vende på døgnet

Som dere sikkert har skjønt så har jeg klart og totalt vende på døgnet de siste dagene. I dag våknet jeg klokken 13 og ble helt sjokkert, i mitt hode har det plutselig blitt utrolig tidlig! Jeg kan jo bare tenke meg hvilken døgmrytme jeg kommer til å ha mot slutten av sommerferien.. Og det hjelper ikke om jeg stiller vekkeklokken, omså jeg har 100 alarmer etter hverandre så overbeviser jeg meg selv om at jeg ikke trenger å stå opp uansett. Herregud! Helt om dagen, helt om natten. . . Noen andre som sliter med søvn og har tips for hvordan jeg kan fikse det?

Og vet dere hva.. Jeg ville nesten at det skulle være skole i dag. Jeg savner det altså allerede, og det er ikke sååå lenge siden vi hadde skole sist. Hvorfor er det alltid sånn med alt? Ting som man gjøre, det vil man ikke overhode. Men ting som man vil gjøre, kan man ikke. Det er akkurat det samme med søvn! 

Well well, idag blir en koselig dag, jeg og Anne-Sofie skal ha frustrerte fruer maraton! Høres litt senere ♥

 

 

73 kommentarer
    1. Det hjelper med kroppsscanning. Du ligger/sitter, lukker øynene og ser for deg kroppen din. Du starter med tærne, går opp til hodet og ned igjen. Til slutt er du helt rolig og avslappet. En annen ting som hjelper er å puste så høyt at du hører det, det får deg til å slutte å tenke på andre ting. Håper det hjelper! 🙂

    2. Hvorfor hun er så opptatt av og vise hud? Det er det samme som og stille spørsmålet : Hvorfor har ikke modellene klær på seg under bikinien de reklamerer for?
      Ser du hvor dumt det høres ut? Om hun vil vise hud, la henne gjøre det! Det er normalt, og hun har den perfekte kroppen til deg og!
      <3 🙂

    3. Hjelp mæ! Det va ei jente som la ut et bilde av sæsjøl i trenings bh på instagram å æ kommentert ” flaut” æ e så slem åh

    4. Du? Hvorfor kan du ikkje snakke om navlepiercingen din??? Er veldig dumt synes jeg siden du kan blogge om døgnet om når du sto opp enn det noen av leserene dine faktisk vil vite å lurer på!

    5. hahha, så en kommentar om hvorfor du er opptatt av å vise hud, er ikke det normalt? hele kroppen er dekket av det og 9 millioner mennesker på jorda har det, er det unormalt og noe man burde dekke til? det syntes ikke jeg og heller sikkert ikke Sophie.
      Du går vel ikke med shorts om sommeren, anonym.

    6. hahahaha,”hvorfor er du så opptatt av å vise hud?”
      skal hun liksom ha på seg bukse og høyhalset genser for deres skyld når det egentlig er varmt hahahah

    7. Jeg sliter med døgnrytme noen ganger, men nå har jeg fått beskjed av doktoren at jeg må sove åtte timer hver natt og det er bare når det er mørkt og det hjelper faktisk! Du kan ødlegge kroppen din om du ikke får sovn, for du mister vitaminer og alt ting i følge doktoren min. Jeg bruker å sette vekkerklokken på andre siden av rommet og stille klokkevolumet på det høyeste , da må jeg gå ut av sengen for å ta av den, og da er jeg våken, det hjelper for meg. Og hvis jeg ikke sover på dagen får jeg sove mye bedre om natten ! Du er så pen sophie ! Digger bloggen din:) Håper tipset mitt hjelper daa! 😉

    8. søvnproblemer sa du ?
      Blaze litt før leggetid skader jo ikke 😉 Du sover fort og sover som er stein xD ..

    9. Jeg har hatt søvnproblemer i flere måneder nå, så jeg kan dessverre ikke hjelpe deg.. Håper du får bedre døgnrytme snart da, selv om det ikke er noe særlig håp for meg.

    10. om du legger deg sent, få moren din til og vekke deg tidlig på morran være våken hele dagen og legg deg i 10 tiden igjen på kvelden så er det fikset 🙂

    11. Hei 🙂 sliter med å sove jeg å når sommeren kommer :/, men ikke bry deg om de dustete kommentarene folk skriver om deg 😉 de skulle bare ønske de var deg! <3
      klem <3 digger bloggen din.

    12. Om du skal legge deg tidlig og snu døgnet, er det aller første du må gjøre da, er å lukke pc’en igjen, la mobilen være av trådløst nett.. og ligge å slappe av i senga og høre på rolig musikk..
      Det fungerte for meg på sin tid! 🙂

    13. Syns ikke disse bildene viser en jente med dårlig selvtillit, og som ikke liker kroppen sin? Dobbeltmoral

    14. Til Tuva:
      “så en kommentar om hvorfor du er opptatt av å vise hud, er ikke det normalt? hele kroppen er dekket av det og 9 millioner mennesker på jorda har det”
      HAHAHA hva med de andre 6,1 milliardene? 🙁

    15. Hun har aldri hatt dårlig selvbilde, aldri hatt komplekser for ulike deler av kroppen sin. Hun poster mangfoldige bilder hver eneste dag av seg selv i enten bare shorts og topp, eller bare truse/topp. Ikke en kjeft med selvbilde problemer hadde gjort det. Er bare noe hun sier for å skape oppmerksomhet. Hun har en fin kropp (litt hjelp av silikon selvsagt, men rett skal være rett) og hun er veldig, veldig klar over det selv:) Sier ikke at det er en grusom ting, men det blir ganske latterlig å legge ut 100 nesten nakenbilder i alle posisjoner- for så å si at “æ hater kroppen min, æ har såååå mange kompleksa!” Yeah yeah. Whatever,

    16. 9 milliarder mennesker på jorda kanskje, er 5 millioner i Norge bare. tror ikke resten av verden bare er de restrerende 4 😉

    17. Dårlig søvn kan faktisk komme av at madrassen er litt for myk eller hard eller at puten er for høy eller lav. Puten kan ha veldig mye å si!
      Jeg sover skikkelig dårlig i sengen min, fordi den er for hard, rett og slett… Love ya <3

    18. Til Tuva som skrev dette
      “hahha, så en kommentar om hvorfor du er opptatt av å vise hud, er ikke det normalt? hele kroppen er dekket av det og 9 millioner mennesker på jorda har det, er det unormalt og noe man burde dekke til? det syntes ikke jeg og heller sikkert ikke Sophie.
      Du går vel ikke med shorts om sommeren, anonym.”
      er det kun 9 millioner på jorda som har hud? hva med de nesten 7 andre milliardene på jorden da? har ikke de hud? 🙂 Håper det var en skrivefeil, at du mente 7 milliarder istedenfor 9 millioner..

    19. Jeg syns faktisk Sophieelise – Du er en veldig søt jente og har en fin kropp – Men som noen skriver her så syns jeg det blir så dumt og skygge over dette med at du ikke er fornøyd med kroppen din – Selvfølgelig 99% har noe de ikke liker, men du klager på ganske mye.
      Så det jeg prøver å si er at istedenfor å skrive 70% av tiden at du misliker deg selv, så si det du mener. Blir for dumt og legge ut masse bilder og deretter klage. SYns du blir veldig oppmerksomhetssyk.
      Stå for det du mener og gjør! Om du gjør dette så tror jeg det er mange som kommer til å innse at du er en tøff jente.

    20. OOOO, har dere sommerferie??? Men enig med den ope, NÅR kommer spøkelsesvideoen???!!!! vi har ventet lenge

    21. Du kan legge deg tidlig kl 9 foreksempel og sove halv 10 så våkner du kl 10 på morran 🙂 gjør du det noen kvelder på rad er du inne i rytmen igjen 🙂 du kan prøve det 🙂

    22. et godt tips for søvn problemer kan være frisk luft, gå en kvelds tur, ring en vennine når du går ut å sladre der 🙂 Jogge eller bare å ta med ipoden utenfor skal også hjelpe. 30 minutter vil jeg tro holder men dette er induviduelt :)<3
      STÅ PÅ! DU ER BRA

    23. Få deg ein jobb på ein butikk/cafee eller noe lignende. Da har du noe å gå til noen dager i veka i ferien og du vil itillegg tene ekstra penger, sjøl om du kanskje ikkje treng det vil det jo gji deg ein annan jobb erfaring som er god og ha med:)

    24. Du er dritpen og ikke bry deg om hva de andre skriver, de er bare sjalu og du må aldri gi opp og du er TOPP sånn som du er <3 Digger bloggen din og lov meg at du fortsetter med den og alltid STÅ PÅ <3 🙂

    25. Husk at du skrev på formspring at du skulle skrive et innlegg om kjæresten din i dag 🙂 Gleder meg

    26. Hei , kan du ha et innlegg av hunden din <3 og bare drit i de stygge kommentarene de er bare sjalu på din kropp! Love Your Blog <3

    27. pleier også å ha det helt på trynet, hos meg er det nesten blitt vanlig :S men det jeg pleier å gjøre og som hjelper meg iaf er å døgne til neste kvelden klokken 9 x) så våkner jeg dagen etter ca 12, bare å tvinge seg til å stå opp, gjøre noe hele dagen slik at man ikke kan ta seg en lur åsså legge seg den kvelden igjen klokken 11 🙂 det hjelper iaf meg haha

    28. Det som pleier å hjelpe meg er å døgne 24 timer, åsså legge meg dagen etterpå rundt 11 på kvelden, da får jeg døynrytmen tilbake 🙂
      Solbrun å fin!

    29. Jeg har slitt med søvnen min hele livet, i fjerde klasse fikk jeg noe som heter Melantonin. Det hjalp kjempe mye, det går på resept og jeg fikk det fordi jeg sliter med feil døynrytme, men du bør gå til fastlegen din å skjekke grunnen til at du ofte ikke får sove, og sansynligvis vil du få noe som kan hjelpe deg. Lykke til! 🙂 <3

    30. 1 ting til; Om du er på PCen rett før du legger deg, gjør det at du produserer mindre av et stoff (der og da) som hjelper deg til å sove (Pc inneholder en slags blue screen lys elns..) , om du f.eks. tenner noen stearinlys og kikker på dem, alså du ligger i senga di med noen stearinlys på nattbordet så hjelper det lyset (i forhold til PClyset) til å produsere dette stoffet som styrer døgnrytmen din 😉

    31. Nå syntes jeg du er litt for tynn..
      I forrige innlegg, så ser du beina fremme over puppene dine alt for godt, og du ser ikke sunn ut :/

    32. Æ synnes det e morsomt å lese komentara der man viser litt ”såkalte hud” som man e født med. det e som å si koffer vise du tenner så ofte?
      og de fleste oser bare med missunelse. æ elske kroppen din alt går bare i et, og æ e salu på kroppen din, æ innrømme no det! og æ e før lat til å ha så fin kropp så bare fortsett å vise kroppen din sia andre jenter som e salue går bare på bloggen din før å se ka vise sophie no? og vise hud rompe puppa e en sophie! keep it up

    33. Hvis du sover til f.eks klokken 18.00 en dag, så døgner du, slik at du legger deg f.eks klokken 21.00 døgnet etterpå, da har du vært oppe i 27 timer, og da greier du og sove, og våkner mest sannsynligvis i rett tid dagen etterpå, og da blir du jo og sovne tidligere den dagen du våknet i rett tid, fordi du våknet så tidlig 🙂

    34. Det finnes en TE som gjør deg av slappet som er fin å drikke 15-30 før du skal sove.Da sovner du mye bedre og sover ca den søvnen du trenger:)
      TE’en heter:Camille.
      du får kjøpt den på KIWI.

    35. jeg hadde søvnproblemer før. Merker søvnen blir vanskeligere om vinteren. Etter utallige usøvnløse netter fant jeg en teknikk som passet til meg. Vi jenter tenker jo ofte hva som har skjedd om dagen og hva vi kunne gjort annerledes, på episoder den dagen osv. Men i stede så tenker jeg på noe jeg vil skal skje, da er det mye enklere å sove. Da bruker du fantasien i stedet for å gruble.

    36. ja, jeg vet. Legg deg til et bestemt tidspunkt hver kveld. I helgene også. I ferien, og prøv å unngå utskillelser, som fester osv..som ødelegger. Ikke sov midt på dagen. Det er ikke noe bra for deg. Skjønner ikke hvorfor powernap har blitt en trend. Sove bort dagen på denne måten. Stå på! kanskje det er kjærligheten som hindrer deg i å sove, eller noe du bekymrer deg for…? Digger bloggen din:D

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg