måsemor på roadtrip

wow, plutselig har jeg 1000 ting og gjøre om dagen, nå som jeg har blitt mamma til en måseunge! Haha det høres så teit ut, men det er sant. Jeg må gi den mat ofte, og å få den til og drikke vann er virkelig en tålmodighetsprøve i seg selv. . . Men den er ingenting redd mennesker nå, jeg kan “kose” med den, den kommer bort til meg når jeg kommer til den, spiser mat fra mennesker og alt mulig. Og nå holder vi på og bygge et område ute til den, haha! Vi er virkelig en rar familie. . Våknet av at mamma sendte meg melding i morges ” har du husket og mate måsen?”. Jaja, slik har da altså livet vårt blitt! Gleder meg til jeg kan ta den med ut i hagen, er bare så redd for at noen litt større dyr (altså, hunden min..) skal drepe den! 

Var noen som hadde sagt at jeg bør ringe dyrebeskyttelsen, men siden dyrebeskyttelsen i Harstad har få ressurser og neppe tid til og ta vare på en MÅSE (pluss det er fullt av katter der) tar jeg saken i egne hender, og så langt går det veldig bra! Var mange som syntes dette var dyreplageri og jeg er uenig, den har det jo mye bedre her enn i en bøtte midt på veien hvor mange unger plager den. 

Så, synes dere jeg gjør det rette, eller burde jeg latt den dø på veien? KØDDA. Det er ikke et spørsmål engang. 

Slik ser “buret” til måsen ut nå!

Mating

Vel, nå skal jeg ut på biltur med jentene. Mamma og pappa er supersnill så vi får bruke en av bilene deres når vi vil, så derfor blir det langtur i dag! Jeg har forresten ettervekst herifra til helvette og jeg er fult klar over det, trenger ikke påpeke det.. Men er det kun jeg som synes det er sykt surt og bruke så utrolig mye penger hos frisør? Det er så dyrt! 1000 kr for og farge en ettervekst liksom.. Men må vel bare få gjort det snart, gud. Bedre og brenne av litt penger hos frisør enn og brenne av sitt eget hår hjemme!

Håper alle har en fantastisk fin sommerferie og at dere nyter den og sist men ikke minst – at alle dere som søker vgs kommer inn på det dere håper på! Hvilken linje har dere søkt? ♥

159 kommentarer
    1. Ville bare si at siden bloggen din er så populær, og at det er ulovlig å holde måser i fangenskap, burde du tenke på at noen som jobber innen lov og orden kan se dette her..

    2. åå, du er virkelig en herlig person du!!
      Jeg kom inn på studiespesialisering, første valget mitt! Kjempeglad for det <3

    3. Syns du gjør det rette ved å ta vare på den selv! Med deg får den ly, varme, mat og trygghet:) Eneste som er ett problem er at du må nok ha den som voksen også, siden andre måser vil angripe den(drepe den) siden den “lukter” menneske.
      Skjedde med en kråke morfaren min tok seg av ..
      – Kom inn på studiespesialisering:)

    4. tror du har gjort det rette å ta måsen med deg hjem. ser ut som den har det bra. jeg har kommet inn på helse og sosial. helt enig, bedre å gjøre det hos frisøren. da vet man at det blir vellykket

    5. Nei,men assa herregud a Anne L.. Hun er jo rundt 17 år, tror hun har vett i hue til å vite det da, ikke vær så care a
      Den var såå sjønn herregud! Missuner deg ass haha<3

    6. vi skjønner jo at du gjør alt for å framstille deg selv bedre…
      hørte fra noen venninner av deg at du tok til deg måsen bare så du skulle ha noe å skrive på bloggen og for at folk skulle like deg..
      stakker måse som blir utnyttet på den måten.
      du har jo bevist for oss hvor langt du er villig til å gå for å få lesere ved å lage en fake spøkelsesvideo..
      Eier du ikke skam? uff synes synd på sånne som deg.

    7. heiiiiiiiiiiiiiii.. hvordan har den løse jenta fra harstad det? stapp litt mer bomull i bhen din 😀 og hva i helvete er det med leppene dine?? fikk meg iallefall en god latter :)))))

    8. du er best!!, ikke hør på de som slenger dritt bare siden de er så jævla messunelie på deg!, du redder en måseunge!!, tenk posetivt :*
      ha en fin tur!

    9. åå fyy flaateee duu har svææær neeeseeee i likhet med din søster.. kanskje heller bedre å investere i kirurgi istedet for de alle andre falske tingene du har smurt på ansiktet ditt…
      altsåå bare en idee daaa :O

    10. Jeg er redd dette kanskje er ulovlig, men det er mye bedre å passe på den litt enn å la den død i den bøtta!! Syns uansett at det er flott at foreldrene dine er støttende så du slipper å liksom ‘gjemme’ en måseunge i kjelleren! 🙂

    11. Du er utrolig god, det er så bra at det finnes personer som deg så bryr seg så mye om dyr, er akkuratt lik selv å hadde gjort akkuratt det samme i din situasjon 🙂 lykke til videre med måsen!

    12. Så søt den er !! Syns du er kjempe snill og ikke lot den dø der ute, de fleste ville ikke vært så snille å ta den med hjem og passe på den <3
      Skjønner ikke hvorfor folk sier det er dyreplageri!! Det er jo ikke det !!
      Elskeer bloggen din <3

    13. hei,
      av alle topplesere så er du den som sjokkerer og lyver mest. hvor lavt er du villig til å synke??? fuckings mobber… spytter på deg neste gang jeg ser deg i byen..

    14. Syntes du gjør det riktige ved å ta deg av den selv! Skjerp dere folkens. Om hun har gjort noe med leppene sine er det hennes valg. Hold det for dere selv om dere syntes hun ser ut som en and. Sophie er pen uansett, men jeg må si det at du er utrolig pen når du smiler normalt også 🙂

    15. herregud, måser er IKKE kosedyr!!
      du har ødelagt et lite liv..
      stolt av deg selv??? bruk hodet ditt neste gang!!

    16. De som kommenterer frekt, tør til å med ikke skrive navnet sitt, så du må ikke høre på dem!! Du har en fantastisk personlighet <3

    17. Veldig fint gjort av deg og sånn altså, men du vet at hvis du slipper den ut i det “fri” igjen så kommer den ikke til å overleve? Andre måker kommer til å prøve å drepe den pga menneskelukt også klarer den ikke å ta vare på seg selv, er jo ikke sikkert men ja..

    18. uffff 🙁 Blir lei meg når jeg ser at enkelte mennesker ikke bruker hodet sitt… en måse har ikke noe å gjøre med mennesker!! dette får meg til å reagere!!
      har du ikke noe oppi topplokket ditt????

    19. idiotiske drittkjerring.. ikke nok med at du lager fake videoer, men nå har du gått over til dyreplageri. sånne som deg fortjener ikke en plass på topplisten!!!!

    20. Herregud så barnslige noen mennesker er… hvis hun gjør noe med sitt utsendet så er det hennes valg, andre hadde ikke kommentert på denne måten hvis det var dere, så da ser jeg ikke poenget i at dere gjør det heller.
      jeg er enig i at hun ikke burde beholde den, men det har hun jo tydeligvis ikke tenkt til heller. ærlig talt så er det noen her som kanskje burde begynne å tenke litt selv, i stedet for å klage på at Sophie ikke tenker.. hvordan er det dyreplageri og mate ungen sånn at den kan klare seg senere i livet.. jeg vedder på at mesteparten av dere ikke ville sagt en tiendedel av det dere sier nå hvis det var en annen person. Dere er bare ute etter å henge henne ut, og finne feil samme hva det er.. Det er PATETISK

    21. JAJA, en måse skal ikke være med mennesker, men når den ligger i en bøtte forlatt på veien kommer den jo til å dø uansett da!!! Den får iallefall et fint liv hjemme hos Sophie, å når hun evt slipper den fri å den kanskje dør, så har den jo hatt et fint liv uansett! Med masse god mat som alle måser bare kan drømme om, kjærlighet og kos! Synes ikke noe synd på den i det hele tatt.

    22. Hei 🙂 Jeg råder deg til å ta kontakt med noen som har greie på å hjelpe fugler.. så du får tips til hva du skal gjøre. Er det noen andre som tar seg av den mens du er på tur ?
      Den trenger mat, vann og stell ofte. Du kan jo ikke bare dra fra den i flere timer da..
      Mener du ikke det her seriøst er det like greit at du finner noen andre som kan ta jobben..
      Lykke til !

    23. hhahhah du har jo brent opp og blitt jævlig misfarga hos en frisør før og da men.. hva er best? gjøre feilen selv (uprofesjonelt) eller at en profesjonell gjør den store feilen?

    24. HERREGUUUD! jeg blir så irritert at jeg nesten bli gaal…. faen er det med folk som kommenterer så mye rart? dere skriver mye om respekt og forbilde og om hun ikke har noe i “topplokket” og overfladiske ting med utsende hennes. kommentarer som at dere skal spytte på henne neste gang dere ser henne er jo bare helt latterlig.
      For det første:Lyver og dyreplager? jeg hadde gjort akkurat det samme om jeg hadde funnet en stakkars måse som holdt på å dø, javel så må hun ta vare på den siden den ikke vil overleve i det fri nå, men hun har jo uansett forlenget livet til måsen! Syns det er kjempefint av sophie og familien hennes å ta på seg et slikt ansvar. En hver med et dyrehjerte ville gjort det samme.
      For det andre: Dere som skriver at hun ikke fortjener å være på topplista fordi hun la ut en video som enten er fake eller ikke, og fordi hun tar vare på en måse. hæ? hva er det for noe?:p
      For det tredje: at hver person som kommenterer snakker om at leppene hennes er stygge vil ikke forandre de uansett. Samme med nesen hennes. Herregud, er ikke noe poeng i å komme med kritikk på utseende hennes, hun kommer jo ikke til å ta kirurgi for å endre nesen fordi at akkurat “du” synes det. Get a life.
      For det fjerde: jeg vet hvordan en negativ kommentar påvirker mer enn 100 positive, og at man fort kan bli lei seg! jeg håper du ikke gjøre det sophie, for folk tenker seg riktig nok lite om når de slenger igjen en kommentar på en blogg. Jeg syns din blogg er den beste på topplista sammen med martheborge sin! mye fordi dere begge skriver variert og poster mange innlegg og ikke 2-3 i uken som andre gjør. Ønsker deg alt godt og aldri gi opp bloggen! Den er din, og ikke la negative ignorante småunger ødelegge det. Tenk heller på de herlige vennene dine 🙂 Digger at er som du er!

    25. Jeg syns nå du gjør det rette, men pass godt på at den får nok varme, ellers dør den av kulde. Det skjedde med en måse unge vi prøvde å holde liv i. Den rett å slett frøys selv om vi hadde varmeputer og alt rundt den.
      Syns du er en dyreredder!

    26. Synest det var bra gjort av deg å redde “måsan” jeg. Hadde gjort det samme selv 😉
      Ikke at du trenger å bevise noe for min sin del, men for alle som sier at du bare økonomisk bryr deg om dyr (pels, etc.), så får du jo nå vist at du er en dyrevenn og hjelper våre måsebarn i nød. 🙂

    27. Herregud, det er jo kjempebra et du hjalp den måsen!! De som sier det er dyreplageri er jo heelt idioter, skulle du liksom ha latt den ligge og dø?
      Vi også reddet en måse for et år siden, og ta det med ro, det gikk helt fint når vi slapp den. Vi hadde den i et stort bur og matet den helt til den ble gammel nok til å klare seg selv, da tok vi den med til sjøen og lot den fly. Tok bare noen minutter før den fløy avgårde sammen med noen andre måser.
      Du burde prøve å gi den vannemelon, hahah 🙂 kutt opp noen biter, de elsker det.

    28. Bruke du nåkka på leppen dine før å få dem større :P? Dem så fin å fyldig ut, eller lage du bare musse munn, eheh :P? Syns du e et fint menneske som hjelpe den lille måsungen 🙂

    29. Vet ikke helt hva jeg synes om at du tar deg av måsen jeg, men tror egentlig jeg ville gjort det samme som deg.. 🙂
      Jeg søkte på helse og sosialfag, håper på å få komme inn der, for hvis ikke så blir det et bortkastet skoleår..
      God Sommer til deg og måse ungen din 😀

    30. Det er bra at du apsser på den! 🙂
      har kommet inn på studiespesialisering, er egentlig ikke glad, for jeg kjenner ingen som skal begynne der. Er livredd for å ende opp som en loner, og gråte emg selv i søvn hver natt. Kan du skrive et innlegg om hvordan du ble kjent med dine venner? (spesielt de du ble kejt med på vgs, som du ikke kjente fra før) og hvordan det var de første ukene på vgs, osv? Hadde blitt utrolig glad!
      Leste forresten gjennom kommentarene her, og så en del drittslenging fra folk. Det er mest positivt, men så også en del negativt her. Du brude virkelig ikke ta deg nær av noe av det slemme folk sier, selv om jeg egentlig vet at du takler barnslig drittslenging bra. Du vriker veldig hyggelig, Sophie!

    31. Jeg syns absolutt du gjør det rette med den måseungen, og jeg vet at du aldri i livet kunne funnet på å behandle et dyr dårlig. Når man sitter og skriver og skriver og skriver på bloggen sin om dyretesting, ekte pels på klær og sirkusdyr ser ikke jeg hvorfor man skal behandle en måseunge dårlig liksom.
      Angående det med dyreplageri – du påvirker meg nå, Sophie! Jeg har alltid vært imot dyr på sirkus (eller, så lenge jeg har visst at dyrene ble behandla dårlig. Da jeg var liten trodde jeg alt var bra, jeg tenkte jo ikke over de stakkars dyrene). Pappa og søstra mi skulle på sirkus og spurte om jeg ville være med, og da begynte jeg å holde en svær tale om dyreplageri og alt sånt. Men de bryr seg selvfølgelig ikke da. De har tenkt til å dra uansett, men jeg gidder ikke støtte dyreplageri.

    32. Synes det var utrolig snilt av deg jeg. Så lenge du setter deg inn i hva som er viktig for den å få i seg, og prøver å gjøre det beste for den, så er det mye bedre enn en langsom død i en bøtte…

    33. du ser helt latterlig dum ut der du poser i spelet med trutmunn. du må kanskje vokse opp, vekk fra fjortissalderen. ingen klarer ikke ta deg seriøst som person.

    34. Jeg har søkt helse og sosial med studiekompetanse! håper virkelig jeg kommer inn selvom jeg ikke har så veldig høyt snitt… har hørt at det ikke er så mange som har søkt på den linjen så satser på at jeg kommer inn! 🙂

    35. Wow, for ein negativ energi i kommentarfeltet, eller ka eg skal sei, hehe. Eg kjem ALDRI til å greie å forstå andre sitt behov til å trykke andre ned og å gjere alt dei kan for å såre andre. Forstår heller ikkje at dei har samvittighet til det, får litt ildt i meg på dine vegner, folk kan virkelig vere slemme. Men istadenfor å bitche om at enkelte kunne holdt seg unna bloggen din om dei ikkje har nåke positivt å sei, så skulle eg egentlig berre sei at du er heilt nydelig, og at eg døde litt på innsida av misunnelse når eg såg bilda. Og det er kjempe bra av deg å ta deg av måseungen.
      Og til alle tragiske slemme folk som kommenterar, stick it where the sun don’t shine. Det er såå flaut å lese..

    36. Åhh, jeg vil også ha en måseunge! Har hørt at man kan gi dyr man har funnet til Ekeberg (i Oslo da men), tror de tar godt vare på dem.

    37. Jeg har søkt på helse og sosial! Jeg kom inn! 😀
      Kan du være så snill å ikke lage duckface på bildene? det er så stygt, du er mye penere når du smiler! <3 Diggerdeg<<3

    38. For et sammentreff:) jeg var på hytta da noen fugler som la reir liksom i taket, og farfar, som ikke liker disse fuglene så vi skulle knuse eggene, men kunne ikke la han gjøre det, så jeg fikk ta dem med hjem:) så nå har jeg fire små fugler hjemme, heldigvis er pappa erfaren med fugler så jeg vet hva jeg skal gjøre, når de klakk var de helt ville, det skjedde på natta så det hørtes godt! Og nå har de fått fjær og alt:)
      TIPS:
      * Mat måsen med brød, fugler er glad i brød, og eventuelt mark, jeg mater dem ikke med det enda, for de er så små.
      * Lag en seng til den, der den kan varme seg, ellers kan den dø:( hvis du ikke har gjort det da.
      * Ta den med ut av og til, så den vender seg til å være ute, for en gang må du gi slipp.
      * Prøv å sett fugelen i et tre, så kanskje den lærer seg å fly, men du nå vente til dem kanskje blir litt større:)
      Og sist men ikke minst, gi den omsorg:)<3

    39. Fy faen!! Slutt å si at hun ligner på en and, dere ser ikke bedre ut selv, dere ville ikke tørt å si det i virkeligheten!! Dere gjemmer dere bak pc-skjermene eller ipad osv. Det er jo ikke dyrepplageri heller når man redder en liten måse fra å dø !! Dere som snakker stygt om henne er så dumme at det ikke går ann !! Hun kan bli skikkelig sårå av sånne frekke kommentarer. De fleste som skriver stygt om Sophie, skriver til og med ikke navnet sitt og andre bruker fake-navn. Ta dere sammen !!
      Ååå kjenner jeg blir irritert av sånt.
      Digger bloggen din Sophie !! <3

    40. Haha, det er en viss forskjell på dyreplaging, og det som Sophie gjør for måsen!
      Dyreplaging er å skade, eller plage ett dyr unødvendig! Her får måsen mat, varme, vann.. Rett og slett alt den trenger. Også kaller dere det dyreplaging?
      De fleste som kommenterer sånt er sjalu på de dem kommenterer drit til. Og her virker det som de fleste ikke bare er sjalu, men fuckings grønn av sjalusi!
      Sophie; Jeg digger deg og bloggen din, og du gjør noe utrolig fint for måsen! Stå på!!

    41. Både du og fuglen er kjempesøte! <3 Du gjorde helt riktig!!
      Men er ikke det en andunge? Jeg bare tenker på at den har ''svømmeføtter'' 🙂

    42. Ville bare sei at eg syns du e ansvarfull som tar en måse som er forlatt og tar den heim og mata den og passa på den ! Du beviser at du kjem til å bli en god mor! (om du skal ha barn da!)
      Stå på! eg elska å lese innlegga dine, dei er så realistiske og rett fra hjertet ! 🙂

    43. Omg!! nå må dere skjerpe dere folkens :O hva er det dere tror dere er ? Dere sitter her å snakker dritt om folk bak en skjerm og prøver å rakke ned på andre!? hallo ? hun er PERFEKT! <3 dere er bare så sjalue Om dere tror dere er så perfekte sjææl så stikk å se dere i speilet en gang til! Jeg bare skjønner ikke at folk gidder engang å rakke ned folk bak en skjerm ! det er bare feigt uasett , alle vet det.
      STÅ PÅ VIDRE SOPHIEELISE <3 DU ER PERFEKT NOK SÅNN SOM DU ER! IKKE BRy DEG OM DE NEGTIVE KOMMENTARENE DU FÅR! LOVEU SOPHIEELISE<3

    44. Kjempe pen du er !! Men anbefaler også å ta med måsa til en dyrlege, den kan ha mange sykdommer, som kan være smittsomme c: Lykke til Sophie <3

    45. LOL! Det er jo bare kjempebra gjort av deg å ta vare på den måsen! Hadde gjort akkurat det samme, og du bryr deg jo ihvertfall! Du er herlig! <3

    46. OMG SERIØST, HVA I ALL VERDEN HAR DU I LEPPENE DINE? DU ER JO UT SOM EN AND.. :((((( SORRY ASS, MEN DET ER FAKTA!

    47. De som sier dette er dyreplageri er skada i hue. Folk som mener det er dyreplageri å redde en måse fra noen unger som plager den, burde bare gå ut på E18, fordi da viser det bare at de er like skada som de ungene som plaget den. Du gjør absolutt det rette. Hadde gjort akkurat det samme selv. Du er et godt menneske med et godt hjerte. Det skulle eksistert fler mennesker som oss to, da hadde alt dyreliv hatt det mye bedre 🙂 FAKTA. Måsen har varme, mat vann, stell og kjærlighet. Så hva faen går igjennom hue på dere som sier at sophie driver med dyreplageri? Idioter. Blir flau av dere, dypt.

    48. Anne L:
      (Ville bare si at siden bloggen din er så populær, og at det er ulovlig å holde måser i fangenskap, burde du tenke på at noen som jobber innen lov og orden kan se dette her..)
      ingen bryr sæ (hvis dem sku lese det), ho sophie gjør det kun for at ho bryr sæ. alle fatte no det. eller tydlivis ikke alle…

    49. Ville bare tipse deg om at du burde dra innom en dyrebutikk/matbutikk og kjøpe sagflis du kan ha i bunnen til måseungen. Det varmen den kjempegodt + at det suger opp væske fra avføringen slik at det blir mye lettere å holde rent. Bra hygiene både for deg og måseungen, ettersom den kan ha salmonella osv i avføringen som ikke er bra for hverken deg eller resten av familien 😉
      Bare så du vet det, moren min jobber innen dyrevern og såvidt vi vet gjør du ikke noe galt. Noen av kommentarene over her er jo helt latterlige!

    50. Heihei, elsker bloggen din!
      men jeg lurer på en ting.. i det siste har utseendet ditt forandret seg MYE! ser ut som om at du har gjort noe med leppene dine og du ser litt annerledes ut på nesa også :s håper du svarer på dette for jeg lurer sinnsykt mye på det <3

    51. Aww, søt måse, og fin jente! Et lite tips, slutt med trutemunn. SÅ mye finere med normale lepper <3

    52. “ååååh du ser ut som en and”, “giid, jeg ser du er blitt “måsemor”, du gror jo nebb sjæl”, “blah-blah-BLaH”!!!
      Idioter dere som rakker ned på Sophie, hun er kjempepen og et KJEMPEBRA forbilde som tør å stå for det hun mener!!! STÅ PÅ JENTE!!! Synes du gjør en kjempegod jobb med måkeungen, du er flink 😉

    53. du er så sinnssykt pen, Sophie! .. jeg har søkt design og håndverk til høsten, starter på førsteåret igjen på nytt siden jeg ikke fullførte i fjord og valgte heelt feil linje.. 🙂

    54. jeg syntes nå dyrebeskyttelsen burde passe på den, siden de nok har “erfaring” med slike tilfeller og navnet sier seg selv, men lite vet jeg om den i harstad- så do as you want.

    55. Dette gjør meg kjempeglad!! kjempebra gjort av deg! 🙂 Igår natt fant jeg en katt og 4 nydelige kattunger som hadde blitt dumpet og forlatt i skogen nær der jeg bor i et lite bur. Fyfaen!!! at det går an! Jeg spyr av tanken om at det fins slike ondskapsfulle mennesker. Vi ga dem mat og drikke, men kunne ikke ta dem med oss inn siden vi har en katt fra før av som ikke klarte å være sammen med dem. I dag var en av kattungene borte, og nesten hele nabolaget har vært med å lett etter den. Vi ringte rundt og alle hadde tenkt å avlive de andre helt friske hjerteknuserne, og dyrebeskyttelsen ville ikke ta de inn siden de hadde alt for mye å gjøre så vi måtte gi de 1000 kroner og si at vi kunne beholde den ene av kattene. Men de er altfor små til å være uten moren nå, pluss at vi reiser på ferie nå så det var godt at de fikk et trygt sted å være i mellomtiden! vi har gjort alt vi kunne, men det gjør fremdeles så vondt i hjertet at ingen vet hvor den siste kattungen er:( den kan jo ikke overleve uten moren…. tenk, at noen har gjort dette med vilje og at den ene de ikke gadd å bry seg om, kanskje ikke er i live??!

    56. TIL ALLE DERE SOM KOMMENTERE NEGATIVT:
      Dere er jævlig stygge! Det er tydelig at dere sliter med dere selv! Bare ikke la det gå utover Sophie som er så vellykket og pen!
      Jeg elsker bloggen din Sophie. Du legger virkelig sjelen din i den!
      Synes du virker omtenksom og snill, tenk at du passer på en måseunge!

    57. Kan du være så snill å lage et innlegg om hvordan du krøller håret ditt slik som på bildene? Jeg hadde satt stor pris på det <3

    58. Hei Sophie! Elsker bloggen din. Du virker som en veldig sympatisk jente! Jeg er helt enig med deg i at du gjør det rette når det kommer til å redde fugleungen. Aller først må du bestemme deg for om du skal ta vare på den og sette den fri igjen, eller om du skal ha den til ditt nye kjæledyr. Sistnevnte er ikke til å anbefale ettersom at det er et dyr som finner størst lykke ute i det fri, og at det kan være vanskelig å tilfredsstille dyrets behov når det blir større (plass å fly osv). Jeg ville tatt en telefon til dyrebeskyttelsen og spurt om råd til hvordan å ta seg av den uten å gjøre den for avhengig av mennesker, uten å bryte ned dets naturlige overlevelsesinstinkter. Det er veldig viktig å få på plass fra begynnelsen så du vet hvordan du skal håndtere fuglen. Den var veldig søt da! Kjempefint reir du har stelt i stand for den. Lykke til!

    59. hva skjer med at folk kommenterer utseende hennes!!! ingenting er bra nok for dere!!! Hvorfor kommenterer dere nesa hennes og munnen hennes osv… er det bare for å a noe å klage på ?! er det derfor! vet dere hva , jeg skjønner ikke at dere gidder engang jeg , å rakke ned på andre på denne måten . Sitte bak en skjerm å rakke den på andre! hva er vitsen egentlig ? bare fordi dere tror dere er bedre selv!? Om hun hadde gjort noe med ansiktet sitt så hadde hun også fått kritikk for det uansett! SKAM DERE! haters gonna hate!.
      STÅ PÅ SOPHIEELISE!<3

    60. Du gjorde en bra ting i å redde måsen! Men kanskje du skulle ha slippet den løs, så den ikke blir for vant med mennesker?:o Ikke missforstå, syns det er utrolig snillt av deg å ta vare på den 😀

    61. Ikke bare litt ulovlig en gang. Slipp for faen den stakkars måsen ut i det fri igjen! Trodde du var imot dyreplageri i forhold til sirkus og dyrehager, jeg? Dette blir jo det samme!! Ingen ville dyr vil trives i et sånt miljø. Fyfaen i helvete, du er dum!

    62. dere som slenger drit kan ikke ha det lett i livet.
      mange av dere kommenterer anonymt i tillegg? er så jævlig barnslig at jeg blir kvalm!
      Hva har Sophie noen gang gjort mot dere?!
      Dere synker 10 ganger lavere enn Sophie med å skrive det drittet dere gjør. Er ikke til å begripe. Voks litt opp, vær så snill!
      Du er utrolig pen, Sophie! Men er enig at måsen est sannsynlig ikke vil overleve visst du slipper den fri, fordi den lukter menneske.
      Lykke til 😀

    63. Duckface..
      Og det er faktisk litt dyreplageri! Måser er ville dyr og er ikke til å ha som kosedyr! Den hadde klart seg helt fint.. Bare å flytte den til et sted med masse trær som ingen kan se den smartass!
      Jeg er sikker på at den ikke kommer til å overleve så lenge.. Så fort den blir syk eller slutter å spise så får du den aldri frisk igjen!

    64. synes du gjør det rette, men ikke gjør måsen vant til mennesker! dette kan straffe seg senere til den

    65. Flott at du passer på den men jeg vil anbefale deg å gå til fagfolk med måsen for og få råd ang. måsen. Grunnen er at hvis den venner seg til mennesker kommer den aldri til å kunne overleve i naturen.

    66. Blir nesten kvalm av dere lenger opp som kommenterer dritt. Hva er galt med dere? Virker som at dere sliter, og at dere må la det gå ut over andre. Blir flau på deres vegne.

    67. Jeg synes du gjør det rette med å ta vare på måseungen 🙂 Som du sa tror jeg ikke dyrebeskyttelsen eller noe slikt tar seg tiden til en liten stakkars som den, (siden det finnes så mange måser) derfor mener jeg du har gjort det rette! 🙂 Ha en fin tur

    68. Herregud, jeg skjønner meg ikke på folk som må kritisere hver jævla ting de kommer over!
      La hun se ut som hun vil og gjøre hva hun vil og heller hold kjeft.. dere er sikkert ikke noe bedre dere som kommenterer negativt!
      Jeg syntes du er fantastisk snill jeg 🙂
      Du er så utrolig pen og nydelig! burde være så fornøyd med personligheten din og utseendet ditt, stå på videre! <3

    69. drit i det andre sir at det er ulovelig osv.. jeg syns du gjør det rette<3 du er en bra person. og trur nu den hadde død om den hadde vært helt alene uten mat osv. du er fin uttpå og innpå<3

    70. aw så søt måsen eeer! jeg synst du gjør de rette, jeg hadde iallefall gjort det samme om jeg kom i samme situasjon!
      hvor kjøpte du toppen din, den va dritpen, og passet veldig til deg pga hudfargen og hårfargen! ahh, missunelig 😛

    71. MÅSUNGERÅD #1
      du, ikke får å kunse hjerte ditt ellernoe, men pass på å ikke bli får gla i den lille søtmosen:((( får plutselig dør den, vi hadde også en måsunge her om dagen mn den ble får svak tror jeg(?) og døde, jeg ble helt knust fordi jeg passet på den som min lille baby.. diggerdiggerdiggerdeg :DD

    72. Idiotiske selvsentrerte tosker! De hadde sikkert ikke rørt en finger for dyret.. Du er en fantastisk person liker trinnene fine jeg både de å smilet ditt jeg å liker åsså å lage trutmunn hihi 😀 stå på søta!!!

    73. HERREGUD, du som snakker om at det er ‘ulovelig å holde måser i fangenskap’, hva er problemet ditt? Sophie reddet måsen, og uten henne hadde den sikkert ikke vært i live. Hun behandler den veldig bra, og utifra det hun skriver virker det som fuglen har mer enn nok plass, altså føler den seg ikke fanget. Jeg er sikker på at du ikke har vært i den situasjonen hvor du måtte velge mellom å redde et uskyldig liv eller å la det bli mishandlet til døde, og da synes jeg ikke du kan uttale deg om dette. Er også sikker på at hvem som helst ville forstått måten Sophie reagerte på og har tatt vare på måsen på, til og med dem som jobber innafor loven.

    74. Du må gi den mye varme! den er vant til å få varme fra dunet til måsemoren! det må du huske 😉 Hvis du finner mark, mos den og gi det til den, de spiser jo larver å sånn 🙂

    75. Hei Sophie!
      Jeg blir så utrolig rørt når jeg leser dette, om at du redder en stakkars måseunge. Jeg bor selv i harstad, og for noen dager siden, lå det en måseunge i gate kanten utenfor spar i byen. Tenkte med det samme på deg, og hvor heldig vi er som har sånne som deg.
      Du er virkelig utrolig!
      🙂

    76. Må si det irriterer RÆVA av meg å lese bloggen din når du lager det trynet! Herregud, det ser rett å slett helt forjævlig ut.. Se på bildene, syns du seriøst du er fin når du ser ut som du har tatt en kilo med botox i hver leppe?

    77. Lille venn, jeg hadde en måseunge som husdyr selv for en tid tilbake. Foreldrene mine ringte dyrebeskyttelsen og de ba oss om å ta livet av den da det var dyreplageri å gjøre slik du gjør nå. Kjipt, men sant.

    78. du burde seriøst prøve å koke et egg og smuldre det opp og gi det til den:) det er det kyllingene våre spiser når de er små iallefall, og det er veldig mye næring i egg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg