Hva ville du valgt?

Hvor mange ganger har jeg vært ute av huset i dag? En, da var jeg ute i 3 minutter fordi jeg gikk og hentet posten av ren kjedsomhet. Så leste jeg lokalavisen. Så spiste jeg fem brødskiver med sjokade av kjedsomhet, så skrev jeg ned masse potensielle tweets i word (en av mange rare ting jeg gjør..) og nå kommer snart Adrian hit. Jeg våknet klokken 10:45 i dag så det sier LITT om hvor lite jeg har fått gjort på alle de timene. Men jeg har jo sommerferie, så who cares! Var noen som spurte hvordan det går med meg og skolegangen, jeg klarte å få karakter i matte etter mye styr – men jeg kom opp i matte til eksamen og det gikk til HELVETTE, vet noen hva eksamenskarakteren har å si på om man kommer inn til neste år? 

Slik ser jeg ut i dag – tror den hettegenseren der (som ikke engang er min) er mitt favorittplagg i verden! 

Så hadde jeg og Amanda en ganske gøy samtale i sta, problemstillingen var som følger : om du fikk valget mellom å spise junk hver dag resten av ditt liv og ikke trene noe, eller å måtte trene hver dag og KUN spise sunt, hva ville du valgt? Altså aldri godteri eller noen ting, og hard trening HVER dag! Jeg hadde under stor tvil valgt det siste. Om den dansinga jeg gjør på rommet på privaten ikke regnes som trening, så hadde jeg valgt det første. Men sant det var sykt vanskelig!? 

Så, hva ville du valgt?

Slik er våre treningsmotiverte samtaler, haha:

49 kommentarer
    1. Spørs om trening liksom er.. å være aktiv? Hvis jeg ikke kunne vært aktiv heller hadde jeg valgt trening og sunt kosthold, men fyfaen så hardt det hadde vært!

    2. omg, tror jeg heller ville dødd enn å ta det valget der, ingen av delene er en bra løsning fr meg! hater å trene, men gjør det frdi jeg får dårlig samvittighet hvis ikke ! og kan ikke leve uten godteri! omgomg

    3. Det hadde jeg fristet med det første, men hadde nok valgt det andre, bare tenk på den sunne og spreke kroppen man hadde fått! 🙂

    4. Etter mye om og men hadde jeg tatt det andre valget, er ikke glad i godteri så akkurat det hadde ikke vært problemet. Det å trene HVER dag derimot, det hadde nok blitt litt vanskeligere :p

    5. Du kan gå på skolen uten ekamenskarakter, men du må ta ny eksamen innen året er omme tror jeg, ellers blir ikke andreåret godkjent. Karakterer er noe svineri, men hva kan man gjøre når andre bestemmer over livene våre.

    6. Veit ikkje ka du har gjort med leppa, men det var faktisk veldig fint! 😀 <3 (når den ikkje er opphovna)

    7. jeg ville uten tvil valgt det siste 🙂
      kunne ikke forestillt meg et liv uten trening/fotball, og er heller ikke så glad i junk, så enkelt valg for meg egentlig! hihi

    8. Hvorfor nekter du for at du har tatt restylan i overleppa? Alle som ikke er blinde kan jo se det? Det er helt klart ditt eget valg (selv om du egentlig ikke er gammel nok) men hvorfor nekte for det? Du er jo ellers over middles opptatt av å være så ærlig på bloggen? Igjen, jeg mener ikke å bitche, det er din leppe, ditt valg….Men du behøver jo ikke juge om det da!

    9. Hvis man stryker på eksamen så stryker man i faget også:) Hvertfall slik det er for meg nå, skal ha spansk muntlig eksamen i morgen (kill me), og hvis jeg ikke står, så står jeg ikke i spansk heller. Men hvis jeg hadde hatt ener i spansk, å står på eksamen, så står jeg i faget også! Skjønner?

    10. Det ble jo feil, står jo junk og IKKE trene. Så da kan du jo ikke spise godteri og trene hardt hver dag 🙂 da får du ikke trene. Hadde virkelig valgt å trene og bare spise sunt

    11. Om du ikke står på eksamen, så stryker du i matte, uansett hvilken standpukt karakter du har. Sånn er det værtfall til oss.

    12. må bare nevne at jeg gjør akkurat det samme som deg, skriver potensielle tweets i et word dokument! har blitt en gaaaanske lang liste nå. når det kommer til hva jeg ville valgt.. aner ikke, umulig, uff.. haha men måtte vel nesten ha blitt det siste

    13. Jeg kom opp i matte eksamen skriflig, og ja den var sykt vanskelig. Læreren vår har ikke gått gjennom heile pensumet og vi fikk oppgaver som vi aldri har gjort før og som var mye vanskeligere. Hørte det er over 40% som stryk i matte eksamen i år, og da kommer mann selvsakt ikke inn på skole neste år, og må ta opp eksamen, men du får karakter i faget. Jeg er sikker på at jeg stryker :/

    14. Om man styrker på eksamen, stryker man i faget! Om du består, står karakterene hver for seg 🙂

    15. Eksamenskarakteren havner på vitnemålet, og den er med i utregningen av gjennomsnittet ditt når du søker deg videre 🙂

    16. Kjenner til problemet med skolegang.. Jeg fikk vite mine karakterer idag, og snittet mitt ble en 1’er… Fikk kunn 3 karakterer av 4 fag (jeg har egentlig 6-7 fag, men har tatt vekk de fordi jeg ikke klarte å følge med på skolen…!) og fikk 2 i historie (gratulerer, gått opp fra 1 til 2 siden jul! *juble*), og 1 i matte Å naturfag og trolig.. Ikke Vurdering (IV) i gym (som er mitt beste å sterkeste fag..) Bare glad jeg slipper å ta opp fagene til nesteår siden jeg ikke skal på universitet eller høgskole ^^

    17. Hvis du får strykkarakter, kommer du mest sannsynlig ikke inn på noen skoler. Da må det isåfall bli privatskoler. Lykke til 🙂

    18. Bullshit at man ikke kommer inn på skoler på grunn av stryk på eksamen. Jeg strøk på eksamen i fjord på vg2, og kom lett inn på vg3 (Gikk på automasjon, men det skal ikke være noe forskjeller). I år har jeg søkt på allmenn påbygg, med vg2 karakterene.

    19. du må ha karakter i alle fag, pluss bestått alle eksamener du har hatt for å komme inn til neste år 🙂

    20. når du går på vidergående, vertfall studiespessialiserende, har eksamenskarakteren dessverre en del og si, går selv studiespess og har fått beskjed om at eksamenskarakteren påvirker standpungtkarakteren din i faget, noe som vil si at om du har 2 i matte og stryker på eksamen , så får du stryk i faget også selv om standpungtkarakteren er satt i forkant , noe som fører til at du må ta kvante / konte eksamen (eller hva det heter) for å se om du har mulighet til å sta i faget, noe en eksaminator avgjør, mener di at du ikke er kvalifisert til å stå i faget , må du dessverre ta det opp til neste år. kjipt men sant!:(

    21. Har du forstørret overleppen? Bare lurer og ikke noe frekt ment altså, skal selv gjøre det om et år 🙂 Så hvis du har, kan du evt lage et innlegg om det? Hvor mye det kostet, gjorde det vondt osv. I tillegg skal jeg ta piercing i tungen snart og jeg vet at du har skrevet om det før, men orker ikke leite det frem nå. Kan du skrive litt om det også? Håper du har det bra, du er flink!

    22. Du går vg2 nå? Isåfall har ikke karakteren noe å si på om du kommer inn på vg3, men dersom du stryker blir du nødt til å ta eksamen på nytt igjen enten til jul eller neste vår. Er så godt som 100% sikker på dette 🙂

    23. haha, vi skriv næstn heilt likt, bære at æ skriv live å ikje livet å æ skriv ikje ikke men ikje!

    24. Hvis man stryker på eksamen må man gå opp til eksamen som privatist 1 år etter man hadde eksamen og ta den om igjen. Utrolig kjipt, men hvis man stryker da også vet jeg ikke hva man gjør.

    25. Et par uvitende mennesker her ser jeg! Dersom man stryker på eksamen i VG2 kan man likevel søke VG3 og komme inn, uten noe problem. Men da får du 2 nye sjanser til å ta opp igjen denne eksamenen, til høsten i VG3 og til våren i VG3. Dersom du stryker begge disse to gangene får du ikke vitnemål.
      Men altså, sånn sett er det ikke problematisk å stryke, det trengs ikke privatskole og det er ikke slik at du ikke kan søke VG3. Så chill folkens, er jo så heldig å få 3 sjanser dersom vi stryker!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg