“..fordi jeg ikke er god nok”

Jeg husker det så utrolig godt, hvert eneste år når skolen skulle starte igjen etter sommerferien var det akkurat det samme. Hele barneskolen. Jeg satt og gråt hjemme i senga alene, lot aldri mamma og pappa vite noe bortsett fra en gang tror jeg at jeg gråt til de. Jeg ble plaget på barneskolen fordi jeg var mye lavere enn alle de andre. Spinkel, lav, sent utviklet, you name it. Det gikk fint i klassen, der hadde jeg venner, men blandt de eldre guttene på skolen var det MOBBING. Erting og mobbing er to forskjellige ting, men når de samme personene hver eneste dag plager deg, kommer med kommentarer, dytter på deg. . . Ja, da er det mobbing. Ingen har noen gang vært voldelig mot meg på skolen, men noen ganger kan psykisk vold være verre enn fysisk. . Det er de blikkene folk gir. De blikkene ” du er ikke god nok”. Og vel, til slutt begynner du også og tenke på den måten. Det er fordi jeg ikke er god nok.

Meg og kusinen min (werun.no/haawt er bloggen hennes) 

I syvende gikk det helt greit fordi vi var eldst på skolen og som sagt – all ære til min klasse på barneskolen, fy fader for en fantastisk klasse! Jeg er klar over at ikke alle som blir mobbet på skolen er så “heldig” som jeg var i den situasjonen og faktisk ha det trygt i selve klasserommet, men det hadde jeg. Så, etter et rolig år begynte ungdomskolen og jeg tenkte at det kom til og bli så bra! Men, der var igjen de eldre guttene, samme gamle prosedyre begynte igjen. På ungdomsskolen hadde jeg også en fin klasse, men med en gang jeg var ute av klasserommet – en helt annen historie. Jeg var ofte lei meg, satt og gråt, tenkte at jeg aldri kom til å få en gutt til og bli forelsket i meg osv. Slike ting som sikkert mange i den alderen tenker.

Men så skjedde det noe i niendeklassen. Jeg fikk pupper, farget håret blondt, begynte med solarium og endret image helt. Nå var det tid for fjortis-sophie, barbie-sophie eller hva man nå skal kalle henne. Jeg ble så overrasket over min nye makt på skolen at JEG ble til mobberen fordi jeg var usikker på meg selv. Fordi jeg var redd for og bli offeret igjen. Rett og slett – fordi jeg ikke følte meg god nok, jeg var så redd andre skulle se at jeg egentlig var mobbeoffet her. Så ja, den “svakeste” jenta i klassen som skilte seg litt ut ble offeret. Konstante kommentarer, lo av alt hun sa på en hånlig måte, fikk de andre mot henne, kastet ting. . . You name it. Får vondt i hjertet av og tenke på det, herregud. En gang låste den jenta seg inne på badet på skolen og sa hun skulle ta selvmord. Hun var riktignok ganske spessiel og veldig annerledes fra oss andre, men uansett!? Det ga meg ingen unnskyldning for og holde på slik som jeg gjorde, og jeg er veldig, veldig lei meg for det.

Mobberen i egen person vettuu!

Jeg prøver bare og si at alle som mobber har blitt slik på en eller annen måte, de trenger en virkelighetssjekk for at slike ting skal bli stoppet. Jeg? For meg var den sjekken at alt tok meg igjen, jeg begynte på videregående og fikk depresjoner. Det måtte til for at jeg skulle endre meg. Alle som mobber går ikke rundt og tenker at de er bedre enn alle andre, tvert imot – jeg gjorde det for at folk skulle tro jeg var sterk, at jeg bestemte og at jeg var leder. Tvert imot var jeg en liten usikker drittunge som bare tenkte på seg selv og hvor bra jeg hadde det der og da. Hva andre følte betydde fint lite.

Meg og Caroline som da var de største fjortisbitchene på jord, haha! 

Så derfor kan ingen komme til meg og si at jeg er dum eller ikke har peiling, at jeg kun bryr meg om meg selv. Fordi jo, jeg bryr meg ekstremt mye om andre, jeg vet ikke om det er fordi jeg har dårlig samvittighet sittende inne dypt i meg, fordi jeg har hatt depresjon eller hva det nå måtte være. Man kan godt si at jeg er falsk, at jeg gjemmer meg bak mye extensions og sminke og ja, kanskje jeg gjør det. Kanskje jeg er usikker. Kanskje jeg bare liker denne looken. Det er den jeg har blitt, og det har vært en lang vei og jeg har enda en lang vei og gå. Men jeg bryr meg så utrolig mye om andre mennesker og jeg prøver hver dag og være så snill som mulig mot alle andre fordi jeg har vært på begge sidene – den sterke og den svake. Og hva er jeg nå? Jeg er sterk, men på en helt annen måte. Fordi nå vet jeg at man kan bruke styrke til så mye annet enn og trykke andre mennesker ned. 

Depresjons-sophie. Haha merkelig at på DETTE bildet var jeg faktisk det som egentlig er emo.. 

154 kommentarer
    1. fint innlegg. men, jeg kan ikke skjønne at du har vært “tynn og sent utviklet” hahaa!! du er jo ikke særlig tynn nå å har endel flesk som gjør puppene større, fin blogg da 🙂 stå på, å husk tren mye 😀

    2. det er veldig fint skrevet. og jeg kjenner meg igjen i mye av det du skriver. jeg er stolt over at du står fram på den måten der. det viser at du begynner på en vei mot den voksnes verden. jeg har fulgt bloggen din lenge, og jeg liker virkelig utviklingen du har hatt de siste månedene. stå på sophie. du fortjener det beste

    3. veldig bra innleg!
      syntes det er veldig gøy å se bilder fra du vAr yngre, kansje du kan lage et innlegg med bilder fra du var yngre? kansje du kan vise noen bilder fra emo perioden din du fortalte om for lenge siden? <3

    4. For å si det sånn Sophie, vi ser opp til deg og vi elsker stilen din, håret ditt og alt ved deg. Vi ser opp til deg og syntes du er en fantastisk og sterk jente! <3
      stå på.

    5. Jeg blir mobbet av guttene i klassen jeg.. Hver jævla dag, fordi jeg er liten.. Sånn var det på barneskolen også, men da var det ikke de i klassen, da var det som du og nevnte, ” de eldre guttene”, da var det ikke kvart parten så gale som det er nå.. Skal begynne i 10.klasse og strekker meg 1.49 cm over bakken ..

    6. Utrolig bra skrevet:) Vet akkurat hvordan du har det. Har blitt “mobbet” selv, fordi jeg hele mitt liv har slitt med svært høy forbrenning og har derfor vært ganske tynn. Jeg har blitt kalt “beinrangel”, “vandrende skjelett” og har fått høre at ” Du er så tynn at det er faen så stygt”. Folk spurte meg til og med offentlig om jeg hadde anorexia og om jeg spiste mat i det hele tatt.
      Heldigvis har jeg klart å legge litt mer på meg den dag i dag, men jeg er fortsatt relativt tynn, men jeg har lært meg og leve med det. I dag fer jeg en mye sterkere person og jeg kan helt ærlig si at jeg ikke er annet enn stolt over meg selv og den kroppen jeg har !

    7. det var helt utrolig bra sagt av deg! du står for det at du har dummet deg ut og hvordan følelsen er. jeg tror virkelig at hvis det er noen som kjenner det slik vil ta til seg dette innlegget. du er en helt utrolig bra person!

    8. Jeg har blitt mobbet selv, men aldri mobba noen andre, å du var søt når du ikke var barbie-sophie, du er det ennå då , men men 😉
      bra innlegg!

    9. godt skrevet
      Jeg hadde aldri trodd at du har vært noen mobber..du som er så grei.. der ble jeg litt skuffet. Selv om jeg kan skjønne HVA som gjorde det til mobber. Håper du aldri gjør det igjen

    10. Ja, det er ikke alltid så enkelt å være lav. Jeg er 1.40 og skal begynne i 9 klasse nå.. Til og med når man skal handle klær ,så får man blikkene fra de andre jentene som tenker”Hva gjør hun her?” “Skal ikke hun handle i barneavdelingen?”. Jeg har ikke noen unormalt små foreldre og ikke slekt heller ,så det er ser ut som jeg en gang skal bli stor,men tiden fram til det kan være tung. Denne hendelsen er jo kun en enkelt hendelse ,men det er mange. Kjenner meg godt igjen med det du sier om de “eldre ” guttene. De på min alder vet jeg godt hvordan jeg skal sette på plass ,men de eldre er større og har så mye makt. De kan stelle seg i en ring og dytte meg rundt og nekte la meg komme ut eller så kan det være to stk som steller seg mot meg og klemmer meg så hardt mellom dem at jeg får panikk. For de er det morsomt ,men for meg så er det en ting som kan få meg til å løpe inn på doen hvert eneste friminutt. Vennene mine kan ikke gjøre mye fordi dette kommer alltid overrraskende på. Det var en periode det skjedde ofte,men ettervært har det gitt seg mer og mer. Det er bare noen av tingene som skjer med meg. Tenk på alle de kallenavnene jeg har hatt . “Gnom” “Dverg” “kortvokst” “Nisse”. Ønsket bare å dele min opplevelse med deg ettersom den hadde noen likhetstrekk. <3 Betyr mye å få en mail tilbake.

    11. Vet ikke om du kanskje huske det. Men huske når vi en gang for nån år sia sto å kasta no ball greier samtidig som vi snakka om alt fra a-å. Trur begge to har forandra sæ mye sia da. Men fikk et godt inntrykk av dæ da. Trur faktisk det va den tia du hadde en del “rykta” om at du hadde sakt ditt og gjort datt. Men æ syns ikke du va sånn som æ hørte. Syns du virka kjempe snill, og lett å snakke med! Igjen, vet ikke om du huske det. E nån år sia.. Men fortsatt e vi nu naboa:)

    12. synes du er en sterk person som tåler MYE. Et godt forbilde.
      Du er sterk som tørr og poste så personlige innlegg som dette <33

    13. wow, har aldri kommentert her, men nå fikk jeg virkelig et annet inntrykk av deg! må si jeg hadde det inntrykket av deg at du bare var fjortis og bimbo, men nå fikk jeg et helt annet syn på deg! 🙂 stå på!!

    14. har også blitt ertet av høyden min veldig lenge men klarer ikke være slem mot andre! nå sliter jeg med depresjon, jeg føler meg liksom så alene og at ingen bryr seg : ( du er sterk <3

    15. Før, når jeg var innom bloggen din, tenkte jeg at du bare var en “selvdigger”, som bare hadde masse sminke, klær og falskt hår! nå har jeg fulgt bloggen din en stund, og skjønt at det er mer en det. du er en strek jente, som har vert gjennom mye.du skriver bra, og er veldig inspirerende. mange har deg som forbilde, og nå skjønner jeg hvorfor.
      jeg er litt lik deg, men jeg har det ikke bra på skolen, ikke i klassen heller. jeg missuner deg for “tryggheten”, som jeg ikke har i klasserommet! jeg blir ikke direkte mobbet, men liker meg verken i klasserommet, eler på skolen!
      Du har mobbet, men det er bra du skjønner at det er dumt, og at du har dårlig samvittighet. jeg skjnner iallefall hvorfor du gjorde det, siden du beskrev det så bra!
      STÅ PÅ SOPHIE, ELSKER BLOGGEN DIN, DU ER VIRKELIG ET FORBILDE

    16. altså, jeg tror du tar litt feil..
      for da sier at du har hatt en “emo” periode der du bare gikk i svart og var ukysset og sånn?
      det er jo helt feil :p jeg er såkalt “emo” og jeg er ikke jomfru engang :p så jeg føler at du rakker ned på dem..

    17. for et utrolig sterkt og personlig innlegg, Sophie! Jeg synes det er så fint å se hvor sterk du har blitt etter alt det du har vært igjennom! Jeg har selv vært ett mobbeoffer, men det var både jente- og guttemobbing. Hvor finner du all styrken for å komme deg over alt som har skjedd? Jeg sitter igjen med en evigvarende depresjon og angst, og jeg skulle ønske at jeg var så sterk som det du har vært! Beundrer deg veldig, Sophie! <3

    18. Fikk ikke noe annet inntrykk av deg. Eller kanskje litt. Et litt dårligere et. Siden du stengte inne en jente å ba hun om å ta selvmord! Håper du virkelig har bedt henne om unnskyldning! Ingen fortjener slikt, selv om de er “spesielle” eller “annerledes”!
      Og forresten emo er en musiksjanger!

    19. kan du legge ut flere ”fjortis” bilder men skrive hvor gammel du var?:) hvor gammel var du på de bildene?

    20. Du er kjempe STERK Sophie Elise, det skal du ha altså ! 🙂
      Jeg “kjenner meg igjen” i det du har skrevet i dette innlegget. Det gjør jeg så å si i nesten alle innlegg du skriver.
      Jeg ble selv mye mer “populær” kan man si, etter at jeg begynnte på ungdomsskolen. Nå bare venter jeg på hva som vil skje når jeg begynner i niende etter sommerferien.
      Du er et herlig forbilde Sophie Elise!<3

    21. rigtig fint inlegg, også rigtig bra med billder.
      stå på Sophie – det som om man kan se usikkerheden i dine øjne på det sidste billede, måske fordi man ved billedet er taget i din deprsjonsperiode. men du er en vakker og fin jente. 🙂

    22. kjempebra skrevet! jeg er stolt av deg. for at du turte å si at du er mobberen. de fleste ville nok bare sagt at de var mobbe-offeret. du er virkelig sterk! all respekt til deg!
      og jeg hadde en akkurat lik barndom som den (prikk lik). alt her stemmer helt likt med mitt liv. bortsett fra at jeg aldri har mobbet noen. for jeg er såå redd for at noen skal ta igjen..
      alt det med at du er liten, depresjoner, ble mobbet, og at jeg nå går med extentions og er blond stemmer likt med meg.
      føler med deg! du er virkelig sterk! fortsett sånn!

    23. Har aldri kommentert bloggen jeg heller! Men nå følte jeg for det!
      Kjempe bra innlegg Sophie! Du er en utrolig flink jente som klarer det meste! Stå på.

    24. Anonym: Var ikke Sophie som ba jenta om å ta selvmord. Det står “En gang låste den jenta seg inne på badet på skolen og sa hun skulle ta selvmord.”

    25. Var også så spinkel da jeg gikk på barneskolen,men det var faktisk bestevennene mine som kalte meg alt mulig stykt fks: du er så tynn at det er stykt!! Den buksa er alfor stor for deg! gå på baby avdelinga eller må du ha XXXXXXXXXXXXS osv;/

    26. Jeg har ikke respekt for mobbere. Det du sitter her og forteller er at du har vært med på å ødelegge en annens liv.
      Og du forventer å få respekt? Uansett hva som forårsaket mobbingen, uansett hvor fælt du har hatt det, er ikke
      mobbing greit på noen som helst måte. fikk lyst til å klaske en stol i trynet ditt

    27. Du er sykt modig som skriver dette. Jeg ante ikke at du pleide å være ett mobbeoffer og ihvertfall ikke en mobber, men synes det er tøft av deg. Utrolig bra skrevet <3

    28. ser smerten i øynene dine på siste bilde. Kjenner det igjen fra egen erfaring. Eller det blir vel en erfaring når smertene er over.

    29. Jeg hadde respekt for deg før, men nå har jeg enda mer respekt for deg! Det er stort å stå fram og fortelle en sånn historie, i allefall med alle leserene osv du har. Jeg er glad for at i alle fall en blogger tør å innrømme FEIL, ikke bare sitter der og later som alt er perfekt, og som om du er det! Stå på Sophie <3 digger deg

    30. Jeg har så utrolig stor respekt for deg, og du er virkelig modig som våger å dele dette med så mange mennesker!! Jeg digger deg, Sophie, stå på <3

    31. Elsker deg! Utrolig at du ble mobbet. Ser heller ikke for meg deg som en mobber. Du er sterk, stå på, digger deg!
      Men hvordan kom du deg ut av den “Ikke god nok” følelsen. Er du fortsatt deprimert å greier? Visst ikke, så trenger jeg hjelp; hvordan kom du over det? Jeg er midt inne i det nå.. Blir ikke mobbet eller noe. Føler meg bare aldri bra nok. Jaja, klarer egentli ikke å forklare sånn at folk skal forstå, jeg har prøvd.. men ja.. Jeg har aldri hatt guttevenner. Ingen gutter har noengang likt meg. Di få venninene jeg har setter meg altid som andre valg, kanskje ikke det en gang..tredje..fjerde..? Jeg er sjernert, awkward, stygg, hater personligheten min, og hater kroppen.. Jeg har små pupper, tynt lite flatt hår. Jeg gjør det elendig på skolen fordi jeg ikke klarer å forstå en dritt. Kan ikke lese høyt(Jeg mener det er helt umulig.) har vanskeligheter med å skrive(sorry for skrivefeil btw.), og dermed tror jeg selv at jeg har dysleksi. Men ingen tror meg. Mye mere jeg skulle sakt.. Men det er ikke forståelig for noen uansett.
      Alt har nå følt til selvskading, gråting og selvmords tanker. Hvordan kan jeg redde meg fra megselv..? Klarer ikke mere. Og siden du har vert igjennom triste ting, kanskje du kan svare på hvordan jeg kan komme meg ut av dette helvete?

    32. Du var heldig som hadde den tryggheten i klasserommet! Selv ble jeg mobbet i 10 år av de i klassen og en god del av resten av trinnet som trodde på alt som ble sakt. Å høre hver dag at du like greit kan ta selvmord fordi ingen bryr seg og at de gleder seg til å ikke ha meg mer i klassen tærer på. Min vending kom helt på slutten av 10 klasse da jeg klarte å kapre trinnets mest populære gutt. Stakkars gutten fikk gjennomgå alt for mye av alle de andre, men han stod oppreist og kjeftet tilbake. Den dag i dag sliter jeg med så utrolig lav selvtillit at det ikke burde være lov engang, tror at alle snakker til meg bare for å være snille etc.
      Håper virkelig at neste generasjon kan stoppe med mobbing! Det er ikke kjekt for offeret eller mobberen.

    33. Bra at du er så modig å står opp for det nå! Virkelig noe å være stolt over, og du virker absulutt ikke dum!

    34. Du er helt fantastik at du faktisk forteller dette <3<3 Jeg er utrolig glad for du fortelte meg dette jeg blir faktisk gla inne i meg og høre at jeg er ikke alene om dette ! <3 loveu <3

    35. Jeg vil dra til hjemlandet mitt (liberia) fordi jeg ble separert fra familien min som 7åring, for akkurat 9år siden. Nå er jeg 16 og har ikke sett dem siden. Hjemme i Guinea måtte jeg forlate mammaen min, 5 søsken og andre nære slektninger. Jeg ble smuglet sammen med tre fremmede som jeg aldri hadde møtt før, og fikk en annen identitet, navn, pass og hele pakka. Jeg var bare 7år og forsto ikke hva som skjedde og hadde ikke et valg. Jeg har allerede flyttet syv ganger bare her i norge og er akkurat nå under barnevernet, for jeg kunne ikke bo i et hjem der jeg ble mishandlet og andre grusomme opplevelser, så barnevernet tok over omsorgen for meg da jeg var 9år gammel. I tillegg til alt dette må jeg leve med et pass der det står at jeg kun er 15år (97er) når jeg egentlig er født i 1995, og får det ikke forandret det uten og bli utsendt av landet. Jeg snakker nesten aldri med familien min siden det ikke alltid er mulig og få kontakt me de og det er så vanskelig de gangene jeg faktisk snakker med dem. Og høre mammaen min stamme og gråte fordi hun er så syk gjør meg kjempe trist. Mamma, lillesøsteren min Diamant og storebroren min har tyfus og malaria. Det er utrolig syke. Dødssyke faktisk.. Mamma er den sykeste av de, hun har tyfus, malaria, blodsirkulasjonen i kroppen hennes er dårlig, hun har migrene og andre småsjukdommer som dukker opp inn i mellom. Hun har hatt tyfus siden våren 2006 og er nå så dårlig at legene sier hun kan dø nårsomhelst. Hun har vært syk siden på 90tallet og har operert veldig mange ganger. Jeg er bare 16 år og her i Norge. Det er ikke så mye jeg kan få gjort for og hjelpe når jeg ikke har en fast jobb eller nær familie som kan hjelpe meg. Jeg vil så gjerne treffe igjen mammaen min , som jeg elsker så utrolig høyt. Jeg savner henne hver eneste dag, og ville gjort hva somhelst for og få treffe hun igjen. Og dette er en fantastisk mulighet til og få treffe hun igjen, om jeg vinner denne konkurransen. Hun har faktisk bursdag i dag også, så jeg skal ringe henne og gratulere hun og fortelle at jeg har meldt meg på en fantastisk konkurranse som jeg håper jeg vinne. Dette er min historie og jeg håper dere vil stemme på mitt bidrag! 🙂
      Dette er historien til en utrolig sterk jente! Til tross for hennes turbulente oppvekst er det ikke noe å si på humøret hennes! Hun har alltid et smil til alle og en hver hun møter. Dette er noe hun virkelig fortjener, hun ligger nå på tredje plass, de to som ligger forran henne har lagt i fra så gode grunner som henne til å vinne! De vil vinne denne turen for å “slappe av”. Dette handler om så mye mer viktigere ting enn å slappe av, Laurie kan faktisk få møte familien sin som hun ikke har sett på 9 år! Håer du vil oppfordre leserne dine til å stemme på henne! Og til dere som ser denne kommentaren, ver så snill å trykk på linken å stem!
      http://www.nyttbredband.no/ferieonsker/onske&id=4fec6eca5779a4fec6eca577dc4fec6eca5781e

    36. Stakkars deg!! Hadde aldri sett for meg deg som en som ble mobbet:( og det er akkurat sån mange føler, at man mobber andre for at sitt eget image forblir kult liksom.. Selv om det ikke er sånn i det hele tatt!! Også det lokket folk gir deg, kan bety så mye mer an bare ord!! Jeg syntes du er sterk og elsker å lese bloggen din!! All den dritten du må tåle bare fordi du blogger…
      Jeg syntes at du burde ta de slemme kommenterene som noe positivt; det sitter en stygg, feit liten fyr foran pcen og klikker deg inn på bloggen din. Leser igjennom innleggene nøye ogtitter på bilde. Så orker han faktisk å trykke inn på innlegget og bla ned for å skrive om hvor teit han syntes du er… Herregud! Hvis han syntes du er såå teit, hvorfor bare ikke lese bloggen din og bare glemme deg!? Herregud, noen ganger lurer jeg på hvor dum folk gåran å bli!!

    37. Jeg er stolt over å ha deg som mitt idol sophie! Du er ikke bare nyydelig men har også en nyydelig personlighet! Alt ved deg er nydeligt, håret ditt, ansiktet ditt, kroppen din osv. Jeg mesunner deg enormt mye! Du fortjener virkelig førsteplassen i norge selv om det er utrolig bra plass du har nå også. Jeg elsker bloggen din virkelig <3

    38. elske når du skriv sånne dype innlegg! du e sykt flink til å skrive, og du virke som en utrulig sterk person på en veldig positiv måte! elske at du e så utrulig åpen om ting også! trur virkelig du hjelpe andre dær ute som kanskje slit litt med å skrive sånne dype innlegg! håpe du fortsette med det, før vet at mange andre dær ute også sett like stor pris på det! 😀

    39. Og du er født i 94? Jeg skjønner det ikke. Du virker så voksen og så moden. Dette innlegget var så bra skrevet! Du viser at hvis ei jente føler seg bra med f.eks. sminke og extensions så er det greit hvis hun liker det. Det sier ingenting om jenta. Jeg kjenner det oser av stolthet fra bare det at jeg leser bloggen din. Selv om det ikke er en oppskrift på hvordan man skal være, så er det forsatt noen grunnregler. Og du er et levende eksempel på hvordan man skal være! Være seg selv, være ærlig, bry seg om andre og stå opp for seg selv. Vet ikke hvordan jeg kan få sagt dette uten å høres helt fjortis ut selv, men du har gitt meg ordentlig inspirasjon. Du ER et forbilde. Ta det til deg! Du fortjener å høre sånt.

    40. Veldig bra skrevet!
      jeg har også blitt mobbet på barneskolen, og jeg sliter fortsatt med dårlig selvtillit

    41. Sophie, du er forbildet mitt!
      Jeg sliter egentlig veldig med dårlig selvtillitt, jeg kan si jeg ble litt ”mobbet” på barneskolen, fordi jeg kanskje ikke var venn med ”de kule”.. men jeg tok alle de stygge kommentarene som kanskje kom 1-2 ganger i måneden hardt innpå meg.. Jeg er ikke en veldig sterk person og jeg blir veldig fort lei meg hvis folk sier stygge ting til meg. Men jeg har aldri mobbet noen, jeg synes veldig synd på de som blir mobbet og jeg vet hvordan det er å ha det vondt..
      Jeg vet det er folk som har det vondere enn meg i for eksempel andre land og sånt, men det er ikke morsomt å bli mobbet.. Det er fælt.
      På barneskolen var jeg litt ”guttejente”, jeg var ikke den ”jålete jenta” med veldig mange venner, jeg var veldig usikker på meg selv. I 5 og 6 klasse fikk jeg en venn, eller vi hadde vært venner en stund, men jeg fikk meg ihvertfall en venn som jeg ble ”allerbeste” venn med, hun var ikke akkurat en ordentlig venn, for jeg fant etterhvert ut at det ikke var en venn jeg kunne holde på.. hun var sånn at hun ble sur hvis jeg ikke gjorde AKKURAT som hun ville. Jeg synes at det ble veldig slitsomt etterhvert og vær kveld var jeg veldig lei meg.
      Hun tok de få guttene jeg fikk bli sammen med fra meg, de få vennene jeg hadde and so on. Hun var den mest pene og populære jenta i klassen. Jeg var alltid så lei meg.. Jeg brukte både penger, masse tid og gjorde masse dumt som jeg ikke burde gjort. Hun hadde blandt annet eldre venner som var veldig interressert i pupper og sånne ting. De prøvde å ta på mine, hun visste jeg ikke ville, men hun satt der og presset meg. I 7 klasse skjønte jeg at det var nok! Det var fælt!
      Jeg fikk meg masse andre venner og jeg hadde det så utrolig bra, helt perfekt! jeg visste jeg hadde funnet de rette, jeg klarte å være masse av meg selv 🙂 men selvfølgelig måtte den jenta komme å ødelgge.. Hun sa at jeg gjorde ”alt” for å få hun sjalu, men jeg gjorde ingen ting.. Alt var så bra, men selvfølgelig hun måtte ødelegge.
      Hun var og er den jenta som elsker å se folk som hun ikke liker ha det vondt. Hun elsker det!
      Livet mitt er supert nå og jeg har verdens beste kjæreste, venner og familie. Jeg begynner i 9 etter sommer og alt er så bra!
      Men tilbake til alt: Sophie, du har hjulpet meg og selvtilliten min så utrolig mye. Jeg skulle ønske jeg kjente deg. Du er så pen og snill, og du virker som en person som bryr deg om andre.
      Jeg er sikker på at Amanda og Anne Sofie elsker å være dine beste venner og jeg har fulgt bloggen din siden Dag 1.
      Sophie, jeg elsker bloggen din og selvom vi ikke kjenner hverandre: Tusen takk for alt! Tusen takk for at du har gitt meg så masse selvtillit og tusen takk for at bloggen din er best!
      Klem Meg 🙂

    42. herrefred, har aldri kommentert her før men nå fikk jeg virkelig behov for det. hvordan i alle dager kan folk si stå på, du er sterk, du er forbildet mitt osv?!!? tenk på hva du har gjort, det er faktisk ganske så fælt, og det at du skal bruke det her på bloggen er bare sykt! du sier du har vært mobbet før, vel det gir deg ikke retten til å mobbe andre, selv om det gir deg en slags “makt-følelse”. får vondt inne i meg ved å tenke på hva du har gjort, når du selv vet hvordan det føles å bli mobbet. synes det er bra at du angrer utrolig mye, men før du poster det her på bloggen burde du kanskje kontakte henne og høre hvordan hun har det den dag idag. du sier du sliter med deperasjoner osv, men det kan henne hun har det mye verre – bare pga deg. og ja jeg synes det er vanskelig å forestille meg dette (at du har vært en mobber) ettersom jeg har fått ett helt annet bilde av deg igjennom bloggen…

    43. Jeg har akkurat sluttet på ungdomsskolen nå, og venninna mi mobbet ei jente som ikke var som alle de andre, i hodet var hun som en 2.klassing, brukte Hannah Montana klær osv..
      Jeg kunne ALDRI ALDRI ALDRI mobbet noen i mitt liv.
      Jeg har ikke samvittighet til det. Og jeg synes dritt syn på jenta hver gang venninna mi som jeg ikke lenger har så mye kontakt med sa stygge ting til henne.
      Og de hadde faktiskt en “Cat Fight” på doen.
      De reiv i håret på hverandre og sparket hverandre.
      Jeg forstår ikke at du klarte å mobbe en person! Uansett hvor “stygg” eller RAR ei/en jente/gutt er hadde jeg faen aldri gjort det.
      Jeg tenker faktisk på folk.
      Jeg mista respekten min for deg, og du får den aldri tilbake uansett hvor mye du sier du “angrer” på at du mobbet noen.
      DÅRLIG gjort, og mobbing er ikke noe man kan GLEMME.
      Uansett om du har blitt mobba før trenger du ikke gjøre det mot andre!
      “Gjør det du vil andre skal gjøre mot det” Hørt det før? Du har sikkert hørt det, men det gir du sikkert faen i.
      du er ei bitch, sånne bicher som deg med lyst hår, extension brunkrem, og jævlig mye maskara er sånne jenter jeg hater.
      Hvorfor blir sånne som deg født?-.-
      Dårlig gjort sier jeg bare.

    44. off, det må ha vært tøft med mobbingen! det blir ofte slik at man bytter over fra å være mobbeoffer til å bli mobberen! men det er godt at du angrer på det den dag i dag! du er sterk! <3
      NB!!! må bare få avklart en ting. Det er hefitge diskusjoner om at du har fått backstage pass på justin bieber konserten til deg selv! mange er utrolig sure osv. så jeg lurer på om du kunne sagt i fra om det er sant eller ikke slik at folk slutter å diskutere som bare det! det beste hadde vært om du hadde blitt medlem i denne gruppen og sagt i fra! http://www.facebook.com/groups/norskebeliebers/
      ville bare si i fra slik at vi vet om det er sant eller ikke! 😉

    45. Har blitt mobbet jeg, i 7. klasse.
      Men jeg har aldri mobbet selv, prøver og bruke min makt nå til å gjøre det bedre for andre

    46. Syns det er kjempefint av deg å dele dette med oss, det er nok mange som kjenner seg igjen – både som offer og som selve mobberen 🙂
      Lizbethosnes.com – En ærlighetsblogg. Min hverdag med mine interesser, og den psykiske lidelsen Anorexia Nervosa. Lizbethosnes.com ♥

    47. Selv om jeg synes dette var et godt innlegg, så synes jeg du legger for mye vekt på å rettferdiggjøre det du gjorde. Slik som jeg ser det så finnes det ingenting som kan rettferdiggjøre mobbing. At majoriteten av kommentarene på dette innlegget er av typen “du er sterk” og “stakkars deg” synes jeg viser at du kanskje vinklet dette innlegget litt feil. Jeg forstår at du har blitt mobbet, og at du hadde depresjoner, men nå vet du ikke/skriver du ikke om hvordan hun jenta har det den dag i dag. Det jeg vil fram til er at jeg føler at du bruker dine egne erfaringer som mobbe-offer som en rettferdiggjørelse for det du gjorde mot denne jenta, og det føler jeg blir helt feil. Det er mulig det ikke er slik du føler det, men det er slik jeg oppfattet det da jeg leste innlegget. Dette er ikke stygt ment mot deg, Sophie, jeg leser tross alt bloggen din hver dag, og kommer nok til å fortsette med det, men jeg ville bare poengtere at vinklingen i dette innlegget muligens ble litt feil.

    48. Beundrer deg sånn for sterkheten din! Utrolig tøft av deg å si dette til alle oss der ute. Du er den beste Sophieelise.

    49. syns du har forandret deg til det bedere!! 🙂 syns du er et godt menneske som har hatt det litt hardt kanskje? men når du vokser så blir man større 🙂 syntes det er veldig bra du fortsatt ikke er fjortis!

    50. Godt å vite at det finnes sånne mennesker som deg. Synes ikke du er falsk på noen som helst måte! At du bruker extentions, er blond og bruker mye sminke, trenger jo ikke ha noe med personligheten din å gjøre! 🙂 du virker som en helt super jente som er utrolig snill og bryr seg om andre! 🙂 du er foresten kjeempe pen også 😀

    51. Jeg elsker at du er så ufattelig åpen og ærlig om slike ting, selv om noen umodne lesere sikkert kan finne på å bruke dette mot deg i noen av fremtidens drittkommentarer. I tillegg var det etter at jeg begynte å lese bloggen din at jeg lærte at man _aldri skal dømme noen etter utseendet. Mange tror kanskje du er dum som et brød fordi du ser ut som du gjør, men tvert imot er du utrolig smart, og ikke minst moden. Du er en av få jeg mener at virkelig fortjener å være på topplisten, for du er virkelig ikke noen «jævla rosablogger»!

    52. Sofie: Har du aldri gjort en feil før? Er du perfekt kanskje? Hadde vært veldig gøy og møte en som var så ego og tenker så høyt om seg selv!

    53. Herregud, det er som om du akkurat beskrev min situasjon på barneskolen og ungdomsskolen :S helt likt .. var helt forferdelig ! og ingen av de beste vennene mine stilte opp for meg, de “ignorerte det”. Kjempe flott at du ønsker å dele dette med andre! Stå på; du er kjempe sterk!!

    54. Inspirerende tekst om mobbing. Jeg vet heller ikke hvor jeg står nå, jeg er ofte usikker for å tørre å drite meg ut foran nye folk, pga. at jeg er redd for å møte de “blikkene”…

    55. Jeg ble selv småplaget og holdt utenfor på barneskolen,flyttet til en ny plass i 7 klasse, hadde ikke noen ordentlige venner hele det året , og ble mobbet fordi jeg var litt”chubby”hadde sykt dårlig selvtilitt osv.. men ting forandrer seg ofte å blir bedre,heldigvis!

    56. Viste du at den som fremstår som veldig sterk, ofte er den som er veldig følsom?
      Viste du at den som bruker all sin tid til å ta vare på andre, kan være den som trenger å bli tatt vare på?
      Viste du at de tre tingene som er vanskeligst å si er: Jeg elsker deg/ Unnskyld / Hjelp meg

    57. Jeg har selv blitt mobbet på barneskolen av Caroline og “gjengen” hennes på Kasfjord. Vi som blir mobbet/plaget kommer alltid til å slite med selvtilliten, i liten eller større grad. For min del sliter jeg fortsatt med å akkseptere meg selv for den jeg er og sliter når andre prøver å bli kjent med meg.
      Selvfølgelig er jeg veldig glad for at du deler dette med oss som leser bloggen din, slik at vi kan forstå hvordan du er som menneske i dag. Men du som selv har blitt mobbet i flere år, burde ikke du forstå hvordan det er å være den som blir mobbet og ikke vet hvordan man kan få de “kule” til å slutte med det, eller “glemte” du bare hvordan det føles å stå i den situasjonen?
      Nå har jeg blitt en av de “kule” og JEG føler ikke noe inni meg som sier jeg burde plage/mobbe de som er annerledes eller ikke kan noe for sitt utseendet, fordi jeg selv har vært i den situasjonen med dårlig selvtillit!!!!!!!!!!!!
      Jeg har lest bloggen helt fra du ikke hva på topplisten og nå får jeg LITT mindre respekt for det du gjør, men er fortsatt glad for at du deler det du gjorde og NOE av det Caroline gjorde.
      Jeg håper virkelig du forstår hvilke konsekvenser det har fått for de som er blitt mobbet, pga. dåkker ville være “bedre”, “kulere” eller oppføre dere som NOEN JÆVLA IDIOTER?????!!!!!!!

    58. HVORFOR skal du alltid rettferdiggjøre ting du gjør? Stakkar jente som gikk gjennom et helvete pga deg. At du itillegg klarer å si :
      “hun var riktignok ganske spessiel og veldig annerledes fra oss andre, men uansett!?”.
      FRA OSS ANDRE?? Dette vitner om at du fremdeles ser ned på folk som er annerledes. gJETT hva, alle er vi annerledes på hver vår måte.
      Tenk deg hvor forjævlig du gjorde livet til stakker jenta når hun t.o.m truet med selvmord. At du så mange år etter klarer å si at hun var HELt annerledes fra dere. herregud, voks nå opp!
      Du fisker etter sympati i hver innlegg du skriver.

    59. Mista sykt mye respekt for deg. Tror ikke jeg kommer til å følge bloggen din lenger. Synes at du, etter dette innlegget, ikke fortjener all den populæriteten.

    60. Jeg gikk på skolen med deg og var vitne til hvor grusom og forferdelig du var mot enkelte andre jenter.
      Du mobbet dem hver eneste dag og sa de mest sårende tingene. Dette foregikk i nesten 3 år. Hadde du ikke noe hjerte??

    61. Fikk mer respekt for deg nå. At du klarte å si dette, og fortelle oss det. Hadde ikke hatt noe imot å dratt på cafe og bare hatt en samtale med deg, bli kjent med deg. 🙂

    62. For meg kan det virke som du indirekte prøver å rettferdiggjøre mobbingen du utsatte andre jenter for. Dette synes jeg er utrolig feigt. Du gjør jo åpenbart alt for lesertall, kanskje det hadde vært en ide å kontakte jenta du mobbet før du publiserer dette innlegget for hele norge?
      Virker som du ikke har forandret deg noe særlig..

    63. Jeg kan ikke helt forstå hvordan enkelte kan si at du er forbildet dems.
      En mobber er aldri forbildet for noen og ihvertfall ikke en mobber som rettferdiggjør det.
      disse naive jentene fjortisjentene er de eneste som ser på deg som et forbilde.
      du er langt i fra noe forbilde. du gjorde livet mitt til et helevet på ungdomsskolen.

    64. Har det aldri falt deg inn å beklage til jenta istedet for å brette ut for hele norge hvor annerledes hun var og at det var grunnen til at du mobbet henne.
      du er en av de mest egoistiske bloggerne som kun tenker på seg selv.

    65. Syns det bare er helt merkelig jeg! Jeg har selv også vært mobbeoffer og mobberen, uten at jeg selv har visst at jeg har mobbet folk. Jeg har aldri ment det, bare hørt det. Likevel ser jeg på meg selv som egoistisk som gjorde det, når jeg SELV vet hvordan det føltes å bli mobbet så har jeg likevel klart å mobbe andre. Da er jo DU (og jeg så klart) ganske egoistisk og ikke tenker langt. Vi vet hvordan det er, da måtte vi ha klart å tenke MYE lenger enn å gjøre det samme tilbake. Dumt du finner på en sånn unnskyldning, for å mobbe noen er ingen unnskyldning uansett hvordan du har det. Jeg kunne aldri klart å sagt noen unnskyldning for at jeg har mobbet noen, jeg må ha vært stein stokk dum som har gjort det samme mot noen som andre har gjort mot meg. Som var en av de verste årene i mitt liv, at jeg kunne gjøre livet så surt for andre er forferdelig. Håper du retter opp dette innlegget og sier det ikke finnes unnskyldning, selv om du har det vondt burde man vite at man ikke vil la andre kjenne den samme smerten. Det er DA man bryr seg om andre.
      Og at folk sier dette er respekt, respekt å finne en unnskyldning for at hun mobbet noen? Det er kanskje respekt at hun går ut å sier hun er ærlig å har mobbet noen, men at det IKKE finnes unnskyldning for at hun gjorde det. Hun har selv blitt mobbet, og da skal man vite bedre enn å påføre noen andre den samme smerten. så ett ord: Ikke respekt

    66. Jeg har også opplevd det samme. Jeg flyttet sommerferien til 6.kl fordi jeg ble hardt mobbet på skolen min og ikke hadde noen venner. Når jeg kom til den nye skolen var alle nyskjerrige på hvem jeg var og ville bli kjent med meg. Siden jeg flyttet i fra byen til landet- ble jeg sett på som ”klassens berte”. Jeg og 3 jenter til ble fort en gjeng og så ned på de som var ”annerledes” eller ikke hadde venner. Jeg var en skikkelig dust- og skammer meg for alt. Når videregående kom var det mange nye mennesker og jeg startet i en klasse helt alene uten vennegjengen. Jeg fikk en ny venn, men behold også vennegjenden min. Den nye vennen min ble så klart ikke godkjent av de andre. Jeg har desverre ikke så mye kontakt med henne lenger. Nå sitter jeg igjen med den samme vennegjengen som hele tiden. Vi har så klart vokst opp- men noen ganger angrer jeg på at jeg ikke har prøvd hardere å få nye venner.

    67. Rørende historie der, men du, på det nederste bildet ser det ut som at ansiktet ditt er trøkk inn, sikkert bare perspektivet, men likevel.

    68. Dette innlegget tar kaka!! I likhet med mange andre innlegg unnskylder du og vrir på ting gang etter gang.
      En mobber er faen meg ikke et forbilde jeg vil ha!! Jeg gikk på skolen med deg og du var verre en bølle gutta! At du såå laaang tid etter greier å dikte opp unnskyldninger. Du ble aldri mobbet!!
      Fy søren hva du ikke finner på for å få sympati og lesere!

    69. Stå på! går i 8. klasse nå og skal begynne i 10ende men før sommeren og i slutten av 8ende så blejeg mobbet og viss jeg ser folk fra klassen så sier de stygge ting til meg,dytter til meg osv. etter det har jeg begynt og kutte meg og aner ikke hva jeg skal gjøre! kan du vær så snill å skrive et innlegg om hva man kan gjøre viss man blir mobbet? du skriver så utrolig bra og trenger litt støtte! det hadde betydd så syyykt masse!:)

    70. heh vet ikke helt hva jeg skal tro etter å ha lest dette.. Har hørt rykter om at du mobbet folk og at er spydig mot folk som ikke følger moter osv.. men jeg alltid trod at dette var rykter.. men etter å ha lest dette, begynner jeg å undre. Du burde i det minste ha beklaget til den stakkar jenta istedet for å skrive hvor annerleddes hun var alle andre.. det er vel ikke så veldig hyggelig å lese for henne og hennes nærmeste? Dette viser at du slettes ikke angrer. Du er egoistisk som prøver å gjøre seg selv til et offer. men du er en bølle som ikke fortjener en plass på topplisten. tcm derimot er en flott jente som ikke rakker ned på andre som er annerledes.
      grow up!

    71. Jeg dør av alle som sitter å skriver drit til deg, og de som sier de mister respekt for at du åpner deg for HELE Norge om dette. Fra min side lyser det respekt fra deg nå, jeg kan ikke tro at du har gått igjennom så mye dritt og faktisk være så sterk som du er nå! Jeg hadde samme problemet som deg, eller har det ennå, med mobbing ang høyde. Er 18 år, sluttet å vokse når jeg begynte i 8 klasse, og jeg er 151 cm høy. Jeg blir kalt dverg, liten og feit(jeg syntes ikke jeg er feit, 151 cm og 47 kg..), de driver ennå på å tar tingene mine og holder de høyt slik jeg ikke når de uansett hvor høyt jeg kan hoppe. Jeg sier bestandig at det er bedre å være liten og søt, enn stor og stygg… Dessuten vokser ugress raskere enn blomster 😉 du er den mest fantastiske personen jeg vet om, og jeg skulle ønske du var en av mine venninner!

    72. Siterer Sofie(litt lengre oppe).
      ” Jeg har ikke respekt for mobbere. Det du sitter her og forteller er at du har vært med på å ødelegge en annens liv.
      Og du forventer å få respekt? Uansett hva som forårsaket mobbingen, uansett hvor fælt du har hatt det, er ikke
      mobbing greit på noen som helst måte. fikk lyst til å klaske en stol i trynet ditt!”
      Amen for that!

    73. “Anonym: Sofie: Har du aldri gjort en feil før? Er du perfekt kanskje? Hadde vært veldig gøy og møte en som var så ego og tenker så høyt om seg selv!”
      Hvordan i helsike kan du tolke det jeg skrev til at jeg tenker høyt om meg selv? jesus
      Marion: Jeg er smigret!

    74. Om du hadde angret slik på att du hadde mobbet den jenta , så hadde du jo ikke den dag i dag skrevet att hun var ” annerledes” og spesiell , du rettferdiggjør dermed mobbing ved att noen ikke er som deg?! Og har du beklaget til den jenta du mobbet og hørt hvordan hun har det i dag? Selv om man ikke kan gjøre opp for og ha påført andre smerte , så kan en unnskyldning være på sin plass , og att du forklarer jenta hvorfor du gjorde det .. att det hadde med din usikkerhet og umodenhet og gjøre og ingenting med henne som menneske.
      Og hva er egentlig og være annerledes , ingen er jo like , du er jo også annerledes. Alle har sin personlighet og sine særtrekk , og takk og lov for det !!
      Trist att du har blitt mobbet, men du burde jo da visst bedre, ikke det ungdomsårene kan være vanskelig nok, man vil passe inn etc,men jeg reagerer på att du i dag fremstiller jenta negativt. Og skrive att noen er annerledes og spesiell på en slik negativ måte som du gjør , altså du fremstiller henne fortsatt negativt , det blir jo fortsatt mobbing det. Hadde du nå stått for handlingene , men hun var jo annderledes og spesiell såå , ehh??
      Du forstår vel att om jenta leser dette kan det føles vondt og ubehagelig og vonde minner kan strømme på , og hvorfor i dag stigmatisere en du har mobbet.
      Synes ikke det står respekt ut av dette, om du har ødelagt for annet menneske, så hvor finner noen respekt i det. Syndes det er rart, og man skjønner att det kun er ung jenter som ikke vet bedre.

    75. jeg har blitt mobba i mange år for høyden min, jeg er den minste i klassen… å det er ikke gøy :/ jeg skjønner deg.. stå på 🙂

    76. Jeg trodde det var meningen å være tynn og spinkel jeg, ble mobet hver jævla dag for at jeg liksom var feit og høy. Var utanfor hele tiden egentlig. Men så kom jeg på undomsskolen, da fikk jeg vite at jeg hadde fått en sykdom i hofta mi, var dødsredd for at folk skulle få vite om det, men overraskende for meg så ble jeg akseptert akkurat som jeg er. Og jeg har fått så utrolig mye mer selvtillit. Har aldri hatt det så bra. I slutten av tiende gikk alt til helvette, mista de jeg trodde var vennene mine. Og nå har jeg ikke vært med de på 3 måneder, høres kanskje ikke så ille ut, men det er det for meg. Har du noen råd om hva jeg skal gjøre? Jeg gruer meg til å begynne på vgs, jeg er redd for at jeg ikke skal få nye venner. Kunne du ha hatt et innlegg om vennskap og erfaringer som du kanskje har fått med å finne ut hvem som faktisk er dine ekte venner, da hadde jeg blitt så utrolig takknemlig. Dette ble veldig langt, men jeg håper du leser dette :)))

    77. herreguud! så sant, jeg er den tynneste person på hele skolen. og får høre åhh, du er så tynn. man ser benene dine osv! eg så sykt lei, HVÆR dag er det mins 3 personer som sier sånt! har ikje værdens største pupper heller, så blir mobbet for det å! jeg fikk en helt annen synd på deg nå! elsker at du deler sånn som dette med osv, <3 og nesten alt du sier er rett, det med kjærlighet og! har noen arr her og der også

    78. Hmf… har ikke akkurat så mange venner, vær gang jeg spør om å være sammen noen sier de nei, eller lyver til meg. Jeg sitter hjemme og gråter fordi folk sier rett til meg at jeg ikke er god nok, at jeg er fake, at jeg ikke er en ekte venn og at de skjønner at ingen vil være ‘venner’ meg?
      Og det verste er vell at lærerne liker meg heller ikke.
      Det var en gutt på skolen som slo meg, sparket meg og hele tiden var frekk med meg.
      Og jeg sa til lærerne at han drev på slik, fordi jeg var LEI av det… Jeg hadde riktig nok sakt fra mange ganger før, men det ble aldri bedre…
      Lærerne tok opp i timen at de hadde prøvd og snakke med han, da sa jeg : Det skjer ALDRI noe, dere gjør ikke noe med det!
      Da gikk den ene læreren ut. Noen minutter senere kommer han tilbake og sier at rektor skal si et par ord felles til oss. Jeg tenkte’ jaja, greit nok”
      Men da rektor kom, og tok MEG, og bare meg med ut ble jeg nervøs..
      Han sa alle lærerne satt inne i klasserommet og og vær som en tenkte jeg var frekk, uhøflig og de ikke likte meg…
      Jeg begynte og gråte, jeg trodde ikke lærere kunne si sånt, og ihvertfall ikke få rektor til og si dette oppi ansiktet mitt.
      når møte vær ferdig gikk jeg inn på do og satt meg og gråt. I tillegg til de kommentarene om at ingen likte meg, hadde jeg også fått bekreftet av lærerne ikke gjorde det.. Genser armen min var svart av maskara, og det var ingen, ingen lærere, ingen rektor og ingen andre som kom og så etter meg. Jeg satt der de to siste timene av skolen og ingen brydde seg noe mer :
      Jeg blir som regel oversett, og helt siden jeg var liten har folk ikke villet ‘henge’ sammen med meg…
      Vet ikke hvorfor, eller hva, men jeg vet at vist noen av de sitter og gråter, kommer jeg og trøster dem…
      Høres kanskje ikke så ille ut.Men det gjør litt vondt når du sitter der alene og ser folk er ute eller har det gøy å du aldri får være med 🙁

    79. Sterkt og inspirerande innlegg. Eg ha allti sagt at dei som mobbe, gjer da fordi dei må “bevisa” noke for seg sjøl, å da ha du opplevd og erfart. E nok ikkje slik for alle, men e nok slik for mange.
      Veldi kjekt å sjå at du bruke styrken din te noke bra 🙂

    80. du må jo være den mest falske bloggeren.
      1- du er en mobber
      2- du er såpass desperat etter lesere at du t.o.m legger ut falske videoer.
      Eier du ingen skam? fikk du ikke oppdragelse?
      du er patetisk!

    81. Du skal ikke ha dårlig samvittighet, tvert imot. Historien din kommer veldig godt frem, og de fleste vil forstå. Det at du greier å se deg selv fra en sånn vinkel er både bra og stort, men å blottlegge deg helt, krever et enormt mot. De som har vært innblandet får muligheten til å forstå, og tro det eller ei, mange kommer nok til å bli takknemlig.

    82. Synes egentligt hele innlegget av relativt teit… Du sier at du var usikker før… derfor begynte du med solarium,extensions, face øyenvipper , dekket hele tryne ditt med “WAY!” to mutch sminke og derfor fikk du liksom bedre selvtilitt??? Fordi du setter på deg en maske av sminke? Når man ikke en gang tørr og legge ut en bilde av seg selv uten sminke eller extensions? Da har du faen ikke mye selvtillit! Sorry men det blir litt for dumt at du liksom skal oppfordre ande til å ” dekke fjeset sitt med sminke, ta solarium, farg håre ditt blondt og kjøpe extensions” for hvis man liksom skal skjule og forandre den personen man er… da har man liksom bedre selv tillit?
      Hvis du hadde hat god selvtillit hadde du turt og være den du er… uten all den SERIØST overdrevne sminken og extentionsene og allt det andre! Du er den personen som må ha dårligst selvtillit siden du ikke tør og være deg selv,så hvis du er så usikker og ufornøyd med ditt egent utsende at du må forandre det så er det greit. Men ikke kom her og del et innlegg, som oppfordrer unge jenter til og forandre den de er og så skryt ovaer at du har fått så god selvtillit! Det blir for dumt!
      Oppfordrer på det sterkeste til og slette dette innlegget.

    83. Utrolig bra skrevet! Setter utrolig stor pris på alle de meningsfulle innleggene du skriver, å jeg ser meg så igjen i mange av dem. Som denne. Du er en utrolig sterk person, og jeg ser virkelig opp til deg! 🙂

    84. Rart att mange har en mobber som forbilde !!
      Synes du skal svare på om du har snakket med jenta du mobbet sonphie, og høre hvordan du har det.
      Att det lyser respekt av deg fordi du har mobbet , nei , og håper du kun forstår att det er 10 åringer som ikke skriver slikt som ikke vet bedre ,trist.
      Så hvordan har hun du plaget i mange år og som skulle ta selvmord det i dag sophie ??? Går utfra att du vet det , det må jo være av interesse for deg om hun har tatt selvmord , er deprimert etc, det er tross alt ett menneske du over lang tid har gitt en grusom hverdag!!
      Og ta bort det med spesiell og annerledes , det er utrolig provoserende og høre deg utale deg slikt om en du har mobbet.

    85. Seriøst alle sammen? syns det er veldig teit av dere å skrive “åååh, respekt til deg sophie!” og “du får aldri mer respekt av meg etter det her…”
      Hun skrev jo bare på bloggen at hun en gang ble mobbet, og til slutt var den som ble mobberen? selv om hun skrev at hun jenta hun mobbet var litt mer annerledes og spessiell, så var hun jo kanskje det! Da må jo sophie få lov til å skrive det ? Hun skriver det jo med sine egne ord.
      “Hun var riktignok ganske spessiel og veldig annerledes fra oss andre, men uansett!? Det ga meg ingen unnskyldning for og holde på slik som jeg gjorde, og jeg er veldig, veldig lei meg for det.”

    86. Synes du er modig som står fram, og være et mobbeoffer er det værste som kan skje noen i skolehverdagen, og få et innblikk inn i “mobberen” sine øyne er også noe som jeg synes er spennende å høre om. Jeg ble plaget og mobbet både barne og ungdomsskolen. Du sier selv at du ikke har noen unnskyldning for det du gjorde.. Jeg kommer alltid til å lure på hvorfor noen begynner å mobbe uansett.. Noen mobber bare uansett om de ikke har vært gjennom vanskelige ting som du. Det beste er at du i dag innser dine feil, står fram, og selv VET at du er en annen. Håper ikke du tenker på mobbingen lenger, du er mye sterkere enn meg som i dag sliter med traumer, depresjon, angst, selvskading, selvmordstanker og det det hele, mye pga mobbingen jeg gjennomgikk..

    87. det er tøft og modig at du skriver ut dette til verden 🙂 flott at forteller oss dette, det er jo så sant og får meg til å få et annerledes synspunkt på mennesker rundt meg..
      kjenner meg veldig igjen, selvom jeg ikke har blitt mobbet, har jeg fått negative kommentarer noe som har tæret veldig på selvtilitten min. jeg har ertet andre og, selvom jeg har sagt det på tull og gitt folk frekke kommentarer vet jeg jo selv nå at det kan være sårende…
      digger deg :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg