videoblogg – hunden min

Jeg har sikkert fortalt dere denne historien før, men saken er slik: jeg ble svindlet for 19 000 kr når jeg kjøpte hunden min som skulle være en chihuahua, men fikk med en falsk stamtavle og ÅPENBART er jo ikke dette en chihuahua.. Har hatt den hunderasen før. Mannen jeg kjøpte henne hos svarer ikke på meldinger/brev, så lurer veldig på hva jeg skal gjøre her..? Er selvfølgelig utrolig glad i hunden min, jeg elsker henne og hun er babyen min, men samtidig – svindel er svindel, og det er ikke greit at noen holder på slik!

Så please hjelp meg til hva jeg kan gjøre!! Og kom gjerne med tips til hvilken hunderase dette kan være? Om noen har kjøpt hund fra en mann som bor i osloområdet (hentet henne på gardemoen) i Januar i fjor, hunden er født i november, og som egentlig skulle være en chihuahua men ser slik ut – ta kontakt med meg! 

Jeg er ganske sikker på at hun har litt av rasen Mops i seg, på grunn av krøllen på halen og fargen hun har på ryggen. Også litt chihuahua da. . Men ellers aner jeg ikke. Hun er veldig maskulint bygd i kroppen om det hjelper noe! 

146 kommentarer
    1. har du fått papirene?
      jeg kjenner en som har en chiahuahua, men de har enda ikke fått papirene og de sier det er utrolig dumt, er ikke sikker på hvorfor 🙂
      SVAR; PLIIIIIS

    2. Så søte dere er 🙂 Ser ut som den har Jack Russel i seg. De har sånne ører, er små og veldig maskulint bygd!

    3. Du kan jo eventuelt ta den til en dyrelege og spørre der om de vet hva det kan være. Jeg er ikke sikker, men kanskje de kan ta noen tester eller på en eller annen måte finne ut hvilken rase hun er.
      Chihuahua eller ikke, så er hun kjempefin! 🙂

    4. Kanskje du en dag kan lage en ordentlig videoblogg, der du ikke filmer at du står og ser på seg selv i speilet mens du prater, men faktisk ser inn i kamera? 🙂 Da føler man faktisk at du snakker TIL OSS og ikke bare står og beundrer degselv. x)

    5. hunden din er nydelig !! men jeg skjønner godt hva du mener, du betaler ikke 19 000 kroner for noe du tror du får også får du noe helt annet. Jeg aner ikke hvilken rase det kan være, men jeg ville anmeldt personen som sto bak denne svindelen 🙂 håper ting ordner seg !

    6. Søt hund du har! 🙂 Ikke bry deg om drittslenginga (som garantert kommer… som alltid), du er skikkelig kul! Elsker dialekten din btw!

    7. Hmmm, kan jo muligens se ut som at hun har Jack Russell Terrier i seg? Ser ihvertfall at hun har chihuahua også.

    8. For å få slutt på svindel av hunder så er det viktig å ikke kjøpe dyr av slike. Når man skal kjøpe hund bør man besøke hunden til oppdretter og se hvilke forhold hunden vokser opp i. Er det ikke mulighet til det er de nokk ikke seriøse. Så om alle hadde vært nøye nokk så hadde dette heller ikke vært noen god butikk. Har jo sett mange av disse hundene vokser opp under dårlige vilkår desverre. Søt hund har du uansett 🙂

    9. Vis du tar kontakt med kennel dyrdal kan sikkert de hjelpe deg med hvilken rase det er og hvordan du kan anmelde de som har svindlet deg. Kennel dyrdal er en kennel hvor de avler chihuahuaer 🙂 De er veldig flinke :)!

    10. Ser kanskje også ut som den har litt dvergpincher i seg? Jeg vet ikke, ta den til vetrinær og spør om du ikke allerede har gjort det?
      Søt er hun i hvertfall 🙂

    11. Ser ut som hun kan hver blanding av Dvergpinsher og chihuahua, men ellers tror jeg hun kan være renreset, chihuahuane kan være så forskjellige i rasen ofte, så vet ikke helt, kanskje halvt chihuahua, 25% dvergpinsher også noe annet…

    12. du kan gå til politiet og forklare saken, så kan de sikkert hjelpe deg med å få tak i noen eksperter eller noe…

    13. Behold hunden din du 🙂 men du burde få tilbake hvertfall 16000-17000 siden det ikke er en “raseren” hund 🙂 vi fikk tilbake halve prisen på vår hund, siden det var noe galt med den.
      Lykketil! 🙂

    14. Det kan være en Jack russell terrier, Toy fox terrier… Det kan være lurt å søke på Google på små hunderaser for da kan du etterliknde din med en av dem! Det kan være smart av deg å kontakte forbrukerombudet og finne igjen de som solgte deg hunden, for det er en vare du har kjøpt og betalt alt for mye i forhold til hvilken rase det er( kan hende det er en blanding, og da er det VERTFALL for dyrt) .. Du kan kreve å få tilbake masse penger fra dem som solgte deg om du klarer å finne ut av hva slags rase det er og hvor mye hunden egentlig var verdt! Du kan dra til en dyrlege å sjekke, de kan finne det ut fort for deg:-D lykke til!

    15. samme skjedde med meg, bare at jeg ikke betalte så mye. Skulle kjøpe en papillon, men fikk en som var nesten dobbelt så stor osv 🙂

    16. Åh, du er sykt søt uten løsvipper osv! Sånn som du er på videoen og de siste innleggene:) Ikke at du var stygg eller noe før, men er alltid fint med forandringer

    17. det kan være en blandings hund og at de som har solgt det har sakt at det er chiahuhua,men at det bare er enten far eller mor som er det.. kan henne det er dverg pinscher i hu.. for hu linger veldig på en dverg pinscher eller en jack russel terrier :)bare søk på google på bilder så ser du at det er likt.. og 19k er mye for den vis den ikke er en chi :/

    18. hun ser i grunnen ut som en blanding av Jack Russel og chiahuahua. Jack Russel er liten, som oftest hvit i pelsen med noen mørke partier med pels, kraftig bygd og jack russelen er helt ekstremt hyperaktiv

    19. noe pincher? dvergpincher-trekk har hun i hvert fall. De litt spisse øynene og linjene frem til snuten.

    20. sykt søt!
      Men jeg må si sophie, du ser nydelig ut! jeg er ikke særlig stor fan av hvordan du sminket deg før og slik du er på header og sidebildene her på bloggen. Nå har du mye finere sminke og kjempefint smil! Elsker bloggen din, oppførselen din og måten du skriver på!
      Jeg syntes du burde ha litt mer naturlige øyebryn, men det er jo alltid noe andre skal pirke på, haha.
      stå på! 🙂

    21. Hei! jeg lurte bare på om du kunne gjøre noe litt annerledes(haha) nemlig linke til en blogg som jeg synes er kjempe bra! Nemlig mlog.blogg.no
      Forstår at vist du gjør det så begynner andre også å spørre, menhadde betydd sinnsykt mye..

    22. Jeg er ingen hunde-ekspert, men jeg syns jeg kan se en blanding av chihuahua og jack russell :)Du kunne kanskje lagt ut noen bilder av den, vi fikk ikke sett så mye av den på videoen.
      Det er foresten veldig godt å se at du er glad i hunden din, jeg veit det er mange som ikke er det (:

    23. Du burde anmelde han personen hvis du har telefonnummeret hans og sånn så vil de sikkert kunne finne ut hvem det er og straffe han og da kan du få erstattet pengene du betalte.

    24. Utrolig søt hund! Og må bare si det igjen, du er så ufattelig sinnsykt nydelig!! Er helt utrolig hvor vakker du er! <3

    25. Utrolig søt hund! Men ja, tipper på at det ikke er en chihuahua! Tipper begge foreldrene er en blanding av chihuahua, en eller annen terrier kansje osv.
      Hva du kan gjøre er etter du har kjøpt hunden å funnet ut at du er svindlet vet ikke jeg noe om, men før du kjøper hund så er det lurt å sjekke foreldrene, stamtavlene til foreldra, vaksinasjon, utstilling osv.
      Siden personen ikke svarer på melding eller mail, så bare anmeld ham, eller spørr politiet eller noe! Kan også hende hunden har bare en genfeil, men det tviler jeg sterkt på:)
      Lykke til da! Du bør virkelig gjøre noe med det! 19000,- for en blanding? Det er svindel det!
      Uansett, hun er utrolig søt!:D

    26. Samme faen Åssen rase det er vell, hund er hund. Men det har vell ikke du lært deg? Du var dum nok som gikk i fella, synd for deg.
      Det trenger ikke å være en chihuahua for at du skal føle deg perfekt, frøken fisefin 😉 behold bikkja di og kom deg over det, du begynner virkelig å gå meg på nervene

    27. Hun er sannsynligvis en blanding av alt mulig rart… Kanskje en blanding av to blandinger? Det får du sikkert aldri vite.. Kjipt med sånne selgere/svindlere! Tror dessverre ikke at han er den eneste som selger blandinger som chihuahuaer (og andre populære raser) 🙁

    28. Og måten du holder den på er bare kvalmt, det er et levende dyr ikke en ting. Hold den ordentlig, for Guds skyld. Kjemper for dyrsrettigheter jeg skjønner du, i forhold til deg som juger om at du gjør det 😉

    29. Hola! Ene venninna mi har en hund som var SKREMMELIG LIK DEN DU HAR (har ikke fått med meg navnet på hunden din) men anw.. Rasen jeg tror det kan være er Dverg pincher.. Kanskje? Eller blanding mellom chichuava (hakke peiling på hvordan man skriver det, haha) og en dverg pincher. Den lignet litt på pratzky krysarik også da, men jeg så ikke godt nok til å være helt sikker. Blanding av den eller’no? Man kan aldri vite.. Går det ikke an å ta en test eller noe for å finne ut?? 🙂

    30. Jeg tror kanskje at det kan være en blanding mellom chihuahua og jack russel terrier. Det ligner ihvertfall en god del.
      Her er et bilde av en sånn blanding og du ser vel kanskje at det ligner en del?
      http://www.hotfrog.co.uk/Companies/Jackahuahua-net
      (Du finner bildet lenger ned på siden og hvis du klikker på bildet blir det større så du ser det litt bedre)
      Men jeg må også si at hun kan ha litt dvergpinscher i seg. Det kan du søke opp på google for å se. Det kan godt hende at hun har litt av alle disse tre rasene (chihuahua, jack russel terrier og dvergpinscher) i seg. Men det tror jeg nesten at du kan sjekke opp med noen eksperter på dette området 🙂 Glad hvis jeg kunne hjelpe deg.

    31. Jeg vil også si at det er mulig at hun har litt Mops i seg. Kanskje hun er sånn 25% hver av de fire rasene som jeg nå har nevnt.

    32. Blandaraser vet du ALDRI hva som kan være galt med, når man trikser med to raser kan det skape genfeil og sykdommer som kan forkorte levetiden til hunden din med mange år! Da har du teknisk sett betalt 19000 for en hund du kan ha i ett par år, før du må ut med masse ekstra utgifter grunnet dyrelegebesøk. Så ja, anmeld det med en gang, svindel er svindel. Politiet SKAL gjøre noe med slikt.

    33. https://www.google.no/search?sugexp=chrome,mod%3D1&q=jack+russel&um=1&ie=UTF-8&hl=no&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=UzzmT8aUBOjP4QTasIG9AQ&biw=1422&bih=708&sei=VTzmT6azM5PO4QT9sKmUAQ#um=1&hl=no&tbm=isch&sa=1&q=jack+russell+chihuahua&oq=jack+russel+chi&aq=0sL&aqi=g-sL3&aql=&gs_l=img.3.0.0i10i19l3.2326.5573.0.6669.6.5.1.0.0.0.398.729.3j1j0j1.5.0…0.0.qPJoR_k2Kto&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&fp=85256bc7be649780&biw=1422&bih=708
      HAHA , sorry for den lange greien der, men kan være en blanding mellom jack russell og chihuahua? søk på ‘jack russell chihuahua’ på google, da finner du det bildet som jeg syntes lignet på hunden din 🙂 håper jeg var til hjelp!!

    34. så utrolig pen du var her når du ikke poserte foran kamera/holdt deg foran munnen eller satt skeivt..veldig naturlig og fin du har blitt i det siste 🙂

    35. til dere som angriper sophie. Når hun betaler 19000, så er det ikke rart at hun kanskje hadde håpet på en renraset chihuahua. Faren med blandingsraser er at noen gener ikke alltid passer sammen, som kan føre med sykdom og slikt. Kan hende hun hadde lyst på chihuaha fordi hun liker den rasen best. Kjenner veldig mange som har en spesiell hunderase de liker ekstra godt 🙂

    36. Til du Cathrine oppi der.. Slapp av litt a!Jeg ville også blitt “sur” om jeg hadde betalt 19 000 for en hund som ikke er renraset, det er snakk om å bli svindlet. Jeg har hund selv, og om jeg hadde funnet ut at den ikke var renraset ville jeg selvfølgelig beholdt den, og vært like glad i den. Men han som svindlet henne bør jo ikke bare slippe unna med det heller? Syntes det er fint at henne tar tak i det, jeg hadde ikke orket tanken på å ha betalt 19 000 kr for noe jeg kunne fått for et par tusen eller noe slikt.
      Og Sophie, jeg syntes du bør kontakte politiet, de må vel kunne finne ut av saken, iallfall om du har nummeret til han som solgte den! Håper du finner ut av det, og får tilbake pengene, men for all del ikke gi Rigmor tilbake! :-)<3

    37. Jeg har drevet med hund hele livet og jeg er ikke enig i at jeg ser noe mops i henne (har mops selv), men det kan jo være noe langt bak. Jeg tror hun er en blanding av minst 3 ulike raser, men hvilke er jeg usikker på. Jeg er likevel veldig sikker på at det er chihuahua og pincher (mest sansynelig dvergpincher. Du bør snakke med forbrukerrådet eller evt. ringe kenneklubben å be de om hjelp 🙂

    38. det ser ut som rigmor er en blanding av dverg pinscher, jack russel og chihuaua ellernosånnt! 🙂 men hvis du har navn på mannen, og litt info så er det vel ikke værre enn å anmelde han? da dette åpenbart ikke er en renrasa chiuaua, det er en blandingshund som ikke koster mange lapper. For guds skyld behold Rigmor, men hadde lett anmeldt han hvis jeg var deg 🙂

    39. Okey for det første: dette er ikke en rasehunde. Og ja, du har blitt svindlet. Hun kan være innavl, du bør spørre dyrelegen eller utstillings dommere om hvilken rase hun kan være blandet med. Jeg tror italiensk mynde og chihuahua.
      Jeg har hund selv, så skjønner godt at du ikke ønsker å bytte henne ut. Men du kan kreve pengene dine tilbake pga du har ikke fått det du skulle. Pluss at du er nok ikke den eneste som har blitt svindlet på denne måten, og du kan hindre at flere blir det. Falsk stamtavle? Stakkars dyr, du aner jo ikke hva og hvordan foreldrene hennes har levd. Du bør anmelde han som du kjøpte denne hunden av!!! For da hindrer du at flere hunder blir utsatt for dette og at andre ikke blir svindlet.
      Om du anmelder dette, så kan du selvfølgelig beholde hunden din. Men du får pengene tilbake OG stopper denne grusomme svindelen som garantert går utover mennesker og dyr. Lykke til! Han/dem bør virkelig bli stoppet!!!

    40. man så veldig lite av hunden din på vdieoen men jeg har to chihuahuar. og ser godt at det er en blandigs hund. det kan være en mix av chihuahua jack russell. du kan vel anmelde han for svindel men mer enn det får du vel ikke gjort.

    41. Jeg tror også at det kan være mix av Jack russel og chihuahua. Evt. noe dachs også. Tror ikke det er noe mops i henne siden hun har så lang snute 🙂

    42. Hei! Jeg har på en måte opplevd de samme med min hund.
      Hunden min er en chihuahua på 1 1/2 år (kjøpt i april 2011 ca) , hun heter Bella. Jeg betalte 15 000 for henne, og hun skulle være den perfekte og beste hunden, sa mannen jeg kjøpte henne med. Han bodde i Oslo området, og jeg i Ålesundområdet. Vi møttes ca halveis slik han kunne gi meg hunden. Han hadde med en annen hund som liksom skulle være faren til hunden min, men det var bare tull.
      Og bella, hunden min. Sliter med “pshykiske” problemer. Hun er redd for ALT. I ettertid har vi her i hjemmet funnet ut at mannen vi kjøpte hunden med, har mange hunder hjemme, som på en måte er fanget. Han avler mange ulovlige hunder (kun chihuahua), og noen av de lider til og med, kun for at han skal få penger. Glad bella er trygg, men tenk på alle de andre…
      Det var en sak om dette på tv2 hjelper deg for ikke så lenge siden, der 2 andre damer som kjøpte hund av samme mannen fortalt om hvordan han ikke hadde gitt den stamtavle, og svindlet de TOTALT. Der fikk vi også se hvordan hundene var fanget i huset hans uten mat. De sa også at for at ingen skulle høre at han hadde hunder i huset, fikk de støyt om de bjeffet. Dette er dyreplageri.
      Nå har mannen måtte gi fra seg mange av dyrene, så de fleste har det bra nå. Kan vel hende at din hund er fra samme mannen? Han har ikke svart på noe fra oss heller i etterkant. Mannen sendte oss også falske bilder av Bella, hun så ikke lik ut da vi fikk henne.
      Håper du finner ut mer!:-)

    43. Vi ser jo tydelig at det ivertfall er ein blanding av chihuahua. For ansiktet og øra er veeeeeldig typisk chihuahua. Men stor er ho ja, så jeg vil nok tro at du har betalt aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaalt for mye penger for den hunden, for det er nok ein blanding :/

    44. Jeg har opplevd akkuratt det samme i Hordaland. Det var ikke en Chihuahua, men skulle visstnokk være en Pomeranian. En hund som skulle være en 2-4 kilo ble pluselig 10kg! Ligner mer på en litt stor Japansk Spisshund enn en Pomeranian. Altså en veldig stor forskjell når det kom til størrelse. Jeg betalte ikke så mye som deg, men 15000. Det er uansett veldig mye penger og uansett hvor glad man er i hunden sin, er det svindel. Jeg kunne aldri satt en prislapp på prinsessa mi, men det er prinsippet som irriterer meg. Du vet jo egentlig ingenting om hvor hunden kom i fra. Og du vet egentlig ingenting om den med henhold til rase og gener og det er litt trist.
      Jeg har også prøvd å få tak i de som solgte meg. Både mail og telefon, uten hell..
      Håper du finner ut av det og lykke til!

    45. Denne skjønne hunden din er muligens en blanding av chihuahua og jack russel terrier. Det kan også være enda flere raser innblandet, men med tanke på den muskuløse, kompakte kroppen hennes tenkte jeg først på jack russel. Ørene og ansiktet er mer som en chihuahua. Jeg skal ikke si noe sikkert, men om det hadde vært mops i denne hunden ville nok ansiktet vært mye mer preget av det.

    46. Jeg har en blanding av chihuahua og nakenkinesisk hund, de har lik form på ansiktet, og de lange bena.. Hmm, men din hund kan jo være av tre slag..

    47. Tv2 hjelper deg! hehe. Går jo ann å prøve å sende en mail til de. Og han har jo sikkert svindlet flere folk, så får også andre mindre lyst til å kjøpe hunder fra oslo-området. 🙂

    48. tv 2 hjelper deg!!!!!!!!
      Mamma og pappa kjøpte en hund for to år siden (23.06.2010)hun var da et og et halvt år. Hun så veldig tynn ut da vi fikk henne, men det er slik hun er bygd i kroppen. Hun begynte å legge drastisk på seg etter en stund og hun begynte å produsere melk. Mamma var fast bestemt på at hun bare inn bilte seg at hun var gravid, siden hun ikke hadde vert i kontakt med noen andre hannhunder. Jeg var skeptisk til at det var sant, men jeg tenkte vel egentlig at mamma hadde rett og at hun hadde mer peiling på dette en det jeg hadde. da vi var på en lang fjelltur begynte det å sparke fra magen til hunden min å da var det bare å skynte seg ned fra fjellet. 2 dager etter at vi var kommet ned fødte hunden 7 friske valper. Da hadde vi hatt henne i nesten to månter som er drektighets tiden på hunder. Det viste seg i senere tid at den gamle eieren hadde misstanke om at hunden var gravid før hun solgte den til oss. Vi har nå 4 av hvalpene + moren selv. Jeg er personlig egentlig glad for at dette skjedde fordi jeg elsker hundene mine, men syns fortsatt at hun kunnee sagt fra om at hun hadde en misstanke, slik at vi kunne vert mer forberett enn det vi var. vi fikk navn på faren til valpene, fant stammtavle til moren og faren på en nett side helt tilfeldig, ved søk på oppdretters navn (og eiers navn på faren)

    49. Dersom du har alle papirene og bevis på hva du har betalt. kan du gå til Økokrim å levere inn en anmeldelse, de kan hjelpe deg videre. Begge partene, altså du og selgeren må da innkaller til en samtale, vanligvis pleier slikt å løse seg ganske fort.

    50. Hunden din ligner VELDIG på min hund – som er en dvergpinscher. Dvergpinschere finnes dog ikke i den lyse fargen, så det er garantert ikke renraset dvergpinscher iallfall. Muligens en blanding av chihuahua og dvergpinscher? Ble veldig mye “dvergpinscher” i denne kommentaren gitt.. Hehe!
      Men jeg ville absolutt ha anmeldt vedkommede om du har navn på personen!

    51. Det har skjedd med meg 2 ganger! Sånn går det desverre når man kjøper dyr på ” impuls”.. Jeg har hundene enda, eller den ene er desverre død :/ Men har chica enda, men jeg VISSTE at hun hadde en genefeil når jeg kjøpte henne. Så hun er høyere enn sin egen rase, d er en russian toy, men ser ut som en chihuaha pga genefeilen..selvom de rasene er så og si like..Men hun var mest kosete, best i humøret og finest pels..Visst ikke jeg tok henne ville hun bli avlivd…Derfor du ALLTID MÅ SJEKKE opp i sånne ting før du kjøper dyret!!!! Viktig…Spørr om papirer stamtavle osv, har du ikke det kan du bare glemme å anemlde d , da er d på en måte din egen feil :/ :/
      TRENGER IKKE å være en annen rase, men som sagt en genefeil!!:)

    52. Ser at mange gjetter på en blanding med terrier, men æ trur ikke det! Det er veldig poppulært å blande dverg pincher (ligner på terrier, men e ikke det) med chihuahua. Det fordi at når man blander pinchere med pinchere er det mindre sjangse for at hunden klarer å takle en fødsel, derfor bruker mange en chihuahua!

    53. jeg ville gått til tv2hjelper deg, å da kommer jo saken ut i media, og du får jo pengene tilbake når de ikke er den hunden du skulle ha, men du får jo beholde rigmor selv om du får rundt halvparten av pengene tilbake. <3 jeg elsker smilet ditt du er forbildet mitt og jeg ser opp til deg <3

    54. Hei Sophie, og alle andre fremtidige hundekjøpere!
      Hvis du skal ha en renraset hund, så gå alltid gjennom NKK (norsk kennel klubb) Det er et mye tryggere alternativ en å finne en random person på finn.no…. Du kan jo også forhøre deg med folk som har den hunderasen du ønsker, og spørre hvilken oppdretter den kommer fra. Dersom mange er positive til den samme oppdretteren, blir jo saken lettere.
      Lykke til med fremtidig kjøp av hund, og skulle du være interessert i puddel, så er det bare å maile meg! 🙂

    55. Hadde det vært min hund ville jeg anmeldt det. Ikke for å få tilbake pengene (en hunds kjærlighet kan aldri måles i kroner!), men for å fjerne useriøse oppdrettere fra markedet.
      Likevel må du nok ta selvkritikk. Falsk stamtavle eller ei, du har nok gjort en for dårlig bakgrunnssjekk…

    56. Heihei! ville bare si at dette har skjedd med meg også. Jeg hadde en hund som jeg betalte 23 000(!) kr for, fordi det skulle være en engelsk bulldog, noe som det senere viste seg at det ikke var. Hunderasen engelsk bulldog pleier som regel og være ganske sjukke og bamsete men hunden min var utrolig tynn og maskulin og lignet nærmest på en pitbull, men den hadde mye av engelsk bulldog i seg, noe vi så mye i ansiktet. Han døde dessverre bare 2 år gammel fordi han hadde masse sykdommer og allergier. Vi fikk heller aldri kontakt med selgeren:/
      Håper du finner ut av dette! 🙂 klem

    57. Den er veldig lik en blanding av jackrussell terrier og chihuahua.. Jackrussell terriere er veldig maskulint bygd.

    58. Tipper hun er en blanding mellom Chihuahua og Jack Russell terrier. Men Mops har hun nok ikke i seg! Da hadde hodet og beinstrukturen hennes sett helt annerledes ut.

    59. jeg tror kanskje at hun er importert ulovelig fra et annet land, siden du hentet henne på Gardemoen.. Det skjer veldig ofte i dag, og maaange mennekser har brukt masse penger på hund og blitt svindlet. Jeg har lest mye om det, og hundene har det ikke bra på reisen fra utlandet og til Norge, og mange dør på veien. Derfor er jo hunden din heldig som har kommet til ett så fint hjem som hos deg! ta godt vare på henne 😀

    60. nei, nei, nei, nei, hun er GARANTERT ikke noe med mops! Det er mange hunder som har krøll i halen, min shih tzu har krøll i halen og veldig mange har det. Og mopsen har helt flat nese, og da hadde hunden din hatt ihvertfall litt mindre nese men din hund har lang nese.
      dette ble ganske rart skrevet (hahahaha) siden skrev det ganske fort.
      Håper dere finner ut av det da!

    61. Min hund har også krøll i halen, det er en Shiba Inu. Mange hunder some har krøll i halen.
      Men utrolig søt hund

    62. Synes det kan se ut som det er litt Pappillion (?) i den eller dansk gårdshund (sånn liten hund som hopper høyt).
      Søt er den uansett, men sykt kjipt å bli svindlet på den måten,.

    63. Hør her Sophie,
      første du skal gjøre er å få veterinærsjekk. Ta med deg alt av papirer og evt. stamtavle. Få blodsjekket den for hvilken rase det er, og når du får frem hvilke Rigmor består av, tar du med deg ALT inkludert veterinærpapirer der du har fått bekreftet at dette ikke er en chihuahua, til politiet. Der leverer du papirene og ber om en anmeldelse på h*n som solgte deg Rigmor.
      Fjern bastarden fra hundemarkedet for godt! 🙂
      Gjerne ta kontakt på Mail.

    64. Synes det likner på en Dverg Pincher, og blanding av noe annet, om det er Chihuahua i det hele tatt, tviler jeg faktisk på :/ Dverg Pincher har som regel fargene black and tan, eller tan, og kort glatt pels.

    65. er enig med mangen over her synes det ligner på en blanding med dverg pincher. Hvor du kan be om hjelp henne er jeg usikker. Tanta driver med oppdrett av Chihuahua og den ene tispa hennes har UTROLIG god stamtavle og var i et kull på 5. noe som vil si UTROLIG bra tispe og hun tar ikke engang 19 000 for hundene :O håper du finner ut av ddet…

    66. Det kan vere en chihuahua selv om den er så stor. Min chihuahua er ikke så veldig langt ifra så stor heller. Jeg vil ikke si det ligner en, men det burde du da tenkt litt på før du kjøpte den siden det absålutt var det du skulle ha.
      Selvfølgelig må du annmelde de som solgte den til deg om de sa at det var en chihuahua og det ikke er det. Men du har vel fått stamtavle? Hvor det står om rasen til hunden din og om foreldrene osv..
      Hvis ikke du har fått det må det vere litt av en hund når du betalte 19000 og du ikke engang fikk stamtavle.

    67. Jeg synes det ligner en blanding mellom chihuahua og chinese crested. Men med mest chihuahua i seg. Tipper 75% chihuahua og 25% chinese

    68. Så søøøt hund <3 <3 <3 <3
      Tror faktisk hunden din kan være blanding av walsh corgi og chihuahua. 😉
      Hunden din har samme øyrer, fjes og størrelse som walsh corgi og samme tynne pels som en kort håret chihuahua (walsh corgi har tykk pels) og kanskje den har litt like øyner som den også 😉
      Håper du finner ut av dette med hunden din ;D

    69. Åhh! jeg har sett en sånn rase her før, men husker ikke hva det er! Mener det seriøst, den er helt lik! Har i hvertfall lagt merke til at denne rasen er med i mange ensgelske/amerikanske filmer.. men om det ikke er den rasen jeg er sikker på at det er, tror jeg det kan være en blanding av chiahuahua-jack russel-pembroke welsh corgi og miniature pinscher. Synes du bør kontakte en dyrlege som kan se på hvordan kroppen og hode er bygd, så det blir letter å finne ut hvilken rase/blanding der er! lykke til 🙂

    70. Vi har en Dansk-Svensk gårdshund, og det kan ligne litt på den 🙂 bare den er blandet enda mer ut 🙂

    71. Det kan hende at Rigmor er en chiweenie, det er en ganske ny rase, blanding mellom chihuahua og dachs, hun ser i alle fall veldig ut som en!!

    72. Vil si rasen er en blanding av Buhund, chihuahua, kanskje dachs og mops også, kan jo være masse rare raser i en hund! men jeg syns disse rasene minnet mest ;-D

    73. Hunden min er 100% chihuahua, og hun er tispe også – hun er mye mer spinkel, nervøs osv!
      Så vil tro Rigmor er blanding av chihuahua og noe annet. Hun ligner litt på en “chiweenie” 🙂
      Også, utrolig dårlig gjort å svindle deg for 19.000 kr når hun ikke er 100% renraset engang da!

    74. Hei hei <3 Vil bare si at dette har skjedd med meg også, har to chihuahuaer og han ene er veldig mye større enn den andre. Har lest litt om det, og funnet ut at det kan skylles to ting: 1. Hunden har arvet det fra tidligere familie. 2. Sterkere benbygning, dette er bare positivt! Akkurat som mennesker kan bli høyere enn hverandre. Jeg betalte 23.000 kr for min store chihuahua, og har vært hos dyrelegen og sjekket det og han er helt normal men med sterk beinbygning. Du kan jo gjøre det samme med Rigmor, gå til dyrelegen å sjekk det <3 Håper at det hjalp litt 😀

    75. Jeg vet desverre ikke hva slags rase det er. Men jeg trur du kunne få vite det i de papirene man får da man kjøper en hund ;P der står rasen og alt:)
      Man skal få det vertfall :))) (hvis du har noen spørrsmål så kan du gå innom bloggen min eller sende en mail til med;) [email protected] )

    76. For meg ser det ut som en blanding av chihuahua og jack russell terrier. Mange som blander disse to rasene for og få en roligere hund men samtidig den kraftige bygningen til jack russellen. Ut fra bilder har hunden din en byggning som er svært lik JRT mens hode er mere lik en chihuahua. Ser i innlegg som du har skrevet over at du vet ikke helt om du vil melde det i og med at dette er en mann med familie osv. Du må også tenke på at 19000,- er mye penger og dette sitter han og tjener på noe som ikke er overhode riktig. Er ikke sikkert du kommer så langt med å anmelde det heller men det kan hindre han til å avle frem flere av denne typen og selge det som en renrase. Du er sikkert kjempe fornøyd med hunden og vil ikke bytte den ut for alt i verden. Men verdien på hunden din har synket i og med at det ikke er renrase og da minker også verdien på eventuelt ønske om å sette valper på hun. Slike oppdrettere kan ikke slippe unna med sånt for da får man aldri slutt på det.

    77. gjør det egentlig noe om at det ikke er rett rase ,, du elsker jo åpenbart denne hunden og den er jo helt skjønn
      hadde det vært min hund så hadde jeg ikke brydd meg om vilken rase det er , men vi er jo 2 forskjelige menesker med 2 forskjelige meninger ……
      elsker hunden din <3 et lite tips om hvordan du kan finne ut hvilken rase det er : dra til dyrlegen , dem kan kanskje hjelppe deg med å finne det ut ( høres kanskje litt sprøtt ut menmen ) 😛 lykke til
      ps: ELSKER BLOGGEN DIN , FORSETT FREMOVER MED DEN <3 😀

    78. Jeg ville gått til TV2 hjelper deg, eller et lignende program. De har løst lignende saker før! Så det er mitt beste tips. Gå inn på TV2 hjelper deg sine sider, og finn kontaktinfo. Håper du får saken din løst:-) lykke til!

    79. Det her er tydeligvis en blandingsrase med litt chihuahua i seg, kanskje en 4 eller 5 del?
      Når du kjøpte hunden må du vel ha hatt noe kontrakt? der står jo hvem du har kjøpt hunden din ifra og jeg ville meldt ifra til NKK (Norsk kennel klubb) men en gang! og advart de så de kan prøve å stoppe det, stenge personen ute fra klubben. Veldig viktig å få sånne useriøse folk ut!
      Jeg driver selv oppdrett alle sånn tilfeller jeg hører er veldig synd!
      men meld i fra til NKK og høre med dem hvordan du skal trå fram for å “ta” personene du kjøpte hunden fra

    80. Jeg ser også over at de sier du burde dra til dyrlegen, men dyrleger kan nødvendigvis ikke alle raser fordi de er utdannet til å behandle dyr!
      og før man kjøper seg en hund burde man sjekke rundt om personen er seriøs og se om det finnes noen bedre!
      Hvis man ikke får stamtavle NKK registrering så burde man faktisk skjønne at det er useriøst!

    81. Jeg er veldig sikker på at hun har mye Jack Russel Terrier i seg! Ser helt lik ut, bare at hun ikke har noen mørke områder i ansiktet. Jack Russel har også ofte en krøll på halen :):)

    82. nikoline sindsen: det fins tusener av småraser med krøll på halen .. -.-
      Men jeg syns ikke du skal bry deg, jeg mener, hund er hund! Selvfølgelig var svindelen dum, men tenk om du hadde knepet oppdretteren i svindel, og da hadde du kanskje ikke fått den søøøøte hunden ? 🙂

    83. Hei! Ble tipset om denne bloggen fra en venninne og dette likner litt på hunden min, men han er litt mer chihuahua. Jeg lurer også på om jeg kan ha blitt svindlet, for jeg har enda ikke fått stamtavlen 2 mnd senere.
      Jeg kjøpte fra en som annonserte i Oslo, men hentet hunden i Lillestrøm hos oppdretter.
      Jeg sender deg en mail med litt mer info og håper du ser mailen min blant alle andre mail du får.
      Mvh Ada og Tintin.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg