svar på problemer – del 1

Var virkelig mange som hadde ting de ville få ut, så da tar jeg tre spørsmål i første omgang så kan dere vurdere hvor bra jeg svarer og om dere vil jeg skal ta flere! Valgte noen som handlet om kjærlighet! Skriv gjerne kommentar her om dere vil jeg skal ta flere. 

 

Spørsmål:

Jeg har et problem… jeg har verdens beste kjæreste som jeg har vært sammen men i 4 måneder nå, men det er en ting som ødelegger. Han drev på med bestevenninna mi en liten stund før meg og de har klint og litt sånn. Jeg hater å tenke på det, og siden vi alle tre går i samme klasse så snakker de sammen og slikt og det føles ut som om jeg blir sparka i magen hver gang jeg se dem sammen. Jeg stoler selfølgelig 100% på gutten min, men dette plager meg likevel utrolig mye, og går utover forholdet vårt, og skaper en del unødvendige krangler. Hva skal jeg gjøre?

Svar:

Jeg har opplevd noe som er ganske likt, det der med klining osv og det stakk litt i magen på meg den gang da også. . . Jeg vet ikke hva dere sier når dere krangler om det, kan jo hende dere snakker om det også men jeg pleier å tenke slik – jeg har hatt kjærester før kjæresten min som jeg kan være sammen med uten at han bør ha noe behov for å bli sjalu, slik er det sikkert for han også! De aller fleste har jo en form for fortid med noen andre uten at det bør være noe problem. Det er jo DEG han er sammen med nå! Men om han snakker mye om venninna di når dere to er alene sammen så viser jo det at han har en interesse for henne og det er ikke så veldig bra, så det kan du prøve å ta opp med han. Men jeg tror nok ikke det er noe å bekymre seg for! De to ble jo tross alt aldri så seriøse som dere er nå, de dreiv jo bare på litt. Jeg vet det stikker, og det kommer det til å fortsette å gjøre, men neste gang kan du prøve å tenke på dine tidligere flammer og hva du føler for dem – om du føler ingenting, er nok sjangsen for at han føler lite for venninna di også.

 

Spørsmål: 

 

hei! jeg har gått tilbake til eksen, men ikke fortalt vennene mine det enda,ikke engang min alle beste som jeg forteller alt til! jeg vet de ikke liker han, pga hvordan han behandlet med sist..Jeg vet ikke hvordan de kommer til å reagere.. hva burde jeg gjøre? vet ikke om jeg burde gå tilbake til han i hele tatt, er så usikker..

Om du holder det hemmelig for vennene dine, så er det nok fordi du skammer deg og ikke burde gjort det i utgangspunktet. Du tenker sikkert slik ” de kjenner ikke han slik som jeg gjør” osv, men det er ikke godt nok – for meg er det veldig viktig at kjæresten blir nogenlunde akseptert av venninne mine i det minste! Og jeg vet ikke hva han gjorde mot deg som har gjort at de ikke likte deg, men han har mistet deg en gang og da bør han virkelig ikke få en sjangse igjen. Jeg har opplevd at det nesten har ødelagt et vennskap at en venninne konstakt tok tilbake exen sin som var en drittsekk, så du får helt enkelt vurdere hvem du setter mest pris på

hvordan få eksen tilbake? han sier han bare vil være venner, men han blir sjalu når jeg “flørter” med andre? vanskelig å lese han… burde jeg gå videre eller satse på han? 🙂

Wow, dropp han med en eneset gang, både som venn og potensiell kjæreste! Her har vi den eiesyke typen og det er så irriterende – han eier ikke deg lengre så han har null rett til å bli sjalu om han likevel kun vil være venner. Jeg kan ikke fatte at du spør engang om du bør satse, han sier han bare vil være venner og da skal du si “greit, men da får ikke du lovt til å si noe når jeg flørter med andre heller”. Hadde det vært meg ville han vært droppet fra alle områder, det funker sjeldent å være venn med en ex rett etterpå. Ikke prøv. 

 

 

 

85 kommentarer
    1. Jahei, valgte å skrive mitt her. Hadde satt pris på om du orket å svare, fordi det gnager så fælt inni meg.
      Jeg er en utrolig følsom jente, og jeg blir fort betatt av noen. Der har du allerede mitt problem #1. Og nå er jeg betatt av en gutt som er 2 år mindre enn meg. Vi bor begge litt utenfor Oslo, så avstand er ikkeno problem. Jeg møtte han på en handballturnering, og vi snakket masse sammen og hang masse sammen. Etter det kontaktet jeghan på facebook, og vi snakkt litt der. Men han ville aldri starte samtale med meg så det ble ikke så mange samtaler. Så likte han profilbildet mitt, og jeg hans. Da fikk jeg littt falskeforhåpninger. Han smiler alltid til meg når jeg går forbi, og prøver å snakke til meg. Men når vi er sammen klenger han på masse jenter.
      Jeg er så usikker.. Liker han meg, burde jeg like han, hvordan glemme han.. ja..

    2. Heisann sophie!
      Jeg lurte på hva jeg skal gjøre når jeg ikke får lov til å ha kjærste av foreldra mine.. orker ikke å drive å holde det hemmelig hele tia, dem nekter meg å til og med være med gutter, hva burde jeg gjøre?

    3. dette er noe av det beste du har kommet med i bloggen :)vil gjerne at du tar dette, det hjelper ikke bare de som spør, men for oss som føler nesten det samme 🙂 stå på sophie 🙂 <3

    4. Hei sophieelise!
      Jeg har nettopp blitt dumpet av en gutt. Dette er ikke lenge siden, og allerede nå har han begynt å drive på med en annen. Problemet er at jeg alltid tenker på han. Skulle ønske jeg kunne slutte å savne han, og rett og slett bli ferdig med han. Jeg er veldig deppa om dagen, og det har gått skikkelig inn på meg. Jeg har ikke snakket med han siden han dumpet meg, og lurer på hva jeg skal gjøre. Skal jeg si til han hva jeg mener, om det han har gjort? La han få vite at han har såret meg skikkelig? Eller skal jeg la han snakke med meg først? Og hvis han snakker til meg, skal jeg overse han? Jeg trenger virkelig hjelp! Hvis du kunne svart hadde jeg blitt skikkelig glad. Jeg orker ikke at han skal ødelegge hele ferien for meg.

    5. kjempegode svar <3 har lenge tenkt på spørre deg om "råd" men har liksom aldri blitt noe av.. fikk meg kjæreste for ca en mnd siden, å ei uke før vi blei ilag sa han at han ville vente med å pule(o.l) til vi ble eldre,siden han bare er 13 år, å jeg 14. men kansje 14 dager etter at det hadde blitt offesielt at vi var ilag begynte han å mase på at jeg måtte begyne på p-piller. jeg sa til han at jeg ikke kunne gå på p-piller pga en medisin jeg tar (det er forsåvidt sant,men er sluttet på den medisinen nå), men har likavell sport om p-pillene mange ganger etter at jeg sa det. jeg selv har veldig lyst til å begyne på p-piller får min ega sikkerhet, men ikke fortelle det til ham bare får å se hvor lenge han "klarer" å være sammen med meg,og eventuelt hvor mye sex'n betyr førr han.. hva burde jeg gjøre?:(

    6. Elsker bloggen din, og hadde blitt så glad om du kunne gitt meg noen råd:) synes det er kjempe bra innlegg!

    7. Hei sophie! Håper du kan svare på dette siden det er noe jeg tror veldig mange tenåringsjenter sliter med idag.
      Jeg, som ganske mange andre, har strekkmerker, store på innsiden av lårene, og noen litt mindre over hofta. Dette er noe som plager meg grenseløst, og får meg til å føle meg mindre verdt, feit og ikke god nok for gutter. Jeg er 1.58 høy, og veier rundt 56-57 kg. Merkene gjør at jeg ikke går i shorts, og holder meg til bukser og maxiskørt, noe jeg egentlig ikke vil siden det er sommer.. Så jeg lurte på om du hadde noen gode tips, til å kunne å klare å se forbi disse merkene som ødelegger så mye, og om du har noen tips for å kunne fjerne dem?

    8. hahaha latterlig at folk spør DEG om råd? hvor mye erfaring har du? du er ikke psykolog eller no. Greit nok at alle har erfaringer, men du er en helt vanlig person som alle andre. ikke noen psykolog som har riktig svar på alt! værste er at noen av de som leser det du svarer faktisk hører på deg og gjør det du sier. om de virkelig vil ha råd så gå til en de kjenner? en god venn eller noe sånt ? ikke en random person som ikke kjenner hverken deg, eksen, kjæresten eller what so ever og spør om råd? hun vet jo ikke noe om situasjonen engang? lol

    9. Jeg har litt av det samme spørsmålet som et av de over, men uansett. Jeg har en venninne som har vært sammen med en gutt i 6måneder, men for en måned siden ble det slutt. Venninnen min savner han utrolig masse, og i og med at jeg går på skole med eksen spør hun meg mye om han. Alt hun snakker om er hvor mye hun vil ha han tilbake osv, eksen derimot, mener hun har knust hjertet hans flere ganger og vil ikke ta hun tilbake, akkurat nå. Han later som om han ikke bryr seg om henne og han har ikke snakket til henne på flere uker. Hva synes du hun bør gjøre? jeg bruker å si at hun bare må være tålmodig..men nå har ikke jeg så god erfaring med forhold og slikt.

    10. Elsker bloggen din!!
      Jeg syns dette er en super ide du har kommet med!! Kan du pliiiis fortsette, og svare på de problemene som allerede er skrevet opp?? Gjerne svar på de om selvtillit til magen….!?<3

    11. Jeg trenger et råd. Jeg vil så veldig gjerne ha meg et mellomnavn, men mamma og pappa sier nei. Og siden jeg er under 18 har jeg ikke noe å skulle si. Men jeg leste på nettet at man kan bruke et mellomnavn selv om man egentlig ikke heter det. Har du noen tips til hvordan jeg kan overtale mamma og pappa om det?

    12. Nr1 har jeg opplevd selv. vi var rett og slett to benninner, to kompiser å to kjærestepar. etter en liten stund byttet vi åartner. har en sønn med han idag:)

    13. Hei Sophie!
      Jeg er ganske bekymret for at jeg er blitt gravid. Fordi jeg har lest litt på nettet osv, og mye av de tegnene til at man kan være gravid stemmer.. Jeg tenker på dette veldig ofte, men prøver å tenke at det bare er noe jeg innbiller meg å være. Om jeg er det, må jeg ta abort. Men uten at foreldrene skal få vite det. Jeg vet at du tok abort som 14-åring, hvordan merket du at du var gravid? Og hvordan fortalte du det til foreldrene dine?

    14. kjempe bra svart! jeg har også et problem:
      For noen måneder siden spurte ei i klassen om jeg ville være med henne på en fritidsklubb, jeg svarte ja fordi jeg syntes det hørtes artig ut.
      Men da besevenninnen min fikk høre det begynte hun å dumpe meg, mere og mere og nå behandler hun meg som luft. ser nesten ut som vi ikke kjenner hverandre og vi hadde vært bestevenner hele livet.
      Jeg har prøvd og snakke med henne, men hun bare ignorerer det.
      Å nå går det nesten ikke en dag uten at jeg gråter.
      Hver gang jeg tenker på alle minnene vi har sammen så begynner jeg å gråte.
      Jeg savner henne skikkelig! har du noen tips til hva jeg kan gjøre?
      føler at alt er min skyld, har til og med skulket noen skoledager fordi jeg nesten ikke klarer og se henne uten å begynne å gråte (vi går i samme klasse).

    15. hva syns du om bildet tuva la ut for å etterligne deg, på insta? tar du det med et smil, eller synes du det er barnslig?
      elsker bloggen din! 🙂

    16. Jeg liker tanken bak dette, men synes svarene var sånn.. “sånn er det bare, dropp han, get over it.” Om du skjønner? Det er greit du må si det rett ut, det er jeg enig i. Men du vet jo ikke noe annet enn det personen har skrevet i spørsmålet, så jeg synes kanskje det ble litt for sånn at “du vet best”. Selv om jeg vet det ikke er sånn du mener det, huff, dette ble bare tull! Håper du skjønner hva jeg mener, og det er bare konstruktivt! 🙂

    17. gode svar!! kjør på med flere slike. håper du kan svare på spørsmålene om strekkmerker(du har jo selv skrevet at du har det, så hva gjør du for å få de bort?)

    18. gode, kloke svar 🙂 Håper du fortsetter med dette framover! samt. svare på flere spørsmål også, for dette var du flink til! 🙂

    19. Jeg sliter veldig med dårlig selvtilitt, jeg vil ikke prøve å gjøre ting for “vet” at jeg ikke klarer det.Har strekkmerker, som jeg vil få vekk, og vil komme bedre i form, vil få strammere og sterke kropp, med mindre fett!
      Jeg begynte på en ungdomskole der jeg ikke kjente noen, det var helt greit første året, nå går jeg i 9′ og føler meg som DEN loneren, tør ikke gå bort til de andre for føler de baksnakker meg, og ikke vil ha meg der, jeg passer ikke inn osv. Har snakket med de, men har ikke hjulpet så mye heller…
      Begynner å grine for veldig mye, kan stå på badet lenge å grine, uten å vite for hva, drev også før med selvskading og tenkte på selvmord, venninnene mine sier jeg må si dette til foreldrene mine som de kan skaffe meg en sykolog, men tør ikke si det. Er ofte jeg bare må gå opp på badet for å grine, for vi l ikke at noen skal se/høre meg.. Og siden jeg føler meg så utenfor på skolen, tenker jeg på om å bytte tilbake der mine bestevenniner går,men da føler jeg at jeg ødlegger for dem, for de har jo fått nye venner, og jeg er ikke så god på å skaffe venner. Da kommer vi kanskje til å bli uvenner,for de “må” vere med meg…
      Hva skal jeg gjøre?

    20. Suupert sophie 😀 og til dere som snakker drit; de som skriver problemene sine vil jo ha svar fra sophie, såå hvorfor er det galt? Er jo ikke noe galt i å ville ha et annet synspunkt på noe man føler eller går igjennom? Stååå på sophie 😀

    21. UTROOOLIG bra av deg å lage ett slikt innlegg og jeg håper virkelig du fortsetter! Det over her har både jeg selv og venner vært borti og det var fint å få høre din side av hva du synes man burde gjøre.
      om du lager flere deler kan du da svare på hvordan man kan få bedre selvtillit og hvordan man kan glemme en gutt man VET at er en drittsekk, men følelsene dessverre kjører sitt eget løp og jeg liker han fortsatt?:-(

    22. Jeg har en bestevennine som går i klassen min. Vi har vært bestevenner i fire år nå, og det føles som om hun begynner å bli lei av meg. Og jeg kan ikke gjøre noe annet enn å bli lei av henne når hun kaller meg selvdigger, teit, barnslig og fjortis! Men det kan også være pga. at følelsene hennes er litt i surr siden foreldrene skal skilles. Men i hvertfall, jeg synes det er veldig sårende.. Og JA, jeg kan være barnslig noen ganger, men det er jo sånn vi barn er! vi kan jo ikke være særiøse hele tiden, kan vi? Så, hva skal jeg gjøre? Burde jeg si til henne at det sårer meg? eller at hun skal slutte med det? Vil ikke at vennskape skal splittes..

    23. Hei:) Håper du kan svare på dette !?
      Jeg er ei jente på 16 år som ble sammen med en gutt i 8 klasse, vi har vært på og av hele tiden fram til nå. Han støtter meg i alt, men er veldig overbeskyttans. Vis jeg for eksempel har sex med en gutt, klikker det helt for han. Han sier han ikke vill ha meg, å at han er betatt av venninna mi. Han sa også at han elsket meg rett før han slo opp med meg. Så vet du hva dette kan handle om ?

    24. Okei.. Dette er utrolig dumt gjort av meg! Men jeg og ex’en min, vi holder ikke på eller noe sånt. Men jeg var veldig lei meg og jeg stoler fortsatt på han, også begynte vi å kline en gang når jeg var med han og måtte snakke.. Og nå har vi gjort det en stund og vi liker ikke hverandre eller noe, jeg syns det er sykt teit av meg å gjøre det! Ingen av vennene mine vet noe om det og jeg vet ikke om jeg burde si det eller ikke.. Vi skulle bare sluttet med det, men når jeg blir såret bare må jeg ha han! Hater denne følesen og hvertfall at jeg lyger til bestevennen min som jeg stoler 100% på. HVA SKAL JEG GJØRE!!?

    25. Folkens, hun er 17/18. Hun har kanskje litt erfaring men det er det tusenvis av andre som har og, og som noen skrev her oppe tidligere, ikke gå på tipsene henne “Jaherregud hvordan kan du spørre om noe sånt?! Steng han ute av livet ditt, venn,kjæreste,kamerat, eks” WTF. Og Sophie, du er ikke ett jævla orakel, hva faen? Du sitter der og skriver som om du er kommet langt ut i livet når du egentlig er 17/18 ?. Nei, jeg hater ikke deg eller er sjalu på deg (noe som du sikker insistere på at jeg er)du er pen og det er ikke noe galt med nesa di eller puppene, men det du har gjort med leppene :O Det ser virkelig, virkelig og jeg mener VIRKELIG ikke bra ut 🙁 Ser ut som to digre pølser klistret på trynet.Hvis de hadde vært litt mindre og sett ut som de passet til fjeset hadde det sikkert vært fint. Men ser faen meg ut som en and, og det ser stygt ut. Passer ikke i det hele tatt, jeg og vennene mine ler fordi det ser så feilplassert ut. Det er faktisk ganske komisk.

    26. Dritbra! Du burde fortsette med dette!
      Stå på Sophy, du er rå! Alle bloggere burde vært som deg!
      Skjønner ikke hvorfor folk driver å slenger drit til deg, for du virker som verdens herligste person, vennene dine og kjæresten din er heldig som har deg! <3

    27. Hei Sophie!
      Jeg syns du har et herlig opplegg her, og tror du er med på å hjelpe mange..
      Jeg har også noen spørsmål til deg – som ikke har med kjærlighet å gjøre.
      Jeg har jo lest bloggen din en stund, og vet jo at du har slitt med depresjon, og jeg lurer på noe i forhold til det.
      Jeg har lenge nå følt meg konstant nedstemt, og tom rett og slett. Ingenting føles gøy, og jeg sitter med en konstant smerte inni meg som jeg ikke vet hva jeg skal gjøre av. Alt føles som et totalt kaos. Jeg sliter med en indre uro, og jeg føler meg tappet for energi, deprimert og tom. Hva skal jeg gjøre?
      Hvordan begynte det hele for deg? Hvordan merket du at du hadde problemer? Hvordan kom du deg ut av det? Hvordan var dagene for deg under den verste perioden?
      Jeg velger å være anonym, fordi dette er et så sårt tema for meg – og jeg ønsker ikke at noen som kjenner meg skal finne ut av det.
      Jeg håper du kan ta med dette i ett av innleggene dine!

    28. Digger at du har begynt med slike innlegg! 😀 er en god måte å bli kjent med leserne på, og la oss få bli kjent med deg, som du sa tidligere 😀 Utrolig bra svart, stå på!
      Og hadde et lite forslag også, hva om du delte opp disse innleggene i forskjellige kategorier, som “kjærlighet”, “kropp”, “vennskap”, “sorg og depresjon”, etc.. ? Bare et forslag, hadde kanskje gjort det hele litt mer ryddig 😀 Uansett, håper det ikke er lenge til neste gang du har et sånt innlegg! 🙂

    29. Og, hadde et spørsmål også, men velger å stille det anonymt 🙂 Er hele greia med “friends with benefits” egentlig lurt? Jeg har ikke noen følelser for han, men vi har ikkje kjent hverandre så lenge så vil ikke kalle oss “venner” heller… noen forslag? Hele jomfrugreia betyr ikke så masse for meg, vil bare få det overstått! 🙂

    30. hvorfor prøver du å lage angelina jolie lepper? ta heller å legge ut normale bilder av deg, slik at vi kan se hvordan den virkelig deg ser ut =)

    31. Kjempesnilt av deg å svare på sånne spørsmål! Fortsett med det 🙂 Men VÆRSÅSNILL å dropp trutemunnen og duckface’n (!!), du er jo så pen når du bare smiler litt 🙂

    32. For noen måneder siden møtte jeg en gutt, han var egentlig den første jeg hadde vært forelska i, likte han utrolig godt og han sa han likte meg og. Men etter hvert begynte han å henge mer og mer med en av bestevennine mine og de har vært sammen en stund nå. Vi ble uvenner, jeg sa ikke et ord til henne på lere uker. Men plutselig kom den forferdlige følelsen om at jeg måtte ha henne tilbake i livet, for hun var bestevennina mi, men jeg sa fremdeles ingenting, men så gikk da dagene og plutselig poppet det opp en melding fra henne på facebook om hvor lei seg hun var. Ja, jeg godtok unnskyldningen men hun måtte love et par ting.. og det gjor hun, men jeg holder på med en ny gutt. Og jeg liker han bedre enn jeg noen gang har likt noen, men hver gang jeg ser to sammen, får jeg en dårlig magefølelse og hun snakker om han hele tiden. Jeg håper han flytter når han begynner på vgs etter sommeren for da vil det bli mye enklere. Men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre? Skal jeg ikke si noe til noen eller burde jeg fortelle at jeg ikke vet om jeg holder ut lenger?

    33. Hei, jeg er 16 år og i fjor sommer holdt jeg på med en gutt. Vi møttes og rota, noe jeg ikke burde gå med på. Han sa mye sånn som at jeg var den eneste å hvor nydelig jeg var å slikt, men en uke senere fant jeg ut at han hadde sagt akkurat det samme til ei venninne av meg( og rota med henne) samme uka. Jeg møtte ham igjen og fortalte han at jeg viste om det, men selvfølgelig så nektet han på det. Har nå ikke møtt han på 1 år og for noen uker siden begynte han å sende meldinger til meg, noe som fikk følelsene mine for han til å komme tilbake. Det som er så vanskelig, er at jeg har disse følelsene selv om jeg vet at han bare vil møte meg for å få seg noe. Jeg er ikke ei jente som drar å roter med gutter uten at det er følelser inn i bildet, for begge partene såklart. Jeg vet jo ikke om han har forandret seg, har hørt endel rykter om de han har hatt seg med det siste året og han er jo en player. Men det som går igjen i hodet mitt er, HVA om han har forandret seg og hva om han får følelser for MEG? skal jeg møte han eller ikke, kan jo hende han faktisk er forandret. Men problemet er at jeg ikke vil bli såret igjen, orker ikke det lengre, føler meg alltid så dum etter jeg har blitt ”lurt” eller playet av en gutt. Hva skal jeg gjøre?
      Hadde satt veldig pris på om du hadde svart på dette, elsker at du har så bestemte å sterke meninger sophie! du er en utrolig sterk person!

    34. Til den første problemstillingen: Jeah bitch, håper det føles som om du blir sparket i magen.. for det fortjener du. Tenk at du plukket opp bestevenninna di sitt søppel. Skulle ha banka deg.

    35. jeg skriver et jeg også, som jeg tror du kan gi meg et godt svar på.
      Jeg er 16 år, og har vært sammen med kjæresten i over et og et halv år. men nå er det slutt. og det gjør så vondt. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. men jeg elsker han fortsatt. hva gjorde du mot kjærlighetssorg? jeg har opplevd så mye med han, og jeg har så mange minner, alt minner meg om han. hva gjør jeg??

    36. Jeg har snakka i flere månder med en gutt,som er 3år eldre enn meg. Han sier han vil at at det skal bli noe i mellom oss men vil ikke møte meg siden han blir flau over at jeg er yngre enn han,burde jeg droppe han?

    37. Hei, jeg har aldri hatt en kjæreste og det er veldig flaut om de rundt meg snakker om kjærestene sine/ekser.. Hva burde jeg gjøre når sånt skjer? er så kleint..

    38. Det er en gutt jeg har begynt å like veldig godt i det siste. Vi er gode venner, men jeg vet ikke om han føler noe for meg. Han er veldig god venn med en tidligere venninne, og jeg vet ikke hvilket syn han har på meg. Hvordan skal jeg gå fram for å vise den jeg er?
      Du er en sånn person man kan få svar av, virker det som i det minste! 🙂

    39. jeg søker da råd fra deg ettersom jeg ikke har noen jentevenner.
      so my problem is; Jeg og en gutt møttes for ca. 1 1/2 år siden, og dagen etter vi møttes begynte han å snakke med meg hver e-n-e-s-t-e dag, og jeg elsket det. jeg kunne være meg selv 100% og jeg visste at han ville snakke med meg siden han alltid tok kontakt før jeg rakk. men (alltid ett men), så sluttet han helt å snakke med meg. og når jeg endelig “mannet” meg opp til å spørre, så sa han så mye som “har blitt en ny person as”. alt forandret seg in a blink of an eye. jeg er så uutrolig forvirret. for han sa slike ting som “det er du som får meg til å smile” “du..? jeg er glad i deg” and so on. men nå, virker det som om jeg ikke eksisterer for han. jeg tenker kanskje det er min skyld, jeg er en vanskelig person, jeg tar ikke folk lett inntil meg, jeg er en veldig kald person. alle vennene hans sa alltid sånn “du er alt for keen på henne” osv, så da må ha jo ha fortelt noen noe, right? jeg vet heller ikke om det er pga. en venn av han liker meg også, kanskje han backer unna? dette har da skjedd før, og jeg gikk 5 mnd å tenkte på hva skjedde, hvorfor. og jeg vil ikke gå å waste så mye av min tid på slikt, for det hjalp meg ikke. han fortelte meg dype hemmeligheter, han gråt forran meg en gang. jeg trenger råd, jeg må gjøre noe med dette. jeg klarer ikke mer..

    40. Hei! Jeg er en jente på 16 år, som ikke får lov til å sove med kjæresten min som er like gammel. Vi har vært sammen i nærmere et halvt år, og jeg ser ikke problemet. Vi har jo hatt sex, og det at vi ikke kan sove sammen, hindrer oss ikke i å ikke ha det? Fikk du lov å sove hos noen av dine ekser, og har du evt. noen tips til hva slags argumenter jeg kan komme med? Mamma som er mest skeptisk, selvølgelig…
      Hadde betydd masse om du hadde hjulpet!

    41. Jeg har ikke så mange å snakke med ettersom jeg føler ingen riktig skjønner problemet mitt. Og jeg syns det er litt flaut å spør om råd fra andre, så da benytter jeg liksom sjansen her hvor jeg kan være anonym. Jeg forventer jo ikke at du skal kunne svare på dette men vil allikevel gjøre et forsøk på å spørre:) det har seg slik at jeg aldri har hatt sex før(er 16 år btw) og jeg føler meg veldig annerledes på grunn av dette. Og jeg veit jo at det er like normalt og være seksuelt aktiv som å ikke være det i min alder men tingen er at jeg er så redd.. Jeg har akkurat blitt kjæreste med en gutt som er 4 år eldre, han er snill men jeg stoler jo ikke helt på han enda ettersom vi har vært sammen i bare 2 uker. Vi har mange ganger ligget i senga å han har prøvd seg men jeg har avbrutt det flere ganger, jeg får bilder i hodet av voldtekter jeg har sett på film f. Eks. Jeg er bare så redd og usikker, på en måte føler jeg meg klar men jeg får jo de bildene og forestillingene i hodet uten og vite hvorfor… Åh, jeg er jævli dårlig på å forklare så skjønner godt om du ikke forstår en dritt av hva jeg vil frem til. Det blir jo en del press når kjæresten min er 20 år og har hatt sex opptil flere ganger.. Jeg er redd og har faktisk drømt før at han har voldtatt meg, jeg vettafaen hvorfor jeg drømmer og tenker så sykt ! Har aldri hørt andre med samme problem.. Og det er jo ikke akkurat slik man sier til kjæresten sin da, at man har drømmer som det der osv. Følte dette ble nokså rotete fortalt men men , håper du har lyst å gi meg et lite svar da hadde jeg blitt veldig takknemlig isåfall:):) ha en fin dag videre søte deg<3 du er en dritbra blogger!!!! Hilsen en redding

    42. Veldig bra svart. Spesielt det første spørsmåle. Har en lignende situasjon der typen min og bestevenninnen min har hatt seg. Jeg har ikke tenkt så mye over det igrunn. Det er jo bestevenninnen min, jeg vet jo at hun aldri ville ha såret meg på noen som helst måte, og typen min er like dann. Jeg har vell alltid tenkt at det er meg han er sammen med, det er meg han kysser og sover sammen med NÅ, hvorfor skal ting som har skjedd i fortiden få ødelegge? For å si det sånn så føler jeg meg mer komfortabel med at de har hatt seg enn de andre jentene som han har hatt seg med. I tillegg er de to, typen og bestevenninnen min, bestevenner nå og er mye sammen, til og med aleine. Vist du ikke stoler på de nærmeste så er de kanskje ikke de nærmeste? Ikke vet jeg, men jeg skjønner at det stikker.. Prøv å ikke tenk på det, tenk heller hvor heldig du er 🙂

    43. Hei<3 jeg har aldri hatt en kjereste før hva skal jeg gjøre for og få en søt,snill,morsom gutt til og like meg? foresten du er snil søt og fin drit fin!!!!<3
      STOR FAN AV BLOGGEN DIN!!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg