ha prøvd mye rart endte hun opp me å gå til en ernæringsfysiolog, og fikk lagt om kostholdet sitt. Hun fikk høre at mye dårlig mat kan gi søvnproblemer og det hjalp for henne, hun sa også at akupunktur hjalp en del..
      Ellers sliter jeg generelt sett med å sovne selv, og jeg hører på radio hver kveld men jeg har så lav lyd at jeg må konsentrere meg for å høre hva de sier og dette hjelper 🙂 Det har visst noe med at hjernen kobler seg automatisk ut fordi den ikke må anstrenges eller noe sånt(??)..

    48. Jeg klarer heller ikke få sove om nettene! men jeg har et drit bra tips som jeg gjør hele tia!! jeg er oppe halle natta og dagen også når klokka er sånn i 11-12 tia om kvelden sovner jeg! det er helt genialt!!

    49. Serr sophie du synger drit fint. Kan ikke du legge ut en sangvideo der vi ser at det er du som synger? uansett ELSKER bloggen din og jeg digger deg. <3

    50. Jeg har selv slitt lenge med søvnproblemer, likt det du nevnte. Etter at jeg endret kostholdet mitt (til det sunnere) forandret jeg meg helt. Nå kan jeg legge meg tidlig og stå opp tidlig uten problemer. Kanskje det hjelper med deg også. 🙂

    51. Dette kan høres veldig teit ut. Men jeg kniper sammen øya mine så hardt jeg kan… også får jeg vondt i hue og etterpå føles det helt svarttere ut en noen gang da er det mye enklere og tenke på noe annet

    52. Ikke se på tv, mac eller mobilen den siste halvtimen før du legger deg 🙂 tenn etbøysbog se på det, da slapper hjernen av… :))

    53. når du puster løfter du den ene fingeren opp og ned i takt med pusten. bare konsentrer deg om pusten og fingeren, og pust rolig.
      jeg pleier også å sette på rolig musikk mens jeg ordner meg, blir skikkelig avslappet. Jeg har også hørt at det funker å ta et varmt bad før du legger deg:)) Lykke til, sliter også med å sovne, men det er bare på midtsommeren når det er lysest ute.

    54. Har aldri kommentert stygt på bloggen din eller noe. Men nå må jeg bare si noe.
      Hva gjør du med leppene dine? Du ser ut som en and. Har du gjort noe? Eller “presser” du nesen ned slik og ut med leppene slik at de blir sånn?
      Det er ikke pent isåfall, og du burde slutte med det om du gjør deg til :p!

    55. Jeg har søvnproblemer selv og har prøvd ut noen tabletter man får kjøpt i helsekost butikker; Valerina natt, dette funker noen ganger hos meg, og jeg tror ikke det er skadelig å bruke det heller. Om jeg ikke husker helt feil, så er det bare urtemedisin eller noe sånt. Lykke til! 🙂

    56. et tips som jeg syns funker veldig bra ! er å tenke på noe postitivt, eller noe du ønsker ! liksom “lage” en drøm i hodet ditt og da sovner jeg med en gang 😉 kan jo funke for deg også 😀

    57. se på en lampe eller etlant lys i en halvtime før du legger deg, og når du står opp. en vennine av meg fikk beskjed av legen å gjøre dette!

    58. Har bare et tips på hvilke liggemåte du kan ha! Jeg har sluttet å bruke pute, og ligger på magen med ansiktet skrått, den ene armen inntil siden, og den andre på bøyd på skrått over hodet.
      Visst du skjønte! Før brukte jeg evigheter på å sovne, men nå går det ganske kjapt.

    59. Du tenke for mye, prøv og skriv ned lister og planer før du sover slik at du liksom kan ta tankene opp dagen etter, funker bra:)

    60. nokka yoga greier. finn en behagelig stilling når du ligger på ryggen, så begynner du å si forskjellige kroppsdeler inni deg, begynn med tærne. når du føler at tærene er “tung” går du vidre til ankelen, og slikk forsetter du oppover. det funker hvertfall på meg.

    61. Slå av datan ei go stund før du skal sove (eller senk lysstyrken på skjermen), sterkt lys gjør deg mer våken.
      For meg hjelper det å jogge en tur eller trene ei stund før jeg skal legge meg.

    62. Siden pc’en din blir så varm så anbefaler jeg deg å støvsuge den under der viftene er 🙂 Det gjorde jeg her om dagen og nå er den MYE bedre. Kom ut masse støv og hybelkaniner fra viften når jeg støvsugde den :p

    63. viss du går på en helsekost, så er det noe som heter ‘valerina forte’ og ‘valerina natt’, du kan prøve en av de! de hjelper deg med å sovne inn. de er ikke farlige i det hele tatt siden det er naturmedisiner 🙂

    64. Nummer en er og ha det kaldt på soverommet ditt, samt mørkt og stille. En ting folk ikke tenker så mye på, men som også er veldig viktig, er å slå av alt av tv, pc, radio osv. Telefonen burde ligge på nattbordet eller et annet sted i rommet, ikke i senga. Alle sike elektroniske ting sender signaler og bølger ut i rommet, som kan forstyrre deg når du skal sove. Invister i et godt bind å ha for øynene når det er lyst ute, prøv ut sånn sov i ro. Ikke nødvendigvis fordi du ikke får sove når det er lyst, eller når det ikke er helt stille. Men da får kroppen roet seg ned og du får lettere sove. I tillegg til alt dette burde du klare å slappe av mentalt, slapper du ikke av mentalt og ligger å tenker på alt mellom himmel og jord, så slapper ikke kroppen av heller. F.eks når noen føder får de alltid beskjed om å ikke få panikk, ikke bli stresset eller tenke på noe annet enn å få ut ungen. Hvis du ikke slapper av, slapper ikke kroppen av. Og det gjør vondt verre.

    65. Jeg har hatt problemer med døgnrytmen siden jeg var 3. Fikk noe som kalles Melatonin da jeg startet i 8. klasse! Du aner ikke hvor mye det hjelper!! Leste en annen som også hadde dette litt lenger over.
      Det er en liten tabelett som svelges ned med vann. Naturlig for kroppen, så trenger ikke å være skeptisk!

    66. Prøv å sitte i forsetet til noen mens dere kjører tur (bare at du ikke kjører). Det gjør deg skikkelig søvnig hvis du bare sitter lenge nok og stirrer rett fremfor deg, og ikke sier et ord. 😉

    67. Hei! Jeg har slitt med søvnmangel helt siden jeg begynte på vgs i 2010. Etter en stund skrev legen ut resept på Melatonin. Det funket ikke på meg.. Funket første gang jeg tok det, men ikke de andre gangene. Men det er jo kanskje verdt et forsøk? Jeg sliter også med bisarre drømmer, og når jeg begynte med Melatonin ble de enda sykere. Noe jeg faktisk fant underholdene (utenom når mareritt-periodene starter da)Lykke til!

    68. Jeg bruker og ha på lav musikk, fordi at da hører jeg ikke så mange andre lyder. Fordi at jeg sliter veeeldig bed søvn jeg og. Så etter jeg begynte og ha på musikk så sover jeg som en stein om natta;*.
      Fantastisk stemme!<3

    69. Selvhypnose ;p er ikke farlig om du kan det.. 😀
      Men du burde få noen som er der og kan si hvordan man gjør det, eller søke det opp… Siden jeg er elendig i å forklare

    70. (dette må du gjøre ute) du må rope høyt mens du balangserer en bannan på hode etter det spiser du en aprikos 🙂 eller løpe rund i ring på stua

    71. jeg har lest at man holde seg for nesen i 5 minutter, du skal visst nok ha sovnet før det har gått 5 minutter….Har aldri prøvd det

    72. Hvis pcen din blir så ekstremt varm, så har jeg fått et lite tips fra en elr annen elektro butikk at du må støvsuge den en gang i året. Min har begynt å skru seg av og sånn fordi den blir så varm,, men det hjelper virkelig å støvsuge den en gang i året!
      Stå på, stay strong! du er utrolig vakker og ikke bry deg om negative innspill folk kommer med! utrolig flink til å synge og :))

    73. Varm melk hjelper som bare det! Hvis du ikke liker bare varm melk så kan du prøve kakao eller varm melk med kanel og sukker – det er sååå godt! 😉

    74. viss du sender den på reperasjon vil de kanskje skifte viften, fikk nettopp min tilbake og den måtte skiftes pga mye støv som hadde tettet viften så den ble varm og skrudde seg av. 🙂

    75. tanten min er sykepleier og hun fortalte faren min (som har søvnproblemer) at om han ikke får sove, skulle han opp å gå i 30-40 min eller noe, å så legge seg igjen.
      Jeg vet ikke om det funker, for jeg sliter ikke selv, men det er kanskje verd et forsøk? 🙂
      fin blogg!! 😀

    76. Åh, når man e så flink te å søng, så fortjen man virkelig å hør det! Du e kjempeflink 🙂

    77. Litt kleint tips selv om det er helt naturlig… Men, det hjelper å onanere. Altså, etter en orgasme så blir man søvnig.

    78. Ok, her er noen tips 🙂
      STOPP tv, data, hardtrening eller mat minst 2 timer før du legger deg, dette gjør at kroppen ikke gjør seg klar for å komme i ”sovemodus”
      Og: Hvis du IKKE får sove, ikke ligg i sengen for så å prøve å sove, det gjør alt verre. Prøv heller å gå i et annet rom (kanskje sofaen i stua?) eller lignende. Ligger man for lenge på samme sted, skaper dette uro, og man klarer ikke å sove
      Ellers er det jo selvfølgelig vanlige tips: Drikke kamomillete(?), unngå stress og lignende :))
      Lykke til 😀

    79. slet med søvnproblem før, på grunn av deprisjon. for meg gikk det jo heldigvis over, siden eg gjekk til psykolog, og etter det har eg ikkje slete med noken av delane. psykologen min annbefalte å drikke urtete, kakao, eller noka anna godt og varmt å drikke før eg legger meg. en anna ting var å ha en fast døgnrytme (stå opp og legge seg til samme tidspunkt kvar dag). noke anna var å slappe av ca en time før du legg deg ( ikkje data, mobil, osv eller ting som er stressande) gjerne les ei bok eller et magasin/blad. Det som hjalp meg veldig var som regel å slappe av, høre på rolig lav musikk og lese ei bok som ikkje var stressande eller som man vart urolig av.

    80. Åå!! Herregud, får helt frysninger av å høre deg synge! Må høre det om og om igjen! Du er myyye bedre enn hun som egentlig synger den sangen!!! <3

    81. Ikke se på tv, holde på med mobilen eller være med pc’en før du legger deg, les heller et magasin du liker eller ei bok du liker 🙂
      Ang pc’en din, anbefaler å kjøpe et “pc’underlag” med vifte, der du bare kobler en usb-kabel fra underlaget i pc’en, så går viften automatisk når pc’en blir varm 🙂

    82. Jeg har sove problemer og har hatt det i tre år og jeg ville egentlig aldri gå på sove tabletter. Men jeg pleide ofte å meditere og drikke te men sånne te-er som får deg til å bli trøtt. Det er egentlig bare å søke det opp hvordan man kan komme over insomnia. Jeg gikk til en doktor person og han sa at jeg hadde det så du burdge gå til en lege å få se om du har det og de kan gi deg noen tips og sånt. jeg klarer hvertfall aldri å sove uten tabletter.

    83. Det sies at man helst ikke skal drikke te eller kaffe etter 18 eller 19 tiden, men det finnes te som skal hjelpe på søvn! Har selv søvnproblemer og sover kanskje et par timer hver natt og sånn har det vært i 2 år ca nå. Det jeg pleier å tenke på når jeg skal sove er at jeg ikke skal stresse, jeg har veldig lett for å bli stresset og takler stress på en veldig dårlig måte.
      Er det for varmt/kaldt på rommet? for mye støy/bråk?
      Det å høre på rolig musikk pleier også å hjelpe, slappe helt av i kroppen og det å ikke tenke så alt for mye. Det sliter jeg litt med er at jeg tenker alt for mye og ender opp med å bli veldig urolig, så prøv å kanskje ikke tenke så mye om det kan være et problem for deg.
      Digger bloggen din forresten! Håper du får til å sove bedre! 🙂

    84. En ting jeg gjorde var å bytte side av senger, på en måte. Jeg har slitt litt med søvnproblemer, men det slutter med en gang jeg snur ende av senger, rart altså. Men putter bare puten i fotenden, og sovner sånn. Vet ikke om det bare hjalp på meg, men du kan jo prøve… 🙂

    85. Du bør ikke drikke noe med koffein i Cola/kaffe etc etter kl 18.00
      Du bør ligge på et mørkt kladt rom.
      Legge deg til samme tid vær dag og opp til samme tid vær dag,
      Trening
      Riktig kosthold.
      Unngå ALKOHOL!
      Husker ikke alt men fikk en liste med slike råd av psykologen min, siden jeg sliter med søvnproblemer.
      men der var noen jeg kom på med i fullefarten.
      Håper du finner ut av det og får til og sove. Det er utrolig mange idag som får sovemedesiner som egentlig ikke trenger det!

    86. helsesøsteren ba meg om å lese en kjedelig bok. Det er dritkjedelig, men det funker! du er forresten forbildet mitt og jeg ser på livet på en helt annen måte etter å ha lest innleggene dine! håper på å møte deg en gang! <3

    87. Hei! for min del funker det veldig bra å høre på min egen pust når jeg skal sove. Fokuser kun på det, og ikke noe annet. Vips så befinner man seg i drømmeland! 🙂

    88. dU ER JO KJEMPE GOD TIL OG SYNGE<3 Du er jo det<3<3
      Hadde satt pris for en kommentar tilbake på min blogg viio.blogg.no

    89. Du er drit flink til å synge! Kan du plzz lage sangvideo?<3 Mange her hadde satt pris på det!

    90. Jeg har egentlig ikke hatt noe søvnproblemer, men før jeg legger meg, pleier jeg å lage meg sovete. Man kan få kjøpt det på Sunkost. Det hjelper utrolig godt og jeg holder nesten på å sovne etter 10minutter! Jeg anbefaler deg å prøve det, for det hjelper veldig!

    91. Jeg slet lenge med det samme og gikk på apoteket å kjøpte sånne ørepropper (?) som du bruker på f.eks. konserter osv, det gjør at det blir helt 100% stille, og hvis rommet i tillegg da er mørkt sovner man utrolig mye fortere.
      Dette var iallefall løsningen for meg, slet med akkurat det samme. Lå lenge i mange timer hver natt, helt utslitt uten å kunne sovne. Helt grusomt, anbefaler deg å prøve, tror det kan hjelpe! Hvis du i tillegg ikke får det helt mørkt kan du bruke en sovemaske også!
      Lykke til :):)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg