min største fobi

Det er mange som har stillt litt spørsmål ved at min største fobi er når jeg kommer nært et pair / ark. Jeg bryr meg ikke om det er A3, A5, A4 eller uansett, et ark er et ark og det er rett og slett helt jævlig. Jeg klarer slike typer papir som er i blader, f.eks se & hør eller aviser, men slike enkeltark som man må ha i permer, slike man får på skolen.. FAEN SÅ EKKELT DET ER!

Jeg aner ikke hvorfor, jeg synes ikke de ser særlig skumle ut men jeg klarer bare ikke ta i de. Når jeg tar i et papir får jeg frysninger og har bare lyst til og gråte – det er så utrolig grusomt! Lyden av et papir når noen legger det ned på bordet eller skal samle masse papir i en bunke er det verste jeg vet, da holder jeg meg for ørene og roper. Husker en gang en lærer sa til meg at jeg bør dra til psykolog med dette, for en drittsekk – men det er sant da.. Det suger.

Hva er deres fobi? 

291 kommentarer
    1. hehe, uff :-/ .. Jeg haaaater når noen klør seg, lyyden og tanken er bare ekkelt! Er ikke akkurat redd for det, men synst det er ekkelt,, lyden av at noen klør seg på låret i en dongeri bukse, ææ får frysninger av å skrive det, haha!

    2. Jeg liker heller ikke å ta i ark jeg får på skolen, men det er det en helt annen grunn til enn din grunn.
      Har noe som kalles tvangstanker/tvangshandlinger, og det gjør at jeg ikke kan ta på noe som personer jeg synes er ekle har berørt. Så om vi har en slik lærer jeg ikke “tåler”, og den deler ut et ark, klarer jeg bare ikke ta på det. Noen ganger må jeg jo. Og da er det rett til vasken og vaske seg etter timen.

    3. Hahaha, da har jeg hørt det også! Så søt du er, Sophie.
      Utrolig fint bilde, du kledde den kjolen veldig godt! 🙂
      Kos deg på Hove!

    4. Slanger! Hadde et bilde av en i engelsk boka i fjor, da jeg så den skreik jeg, lukket igjen boka og hoppet opp av stolen før jeg begynte å gråte. Satt ute i gangen i et kvarter før jeg turte å gå inn igjen…

    5. Dukker.. Buktalerdukker, babyborn, porselens dukker osv.. Får næsten annfall når æ enten ser bilder eller en ekte dukke !:s

    6. Stillhet, jeg takler ikke når det er helt stille, spesielt ikke når jeg er sammen med andre, når jeg kan høre andre puste eller svelge får jeg helt noia.

    7. IVO CAPRINO DUKKER!
      Åå, det er HELT JÆVELIG! Åå, nå kjenner jeg tårene komme. Jeg er så redd for de, og jeg begynner alltid å grine når jeg tenker på de. Det er litt rart, fordi jeg begynner jo ikke å gråte bare fordi noe er skummelt, men akkurat Ivo caprono…Å gud!!!! Jeg får seriøst tåreri øynene og så begynner jeg å skjelve bare jeg hører navnet. En venninne av meg vet det, så hun satte på en Ivo caprino askeladden film midt på natta, og jeg skrek i søvne og våknet med en gang! Kjenner igjen stemmen til de onde dukkene med en gang! Og den helt grusome sangen veslefrikk synger! Vet det høres teit ut, men det er grusomt! Hadde mareritt hele tiden på grunn av de når jeg var liten. Ååå, det er fælt!! 🙁 🙁

    8. Sakser og kniver … Vist noen kommer mot meg med noe av det i hendene begynner jeg nesten og grine og løpe vekk

    9. helt klart slanger på 1, valg!! så resten er fisker (klarer ikke være ute å bade alene, må ha noen i vannet!!!

    10. hahahahhaa, jeg har samme fobien.. klarer ikke ta i papir, synes det er så sinnsykt ekkelt.. i tillegg har jeg også fobi for isopor og papp.. KLARER ikke å røre det, og hvis noen rører det i nærheten av meg, må jeg holde for ørene.. haha

    11. EDDERKOPPER, jeg kan ikke en gang se på bilder av edderkopper… bare hvis noen sier ordet edderkopp, skriker jeg….hvis jeg ser en edderkopp holder jeg på og besvime, og skriver så mye jeg kan!

    12. frosker, er livredd dem.. var en gang jeg var ute og henta noe i garasjen jeg gikk rett forbi en død frosk, og jeg ikke så den, men på tur tilbake sto katta og lukta på noe, så så jeg at det var en frosk, men jeg ble så redd at jeg begynte å gråte.. litt flaut egentlig

    13. klovner og veps. Jeg er så redd veps at når jeg ser en som er ti meter unna meg begynner jeg nesten å gåte!!

    14. insekter.. HATER insekter, i alle fall maur, får frysninger bare av å se de og skriker og gråter hver gang jeg har en på meg, haha. Er utrolig kjipt for jeg kan ikke sitte i gresset på sommeren, har alltid på følelsen av at en maur kryper på meg.. ekkelt..
      tåler heller ikke sår, operasjoner og egentlig alt som har med blod å gjøre, pleier å besvime bare jeg tar blodprøver og blir utrolig kvalm når jeg ser sår og blod… må alltid snu meg vekk når det er noe ekkelt på tv osv, haha. er ikke helt sikker på om det er en fobi eller om det bare er noe jeg.. ja, ikke liker, haha.

    15. Min største forbi er føtter !!! Fy faen så ekkelt me føtter!! Takler ikke at noen er bortimeg med føttene, eller å ta på!! Der er jævli ekle og så er de så stygge! Hater også lyden av når noen klør seg en plass på kroppen og de har klær på jeg vil bare grine av lyden!! :O

    16. off, merkelig nok så er min største fobi, høytlesning. gjør som oftest alt jeg kan for å silppe å gjøre det

    17. min er buksesmekker, glidelåser, knapper og mynter. Må altid dra genseren over hånda så jeg slepper å ta på det. Får frysninger og blir kvalm….

    18. Jeg har angst for å bli berørt. Jeg takler ikke at noen tar på meg, det er det verste jeg vet om, klarer så vidt å tenke på det en gang..
      Jeg har også angst for trapper, eller å falle i trapper, jeg er livredd for å gå opp og ned trapper, noe som er forferdelig med tanke på at får å komme inn i huset mitt så MÅ jeg gå i trapper, og får å komme seg på rommet mitt må jeg gå i trapper igjen… Grunnen til at jeg har angst mot trapper er at jeg datt i ei trapp en gang, og brakk foten, har ikke klart å slappe av i ei trapp siden… Når jeg er på fest klarer jeg ikke i det hele tatt å gå i ei trapp…
      Jeg har også fotfobi, føtter er helt forferdelig ekle, og bare, formen på føtter… Jeg klarer så vidt mine egne føtter, men om noen kommer med foten sin i nærheten av overkroppen min, eller hendene mine, så friker jeg helt ut..

    19. Slanger !! :S
      Alle sammen, hater alt ved de!!
      bare noen sier “slange” så pisser jeg meg nesten ut .. !

    20. min største fobi er enkelte snurretrapper, noen som rister noe sykt når du går i dem (ute trapper) og jeg tørr ikke å gå i dem. En gang jeg skulle til legen måtte jeg gå opp i en sånn snurretrapp. Legen og mamma begynte og le, jeg begynte nesten og grine og trodde det var min siste dag. Kan ikke fordra de snurretrappene.

    21. åhh.. så kjipt! Ark ser/tar/hører man jo nesten hver dag på skolen!
      Jeg hater tær, føtter generelt. Klarer ikke at folk skal ta på føttene mine eller ta sine føtter på meg

    22. hahah du er ikke aleine der sophie! får helt frysninger å angst, bare jeg kommer borti et ark..det er så jævla ekkelt! frysninger over hele kroppen..

    23. summing… sånn lyd som bier,veps,fluer osv. lager, tåler ikke lyden og det at i jeg i fjord fant ut at jeg var alergisk mot veps var jo bare suupert!

    24. Jeg har forbi for tallet 13. Jeg liker bare ikke f.eks å si ” der ligger 13 epler” jeg syntes det er helt grusomt!

    25. jeg kjenner meg så sykt igjen i det du skriver! hahaha, det suger helt sykt. haaater å ta i papir, får helt frysninger. er utrolig merkelig egentlig. men kan bare virkelig ikke fordra det! 😮 det lager så ekkel lyd, fyfaen. trodde virkelig jeg var alene om det! hahah

    26. Jeg har akkurat det samme! bare med sånn velour stoff.. sånn som er på sofaer ofte og på kosedresser.. jeg klarer ikke å ta på det, jeg får frysninger og grøsser. det samme med folk som biter negler! ahh jeg klarer ikke den lyden!

    27. jeg har en rar fobi,det er når noe skraper mot den isen som er på veggene på fryseren,også når jeg biter i is,får helt frysninger og har bare lyst til å grine…

    28. Gammel mat. Helt klart. Jeg begynner nesten å grine hver gang jeg ser, tar i eller vet at det er gammel mat en plass. En gang fant jeg en melk som hadde gått ut på dato i kjøleskapet hjemme, og tørte ikke å åpne kjøleskapet før neste dag..
      Hørest helt sykt ut, men slik er det bare!

    29. Jeg er livredd for ankelsokker! Jeg bare tåler de ikke! Jeg får alltid anfall når jeg ser de i butikken… :S

    30. jeg er livredd kniver, får lyst å gråte når noen skjærer seg eller jeg ser noen vifter med dem osv. herregud får frysninger!

    31. Jeg har klaustrofobi. Hater store folkemengder, og trange rom.
      ( haha jeg tar jo sol, i solarium, så var det ikke fler x10 soler ledig så jeg gikk inn på en x7 for å skjekke om den var for trang for meg også lukket jeg den, også fikk jeg den ikke opp fordi den var gammel så tung å løfte, rett før jeg begynte å grine, glad mamma stod uten for men jeg sjekket om den var for trang, noe den er.)
      Har også forbi mot å se folk besvime eller når folk i det hele tatt snakker om det, jeg føler jeg må besvime på sekundet da.

    32. Jeg har AKKURAT den samme fobien som deg og det er heeelt forjævlig. liksom, når jeg skal skrive i skriveboka mi på skolen og jeg bare KJENNER hånda mi gnisse inn mot papiret mens jeg skriver. ufff wmeswqmkmas DET er det VÆRSTE JEG VET. gud, for frysninger bare av å tenke på det.

    33. Jeg har klausofobi 🙂 Jeg tåler ikke å være i trange rom, da føler jeg at det krymper, og jeg får meg ikke ut, og hvis jeg tar heis, og den stopper, får jeg tvangstanker, altså, jeg tenker at heisen vil falle til en mørk kjeller der ingen vil høre meg, og at den vil brenne meg inn osv. Og jeg tåler heller ikke håndgjern eller noe, ikke tau rundt livet, der hendene er fanget, og hvis noen tar hånda si foran munnen min, får jeg panikk.

    34. Når andre tygger noe, mens det er helt stille i rommet.. Spesielt om de spiser Rundstykker eller kaker. Kjefter på de.. Hahaha. Og hårstrå, bare enden av eventuelt hårstrå.Æ

    35. Jeg har fobi mot knær, når andre tar på knærne sine, snakker om knær, eller det verste om noen tar meg på knærne! Helt jævlig. Blir forferdelig kvalm av å tenke på det eller snakke om det. Liker bukser bedre enn shortser for å si det sånn. Ark fobi må være ille..

    36. oj, haha! Min største fobi er når stoff, som feks teskjorte, gnisses mot hverandre! Får helt frysninger av det når jeg tenker på det :s

    37. Hva skjedde egentlig med deg og Lotte? Dere var jo sammen HELE tiden før, men det er dere ikke lenger. Var det bare sånn at dere vokste fra hverandre eller skjedde det noe spess? Vet at dette ikke har NOE som helst med meg å gjøre, men jeg har lurt på dette en stund 🙂 Du trenger ikke å svare på dette på bloggen hvis det er noe du føler er for privat!! 🙂 #nohate

    38. Jeg har en type klaustrofobi. Det vil si at jeg har angst/ redd for lukkede rom. Jeg kan klare meg i et vanlig rom men får HEEELT panikk hvis jeg er i en korridor. Du vet slike som er på skoler, sykehus og hoteller. Jeg får høy puls, blir svimmel og nesten kvalm. Så hver gang jeg skal hente noe når jeg er på skolen, kommer jeg helt andpusten tilbake til klasserommet. 😛 er egentlig skikkelig trist siden vi ikke kan kontrollere hva men er redd for. :/

    39. Edderkopper, usj…. men kjenner meg igjen! Når jeg tar borti ark i skoleboken fåår jeg frysninger og føler meg på en måte ekkel på hendene X)

    40. Stakkar deg da. Siden det er en såpass hverdagslig ting! Og herrigud for en frekk lærer! Hadde vert hyggelig om du hadde tatt en tur innom bloggen min :)Digger bloggen din

    41. ark? hvordan i alle dager har du greid deg gjennom 12 års skolegang?:P tror ikke jeg har noen fobi egentlig. Men slanger, mark og sånnt er sykt ekkelt

    42. sosiale situasjoner (har sosial angst), trapper og veps er de forbiene jeg har hatt lengst. Min nyeste fikk jeg av når jeg tok Mr-test av hodet, noe som førte til at jeg måtte ligge helt stille i 12 min og at hodet mitt var helt umulig å lirke på. Dette fører til at jeg føler utrolig ubehag i situasjoner der jeg føler at jeg ikke har mulighet for å bevege på kroppen/det å måtte ligge helt stille, så fort jeg føler jeg ikke har muligheten til å bevege f. eks på hodet så får jeg helt panikk 🙁

    43. Har samme problem, men synes papirlyder er verst. Trodde jeg var alene i verden om dette problemet, siden alle synes det er så sært. Jævlig irriterende fobi å ha, siden der er papir over ALT!

    44. ..jeg får frysninger av ballonger… den lyden når de gnisser og sånt, blir kvalm samtidig som jeg får frysninger- derfor er det aldri ballonger i mine selskap

    45. Hater edderkopper !! Og lyden regnbukser lager når stoffet på hvert ben gnikker inn mot hverandre når du går. Og så hater jeg når folk smatter.

    46. Akkurat det samme med meg!
      Og frysebokser/skap! Knekker sammen med en gang jeg drar ut en skuff eller tar ut en ting fra fryseren.Får frysninger gjennom hele meg !
      Og snegler og larver!! er skikkelig redd for de :P:S når jeg ser at de beveger på seg så får jeg bare lyst til a gjøre de vondt, rive de i to! Hahah, høres sikkert litt rart ut 😛

    47. Min fobi er vepser! har aldri blitt stukki av dem, men er livredd for dem. Humler er jeg ikke redd for idet hele tatt, og de har jeg blitt brent av mange ganger :p

    48. Jeg har faktisk fobi mot vann .. Skal jeg bade i f.eks. et basseng MÅ jeg ha noen gående ved siden av meg. Får jeg vann over knærnene får jeg angst. Og skal jeg lengre ut enn det, MÅ jeg ha noe å holde rundt hele tiden. Så sånn som å bade fra båt om sommeren, skjer ALDRI. Isåfall skal jeg ha noen jeg vet jeg kan stole på som holde rundt meg, og samtidig holde meg i båten.
      Jeg vet ikke hvorfor jeg har det .. Begynner nesten å gråte bare av tanken på å f.eks. hoppe ut i et vann. Det er jo ikke sånn at jeg ikke klarer å dusje, men jeg må stå å se på vannet og syke meg opp lenge for å klare det. Jeg drikker heller omtrent aldri rent vann…

    49. Har fobi mot flasker som er åpne. For eksempel en ketchup-flaske som er åpen, jeg MÅ ta på toppa.
      og når folk faen ikke klarer å holde kjeften sin igjen når de spiser (bruker å spise litt mat i kantina og gå på klasserommet for det er en gutt som ikke klarer å holde kjeften igjen når han spiser) eller når de lager sånne småe lyder. Når man trommer med fingrene på et bord eller noe med munnen. fyfaen jeg sprekker! Uansett om det er bråkete eller stille.

    50. Det var jeg som skrev det innlegget om frysebokse, glemte navn :P:P
      Også tenker jeg veldig ofte på hvordan det er å rive av seg tåneglene eller å klippe med en saks over den senen over helen. Får frysninger med tanken..

    51. Min fobi er den samme som din bare at det ikke er ark det er snakk om, det er papp. Jeg kan ikke fordra den lyden og bare jeg tenker på den grusomme følelsen det er å ta i papp gir meg frysninger og jeg får nesten annfall. Det er helt forferdelig!

    52. har en sikkelig rar fobi haha.. når jeg ser på skarpe ting får jeg på en måte vondt i nesa, det er helt snålt XD.. åsså når folk spiser å drar gaffelen langs tennene.. får helt hetta.

    53. Eg har klaustroforbi oog greier ikkje å sove i telt,eg føler at teltet skal dette oppå meg slik at eg ikkje får puste. Det er litt dumt for det er mange leirer der du må sove ute i telt og da kan ikkje eg vermed.
      Klemm 🙂 <3 Merete

    54. småkryp!!!!!!!!!!!!åhhhhhhh! sååå skummelt og det samme som deg, bare at jeg hater lukten og når noen river i det! åhh-hh-h!!!!11

    55. folk i kostymer! som et kostyme av en maskott, eller noe slikt så lenge det dekker hele personen. ikke som at noen har tegnet et “kattefjes” i ansiktet. haha, jeg får helt panikk! tar STORE omveier rundt dem bare for at de ikke skal se meg og komme bort…

    56. veps, hater de, er livredd når jeg har en i samme rom som meg, da springer jeg ut av rommet, og går ikke inn igjen før jeg vet noen har slått den eller jaget den ut..

    57. GLITTER! HVIS JEG SER GLITTER FÅR JEG HELT HETTA, OG KLARER IKKE KONSENTRERE MEG OM ANDRE TING.. MÅ SETTE NOE OPPÅ DET ELLERNOE.. KJØPER ALTSÅ INGEN KLÆR MED GLITTER… HAHAH
      HAR OGSÅ FOBI MOT SANDPAPIR. ORKER IKKE SE PÅ DET ENGANG

    58. Bier og veps (eller andre kryp som lager sånn dær ekkel lyd og flyr opp i øran dine)
      Æg skvett hver gang en veps kommer nær meg, også springer æg alt æg klare mens æg hyle … jauda..

    59. Edderkopper, begynte å grine når jeg så bilde av en edderkopp på lillesøsteren min sitt kortspill

    60. Blodårer og ordet nerver! Nerver er faenma det verste ordet i hele verden! Det er så sinnsykt ekkelt. Og blodårer, jeg klarer virkelig ikke å se på det, jeg brekker meg helt! Og bestevenninna mi da, hu pleier å si: en kniv som skjærer over blodårene dine! fyfaen, jeg begynner nesten å grine hver gang hu sier det! + jeg HATER alle innsekter, spessiel edderkopper! fyttifaen

    61. Hehe, det må nok nesten være den rareste fobien jeg har hørt om, men selvsagt er det mulig å være redd ark!
      Min største fobi er edderkopper og andre insekter. Det verste er jo at den enkleste og beste måten å bekjempe frykten på er å møte den, og i ditt tilfelle fra mitt synspunkt virker å ta på et ark helt ålreit, men om vi skulle bytta til min fobi, og jeg stod ovenfor en edderkopp og møtte berøre den, og la den være i nærheten av meg… Ja, det sier seg vel selv hva som ville skjedd. Klarer ikke være i nærheten av de krypene heller, og det var hovedsaklig grunnen til at jeg ikke begynte på danselinjen, for da måtte jeg ha bodd på hybel, og jeg hadde ikke klart å fjerne en edderkopp aleine, og kan ikke løpe til naboene bestandig heller:- (

    62. Uff, skjønner deg godt, for jeg har fobi mot tørre flater, som diverse bordplater og tørre hender og ben, hender mot tørre flater.. Haha.. Får grøssninger bare av å tenke på det. Er aldri noen som skjønner seg på det heller.. Uffamei:)

    63. eg har fobi mot:
      -skjeer med trehåndtak, jævlig ekkelt…
      -ikke ha armene fri
      -små rom ( jeg har klaustrofobi, eller hvordan det skrives)
      -heiser!!
      -ta i papir med kalde hender
      -negler mot tavlen og lignende lyder

    64. Har kun 2 forbi , ikke helt sånn serr :/
      1.Hater når øyenbrynene mine blir stygge og hår stikker ut , napper vekk med en gang uansett hva..!
      2.Hater når folk setter glassene på kanten av bordet.

    65. det VERSTE jeg vet er edderkopper og haier. og det som er så fælt er at alle skal tulle med det, de tror jeg bare later som. så de kommer f.eks. med edderkopper oppi trynet mitt bare for at jeg skal bli livredd og klikke heelt.

    66. Små insekter.. Takler ikke bare at de kan krype på meg uten at jeg vet om det!
      Også en slags ting som vi skjærer opp eplene med.. Grunnen til der er vell at jeg har skjært meg på en sånnen og begynte å sylblø!

    67. Elsker bloggen din Sophie, du virker som en uuuutrolig herlig person og som bare vil alle andre godt! Har all respekt for deg!! Og sitter deg til 1000 ! Kommer alltid til å lese bloggen din, stå på søta! Håper du storkoser deg på Hove! Du har også hjulpet meg i gjennom bloggen din, med mye personelig osv, tusen takk, Til sist vil jeg bare si at jeg virkelig eeeelsker bloggen din !! Innom sånn ca 6 ganger i løper av en dag=) <3

    68. Folk som flytter på kneskåla si, eller at noen (inkludert meg selv) tar på kneskålene mine, kanskje spesielt det venstre. Begynner det å klø må jeg bite tennene hardt sammen og knipe øynene igjen for at jeg skal klare det. Jeg synes også det er ekkelt å se på at noen andre blir skadet eller at noen får en sprøyte eller noe, men skjer det med meg selv så er det ikke så ille. Rart…

    69. Bomull får bare frysning av at folk sier ordet -.- Inskter,trangerom og Det vanskelig og forklare men det er sanne fat som er syykt ekkle og ta på lagger sykt ekkel lyd.

    70. Tror mine største forbier må være veps, klegg, edderkopper og slanger!
      Men en ting.. Det skal alltid være et komma foran “men”.. Men du skriver aldri det, hehe!
      Du er btw superduper søt! 🙂 Elsker smilet ditt!

    71. Off, har mange forbier 😛 høyder, veps/bier, skinnflotter, porselen/dukker, innestengte plasser , blod/sår åå 😮

    72. Jeg har emetofobi; sykelig angst for å kaste opp. Det er ikke det at jeg blir redd NÅR jeg kaster opp, for emetofobikere spyr ikke, men jeg tenker på det hele tiden, og innbiller meg at jeg kommer til å gjøre det hver eneste dag – selv om det ikke har hendt siden året 1998.. Og ja, det er det selvfølgelig det verste som kan skje meg; ser heller at både jeg selv og alle jeg vet om dør en grusom død, for å si det slik. DET er fobi, det!
      Lizbethosnes.com – En ærlighetsblogg. Min hverdag med mine interesser, og den psykiske lidelsen Anorexia Nervosa. Lizbethosnes.com ♥

    73. Maur.. åå fy faen de er ekle!!
      folk som har på seg masker.. sånn at jeg ikke kan se ansiktet demmes er helt grusomt..
      Å ha noe tett opp mot halsen!! feks sjef eller noe.. esj..
      Også Klovner!! men det er jo på en måte samme som masker da!! når folk kler seg ut å maler eller har maske i ansiktet takler jeg ikke !!

    74. lyden av sånne “stive” ark hvis du skjønner? når jeg blar gjennom de, i f eks en kokebok så får jeg frysninger ..!

    75. føtter, edderkopper og trange rom!!
      ser jeg en edderkopp løper jeg vekk, legger meg ned på bakken og gråter, uansett hvor det er! jeg gråter som bare faaa*n .. tragisk egentlig, å være redd de små dyra, fyfaen.. æææsj,jeg får heelt noia her jeg sitter og skriver dette.,,
      og føtter, heeeeeelt jævlig! jeg får ANGST om noen tar beina sine i senga mi! herrreguuuuuud så ekkelt

    76. Fobier mot føtter og tær, det gjør meg rett å slett kvalm. Også snegler, ser jeg en snegle ender jeg opp meg å rope æsj.
      Liker heller i møll eller kryp, men vil ikke si jeg har noen forbi mot det.

    77. Min forbi er litt varierende får kordan den er.. men jeg har klausrofobi og klarer ikke og være i trange rom og heiser og alt sånn der ….. men elsker deg Sophie<3<3<3

    78. ark,men jeg klarer og se og røre et ark men vis noen skraper arket med neglene sine eller tar og skraper neglene sine mot tavla på skola. og tannleger……
      æsj! bra at du klarer og blogge selv om du er på hove<3<3

    79. Sånne “brannsåraktige-lyder”.. Visst man f.eks tar på en pappgreie, og tar nedover den, kommer det sånne ekkel lyd. Eller negler/linjaler på tavler, isopor..osv.. også visst man presser benet nedover ett sånt gulvteppe, kommer det brannsår.. Åhh.. hjelp..

    80. Har fobi mot klovner. Får helt panikk, hyperventilerer, gråter og blir helt stille når jeg ser de. Vennene synst jo det er så artig å vise meg bilder for å se reaksjonen min. HATER det

    81. Min fobi er sånne tredukker som er med i filmen Dead Silence. H.A.T.E.R de, har bare lyst å legge meg ned i fosterstilling når noen kommer med sånne bort på meg.

    82. Min fobi er små rom og heiser.. Jeg får helt anfall når jeg er inne i et rom uten vinduer og låst dør eller et rom som jeg ikke vet om jeg kommer meg ut fra.. Jeg tør aldri ta heisen alene.Har gjort det en gang,holt på å pisse på meg!Tenk hvis den detter ned eller stopper. Kjipt! Men det er verre å ha fobi for ark eller?

    83. Haha, samme her! Sånn ellers så hater jeg neglefiler, hater den lyden når folk “gnisser” den mot neglene eller noe annet. Får frysninger.. Og jeg HATER sånn greie du river ost med , huff! Jaja, mye rart man kan være redd for her i verdenen 🙂

    84. Det verste jeg vet er snegler. Takler dem ikke! Ser jeg en på avstand må jeg gå minst 2 meter bort fra den og gå rundt den. Kommer jeg nærme en, skriker jeg og kan lett begynne å grine og spy. Helt jævlig!

    85. tannlegen, sprøyter, dukker og ikke minst klovner! er livredd klovber og dukker, kan sitte å grine bare folk viser ett bilde.
      Fikk en sånn klovnedukke (sånn som de pleier å ha på film) til jul, så ut som den stirra hele tiden, så satt den med kottdøra som varr litt åpen. hahah, pisseredd!…

    86. ._. vet ikke om det er fobi eller ikke, mem jeg blir helt galen når folk lager grimaser, og later som om de er helt galne og springer etter/prøver å fange meg.
      Jeg vet at det er TULL, men fyfaen! Jeg blir helt hysterisk! Jeg får en følelse av at de er syke og prøver å få kloa i meg. HATER DET!

    87. Jeg har fobi mot spytt, æsj! Når jeg ser folk som sikler så brekker jeg meg. Jeg spyr ikke pga. jeg har fobi mot å spy også, ser og hører jeg noen spy blir jeg skikkelig uvel, bare snakk om spy gjør meg svimmel og uvel!

    88. hahahah, godt det bare ikke er meg som er redd for ark!! Jeg hater ark, når lærere gir meg ark, eller elever og venner gir meg ark så blir jeg sykt redd for å få papirkutt i ØYE. Uff – men serriøst, jeg er livredd ark. Begynner å grøsse av tanken! Æsj, papirkutt auu

    89. Klovner..
      Dem er bare så.. Uff..
      Folk i klassen prøvde å skremme meg med det en gang, vel, det funka jævli bra

    90. Føtter.. Æsssj hvor ekkelt det er når folk viser føttene sine :s
      Går jo i sandaler og slikt og går ikke å ser på andre som gjør det.. Men når de sitter uten sokker med beina oppi sofaen på bordet eller lyden av de når de går på gulv… Æææææsj!
      Jeg hater det virkelig! Og folk som tar seg på beina heeele tiden! Usj 🙁

    91. Så ubehalgelig 🙁 Jeg har forbi mot å spise noe, som noen andre har tatt på! Da blir jeg syk! Så har jeg forbi for støvsugere XD det høres kansje helt sykt ut! men pappa støvsuger for meg,! jeg begynner å grine når de slår på den!

    92. Ååå, jeg er glad dette er anonymt.. Jeg har fobi mot sokker, jeg NEKTER å ha det på.. De er ekle! Jeg kødder ikke..
      Har også fobi mot noen ord, ord som jeg ikke tåler å høre. Hvis noen sier noen av de ordene i nærheten av meg, må jeg ut av rommet. De er så ekle og forferdelige og… uuææææ, at jeg ikke vil skrive dem her en gang…
      Og til slutt, krabber, snegler, biller og kakerlakker, takler det ikke!

    93. heiser
      trange rom
      SLANGER OG EDDERKOPPER! EWWWW!! SNEGLER, KRABBER OG ÅNNE EKLE SMÅP KRYP!
      JEG FÅR FRYSNINGER AV NEGLER SOM SKRAPER OG KRITT PÅ SOM LAGER EN HØY LYD PÅ TAVLER

    94. Haha, har en ganske teit fobi, tåler ikke ballonger. Får panikk om jeg holder en. Og jeg HATER å være i et rom fult av ballonger. Har kanskje noe med at jeg er redd de skal sprekke og at de er overalt og folk slår og sparker dem opp i trynet på meg :p

    95. Haater å ta i papp-esker, og når noen skal vaske tavla for kritt også er svampen heelt tørr! Uff, det er helt gruusomt :p
      – Kos deg på Hove, Sophie! 😀

    96. Har fobi mot a spy. Er redd for det hver dag, og har spiseproblemer fordi jeg er sa redd for å spy av ting. Har utrolig lyst ut på fest og drikke med venner, men takler ikke a drikke fordi jeg blir så redd for å kaste opp. om noen har spysyke, eller av andre grunner hae spydd, blir jeg helt fanatisk, og vasker hendene heeeele tiden.
      Jeg føler at ALT er bedre enn å spy. ALT.
      Er også sykt paranoid, holder meg unna alt av skumle filmer og spokelsemshistorier, osv. Klikker helt for meg da.

    97. Hei søte deg! Vi så deg på Hove festivalen igår, du er en utrolig vakker og nydelig jente! Men – et tips. De extensions som du bruker nå ‘glinser’ veldig mye i sola, og det første som flere kommenterte på var at man kunne med en gang se at de var fake. Mener det ikke slemt ment! Ellers var du, som sagt, utrolig vakker in real, enda penere enn på bloggen!
      Jeg anbefaler sterkt at du sjekker ut extensions som de selger på http://www.sarashair.com, bruker hår derfra selv og det håret er tykt og blander seg mer inn i ditt eget hår uten å glinse eller se fake ut. Og dette er ikke reklame, som sagt bare et tips ettersom jeg selv er super fornøyd med håret deres selv. ^^ Kos deg på Hove! <3

    98. husker du at du hadde et innlegg for noen uker siden som het “Hysj, en hemmelighet” ? der kunne vi lesere kommentere våre hemmeligheter, helt anonymt. du sa du skulle lage ett innlegg med 5 topp hemmeligheter som vi lesere hadde kommentert. når kommer det? 🙂
      hahha, for en morsom fobi 😉

    99. Vi er to jenter som blogger om typiske ungdomsproblemer, som foreksempel familen, venner, kjærste, selvskading, mobbing osv. Hadde vært utrolig koselig om du tok en tur innom og skrev litt om hva du synes er vanskelig i livet, så skal vi ta det opp så fort som mulig:)

    100. Jeg har en ekstremt rar fobi.. nemlig kanter på dyner, de fire spissene/kantene klarer jeg ikke at står opp f.eks. Helt grusomt, får rett og slett angst, og når vennene mine tuller med det, blir jeg rasende.

    101. Jeg har fobi for høyder, store karuseller og veldig trange rom. På skolen, når jeg står foran gjerdet i gangene, og ser ned på trappa, kan jeg hele tiden se for meg min egen død. At jeg ligger der, helt most.
      Det med karuseller er vel noe av det samme som høydeskrekken min. Høye, store karuseller som går fort er noe jeg har fobi for
      fordi at jeg er redd for at karusellen plutselig skal gå ut av sporet, og fyke ned på bakken sånn at jeg dør.
      Har ikke sånn veldig klaus for trange rom, men jeg liker ikke å være i heiser, eller sånn MR-maskin eller hva man kaller det :p Liksom sånn at jeg kjenner at jeg blir klemt.
      I tillegg har jeg dødsangst. Det er sånn at jeg hele tiden føler at hjertet mitt skal stoppe, og at det går i utaktisk rytme, sånn at jeg tror at jeg skal dø. Dette er veldig plagsomt, men jeg skal veldig snart oppsøke psykolog, for det tror jeg at jeg trenger! Jeg er en jente med veldig mange og store psykiske problemer.. ;p

    102. jeg er livredd klovner, jeg er såppas redd at ser jeg noen kan jeg endten rømme eller dette sammen og gråte!
      og jeg er livredd for og gå over bruer, kjøre over bruer, uansett BRUER er ekkle… fisj

    103. Har akkurat som “bfl2”, takle ikke når nokka skrape mot isen inni fryseren! Grue mæ som faen kvær gang å gå til fyseren pga det. Har også fobi mot edderkopper (sjokk, haha) og heiser. Har hatt flere mareritt med både edderkopper og heiser. Verste æ har opplevd med heis va da vi va på Louis Vuitton i Paris og vi MÅTTE ta heis for å komme til 1 etg. igjen (!!) og heisen stoppet midt mellom etasjene og åpnet døra på venstre side, og det som møtte oss var en murvegg..

    104. Jeg er veldig redd hunder. Ikke sånn redd, men liv redd. Hvis jeg ser en hund 100 i fra meg og i bånd kan jeg begynne å grine. haha, gikk ved siden av hovedveien en gang så møtte jeg en hund, så de ente med at jeg måtte gå over veien så tilbake igjen. også hvis jeg ser en hund å “fryser” jeg sammen og klarer ikke å bevege meg, og tårene kommer med en gang. ganske stress egentlig, haha, håper å bli kvitt det, men jeg er usikker på om jeg klarer det.. skal prøve jafall 🙂

    105. Jeg er redd for penger!!! Når jeg hører orde og ser de ekle myntene blir jeg liv redd, klangen de lager når de rasler mot hverandre er helt forferdelig!!! Når jeg ser noen penger, begynner jeg umiddelbart og gråte, helt forferdelig, jeg hater penger!

    106. Har akkuratt samme som deg, det er HELT forferdelig. Det er også slik med sand og olje på hendene, for det blir så ekkelt på huden og sånn, blææ og solkem er bare ekkelt, må ha minst 3 håndkremer med meg når jeg reiser en plass for å ikke være tør og ekkel sånn at jeg slipper å ta på ark, sand eller olje 🙂

    107. sprøyter
      edderkopper
      litt blof(ikke så mye nå lenger)
      negler til tvle og sånt stoff på dører (pga mista neila mi av det en gang)bare eg tenker på det får eg ekkelfølelse i fingertuppene
      (øøøø det ble helt fail) (er 100 prosent norsk det bare kom litt feil ut hehe)

    108. Læreren din var ingen drittsekk… dette er noe du burde snakke med noen om… om det virkelig er så ille som du fremstiller det.

    109. Jeg har DØRFOBI, jeg klarer rett og slett ikke å ha åpne dører, jeg Hater det!!!! Jeg MÅ alltid lukke døen ellers begynner jeg å rope å skrike….
      Jeg hater edderkopper og skrekkfilmer med gamle dukker….UGH!!!

    110. hahahhahaha, serriøst!? xD
      da kan du jo ikke ha sex heller da, loool! tipper du er jomfru :PpppPPPppp

    111. æ absolutt hate småkryp, bare en mygg for mæ til å få frysning.. åsså hate æ å ta på ting som nån æ ikke like, eller når nån har tatt på det med nokka æ ikke like… og hvis nån kommer å legg føttern sine på mæ… ÆSJ

    112. Leste gjennom mestparten av kommentarene her å er sjokkert over at ingen har nevnt min fobi: nemlig det å “knekke” fingrer, nakke, håndledd osv! Klarer virkelig ikke lyden av det, blir kvalm rett å slett! “knekker” aldri noe selv, får det heller faktisk ikke til, noe jeg er super glad for! Hver gang jeg hører noen knekke noe ber jeg dem stoppe umidelbart! Men har lært at dem som regel bare fortsetter, så det mest effektive er å holde for ørene å håpe de fort blir ferdige!
      Å en annen ting er at jeg ikke kan fordra at folk tygger noe iskaldt, som is, isbiter å slike ting! Jeg får frysninger i mine tenner av å bare se på eller høre den ekkle lyden som kommer! Klarer virkelig ikke det!

    113. Jeg har fobier, slik som:
      -Klaaaarer absolutt ikke å ta i papp. Det er helt grusomt
      -Treskeier el. kjøkkenredskaper som er laget av tre
      -Mørke kroker
      -Når noen gnir hendene sine mot hverandre så kommer det en sånn lyd. Haaater det!
      -Når venninnene mine holder på å skjære f.eks frukter med kniver, jeg er så sikker på at de kommer til å skjære seg selv eller miste kniven på meg
      -Når jeg sykler MÅ jeg ha begge hendene på rattet og viss jeg ikke gjør det så tenker jeg hele tiden på hvordan jeg kommer til å ende opp til sykehuset
      -Hver gang jeg får strekk i kroppen eller jeg vokser så tenker jeg hele tiden på hva slags dødelig sykdom jeg har fått. Selv om jeg bare har blåveis så friker jeg helt ut. Å det merkeligste av alt er at jeg aldri har brukket noe, ikke engang forstuet noe i kroppen!

    114. BOMULL .. får vondt av å tenkte på det
      og jeg tåler ikke å høre på at folk spiser, uansett om de smatter eller ikke .. ewww,, har problemer ved matbordet

    115. Spylyder er helt forferdelig, æsj! Og edderkopper og veps! Kan ikke sove med en edderkopp eller veps på rommet mitt, da får jeg helt panikk! Føler de skal komme inn i munnen min, æsj.. Må alltid få noen til å drepe de :(( Drepte selv en edderkopp i går, haha, fikk litt dårlig samvittighet xD aner ikke hvorfor, men hvis ikke hadde den sikkert kommet og krabbet i munnen min, så det var bedre og drepe den, hehehe. Men serr, får helt panikk om noe av det er i nærheten av meg, eller på rommet mitt…

    116. jeg haaater også sånne papir som er vanlige på den ene siden, men sånn eeekkel på andre siden. sånn ark som man printer ut bilder med osv. er så jææævlig ekkelt å tenke på å skrape på sånn ark! uuuuøææææ
      – høyder
      – bade i saltvann(er dødsredd for at det skal hoppe opp en hai)
      -EDDERKOPPER, STANKELBEIN, veps, fluer osv. HATER insekter!!
      og Marlene (over): er faktisk enig! tør ikke å gå i bikini osv for jeg synes det er ekkelt pga det æsj :O
      kommer ikke på mer nå faktisk 🙂

    117. Jeg har en fobi mot edderkopper og heiser.. Jeg er pissredd hvis en liten eller stor edderkopp er inne i huset mitt.. Jeg tørr ikke å ta den vekk og mamma må gjøre det.. Jeg er redd for heiser fordi den kan stoppe. Og det er lite rom med kanskje ikke mye luft! Herregud da vil jeg tro at jeg skal dø!

    118. har fobi mot epleskrotter!! egentlig også all slags fruktskall/steiner/stilker. men serlig epleskrotter. jeg syns bare det er så ekkelt. jeg klarer ikke være i samme ro som en epleskrott, forfrysninger bare av å tenke på dem. hvis jeg vet at det er en epleskrott i rommet klarer jeg ikke være der mere. om noen går å kaster den, hjelper det ikke, siden jeg vet at den er der et sted forsatt, og bae det gir meg frysninger. bare av å skrive dette for jeg frysninger.
      haha tror det er veldg uvanlig, vet kke om noen med samme fobi

    119. Hei,
      I de fleste tilfeller vil da såkalt eksponeringsterapi fungere. Denne typen terapi har da i stor grad fungert i psykologien generelt, og handler da om å utsette seg for det man er redd for for å behandle plagene/angsten.
      Jeg kan gjerne stille meg til disposisjon til å gaffateipe deg fast til en stol i et lydtett rom mens jeg og Arne-Steinar kaster papirfly, origamifigurer og pastillesker i forskjellige størrelser, farger og fasonger i din generelle retning, og håper på treff.
      Du skal ikke trenge bekymre deg for Arne-Steinar, for han er en mester i å brette origami, spesielt svaner :3

    120. Jeg har en skikkelig stor fobi mot edderkopper, jeg gråter om det er en i nærheten av meg, så freaker jeg totalt ut. Jeg går helt i sjokk modus og klarer ikke bevege meg. Om det har vært en på rommet mitt, så klarer jeg ikke å sove der, før laken, sengetøy, alle klærene som har vært utenfor klessapet er vasket, hele rommet er støvsuget, og vasket. Og selvom det er gjort, så kan det ta to uker før jeg sover der inne igjen. En gang gikk det 6 mnd før jeg sov i min egen seng..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg